Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Scout oficiálně: Dobrodružnější kombík má 2.0 TDI Evo i pohon předních kol

Stanislav Kolman
Diskuze (86)

Po sportovní variantě RS se čtvrtá generace Octavie představuje také v provedení Scout, které cílí na aktivně založené motoristy.

Aktualizace 10:20: V souvislosti s novou Octavií Scout se již od počátku hovořilo o variantě s pohonem předních kol. Po upřesnění informací od automobilky Škoda jsme se dozvěděli, že tato nová varianta bude k dispozici pouze na vybraných trzích, nikoliv u nás. V České republice tak bude Scout i nadále vybaven pohonem 4x4 s elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou pro všechny motorizace. Ty se budou pojit výhradně se sedmistupňovou dvouspojkou DSG.

Již v listopadu minulého roku, kdy proběhla slavnostní premiéra čtvrté generace Octavie v Praze, jsme věděli, že kromě klasické varianty můžeme v dalších měsících vyhlížet také sportovní RS a dobrodružnější Scout. “Ereso” se nám představilo už před časem, byť zatím jen coby plug-in hybrid s kabelem do zásuvky. Na skauta přišla řada nyní.

První oficiální snímky odhalují, že se žádné velké překvapení nekoná. Octavia Scout dostává specificky tvarovaný přední i zadní nárazník. Nechybí černé plastové prvky kolem blatníků, prahů a spodních částí dveří, což je poznávací znamení všech skautů (jejich historie se u Octavie píše od roku 2007, tedy od druhé generace). Octavia Scout standardně obouvá osmnáctipalcová kola, za příplatek budou k dispozici devatenáctky. Novinka se kromě jiného chlubí o 15 mm vyšší světlou výškou a možností táhnout brzděný přívěs až do hmotnosti 2000 kg, sáhneme-li po nejsilnější motorizaci.

Přední a zadní difuzor mají hliníkový design, stejně jako střešní nosič, lišty kolem bočních oken a kryty elektricky nastavitelných, automaticky sklopných vnějších zpětných zrcátek. Již ve standardní výbavě dostává Scout Top diodové světlomety vzadu, volbu jízdního režimu s funkcí Off-road a elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru s virtuálním pedálem. Na blatnících pak najdeme speciální plakety s nápisem Scout.

Video se připravuje ...

Uvnitř čeká přepracovaný interiér, se kterým jsme se podrobně seznámili už v klasické Octavii. Zůstává dvouramenný volant a volně stojící 10” obrazovka multimediálního systému Columbus s navigací a digitální asistentkou Laurou. Scout dostává navíc specifické dekorační lišty na přístrojové desce, sedadla potažená látkou ThermoFlux a vyšitým logem Scout. Potahy sedaček, volant, loketní opěrka a palubní deska mají kontrastně hnědé prošití, pedály zase hliníkový vzhled.

Paleta pohonných jednotek čítá motor 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k), novinkou je 2.0 TDI Evo o síle 147 kW (200 k) a točivém momentu 400 newtonmetrů. Vedle turbodieselů nebude chybět ani přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI s výkonem 140 kW (190 k). Zatímco dříve byla pro skauta čtyřkolka standardem, nově ji lze na vybranýh trzích pořídit také s pohonem předních kol. U nás budou všechny varianty nabízeny s pohonem 4x4 a sedmistupňovou samočinnou převodovkou.

Nová Octavia Scout bude mít světovou premiéru na počátku července, kdy máme očekávat podrobnější technické informace a další novinky.

Líbí se vám nová Škoda Octavia IV? Ohodnoťte design jako ve škole:
  • 1
    72,8%
  • 2
    9,3%
  • 3
    6,9%
  • 4
    3%
  • 5
    8%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 53656 čtenářů.

Stanislav Kolman
Diskuze (86)

Doporučujeme

Avatar - Sumi2000
4. 7. 2020 08:35
Re: Scout
Design Scouta je pěkný, vnitřek otřesný. Tříramený volant by měl být samozřejmostí.. Chybí tlačítka k ovládání klimy a kolečko k rádiu.. 👎
Avatar - Emel
11. 6. 2020 11:18
Re: Převodovka
U Autoholdu můžeš nejdřív odbrzdit ručkou, ne?
11. 6. 2020 08:43
Re: Převodovka
Musis vypnout ten autohold - potom i s DSG to pak poustis pekne brzdou a muzes to trefovat na milimetry.

Aspon takova je ma zkusenost. Pokud nechas autohold zapnuty, nesmis zastavit, jinak potom udelas nekolik cm nez das nohu z plynu na brzdu. Bez autoholdu ovladas pouze brzdou - je to uplne v pohode.
11. 6. 2020 08:38
Re: Převodovka
Jako je pravda, ze VAG DSG neni primo z “fabriky na ozubena kola” (ZF = Zahnrad Fabrik haha) nicmene zas tak zly to rozhodne neni.
Jsou mezi nimi generacne docela rozdily. Suche spojky byly hrozne a az jsou uplne v pohode. Mokre spojky byly v pohode a sedmikvalt je ted podle me super.

Ale jo BMW nebo Mercedes maji lepsi, to je jasny. CVT bych do toho moc nemichal, ta sice necuka, ale dej na dalnici podlahu a povime si.
Avatar - Emel
10. 6. 2020 19:01
Re: trochu zavádějící věta....
To bys řekl špatně. Ty varianty sice prořídly, ale třeba Kodiaq 2.0TDI 4x4 s manuálem pořád koupíš.
https://www.skoda-auto.cz/…iaq/kodiaq-cenik