Škoda Octavia Scout oficiálně: Dobrodružnější kombík má 2.0 TDI Evo i pohon předních kol
Po sportovní variantě RS se čtvrtá generace Octavie představuje také v provedení Scout, které cílí na aktivně založené motoristy.
Aktualizace 10:20: V souvislosti s novou Octavií Scout se již od počátku hovořilo o variantě s pohonem předních kol. Po upřesnění informací od automobilky Škoda jsme se dozvěděli, že tato nová varianta bude k dispozici pouze na vybraných trzích, nikoliv u nás. V České republice tak bude Scout i nadále vybaven pohonem 4x4 s elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou pro všechny motorizace. Ty se budou pojit výhradně se sedmistupňovou dvouspojkou DSG.
Již v listopadu minulého roku, kdy proběhla slavnostní premiéra čtvrté generace Octavie v Praze, jsme věděli, že kromě klasické varianty můžeme v dalších měsících vyhlížet také sportovní RS a dobrodružnější Scout. “Ereso” se nám představilo už před časem, byť zatím jen coby plug-in hybrid s kabelem do zásuvky. Na skauta přišla řada nyní.
První oficiální snímky odhalují, že se žádné velké překvapení nekoná. Octavia Scout dostává specificky tvarovaný přední i zadní nárazník. Nechybí černé plastové prvky kolem blatníků, prahů a spodních částí dveří, což je poznávací znamení všech skautů (jejich historie se u Octavie píše od roku 2007, tedy od druhé generace). Octavia Scout standardně obouvá osmnáctipalcová kola, za příplatek budou k dispozici devatenáctky. Novinka se kromě jiného chlubí o 15 mm vyšší světlou výškou a možností táhnout brzděný přívěs až do hmotnosti 2000 kg, sáhneme-li po nejsilnější motorizaci.
Přední a zadní difuzor mají hliníkový design, stejně jako střešní nosič, lišty kolem bočních oken a kryty elektricky nastavitelných, automaticky sklopných vnějších zpětných zrcátek. Již ve standardní výbavě dostává Scout Top diodové světlomety vzadu, volbu jízdního režimu s funkcí Off-road a elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru s virtuálním pedálem. Na blatnících pak najdeme speciální plakety s nápisem Scout.
Uvnitř čeká přepracovaný interiér, se kterým jsme se podrobně seznámili už v klasické Octavii. Zůstává dvouramenný volant a volně stojící 10” obrazovka multimediálního systému Columbus s navigací a digitální asistentkou Laurou. Scout dostává navíc specifické dekorační lišty na přístrojové desce, sedadla potažená látkou ThermoFlux a vyšitým logem Scout. Potahy sedaček, volant, loketní opěrka a palubní deska mají kontrastně hnědé prošití, pedály zase hliníkový vzhled.
Paleta pohonných jednotek čítá motor 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k), novinkou je 2.0 TDI Evo o síle 147 kW (200 k) a točivém momentu 400 newtonmetrů. Vedle turbodieselů nebude chybět ani přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI s výkonem 140 kW (190 k). Zatímco dříve byla pro skauta čtyřkolka standardem, nově ji lze na vybranýh trzích pořídit také s pohonem předních kol. U nás budou všechny varianty nabízeny s pohonem 4x4 a sedmistupňovou samočinnou převodovkou.
Nová Octavia Scout bude mít světovou premiéru na počátku července, kdy máme očekávat podrobnější technické informace a další novinky.
- 172,8%
- 29,3%
- 36,9%
- 43%
- 58%