Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prohlédli jsme si rozebraný elektromobil. Jeho technika není jednoduchá

O elektromobilech se někdy posměšně říká, že jsou jednoduché jak vrtačka. Po jejich rozebrání se ale ukazuje, že třeba jejich chlazení je pěkně složité.
Zpět na článek
10. 6. 2020 18:15
10. 6. 2020 18:18
10. 6. 2020 21:29
11. 6. 2020 08:19
11. 6. 2020 17:59
11. 6. 2020 13:06
23. 7. 2021 13:34
10. 6. 2020 21:31
11. 6. 2020 10:57
10. 6. 2020 18:15
Jednodussi EV
V poctu pohyblivych dilu kazdopadne.

A ke vsemu jsou eliminovany linearni pohyby (valce, pisty). A treni (vacky, pisty).

Je eliminovano spalovani a cisteni spalin...

Ano baterka a termomanagement jsou u EV slozitejsi.
Ale samotny pohon EV je mechanicky primitivni.

K opotrebeni u EV dochazi s nadsazkou jen u pneumatik, baterii a interieru...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2020 13:05
Re: Jednodussi EV
Bez nadsázky wole, velmi těžké elektromobily emitují spoustu pevných částic z pneumatik a brzd, načež musí být tyto nečistoty zachycovány DPF dieselových vozidel a v menší míře BPF benzínem vybavených vozidel.
Ale to wůl jako jsi ty nikdy nepochopí.
11. 6. 2020 14:08
Re: Jednodussi EV
Ještě že dieslová auta nebrzdí a nemusí emitovat pevné částice z brzd:)
Avatar - Mikesus
11. 6. 2020 22:11
Re: Jednodussi EV
A jak emituji mnohem větší množství částic z brzd, když u EV existuje věc jako rekuperace? Narozdíl od benzínu nebo nafty a u každých jejich zpomalení je nutné brzdy použít narozdíl od EV, které ty brzdy většinu času vůbec nepouziji.
Ale to wůl... však ty víš jak je to dal.
Avatar - Mikesus
10. 6. 2020 18:18
Elektromobil
Dle titulku rozebraný elektromobil a první co vidím, je spalovací motor. Až v polovině článku se dozvídám, že byl rozebrán PHEV.
Ach jo. Ale jinak souhlasím, že PHEV je ze všech variant snad ten nejsložitější co se týče počtu použitých dílů
Rozbalit vlákno
2
10. 6. 2020 18:48
Re: Elektromobil
Tí chlapci fakt asi nevedia, čo robia. Tunajšie články, to je jeden kiks za druhým. V tejto branži musí byť veľká núdza o ľudí...
10. 6. 2020 21:58
Re: Elektromobil
Taky jsem zpozorněl, když jsem viděl DS, že exisuje jen jako elektro. A ono fakt ne.
10. 6. 2020 21:29
LG Chem
Tohle auto není DS s nějakou technikou od LG Chem, to je LG Chem v obalu od PSA.

PSA má problém.

V Tesle dělali 10 let na vlastním softwaru, vlastních boardech a vlastních čipech a kompletně celé elektronice. Dnes umí vybít články ze 3.8V na 2.9V a přitom udržet rozdíl v napětí mezi moduly v řádu milivoltů. Pro PSA tohle dělá komplet LG, takže jsou závislí na tom jak to umí nebo neumí a kolik si za to řeknou.

V Porsche vyvinuli software, boardy a elektroniku pro 800V platformu, nevadí jim že je to drahý, a mají Taycan.

Číňani umí postavit auto od baterek po navigaci.

PSA kupuje kompletní battery packy od LG, stejně jako například GM. Jsou limitovaní tím co jim umí dodat, a dělí se s nimi o marži.

A není to otázka jednoho bouchnutí do stolu, protože nezačali v roce 2015 psát software.
Rozbalit vlákno
5
11. 6. 2020 08:19
Re: LG Chem
Pro Teslu taky dělá baterky Panasonic.
11. 6. 2020 17:59
Re: LG Chem
Je to tak, ale jenom články, baterie si vyrábí sami. Na battery packu je článek to nejmíň důležitý.
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2020 13:06
Re: LG Chem
... se z toho ppoosseerr wole ...
12. 6. 2020 10:24
Re: LG Chem
nějaký psychický problémek?
23. 7. 2021 13:34
Re: LG Chem
U Porsche samozřejmě nic ne vyvinuli, ale tu techniku mají od chorvatského rimacu, tak tu nefabulujte.
10. 6. 2020 21:31
nechapu
proc (elektro)motor potrebuje 60-70C jak je uvedeno v clanku.
cirkulku zapinam i kdyz je venku kolem nuly
Rozbalit vlákno
2
11. 6. 2020 10:57
Re: nechapu
Co nechápeš? Je to jako s normálním spalovacím motorem, kde motor typicky potřebuje vodu 88°C, nebo něco kolem.
Na tuto teplotu je motor optimalizovaný - vůle mezi pohyblivými díly, tření, účinnost, emise.

Teplota se stanoví tak, že se vezme max. předpokládaná teplota okolí (třeba 50°C kdyby někdo jel po Sahaře) a ponechá nějaký teplotní spád pro rozumnou konstrukci tepelných výměníků resp. chladičů. Takže těch 60-70°C vypadá rozumně. Přece jen elektrický pohon má lepší účinnost přeměny energie, než u spalovacího motoru.
(ale celková bilance přeměny energie je u eletrického plug-in auta naopak horší - po započítání účinnosti typických elektráren založených na parním cyklu, generátor, vn/vvn/vn/nn rozvod, několik traf, nabíječka ...). Při současném portfoliu zdrojů el. energie odhaduji průměrnou účinnost přeměny energie na kolo elektrovozidla tak 20% maximálně. U spalovacího motoru můžeme účinnost zobecnit na 30% ...
Avatar - JirkaVejrazka
11. 6. 2020 12:42
Re: nechapu
Porovnavas ucinnost motoru nebo celeho retezce? Tech 30% plati i s rafineriemi a ropnymi tankery?

Nerypu, jen se ptam, protoze to nevim.