Novinky
Evropská komise předložila návrh zákona na snížení emisí CO2, dotkne se nejvíce velkých vozů
24 komentářů
Mám technický dotaz na kohokoliv včetně redakce. Již mnohokrát bylo psáno, že limit bude na automobilku/koncern, ale nikdy nepadlo, jak presne se bude pocitat.
To se jako spocita aritmeticky prumer vsech motorizaci vsech modelu? Nebo se vezme prumer vsech prumeru z modelu (imho blbost). Logicke by bylo, kdyby se pocital prumer ze skutecne vyrobenych poctu kazdeho modelu. Tedy vazeny. Jako priklad - Fabia ma nejakou dieslovou green verzi, ale kolik se jich proda proti benzinove 1.4?
Dalsi vec. Pokud by slo o skutecne pocty, budou se brat vyrobene, prodane, nebo registrovane do provozu?
To se jako spocita aritmeticky prumer vsech motorizaci vsech modelu? Nebo se vezme prumer vsech prumeru z modelu (imho blbost). Logicke by bylo, kdyby se pocital prumer ze skutecne vyrobenych poctu kazdeho modelu. Tedy vazeny. Jako priklad - Fabia ma nejakou dieslovou green verzi, ale kolik se jich proda proti benzinove 1.4?
Dalsi vec. Pokud by slo o skutecne pocty, budou se brat vyrobene, prodane, nebo registrovane do provozu?
francouzi a italove se v EU ze svojimi 50konovymi prditkami prosadili aby tak mohli lip nemcum konkurovat. Konec koncu rozhoduje zakaznik BMW nemuze nic zato ze bohati maji radeji jejich 300HP jak 100HP peugeoty.
Doufam ze nemecka vlada bude svoje zajmy prosazovat a neustoupi ostatnim krajinam jak dela v posledni dobe porad.
Doufam ze nemecka vlada bude svoje zajmy prosazovat a neustoupi ostatnim krajinam jak dela v posledni dobe porad.
tobě vadí že teď BMW 120i žere 5.9l na stovku ? mě ne. Je to dobře pro nás - zákazníky :-!
BMW udelalo velky kus prace s jejich "efficient dynamics", spotreby sly hodne dolu a vykony nahoru, ukazali, ze to jde, jeste kdyby domakali design aby se na to dalo koukat, byly by to fakt dobry auta, ale uznavam, ze motory maji jedny z nejlepsich, lepe receno na spici.
Nežere. Mám to vyzkoušené.
ok, žere nebo nežere, záleží na konktrétním jízdním stylu. Věřím že můžeš jet za 6 nebo za 12. Důležité je že má stejnou normovanou spotřebu jako třeba 1.2HTP a to je 2x výkonější a o polovinu těžší. Takže technologie by tu byla a jak ukazuje třeba Mazda2 ani cena nemusí být vysoká. Proč to neumí třeba Mercedes či Ford či jiné značky ? 😉
95pct sklenikovych plynu je vodni para
Bohuzel, nekomu unika, ze automobil jako takovy je zodpovedny za cca 10 PROCENT emisi obecne. 😒 Zbytek je prumysl... ;-\
Já nechci nižší emise!!! Chci řvoucí šestiválec uprostřed ranního oparu na okresce... jak drtí veverky i ježky, a jeho dechberoucí ryk láme větve stromům i v lese poschovávaným aktivistům obroučky brejlí!!!! 😄 Nechci lít do nádrže ani vodík ani kozí moč!!!
(Autor: neznámý z internetu)
(Autor: neznámý z internetu)
V lednu objednávám Lincoln Navigator. Možná poslední šance v životě si užít takový auto...
O značkách Ferrari, Labmbo, Maser, Bug... =Likvidace
Kdyby radši řešily to podstatné. 1 tepelná elektrárna v severních čechách vypustí pomalu tolik škodlivin. Jako všechny auta u nás ve stejnou dobu. A kolik tech elektráren máme... Zavřít jedinou je stejný, jako by u náz ze dne na den začli jezdit všechny náklaďáky na proud.
A co letadla, zámořský lodě a pod. Zde je problém. A to by se mělo řešit nejdřív, až pak dílčí znečištění 8-s
Toto je populistická zelená šikana :no:
Já sám jsem pro ekologizaci našeho chování, ale rozhodně ne tímto způsobem. Tento způsob mi totiž zavání hodně těžkou demagogií směřovanou k masám. Kolik lidí v Evropě má na to, aby jezdili v motorech od V8 nahoru? A kolik takových vozidel tu jezdí v porovnání s ostatními kubaturami? A proč to tedy musí schytávat zrovna tato auta?
- - -
Komisia tieto auta nezakazuje, len ich predrazuje. V8, W12, ... a podobne motory sa montuju tam, kde to v pohode kupujuci zaplati. Problem je s motormi 2-3 litre, ktore uz kupujuci zaplatit nebudu ochotny. Napriklad Volvo S60 D5 by stalo o peknych 4 000 Euro navyse, co tvori 10-15% ceny auta. Obdobne pre Mondeo, Passat, Audi, BMW, ... A tato kategoria s emisiami 160-200 gCo2/km je ta, kde nastanu podla mna najvacsie zmeny.
Jen mala poznamka na zaver - spalovaci motor ma obecne vyssi ucinnost pri vysokych otackach - u benzinaku nemas pri plne otevrene skrtici klapce jeji ztraty apod...