Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Výroba benzínu ze vzduchu? Do projektu už investovalo i BMW

Mnichovská automobilka sice ve velkém investuje do elektrifikace, nedávno se ovšem rozhodla podpořit projekt, který slibuje přeměnu CO2 ze vzduchu na uhlíkově neutrální benzín.
Zpět na článek
11. 6. 2020 09:17
Tak když
už se elektřina bere ze vzduchu a je zadarmo (čemuž věří většina pilotů EV i většina bruselských ouřadů) tak proč by nemohl benzín? :D
11. 6. 2020 12:13
Re: ucinnost
To je rozumný, vrať se k lopatě
11. 6. 2020 12:00
Re: ucinnost
Ne, za blba jsi tu ty. Ale je fajn, že už si to aspoň uvědomuješ a proto se snažíš takto z diskuze vycouvat.
Avatar - Mikesus
11. 6. 2020 08:59
Re: ucinnost
Mně to jako alternativa k aktuálnímu benzinu přijde jako dobré. Ano není to účinnost jako EV, možná ani jako klasický fosil, ale dopad na životní prostředí určitě menší.
11. 6. 2020 10:28
Re: ucinnost
Jaké prvotní suroviny? U porovnání obou variant topten uvažoval účinnost rozpohybování auta elektřinou. Takže na nic nezapomněl. Pro obě varianty by se elektřina vyrobila stejně. Ty jsi fakt větší pitomec, než jsem si z dřívějších diskuzí myslel. :-/

Takže aby to i pro tebe bylo srozumitelné.

1. U syntetického benzínu máme řetězec výroba elektřiny - výroba syntetického benzínu - spalování benzínu v motoru

2 U EV máme řetězec: výroba elektřiny - nabíjení baterie - pohon elektromotoru

Proto je nesmysl řešit u porovnání účinnost výroby elektřiny.
11. 6. 2020 09:14
Re: ucinnost
A jaká je účinnost přeměny hnědýho uhlí na elektriku, šášo:
11. 6. 2020 08:34
ucinnost
predpokladam, ze k premene CO2 na benzin je potreba elektrika.
i kdyby ucinnost premeny CO2 na benzin byla 50%, ucinnost spalovaciho motoru optimistickych 30%, tak se dostavame na celkovou ucinnost 15%.
jaka je ucinnost elektroaut?
70%?
tedy 4x-5x vic???
synteticky benzin nebo nafta, proc ne, ale jen jako "akumulator" energetickych spicek z OZE pro jejich naslednou premenu zpet na elektriku
11. 6. 2020 14:21
Re: ucinnost
Taky se tomu divim, protoze by to zapadalo do portfolia tvych nesmyslnych prispevku.
11. 6. 2020 13:54
Re: ucinnost
Přeměnu čeho? Ropy?

Jde o celkovou energetickou bilanci. Ta je u ropy a fosilních paliv obecně z principu kladná, jinak by nemělo cenu je těžit, zpracovávat a využívat jako zdroje energie.

U syntetického benzínu to bude vždycky naopak.

Takže, abych to napsal ještě jednodušeji. Zatímco fosilní benzín je pro nás zdrojem energie, syntetický benzín je úložištěm energie.
11. 6. 2020 13:05
Re: ucinnost
To není úplně pravda. Běžný fosilní benzín svoji energii nezískává zpracováním ropy. Energie je už je dávno uložená v chemických vazbách sloučenin tvořících ropu a tedy i sloučenin tvořících benzín. Energie, která je uložená ve fosilním benzínu, ve zkutečnosti pochází ze slunce a uložila se díky fotosyntéze dávno před tím, než ropa vznikla.
11. 6. 2020 12:02
Re: ucinnost
Jistěže. Ten umělý benzín je jen alternativa k uložení energie z vyrobené elektřiny. Protože jak v případě toho umělého benzínu, tak i EV je na začátku výroba elektřiny.
11. 6. 2020 11:54
Re: ucinnost
Po reakci na příspěvek NELZE editovat. Už se přestaň ztrapňovat.
11. 6. 2020 09:28
Re: ucinnost
A jak to s tím souvisí chytrolíne?
11. 6. 2020 09:04
Re: ucinnost
Jenže to není alternativa k aktuálnímu benzínu, ale k elektromobilům.

Navíc srovnávat účinnost se spalováním fosilního benzínu je úplná kravina.
11. 6. 2020 09:03
Re: ucinnost
Jediná výhoda tohoto řešení je v tom, že v syntetickém benzínu lze stabilně a dlouhodobě uchovat potom snadno využitelnou energii. Jinak ve velkém nedává moc smysl.
11. 6. 2020 10:48
Re: ucinnost
???
Vytáhni hlavu z hajzliku a našroubuj si jí zpátky.
twl co už jinýho napsat, než "omyl - jiné vlákno" aby to všech tvých 5 :-! mozkových buněk pobralo?
11. 6. 2020 10:20
Re: ucinnost
Asi to, chytráku, že rto uhlí se mzsí někde vytěžit atd.
A hlavně se mi líbí, jak je to ekologický. Přesně to mají f přece EV fans hlavně na srdci.
GAME OVER
:-!
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2020 09:47
Re: Tak když
T.R.E.F.A. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar - Mikesus
11. 6. 2020 12:58
Re: ucinnost
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
To video mi zvedlo náladu, díky
11. 6. 2020 12:38
Re: ucinnost
Bez vetsich detailu se tezko soudi, ale je klidne mozne, ze ten proces spotrebovava vice tepelne, nez elektricke energie. To by potom bylo porovnani s elektromobily zajimavejsi.
11. 6. 2020 11:59
Re: ucinnost
Ano, nelze. To jsem nevěděl. Nicméně, já jsem reagoval ještě na ten prvotní.
11. 6. 2020 11:57
Re: ucinnost
Ano, máš pravdu. To jsem nevěděl. Nicméně já jsem reagoval ještě na ten původní, takže se příspěvky pravděpodobně vložily rychle po sobě.
Avatar - Mikesus
11. 6. 2020 11:44
Re: Tak když
Mně se to docela líbí, ale chce to víc informací, jak je to energeticky náročné a myslím, že by to mohlo dost prodloužit využití ICE
Avatar - Mikesus
11. 6. 2020 11:43
Re: ucinnost
Všechno musíš vytěžit, tedy i ropu pro benzín/naftu. Proto mi přijde vhodné jako jedna z mála věcí toto zanedbávat v obou případech.
11. 6. 2020 11:02
Re: ucinnost
To jsi ale zeditoval až po mojí reakci.
11. 6. 2020 10:58
Re: ucinnost
Jistě, to je jednodušší než uznat, že jsi blb, který zahájil diskuzi nesmyslem a urážením toho, na kterého jsi reagoval (topten).
11. 6. 2020 10:20
Re: ucinnost
To asi reaguješ na špatný příspěvek. Měl by ses uklidnit, nebi ti praskne cévka.
11. 6. 2020 10:06
Re: ucinnost
Účinnost uhelných elektráren je cca 42 % což je vece než dvojnásobek účinnosti motoru v aute. (V reálném provozu).
Z uhlí se vyrábí 45%energie (u nás, v zahraničí méně,na Slovensku 10%)
Co tam máš dál?
11. 6. 2020 12:08
Re: ucinnost
Já nikdy necouvám, ale prostě jsem se dneska rozhodl ten tvůj příspěvek nečíst. Jen tak - byl moc dlouhej a je to dobrej trolling. :D
JInak já ani nečetl článek, jen nadpis :-[]
To je ale zábava, :D :D :D https://www.youtube.com/watch?…
Touhle bombou dneska končíme.
Jdu něco dělat.
11. 6. 2020 08:58
prometheus
Mrknete na film prometheus, bude to lip stravenej cas
Avatar - Mikesus
11. 6. 2020 13:42
Re: ucinnost
A elektřinu potřebuješ na jeho přeměnu na benzín, stejně tak jako vzdušný CO2 na "benzín"
Avatar - Mikesus
11. 6. 2020 12:59
Re: ucinnost
No právě, vůbec tu info o tom není ( a jsem líný to dohledávat jinde ), tak mi přijde zbytečné chodit do takových podrobností v diskuzi :yes:
Avatar - Mikesus
11. 6. 2020 12:57
Re: ucinnost
Alternativa k uložení energie v tom případě je i běžný benzín, taky je potřeba elektřina na jeho výrobu.
11. 6. 2020 12:46
Re: ucinnost
Tak podobný program už před několika lety rozjelo i Audi. https://en.wikipedia.org/wiki/E-diesel
11. 6. 2020 12:02
Re: ucinnost
Reagovalj jsi 6 minut? To je ono. Všech pět buňek jelo na plný obrátky. Rychlejc to nešlo.14 slov.
Ale jak píšeš sám - šlo to moc rychle po sobě.
Jak pro koho.
:-!
Avatar - Mikesus
11. 6. 2020 11:41
Re: ucinnost
po reakci nelze editovat příspěvek. To bys mohl vědět.
Avatar - Mikesus
11. 6. 2020 11:41
Re: ucinnost
umělý (alternativní) benzín jako alternativa k EV? co je to za blbost?
11. 6. 2020 11:58
Re: Tak když
Jj Obecně - myslím, že paliva jsou tím, na čem by ICE vývoj měl pracovat. Není možný, aby to bylo tak dlouho stejný a nebyly tam alternativy - jen proto, že stará Benzová kupovala v lékárně benzín.
11. 6. 2020 10:17
Re: ucinnost
Tak, blbolíne, že topten (na kterého jsem reagoval) uvedl do svého pseudovýpočtu účinnost přeměny CO2 na benzín a proti tomu postavil EV čísla, u kterých už na účinnost převodu prvotní suroviny na palivo (resp. el. energii) nějak zapomněl.
Pokud jsi to ani teď nepochopil, vyndej si hlavu ze zadku a čti znovu,
Strupe :-!
11. 6. 2020 11:56
Re: ucinnost
Jo to beru...ale já nevykřikuju, jak je těžba ropy ekologická.
11. 6. 2020 11:55
Re: ucinnost
Nečtu to, protože mě to nezajímá.
A nezapomeň zeditovat příspšvek po mé reakci. :) Jsi jedinej, kdo to dokáže.
Jsi za blba, proto jsem ten dlouhej cint nečetl. Z trucu.
Dělej hovado, edituj! :-!
Nejde to? hm...jsi hovado.
11. 6. 2020 10:50
Re: ucinnost
Sorry..nemám sílu ani chuť to číst. :-)