Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba benzínu ze vzduchu? Do projektu už investovalo i BMW

Ondřej Mára
Diskuze (44)

Mnichovská automobilka sice ve velkém investuje do elektrifikace, nedávno se ovšem rozhodla podpořit projekt, který slibuje přeměnu CO2 ze vzduchu na uhlíkově neutrální benzín.

Myšlenkou zachycování CO2 z atmosféry a jeho přeměnou na paliva se v současnosti zabývá řada subjektů. Energetická společnost Prometheus Fuels už ovšem připravuje i dodávky svého uhlíkově neutrálního benzínu k veřejným čerpacím stanicím.

Ceny paliva, které se de facto částečně vyrábí ze vzduchu, by přitom měly být srovnatelné s cenami konvenčních fosilních paliv. Společnost Prometheus Fuels si tak dokázala získat pozornost automobilky BMW, která se do ní rozhodla investovat prostřednictvím dceřiné společnosti BMW i Ventures částku 12,5 milionu dolarů (cca 292,3 mil. Kč).

Možnost vytvářet benzín ze vzduchu cenově srovnatelný s fosilními palivy, naprosto mění hru,“ uvedl v tiskové zprávě Greg Smithies, partner v BMW i Ventures. A proč se vůbec BMW zabývá investicemi do uhlíkově neutrálního benzínu v době, kdy se připravuje na představení nových elektrických a elektrifikovaných modelů? Odpověď je jednoduchá.

Průměrný automobil zůstává na silnicích okolo osmi let, což znamená, že i kdyby se celý svět rozhodl od zítra přejít 100% na elektromobily, stále by trvalo necelé desetiletí, než by vozy se spalovacími motory zmizely ze silnic. A my se navíc rozhodně nechystáme od zítra přesedlat na 100% elektromobilitu.

Díky vytvoření uhlíkově neutrálního paliva vyrobeného z CO2 zachyceného v atmosféře, umožňuje společnost Prometheus Fuels výrazně zmírnit dopady, jaké mají dnešní spalovací motory na klima,“ uvedl Smithies.

Společnost Prometheus Fuels plánuje zahájit dodávky uhlíkově neutrálního benzínu k čerpacím stanicím již koncem tohoto roku, čímž dá zákazníkům vůbec poprvé šanci tankovat benzín, jehož spalováním se do atmosféry neuvolní žádné další CO2. Ceny by přitom měly být srovnatelné s běžnými palivy.

Úplné nahrazení běžných fosilních paliv uhlíkově neutrálními palivy by přitom podle Prometheus Fuels mohlo vést k omezení roční světové produkce emisí CO2 až o 25 procent. V současnosti by se tak mohlo jednat o jednu z největších zbraní v boji s klimatickými změnami.

Používáním uhlíkově neutrálního paliva, které recykluje CO2 z atmosféry, můžeme prodloužit čas, který máme na vyřešení klimatické krize,“ dodal Rob McGinnis, zakladatel a CEO Prometheus Fuels. „BMW i Ventures je lídrem v investicích do nové techniky ve výrobním a přepravním prostředí. Jejich investice nám pomůže v našem úsilí o rychlé dodání uhlíkově neutrálního paliva na trh.

Ondřej Mára
Diskuze (44)

Doporučujeme

11. 6. 2020 14:21
Re: ucinnost
Taky se tomu divim, protoze by to zapadalo do portfolia tvych nesmyslnych prispevku.
Avatar - lyon667
11. 6. 2020 14:17
Re: prometheus
Ten film je děsná břečka.
11. 6. 2020 13:54
Re: ucinnost
Přeměnu čeho? Ropy?

Jde o celkovou energetickou bilanci. Ta je u ropy a fosilních paliv obecně z principu kladná, jinak by nemělo cenu je těžit, zpracovávat a využívat jako zdroje energie.

U syntetického benzínu to bude vždycky naopak.

Takže, abych to napsal ještě jednodušeji. Zatímco fosilní benzín je pro nás zdrojem energie, syntetický benzín je úložištěm energie.
Avatar - Mikesus
11. 6. 2020 13:42
Re: ucinnost
A elektřinu potřebuješ na jeho přeměnu na benzín, stejně tak jako vzdušný CO2 na "benzín"
11. 6. 2020 13:05
Re: ucinnost
To není úplně pravda. Běžný fosilní benzín svoji energii nezískává zpracováním ropy. Energie je už je dávno uložená v chemických vazbách sloučenin tvořících ropu a tedy i sloučenin tvořících benzín. Energie, která je uložená ve fosilním benzínu, ve zkutečnosti pochází ze slunce a uložila se díky fotosyntéze dávno před tím, než ropa vznikla.