Testy
kdyz 14.5kWh aku budu nabijet prikonem 22kW 2.5hodiny jak uvadite v clanku.
bud to do 3/4 hodiny bouchne, nebo se to odpoji a bude nabito na 100%.
nebo se to bude nabijet jen cca 6kW po 2.5h, ale pak na to neni potreba 3x400V/16A (ktery da cca 10kW) a uz vubec ne wallbox 22kW
slo by to nejak dovysvetlit prosim??
bud to do 3/4 hodiny bouchne, nebo se to odpoji a bude nabito na 100%.
nebo se to bude nabijet jen cca 6kW po 2.5h, ale pak na to neni potreba 3x400V/16A (ktery da cca 10kW) a uz vubec ne wallbox 22kW
slo by to nejak dovysvetlit prosim??
VELMI by mě zajímalo kdo ti dal :no: a za co konkrétně = mohl by někdo z :no: laskavě najít svoje koule = a odpovědět? Díky 😄
Sice nelžou, ale matou dokonale. Wallbox může mít výkon 22 kW (3x32A), ale tohle se nabíjí pouze jednou fází s 32A (tj. 7,4 kWh). V reálu to bude většinou ještě méně, protože na baráku máte nejčastěji 3x25A, takže to spíše budete nabíjet pouze 1x16A (ale je to stále dostačující).
jeste me napadlo ze na ty 2.5hod by stacil standardni levnejsi wall box 11kW, coz by tak tak utahlo tech 3x16A, resp. obvyklejsich 3x25A i s rezervou na rychlovarnou konvici...
Máš tam chybu. Wallbox 11 kW ti sice utáhne 3x16A, ale tohle auto používá jen jednu fázi, tj. využil by si jen 1x16A.
Nevíš z hlavy jestli využívá 3 fáze něco plug-in?
Nevím o tom. Automobilky, soudím, vychází z obvyklého scénáře, že nabíjíš v noci, abys doplnil to, co jsi přes den vyjezdil a ráno odjíždíš s plnou baterkou. Rychlost nabíjení u pluginů není tolik kritická jako u plných elektrik (stále můžeš odjet na benzín a baterka není tak velká), takže tam nebudou dávat plnohodnotný 3 fázový měnič, který je dražší než 1 fázový.
Dík = nabít plug-in v pohodě v garáži přes noc fakt naprosto stačí. Vím že to tak je u levnějších typu Prius Prime = jen sem nevěděl jestli někdo prémiový.. tam ta cena až tak nehraje roli
Souhlas že není nutno zrychlovat nabíjení je tu naprosto v pohodě = bez ohledu na cenu vozu 😄
Souhlas že není nutno zrychlovat nabíjení je tu naprosto v pohodě = bez ohledu na cenu vozu 😄
I u prémie stále platí "halíře dělají talíře". Koupíš si Veyrona a zjistíš, že páčky máš z Passata. 😄
I takový Mercedes u auta za miliony (viz třeba S560e) ti tam klidně vrazí obstarožní měnič 1x16A, aby ušetřil pár centů...
I takový Mercedes u auta za miliony (viz třeba S560e) ti tam klidně vrazí obstarožní měnič 1x16A, aby ušetřil pár centů...
ti skusenejsi aj v DIY vedia, ze kvalita basov urcuje kvalitu zbytku pásma... poznat to v kazdej zostave
Tak bych to neformuloval ale budiž = nicméně co s tim stejně fungujícím pásmem udělá 3. zesilovač to je neuvěřitelný
je to myslene skor systemovo, tj. ´´dobre´´ stredy aj vysky v roznych kvalitativnych atributoch dokaze skazit spatny bass... vysledny dojem teda do velkej miery urcuje prave podanie basov aj to aj s optikou na ostatne pasma
tam k tomu testu - pokial budget nema obmedzenia, da sa vselico, poznatok je to hodnotny a aplikovatelny aj do roznych inych projektov
tam k tomu testu - pokial budget nema obmedzenia, da sa vselico, poznatok je to hodnotny a aplikovatelny aj do roznych inych projektov
Audi stejne jako Porsche u PHEV na MLB pouziva dvoufazovou nabijecku o vykonu 7,4kw. Potrebuje tedy odebirat ze dvou fazi 16A. Je to vlastne zdvojena nabijecka. Takovyhle proudy lze odebirat pouze z 3x32A nebo 3x16 A zasuvek (velky a maly petikolik) pomoci wallboxu nebo evse ci jiny nabijecky (ne nabijecky ale jakehosi komunikatoru mezi zasuvkou a autem. Coz je z clanku patrne.
Pro info, nabijecky, tedy usmernovace jsou v elektro autech od 3,7kW (x5 45e), pres jednofazovy 7,4kw (ecq, prvni egolf) dale pak 7,4 dvoufaze k 11,1kw trifaze (3x16) az po vyjjimky jako je 22kw vc etronu mebo tusim zoe ci prvni generaci tmx. Podstatny je, ze nesmis prestrelit maximalni odber z jedne faze. Jo a na byt byva standardem 3x25A, tzn 7,4ke jednofazoven se neda vyuzit.
Pro info, nabijecky, tedy usmernovace jsou v elektro autech od 3,7kW (x5 45e), pres jednofazovy 7,4kw (ecq, prvni egolf) dale pak 7,4 dvoufaze k 11,1kw trifaze (3x16) az po vyjjimky jako je 22kw vc etronu mebo tusim zoe ci prvni generaci tmx. Podstatny je, ze nesmis prestrelit maximalni odber z jedne faze. Jo a na byt byva standardem 3x25A, tzn 7,4ke jednofazoven se neda vyuzit.
Koukám, že jsem asi čerpal špatné info ze špatného webu. Z ceníku se dá vydedukovat u kabelu, že měnič je 2x16A a ne 1x32A. Díky za info.
Nicméně nemáš pravdu s tím e-tronem. Od začátku slibovali 22 kW (dual charger) měnič, dokonce to uvádí i v technických materiálech, ale dosud to není možné objednat.
Jinak u bytů nebývá zvykem mít 3 fázové přívody, asi máš na mysli domovní přípojky k barákům, tam bývá standardem 3x25A.
Nicméně nemáš pravdu s tím e-tronem. Od začátku slibovali 22 kW (dual charger) měnič, dokonce to uvádí i v technických materiálech, ale dosud to není možné objednat.
Jinak u bytů nebývá zvykem mít 3 fázové přívody, asi máš na mysli domovní přípojky k barákům, tam bývá standardem 3x25A.
kdyz tak koukam na cenu (1.6M zaklad), tak se moc nelisi od zakladu e-tron (1.9M), ktery je ke vsemu o 30cm delsi a ma dost podobny zrychleni (5.7s).
z toho usuzuju, ze zaklad Q5 plne v elektrice bude kolem ceny tohodle hybridu.
a z toho si dovoluju dal usuzovat, ze jestlize dnes plne elektricky auto vs. podobnej plug-in hybrid budou stat podobne, tak behem par let komplet elektrika bude levnejsi nez plug-hybrid a za dalsich par let levnejsi nez cistej benzin (kterej se uz davno nebude vyrabet)...
z toho usuzuju, ze zaklad Q5 plne v elektrice bude kolem ceny tohodle hybridu.
a z toho si dovoluju dal usuzovat, ze jestlize dnes plne elektricky auto vs. podobnej plug-in hybrid budou stat podobne, tak behem par let komplet elektrika bude levnejsi nez plug-hybrid a za dalsich par let levnejsi nez cistej benzin (kterej se uz davno nebude vyrabet)...
Tak malicko by to davali smysl zejo
Ceny baterek jdou dolu a z podstaty veci je plugin hybrid 2 auta v 1 - kompletni reseni pro EV + kompletni reseni pro spalovak + prevodovka co to “spoji”.
Plugin je z podstaty veci super-komplikovany.
Nejvetsi idiocie je ze ten plugin kdyby aspin mel 3x takovy dojezd a rychle nabijeni. Ze teda kdyz uz tam je komplet EV a stoji to rajefu, tak ze bych ho mohl trochu vyizivat.
Mercedes uz to tak myslim zacina delat (popravde ted si nepamatuju myslim s GLE a Sko maji pluginy velky dojezd, nevim śe jak rychle se nabiji - to nejsou auta o kterych mam prehled $$$)
Ceny baterek jdou dolu a z podstaty veci je plugin hybrid 2 auta v 1 - kompletni reseni pro EV + kompletni reseni pro spalovak + prevodovka co to “spoji”.
Plugin je z podstaty veci super-komplikovany.
Nejvetsi idiocie je ze ten plugin kdyby aspin mel 3x takovy dojezd a rychle nabijeni. Ze teda kdyz uz tam je komplet EV a stoji to rajefu, tak ze bych ho mohl trochu vyizivat.
Mercedes uz to tak myslim zacina delat (popravde ted si nepamatuju myslim s GLE a Sko maji pluginy velky dojezd, nevim śe jak rychle se nabiji - to nejsou auta o kterych mam prehled $$$)
Poslední odstavec je nesmysl. Naopak Mercedes je na tom ještě hůře než ostatní, protože ostatní ti aspoň dají do auta 1x32A měnič, kdežto Mercedes ti do pluginů dává obstarožní 1x16A (byť to pro nabíjení přes noc stále stačí).
Dokonce do plné elektriky EQC, byť to jsou Němci, strkají pouze 1x32A měnič, což u evropského auta beru jako ostudu.
A ani GLE či S nemá větší dojezd než jiné pluginy. S560e má 13,5 kWh baterlku, takže papírově dojedeš cca 50 km, reálně cca 40.
Dokonce do plné elektriky EQC, byť to jsou Němci, strkají pouze 1x32A měnič, což u evropského auta beru jako ostudu.
A ani GLE či S nemá větší dojezd než jiné pluginy. S560e má 13,5 kWh baterlku, takže papírově dojedeš cca 50 km, reálně cca 40.
Ne, GLE 350de ma vyuzitelnou kapacitu baterie kolem 27kwh (nominal pres 30) a nabijet lze 60kw DC nebo dvoufazove 7,4kw AC.
Ale vazi to pres 2,6t a kdyz se to vybije, tak se tam ten malej dizlik utrapi
Ale vazi to pres 2,6t a kdyz se to vybije, tak se tam ten malej dizlik utrapi
A jo, omlouvám se. Já se koukl jen na to Sko a u GLE jsem se ani nekoukl. Moje chyba. Díky za osvětu.
Mimochodem, koukám do těch tech. specifikací, když se u toho GLE 350de vybijou baterky, tak to tedy musí být jízda - 147 kW na takovou obludu. To i Fabie asi tomu pak ukáže záda...
Mimochodem, koukám do těch tech. specifikací, když se u toho GLE 350de vybijou baterky, tak to tedy musí být jízda - 147 kW na takovou obludu. To i Fabie asi tomu pak ukáže záda...
Tak zly to nebude.
https😐/www.driveto.cz/…ka-robotizovana/
Tezko to pojede hur nez tohle.
Baterie neni uplne vybita temer nikdy.
Jinymi slovy na kratky sprint je energie z baterky (temer) vzdy.
https😐/www.driveto.cz/…ka-robotizovana/
Tezko to pojede hur nez tohle.
Baterie neni uplne vybita temer nikdy.
Jinymi slovy na kratky sprint je energie z baterky (temer) vzdy.
Jen abychom si to shrnuli jak moc jsem mimo (ja vim, ze se Flajzi omluvil to se bere).
GLE 350de (porovnejte s touto Q5);
- cena 1 855 000,- Kc (tj +250 tis oproti hybridnimu Q5)
- o tridu vetsi auto nez Q5
- EV dojezd nekde 100km (oproti 40km u Q5)
- nabijeni az 60kW (realne ma Q5 7,4kW)
- z kufru ubude 140l a zustava tedy
490l, to je nevyhoda a skoda, ale podle me prijatelny.
Takze to bych s prominutim musel byt padly na hlavu, abych si koupil Q5 a ne GLE 😄
GLE 350de (porovnejte s touto Q5);
- cena 1 855 000,- Kc (tj +250 tis oproti hybridnimu Q5)
- o tridu vetsi auto nez Q5
- EV dojezd nekde 100km (oproti 40km u Q5)
- nabijeni az 60kW (realne ma Q5 7,4kW)
- z kufru ubude 140l a zustava tedy
490l, to je nevyhoda a skoda, ale podle me prijatelny.
Takze to bych s prominutim musel byt padly na hlavu, abych si koupil Q5 a ne GLE 😄
Záleží jak se na to díváš. Podle mě to je naopak docela logický.
Když máš v autě spalovací motor, tak najednou ten dojezd není zdaleka tak kritickej... když ti dojde šťáva, no tak prostě pokračuješ jako hybrid. Ideální pro lidi, co jezdí běžně kratší trasy po městě, ale občas potřebujou jet i daleko.
Baterka logicky musí být menší, aby a) se to tam vešlo, b) nevážilo to jak autobus a c) nestálo to jak autobus. A pak ti stačí i pomalejší nabíjení.
Od Audi je to možná drahý, nechce se mi hledat ceník... ale Superb iV je cenově úplně v pohodě, ve srovnání s naftovou klasikou.
Když máš v autě spalovací motor, tak najednou ten dojezd není zdaleka tak kritickej... když ti dojde šťáva, no tak prostě pokračuješ jako hybrid. Ideální pro lidi, co jezdí běžně kratší trasy po městě, ale občas potřebujou jet i daleko.
Baterka logicky musí být menší, aby a) se to tam vešlo, b) nevážilo to jak autobus a c) nestálo to jak autobus. A pak ti stačí i pomalejší nabíjení.
Od Audi je to možná drahý, nechce se mi hledat ceník... ale Superb iV je cenově úplně v pohodě, ve srovnání s naftovou klasikou.
Idealni hybrid bude RAV-4 plug-in. Kde nebude v minusech skubani, vysoka cena, ani nutnost nabijeni (jelikoz bude fungovat i v hybridnim rezimu)...
A Clarity plug-in (no, trochu OT...).
Ale tohle Audi jednoznacne. :yes😒br /> Oproti dieselu velky krok kupredu.
S timhle bych jezdil rad, samozrejme predevsim na elektrinu...
S dieselem ne.
PS Samozrejme bez nabijeni ztraci kazdy plug-in vicemene smysl..
A Clarity plug-in (no, trochu OT...).
Ale tohle Audi jednoznacne. :yes😒br /> Oproti dieselu velky krok kupredu.
S timhle bych jezdil rad, samozrejme predevsim na elektrinu...
S dieselem ne.
PS Samozrejme bez nabijeni ztraci kazdy plug-in vicemene smysl..
Mně moc neberou SUVka... a Ravka už vůbec ne. Ale na druhou stranu, já se snažím nejezdit autem do města a ani s pluginem bych asi moc nejezdil.
Ta jízda jen na elektřinu https😐/autobible.euro.cz/…-jen-v-japonsku/ do sebe něco má = ve městě s milým bonusem emise nula
Aj tento hybrid potvrdzuje, že "hybridné kone" nie sú to isté čo kone klasického spaľováku. Vyšší výkon o 20 koní oproti naftovému trojlitru, ale napriek tomu horšia dynamika, slabšie zrýchlenie i nižšia maximálka. A tentokrát to ani plne nevysvetlí hmotnosť, tá je síce závratných 2105 kíl, ale SQ5 má tiež cez 2 tony (2055 kg), takže len 50-kilový rozdiel nevysvetlí tú slabšiu dynamiku. Proste niekde v tom hnacom reťazci sa ten výkon stráca, resp. ten papierový kombinovaný výkon nie je úplne reálny, neviem.
Ono je to všechno o metodologii měření toho výkonu. Z fyzikální podstaty problému je jasné, že dlouhodobý/trvalý výkon hybridního pohonu nemůže být větší než je výkon ICE. Každá baterie se vybije a v okamžiku, kdy je požadován stále plný výkon od soustavy není šance dobít baterku ani rekuperací (auto nebrzdí, ale jede trvale na plný plyn), ani z ICE (spalovák musí hnát kola, kdyby začal dobíjet, tak naopak ještě sníží výkon posílaný na kola), ani ze zásuvky (auto jede, takže k zásuvce se nepřipojí). Takže pokud je výrobce seriózní, tak nemůže trvale dosažitelnou V max uvádět vyšší než odpovídá výkonu samotného ICE.
Na druhou stranu krátkodobý výkon soustavy může být daleko vyšší než výkon samotného ICE, protože k výkonu ICE se přičítá výkon elektromotorů a při požadavku na krátkodobý výkon je jasné, že po něm následuje pauza, kdy auto buď brzdí (a tudíž může rekuperovat brzdnou energii) nebo jede nějako ustálenou rychlostí (nikoliv maximální) a pak lze baterky dobíjet i částí výkonu od ICE, takže při dalším krátkodobém požadavku na výkon se zase sečte výkon ICE a elektromotorů (nikoliv sečte prostý maximální výkon, ale součet výkonů v závislosti na otáčkách). že to není easy ukazuje motorsport, hybridní F1 nebo speciály pro 24hLM dokáží jedno kolo zajet za 100 sec. a když jde třeba o jedno kolo v kvalifikaci, tak stáhnout čas na kolo třeba na 95 sec.
Redakce by si mohla dát nějakou práci a zjistit jestli pro takovéto soustavy😒br /> a) existuje nějaká norma jak vykazovat výkon
b) jak to ve skutečnosti vykazují některé automobilky a jak lze jejich čísla udávaná v technických údajích interpretovat a především za jakých omezujících podmínek platí
Ale to chci asi moc
Na druhou stranu krátkodobý výkon soustavy může být daleko vyšší než výkon samotného ICE, protože k výkonu ICE se přičítá výkon elektromotorů a při požadavku na krátkodobý výkon je jasné, že po něm následuje pauza, kdy auto buď brzdí (a tudíž může rekuperovat brzdnou energii) nebo jede nějako ustálenou rychlostí (nikoliv maximální) a pak lze baterky dobíjet i částí výkonu od ICE, takže při dalším krátkodobém požadavku na výkon se zase sečte výkon ICE a elektromotorů (nikoliv sečte prostý maximální výkon, ale součet výkonů v závislosti na otáčkách). že to není easy ukazuje motorsport, hybridní F1 nebo speciály pro 24hLM dokáží jedno kolo zajet za 100 sec. a když jde třeba o jedno kolo v kvalifikaci, tak stáhnout čas na kolo třeba na 95 sec.
Redakce by si mohla dát nějakou práci a zjistit jestli pro takovéto soustavy😒br /> a) existuje nějaká norma jak vykazovat výkon
b) jak to ve skutečnosti vykazují některé automobilky a jak lze jejich čísla udávaná v technických údajích interpretovat a především za jakých omezujících podmínek platí
Ale to chci asi moc
ta tmava maska na tej testovanej audine je des... inak docela peknu Q5ku takto na predok ale uplne odrovnava a .. proste vyzera to vselijako len nie dobre... s klasickou maskou je ale efekt o poznanie lepsi .. pride mi ze ta tmava maska v pakete sport sa u audin ( vizualne ) mina ucinku a to aj u Q3 ci Q2 .... uplne kludne by som nechal paket sport aj s klasickou chromovanou maskou ... nech si zakaznik vyberie sam
inak jestli se nepletu tak za 2 a ctvrt mega sa da kupit uz aj nejake to paradne velke Gecko od medveda nie? ved G350 D vyjde na 2,2 melona .. tu naslahana Q5 s tmavou nekukatelnou maskou a dalcimi debilnym paketmi za mega fakt nedava zmysel
2. Já mám sen Koenigsegg ty McLaren (nic proti taky se mi ten uhlíkový základ líbí = na můj vkus je to trochu moc variace na jedno téma ale rozhodně nemám problém) no a McLaren viz odkaz = to DOKÁŽE zatemnit mysl. No a ty píšeš asi BLBOSTi = zatemněná mysl 😉
A mimochodem, ten kdo vybírá Q5, tak velmi pochybuji, že jako alternativu vidí v Géčku. Pro něj je alternativa X3, GLC, atd.