Zatímco automobilka Hyundai si pro svůj projekt vodíkového náklaďáku zvolila jméno Neptune, britská automobilka Jaguar Land Rover by měla pracovat na elektrickém SUV s označením Zeus.
Vývoj je třeba posouvat dál. EV auta se ukazují jako slepá cesta, dobrý příklad je i auto roku od Jaguaru, které ale skoro nikdo nekupuje. Třeba bude toto rozumnější cesta.
Já o tom mluvil s výzkumníky z naší technické univerzity. V prvé řadě proto, že chybí poptávka. Dále protože drahé kovy jsou stále dražší, výroba a zvláště skladování elektřiny žádný průlomový objev za 100 let zatím nepřinesly. Vodík je jeden z nejčastějších prvků kolem nás...už jej lze získat třeba i z mořské vody. Ale uvidíme.... Vyhraje ten, kdo se na nic neupne a nechá vybrat skrytou ruku trhu....jen se obávám, že to máme v Evropě smůlu.
Vodíkový auto je naprostá pikačovina. Ti budou vymejšlet i raketu na kliku jen aby mohli prošustrovat ty státní dotace. I u nás vláda bude vyhazovat prachy za debilní vodík. :no:
Podľa čoho usudzuješ, že EV sú slepá cesta? Zdôvodni.
Naopak, vodík je slepá cesta. Treba ho ťažiť alebo vyrábať, preto nie je nijak zvlášť ekologický (menej ako samotná elektrina), výrazne drahší ako elektrina, skladovanie je nákladné, problematické a nebezpečné, podobne tankovanie. Ak nechceš vodík spaľovať pre jeho nízku energetickú hustotu a produkciu emisií NOx, použiješ vodíkové články, ktoré sú podobne ťažké ako baterky aj podobne drahé ako baterky, vozíš vlastne malú elektráreň so sebou, ktorá naviac produkuje veľké množstvo tepla - tým pádom účinnosť tohto systému tiež dosť podstatne klesá. Kde teda vidíš výhody vodíka?