Navzdory všeobecné snaze o zvyšování bezpečnosti na silnicích jsou každoroční statistiky úmrtnosti na silnicích děsivě vysoké. K jejich snížení až o polovinu by přitom podle nové americké studie stačilo poměrně málo.
...nevím jistě kdo toho pána uplatil, ale vypadá to na některého výrobce asistenčních systémů.
Jak už bylo řečeno "nahoře" tito asistenti nabuzují v řidičích dojem, že už není třeba sledovat pozorně provoz a následně si raději hrají s infotainmentem nebo telefonem.
Proto, jestli pan Wallace chce opravdu něco udělat pro bezpečnost na silnicích, ať raději udělá studii, která nám řekne co jsou opravdové příčiny nehod, které končí úmrtím na silnici. Teprve potom se mohou řešit/navrhovat nějaká protiopatření.
Dále se nesmí zapomínat, že každý elektronický asistent může dříve nebo později selhat a neštěstí je na světě. Na př. asistent hlídání mrtvého úhlu. Ten řidiče nabádá k tomu, aby na něj zcela spoléhal a přestal si "trénovat krční svalstvo"......a až jednou na dálnici ve 130 asistent "vyplivne", tak z toho může být "smrťák" jak vyšitý... ;-\
Lidi se spoléhají na asistenty a nečumí před auto. K tomu policie funguje zoufale špatně, namísto aby měřili na nebezpečných místech, tak jsou namontovány radary na přehledných místech a policajti posílají čtyři A4 blábolů za 1000 Kč. Když víš kde měří, můžeš jezdit jako prase.
Tak mě napadlo.....když už jsou policajti tak "žhaví" do toho měření, mohli by začít měřit i délku technických přestávek při rekonstrukci dálnice D1. Nedávno byl ve SM článek, který na délku přestávek upozornil a systém kritizoval. Pomohli by tím ŘSD, stavitelům i motoristům.... :-!
Možná b ypomohlo i určité sledování chování řidičů a pokud evidentně vidíte, že nemá to auto pod kontrolou, neumí s tím jezdit, nemá odhad,.... Tak automaticky zabavit řidičák a dát dočasný na nějakou dobu s tím, že musí absolvovat kondiční jízdy s vyhodnocením, případným prodloužením jízd. Bohužel je tohle těžk měřitelné a dává dost velký prostor korupci, nicméně když vidíte, jak někteří lidé zoufale neumí to auto ovládat, bylo by to celkem na místě. A tím nemyslím aby byl každý vyježděný profík, ale každý kdo se na silnicích pohybuje určitě ví, o čem mluvím.
Stejně tak něco jako "řidičák na zkoušku" kdy po absolvování autoškoly by byl řidičák na dejme tomu rok na zkoušku, tedy s inimální tolerancí přestupků, aby se nejprve čerstvý majitel mohl trochu vyjezdit a zbytečně se nepokoušel riskovat v domění, jaký je to pilot.
Normální praktika. Za plnou dostane firma vic penez a pak se s borcem co o tom rozhoduje rozdělí....win win situace...a řidiči si už nějak poradí, ne? :-!
Edit. Hele borec už je tady s mínuskou.... ;-)
...zejména když levičáci navrhnou nějaká další nařízení či omezení v oblasti automobilismu s trapnou výmluvou, "....i kdyby to zachránilo jen jeden lidský život...".
U nás udělali novou silnici a kde byla přerušovaná čára, tak tam z neznámých důvodů dali plnou. Na 8 km se dá přejíždět na 2 místech. Neznalí řidiči jsou tam dost nervózní. Vrátit přerušovanou a nervozita opadne.
Blbosť, nikto na to nespolieha, ale je dobré vedieť, že prinajhoršom auto zastane pred prekážkou. Alebo neprejde len tak za čiaru. Denne vidíme na cestách rôzne nehody, čo nedobrzdili a pod.