Šestá generace jednoho z nejprodávanějších modelů automobilky sice vznikla na francouzských základech a její výroba probíhá ve Španělsku, přesto láká na preciznost německého inženýrství, kterou ji nakonec nemůžeme upřít.
Moc nechápu smysl kritiky. Je to malé auto, které je do města ideální. Chtete tam jezdit pětimetrovými auty s šířkou přes dva metry? Opravdu zdravý jediněc má problém se "ohnout" aby dal dítě do sedačky? Nehledě na Isofix, kde sedačku jen nacvaknete. Tak kde je problém? Sto koní je moc? Pro takové auto je to ideální. A že se s tím dá užít i nějaká zábava? To je snad super, kdo by se chtěl budit, ale mít "pohodlí" v kolonách, má možnost automatu.
5,9 tam svítí po testovací jízdě. Vždycky při testech mají vyšší spotřebu, než dlouhodobý uživatel. Takže i tak bude spotřeba ještě o něco nižší.
Atmo 1,65? Který motor to je, jestli se s mím zeptat.
A co třeba že to je myšleno, že pokud mi nevadí spojka, tedy že zvládám jízdu i s manuálem, tak to mám uprednostit před automatem. Není tam nic nelogickeho, pokud člověk chápe psaný text. Naopak je to psané spíše pro ten manuál.
V poslední době si vsimam, že to je čím dál vic "vyšší dívčí " pro spoustu lidí.
To auto se opravdu povedlo, což dokazují i prodeje. Má konečně pevné řízení a řazení, slušné motory a ceny a výbavu umí nabídnou bohatou, jezdil jsem s RSline, bylo vybavené stejně dobře jako auto střední třídy, super kožené sedačky, hodně se povedlo.
Ceníkové ceny jsou jediné, kde můžeme něco srovnávat, protože i Renault umí dost dobře s cenou kouzlit.
Ano, to je přesně důvod, proč bych vzal Clio. Takto ta Corsa nevypadá zle, ale při pohledu na cenovku mi to nepříjde tak fajn, není to ani ostrá verze, ani ostřejší verze :D
Jinak vesměs ano, RS line, jakožto nejvyšší výbava taky začíná na 400 tisících, ale ten ZEN za 330 už má 16" kola, LED světla, velký display, to je pro mne slušná výbava, jinak za 360 je Intense a to už je automatická klima, hliníky, senzory...
Mne se v Corse nějak nelíbilo na palubě, nesedla mi :) Jak vypadá super na propagačních fotkách v takovéhle výbavě, tak na živo je to spíš zklamání.
V nižších výbavách to vypadá nevzhledně, v zadu mi auto přišlo stísněné a ani interiér mne neoslovil, k jízdě jsem se zatím nedostal. Navíc, aby vypadala Corsa k světu, potřebuje tuto výbavu a s takovým motorem za 400 v základu a s příplatky 500 ? Asi nejsem cílovka...
Pro mne je poměrem cena-výkon jasnou hvězdou Clio 5, začíná lehce nad 300 s 1.0TCe a vypadá i takový model už obstojně.
Nu, podívejte se na tu krásnou klasiku přístrojů před volantem, na snadné ovládání klimatizace, na ty nádherné sedačky, poměřte rozsah výbavy, a Corsa je prostě skvělá. Navíc, ceníkové ceny opravdu nejsou relevantním argumentem. Myslím, že tato Corsa bude COTY 2021. Tím bude oceněno to množství práce "německých" techniků a designérů na nápravě omylů a přešlapů jejich "francouzských" kolegů :-O . Ne, že by jich bylo hodně, ale jsou dosti nesnesitelné. Alespoň pro normální řidičku či řidiče.
Popravdě mi stále uniká smysl toho řešit vše pořízením SUV. Neměl by člověk začít nejprve u sebe, pokud není schopný si sednou, vstát z auta, vejít se do dveří, nebo jednoduše usadit dítě do sedačky?
Jasně, že výjimky chápu, jsou lidé, co mají zdravotní potíže, kde je pro ně vyšší nastupování víceméně nezbytné, ale jinak?
Koronavir mi zhatil plány na omrknutí Clia a 208, takže naživo nevím. Interiér Clia mě ale nenadchl, hlavně ten vrcholný infotainment vypadá příšerně a nelíbí se mi, že deska a dveřní výplně vypadají jak splácané dohromady ze dvou aut. Materiály budou ve vyšších výbavách o úroveň výše než v Corse, to je mi jasné, ale tam je to zase na pohled německá klasika, což mi vyhovuje.
Jenže bez GS line to Corse zas tak moc nesluší, což jsem se snažil říct :) Vím, že cenově je s Cliem srovnatelná, ale Clio vypadá k světu i v ZEN výbavě
Když si vezmu, jak jsem tahal dětskou sedačku z Hiluxu nebo LC nebo RAV4, tak velice rád si ji vytáhnu z corolly. Seda se tam možná lépe, což s mými problematickými zady jsem si nevšiml, ale sedačky se určitě lépe nedávají. Natož 3 dozadu, to už si k tomu musím pomalu lehnout a prezout se, abych si neposlapal polovinu interiéru.
V nižších výbavách je to slabý, to jo. Ale v týhle je to fajn, zvenku i zevnitř. Ceny s Cliem jsou celkem srovnatelný, možná teda Clio vypadá líp v tom základu.
s výškou 1433 mm? Dovnitř/ven se leze jak z batyskafu a ukládat děcko do sedačky vzadu je za trest...ale vypadá to sportovně - dyť to má 100 koní a stačí to i na zábavu v koloně nebo zácpě.
Mého atmo 4válce 1.65 svítí na PP spotřeba 6.2 litru/100 km. U tady toho mrňavého nesmyslu (prý do města s přímým vstřikem, lol) svítí 5.9.
Tak jo, ať žije pokrok, užijte si to...
Nevim jak co je pojate, ale po kratši zkušenosti s virtualem jsem ještě vice nakloněn klasice a o to větši odpurce digitalu apod. Samozřejmě ta klasika musi byt velice dobře čitelna a bezproblemově se z ni odečitat, pak je to za mě jasna volba před "modernou" v podobě nul a jedniček.
Nezkoumal jsem to přesně, ale ZEN mi přišel dostatečný, za 290 skladovka s 1.0TCe (ceník je jinde, vím) je fajn nabídka na Bsegment :) Podrobně jsem zkoumal a jezdil jen RS line a tam byla výbava pro mne až nadbytečná v této třídě.
Někde jsem slyšel, že Clio v Zenu má lacinější interiér než Intense. Když Clio, tak Intense. GS line podle mě designu nepomáhá tak, jak by mohl. Ale možná v interiéru je výraznější rozdíl, nevím.
Nevim do jake miry ma opel volne ruce, ale ani bych se nedivil v lepe fungujici model byť na stejne technice. To proti frantikum neni zas tak nelehky ukol.
V interieru je možna trochu niže zakomponovan displej, ale snad to neni nic hrozneho. Naopak velice chvalim přitomnost klasickych budiku a ne žadne virtualni či digitalni variace. :yes:
V textu uvádíte: "Pokud se ale vyloženě nebojíte spojkového pedálu a ..., pak nevidím mnoho důvodů, proč se manuálu vyhýbat." A poté se ukáže, že důvod pro vyhýbání se manuálu nemáte ani jeden. Proč tedy nenapíšete rovnou "není žádný důvod se vyhýbat manuálu"? Bojíte se to tak napsat?
Buď uveďte nějaké negativum k převodovce, nebo napište, že nemá žádné negativum. U čtenáře, jako jsem já, vzbuzuje Vaše formulace dojem, že něco přede mnou tajíte. A to, s ohledem na profláknutou prodejnost některých motoristických novinářů, na mě nepůsobí vůbec dobře. Chci věřit tomu, že autům a jejich technice rozumíte ( ;-) ) a že mi chcete zprostředkovat co možná nejobjektivnější a nejpřesnější informace o testovaném autě. Nebuďte proto básníkem, buďte prosím korektním partnerem čtenáře. Díky.
Fabia - výška 1440, Clio taky, Fiesta je vyšší (1476). Nicméně kdo má dítě v sedačce, zvolí spíš nějaké SUV nebo CUV, ostatně ke Corse bude vyšší derivát Mokka.
Co se týká přímého vstřiku, je to takový generační problém, viz například koncernový "městský crossover" Kamzík.