Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW – Zlatá střední cesta

Šestá generace jednoho z nejprodávanějších modelů automobilky sice vznikla na francouzských základech a její výroba probíhá ve Španělsku, přesto láká na preciznost německého inženýrství, kterou ji nakonec nemůžeme upřít.
Zpět na článek
1. 7. 2020 13:41
1. 7. 2020 13:55
1. 7. 2020 14:09
1. 7. 2020 15:28
1. 7. 2020 22:19
1. 7. 2020 19:37
1. 7. 2020 23:42
2. 7. 2020 11:48
1. 7. 2020 13:56
1. 7. 2020 14:05
1. 7. 2020 22:19
1. 7. 2020 23:35
2. 7. 2020 13:05
2. 7. 2020 13:16
2. 7. 2020 10:28
2. 7. 2020 10:35
2. 7. 2020 15:21
2. 7. 2020 18:18
2. 7. 2020 19:43
1. 7. 2020 13:18
Městské auto
s výškou 1433 mm? Dovnitř/ven se leze jak z batyskafu a ukládat děcko do sedačky vzadu je za trest...ale vypadá to sportovně - dyť to má 100 koní a stačí to i na zábavu v koloně nebo zácpě.
Mého atmo 4válce 1.65 svítí na PP spotřeba 6.2 litru/100 km. U tady toho mrňavého nesmyslu (prý do města s přímým vstřikem, lol) svítí 5.9.
Tak jo, ať žije pokrok, užijte si to...
Rozbalit vlákno
15
1. 7. 2020 13:35
Re: Městské auto
Fabia - výška 1440, Clio taky, Fiesta je vyšší (1476). Nicméně kdo má dítě v sedačce, zvolí spíš nějaké SUV nebo CUV, ostatně ke Corse bude vyšší derivát Mokka.
Co se týká přímého vstřiku, je to takový generační problém, viz například koncernový "městský crossover" Kamzík.
Avatar - kari.laz
1. 7. 2020 13:43
Re: Městské auto
Popravdě mi stále uniká smysl toho řešit vše pořízením SUV. Neměl by člověk začít nejprve u sebe, pokud není schopný si sednou, vstát z auta, vejít se do dveří, nebo jednoduše usadit dítě do sedačky?
Jasně, že výjimky chápu, jsou lidé, co mají zdravotní potíže, kde je pro ně vyšší nastupování víceméně nezbytné, ale jinak?
1. 7. 2020 13:50
Re: Městské auto
To je určitě pravda, ale proč si nepomoci, když tady možnost je. Bohužel menší a třední MPV, která byla jako kindervágen ideální, jsou už pasé.
Avatar - kari.laz
1. 7. 2020 14:03
Re: Městské auto
MPVček je škoda. Co do užitnosti těžko heledali konkurenci.
Avatar - Ozzman
1. 7. 2020 13:51
Re: Městské auto
Clio 1.0Tce má nepřímý vstřik a je to dle mých zkušeností lepší auto. Hodně se povedlo.
Avatar - kari.laz
1. 7. 2020 13:40
Re: Městské auto
Moc nechápu smysl kritiky. Je to malé auto, které je do města ideální. Chtete tam jezdit pětimetrovými auty s šířkou přes dva metry? Opravdu zdravý jediněc má problém se "ohnout" aby dal dítě do sedačky? Nehledě na Isofix, kde sedačku jen nacvaknete. Tak kde je problém? Sto koní je moc? Pro takové auto je to ideální. A že se s tím dá užít i nějaká zábava? To je snad super, kdo by se chtěl budit, ale mít "pohodlí" v kolonách, má možnost automatu.
5,9 tam svítí po testovací jízdě. Vždycky při testech mají vyšší spotřebu, než dlouhodobý uživatel. Takže i tak bude spotřeba ještě o něco nižší.
Atmo 1,65? Který motor to je, jestli se s mím zeptat.
1. 7. 2020 13:49
Re: Městské auto
Máte ve všem pravdu. Ale to pohodlí výše umístěných sedaček u SUV... to je vždy vyšší, než u hatchbacku.
Avatar - Ozzman
1. 7. 2020 13:50
Re: Městské auto
Pohodlí v nastupování určitě, pohodlí ve všem jiném, určitě ne :)
Avatar - Mikesus
1. 7. 2020 19:35
Re: Městské auto
Když si vezmu, jak jsem tahal dětskou sedačku z Hiluxu nebo LC nebo RAV4, tak velice rád si ji vytáhnu z corolly. Seda se tam možná lépe, což s mými problematickými zady jsem si nevšiml, ale sedačky se určitě lépe nedávají. Natož 3 dozadu, to už si k tomu musím pomalu lehnout a prezout se, abych si neposlapal polovinu interiéru.
Avatar - CICERO
1. 7. 2020 22:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
2. 7. 2020 11:46
Re: Městské auto
njn, nadpřirozené schopnosti bohužel nemám. Ale ne říkám, že by se nehodily občas :D
Avatar - Ozzman
1. 7. 2020 22:24
Re: Městské auto
Jsi rozmazlenej, já sedačku rvu i do 3dv Clia :D Ale chápu, já mám jen jednu :D
Avatar - Mikesus
2. 7. 2020 11:47
Re: Městské auto
Na lepší si člověk snadno zvyká. A pak když přijde třeba to SUV, tak ty rozdíly člověk hned pozná a nadává.
5. 7. 2020 17:16
Re: Městské auto
:-[] :-[] :-[] cim to je ze dneska ludia maju armovany zelezobeton v trupe.
Avatar - Ozzman
1. 7. 2020 13:41
Nic moc
V nižších výbavách to vypadá nevzhledně, v zadu mi auto přišlo stísněné a ani interiér mne neoslovil, k jízdě jsem se zatím nedostal. Navíc, aby vypadala Corsa k světu, potřebuje tuto výbavu a s takovým motorem za 400 v základu a s příplatky 500 ? Asi nejsem cílovka...

Pro mne je poměrem cena-výkon jasnou hvězdou Clio 5, začíná lehce nad 300 s 1.0TCe a vypadá i takový model už obstojně.
Rozbalit vlákno
17
1. 7. 2020 13:55
Re: Nic moc
Nu, podívejte se na tu krásnou klasiku přístrojů před volantem, na snadné ovládání klimatizace, na ty nádherné sedačky, poměřte rozsah výbavy, a Corsa je prostě skvělá. Navíc, ceníkové ceny opravdu nejsou relevantním argumentem. Myslím, že tato Corsa bude COTY 2021. Tím bude oceněno to množství práce "německých" techniků a designérů na nápravě omylů a přešlapů jejich "francouzských" kolegů :-O . Ne, že by jich bylo hodně, ale jsou dosti nesnesitelné. Alespoň pro normální řidičku či řidiče.
Avatar - Ozzman
1. 7. 2020 14:09
Re: Nic moc
A které přešlapy konkrétně u Clia 5 vám vadí ?

To auto se opravdu povedlo, což dokazují i prodeje. Má konečně pevné řízení a řazení, slušné motory a ceny a výbavu umí nabídnou bohatou, jezdil jsem s RSline, bylo vybavené stejně dobře jako auto střední třídy, super kožené sedačky, hodně se povedlo.

Ceníkové ceny jsou jediné, kde můžeme něco srovnávat, protože i Renault umí dost dobře s cenou kouzlit.
Avatar - Emel
1. 7. 2020 15:28
Re: Nic moc
Myslím, že řeč byla o sesterském Pežotu.
Avatar - Ozzman
1. 7. 2020 22:19
Re: Nic moc
Možné to je, ale reaguje na mé srovnání s Cliem, tak nevím nevím :D
Avatar - Mikesus
1. 7. 2020 19:37
Re: Nic moc
Tahle corsa za 500, to už bych fakt neměl jediný argument to koupit, když hybridní yaris v plné výbavě je levnější.
Avatar - Mikesus
2. 7. 2020 11:48
Re: Nic moc
do města určitě ne. A na výlety za město bych už bral něco většího. Navíc nechci jezdit vlakem :D
Avatar - Emel
1. 7. 2020 13:56
Re: Nic moc
V nižších výbavách je to slabý, to jo. Ale v týhle je to fajn, zvenku i zevnitř. Ceny s Cliem jsou celkem srovnatelný, možná teda Clio vypadá líp v tom základu.
Avatar - Ozzman
1. 7. 2020 14:05
Re: Nic moc
Ano, to je přesně důvod, proč bych vzal Clio. Takto ta Corsa nevypadá zle, ale při pohledu na cenovku mi to nepříjde tak fajn, není to ani ostrá verze, ani ostřejší verze :D

Jinak vesměs ano, RS line, jakožto nejvyšší výbava taky začíná na 400 tisících, ale ten ZEN za 330 už má 16" kola, LED světla, velký display, to je pro mne slušná výbava, jinak za 360 je Intense a to už je automatická klima, hliníky, senzory...

Mne se v Corse nějak nelíbilo na palubě, nesedla mi :) Jak vypadá super na propagačních fotkách v takovéhle výbavě, tak na živo je to spíš zklamání.
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2020 20:26
Re: Nic moc
Já tedy nepotřebuji nutně k životu GS line s matrixy, takže jestli si dobře vzpomínám, v pohodě jsem si nakonfiguroval Corsu do 400 tis.
Avatar - Ozzman
1. 7. 2020 22:19
Re: Nic moc
Jenže bez GS line to Corse zas tak moc nesluší, což jsem se snažil říct :) Vím, že cenově je s Cliem srovnatelná, ale Clio vypadá k světu i v ZEN výbavě
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2020 23:00
Re: Nic moc
Někde jsem slyšel, že Clio v Zenu má lacinější interiér než Intense. Když Clio, tak Intense. GS line podle mě designu nepomáhá tak, jak by mohl. Ale možná v interiéru je výraznější rozdíl, nevím.
Avatar - Ozzman
1. 7. 2020 23:35
Re: Nic moc
Nezkoumal jsem to přesně, ale ZEN mi přišel dostatečný, za 290 skladovka s 1.0TCe (ceník je jinde, vím) je fajn nabídka na Bsegment :) Podrobně jsem zkoumal a jezdil jen RS line a tam byla výbava pro mne až nadbytečná v této třídě.
2. 7. 2020 13:05
Re: Nic moc
No tedy že by to byl nějakej rozdíl v kráse to fakt nevím. Obojí stojí za pěkný prd.

https://images.caradisiac.com/…e-zen-587300.jpg

https://mmg.opel.de/…mageinterior.gen?…
Avatar - Mikesus
2. 7. 2020 13:16
Re: Nic moc
Seděl jsem v obou autech a Clio je určitě naživo mnohem lepší uvnitř. Takhle se to možná nezdá, ale to Clio je fakt o kus dál
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2020 15:16
Re: Nic moc
Koronavir mi zhatil plány na omrknutí Clia a 208, takže naživo nevím. Interiér Clia mě ale nenadchl, hlavně ten vrcholný infotainment vypadá příšerně a nelíbí se mi, že deska a dveřní výplně vypadají jak splácané dohromady ze dvou aut. Materiály budou ve vyšších výbavách o úroveň výše než v Corse, to je mi jasné, ale tam je to zase na pohled německá klasika, což mi vyhovuje.
Avatar - miromen
2. 7. 2020 10:28
Re: Nic moc
Jo levnost a taky u francouzu zaroveň lacinost je pro ty co jim je jedno co pořidi.
1. 7. 2020 13:42
Proč se bojíte, pane Máro?
V textu uvádíte: "Pokud se ale vyloženě nebojíte spojkového pedálu a ..., pak nevidím mnoho důvodů, proč se manuálu vyhýbat." A poté se ukáže, že důvod pro vyhýbání se manuálu nemáte ani jeden. Proč tedy nenapíšete rovnou "není žádný důvod se vyhýbat manuálu"? Bojíte se to tak napsat?
Buď uveďte nějaké negativum k převodovce, nebo napište, že nemá žádné negativum. U čtenáře, jako jsem já, vzbuzuje Vaše formulace dojem, že něco přede mnou tajíte. A to, s ohledem na profláknutou prodejnost některých motoristických novinářů, na mě nepůsobí vůbec dobře. Chci věřit tomu, že autům a jejich technice rozumíte ( ;-) ) a že mi chcete zprostředkovat co možná nejobjektivnější a nejpřesnější informace o testovaném autě. Nebuďte proto básníkem, buďte prosím korektním partnerem čtenáře. Díky.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Mikesus
1. 7. 2020 19:42
Re: Proč se bojíte, pane Máro?
A co třeba že to je myšleno, že pokud mi nevadí spojka, tedy že zvládám jízdu i s manuálem, tak to mám uprednostit před automatem. Není tam nic nelogickeho, pokud člověk chápe psaný text. Naopak je to psané spíše pro ten manuál.
V poslední době si vsimam, že to je čím dál vic "vyšší dívčí " pro spoustu lidí.
Avatar - CICERO
1. 7. 2020 22:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 7. 2020 23:53
Re: Proč se bojíte, pane Máro?
Ano, pak by si uvědomili, jaký je manuál v dnešních osobácích luxus s přesností vlastní nohy narozdíl od automatu. ;-)
Avatar - Dinar
2. 7. 2020 10:02
Re: Proč se bojíte, pane Máro?
Asi tak, plno "vzletných" vět, a přitom jen předvádí vlastní neschopnost chápat psaný text.
Avatar - miromen
2. 7. 2020 10:35
Corsa
Nevim do jake miry ma opel volne ruce, ale ani bych se nedivil v lepe fungujici model byť na stejne technice. To proti frantikum neni zas tak nelehky ukol.
V interieru je možna trochu niže zakomponovan displej, ale snad to neni nic hrozneho. Naopak velice chvalim přitomnost klasickych budiku a ne žadne virtualni či digitalni variace. :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2020 15:21
Re: Corsa
Virtuálně digitální variace je, ale pojatá dost lacině. I ty klasické budíky mohly být trochu zajímavější.
Avatar - miromen
2. 7. 2020 18:18
Re: Corsa
Nevim jak co je pojate, ale po kratši zkušenosti s virtualem jsem ještě vice nakloněn klasice a o to větši odpurce digitalu apod. Samozřejmě ta klasika musi byt velice dobře čitelna a bezproblemově se z ni odečitat, pak je to za mě jasna volba před "modernou" v podobě nul a jedniček.
Avatar - Mikesus
2. 7. 2020 19:43
Re: Corsa
A s jakým virtualem mas zkušenosti?