Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mazda 3 2.0 Skyactiv-X180 AWD (132 kW) vs. VW Golf 2.0 TDI Evo DSG (110 kW) – Nižší střední protipóly

Ačkoliv jde o hatchbacky nižší střední třídy s dvoulitrovým pohonem, společného toho mají velmi málo. Pro nás určitě dobře.
Zpět na článek
Avatar - skejpa
3. 7. 2020 08:51
Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Sám jsem srdcem Mazdař. Novou trojku X jsem si taky byl projet a jelikož v práci jezdím Octavií 2.0TDI DSG, tak jsem měl vlastně úplně stejné srovnání. A mé závěry byly naprosto totožné jako máte vy. Shrnul bych to asi takto:

1. Mazdě zoufale schází výkon - moje stará soukromá Mazda 6 2.0i 108kw mi pocitově přišla rychlejší, než Xko 132kw. To už mi přišla mnohem živější minulá trojka s 2.0i 121kw. A spotřeba bude podle mě podobná.

2. Interiér trojky je pecka. Úplně někde jinde než má skoro nová Octavia nebo i nový Golf.

3. Golf a jeho předek taky nebudu komentovat (hnus). Ale ten infotainment ??? Někdo se pomátl když zrušil ovládací kolečka. Plasty v interiéru proti trojce taky působí jako auto o čtvrt milionu levnější.

Smutné je, že na Americkém kontinentu se trojka prodává i s 2.5i atmosférou (to musí být naprostá paráda) a teď by mělo přijít i turbo. Takže možnosti by byly. EU nám ale podle mě nedopřeje. Pak už by nebylo o čem rozhodovat. Takto ale výsledek testu respektuji a celkem se s tím ztotožňuji. Navíc, těžko se hodnotí přidaná hodnota Mazdy - že ji nemá každý a že je také jednoznačně hezčí :)
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:16
Re: M3 Sky X
Tak taká spotreba je na benzín parádna, to bez debaty. Otázka je dynamika, teda ako jazdíš a či využívaš tých 180 koní, alebo jazdíš ekonomicky. V tom druhom prípade by si zrejme takú si tú spotrebu dosiahol s akýmkoľvek porovnateľným motorom (1,5TSI). A potom je otázka, či bolo potrebné platiť za SkyX a nebol by rovnaký účel splnil aj 110 kW SkyG.
EDIT: tak zrejme platí tá druhá možnosť (jazdíš veľmi ekonomicky), pretože priemer na spritmonitore s týmto motorom je 6,86 l, teda o vyše liter viac, ako Ty.
3. 7. 2020 08:48
M3 Sky X
mám od 25. 9. 2019 M3 Sky X - ano, sedan, ale za sebe - prostorná, pohodlná, jízda zábavná, spotřeba - motor na dlouhé trasy - kombinace dálnice, obec, 1. třída na vzdálenost 400 km (tam a zpět dohromady) spotřeba 5 l/100 km

aktuálně najeto necelých 10 tkm a spotřeba od novotí 5,8 l/100 ... budu to nulovat a uvidíme dalších 10 tkm
3. 7. 2020 08:53
Cenofky....
Koukám na ty cenovky a je jasný co koupit.....I30N Fastback.... :-!

PS: Golf pohodlný bude.....ale co ten utřískanej podvozek?

Evropa by se měla proti emisnímu diktátu Bruselu vzbouřit.
Avatar - Ham.
3. 7. 2020 15:52
Re: Jak bodujete zrychlení?
No obklad asi ne, ale rozdíl sekundy z nula na sto znatelný jistě je.
A odpověď je dost jednoduchá, samotný špičkový výkon nejspíše nenechala nikde, ale má špatný průběh výkonu, dlouho jí točíš a moc nejede (nemá výkon) a když jí dotočíš do maxima (kde má max. výkon), tak musíš přeřadit a zase trvá dlouho než se dopracuješ k výkonu. Svědčí o tom dost nízké maximum kroutícího momentu vzhledem k papírově vysokému maximu výkonu. Takže motory s nižším maximem výkonu, ale daleko lepším průběhem výkonu/momentu ji prostě ujedou tím, že i po přeřazení tahají z motoru maximum výkonu (byť nižšího). U Mazdy přeřadíš a jsi v pořadníku na maximální výkon, který je sice krásný a vyšší než u soupeřů, ale než ho dostaneš, tak soupeři jsou dávno v prachu.
3. 7. 2020 10:15
Re: M3 Sky X
řeknu to takhle - nejezdím ani ekonomicky, ani systém 6 tis. otáček... prostě jedu si svůj styl, který praktikuju v každém autě ve kterém jedu - tzn. nejsem brzda provozu, když potřebuju - z 6tky hodím 3ku, vytočím a nad 4tis. otáček je to raketa ten motor... pak je spotřeba někde jinde, to je snad jasné všem.

Motor Sky X je luxus, ano, výkon je super, ale Nm je šíleně málo na ten objem a výkon, tzn. akcelerace není zrovna oslnivá, proto jezdím stylem při předjíždění třeba 6 - 3 a plný.

Sprintmotor neřeším, jinak těch 400 km, jak jsem psal, tak to byl úsek Ostrava - Bešeňová (SK) a zpět

A čím si pomůžu, pokud budu jezdit stylem např. 150 v 90, když v cíli budu o 5 sek dřív, ale se spotřebou o 3 l/100 km vyšší a s hrozbou zastavení Octavii, Superbem či něčím jiným - mě živí papíry na auto a huba, nemůžu fungovat bez jednoho

PS: budu dělat aktualizaci své recenze na mou M3 po 10 tkm, takže se tam řádně rozepíšu, co se mi líbí a nelíbí, ale motor - za mne z hlediska výkonu, objemu a spotřeby - 1 obrovské PLUS (a to je poctivá atmosféra, ne histerie Bruselu s 1,0 TSI či podobné katastrofy)
3. 7. 2020 09:25
Rozšiřte obsah testu
... o hodnocení jízdních asistentů. Jak fungují a zda se dají snadno a trvale vypnout. Tím pomůžete při rozhodování o nákupu.
3. 7. 2020 09:03
pruzne zrychlenie
Ked uz ma Mazda neoturbeny motor, tak by bolo ferove tam dat aj pruzne zrychlenie na 3. prevodovom stupni.
3. 7. 2020 08:47
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Není.
Hlavně co do kvality montáže.
Bob Lutz napsal: Sedm pravidel, která učinila Chrysler skvělou společností. Mezi nimi je toto: "Too much quality will ruin you". Zjevně to už neplatí, viz Mazda.
Vezměme to ale spíše jako otázku: vyžaduje nová doba opravdu pokles v kvalitě materiálů, pokles v kvalitě montáže, aby automobilky přežily?
Musíme se jako spotřebitelé připravit na to, že výrazně vyšší náklady výroby EV budou muset být kompenzovány snížením kvality?
Ukazuje Tesla správnou cestu?
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:59
Re: M3 Sky X
Ja zase myslím, že ak Spritmonitor neukazuje úplne presnú realitu, tak ju len vylepšuje, pretože spotrebu si zapisuje hlavne ten, komu na tom trochu záleží, nejaký okreskový strelec na spotrebu kašle. Takže ak chceš tvrdiť, že Spritmonitor ukazuje viac, ako je realita, tak nesúhlasím. Sám si spotrebu evidujem a spotrebu všetkých áut som mal o niečo nižšiu, ako priemer, ale boli to decilitre, nie litre. A kolega so svojou spotrebou 5,8 by sa spomedzi 44 zápisov zaradil na druhé miesto s rozdielom vyše litra oproti priemeru. Teda zjavne jazdí veľmi, veľmi úsporne a nebude to úplne reprezentatívne číslo. Na to slúži práve ten priemer.
Avatar - Dzakobo
3. 7. 2020 08:51
Ani jedno
Předchozí Mazda 3 s 2.0 o výkonu 165k je evidentně lepším autem než současná.
A co se týká Golfu, u něj to platí mnohem výrazněji. :no: :no:
Moji vítězové jsou Golf VII 1.4TSI 150k / Alltrack 1.8TSI / minulý Leon 2.0TSI 190k popř. Cupra. :yes:
Špatné auto není ani současný Focus, ale na na můj vkus až moc dlouhý, 1.5EB jen R3 a maska krásy moc nepobrala - zde také platí, že minulý FoFo byl lepší.
A např. modernizovaná Astra - děs! Naopak Corsa se polepšila.
3. 7. 2020 09:40
Re: M3 Sky X
Spritmonitore ukazuje nějakej vzorek populace, ale fakt je rozdíl jak člověk jezdí a jak to umí. Pokud někdo s pedály neustále pumpuje, pak spotřeba sedí, když ale jezdíš plynule a využíváš víc volant než neustále brzdu a plyn, dosahuješ znatelně lepších (v mém případě tabulkových) hodnot a to rozhodně nejezdím "na důchodce"
Avatar - skejpa
3. 7. 2020 10:45
Re: Jak bodujete zrychlení?
Mazda má lepší zrychlení než Golf. Ale musí se vytočit. Takže za to má oprávněně více bodů. V testu si ale redaktor stěžuje na slabé pružné zrychlení. To je rozdíl. A za to má body pouze 4.
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:11
Re: pruzne zrychlenie
Už som to tu písal viackrát, ale tá Mazda nemá "neoturbený motor", je tam kompresor, aj keď nie s klasickým účelom zvýšenia výkonu, ale hlavne pre efektívnejšiu prípravu zmesi. Každopádne kombinácia je najhoršia možná: síce je tam kompresor (ergo viac súčiastok, ktoré sa môžu pokaziť), ale ide to ako atmosféra. Proste fail.
Avatar - Ham.
3. 7. 2020 17:13
Re: Jak bodujete zrychlení?
Ano, a navíc tomu motoru s nízkým krouťákem nepomáhá ani převodovka, ta je nastavená podle současné módy na hodně dlouhé kvalty a při 130 točí jen 2750 ot. (tzn. že v 6000 ot. by auto jelo teoreticky pomalu třístovkou) to je na tak nízký krouťák málo.
Avatar - iudex
3. 7. 2020 16:34
Re: Jak bodujete zrychlení?
Presne, pri 180 koní je dosť, ale 224 Nm už nie, to je len o chlp viac, ako klasická atmosféra 2,0G.
3. 7. 2020 12:37
Re: Jak bodujete zrychlení?
8 redakcí naměřilo Ma3 0-100 v průměru za 9,5
6 redakcí naměřilo Golfu 0-100 v průměru za 8,4
V 0-180 už je rozdíl přes 3 sekundy ve prospěch Golfu.
Takže Mazda je rychlejší jen na papíře, v reálném životě naopak.
Můj odkaz funguje v Edge a v Chrome, jiné prohlížeče nevím.
No a k tomu okruhu, minulá generace Ma3 G165 dostává od naftového Golfu přes sekundu, nová generace s lešeňovkou vzadu (a pomalejší v přímce) těžko bude rychlejší.
http://www.zeperfs.com/…uel8403-4845.htm
Avatar - hugino
3. 7. 2020 11:13
Re: Bezvýhradný súhlas
Plne súhlasím a hlavne s tým že Golf VII po fl bol kvalitnejší ako momentálne Golf VIII.Videl som vystavené dva G VIII a na obidvoch nelícovali predné vodičove dvere.Takže v kvalite G VIII išiel rozhodne dole plus tie veci ako plynová vzpera na kapote atď.Ale aj napriek tomu je G VIII určite komplexnejšie auto ako Mazda 3 takisto ako aj v minulej generácii.Myslím že aj výhlad vodiča v Mazde smerom šikmo vzad je zlý.Takisto výkonové rozpätie motorizácii pri Golfe/ od 85 k po 333 k / dáva potencionálnemu kupcovi iné možnosti výberu ako pri Mazde a to má prísť ešte Variant. Takže G VIII je univerzálnejšie rodinné auto ako Mazda 3 čo vlastne potvrdil aj test. A pri momentálne základnej cene za Mazdu 3 21 300 Eur je to prakticky nepredajné auto lebo momentálne za tie isté prachy kúpiš nový LEON FR 1.5 tsi 150 k a to si myslím že je iná bomba.To by som ešte skôr zobral ako G VIII.
Avatar - WinDiesel
3. 7. 2020 10:50
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Naprostá paráda je M v dieselu 185 koní.
Avatar - Mikesus
3. 7. 2020 10:18
Re: M3 Sky X
Ka bych řekl, že to je i stylem používání. Předpokládám, že sky-x bude náchylný na druh provozu jako hybrid. Vidím to právě u toho hybridu, když to porovnám se spritmonitorem. Jsem na průměru 4.5, což se radim k té nižší polovině i přesto, že pomalu nejezdím a předjíždim kde se dá. Ale důvod je ten, že mám převážně město, pak statovky a okresy, dálnice téměř vůbec. Pokud bych jezdil jen dálnice, jsem na nějakých 5.9-6.5. A pak už bych byl zase v té horní části na konci spektra.
A to přesně si myslím, že bude i u téhle mazdy, dokud člověk jede plynule a nepotřebuje mačkat výkon na hranu, vrátí mu to spotřebou s tím, že má výkon ( i když zde s otazníkem) v rezervě k dispozici.
3. 7. 2020 09:24
Re: pruzne zrychlenie
Takže Bufes má pravdu: Mazda je vlastně neoturbená a test by měl zahrnout dynamiku i na trojku. Odstupňování převodovky výrazně ovlivňuje dynamiku a pokud bude v daném rozsahu km/h od-do lepší na trojku, než na čtyřku, pak je třeba to v testu uvést.
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:02
Bezvýhradný súhlas
Tak tu skutočne nemám, čo by som testu a autorovi vytkol, vnímam to úplne rovnako. Oceňujem aj otvorené pomenovanie negatív Golfu, ono sa to vlastne všade rozoberá, že to šetrenie je na ňom vidieť viac, ako by sa na (bývalý?) etalón triedy patrilo. Schránka bez postrovania, chýbajúca roletka na stredovom tuneli, tyčka namiesto plynovej vzpery, proste maličkosti, ktoré minulému Golfu práve nechýbali a dávali punc prémiovosti. K tomu kontroverzný, neintuitívny a nepraktický infotainment. Napriek tomu stále stačí na 3ku, ktorá má viaceré výrazné kvality, ale aj viaceré výrazné nedostatky. Sám to hovorím už dlhšie, ale interiér 3ky je vskutku prémiový a môže sa plnohodnotne zaradiť vedľa Mercedesu a BMW, v mainstreame je potom jasná špička. Ostatne interiér je v podstate zhodný so 6kou a aj v strednej triede to stačí na špičku. Ale nižšia stredná by už mala byť použiteľná aj ako rodinné auto a to 3ka nemá šancu byť. Vzadu je suverénne najmenej miesta v triede, ešte aj ten kritizovaný Megane je na tom lepšie; kufor detto, dokonca sa mi javí, že Polo má miesta viac. A to je značný hendikep, proste ako písal autor, je to 2+2 miestne auto ako nejaký športiak. No a potom je tu ten nešťastný motor, 180 koní by už mal byť warm-hatch, ale zjavne nie je, aj objektívne čísla hovoria o dynamike prinajlepšom na úrovni konkurenčných 110 kW motorov. A to je potom zbytočné platiť za silnejší motor a rovno človek môže zobrať tú 110 kW tradičnú atmosféru. Fakt blbé, že takto ladené auto nemá poriadny motor.
Takže z celkového pohľadu bude stále Golf lepším autom, priestorovo bez obmedzení, so silným a megaúsporným motorom a komfortným podvozkom (kto chce v priemerne silnom rodinnom aute tvrdý podvozok?), aj keď - ako píše autor - to víťazstvo je len také tesné a s výhradami.
4. 7. 2020 08:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 08:59
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Nejen Bob Lutz má v tomhle BOHUŽEL pravdu = viz třeba Saab

Ta otázka není správná = je to komplexnější. Tenhle problém vždy byl a bude = je to o efektivitě a snižování nákladů a ANO občas to dočasně fakt vede k zhoršení = nejen kvality materiálů atd. ale pak se to zas zlepší.

EV je celkově jednodušší a levnější + průlom ceny baterií pod 100 dolarů/kWh je na spadnutí možná už tady = takže jo Tesla ukazuje velmi velmi velmi pravděpodobně jednu ze správných cest. Uvidíme co vodík https://www.carscoops.com/…nd-toyota-mirai/ která z cest se časem ukáže.. nebo budou vedle sebe vlastně obě elektrické jako benzín nafta oboje spalovací motor ;-)
Avatar - rohYpnol
5. 7. 2020 12:06
Podepisuji se pod závěr
Waaau, tak tento test si i přečtu. Proč?

Protože pod závěr se podepisuji.

Zvláště za "Zatímco sedmička byla dobrá prakticky ve všem, osmička velmi výrazně ubrala na kvalitě provedení interiéru"

"Jenže trojka je taky stísněná (vzadu už pro průměrně vzrostlého dospělého použitelná velmi kompromisně), má menší a hůř přístupný kufr."

Lépe bych to neshrnul, takže pro autora u mě obrovská pochvala :yes: Obával jsem se toho, že tu zase budu číst ódy na skvělou Mazdu 3, která sice v něčem skvělá opravdu je, ale pro praktický život je to auto na * :-!

Škoda že v testu nebyla i Scala, ta by totiž vyhrála :-[] ;-)
5. 7. 2020 00:10
Kdyz mas lepsi auto, ale Golf ti zmizi za zatackou
Kdyz mas lepsi auto, ale obycejny dieselovy Golf ti zmizi za zatackou.

A ne malo, ale fakt zmizi, nazdar. A jeste spotrebuje o litr nebo dva min :-)

Je to trapas :-)

Sice z toho mas teda ten pozitek, ale celou tu dobu mas pomaly auto a jako tresnicka na dortu potom pri prodeji prodelas kalhoty, protoze japonec.

A pritom jsi mohl celou dobu jezdit Focusem a rikat si sakra je to teda sice trivalec, ale jede jak blazen a problemy s nim nejsou a nezere a ten podvozek je tak libovej, ze ho ani ta Mazda nema... :-)

Ale jo, Mazda vypada dobre, zvlast pokud mas na ten pekny priplatkovy interier, to beru.
Avatar - Ozzman
4. 7. 2020 14:09
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
Nelísej se trollle :D Minule si s nami byl taky na ruské farmě :D Viděl jsem tě
Avatar - Mikesus
4. 7. 2020 14:07
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
No, mně třeba vadí podovdy na lidech, ale také když si někdo stěžuje pořád dokola tam, kde si ničemu nepomůže.
Tady všichni ví, že konstrukčně je diesel v Mazdě problematický a je na každém zákazníkovi, jestli mu ty problémy za ušetřený peníze na "dotované" naftě stojí.
Avatar - _Karel_
4. 7. 2020 09:53
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
To nebylo na nás dva - psal "nespamuji, trolí farma v akci". Evidentně myslel sebe, kór když dal ještě odkaz na jiné stránky, kde je "kačkovo stěžovací vlákno". :D
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2020 06:59
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
No ani ty bixenony tehdy neměl KDEKDO = první je měl Medvěd CL v roce 1999
A stejně jako hlídání pruhů což byla tehdy taky ultra novinka v C5 a 6 když si byl na čáře bez blinkru to dávalo najevo mj vibrací sedadla na tý straně :-)
Krom toho AFILu a bixenonů to bylo před 19ti lety jedno z prvních aut který mělo https://www.dpfihned.cz/…-mezi-dpf-a-fap/
3. 7. 2020 22:35
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Nebyl to spíše 2.0G pokud jsi měl manuál? 2.5 má u nás jen automat, pokud to tedy nebyl dovoz třeba z Ameriky. Pak bych se tomu zklamání z dynamiky oproti naftě nedivil.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 22:22
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Přišly ti absurdní i bixenony? Říkali tomu AFIL https://de.wikipedia.org/…/Citro%C3%ABn_C5#…
Viz odkaz i lídr NCAP hlavně těžká pohoda https://www.auto.cz/…dinny-tuning-648
Avatar - Emel
3. 7. 2020 16:36
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
No... ono je to spíš ovlivněné tím, jak drahá je alternativa (ve formě klasických spalováků) a jak se na ni "zaklekne".

To "without subsidies" je dost mlhavé... protože subsidy pro EV je i spotřební daň na benzín a naftu. Kdybych to chtěl porovnávat bez regulací, tak by se musela zrušit spotřební daň i pokuty za CO2.
Avatar - iudex
3. 7. 2020 16:30
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Tak zjavne si naftový jazdec a čakal si podobný záťah a v nízkych otáčkach. Atmobenzín ale potrebuje točiť, to je proste realita, záťah turbonafty ani turbobenzínu nemá, je tam len 258 Nm. Každopádne v kombinácii s tou slušnou hmotnosťou 6ky s autom ten motor nemá problémy a keď ho potočíš, tak aj ide. Je ale fakt, že turbobenzínovú konkurenciu tak točiť nemusíš, aby išla. Proste je to vlastnosť daná koncepciou a čakať správanie turbomotora je nereálne.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 15:21
Re: VW musí vyhrát za každou cenu
:D
Test byl napsán už před měsícem, ale s publikací se čekalo, až bude mít Michal Fokt dovolenou.
Avatar - _Karel_
3. 7. 2020 15:17
Re: VW musí vyhrát za každou cenu
Je to celý uplacený, šéfredaktor dostal 50tisíc a bednu chlebíčků, ostatní redaktoři po deseti tisících a deseti chlebíčcích. Jedinej Aleš dragoun si chlebíčky nevzal, protože je nemá rád. Standovi Kolmanovi nikdo neřekl, že může dostat i peníze a spokojil se s chlebíčky.
A test přišel dopředu napsanej z centrály VW.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 14:55
Re: Víceprvky
Zajímalo by mě, jestli si Machi na tu diskusi vzpomněl :-)
Avatar - Emel
3. 7. 2020 13:08
Re: pruzne zrychlenie
Jo, na pružnost není žádná rozumná metrika, obzvlášť dneska, v době desetistupňových automatů. I tady proti sobě stojí sedmikvaltové DSG a šestikvaltový manuál. Je potřeba to číst v kontextu testu... a spíš jako ilustraci toho, co k tomu tester říká - že to moc nejede :-)
Avatar - Emel
3. 7. 2020 13:07
Re: VW musí vyhrát za každou cenu
Mazda dostala:
Vnitřní vzhled: 10
Zpracování: 10
Ergonomie: 10
Konektivita: 10
To jsou ty parametry, které tester chválil. Naopak sedačky, prostornost a variabilita jsou slabší.
3. 7. 2020 12:52
Re: Jak bodujete zrychlení?
Oooops, to je ale obklad. Kde ta Mazda výkon nechala? ;-)
3. 7. 2020 12:33
Re: pruzne zrychlenie
Ono to testování pružnosti je jedna velká komedie. Pamatuji srovnávací test Světa motorů Superb, Passat, i40, Mondeo atd., kde testovali pružné zrychlení 80-120 na šestku. Suverénně vyhrála i40, protože měla šestku dlouhou jak ostatní pětku. :D V reálném provozu byla i40 samozřejmě nejslabší.
3. 7. 2020 11:36
Re: Jak bodujete zrychlení?
Lepší zrychlení leda a papíru, Mazda se může vytáčet třeba do nebe, ale v reálu jí Golf ujede v jakékoliv situaci, z místa, z konkrétní rychlosti, s řazením, bez řazení, prostě vždy.
http://www.zeperfs.com/…uel8107-8403.htm
Avatar - KANKUNEN
3. 7. 2020 11:33
Mazdě fandím, ale musím uznat
že sky x nejede. Moje 2,5 sky jede mnohem lépe. A s mým stylem bych se do diesloveho režimu dostával dost málo.
Avatar - skejpa
3. 7. 2020 10:43
Re: Rozšiřte obsah testu
Nesouhlasím. Na vypnutí start stop a asistenta jízdních pruhů musíte pokaždé vlézt do toho infotainmentu, do nastavení a tam to manuálně vypnout. Kdysi otravné tlačítko, které musíte po nastartování zmáčknout je ta tam (tedy alespoň myslím). Kdo by to byl řekl, že se mi po něm bude stýskat ! Ale toto je fakt otravné. Místo aby šly ty funkce trvale vypnout, tak to ještě víc zprasej, že se to vypíná po každém nastartování a trvá to 10 minut, než se můžete rozjet.
Avatar - Blue Sun
3. 7. 2020 10:02
Re: Bezvýhradný súhlas
Na to, že Golf byl dlouhá léta etalonem nižší střední třídy je to vítězství velmi hubené, až si ho klidně dovolím označit za porážku. Mazda sice nabízí lépe provedený interiér (a v základu se to ještě více zvýrazní) a zábavnější řízení (jestli to ovšem ocení většinová populace je dost sporné), ale jinak v podstatě z hlediska požadavků kladených na nižší střední třídu nemá nic. A to by ji měl Golf smáznout rozdílem třídy, a tady jsou to čtyři setiny bodu.
Je to jako kdyby ve válce sice jedna strana vyhrála, ale získala spálenou zemi na straně nepřítele i své.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 10:02
Re: Bezvýhradný súhlas
Ještě je tu sedan. Já teda mám k sedanům vrozenou nedůvěru... ale u trojky stojí stejně, vypadá líp a kufřík asi bude větší.

Koukal jsem na tu 2.0G 88kW, ale člověk zase až tolik neušetří... asi 49t oproti SkyX GT.
Avatar - iudex
3. 7. 2020 10:01
Re: Bezvýhradný súhlas
"Tento uživatel je na vašem hate-listu, jeho příspěvky jsou skryté."
To pochopí aj priemerne inteligentná opica. Len Hamuna stále reaguje.
Avatar - Ozzman
3. 7. 2020 10:00
Re: Ani jedno
Ne, i titanium a active s 110kw, ST pak 140kw.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 09:41
Re: Bezvýhradný súhlas
Trojka určitě má svoje... interiér, řízení, řazení... asi by se mi na moje ježdění líbila. Jenže přesně... pro rodinu to neužiju a kdybych tím měl jezdit sám, tak je tady i30N nebo BRZ - i když teda GT-86 se už neprodává a BRZ vyskočilo k 900t.
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:31
Re: Bezvýhradný súhlas
S farbou úplný súhlas, čierno-čierna je fakt zúfalstvo (na každom aute). Inak s dizajnom 3ky to mám ako autor, tiež som ohŕňal spočiatku nos nad zadnou partiou, ale naživo a s odstupom času som si zvykol a celkom sa mi to páči (ideálne v soul red), rozhodne to je odlišné od davu a dáva to 3ke osobitosť. Daňou za to je ten priestorovo obmedzený a klaustrofobický zadok, a to je privysoká daň. 3ku by som akceptoval iba ako druhé auto v rodine a jedine, ak by dostala poriadny motor (aspoň ten 2,5 ako v USA, ideálne ale 2,0T).
Avatar - skejpa
3. 7. 2020 08:56
Re: Ani jedno
Přesně. Když Golf (nebo Leon), tak sedmičkovej 2.0TSI 140kw. A když Mazdu 3 tak minulou G165 (2.0i 121kw). Když si odmyslím lepší interiér nové trojky, tak tam není prakticky nic o co by měl člověk stát.
Avatar - Ozzman
4. 7. 2020 09:41
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
Jakože já a Karel jsme trollí farma? :D Ty chudáčku, víš, tady se povětšinou známe i osobně, takže si nech řeči od cesty...
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 12:42
Re: pruzne zrychlenie
Přitom je pružnost veledůležitý parametr co používáme FURT = třeba na rozdíl od všudepřítomnýho a přitom víceméně nesmyslnýho 0-100 km/h co nepoužijeme skoro NIKDY
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 11:34
Re: Ani jedno
Nojo tím mě potěšili https://www.youtube.com/watch?… :yes:

Proč ne zrovna v EU? :-|

Popravdě přes místní nekončící opakování o emisích zlé EU = vono sou emise když si to projdeš celoplanetárně ca stejný = ono taky kdyby ne výrobci by se zbláznili :-)
Ale to co s částí lidí dělá to že by poprvé za desítky let co je snaha snižovat emise, v Evropě je to právě 50 let https://www.auto.cz/…-roku-1970-94232 tak co s nima dělá skutečnost že poprvé za historii by Evropa mohla být o ten krůček napřed co doteď byla Kalifornie nebo Japonsko TO je zajímavý. Ptal sem se už pár jestli si myslí že podobně ŠÍLELI těch minulejch 60 let lidi v Kalifornii nebo Japonsku apod. a zatím NIC nikdo zatím neodpověděl. Ale všim sem si že po mém dotazu DÁL ŠÍLÍ :-!
Avatar - skejpa
3. 7. 2020 10:40
Re: pruzne zrychlenie
To je takový auto.cz evergreen. Redaktoři ještě nepochopili, že se nedáv srovnávat stejné pružné zrychlení s turbem a bez turba. Stejně tak by mohli dát 80-120 na trojku a říct, že s turbem to buď nejde nebo je to pomalejší. Ale už jsem nad nimi zlomil hůl v tomto ohledu.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 10:20
Víceprvky
Golf má každopádně to štěstí (nebo spíš privilegium), že složitější víceprvkovou nápravu dostává už od 110 kW včetně (octavia s leonem od 110 kW výš, jak jistě víte).

Jsem rád, že se to tak všeobecně ví... ;-)
https://www.auto.cz/diskuse/74489/1#…
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:00
Re: pruzne zrychlenie
Jak to myslíš že to pak není pružnost?
3. 7. 2020 12:49
Re: pruzne zrychlenie
Jistě, nebo rovnou na dvojku a dát do ní 100 oktanový benzín. Golf by naopak měl zrychlovat jen na 6RS.

Přesně o to je měření pružnosti na jednotlivé RS ;-)
3. 7. 2020 10:24
Jak bodujete zrychlení?
Celou kapitolu kritizujete jak je motor Mazdy líný a pak dáte za zrychlení 8 bodů Mazdě a 7 bodů Golfu. Máte zcela nekonzistentní hodnocení v tabulkách a v textu.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 09:29
Re: pruzne zrychlenie
To už pak ale není pružnost, žejo. Čísla jsou spíš ilustrace dojmu testera - prostě ten motor nejede tak, jak by od něj člověk na základě papírových parametrů čekal.
5. 7. 2020 08:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 7. 2020 01:02
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
A z čeho plyne přesvědčení, že u benzínu se platí 12,84 Kč/l jako kompenzace za emise CO2? Je to obecná spotřební daň, která v sobě obsahuje vše od lokálních emisí dalších látek až po údržbu dopravní infrastruktury. Všechno vztáhnout na CO2 a srovnávat to s CO2 emisními povolenkami tedy není úplně na místě.
4. 7. 2020 13:58
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Jde o to, ze ani uhelna elektrarna ani spalovaci motor nevypousti JEN co2.

Proto jsem psal o spravedlnosti vzhledem k lokalite.

Pozitek z rizeni nedokazu posoudit.
Ale verim, ze je vyrazne lepsi nez u meho i tveho auta...
4. 7. 2020 12:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 2bep
4. 7. 2020 11:58
Re: M3 Sky X
Podstatné je, že je spokojený majitel ;-)

Jen si dovolím nesouhlasit s tou "poctivou atmosférou". To se dalo použít ještě u předchozích motorů Sky-G první generace. Současná generace s vypínáním 2 válců, případně Sky-X se už nekomplikovaným, jednoduchým atmosférám začínají vzdalovat. Ale jen čas ukáže, jak na tom budou s vyšším nájezdem.
4. 7. 2020 11:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 7. 2020 11:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 2bep
4. 7. 2020 11:08
Re: Bezvýhradný súhlas
Naštěstí pro MY20 vypustili Sky-D ropáka a přidali k 2,0 G122 i G150.
G121 to není, ale jak se říká, lepší jak drátem do oka.
Avatar - 2bep
4. 7. 2020 10:19
Re: Jak bodujete zrychlení?
Odkaz funguje.
Redakce Auto.cz přebírá zrychlení z oficiálních materiálů výrobce, bohužel pro ně se tyto často v reálu liší.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2020 08:41
Re: VW musí vyhrát za každou cenu
Nebuď zbytečně trapnej = když to neni nutný

Takhle to prostě chodí funguje = obecně všude. Od pozvání na to jídlo po dárky. Že to ve svym věku nevíš = blbý

Kdybys radši kritizoval tristně zoufalou chybovost ACZ = za den i několik FATÁLNÍCH chyb který autorům vysvětlujou čtenáři. Nemluvim o občas ale např. včera 2 hrubý hrubky = na který jako obvykle denně týdně měsíčně už roky tady upozorňuje čtenář. Ty znáš web s vyšší chybovostí?
4. 7. 2020 05:20
Re: pruzne zrychlenie
Tak ať u obou měří 20-80 na dvojku, 50-120 trojku atd. pak to bude pružné zrychlení.
3. 7. 2020 18:02
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Jsou to pokuty za to samy.

Jen u aut je to v porizovaci cene.

Co konkretne se ti na tom testu nezda?
Krome toho, ze jsi doposud neco nezachytil. Jeste ze chodis do diskuze. ;-)
Vsechny tri auta budou urcite super.
Ale BMW je proste oproti Genesis i Tesla horsi. :yes:
Podivej se do ty srovnavaci tabulky.
Treba na prevod rizeni...
Nebo na cas MT-eight. ;-)
Na zrychleni radsi ne. :-!
3. 7. 2020 16:53
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Neplati nahodou nejvetsi pokuty co2 energeticke firmy? ;-)

Mlhave to samozrejme je.
Jde taky o kategorii aut.
Tesla uz je ted vice nez konkurenceschopna. :yes:
https://www.motortrend.com/…comparison-test/
Uvidime, jak na tom bude id.3.
Hlavne aby uz se zacal prodavat...
A udelal z ucastniku tohoto testu historicka vozidla - nejvic nejlepsimu TDI i kombinovanemu motoru Mazdy navzdory (abychom napsali taky neco on-topic..).

Kazdopadne ta cenova hranice existuje.
A bude nekde mezi $100 a $60.
3. 7. 2020 16:26
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
To neni pravda.

To je davno odhadnute.

Pri 100$ / kWh baterie (ne clanku) to zacina byt zajimavy.
Az bude cena okolo 60$ prestane mit spalovaci motor smysl.

https://www.electrive.com/…dollars-per-kwh/

This 100$/kWh milestone has long been considered the key to electric cars achieving price parity with ICEs without subsidies.
Avatar - _Karel_
3. 7. 2020 15:24
Re: VW musí vyhrát za každou cenu
:D tu má už tři roky. :D
Píše on ještě někde?
Avatar - iudex
3. 7. 2020 13:56
Re: Bezvýhradný súhlas
Tak 2,5l bolo pomerne veľa aj v minulosti, notabene teraz, keď Ford nahrádza 1,5ku jednolitrom. Na druhej strane si nemyslím, že by to bol nejak problém, furt je to štvorvalec, teda z technického hľadiska (zástavba a pod.) žiaden problém, naviac ako pomerne jednoduchá atmosféra nebude zrejme ani ťažšia ako nejaký 2,0 turbo.
3. 7. 2020 13:29
Re: Re: Mazdě fandím, ale musím uznat
Nemusi. SPCCI rezim funguje aj pri zrychlovani pod zatazou. Len uz nebude jazdit na tak chudobnu zmes. Na Ottov princip to fakt prepne az vo vysokych (alebo velmi nizkych) otackach. Testovali to na Autozurnale.
3. 7. 2020 11:51
Re: Mazdě fandím, ale musím uznat
Ten "dieselovy" rezim v SkyX funguje do cca 4500-5000 ot. podla testov, co som videl na YT.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 10:30
Re: Bezvýhradný súhlas
No jistě. Ale kdyby to Golf vyhrál kvůli designu, tak tu budou nářky nad tím, jak je design subjektivní a jak by se to nemělo počítat. Já osobně bych Mazdě z designu nějaké body strhnul, zejména tahle černočerná u mě není auto za 9b ani omylem. Červenej sedan možná.
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:47
Re: Ani jedno
Drobná korekcia: Ceed nemá 1,5TGDi, ten má len i30ka.
Ešte k tomu Focusu: vo finálovom výbere som mal Focus kombi 1,5EB 110 kW automat ST-line. Takmer plná výbava, ale aj tak mi prišla cena 30000 eur za nižšiu strednú dosť, notabene za trojvalec. Ale bola to 1,5ka podobne ako má konkurencia v tejto kategórii. Ak tam ale bude jednoliter, tak to bude úplne pasé, proste liter akceptujem iba ako badžetovú voľbu, nie v drahom rodinnom kombi.
Avatar - Dzakobo
3. 7. 2020 09:40
Re: Ani jedno
V zimě minimální trakce daná maličkým motorem musí být dost omezující.
To už bude rozumnější sáhnout (pokud by stačil rozpočet) po 2.0D. Což by chtělo zkombinovat i s automatem, diesel s manuálem je otrava. Což vyústí v úplně jinou cenovku....
Úspěchu H/K všichni konkurenti svými přešlapy velmi nahrávají.
Uživatelsky příjemný Ceed se 7 letou zárukou a 1.5T-GDi za přijatelnou cenu - to je ono.
Avatar - Dzakobo
3. 7. 2020 09:17
Re: Ani jedno
1.0 motor bych si dobrovolně nikdy nekoupil. Kam Ford spěje??
Takže nabídka zážehových motorů (když to trochu přeženu) bude 1.0 a potom 5.0 v Mustangu. :D :D
Tipuju, že se v ČR prodá víc těch V8 než 2.3EB (souhrnně jak v Mustangu tak FoFo ST).
Avatar - Dzakobo
3. 7. 2020 09:10
Re: Ani jedno
Tjn, plně souhlasím s tvým horním komentářem.
Když se to vezme z druhé stránky, tak alespoň se o Audi A3 už nebude moci říkat, že jde jen o přeznačkovaný Golf (což byl asi cíl), rozdíl mezi nimi je nyní opravdu masivní. :-[]
Asi bych šel pro minulýho Alltracka, protože je nejpohodlnější a jeho outdoorové přednosti bych docela využil.
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:07
Re: Ani jedno
Zrejme máš pravdu, minulý Golf bol v kontexte doby oveľa lepším autom ako súčasný, detto niektoré motorizácie (1,4TSI vs 1,5TSI).
Ale aj tá Ma3 nešla jednoznačne dopredu, dynamikou zjavne nie, priestorom tiež nie, len cenou.
Ako píšeš v súčasnosti by mi to vychádzalo na Focus (asi pomerne jasne), či už ako badžetová voľba (1,0EB je asi najvydarenejší liter), zlatý stred (1,5EB ST-line), alebo hotheč (2,3EB). Len neviem, či si zachytil, že 1,5EB bude nahradená litrom (!) mild hybridom. Bude mať síce o chlp vyšší výkon 114 kW, ale takú motorizáciu by som určite nechcel.
4. 7. 2020 19:18
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
Léčíš se s tím už? ;-)
Avatar - Ozzman
4. 7. 2020 14:08
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
Minule jsem se tě tu zastal a stejně si mne označil za trolla :D Takze si vyliz kapsu...
Avatar - Mikesus
4. 7. 2020 12:44
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
Psal posledně o šestce. Asi už si nepamatuje, co kde napsal.
4. 7. 2020 11:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
4. 7. 2020 10:01
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
Kačko - "Troll (či trol) je v internetovém slangu účastník online diskusních fór, chatů či blogů, který začíná hádky, provokuje čtenáře na internetu a rozsévá neshody tím, že zveřejňuje záměrně provokativní, urážlivé nebo irelevantní příspěvky k citlivým tématům. Jeho cílem je vyprovokovat ostatní uživatele k emotivní odezvě nebo jinak narušit normální, věcnou diskusi a odklonit se od tématu debaty."

Kačko, veškeré tvé příspěvky na ACZ jsou okopírované, pořád stejné *** o tom, že se ti polámalo auto. Jsi přesná definice trolla. Je fajn, že nám dáváš odkazy na to, jak si z tvého nedostatku soudnosti a rozumu dělají srandu i jinde. Ještě že tu není víc pitomců, kteří by měli potřebu pořád a pořád a pořád obtěžovat ostatní svými problémy s polámaným autem.
Avatar - _Karel_
4. 7. 2020 09:04
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
Už zase spamuješ, zoufalče? :D
3. 7. 2020 16:19
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
2,5G jsem měl v náhradní Mazda 6 s manuálem po 6 týdnů a jeho výkon i pružnost mě velice zklamaly. Zlatý 2,2 D 174 k...
3. 7. 2020 10:00
Re: Re: Cenofky....
6MT planuju nechat. 8DCT bude len obohatenie ponuky, nie nahrada manualu. Jo a 4x4 v i30N nebude. Urcite nie v tejto generacii.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 09:41
Re: Ani jedno
No v zásadě máš pravdu = drtivá absolutní totální většina vystačí s něčím jako 1.0 a pro menšinu tu eště dlouho tu budou ty 5.0 a dokonce V12
3. 7. 2020 09:17
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Mám téměř novou Mazdu 6 wagon 2,2 diesel:
- se.e mě, že nyní, po pouhých 24 tis. km, se objevilo rachtání el. kabelů v krytu sloupku řízení;
- dynamika po 15 tis. km skvělá (zajetí trvalo 3x déle, než jsem byl zvyklý u jiných značek, ale stálo to za to čekání); jinými slovy: viva diesel, škoda, že ho Mazda nahrazuje Skyactive X.
- sedadlo řidiče významně horší, než v Insignii, ale jinak docela OK
- Lehká konstrukce zlepšuje jízdní vlastnosti bez výtek k odhlučnění. To se Mazdě povedlo, ale pokud vím z tisku, pak až 3 roky po zahájení výroby této současné generace.
- Infortaiment very OK a jsem nadšen bezdotykovým ovládáním. Rovněž ovládání klima skvělé (nechápu, jak může někdo zde v jedné z minulých diskuzí tvrdit, že nastaví teplotu jen jednou a pak už se o nic nestará; opravdu ne? Divné...)
- Pekelně NEvýkonná klimatizace (ve srovnání s Opelem)
- Nedostatečná inteligence jízdních asistentů (ve srovnání s Opelem)
- Skvělý HUD v ceně od 2. (!) stupně výbavy z celkových 5ti.
Ďábel se skrývá v detailu, zde měl VW dosud výhodu. Jsem ale přesvědčen, že nyní ztrácí. Viz ergonomie a pokles kvality.
3. 7. 2020 09:06
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Souhlasím.
Cenu EV nezvyšuje jen cena / kWh, ale též náklady recyklace (dosud neznámé). A ještě neznáme "finální" (optimální) cenu baterií, protože jejich konstrukce čeká na skokově zvýšenou "hustotu" kWh (dramaticky nižší váha při podstatně vyšší kapacitě) ve srovnání s aktuálním stavem.
Jinými slovy, zatím nelze ani odhadnout, kolik bude stát baterie, která dosáhne parametrů nutných pro masové rozšíření (auta, trucky, busy, letadla, lodě).
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 08:33
Tady je svět ještě VW pořádku
Byť o 0,04 :-!
8. 7. 2020 13:48
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
to s tými baterkami je pekná chujina ked stojí EV dajme tomu 50k€ batéria má 80kWh ak znížim ceenu z 90€ na 55€ kolko je rozdiel 2800€ no to zásadne poníži cenu oproti spalováku rozdiel nikto nepostrehne 5,5%
8. 7. 2020 12:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 7. 2020 11:24
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
kdo si může koupit Mazdu v dieslu ..... Mazda diesel neumí proto má vymakanej benzin.
8. 7. 2020 11:21
Re: Podepisuji se pod závěr
Nevidím jediný problém žít s Mazdou 3 každý den.... a navíc na nového Golfa se nedá dívat, je to hnus. Každý den uvidíš ten odpornej předek a ještě horší interier.

Scala .... no comment.
6. 7. 2020 21:41
Re: Podepisuji se pod závěr
Jasne...scala lebo kufor ;)
Avatar - Emel
6. 7. 2020 09:40
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Emisní povolenky jsou ale jen za CO2. Platí snad uhelná elektrárna i za své další emise, kromě těch povolenek?
5. 7. 2020 21:33
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Bylo to jen takove srovnani absolutnich cisel..
5. 7. 2020 19:46
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Takze parada jeste dalsich 30 let.
5. 7. 2020 16:57
Re: Bezvýhradný súhlas
Tak reseni je uz i v Cechach velmi snadne. Jeden mazdi klubovy sef Vam za par tisic odladi originalne vsechny bezne 2.0i Sky Activy nejen v M3.. jak minule tak aktualni generace.. na cca 180k a 230Nm. Jezdi to pak opravdu velmi dobre a i v tom automatu nam to zere okolo 6,5L na sto a brzdou provozu opravdu nejsme.

Da se take souhlasit s tim, ze emisni normy zcela "dokonale pohrbily" snahu Mazdy o vykonejsi/ridictejsi motor X, ktery si proste nejede lepe nez puvodni sky activ, ktery nemel vypinani valcu (VV) neb emise . Jedine v cem je o trochu lepsi jsou tedy ty finalni emise, ale cenove uz jsme u nas radove o 100tis spise 150 tis. Kc vyse nez uz predeslych sky activu M3 2017/18 po FC. A dle je to hlavne ten jizdni projev (pruznost a ochota se vytacet) ta regulerne nedosahuje predchozi jednotky bez (VV) bohuzel. Jedine velke posuny nastaly v interiru. Vzhled zpracovani+novy infotainmentu a take znacne vylepseni NVH, ktere mel Golf znacne lepsi v predesle generaci (prelozeno byl tissi a pohodlenejsi nejen na nekvalitnejsich silnicich) asi vse.

Golf dnes nema na Mazdu v nicem navrch. Cena dnes obdobne vybavenych a stejne vykonych jednotek tedy...2.0i 90 Kw prelazeneho na 130kw a 110Kw TDI odladeneho treba na stejny vykon..pak Golfa radi az za onu Mazda 3 sedan.. Je znacne rodiln ve prospech Mazdy 3. Ta zvalcuje Golfa 7 ci 8 zcela ve vsem.. Vcetne ceny, ktera bude porad min o 100 az 150tis Kc niz.

Pokud mate jiny nazor, rad si poslechnu argumentaci. Projete mam oba vozy a tak nemam duvod zadnemu stranit ( hlavne ptoze nasim rodinnym vozem je RX, ktere uz patri do zcela jine kategorie)..Nyni jsem stejne nejvice zvedav na primy porovnani aktualniho oturbeneho 2,5i v M3 a noveho nejvykonejsiho Rka v G8. Cenove to ale bude nemlich to same.. Mazda za milion a kousek i s dovozem a vybavenejsi Rko porad je za 1.25+ mio Kc.
Avatar - rohYpnol
5. 7. 2020 12:22
Vytesat do kamene
Majitelé sedmičky budou koukat, co se to s jejich golfem stalo.

Ano, přesně takto to je :-!
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2020 07:51
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
První natáčecí světlomety mělo DS = před hodně hodně lety = nevim jestli hned od roku 1955?

No to hlídání pruhů a filtr pevných částic a nejlepší test NCAP i ty bi-xenony sou prostě realita
5. 7. 2020 07:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2020 00:06
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Tak bi-xenony měl i Superb, natáčecí měla asi jako první ve třídě Vectra, ta údajně kvůli tomu bojovala s legislativou. C5 až v roce 2004, předtím měla xenony parabolické. Když jsme u těch vychytávek, Fiat Stilo zase někdy v roce 2001 uměl adaptivní tempomat.
4. 7. 2020 19:19
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
Definice trolla může být jednoduchá...Sakra, co se tu přiznal k panáčkována za fidorku ;-)
Avatar - Mikesus
4. 7. 2020 15:02
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
pšššššt, to se neříká. :-[]
Avatar - Mikesus
4. 7. 2020 15:02
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
:-[] :-[] :-[] :-[]
to jsme dopadli asi všichni stejně, kdo nesouhlasil na 100%
4. 7. 2020 13:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
4. 7. 2020 13:31
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Z hlediska CO2? To je prostě skleníkový plyn a je celkem jedno, kde ho vypouštíš, ne?

Nejde ani tak o to, že je Tesla v zatáčkách neschopná, ale spíš o to, že z jejího řízení není žádný požitek, krom akcelerace.
Avatar - Mikesus
4. 7. 2020 12:51
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
No ale, vy placeni ruští ( mazdí ) trolové.... že se nestydite. :D
Že vás to pořád baví. :-[] :-[] :-[]
Avatar - 2bep
4. 7. 2020 12:19
Re: Jak bodujete zrychlení?
Stále se bavíme oba o trochu něčem jiném. Ty řešíš co je 0,5L na 100km u jednoho auta v zástupu toho všeho co dnes čudí, ale já řeším, zda revoluční Sky-X nějaký ten smysl dává.
Oproti Sky-G má stejnou kubatůru, je výrazně komplikovanější, těžší, rozhodně nejede lépe, spíš hůře a ty průměrné nasbírané spotřeby zatím taky žádná sláva. Revoluce se nekoná :-(
Vyhoněným turbeným litrům se vyčítá velká odchylka mezi udávanou a reálnou spotřebou, ale Sky-X na tom bohužel není lépe.
Avatar - 2bep
4. 7. 2020 11:33
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Nebo ještě 2.generace M6 měla 2,5 v manuálu, ale tam a) nešlo o Skyactive-G b) měl jen 170k
Avatar - 2bep
4. 7. 2020 11:14
Re: Re: Bezvýhradný súhlas
To je stejné jako u Hondy. S ohledem na uvažovaná prodejní čísla by se příprava a homologace více méně jen Evropské karoserie nezaplatila.
Konkurence v nižší střední je v Evropě hustá a řada automobilek místo toho radší nabídne další "módní" SUV.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2020 10:55
Re: Jak bodujete zrychlení?
No jasně že za JEDNO auto je těch půl litr nic moc a většině lidí to bude ukradené = jen sem to dal do celkový reality = rozdíl pár bilionů litrů

I těch pár milionů barelů NAVÍC denně jen protože nám zrovna vyhovuje víc SUV než odpovídající sedan hatchback kombi = dělá za rok a pak za desetiletí obří až gigantický rozdíl ale samozřejmě pro toho jednoho uživatele to průběžně až takovej rozdíl neni

Mazda prohrává JEN když na to koukáš optikou FURT RYCHLEJŠ = což ale nejde. Asi sme v období kdy sme narazili na limity. Že auta a jejich výkony rostou daleko rychlejš než silniční síť = to už platí dááávno. A teď sme asi v období konce nárůstu výkonů = dnešní běžně vypadající auta https://www.alpina-automobiles.com/…echnische-daten/ maj výkonu nedávnejch supersportů = donekonečna nahoru to logicky nejde. Vzhledem k počtu aut a množství ropy atd. = holt přichází další parametry. A viz úvod bilion litrů sem tam = to je prostě bilion(y) litrů
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2020 10:54
Re: Jak bodujete zrychlení?
Pokud mají zpoždění = je to trochu jako by ta silnice byla do kopce :-)
Avatar - 2bep
4. 7. 2020 10:53
Re: Jak bodujete zrychlení?
Mně jsou SUV a další miliardy aut v tuto chvíli absolutně ukradené. Srovnával jsem 3 varianty M3 a tam to za mě, subjektivně komplikovaný Sky-X prohrává i s vlastními jednoduššími "sourozenci" :no:
Avatar - 2bep
4. 7. 2020 10:37
Re: Jak bodujete zrychlení?
Už jenom taková drobnost, že ta okreska v úvodu je mírně z kopce, vzbuzuje trochu nedůvěry. A pak podobné měření má smysl s aspoň trochu profesionální telemetrií a ne odečítání z budíků, které proměřují a digitální mají často mírné zpoždění ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2020 10:29
Re: Jak bodujete zrychlení?
Průměrná nižší spotřeba 0,5 litru při 2 miliardách aut a nějaký tý stovce tisíc km co najedou = docela HODNĚ HODNĚ HODNĚ vytrhne

Jen to že místo aut (který sou ve všem co dělá auto autem lepší včetně pořizovací ceny a nákladů) jezdíme SUV nás stojí pár MILIONŮ barelů DENNĚ
Avatar - 2bep
4. 7. 2020 10:24
Re: Jak bodujete zrychlení?
Srovnání jak s předchozí generací G165, tak současnou "obyčejnou" G150 je pro Sky-X asi to nejsmutnější -> http://www.zeperfs.com/…07-8625-4845.htm
A úspora 0,5L na spotřebě (dle spritmonitoru) to fakt nevytrhne :-(
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2020 10:13
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
To mi připomnělo sronávací test Audi e-tron vs Tesla X = jedno bylo až neuvěřitelně lepší v zatáčkách :-O
4. 7. 2020 10:08
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
No myslim ze ta vyse "pokut" je spravedliva.

I vzhledem k lokalitam vypousteni emisi. ;-)

Ano Tesla bude o neco horsi v zatacce, ale zase vyrazne lepsi v primce.
Coz z ni dela obecne rychlejsi auto.
https://youtu.be/h8R7kZGvAUk

Ver tomu, ze M3 je opravdu zabavny auto.
A pred tim nez budes hodnotit, se nech aspon svezt.
Tesla nevyhrala ten test nahodou. ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2020 09:54
Re: Mizerie
No zrovna já sem docela porovnával = porovnávání mě BAVÍ a je to trochu moje PROFESE https://www.hifi-voice.com/ furt zapomínáš? ;-)
Porovnávám když sem i jen na výměnu pneu tak si pokaždý něco půjčim = a analogií mezi hifi technikou a autama je víc než bys myslel. Včetně RAZANTNÍHO zdražení = v hifi už proběhlo https://www.hifi-voice.com/…-goyovy-prizraky u aut to(též) brzy přijde :-[]

Za zmínku o porovnání chování aut hybrid vs třeba to 1.2T (rozložení hmotnosti těžiště závěsy = VELKEJ ROZDÍL v průjezdu zatáčkou) sem nasbíral slušnou sbírku :no: :*)

Docela HODNĚ dělaj i pneu = používám zimní i letní Dunlop co byly origo a dost hodně spokojenost. Na RAVku si kolega vzal zvýhodněný s diskama Nokiany co nabízeli a ne že by to byl průšvih ale..

Vím že Golf neni ŠPATNEJ = jen proč tolik moc náskok = a když ho tu a tam to Clio předstihne je to HALÓÓÓ. To mi připomnělo PROGNÓZU ŽE se něco takovýho může stát co sem tu napsal a okamžitý :no: :no: :no: :D
Fór byl že se to pak měsíc dva nato fakt stalo :-)

Nicméně TEĎ = zopakuju prognózu ;-) by to možná myslím mohlo bejt i častější = a půjdu do extrému = možná i trvalejší :-O :-!

Jo a stejně jako mi do hlavy moc nejde absurdní náskok Golfu tak vlastně stejně současný nic moc prodeje FoFo = je poslední roky minimálně plnohodnotnej konkurent. Popravdě lepší = než Golf a prodeje.. :-|

S tím obcházením pro zábavu = jsem to vysvětloval = mraky lidí tohle dělaj i v hifi = a stojí to čas a peníze a když to sečteš dokonce HORU peněz. Občas taky samozřejmě něco = ale spíš výjímečně. Půjčuju si při servisu = za poslední 3 roky mám slušně zmáknutý portfolio Toyoty = jen tu Supru a LC mi furt nějak nechtěj.. :D
Avatar - Ozzman
4. 7. 2020 09:46
Re: Mizerie
Tak to nemáš pravdu, to není odhlučnění motoru, ale od podvozku¨, spíše mimo město a dálnice.... hele, třeba se projed v Corolle 1.2T a pak v hybridní... poznáš to i v rámci modelu, je to váha na úkor komfortu. Fokus je fakt špička kombinací jízdy a komfortu v C segmentu, byť nemá tak sofistikovaný hybridní phon.

A proč se prodává Golf ? Není špatnej, ale mne se líbil poslední G6...

A clio 5 se sakra povedlo, doporučuji vyzkoušet
4. 7. 2020 09:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 7. 2020 09:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2020 09:20
Re: Bezvýhradný súhlas
S tou opicí si nejsem teda jistej ale

a) buď to fakt nechápe = a je teda divný že umí psát a tak
b) nebo svět NENÍ je o TOBĚ a ani ty opice popravdě https://www.psychologiechaosu.cz/…lektivni-vedomi/ nevidí svět jen stylem JÁ JÁ JÁ ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2020 09:14
Re: Mizerie
Jen nevím co má tak tak zajímavýho končící Golf = že tu furt kraluje žebříčkům

Nová generace ale už možná ne = další vývoj Golf vs Clio bude možná.. :-)

I starej Auris je odlučněnej na VÝBORNOU = když jedeš jen na elektřinu :*)
Avatar - Ozzman
4. 7. 2020 09:10
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
Neměl ten uplakánek 6tku? :D
Avatar - Ozzman
4. 7. 2020 09:08
Re: Mizerie
Corrola je ale trochu hůře odhlučněna, než Fokus :) Všechno má své pro i proti...
Avatar - Ozzman
4. 7. 2020 09:06
Re: Re: Ani jedno
No, tak ČR aktuálně taky, hlavně Mondea MK4 jsou v posledncíh dvou letech na každém rohu, cena klesla do rozmezí cca 100-200 tisíc a to auto i po deseti letech vcelku spolehlivě slouží (nemá moc slabých míst až na okrajové motorizace), je prostorné a náklady na provoz pak jsou velmi příznivé, takže z určité míry nahradily ojeté Oktávky a Passaty.
4. 7. 2020 05:48
Re: pruzne zrychlenie
V tomto konkrétnom prípade je ale problém aj to, že je tam 6 a 7 stupňová prevodovka. Takže to meranie nikdy nebude objektívne.
4. 7. 2020 04:54
Re: VW musí vyhrát za každou cenu
:-[] :yes: Super Karle :-D

Jen už tradičně dotační pisatel musel sepsat svůj životní příběh o tom, jak když bere on, tak automaticky všichni. Tedy jako vždy ukončí normální diskuzi :-!

Jinak jsem se pobavil, číst některé příspěvky je jako louskat absurdní román ;-)
4. 7. 2020 03:06
Re: Re: Bezvýhradný súhlas
A pritom mohli urobit praktickejsi kombik a dovolim si tvrdit, ze by po europe jazdilo dost viac 3jek
4. 7. 2020 03:01
Re: Re: Ani jedno
Ved tak to aj s fordom v europe vyzera, z hlavneho hraca sa pomaly stava okrajova zalezitost, na Slovensku doslova, fordy sa tu kupuju uz iba ako jazdenky z von
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2020 00:52
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Bixenony měl kdekdo, ale tohle jsem ještě v jiném autě z roku 2004 neviděl. Každopádně se mi to nepovedlo zprovoznit, možná stačilo počkat.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 22:33
Re: M3 Sky X
Jak PLETEŠ? No tak klidně 2.0 benzín Mazda nebo 1,5 Nošovice nebo 1.6 97kW Toyota = prostě ATMOSFÉRA = když máš z nějakýho důvodu problém že 1.8 taky atmosféra je hybrid
Avatar - twistedTSD
3. 7. 2020 22:13
Re: Bezvýhradný súhlas
Ano, je to otravné klišé a navíc jsi jasně napsal, že ti dotace nevadí, když jdou do "správného" pohonu.
Avatar - twistedTSD
3. 7. 2020 22:11
Re: Bezvýhradný súhlas
Mám to naopak. Naživo jsem viděl hatch a sedan vedle sebe a nebylo o čem, hatch mě dostal.
Avatar - twistedTSD
3. 7. 2020 20:53
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
První C5 měla hlídání pruhů? Pamatuji, že tam takové tlačítko bylo a nemohl jsem zjistit, k čemu je. Přišlo mi absurdní, aby tam bylo hlídání pruhů.
Avatar - twistedTSD
3. 7. 2020 20:49
Re: M3 Sky X
Proč do toho pleteš hybrid? Jinak 1.0 TSI je hlavně o level níže. Otázkou je, jestli Sky-X dává smysl místo 1.5 turbo.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 20:21
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Emisní povolenky jsou kolem 500Kč za tunu CO2.
Spotřební daň je 12,84 za litr benzínu, z litru benzínu je 2392g CO2, takže za tunu CO2 se zaplatí na spotřební dani řádově 5000Kč (pokud by teda spotřební daň řešila jen CO2).

Tyhle dvě "daně" mají společné to, že jsou přímo vázané na množství vypuštěných emisí.

A auta pak, krom toho že platí 10x tolik za tunu CO2, platí ještě tu jednorázovou pokutu.

O jízdě se obvykle píše něco jako tady:
But straight lines can only be so satisfying and the 3 Series buries the Tesla on anything more than a slight curve. The Tesla may have a low center of gravity thanks to its floor-mounted batteries, but its spongy suspension and low-impact, limited-grip Michelin Primacy MXM4 tires (same as the Toyota Prius) make it unruly in faster turns. The rear feels like it wants to give up when pushed, and the high-riding body wafts like an old-timey ship on stormy seas. The BMW 330i is more satisfying to drive.
https://www.motor1.com/…el-3-comparison/
3. 7. 2020 13:23
Re: M3 Sky X
Třeba u mého auta ukazuje spritmonitor průměr 5,44, já jezdím za 5,13 a v papírech to má napsané 4,7 l/100, jezdit se snažím jak píše kolega s Mazdou, pokud možno co nejplynuleji, většinou mírně nad limit, čas od času vymetu pavučiny. Takže vlastně potvrzuji tvoje pozorování, taky hodnoty o pár deci níž ale ne o litry.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 13:11
Re: Bezvýhradný súhlas
Nejradši bych zkusil tu silnější 2.0G co se dává do MX-5, těch 180k nebo kolik.

2.5G možná... ale už to je relativně velkej motor na takový auto.
3. 7. 2020 13:10
Re: Bezvýhradný súhlas
S trojkou je to takové zvláštní, na fotce se mi to nelíbilo, naživo jsem si říkal že vlastně docela ujde, a po tom co jsem vedle sebe viděl hatch a sedan tak ten zadek u hatche najednou nedokážu strávit. Těkej zadek, moc plechu nad zadním kolem, naopak sedan nejkrásnější auto segmentu, při pohledu zezadu si vybavím Alfu 159, která je hezká dodnes. Kufr sedanu je docela velkej a přístup do něj je na ten typ karoserie taky docela OK.
Konfigurace testované trojky je zoufalost, osobně nemám rád černý a bílý auta, a černý kola tomu taky moc nepomáhaj.
Z mě Mazda 3 v sedanu, červená nebo modrá barva . :yes:
3. 7. 2020 12:11
Re: M3 Sky X
Nechci říct nic, jen soudím podle sebe, mám Mazdu 2 a spotřebu mám zhruba jak uvádí brožura a rozhodně nejezdím podprůměrným tempem, tak potom ti ostatní jsou kopyta?
Avatar - Ozzman
3. 7. 2020 11:29
Re: Ani jedno
Teoreticky je v Kuze, to je stejná platforma, ne? Ale nepůjde, nebo ne pro EU
Avatar - Ozzman
3. 7. 2020 10:41
Re: Ani jedno
Vím, ale já neříkám, že je horší ta R3, nemám zas tak dlouhé srovnání, jen tyhle motory přišly o overboost, který byl znát :)
Avatar - skejpa
3. 7. 2020 10:37
Re: Bezvýhradný súhlas
Chybí tam zoufale ten dvoulitr 121kw co byl v minulé verzi... Nebo ideálně 2.5i co mají v americe.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 10:32
Re: Ani jedno
Jenže 1.5TSI je taky horší, než 1.4TSI... a to je větší a se stejným počtem válců. Ono se taky změnily emisní normy...
Avatar - Ozzman
3. 7. 2020 10:29
Re: Ani jedno
Protože u velkého auta takový motor hodně žere = hodně emisí, takže je nahradí čisté diesly ecoblue a nový hybridní pohon 2.5i + elektromotor.

Jo, ta 1.5 R4 v Yarisu jela fajn, taky jsem zkoušel.
Avatar - Blue Sun
3. 7. 2020 10:18
Re: Bezvýhradný súhlas
Jenže, jak je vidět, design Golfu právě moc úspěchů nesbírá. A i design prodává, takže se to může dost obrátit proti němu. Možná jsem jiný, ale opravdu si nekoupím auto, které se mi nelíbí, jen kvůli praktičnosti.
A není to jen kvůli designu z pozice vzhledu, ale především kvůli ergonomii, kterou VW totálně podělal. A naopak, ta nepraktičnost Mazdy není taková, jak ji Martin popisuje, protože u něj je dost ovlivněná způsobem sezení v autě. Mně při 178 cm přišla naprosto v pohodě pro čtyři dospělé.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 10:11
Re: Bezvýhradný súhlas
Tady se ale boduje design stejně jako praktičnost... a výslednou skororemízu Mazda vybojovala právě v tom designu. Pokud většinová populace preferuje tu praktičnost, no tak bude dále preferovat toho Golfa (a nebo něco úplně jiného).

U Golfu je problém cenovka. 2.0TDI 110kW od 770t nebo kolika, to je masakr...
Avatar - Ozzman
3. 7. 2020 10:10
Re: Ani jedno
Protože to dost zajemcu odradí. Já jsem s tím zatím jezdil jen s AT, jelo to hezky, ale jelikož znám oba předchůdce do té míry, že je měli (1.6) a mame (1.5 r4) doma, tak musím říct, že jízdně byl top ten nejstarší, ten motor byl nejlepší malý turbomotor, co jsem kdy zkoušel, měl o hezky zvuk.. (Woody a ostatní si odpustí tu eskapadu s hořením :D proto píšu jízdně :D). Je fakt, že potřebuje tak 10 tisíc km na zajetí, ta naše 1.5 má asi 5 tisíc a ta r3, co jsem jel, měla kolem 1000km
Avatar - Ozzman
3. 7. 2020 10:06
Re: Ani jedno
Já slyšel, že ta 1.5 má být odstraněna z větších Fordu, ale že i Z Fokusu? Proč to tedy vyvyjeli? Je to nový motor... No tak pak bych vzal 1.5 tdci a v lepším případě 2.0tdci, který je ale zatím docela drahý a za to se da koupit Mondeo.
3. 7. 2020 10:04
Re: Bezvýhradný súhlas
Já bych 3 akceptoval jen jako sedan. Hatch se mi teda nelíbí ani trochu. Černá barva se velice špatně fotí. Když se uváděla současná generace Mazdy 3 v USA tak jsem snad zahlédl, že tam je nabízený i motor 1,5, ale nechci šířit bludy.
Avatar - Ozzman
3. 7. 2020 10:04
Re: Ani jedno
Fofo3 nebyl lepší, je to právě naopak.Muzeme tu polemizovat nad tím, jak vypadá, ale jezdí s větší lehkostí a přesností a má o 200procent lepší a prostornější interiér. Jediná škoda je, že 1.5 je R3... Projel jsem více verzi Fofo3 a Fofo4, tak si troufnu říct, že m trochu zkušenosti. Pro mne nejlepší auto Csegmentu.
3. 7. 2020 09:45
Lobby VW v Cesku?
Ako mozete porovnavat auta v roznych farbach? To je ako keby ste rovno napisali, ze dizajn mazdy musime kvoli lobby VW zabit, tak ju davame ciernu, lebo sme nenasli horsiu farbu...
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:42
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Tak s niečím sa stotožňujem (skvelý HUD, výborne riešený infotainment a jeho ovládanie, jazdné vlastnosti, horšie sedadlá ako tie ortopedické v Opli), niečo vidím drobne odlišne. Napr. to odhlučnenie stále nie je ideálne, podbehy a podvozok celkovo (na 19") je počuť viac, ako by som si želal a v tomto má spomínaná Insignia jasne navrch. Ale akceptujem to ako prijateľnú cenu za nízku hmotnosť a parádnu agilitu. S asistentami tiež nemám problém (rozumej s ich funkčnosťou v porovnaní s inými autami, v princípe ale vypínam, čo sa dá), rovnako som si ani nevšimol nejaký nedostatočný výkon klímy, je úplne OK.
A hlavne 6ka na rozdiel od 3ky má tú topmotorizáciu bez výhrad (2,5G svojmu papierovému výkonu dostojí aj v praxi a pritom nežerie).
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:27
Re: Ani jedno
Otázka je, či zostane 1,5 134 kW, ja verím, že áno, každopádne to aj doteraz bola okrajová motorizácia, drvivá väčšina kupujúcich sa uspokojila so 110 kW jedna-päťkou. A bola to dobrá motorizácia, dostatočne výkonná a pružná, síce tam jemne bolo cítiť ten R3, ale nijak podstatne. Každopádne v kategórii 150 koňových motorizácií nahdariť 1,5ku jednolitrom, to je tragédia. Záujemca o normálny Focus bude mať na výber len litrový trojvalec, len naladený na rôzne výkony.
Asi návrat ku koreňom podľa Fordu (Henry Ford a jeho známy výrok: Ford model T môžete mať v akejkoľvek farbe, ak to bude čierna). Aktualizované na: Focus môžete mať s akýmkoľvek motorom, ak to bude 1,0 R3. ;-\
Avatar - Emel
3. 7. 2020 09:26
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Insignie a Mazda 6 byly i v mém skorofinálovém rozstřelu :-)
Jednu věc ale nechápu - inteligence jízdních asistentů u Opelu? Hlídání jízdy v pruzích u Insignie je něco, co bych vzal a omlátil jim v Russelheimu o hlavu tak, jak Opel mlátí se mnou od čáry k čáře v případě, že ten asistent zrovna náhodou ty čáry vidí.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 09:23
Re: Bezvýhradný súhlas
Když se podíváš na body, tak to Golf málem projel na designu a dílenském zpracování :-)

BTW... konfigurace obou aut vypadají zoufale... nápad s černo-černou možná teoreticky zní zajímavě, ale čím dýl se dívám na fotky, tím horší pocit z toho mám:
https://img2.auto.cz/…ull/6324445_.jpg
9 bodů za vnější design bych tomu nedal ani omylem
Golf v té šedivé no comment.
Avatar - Dzakobo
3. 7. 2020 09:22
Re: Cenofky....
Nynější i30N je super kauf. Až do toho přidaj 4x4 a dvouspojku, bude tak o 150tKč dražší, třeba zůstane v nabídce i současná varianta 6MT + FWD, ale jistý není nic...
4. 7. 2020 08:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 17:11
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Tesla 3 jako sportovní auto? No nevím, o tom mám teda dost pochybnosti... zatím jsem nezachytil moc náznaků toho, že by byla Tesla 3 jakkoli zábavné auto... s výjimkou zrychlení v přímce.

Energetické firmy platí, ale to je spíš obdoba té spotřební daně (tj. daň za provoz a za tunu vyprodukovaného CO2). Pokuty za CO2 u aut fakticky nejsou za produkci CO2, ale za jedno auto... dle jeho normovaných emisí. Kolik pak reálně auto emisí vypustí nehraje roli.

Vem si, že takový Chiron často stráví svůj život jako garážový exponát, přesto za jeho výrobu automobilka zaplatí pokutu. Možná trošku extrémní případ... ale prostě ty pokuty nejsou za produkci CO2.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 15:49
Re: VW musí vyhrát za každou cenu
Chtěl si bejt ironickej = a přitom si docela vystih jak to funguje = ne(jen) tady (skoro) všude ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 13:17
Re: Bezvýhradný súhlas
Velkej https://www.caranddriver.com/…-confirmed-2021/ z pohledu evropských 3válců 1.0 = jinak i tady přece eště nedávno byly ve třídě dokonce V6 a nejen tenhle https://automix.denik.cz/…ne-20180327.html :-)
Avatar - KANKUNEN
3. 7. 2020 13:13
Re: Mazdě fandím, ale musím uznat
a musí být nízká zátěž.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 13:12
Re: pruzne zrychlenie
Ale samozřejmě že JE = automat zkusím víckrát a dám průměr a manuál prostě MUSÍM řadit nejnižší možný stupeň = to je celý
Pokud chci bejt veleprecizní dám naměřený hodnoty na různý stupně = ale jen porovnání na STEJNEJ stupeň když maj auta různej počet převodů = je zavádějící kravina

Podstatný je že 0-100 je nikdy nepoužívaná věc = ale je uváděná všude takže jí spousta lidí používá a chápe jako důležitý parametr. Došlo to tak daleko že některý automobilky kvůli tomu vlastně úmyslně špatně nastavujou převodovku. Naopak pružnost je v reálu velmi důležitej parametr kterej používáme furt x-krát denně = a jak říkáš v reálu dodnes pořádně ne(vy)řešenej v testech opomíjenej
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 13:09
Re: VW musí vyhrát za každou cenu
Sorry ale vzhledem k NULA celá NULA nic rozdílu = je to prostě komedie

S bonusem toho co na jednu stranu lidem došlo ale celkově asi furt ne = bez dotace a v Německu je to 5 korun na litr = by jeden z těch motorů nejspíš VŮBEC NEexistoval
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 13:07
Re: VW musí vyhrát za každou cenu
Zatímco Golf 8,4 = celý je to NESMYSL = včetně jakovítězství o NULA celá NULA nic = teda 0,04 ;-)

Velkej rozdíl je cena. O to víc že Golfu se musí trvale dotovat palivo = bez toho by nejspíš osobní TDI v úrovni nižší střední = ani nebylo. A vůbec nafta v osobních vozech zcela okrajovou záležitostí

Někdo se snaží dojít k nižší spotřebě a emisím vlastním vývojem = no a někdo na to POTŘEBUJE dotaci provozu
3. 7. 2020 13:00
VW musí vyhrát za každou cenu
U Mazdy se chválil interiér a pak dostane známku jen 6,4..... Jinak by nasbírala více bodů nežli Golf 😮
Avatar - skejpa
3. 7. 2020 12:17
Re: Jak bodujete zrychlení?
0-100 Golf určitě nevyhraje (ostatně i v parametrech uvádí 8,5 na 100ku u Mazdy a 8,8 u Golfu). A když by se postavili na okruh, tak Golf taky dostane.

Tvůj odkaz nefunguje mimochodem.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 11:16
Re: M3 Sky X
ad PS ale to 1.0TSI určitě neni hysterie Bruselu = popravdě lepší emise má poctivá atmosféra R4 1.8 https://www.adac.de/…test/detail.aspx?… a v pohodě je i auto velikosti který většina evropanů nikdy nebude mít https://www.adac.de/…test/detail.aspx?… a výkonu co nemá https://www.autoforum.cz/…y-proti-benzinum
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:50
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Přihodím pořádný polínko = hlídání pruhů v 16 let starym Citroenu C5 fungovalo na 100% i v extrémně silnym dešti apod. Bylo dělaný eště složitějš a dráž = ale fungovalo no objektivně na 99,99% :D
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:47
Re: Ani jedno
No mě ten 1.5 Yaris až šokoval = neuvěřitelně dobrý = proto se o něm občas zmiňuju

Nojo on 2.5 atmo hybrid JE lepší než 1.5 = ale do FoFo ten 2.5 na 99,99% nepůjde takže taky ŠOK proč by 1.5 měla skončit i tam
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:46
Re: Ani jedno
Nojo předsudky = ale viz povedenost R3 1.0 vs R4 1.5 TSI = fakt to není o předsudcích. A viz Koenigsegg nebo jen Toyota = R3 sou prostě dnes už MOTORY = popravdě viz odkazy DRTIVĚ PŘEVYŠUJÍCÍ = to co kdy ti zájemci s předsudky kdy měli
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:44
Re: Ani jedno
Jenže R3 1.0 než R4 1.5 alespoň při uvedení na trh byly = a emisní norma stejná
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:42
Re: pruzne zrychlenie
Spíš pochopili to skoro nejde nechápat = ale VWýsledky by to ovlivnilo
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:41
Re: Bezvýhradný súhlas
No jak píšeš NEchybí = jen do Evropy se obecně ty nejvýkonnější motorizace nevozí. My totiž hodně štěkáme ale v reálu je nekupujeme. A kdo chce doveze si cokoli individuálně firem co to dělají je tu dost https://www.tipcars.com/…-v6-3834380.html + https://www.dajbych.cz/…uiser-5-7-v8-exr atp.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:23
Re: Víceprvky
BUDU rád když tu DŮLEŽITOST zavěšení kol a těžiště atd. budou lidi brát OBECNĚ jako důležitý = nejen když se to hodí ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:14
Re: Bezvýhradný súhlas
Závěr testu rozdíl nula celá nula něco JE remíza = a asi hlavně alibismus. A viz já 10:05
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:13
Re: Ani jedno
Odstraněn PROČ? Je to jen verze 1.0 = a fakt docela NEW = no 5 let ale to je na motor hodně málo. Nedávno mě ŠOKlo že skončil taky novej R4 1.5 Toyota kterej mě pozitivně ŠOKnul když ho měl půjčenej = ale tam šlo o změnu z R4 1.5 na R3 1.5 = tady to absolutně nechápu? Proč z větších odstraněn? :-O
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:06
Re: Ani jedno
Proč je to škoda že je R3?

Lepší povedenej R3 https://www.auto.cz/…tyri-lidi-133549 snad i https://www.novinky.cz/…aris-gr-40309539 než ne moc povedenej R4 = i když 1.5TSi postupně za provozu TESTOVÁNO NA LIDECH vylepšujou jak je firemním zVWykem
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:05
Re: Bezvýhradný súhlas
Plus provoz tý jedný strany MUSÍME hromádkou miliard ročně dotovat = vím že je to už klišé ale bez desetiletí stomiliard dotací = by prostě tenhle 2.0TDI nebyl. Mazda k tomu motoru došla bez dotace + může jezdit bez nutný dotace paliva po celou dobu provozu
Avatar - Emel
3. 7. 2020 09:43
Re: Ani jedno
2.0d ve Focusu je toliko jako ST... myslím.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 09:15
Re: Cenofky....
A původní verze Obama = spotřeba přibližně 5 litrů nebo https://www.idnes.cz/…9_zahranicni_dtt prosazovaný 6,4 litru? ;-)

Takhle se na to musí https://ekolist.cz/…ty-pro-emise-aut :-!
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:52
Re: Bezvýhradný súhlas
Ja by som ako konkurenta k Ma3 videl nielen kompakty, ale aj také Polo. A ak si zoberiem, že za cenu priemerne motorizovanej 3ky mám Polo GTI, tak by to mala Mazda sakra ťažké. Polo je priestorovo plne porovnateľné s 3kou a ako hotheč s dvojlitrovým turbom bude dynamicky úplne inde ako dýchavičný Skyaktiv.
Ak by som ale chcel zostať u Mazdy, tak by som sa pozeral po väčšej 6ke, cenový rozdiel nie je vôbec veľký a zľavy na pomaly končiacu 6ku (vs. žiadna zľava na novú 3ku) to ešte viac vyrovnajú.
Re: Rozšiřte obsah testu
Souhlas. Zatím píšeme hlavně tehdy, když nás nebetyčné otravují, což naštěstí nebyl případ ani jednoho z testovaných aut. Vše šlo naštěstí ještě vypnout.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 12:49
Re: Jak bodujete zrychlení?
Viz já 11:43 = zkus si spočítat kolik to třeba v německejch cenách zvýhodnění 5 korun na litr https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit udělá celkem za celej život auta. On je slušnej rozdíl už ta pořizovací cena z tvýho odkazu :-)
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:51
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Dokud dotuješ palivo :-)
Avatar - miromen
3. 7. 2020 10:36
Mizerie
Nižši středni třida je pro mě jednoduše mizerie. M3 jsem ješta ani neměl možnost pořadněji vidět takže ani nemam na jeji vzhled nazor. Golf byl v 7 generaci vzhledově marny a u nove generace pokus o zatraktivněni zrovna moc dobře nedopadl, ale ještě jsem neviděl. Navic, už u 7 generace byl jasně patrny odklon od jizdy s většim zaměřenim na komfort oproti 6 generaci, jen s torzkou to prostě nedopadlo. Jedine řizeni bylo znatelně, ne však vyrazněji řidičsky přivětivějši byť s patrnou umělosti posilovače. Docela mě mrzi, že jsem se doposud nedostal k předchozi generaci M3, krom nějake statiky. Nova generace mě ani nelaka k tomu abych salon mazdy navštivil.
Nejbliže mam k civicu a focusu, kdy oba nejen velice dobře vypadaji, ale hlavně maji i kompexně vyborne jizdni vlastnosti. U focusu s podivem, že i bez viceprvku, ale už to je pro mě negativum a jednoduše mi to vadi a "pohřebak" mi netřeba. Vignale sice viceprvek ma i u HB, ale ten, už se u nas nenabizi. A navic 1.5EB, už pouze ve spojeni s automatem to važně ne. Civic super, 1.5T v manualu. Jenže kompakt s delkou přes 4.5m a navic s poloměrem otačeni na urovni středni třidy. Nově navic pouze v nejvyšši vybavě včetně "diry" ve střeše a navic nemožnost dojezdove rezervy. A asi věc, ktera mi nejvice vadi jsou samota sedadla. Bohužel i MR2020 ma stale prakticky nulove bočni vedeni, ktere při ostřejši jizdě jakoby ani nebylo a je potřeba se vic opirat o volant než by se mi libilo.
Avatar - Dinar
3. 7. 2020 10:24
Re: Bezvýhradný súhlas
Já tedy nevidím na designu mazdy 3 zhola nic úžasného, s akt. golfem možná tak plichta, ten má sice pěknou (klasickou golf) základní linku, ale zbytek je bída, každopádně z něj bude aspoň vidět ven. Jinými slovy, ti dva si z hlediska designu nemají co vyčítat, mazda boduje aspoň vnitřkem.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 11:43
Re: Jak bodujete zrychlení?
Všim sis ceny aut? Víš že to o dost dražší, se neobjde bez trvalý dotace paliva po celou dobu provozu?
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 09:01
Re: Cenofky....
A na jaký emise by Evropa měla přejít? Americký, japonský, australský..? :-!