Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 3 2.0 Skyactiv-X180 AWD (132 kW) vs. VW Golf 2.0 TDI Evo DSG (110 kW) – Nižší střední protipóly

Ačkoliv jde o hatchbacky nižší střední třídy s dvoulitrovým pohonem, společného toho mají velmi málo. Pro nás určitě dobře.
Zpět na článek
3. 7. 2020 08:48
3. 7. 2020 09:16
3. 7. 2020 09:40
3. 7. 2020 09:59
3. 7. 2020 10:18
3. 7. 2020 12:11
3. 7. 2020 13:23
3. 7. 2020 10:15
4. 7. 2020 11:58
3. 7. 2020 10:16
3. 7. 2020 11:06
3. 7. 2020 08:51
3. 7. 2020 08:56
3. 7. 2020 09:10
3. 7. 2020 09:07
3. 7. 2020 09:17
3. 7. 2020 09:27
3. 7. 2020 09:40
3. 7. 2020 09:43
3. 7. 2020 10:00
3. 7. 2020 09:47
3. 7. 2020 10:06
3. 7. 2020 10:29
3. 7. 2020 11:29
3. 7. 2020 10:04
3. 7. 2020 10:10
3. 7. 2020 10:32
3. 7. 2020 10:41
3. 7. 2020 10:20
3. 7. 2020 14:35
3. 7. 2020 14:55
3. 7. 2020 10:36
4. 7. 2020 09:08
4. 7. 2020 09:46
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 08:33
Tady je svět ještě VW pořádku
Byť o 0,04 :-!
Rozbalit vlákno
19
3. 7. 2020 08:47
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Není.
Hlavně co do kvality montáže.
Bob Lutz napsal: Sedm pravidel, která učinila Chrysler skvělou společností. Mezi nimi je toto: "Too much quality will ruin you". Zjevně to už neplatí, viz Mazda.
Vezměme to ale spíše jako otázku: vyžaduje nová doba opravdu pokles v kvalitě materiálů, pokles v kvalitě montáže, aby automobilky přežily?
Musíme se jako spotřebitelé připravit na to, že výrazně vyšší náklady výroby EV budou muset být kompenzovány snížením kvality?
Ukazuje Tesla správnou cestu?
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 08:59
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Nejen Bob Lutz má v tomhle BOHUŽEL pravdu = viz třeba Saab

Ta otázka není správná = je to komplexnější. Tenhle problém vždy byl a bude = je to o efektivitě a snižování nákladů a ANO občas to dočasně fakt vede k zhoršení = nejen kvality materiálů atd. ale pak se to zas zlepší.

EV je celkově jednodušší a levnější + průlom ceny baterií pod 100 dolarů/kWh je na spadnutí možná už tady = takže jo Tesla ukazuje velmi velmi velmi pravděpodobně jednu ze správných cest. Uvidíme co vodík https://www.carscoops.com/…nd-toyota-mirai/ která z cest se časem ukáže.. nebo budou vedle sebe vlastně obě elektrické jako benzín nafta oboje spalovací motor ;-)
3. 7. 2020 09:06
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Souhlasím.
Cenu EV nezvyšuje jen cena / kWh, ale též náklady recyklace (dosud neznámé). A ještě neznáme "finální" (optimální) cenu baterií, protože jejich konstrukce čeká na skokově zvýšenou "hustotu" kWh (dramaticky nižší váha při podstatně vyšší kapacitě) ve srovnání s aktuálním stavem.
Jinými slovy, zatím nelze ani odhadnout, kolik bude stát baterie, která dosáhne parametrů nutných pro masové rozšíření (auta, trucky, busy, letadla, lodě).
3. 7. 2020 16:26
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
To neni pravda.

To je davno odhadnute.

Pri 100$ / kWh baterie (ne clanku) to zacina byt zajimavy.
Az bude cena okolo 60$ prestane mit spalovaci motor smysl.

https://www.electrive.com/…dollars-per-kwh/

This 100$/kWh milestone has long been considered the key to electric cars achieving price parity with ICEs without subsidies.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 16:36
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
No... ono je to spíš ovlivněné tím, jak drahá je alternativa (ve formě klasických spalováků) a jak se na ni "zaklekne".

To "without subsidies" je dost mlhavé... protože subsidy pro EV je i spotřební daň na benzín a naftu. Kdybych to chtěl porovnávat bez regulací, tak by se musela zrušit spotřební daň i pokuty za CO2.
3. 7. 2020 16:53
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Neplati nahodou nejvetsi pokuty co2 energeticke firmy? ;-)

Mlhave to samozrejme je.
Jde taky o kategorii aut.
Tesla uz je ted vice nez konkurenceschopna. :yes:
https://www.motortrend.com/…comparison-test/
Uvidime, jak na tom bude id.3.
Hlavne aby uz se zacal prodavat...
A udelal z ucastniku tohoto testu historicka vozidla - nejvic nejlepsimu TDI i kombinovanemu motoru Mazdy navzdory (abychom napsali taky neco on-topic..).

Kazdopadne ta cenova hranice existuje.
A bude nekde mezi $100 a $60.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 17:11
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Tesla 3 jako sportovní auto? No nevím, o tom mám teda dost pochybnosti... zatím jsem nezachytil moc náznaků toho, že by byla Tesla 3 jakkoli zábavné auto... s výjimkou zrychlení v přímce.

Energetické firmy platí, ale to je spíš obdoba té spotřební daně (tj. daň za provoz a za tunu vyprodukovaného CO2). Pokuty za CO2 u aut fakticky nejsou za produkci CO2, ale za jedno auto... dle jeho normovaných emisí. Kolik pak reálně auto emisí vypustí nehraje roli.

Vem si, že takový Chiron často stráví svůj život jako garážový exponát, přesto za jeho výrobu automobilka zaplatí pokutu. Možná trošku extrémní případ... ale prostě ty pokuty nejsou za produkci CO2.
3. 7. 2020 18:02
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Jsou to pokuty za to samy.

Jen u aut je to v porizovaci cene.

Co konkretne se ti na tom testu nezda?
Krome toho, ze jsi doposud neco nezachytil. Jeste ze chodis do diskuze. ;-)
Vsechny tri auta budou urcite super.
Ale BMW je proste oproti Genesis i Tesla horsi. :yes:
Podivej se do ty srovnavaci tabulky.
Treba na prevod rizeni...
Nebo na cas MT-eight. ;-)
Na zrychleni radsi ne. :-!
Avatar - Emel
3. 7. 2020 20:21
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Emisní povolenky jsou kolem 500Kč za tunu CO2.
Spotřební daň je 12,84 za litr benzínu, z litru benzínu je 2392g CO2, takže za tunu CO2 se zaplatí na spotřební dani řádově 5000Kč (pokud by teda spotřební daň řešila jen CO2).

Tyhle dvě "daně" mají společné to, že jsou přímo vázané na množství vypuštěných emisí.

A auta pak, krom toho že platí 10x tolik za tunu CO2, platí ještě tu jednorázovou pokutu.

O jízdě se obvykle píše něco jako tady:
But straight lines can only be so satisfying and the 3 Series buries the Tesla on anything more than a slight curve. The Tesla may have a low center of gravity thanks to its floor-mounted batteries, but its spongy suspension and low-impact, limited-grip Michelin Primacy MXM4 tires (same as the Toyota Prius) make it unruly in faster turns. The rear feels like it wants to give up when pushed, and the high-riding body wafts like an old-timey ship on stormy seas. The BMW 330i is more satisfying to drive.
https://www.motor1.com/…el-3-comparison/
4. 7. 2020 10:08
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
No myslim ze ta vyse "pokut" je spravedliva.

I vzhledem k lokalitam vypousteni emisi. ;-)

Ano Tesla bude o neco horsi v zatacce, ale zase vyrazne lepsi v primce.
Coz z ni dela obecne rychlejsi auto.
https://youtu.be/h8R7kZGvAUk

Ver tomu, ze M3 je opravdu zabavny auto.
A pred tim nez budes hodnotit, se nech aspon svezt.
Tesla nevyhrala ten test nahodou. ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2020 10:13
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
To mi připomnělo sronávací test Audi e-tron vs Tesla X = jedno bylo až neuvěřitelně lepší v zatáčkách :-O
Avatar - Emel
4. 7. 2020 13:31
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Z hlediska CO2? To je prostě skleníkový plyn a je celkem jedno, kde ho vypouštíš, ne?

Nejde ani tak o to, že je Tesla v zatáčkách neschopná, ale spíš o to, že z jejího řízení není žádný požitek, krom akcelerace.
4. 7. 2020 13:58
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Jde o to, ze ani uhelna elektrarna ani spalovaci motor nevypousti JEN co2.

Proto jsem psal o spravedlnosti vzhledem k lokalite.

Pozitek z rizeni nedokazu posoudit.
Ale verim, ze je vyrazne lepsi nez u meho i tveho auta...
Avatar - Emel
6. 7. 2020 09:40
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Emisní povolenky jsou ale jen za CO2. Platí snad uhelná elektrárna i za své další emise, kromě těch povolenek?
5. 7. 2020 01:02
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
A z čeho plyne přesvědčení, že u benzínu se platí 12,84 Kč/l jako kompenzace za emise CO2? Je to obecná spotřební daň, která v sobě obsahuje vše od lokálních emisí dalších látek až po údržbu dopravní infrastruktury. Všechno vztáhnout na CO2 a srovnávat to s CO2 emisními povolenkami tedy není úplně na místě.
5. 7. 2020 21:33
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
Bylo to jen takove srovnani absolutnich cisel..
8. 7. 2020 13:48
Re: Tady je svět ještě VW pořádku
to s tými baterkami je pekná chujina ked stojí EV dajme tomu 50k€ batéria má 80kWh ak znížim ceenu z 90€ na 55€ kolko je rozdiel 2800€ no to zásadne poníži cenu oproti spalováku rozdiel nikto nepostrehne 5,5%
4. 7. 2020 08:49
Re: Tady je svět ještě VW pořádku, ale tady uz ne!!!
PRODEJ AUT PO ČESKU. BYZNYS ZA HRANOU.

Když člověk narazí na šmejdy tak nemá jistotu ani u nového auta!!!
Odhaduji to tak na cca 2500 podvedených!!!
Udělal jsem VELKOU chybu. Koupil jsem si novou Mazdu. Uvítám pomoc advokáta, novináře.
PRODEJ AUT PO ČESKU. BYZNYS ZA HRANOU.
Děkuji za SDÍLENÍ.
https://www.poradte.cz/…ni-praktiky.html#1

https://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?…
CHOVÁNÍ SMEJDU NEZNÁ HRANIC.
https://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?…

andrewx: Pánové, rád pomohu, ale jestli to porušuje autorský práva, tak to admin stejně smázne: SM 14/2017, autor Marek Oborník Odlehčení, optimalizace, snížené tření – termíny užívané zpravidla u věcí, které brzy vyhazujeme. Pokud je často skloňuje značka známá spíše spolehlivostí pohonu než kvalitou karoserie a levnými díly, člověk zákonitě znervózní. Jak funguje nejstarší nositel skyaktivních technologií, čerstvě minulá Mazda CX-5? U Mazdy CX-5 začneme z horšího konce. Přetrvává špatná prognóza u dieselů 2.2 Skyactiv-D. Není to kvůli zadírajícím se vačkám, jejichž rychle připravené odolnější provedení (nasazováno od 11/2013) jen zalepilo nejbolestnější následek, ale kvůli problému samotnému: ředění motorového oleje velmi častými regeneracemi částicového filtru. Ty zde neustanou, dokud motor setrvá u současné kapacity filtru DPF a koncepce vymítání oxidů dusíku již v samotném zdroji enormním objemem recirkulovaných výfukových plynů. Problém s ředěním oleje výrobce maskuje už delší dobu, jak dokazovala mimo jiné instalace měrek s výše posazenou kritickou ryskou „X“. Výfukové vačky takzvaného dlouhého zdvihu, které nestlačují vahadlo rolnou, ale kluzákem, doplatily na mazání znehodnoceným olejem jako první. Informace o prosté výrobní vadě od počátku kulhaly na obě nohy. Úplně nejdříve totiž začaly vačky houfně odcházet na motorech s vůbec nejnižšími průměrnými nájezdy, zatímco kusům, které odjezdily na šestku po dálnici čtvrt milionu kilometrů, nebylo nic. Bez ohledu na ročník a prodělanou či neprodělanou výměnu vačkové hřídele zůstává prevence problémů společná: maximální eliminace krátkých jízd, výměna oleje ve zkráceném intervalu, pravidelné fyzické sledování hladiny oleje měrkou – při zjištění nadměrného vzestupu jej neprodleně měnit. Symptomy už rozjetého problému s vačkami, který pak umějí dále rozkvést až do kovovými pilinami zničených turbodmychadel (jsou tu dvě a v kompletu stojí 85 000 Kč) i podtlakového okruhu, jsou tyto: hlášení nízkého tlaku oleje, kolísání tahu, vadnutí brzdového posilovače a diagnostikou načtené nízké hodnoty podtlaku. Není úplně pravda, že zatím zákazník opravu neplatil – stoprocentně kryti byli jen majitelé aut v záruce (standardně tří-, ve většině případů však příplatkové pětileté) a bez výraznějších děr v servisní docházce (na to pozor!). V pozáručních podmínkách jsou v sázce částky od 25 000 Kč výše, u nejpokročilejších stádií lze počítat až s pětinásobkem. Vzhledem k tomu, že odolnější vačky problém pouze lépe ukryly, i do stavu opravených motorů mohou promluvit kovové piliny roznesené do všech jeho zákoutí, už dnes existují nálezy zakarbonovaného sání a opravy časem běžných dieselových závad (například vstřikovače, EGR) tu hrozí vysokými částkami (viz tabulka cen dílů), rozhodně udělá lépe ten, kdo zvolí benzinovou verzi.

Více na: https://www.mazdaclub.cz/…acek-cx-5-138528?…
3. 7. 2020 08:48
M3 Sky X
mám od 25. 9. 2019 M3 Sky X - ano, sedan, ale za sebe - prostorná, pohodlná, jízda zábavná, spotřeba - motor na dlouhé trasy - kombinace dálnice, obec, 1. třída na vzdálenost 400 km (tam a zpět dohromady) spotřeba 5 l/100 km

aktuálně najeto necelých 10 tkm a spotřeba od novotí 5,8 l/100 ... budu to nulovat a uvidíme dalších 10 tkm
Rozbalit vlákno
15
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:16
Re: M3 Sky X
Tak taká spotreba je na benzín parádna, to bez debaty. Otázka je dynamika, teda ako jazdíš a či využívaš tých 180 koní, alebo jazdíš ekonomicky. V tom druhom prípade by si zrejme takú si tú spotrebu dosiahol s akýmkoľvek porovnateľným motorom (1,5TSI). A potom je otázka, či bolo potrebné platiť za SkyX a nebol by rovnaký účel splnil aj 110 kW SkyG.
EDIT: tak zrejme platí tá druhá možnosť (jazdíš veľmi ekonomicky), pretože priemer na spritmonitore s týmto motorom je 6,86 l, teda o vyše liter viac, ako Ty.
3. 7. 2020 09:40
Re: M3 Sky X
Spritmonitore ukazuje nějakej vzorek populace, ale fakt je rozdíl jak člověk jezdí a jak to umí. Pokud někdo s pedály neustále pumpuje, pak spotřeba sedí, když ale jezdíš plynule a využíváš víc volant než neustále brzdu a plyn, dosahuješ znatelně lepších (v mém případě tabulkových) hodnot a to rozhodně nejezdím "na důchodce"
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:59
Re: M3 Sky X
Ja zase myslím, že ak Spritmonitor neukazuje úplne presnú realitu, tak ju len vylepšuje, pretože spotrebu si zapisuje hlavne ten, komu na tom trochu záleží, nejaký okreskový strelec na spotrebu kašle. Takže ak chceš tvrdiť, že Spritmonitor ukazuje viac, ako je realita, tak nesúhlasím. Sám si spotrebu evidujem a spotrebu všetkých áut som mal o niečo nižšiu, ako priemer, ale boli to decilitre, nie litre. A kolega so svojou spotrebou 5,8 by sa spomedzi 44 zápisov zaradil na druhé miesto s rozdielom vyše litra oproti priemeru. Teda zjavne jazdí veľmi, veľmi úsporne a nebude to úplne reprezentatívne číslo. Na to slúži práve ten priemer.
Avatar - Mikesus
3. 7. 2020 10:18
Re: M3 Sky X
Ka bych řekl, že to je i stylem používání. Předpokládám, že sky-x bude náchylný na druh provozu jako hybrid. Vidím to právě u toho hybridu, když to porovnám se spritmonitorem. Jsem na průměru 4.5, což se radim k té nižší polovině i přesto, že pomalu nejezdím a předjíždim kde se dá. Ale důvod je ten, že mám převážně město, pak statovky a okresy, dálnice téměř vůbec. Pokud bych jezdil jen dálnice, jsem na nějakých 5.9-6.5. A pak už bych byl zase v té horní části na konci spektra.
A to přesně si myslím, že bude i u téhle mazdy, dokud člověk jede plynule a nepotřebuje mačkat výkon na hranu, vrátí mu to spotřebou s tím, že má výkon ( i když zde s otazníkem) v rezervě k dispozici.
3. 7. 2020 12:11
Re: M3 Sky X
Nechci říct nic, jen soudím podle sebe, mám Mazdu 2 a spotřebu mám zhruba jak uvádí brožura a rozhodně nejezdím podprůměrným tempem, tak potom ti ostatní jsou kopyta?
3. 7. 2020 13:23
Re: M3 Sky X
Třeba u mého auta ukazuje spritmonitor průměr 5,44, já jezdím za 5,13 a v papírech to má napsané 4,7 l/100, jezdit se snažím jak píše kolega s Mazdou, pokud možno co nejplynuleji, většinou mírně nad limit, čas od času vymetu pavučiny. Takže vlastně potvrzuji tvoje pozorování, taky hodnoty o pár deci níž ale ne o litry.
3. 7. 2020 10:15
Re: M3 Sky X
řeknu to takhle - nejezdím ani ekonomicky, ani systém 6 tis. otáček... prostě jedu si svůj styl, který praktikuju v každém autě ve kterém jedu - tzn. nejsem brzda provozu, když potřebuju - z 6tky hodím 3ku, vytočím a nad 4tis. otáček je to raketa ten motor... pak je spotřeba někde jinde, to je snad jasné všem.

Motor Sky X je luxus, ano, výkon je super, ale Nm je šíleně málo na ten objem a výkon, tzn. akcelerace není zrovna oslnivá, proto jezdím stylem při předjíždění třeba 6 - 3 a plný.

Sprintmotor neřeším, jinak těch 400 km, jak jsem psal, tak to byl úsek Ostrava - Bešeňová (SK) a zpět

A čím si pomůžu, pokud budu jezdit stylem např. 150 v 90, když v cíli budu o 5 sek dřív, ale se spotřebou o 3 l/100 km vyšší a s hrozbou zastavení Octavii, Superbem či něčím jiným - mě živí papíry na auto a huba, nemůžu fungovat bez jednoho

PS: budu dělat aktualizaci své recenze na mou M3 po 10 tkm, takže se tam řádně rozepíšu, co se mi líbí a nelíbí, ale motor - za mne z hlediska výkonu, objemu a spotřeby - 1 obrovské PLUS (a to je poctivá atmosféra, ne histerie Bruselu s 1,0 TSI či podobné katastrofy)
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 11:16
Re: M3 Sky X
ad PS ale to 1.0TSI určitě neni hysterie Bruselu = popravdě lepší emise má poctivá atmosféra R4 1.8 https://www.adac.de/…test/detail.aspx?… a v pohodě je i auto velikosti který většina evropanů nikdy nebude mít https://www.adac.de/…test/detail.aspx?… a výkonu co nemá https://www.autoforum.cz/…y-proti-benzinum
Avatar - twistedTSD
3. 7. 2020 20:49
Re: M3 Sky X
Proč do toho pleteš hybrid? Jinak 1.0 TSI je hlavně o level níže. Otázkou je, jestli Sky-X dává smysl místo 1.5 turbo.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 22:33
Re: M3 Sky X
Jak PLETEŠ? No tak klidně 2.0 benzín Mazda nebo 1,5 Nošovice nebo 1.6 97kW Toyota = prostě ATMOSFÉRA = když máš z nějakýho důvodu problém že 1.8 taky atmosféra je hybrid
Avatar - 2bep
4. 7. 2020 11:58
Re: M3 Sky X
Podstatné je, že je spokojený majitel ;-)

Jen si dovolím nesouhlasit s tou "poctivou atmosférou". To se dalo použít ještě u předchozích motorů Sky-G první generace. Současná generace s vypínáním 2 válců, případně Sky-X se už nekomplikovaným, jednoduchým atmosférám začínají vzdalovat. Ale jen čas ukáže, jak na tom budou s vyšším nájezdem.
Avatar - _Karel_
3. 7. 2020 10:16
Re: M3 Sky X
Sedan je opravdu krásnej :yes:
4. 7. 2020 15:49
Re: M3 Sky X
Jsem na tom na 100 %stejně :yes:
Avatar - skejpa
3. 7. 2020 08:51
Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Sám jsem srdcem Mazdař. Novou trojku X jsem si taky byl projet a jelikož v práci jezdím Octavií 2.0TDI DSG, tak jsem měl vlastně úplně stejné srovnání. A mé závěry byly naprosto totožné jako máte vy. Shrnul bych to asi takto:

1. Mazdě zoufale schází výkon - moje stará soukromá Mazda 6 2.0i 108kw mi pocitově přišla rychlejší, než Xko 132kw. To už mi přišla mnohem živější minulá trojka s 2.0i 121kw. A spotřeba bude podle mě podobná.

2. Interiér trojky je pecka. Úplně někde jinde než má skoro nová Octavia nebo i nový Golf.

3. Golf a jeho předek taky nebudu komentovat (hnus). Ale ten infotainment ??? Někdo se pomátl když zrušil ovládací kolečka. Plasty v interiéru proti trojce taky působí jako auto o čtvrt milionu levnější.

Smutné je, že na Americkém kontinentu se trojka prodává i s 2.5i atmosférou (to musí být naprostá paráda) a teď by mělo přijít i turbo. Takže možnosti by byly. EU nám ale podle mě nedopřeje. Pak už by nebylo o čem rozhodovat. Takto ale výsledek testu respektuji a celkem se s tím ztotožňuji. Navíc, těžko se hodnotí přidaná hodnota Mazdy - že ji nemá každý a že je také jednoznačně hezčí :)
Rozbalit vlákno
18
3. 7. 2020 09:17
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Mám téměř novou Mazdu 6 wagon 2,2 diesel:
- se.e mě, že nyní, po pouhých 24 tis. km, se objevilo rachtání el. kabelů v krytu sloupku řízení;
- dynamika po 15 tis. km skvělá (zajetí trvalo 3x déle, než jsem byl zvyklý u jiných značek, ale stálo to za to čekání); jinými slovy: viva diesel, škoda, že ho Mazda nahrazuje Skyactive X.
- sedadlo řidiče významně horší, než v Insignii, ale jinak docela OK
- Lehká konstrukce zlepšuje jízdní vlastnosti bez výtek k odhlučnění. To se Mazdě povedlo, ale pokud vím z tisku, pak až 3 roky po zahájení výroby této současné generace.
- Infortaiment very OK a jsem nadšen bezdotykovým ovládáním. Rovněž ovládání klima skvělé (nechápu, jak může někdo zde v jedné z minulých diskuzí tvrdit, že nastaví teplotu jen jednou a pak už se o nic nestará; opravdu ne? Divné...)
- Pekelně NEvýkonná klimatizace (ve srovnání s Opelem)
- Nedostatečná inteligence jízdních asistentů (ve srovnání s Opelem)
- Skvělý HUD v ceně od 2. (!) stupně výbavy z celkových 5ti.
Ďábel se skrývá v detailu, zde měl VW dosud výhodu. Jsem ale přesvědčen, že nyní ztrácí. Viz ergonomie a pokles kvality.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 09:26
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Insignie a Mazda 6 byly i v mém skorofinálovém rozstřelu :-)
Jednu věc ale nechápu - inteligence jízdních asistentů u Opelu? Hlídání jízdy v pruzích u Insignie je něco, co bych vzal a omlátil jim v Russelheimu o hlavu tak, jak Opel mlátí se mnou od čáry k čáře v případě, že ten asistent zrovna náhodou ty čáry vidí.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:50
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Přihodím pořádný polínko = hlídání pruhů v 16 let starym Citroenu C5 fungovalo na 100% i v extrémně silnym dešti apod. Bylo dělaný eště složitějš a dráž = ale fungovalo no objektivně na 99,99% :D
Avatar - twistedTSD
3. 7. 2020 20:53
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
První C5 měla hlídání pruhů? Pamatuji, že tam takové tlačítko bylo a nemohl jsem zjistit, k čemu je. Přišlo mi absurdní, aby tam bylo hlídání pruhů.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 22:22
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Přišly ti absurdní i bixenony? Říkali tomu AFIL https://de.wikipedia.org/…/Citro%C3%ABn_C5#…
Viz odkaz i lídr NCAP hlavně těžká pohoda https://www.auto.cz/…dinny-tuning-648
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2020 00:52
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Bixenony měl kdekdo, ale tohle jsem ještě v jiném autě z roku 2004 neviděl. Každopádně se mi to nepovedlo zprovoznit, možná stačilo počkat.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2020 06:59
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
No ani ty bixenony tehdy neměl KDEKDO = první je měl Medvěd CL v roce 1999
A stejně jako hlídání pruhů což byla tehdy taky ultra novinka v C5 a 6 když si byl na čáře bez blinkru to dávalo najevo mj vibrací sedadla na tý straně :-)
Krom toho AFILu a bixenonů to bylo před 19ti lety jedno z prvních aut který mělo https://www.dpfihned.cz/…-mezi-dpf-a-fap/
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2020 00:06
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Tak bi-xenony měl i Superb, natáčecí měla asi jako první ve třídě Vectra, ta údajně kvůli tomu bojovala s legislativou. C5 až v roce 2004, předtím měla xenony parabolické. Když jsme u těch vychytávek, Fiat Stilo zase někdy v roce 2001 uměl adaptivní tempomat.
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2020 07:51
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
První natáčecí světlomety mělo DS = před hodně hodně lety = nevim jestli hned od roku 1955?

No to hlídání pruhů a filtr pevných částic a nejlepší test NCAP i ty bi-xenony sou prostě realita
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:42
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Tak s niečím sa stotožňujem (skvelý HUD, výborne riešený infotainment a jeho ovládanie, jazdné vlastnosti, horšie sedadlá ako tie ortopedické v Opli), niečo vidím drobne odlišne. Napr. to odhlučnenie stále nie je ideálne, podbehy a podvozok celkovo (na 19") je počuť viac, ako by som si želal a v tomto má spomínaná Insignia jasne navrch. Ale akceptujem to ako prijateľnú cenu za nízku hmotnosť a parádnu agilitu. S asistentami tiež nemám problém (rozumej s ich funkčnosťou v porovnaní s inými autami, v princípe ale vypínam, čo sa dá), rovnako som si ani nevšimol nejaký nedostatočný výkon klímy, je úplne OK.
A hlavne 6ka na rozdiel od 3ky má tú topmotorizáciu bez výhrad (2,5G svojmu papierovému výkonu dostojí aj v praxi a pritom nežerie).
3. 7. 2020 16:19
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
2,5G jsem měl v náhradní Mazda 6 s manuálem po 6 týdnů a jeho výkon i pružnost mě velice zklamaly. Zlatý 2,2 D 174 k...
Avatar - iudex
3. 7. 2020 16:30
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Tak zjavne si naftový jazdec a čakal si podobný záťah a v nízkych otáčkach. Atmobenzín ale potrebuje točiť, to je proste realita, záťah turbonafty ani turbobenzínu nemá, je tam len 258 Nm. Každopádne v kombinácii s tou slušnou hmotnosťou 6ky s autom ten motor nemá problémy a keď ho potočíš, tak aj ide. Je ale fakt, že turbobenzínovú konkurenciu tak točiť nemusíš, aby išla. Proste je to vlastnosť daná koncepciou a čakať správanie turbomotora je nereálne.
3. 7. 2020 22:35
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Nebyl to spíše 2.0G pokud jsi měl manuál? 2.5 má u nás jen automat, pokud to tedy nebyl dovoz třeba z Ameriky. Pak bych se tomu zklamání z dynamiky oproti naftě nedivil.
Avatar - 2bep
4. 7. 2020 11:33
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Nebo ještě 2.generace M6 měla 2,5 v manuálu, ale tam a) nešlo o Skyactive-G b) měl jen 170k
Avatar - WinDiesel
3. 7. 2020 10:50
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Naprostá paráda je M v dieselu 185 koní.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:51
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Dokud dotuješ palivo :-)
5. 7. 2020 19:46
Re: Za Mazdaře musím říct - souhlas...
Takze parada jeste dalsich 30 let.
Avatar - Dzakobo
3. 7. 2020 08:51
Ani jedno
Předchozí Mazda 3 s 2.0 o výkonu 165k je evidentně lepším autem než současná.
A co se týká Golfu, u něj to platí mnohem výrazněji. :no: :no:
Moji vítězové jsou Golf VII 1.4TSI 150k / Alltrack 1.8TSI / minulý Leon 2.0TSI 190k popř. Cupra. :yes:
Špatné auto není ani současný Focus, ale na na můj vkus až moc dlouhý, 1.5EB jen R3 a maska krásy moc nepobrala - zde také platí, že minulý FoFo byl lepší.
A např. modernizovaná Astra - děs! Naopak Corsa se polepšila.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - skejpa
3. 7. 2020 08:56
Re: Ani jedno
Přesně. Když Golf (nebo Leon), tak sedmičkovej 2.0TSI 140kw. A když Mazdu 3 tak minulou G165 (2.0i 121kw). Když si odmyslím lepší interiér nové trojky, tak tam není prakticky nic o co by měl člověk stát.
Avatar - Dzakobo
3. 7. 2020 09:10
Re: Ani jedno
Tjn, plně souhlasím s tvým horním komentářem.
Když se to vezme z druhé stránky, tak alespoň se o Audi A3 už nebude moci říkat, že jde jen o přeznačkovaný Golf (což byl asi cíl), rozdíl mezi nimi je nyní opravdu masivní. :-[]
Asi bych šel pro minulýho Alltracka, protože je nejpohodlnější a jeho outdoorové přednosti bych docela využil.
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:07
Re: Ani jedno
Zrejme máš pravdu, minulý Golf bol v kontexte doby oveľa lepším autom ako súčasný, detto niektoré motorizácie (1,4TSI vs 1,5TSI).
Ale aj tá Ma3 nešla jednoznačne dopredu, dynamikou zjavne nie, priestorom tiež nie, len cenou.
Ako píšeš v súčasnosti by mi to vychádzalo na Focus (asi pomerne jasne), či už ako badžetová voľba (1,0EB je asi najvydarenejší liter), zlatý stred (1,5EB ST-line), alebo hotheč (2,3EB). Len neviem, či si zachytil, že 1,5EB bude nahradená litrom (!) mild hybridom. Bude mať síce o chlp vyšší výkon 114 kW, ale takú motorizáciu by som určite nechcel.
Avatar - Dzakobo
3. 7. 2020 09:17
Re: Ani jedno
1.0 motor bych si dobrovolně nikdy nekoupil. Kam Ford spěje??
Takže nabídka zážehových motorů (když to trochu přeženu) bude 1.0 a potom 5.0 v Mustangu. :D :D
Tipuju, že se v ČR prodá víc těch V8 než 2.3EB (souhrnně jak v Mustangu tak FoFo ST).
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:27
Re: Ani jedno
Otázka je, či zostane 1,5 134 kW, ja verím, že áno, každopádne to aj doteraz bola okrajová motorizácia, drvivá väčšina kupujúcich sa uspokojila so 110 kW jedna-päťkou. A bola to dobrá motorizácia, dostatočne výkonná a pružná, síce tam jemne bolo cítiť ten R3, ale nijak podstatne. Každopádne v kategórii 150 koňových motorizácií nahdariť 1,5ku jednolitrom, to je tragédia. Záujemca o normálny Focus bude mať na výber len litrový trojvalec, len naladený na rôzne výkony.
Asi návrat ku koreňom podľa Fordu (Henry Ford a jeho známy výrok: Ford model T môžete mať v akejkoľvek farbe, ak to bude čierna). Aktualizované na: Focus môžete mať s akýmkoľvek motorom, ak to bude 1,0 R3. ;-\
Avatar - Dzakobo
3. 7. 2020 09:40
Re: Ani jedno
V zimě minimální trakce daná maličkým motorem musí být dost omezující.
To už bude rozumnější sáhnout (pokud by stačil rozpočet) po 2.0D. Což by chtělo zkombinovat i s automatem, diesel s manuálem je otrava. Což vyústí v úplně jinou cenovku....
Úspěchu H/K všichni konkurenti svými přešlapy velmi nahrávají.
Uživatelsky příjemný Ceed se 7 letou zárukou a 1.5T-GDi za přijatelnou cenu - to je ono.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 09:43
Re: Ani jedno
2.0d ve Focusu je toliko jako ST... myslím.
Avatar - Ozzman
3. 7. 2020 10:00
Re: Ani jedno
Ne, i titanium a active s 110kw, ST pak 140kw.
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:47
Re: Ani jedno
Drobná korekcia: Ceed nemá 1,5TGDi, ten má len i30ka.
Ešte k tomu Focusu: vo finálovom výbere som mal Focus kombi 1,5EB 110 kW automat ST-line. Takmer plná výbava, ale aj tak mi prišla cena 30000 eur za nižšiu strednú dosť, notabene za trojvalec. Ale bola to 1,5ka podobne ako má konkurencia v tejto kategórii. Ak tam ale bude jednoliter, tak to bude úplne pasé, proste liter akceptujem iba ako badžetovú voľbu, nie v drahom rodinnom kombi.
Avatar - Ozzman
3. 7. 2020 10:06
Re: Ani jedno
Já slyšel, že ta 1.5 má být odstraněna z větších Fordu, ale že i Z Fokusu? Proč to tedy vyvyjeli? Je to nový motor... No tak pak bych vzal 1.5 tdci a v lepším případě 2.0tdci, který je ale zatím docela drahý a za to se da koupit Mondeo.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:13
Re: Ani jedno
Odstraněn PROČ? Je to jen verze 1.0 = a fakt docela NEW = no 5 let ale to je na motor hodně málo. Nedávno mě ŠOKlo že skončil taky novej R4 1.5 Toyota kterej mě pozitivně ŠOKnul když ho měl půjčenej = ale tam šlo o změnu z R4 1.5 na R3 1.5 = tady to absolutně nechápu? Proč z větších odstraněn? :-O
Avatar - Ozzman
3. 7. 2020 10:29
Re: Ani jedno
Protože u velkého auta takový motor hodně žere = hodně emisí, takže je nahradí čisté diesly ecoblue a nový hybridní pohon 2.5i + elektromotor.

Jo, ta 1.5 R4 v Yarisu jela fajn, taky jsem zkoušel.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:47
Re: Ani jedno
No mě ten 1.5 Yaris až šokoval = neuvěřitelně dobrý = proto se o něm občas zmiňuju

Nojo on 2.5 atmo hybrid JE lepší než 1.5 = ale do FoFo ten 2.5 na 99,99% nepůjde takže taky ŠOK proč by 1.5 měla skončit i tam
Avatar - Ozzman
3. 7. 2020 11:29
Re: Ani jedno
Teoreticky je v Kuze, to je stejná platforma, ne? Ale nepůjde, nebo ne pro EU
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 11:34
Re: Ani jedno
Nojo tím mě potěšili https://www.youtube.com/watch?… :yes:

Proč ne zrovna v EU? :-|

Popravdě přes místní nekončící opakování o emisích zlé EU = vono sou emise když si to projdeš celoplanetárně ca stejný = ono taky kdyby ne výrobci by se zbláznili :-)
Ale to co s částí lidí dělá to že by poprvé za desítky let co je snaha snižovat emise, v Evropě je to právě 50 let https://www.auto.cz/…-roku-1970-94232 tak co s nima dělá skutečnost že poprvé za historii by Evropa mohla být o ten krůček napřed co doteď byla Kalifornie nebo Japonsko TO je zajímavý. Ptal sem se už pár jestli si myslí že podobně ŠÍLELI těch minulejch 60 let lidi v Kalifornii nebo Japonsku apod. a zatím NIC nikdo zatím neodpověděl. Ale všim sem si že po mém dotazu DÁL ŠÍLÍ :-!
4. 7. 2020 03:01
Re: Re: Ani jedno
Ved tak to aj s fordom v europe vyzera, z hlavneho hraca sa pomaly stava okrajova zalezitost, na Slovensku doslova, fordy sa tu kupuju uz iba ako jazdenky z von
Avatar - Ozzman
4. 7. 2020 09:06
Re: Re: Ani jedno
No, tak ČR aktuálně taky, hlavně Mondea MK4 jsou v posledncíh dvou letech na každém rohu, cena klesla do rozmezí cca 100-200 tisíc a to auto i po deseti letech vcelku spolehlivě slouží (nemá moc slabých míst až na okrajové motorizace), je prostorné a náklady na provoz pak jsou velmi příznivé, takže z určité míry nahradily ojeté Oktávky a Passaty.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 09:41
Re: Ani jedno
No v zásadě máš pravdu = drtivá absolutní totální většina vystačí s něčím jako 1.0 a pro menšinu tu eště dlouho tu budou ty 5.0 a dokonce V12
Avatar - Ozzman
3. 7. 2020 10:04
Re: Ani jedno
Fofo3 nebyl lepší, je to právě naopak.Muzeme tu polemizovat nad tím, jak vypadá, ale jezdí s větší lehkostí a přesností a má o 200procent lepší a prostornější interiér. Jediná škoda je, že 1.5 je R3... Projel jsem více verzi Fofo3 a Fofo4, tak si troufnu říct, že m trochu zkušenosti. Pro mne nejlepší auto Csegmentu.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:06
Re: Ani jedno
Proč je to škoda že je R3?

Lepší povedenej R3 https://www.auto.cz/…tyri-lidi-133549 snad i https://www.novinky.cz/…aris-gr-40309539 než ne moc povedenej R4 = i když 1.5TSi postupně za provozu TESTOVÁNO NA LIDECH vylepšujou jak je firemním zVWykem
Avatar - Ozzman
3. 7. 2020 10:10
Re: Ani jedno
Protože to dost zajemcu odradí. Já jsem s tím zatím jezdil jen s AT, jelo to hezky, ale jelikož znám oba předchůdce do té míry, že je měli (1.6) a mame (1.5 r4) doma, tak musím říct, že jízdně byl top ten nejstarší, ten motor byl nejlepší malý turbomotor, co jsem kdy zkoušel, měl o hezky zvuk.. (Woody a ostatní si odpustí tu eskapadu s hořením :D proto píšu jízdně :D). Je fakt, že potřebuje tak 10 tisíc km na zajetí, ta naše 1.5 má asi 5 tisíc a ta r3, co jsem jel, měla kolem 1000km
Avatar - Emel
3. 7. 2020 10:32
Re: Ani jedno
Jenže 1.5TSI je taky horší, než 1.4TSI... a to je větší a se stejným počtem válců. Ono se taky změnily emisní normy...
Avatar - Ozzman
3. 7. 2020 10:41
Re: Ani jedno
Vím, ale já neříkám, že je horší ta R3, nemám zas tak dlouhé srovnání, jen tyhle motory přišly o overboost, který byl znát :)
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:44
Re: Ani jedno
Jenže R3 1.0 než R4 1.5 alespoň při uvedení na trh byly = a emisní norma stejná
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:46
Re: Ani jedno
Nojo předsudky = ale viz povedenost R3 1.0 vs R4 1.5 TSI = fakt to není o předsudcích. A viz Koenigsegg nebo jen Toyota = R3 sou prostě dnes už MOTORY = popravdě viz odkazy DRTIVĚ PŘEVYŠUJÍCÍ = to co kdy ti zájemci s předsudky kdy měli
3. 7. 2020 08:53
Cenofky....
Koukám na ty cenovky a je jasný co koupit.....I30N Fastback.... :-!

PS: Golf pohodlný bude.....ale co ten utřískanej podvozek?

Evropa by se měla proti emisnímu diktátu Bruselu vzbouřit.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 09:01
Re: Cenofky....
A na jaký emise by Evropa měla přejít? Americký, japonský, australský..? :-!
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 09:15
Re: Cenofky....
A původní verze Obama = spotřeba přibližně 5 litrů nebo https://www.idnes.cz/…9_zahranicni_dtt prosazovaný 6,4 litru? ;-)

Takhle se na to musí https://ekolist.cz/…ty-pro-emise-aut :-!
Avatar - Dzakobo
3. 7. 2020 09:22
Re: Cenofky....
Nynější i30N je super kauf. Až do toho přidaj 4x4 a dvouspojku, bude tak o 150tKč dražší, třeba zůstane v nabídce i současná varianta 6MT + FWD, ale jistý není nic...
3. 7. 2020 10:00
Re: Re: Cenofky....
6MT planuju nechat. 8DCT bude len obohatenie ponuky, nie nahrada manualu. Jo a 4x4 v i30N nebude. Urcite nie v tejto generacii.
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:02
Bezvýhradný súhlas
Tak tu skutočne nemám, čo by som testu a autorovi vytkol, vnímam to úplne rovnako. Oceňujem aj otvorené pomenovanie negatív Golfu, ono sa to vlastne všade rozoberá, že to šetrenie je na ňom vidieť viac, ako by sa na (bývalý?) etalón triedy patrilo. Schránka bez postrovania, chýbajúca roletka na stredovom tuneli, tyčka namiesto plynovej vzpery, proste maličkosti, ktoré minulému Golfu práve nechýbali a dávali punc prémiovosti. K tomu kontroverzný, neintuitívny a nepraktický infotainment. Napriek tomu stále stačí na 3ku, ktorá má viaceré výrazné kvality, ale aj viaceré výrazné nedostatky. Sám to hovorím už dlhšie, ale interiér 3ky je vskutku prémiový a môže sa plnohodnotne zaradiť vedľa Mercedesu a BMW, v mainstreame je potom jasná špička. Ostatne interiér je v podstate zhodný so 6kou a aj v strednej triede to stačí na špičku. Ale nižšia stredná by už mala byť použiteľná aj ako rodinné auto a to 3ka nemá šancu byť. Vzadu je suverénne najmenej miesta v triede, ešte aj ten kritizovaný Megane je na tom lepšie; kufor detto, dokonca sa mi javí, že Polo má miesta viac. A to je značný hendikep, proste ako písal autor, je to 2+2 miestne auto ako nejaký športiak. No a potom je tu ten nešťastný motor, 180 koní by už mal byť warm-hatch, ale zjavne nie je, aj objektívne čísla hovoria o dynamike prinajlepšom na úrovni konkurenčných 110 kW motorov. A to je potom zbytočné platiť za silnejší motor a rovno človek môže zobrať tú 110 kW tradičnú atmosféru. Fakt blbé, že takto ladené auto nemá poriadny motor.
Takže z celkového pohľadu bude stále Golf lepším autom, priestorovo bez obmedzení, so silným a megaúsporným motorom a komfortným podvozkom (kto chce v priemerne silnom rodinnom aute tvrdý podvozok?), aj keď - ako píše autor - to víťazstvo je len také tesné a s výhradami.
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Emel
3. 7. 2020 09:23
Re: Bezvýhradný súhlas
Když se podíváš na body, tak to Golf málem projel na designu a dílenském zpracování :-)

BTW... konfigurace obou aut vypadají zoufale... nápad s černo-černou možná teoreticky zní zajímavě, ale čím dýl se dívám na fotky, tím horší pocit z toho mám:
https://img2.auto.cz/…ull/6324445_.jpg
9 bodů za vnější design bych tomu nedal ani omylem
Golf v té šedivé no comment.
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:31
Re: Bezvýhradný súhlas
S farbou úplný súhlas, čierno-čierna je fakt zúfalstvo (na každom aute). Inak s dizajnom 3ky to mám ako autor, tiež som ohŕňal spočiatku nos nad zadnou partiou, ale naživo a s odstupom času som si zvykol a celkom sa mi to páči (ideálne v soul red), rozhodne to je odlišné od davu a dáva to 3ke osobitosť. Daňou za to je ten priestorovo obmedzený a klaustrofobický zadok, a to je privysoká daň. 3ku by som akceptoval iba ako druhé auto v rodine a jedine, ak by dostala poriadny motor (aspoň ten 2,5 ako v USA, ideálne ale 2,0T).
Avatar - Emel
3. 7. 2020 09:41
Re: Bezvýhradný súhlas
Trojka určitě má svoje... interiér, řízení, řazení... asi by se mi na moje ježdění líbila. Jenže přesně... pro rodinu to neužiju a kdybych tím měl jezdit sám, tak je tady i30N nebo BRZ - i když teda GT-86 se už neprodává a BRZ vyskočilo k 900t.
Avatar - iudex
3. 7. 2020 09:52
Re: Bezvýhradný súhlas
Ja by som ako konkurenta k Ma3 videl nielen kompakty, ale aj také Polo. A ak si zoberiem, že za cenu priemerne motorizovanej 3ky mám Polo GTI, tak by to mala Mazda sakra ťažké. Polo je priestorovo plne porovnateľné s 3kou a ako hotheč s dvojlitrovým turbom bude dynamicky úplne inde ako dýchavičný Skyaktiv.
Ak by som ale chcel zostať u Mazdy, tak by som sa pozeral po väčšej 6ke, cenový rozdiel nie je vôbec veľký a zľavy na pomaly končiacu 6ku (vs. žiadna zľava na novú 3ku) to ešte viac vyrovnajú.
Avatar - iudex
3. 7. 2020 10:01
Re: Bezvýhradný súhlas
"Tento uživatel je na vašem hate-listu, jeho příspěvky jsou skryté."
To pochopí aj priemerne inteligentná opica. Len Hamuna stále reaguje.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2020 09:20
Re: Bezvýhradný súhlas
S tou opicí si nejsem teda jistej ale

a) buď to fakt nechápe = a je teda divný že umí psát a tak
b) nebo svět NENÍ je o TOBĚ a ani ty opice popravdě https://www.psychologiechaosu.cz/…lektivni-vedomi/ nevidí svět jen stylem JÁ JÁ JÁ ;-)
Avatar - Emel
3. 7. 2020 10:02
Re: Bezvýhradný súhlas
Ještě je tu sedan. Já teda mám k sedanům vrozenou nedůvěru... ale u trojky stojí stejně, vypadá líp a kufřík asi bude větší.

Koukal jsem na tu 2.0G 88kW, ale člověk zase až tolik neušetří... asi 49t oproti SkyX GT.
Avatar - skejpa
3. 7. 2020 10:37
Re: Bezvýhradný súhlas
Chybí tam zoufale ten dvoulitr 121kw co byl v minulé verzi... Nebo ideálně 2.5i co mají v americe.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 10:41
Re: Bezvýhradný súhlas
No jak píšeš NEchybí = jen do Evropy se obecně ty nejvýkonnější motorizace nevozí. My totiž hodně štěkáme ale v reálu je nekupujeme. A kdo chce doveze si cokoli individuálně firem co to dělají je tu dost https://www.tipcars.com/…-v6-3834380.html + https://www.dajbych.cz/…uiser-5-7-v8-exr atp.
Avatar - Emel
3. 7. 2020 13:11
Re: Bezvýhradný súhlas
Nejradši bych zkusil tu silnější 2.0G co se dává do MX-5, těch 180k nebo kolik.

2.5G možná... ale už to je relativně velkej motor na takový auto.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2020 13:17
Re: Bezvýhradný súhlas
Velkej https://www.caranddriver.com/…-confirmed-2021/ z pohledu evropských 3válců 1.0 = jinak i tady přece eště nedávno byly ve třídě dokonce V6 a nejen tenhle https://automix.denik.cz/…ne-20180327.html :-)
Avatar - iudex
3. 7. 2020 13:56
Re: Bezvýhradný súhlas
Tak 2,5l bolo pomerne veľa aj v minulosti, notabene teraz, keď Ford nahrádza 1,5ku jednolitrom. Na druhej strane si nemyslím, že by to bol nejak problém, furt je to štvorvalec, teda z technického hľadiska (zástavba a pod.) žiaden problém, naviac ako pomerne jednoduchá atmosféra nebude zrejme ani ťažšia ako nejaký 2,0 turbo.
Avatar - 2bep
4. 7. 2020 11:08
Re: Bezvýhradný súhlas
Naštěstí pro MY20 vypustili Sky-D ropáka a přidali k 2,0 G122 i G150.
G121 to není, ale jak se říká, lepší jak drátem do oka.
5. 7. 2020 16:57
Re: Bezvýhradný súhlas
Tak reseni je uz i v Cechach velmi snadne. Jeden mazdi klubovy sef Vam za par tisic odladi originalne vsechny bezne 2.0i Sky Activy nejen v M3.. jak minule tak aktualni generace.. na cca 180k a 230Nm. Jezdi to pak opravdu velmi dobre a i v tom automatu nam to zere okolo 6,5L na sto a brzdou provozu opravdu nejsme.

Da se take souhlasit s tim, ze emisni normy zcela "dokonale pohrbily" snahu Mazdy o vykonejsi/ridictejsi motor X, ktery si proste nejede lepe nez puvodni sky activ, ktery nemel vypinani valcu (VV) neb emise . Jedine v cem je o trochu lepsi jsou tedy ty finalni emise, ale cenove uz jsme u nas radove o 100tis spise 150 tis. Kc vyse nez uz predeslych sky activu M3 2017/18 po FC. A dle je to hlavne ten jizdni projev (pruznost a ochota se vytacet) ta regulerne nedosahuje predchozi jednotky bez (VV) bohuzel. Jedine velke posuny nastaly v interiru. Vzhled zpracovani+novy infotainmentu a take znacne vylepseni NVH, ktere mel Golf znacne lepsi v predesle generaci (prelozeno byl tissi a pohodlenejsi nejen na nekvalitnejsich silnicich) asi vse.

Golf dnes nema na Mazdu v nicem navrch. Cena dnes obdobne vybavenych a stejne vykonych jednotek tedy...2.0i 90 Kw prelazeneho na 130kw a 110Kw TDI odladeneho treba na stejny vykon..pak Golfa radi az za onu Mazda 3 sedan.. Je znacne rodiln ve prospech Mazdy 3. Ta zvalcuje Golfa 7 ci 8 zcela ve vsem.. Vcetne ceny, ktera bude porad min o 100 az 150tis Kc niz.

Pokud mate jiny nazor, rad si poslechnu argumentaci. Projete mam oba vozy a tak nemam duvod zadnemu stranit ( hlavne ptoze nasim rodinnym vozem je RX, ktere uz patri do zcela jine kategorie)..Nyni jsem stejne nejvice zvedav na primy porovnani aktualniho oturbeneho 2,5i v M3 a noveho nejvykonejsiho Rka v G8. Cenove to ale bude nemlich to same.. Mazda za milion a kousek i s dovozem a vybavenejsi Rko porad je za 1.25+ mio Kc.
4. 7. 2020 03:06
Re: Re: Bezvýhradný súhlas
A pritom mohli urobit praktickejsi kombik a dovolim si tvrdit, ze by po europe jazdilo dost viac 3jek
Avatar - 2bep
4. 7. 2020 11:14
Re: Re: Bezvýhradný súhlas
To je stejné jako u Hondy. S ohledem na uvažovaná prodejní čísla by se příprava a homologace více méně jen Evropské karoserie nezaplatila.
Konkurence v nižší střední je v Evropě hustá a řada automobilek místo toho radší nabídne další "módní" SUV.
3. 7. 2020 10:04
Re: Bezvýhradný súhlas
Já bych 3 akceptoval jen jako sedan. Hatch se mi teda nelíbí ani trochu. Černá barva se velice špatně fotí. Když se uváděla současná generace Mazdy 3 v USA tak jsem snad zahlédl, že tam je nabízený i motor 1,5, ale nechci šířit bludy.
3. 7. 2020 13:10
Re: Bezvýhradný súhlas
S trojkou je to takové zvláštní, na fotce se mi to nelíbilo, naživo jsem si říkal že vlastně docela ujde, a po tom co jsem vedle sebe viděl hatch a sedan tak ten zadek u hatche najednou nedokážu strávit. Těkej zadek, moc plechu nad zadním kolem, naopak sedan nejkrásnější auto segmentu, při pohledu zezadu si vybavím Alfu 159, která je hezká dodnes. Kufr sedanu je docela velkej a přístup do něj je na ten typ karoserie taky docela OK.
Konfigurace testované trojky je zoufalost, osobně nemám rád černý a bílý auta, a černý kola tomu taky moc nepomáhaj.
Z mě Mazda 3 v sedanu, červená nebo modrá barva . :yes: