Automobilky musí během letošního roku výrazně srazit emise CO2 svých modelů, jinak jim hrozí nemalé pokuty. Situaci ovšem komplikuje skutečnost, že průměrné emise v evropských státech rostou již třetím rokem v řadě.
Je smutné, když někdo, kdo nezvládl učivo ze základní školy, poučuje jiné. Tolik pravopisných chyb v příspěvcích, základní neznalost psaní velkých písmen ve větě. Upřímně, jak mohu brát vážně příspěvky člověka, který tohle nezvládl? A pokud nezvládá takovou triviální věc jako učivo základní školy, jak se může vyjadřovat k mnohem složitějším problémům? Evidentně je není schopen pochopit. Nikdy není pozdě si vzdělání doplnit a čas věnovaný spamováním na různých diskuzích věnovat učení, nebudeš pak za blbce. Jako příklad "6ti" viz. https://www.mojecestina.cz/…-6dilna-a-16lety
EK bojuje proti růstu emisí CO2 z automobilové dopravy, brojením proti motorům které z principu věci produkují méně CO2.
Nakonec emisní normu změní častěji než automobilky stíhají vyvíjet nové motory a výsledek je jasný.
Aha. Takže "milá dívko": Emise CO2 z automobilové dopravy jsou to úplně poslední, co růst emisí CO2 ovlivňuje. Pokud bys to chtěl opravdu účinně řešit, tak bys v první řadě nějakým způsobem musel zastavit šílenou populační explozi v Africe a Asii. Každý nově narozený člověk (ale samozřejmě i ty miliardy již žijících) je tedy velký ekologický problém, protože vydechuje CO2 a má spoustu potřeb, vč. jídla, energií, spotřebního průmyslu atd. A zároveň bys musel zastavit zběsilou průmyslovou expanzi Číny, která na ekologii při své industrializaci už 40 let z vysoka kašle, stejně jako třeba Rusko.. Pak by přišly na řadu obrovské zaoceánské lodě, z nich každá plive tolik emisí, jako desetisíce či spíš statisíce aut. Následuje letecká doprava, která denně spaluje taky statisíce litrů kerosinu a pak ho plive přímo na oblohu. Pak tu máme milionová stáda hospodářských zvířat, bez nichž se ale lidstvo neuživí. atd. atd. A až někde úplně nakonec je ta tebou nenáviděná automobilová doprava. Její elektrifikace ale stejně vůbec nic neřeší (snad kromě zlepšení ovzduší přímo v ulicích), protože většina elektřiny se stejně dosud vyrábí z fosilních zdrojů. A jen pro pořádek - podíl na světových emisích CO2 mají země EU pouze kolem 10 %, z toho podíl automobilové dopravy je cca 2-3 % (vč. nákladní). Pokud jseš alespoň trochu při smyslech a disponuješ alespoň průměrnou inteligencí, musí ti být jasné, že i kdyby hned zítra EU vyřadila z provozu všechny auta se spalovacím motorem a nahradila je elektromobily, na míru oteplování světového klimatu to bude mít vliv asi tak na čtvrtém místě za desetinnou čárkou. Zato dopad na ekonomiku zemí EU by byl naprosto fatální a zničující, vč. mnoha milionů nezaměstnaných lidí, kteří by přišly o obživu. Navíc bychom si podřízli jeden z úplně základních a nejdůležitějších sloupů, na kterých stojí celá západní civilizace - právo na finančně dostupnou individuální mobilitu!!! :-O:-(:-(:no::no::no: Čína, Indie, Rusko, Brazílie ale i USA by se nám jen smáli, jakcí jsme zelení idioti, přitom globální klimatický problém by se neposunul ke svému řešení ani o milimetr!
Běž smrdět někam wole, lidi nebudou kupovat žádná auta, ani ty tvoje elektrovehykly.
Ono totiž ti tiší, co na ulicích nedemonstrují za progresivistické bláboly a chodí jen k voilbám kde už to ale není komu hodit protože všichni jsou zelení aby nevyhráli zelení.
Ovšem ti tiší mají jednu mocnou zbraň, NEMUSÍ vehykly koupit - žádné.
Hele, zkus zapojit alespoň zbytky tvého selského rozumu a znovu si přečti alespoň poslední větu. Světové klima je bohužel SPOLEČNÉ pro všechny země světa. A zdecimováním evropského automobilismu ho fakt nezachráníme, ani ho nezlepšíme v globálně relevantních hodnotách. Zato následky pro život Evropanů budou naprosto zničující a tragické, protože elektrifikace aut je jen velmi drahý doplněk pro velmi specifické podmínky a úzké využití (např. ve městech), ale v žádném případě nedokáže plnohodnotně NAHRADIT spalovací motory. Dokážeš alespoň toto POCHOPIT? :-)
P.S. A ano, politici hlásící se k tzv. "progresivní" levici skutečně zešíleli. Jinak si totiž jejich chování nelze vysvětlit. :-(
Hele, co je ti do toho, co si lidi kupují za auta?! Když zákazníci chtějí SUV, tak si ho taky do mrtě zaplatí - ve vyšší ceně, ve vyšší spotřebě paliva a třeba taky v dražších gumách. Touhle logikou bych mohl chtít Amíkům zakázat jejich velké a těké pick-upy a nahnat je do Hond Civic apod. Se zlou by ses chlapče potázal, se zlou! ;-)
To co si myslím, ví určitě spousta rozumných a realisticky uvažujících lidí, a s tím, jak budou levičáčtí ekoteroristi situaci čím dál víc vyhrocovat a snažit se nás čím dál víc zotročovat (mj. i pomocí moderních technologií), nás určitě bude čím dál víc. Odpověď na tvůj "edit" jsem ti napsal. Ano, skutečně zešíleli. Chtějí naprosté sebezničení kapitalismu, jediného systému, který v dějinách skutečně funguje a který za posledních cca 300 let postupně vytáhl z bídy miliardy lidí. Chtějí toho postupně docílit zpochybněním západní kultury, odmítnutím akademických svobod na svobodnou diskusi, naprostou negací celého západního způsobu života a civilizace, popliváním několikasetletého úsilí a dřiny našich předků, odmítnutím řádné rodiny a zdravého národního patriotismu, extrémním feminismem, homosexulismem a hlavně zaplavením celé Evropy hordami primitivních a fanatických muslimských nájezdníků. A mimo jiné také postupným omezováním a zakazováním dostupné individuální mobility. Vše je přitom děláno tzv. salámovou metodou, aby naivní západoevropany příliš nevyděsili. Doufají, že až jim tom plně dojde, jimi provedené destruktivní změny už budou nevratné. Západní progresivistické levičáky přitom nevýslovně serou postkomunistické evropské země, jejichž obyvatelstvo díky jejich strašlivým zkušenostem z dob komunistické totality jejich obludný plán prokouklo a ve většině ho odmítá.
Viz první odkaz - jediné řešení je razantně zastavit populační explozi ve třetím světě - antikoncepce, sterilizace, interrupce. Jen aby se nemnožili jako králici. Jinak to opravdu špatně dopadne!
Druhý odkak - na šílené vejšplechty tohoto zeleného levičáka snad ani není třeba reagovat, každý si udělá svůj názor sám... ;-)
Ha ha, jestli si myslíš, že tvůj ubohý trik demagogického vytrhnutí jednoho z mnoha uvedených fakt z kontextu za účelem zpochybnění celého mého sdělení neprohlédnu, tak jsi fakt velmi, velmi naivní. Zkus vyplodit nějakou relevantní odpověď k mým argumentům v celkovém kontextu současného levičáckého běsnění. Znásilňování evropského obyvatelstva směrem k absurdní elektromobilizaci je pouze jednou z částí této šílené neomarxistické politiky.
Keby boli vlaky alternativou uz davno by sa pouzivali. Na dlhe trasy vlakom dokazes posielat tak suroviny ako ruda, uhlie, drevo a pod. Vlak je pomaly, neflexibilny a drahy na ine komodity. Nehovoriac, ze potrebujes riesit auto v mieste vykladky aj v mieste nalozenia. Takze miesto jedneho kamionu, riesis kamiony 2 + vlak k tomu. Miesto dodavky na druhy den resp obden to nasob tyzdnami. O chybajucej zeleznicnej infrastrukture, ktora by musela narast nasobne oproti dnesku je este vecsie scifi nez dokoncena dialnica do KE.
Tak jsou nafty, které by mi do malého auta nevadily, ale mé další malé auto by mělo mít silnější motor, aby s ním byla i sranda a tam nafta až snad na 1.9TDI (což je koncern a koncernové auta ja moc nevyhledávám) nemělaco nabídnout v dostatečném výkonu, takže až mi doslouží, bude to opět něco staršího s atmo benzínem a trochou funfactoru.
Jinak není to stejné, turbonafta prostě má své kouzlo, není to o spotřebě a ceně nafty, ale o charakteru celého pohonu :) Já to mám rád..
Nemáš pravdu, já bych si za naftu i připlatil, do velkého kombi je to lahoda... plout si dálnicí, v klidu a pohodě... jezdím s tím jen občas, ale vždy si to užiju :) Ne nadarmo se velké limuzíny prodávají v naftě.. je to otázka luxusu ;) :D
Autá musia by stále väčšie tanky, lebo bezpečnosť, sú stále plnšie elektroniky a káblov, lebo bezpečnosť. Chceme stále väčšie autá, najlepšie SUV (lebo vraj bezpečnosť) lepšie výkony, takže motory musia byť stále silnejšie, a sú o to viac vyšponované, lebo emisie....jeden kruh plný bordelu, že sa v tom nevyzná ani boh. Ešte by sa mohli rovnako venovať lodnej doprave - spotreba kontajnerových, turistických lodí a trajektov sa rozhodne nepočíta na litre, leteckej doprave, to sú tiež nekonečné tisíce a milióny ton exhalátov, vlakom, ktoré ešte v dosť veľkej miere fungujú na nafte, v niektorých krajinách idú dokonca na mazut... Osobne by ma zaujímali emisné normy, ktoré plnia čínske, indické alebo celkovo ázijské, africké a juhoamerické fabriky, a tak by sa dalo pokračovať ešte dlho...
Ale euroúradníkov najviac baví decimovať vlastný priemysel a vyciciavať vlastných ľudí a nechávať priestor Číne a podobným šmejdom, ktorí ho bez váhania využívajú. V akom svete to sakra žijeme?
omezit počet aut na člověka? To jako proč? Já měl za to, že každý máme jen dvě ruce, dvě nohy a jeden zadek, se kterým můžeme usednout do právě a pouze jednoho vozidla.
Že má někdo víc aut na veřejném parkovišti? Běžte se jej zeptat proč? Třeba budete stopadesátý a on se naštve a to jedno-dvě navíc prodá. Ale nevidím důvod proč omezovat ty, co mají svá vozidla na svém pozemku
Hehe, tak do lehkého sporťáčku je benzín samozřejmě lepší, ale u velkého SUV, MPV či dodávky je jasně nejlepší možností moderní, silný a úsporný diesel s minimálními emisemi. :-):yes:
Rostou auta = velikostí vahou a hlavně na SUV a roste počet/poměr těch SUV vůči vůči spotřebě a emisím ve všem lepším neSUV autům = tak holt rostou emise = kdo by to byl čekal :-O:*)
PROTOŽE čim dál tím víc lidí místo Supu radši Kodiaq = rostou emise. A jen PROTO o pár MILIONŮ barelů DENNĚ spotřeba = denně několik MILIONŮ BARELŮ denně = včera dneska zítra DENNĚ miliony JEN protože radši SUV než..
Ale POZOR = nějak progresivním zdaněním lehce motivovat aby RADŠI toho Supa než Kodiaq = to ne Ne NE to se nám NELÍBÍ :-!
Emisní normy EURO se mění co 4-5 let. (EURO 1 1992 - 1996 - 2000 - 2005 - 2009 - EURO 6 2014)
Ano sice to musí schválit europarlament ale primární impuls obvykle vychází od komise případně evropské rady. Bohužel v tomto případě je to dost politické rozhodování než odborné. Můj názor je že tzv. Dieselgate VW byla jen špička ledovce, prostě vývojový cyklus už byl pozadu tak si pomohli softwarově. Pomineme, že se jednalo o NOx které evropa až tak moc neřešila. A žádná automobilka si to nedovolila použít třeba v reklamě. Proč asi? Nejspíš byly rády že se nepřišlo na ně tak nečeřily vodu.
No a nárůst emisí CO už je jen důsledkem honu na diesely které zrovna třeba v těch SUV mají celkem opodstatnění.
Hele, měl by jsi nějaký delší čas strávit v Africe, jako já. Až bys osobně poznal mentalitu zdejšího obyvatelstva, garantuji ti, že by ti vše docvaklo a přestal bys kafrat podobné levičácké demagogické kraviny a uvádět debilní odkazy! ;-)
Když ti někdo bude dotovat dobrý steak, je to super, pokud ho dotovat přestane, bude dražší, ale pořád to bude dobrý steak... a tak je to i s tou naftou, Adolf má pravdu ;)
Vsude se doctu, ze spotreba se vypocitava z emisi. s Passatem 1.8i r.v. 89 jsem jezdil s lehkou nohou za 6,5 l/100km a kdyz jsem motor tocil za za 8. Myslim ze to bylo vcelku rozumne. Dnes si rikam i Berlinga 1.5HDi kdyz se vejdu pod 6 l/100km jak jsem mel lehkou nohu.
Jasne dva rozdilne motory i auta. Jenze v dobe s Passatem predstavil Opel motor 3.0i V6 se spotrebou do 3 l/100km. A ano nemel sanci splnit nejake EURO x. Kazde "neco" navic v motoru je jednak "kazitko" na drahou opravu a jednak zvysuje spotrebu. Spotrebu nejen Nafty ci benzinu, ale i AdBlue ci dokonce oleje.
Nevidim duvod proc by mely automobilky platit za prekrocene emise. Kazdy kdo si koupi auto co je nesplni by mel sam zaplatit pomernou castku navic co by slo do nejakeho programu na zlepseni klimatu. nasledne i pri koupi takoveho auta i jako ojetiny.Dokud to budou platit jen automobilky tak se muzeme pripravit na jejich kolapsy a nasledne i ekonomik statu a to hlavne evropskych.
Žiju v Česku (v Moravsku... ;-) ) již 10 let, ale o restauraci, kde mají dobré steaky jsem ještě nezavadil. Ne že bych po nich usilovně pátral, ale pokud by mě někdo se zdejších mohl nějaký steak house v Brně a okolí doporučit, budu rád...díky předem..... :-!
Hm to je moc nové, já mám v merku spíše něco ve stylu FieSTa 150, Clio Sport (což je pro mne dream car, bohužel špatně sehnatelný v té verzi 172 PH1/PH2) a nebo starší SS s atmo 1.6...Bohužel všechno od Peugeotu jsem vyřadil, v ostrých 207 jsou jen THP či VVT motory.... ještě mne zajímá Yaris s 1.8, ale to je asi moc hnusny i když vypadá schopně...
K čemu dávat do auta do města dvojnásobek, stejně ti to nejakej blb v Praze odře :/
Emise CO2 nejsou nic jiného než spotřeba paliva. Dokonce je na to matematický vzoreček. Jenže lidem se líbí SUV, protože člověk je od přírody tvor líný i pohodlný a dosud se auta kvůli spotřebě paliva jenom snižovala až to došlo do bodu, kdy to lidem začalo vadit. Do toho jim nějaká paka začali tvrdit, že diesel je fuj. Jenže termodynamickou účinnost vznětového motoru ten zážehový mít nikdy nebude. A to ani když obou principům začnou ubližovat proti účinnosti jdoucí opatření na snížení ostatních emisí. SUV však mají větší čelní plochu, větší hmotnost a obvykle i větší valivý odpor. Občas dokonce i pohon všech kol a automatickou převodovku. Tedy logicky technicky podmíněnou vyšší spotřebu. To je vše fyzika a trh. Zdá se, že oba tyto obory moc v "brusely" populární nejsou...
Spíš obráceně... emise ze spotřeby. Emise CO2 je přímo úměrná spotřebě paliva, protože palivo má daný poměr uhlíku a na něj se naváže atmosferický uhlík a vznikne opět pevně dané množství CO2.
Že by měl Opel nějaký úsporný třílitr si nepamatuju. Jeden můj zákazník měl dva kousky VW XL1, ale byly spíš v servisu než na silnici.
Tak spotřeba aut NA JEDNU STRANU fakt klesá ale když viz já úvodní příspěvek diskuze 8:12 tak stoupá = a stoupaj holt i ty emise. Který sme za těch 50 let https://www.auto.cz/…-roku-1970-94232 fakt KLESLY :*)
Tvojí druhý větě nerozumím = emise sou jasný a domluvený ca desetiletí dopředu. Navíc zjednodušeně po celý planetě = aspoň ve vyspělých státech. Momentální častější změny emisních norem sou JEN důsledek DOHODY s automobilkami = PO dieselgate. Aby ten přechod do normálu byl POSTUPNÝ protože okamžitý přechod na (před)domluvené normy by automobilky neustály
Navíc EK může něco leda tak navrhnout https://www.europarl.europa.eu/news/cs/press-room/20190321IPR32112/co2-parlament-schvalil-nove-emisni-limity-pro-osobni-auta-a-dodavky
Navíc mk2 EK je JEN TO co si my sami https://zpravy.aktualne.cz/…b10ac1f6b220ee8/
Proš používáš slovo za kterým jsou milióny lidských trágédií v této souvislosti?
Jestli něco vede k hrůzám, tak vzájemné nerespektování. A teď se koukni na diskuzi...
Hlavně je důležitý si uvědomit, že to, o čem se tady mluví, nejsou emise CO2... ale kalkulovaný emise dle normovaný spotřeby na ujetý kilometr.
Reálná spotřeba se pak liší... a hlavně jde taky o to, kolik člověk najezdí. Ono je sice hezký, že takový Ferrari má vysoký normovaný emise a zaplatí za to tučnou pokutu do evropský kasy, ale v reálu pak mnohem víc CO2 vyprodukuje ten služební Passat (Octavia, BMW... dosaďte si dle libosti).
Takže ty pokuty za CO2 vůbec nejsou za to, kolik kdo vyprodukuje CO2, ale za to, o kolik na km vyprodukuje víc, než by měl.
Motory na naftu vs benzín sem tu párkrát srovna od R3 po V12 = drtivá prohra
A v běžnym autě pro běžný lidi = jakmile přestaneš dotovat = prostě si všichni koupí benzín (hybrid :D:-!
Dražší párky než dotovaný od předsedy vlády si člověk rád dá = tolik k tomu příkladu se steakem. Osobní auto na naftu když nebude mít dotovaný palivo = skoro nikdo. Za tržních podmínek = nejspíš ani Áda ne ;-)
Popravdě nemalá část lidí si kvůli nižší ceně koupí i ty Babišovy pamlsky = u auta, nejdražší spotřebky ty rozdíly pak dosahujou sakra jiných rozměrů = dražší je i sám motor, dražší je servis protože všechno dražší je dražší i pojistka a samozřejmě dražší je bez dotace i to palivo
Bez dotace = bez šance
Teď snad seriózní odhad = nebýt desetiletí stamiliard dotací nafty = 99% naftových motorů a aut by nebylo? Rozhodně ani vzdáleně v úrovni v jaké dnes sou https://www.alpina-automobiles.com/…echnische-daten/ a uznávám že to je :yes:
desetileti to nejsou, podívejte jak za sebou začínli platit normy EURO x, je to po čtyřech až šesti letech.
No a celkem mne nezajímají údaje spotřeby se spritmonitoru nebo výrobců, Zajímá mne jak je to v reálu a při mém použití je to zhruba 2,5 l, tedy při nájezdu 70.000km/rok to dělá ca 1750l benzínu navíc CO radši nepočítám a v penězích už se bavíme o celkem slušné částce. I kdyby to byl ten litr podle monitoru stále je to slušné množství paliva, exhalací a pěněz (vvíc než jedna nádrž za měsíc navíc)
Mimochodem v tom článku se mluví o daňovém zvýhodnění nafty, nižší spotřební dani, ne o dotacích. A pokud LKW budou tankovat dráž, tak kdo to zaplatí? Já, vy, všichni v ceně zboží. kdybych byl donucen jezdit na benzín (anobenzín je řidičsky trohu zábavnější) také to samozřejmě promítnu do ceny práce. prostě dopravit se na místo by bylo dražší a někdo to zaplatit musí. Já to nebudu.
Když nebudeš nabíjet = jo si idiot a jo budeš mít samozřejmě drtivě vyšší spotřebu. Vzhledem k tomu co JE ZNÁMO že lidi dělaj aby ušetřili = netuším PROČ myslíš že budou ÚMYSLNĚ jezdit za násobek. A soudruzi pokud vím měli ODPOR k ekologii a čemukoli podobnému = takže netuším proč mluvíš o soudruzích = vysvětlíš?
Hlavne se pri laickem porovnavani ucinnosti dieselu a benzinu zapomina, ze spotreba =/= ucinnost, protoze litr dieselu obsahuje o cca 20% energie vice.. takze benzinovy motor se spotrebou 6l ma ve vysledku podobnou ucinnost, jako naftak se spotrebou lehce nad 5l.. A takovy pripad neni uplne nemozny.
Rozdil je jen v tom, ze u benzinu je uzsi "okno", kde dosahuje spickovou ucinnost, i kdyz v poslednich letech se podstatne rozsirilo a u hybridu je vyuzite takrka cele.
Desetiletí? Jako že teď už víte jaká bude EURO8? Asi těžko. Ano když vstupuje v platnost jedna norma mluví se už o další. Ale vývoj motoru také není otázka na 3-4 roky. Zpočátku šlo snižování emisí snadno s relativně jednoduchými a levnými konstrukčními změnami. Ale to je minulost.
Jinak furt nevím o jakých dotacích na naftu mluvíte. Jestli myslíte o fous nižší spotřební daň, ta je i kvůli vám. I tem blbej rohlík převáží nějaké LKW a je díky tomu o fous levnější i pro Vás (vlastně jakékoliv zboží) . Ale tady se teď bavíme o emisích CO, tudíž pomiňme spotřební daň ,ta má na emise vliv rovný nule a emise ty má diesel nižší a oproti benzínu je bude mít nižší.
A osobní zkušenost Octavia III Liftback, stejná trasa zhruba 700km , stejný výkon motoru, stejný řidič a zatížení . Rozdíl ve spotřebě pro diesel -2,5l/100km. Při normální cestovní rychlosti na Autobahnu tedy 140-150kmh. S čím jsem tedy vypustil méně emisí?
Diesel nemá cenu v autech velikosti Fabie, malé Crossovery a SUV , u nižší střední už jde o to v jakém režimu to auto používáte u větších SUV už není o čem mluvit. Samozřejmě koupit Q8 s tím že jezdím hlavně po městě je pitomost na n-tou.
Zkoušel jsem ho hledat většinou se snažím dá(va)t i odkazy = bylo to (myslím) britské a není to tak dávno (tohle jaro). Většinou najdu třeba jiný zdroj se stejným údajem tady ne = ale to první (a poslední) místo mi utkvělo :-!
Samozřejmě v principu EV = nejlevnější nejsnáz nejvýkonnější a v podstatě nulová poruchovost. Zatím ještě ne (i kvůli Babišovi který fakt VELMI zpozdil naší dobíjecí infrastrukturu = a stejně zaostáváme s vodíkem) ale časem bych RÁD zkusil. Už teď se mi Tesla 3 líbí fakt HODNĚ
A ty nemáš firmu? Ty jsi zaměstnanec co fasuje? Nebo ani služební auta nemáte?
My jsme do firmy koupili celkem 9 hybridů a opravdu ani jeden neměl nejaky zásadní problém, natož s motory
Myslím že odpověď na EDIT co se ti nechtěla napsat = je jasná :-!
A to ŽE dáváme desítky let stovky miliard do podpory NÁKLADNÍ SILNIČNÍ dopravy MÍSTO do = je fakt DE BILITA
Ty když tu neplácáš totální blbosti = že svět ti utek TAK MOC že už ho vůbec NEchápeš dokonce ani koleje nevidíš = ty občas nejedeš autem? Viz já 13:10 závěrečná věta = žejo :-!
Byl to motor jen pro testy Nikdy neosazen do serioveho vozu, proto jsem psal i o neschopnoosti plnit jakoukoliv normu Euro. Jen demonstrator kam az to jde. Bohuzel to bylo v tistene podobe v roce tusim 1992 snad v Svet motoru.
No, jde to oběma směry. Velikými vaky zachytit CO2, zvážit je a z toho vypočítat spotřebu. I z naměřené spotřeby dopočítat dle použitého spalovacího cyklu a paliva se dopočítat emisí CO2.
N.W.A. je můj VELKÝ fanoušek = když napíšu že čtverec je zelený a doložím to fotografií, videem, notářským zápisem a skupinou svědků = napíše něco takovýhohle :*)
2. Máš to pomotaný levičáctví a inteligence + vzdělání sou spíš ÚHLAVNÍ NEPŘÁTELÉ ;-)
3. to co se ti líbí je EXTRÉMISMUS. Mnohem praktičtější než VYMÝŠLET blbosti = by byla efektivnější ta čistka = mezi těma blbcema BEZ ohledu na národnost
4. kde a jak dlouho si byl v tý hrůze = já na dovolený a nedávno sem psal srovnání pražský a tamní taxikáři :-!
Já ti nevím... pokud to všechno znáš, tak to nemusíš měřit. Pokud to měříš, tak asi nevíš, kolik ten motor vyplivne CO2, NOx... v závislosti na funkci katalyzátoru a SCR a tak. Protože mezi NOx a CO2 přece není fyzikální závislost, to CO2 závisí lineárně na spáleném palivu, ale NOx ne.
PS: co pokud pojede motor na prázdno, tj. se zavřenými vstřiky? Pak z výfuku půjde (teoreticky) čistý vzduch, včetně CO2... ale ten CO2 není vyprodukovaný... no dobře, tohle už je asi extrémní příklad.
Termodynamickou účinnost nikdy mít nebude? Vážně? https://www.cnet.com/…ting-efficiency/ https://en.wikipedia.org/…ki/Diesel_engine#…
However, average efficiency over a driving cycle is lower than peak efficiency. For example, it might be 37% for an engine with a peak efficiency of 44%
Zrovna včera jsem jel s Camry 150km trasu ( silnice 1.-3.třídy ) s průměrnou spotřebou 3,6l/100km a průměrnou rychlostí 70km/h. Zajímalo by mne, který diesel by se na takovou spotřebu dostal.
Budoucí emisní normy jsou zhruba známy ca DESETILETÍ DOPŘEDU = automobilky VÍ na co se připravit
Tragikomický černý humor je = že všichni svádí emise na EU = ta jednak začala pozdějš https://www.auto.cz/…-roku-1970-94232 a nikdy v nich nebyla lídr. Ostatně PROTO sou japonský ale už i korejský automobilky před našima evropskejma spíš NAPŘED
Jinak ale emise platí zjednodušeně VŠUDE ve všech vyspělejších zemích ca STEJNÝ
Ad tvá poslední věta = neni to nesmysl? Diese§ má menší CO2 = myšleno v našem POKŘIVENÉM prostředí! Kde velkoobchodně SPRÁVNĚ používáme u benzínu nafty HMOTNOST = pro maloobchod to bohužel převádíme na litry. Takže na kg má vyšší CO2 nafta = ale na litry kdy je benzín o dost lehčí tak tam UMĚLE děláme že je nafta lepší
Přitom je to TAK JEDNODUCHÝ = skončit dotace a překrucování = a nafta je v osobních autech v hajzlu
Já souhlasím! Určitě bych šel o level výš = když to MUSÍ být nafta tak třeba Pažout 308 BlueHDI 180 tj 133kW 400Nm novější verze jen 130kW ale zase 8st. automat
Popravdě i motůrek 1.5 HDi 96 kW je docela v poho = to stačí
Treba obmedzit resp nahradito co sa da. Dlhe trasy by mohli riesit elektricke nakladne vlaky a auta by to rozvazali iba lokalne. Isto by slo spravit aspon nieco, bez toho aby to obmedzilo podnikatela ci spotrebitela
Malý Pažout 208 1.6 BlueHDi FAP 88kW Vmax 190 km/h 94g CO2/km spotřeba 3,6
Problém je že totéž a víc ti dá BEZ DOTACE benzín 1.2 PureTECH 96kW
Viz to porování motorů benzín vs nafta od R3 po V12 = dával sem ho sem víckrát = je to BRUTAL jednoznačnej rozdíl. Navíc = za tržní ceny a po stovkách miliard dotací
Vím že to máš rád = otázka je jestli bys měl za tržní ceny
Ono opravdu BEZ těch stovek miliard = by ty naftový motory na dnešní úrovni nebyly. A i když to DÍKY těm miliardám dotáhly do dnešní úrovně = i tak se bez dotace dál a dál trvající = neobejdou
No já plul dálnicí jak s V6 benzín i nafta = a pohoda to byla ca stejná. Byť ta dotace paliva samozřejmě MÁ něco do sebe ;-)
Samozřejmě je to otázka JEN a HLAVNĚ nákladů = drsná realita já vim :D
Prostě TRŽNÍ ceny = a ať si lidi vyberou. A je to vyřešený = když se vám nebudeme skládat na provoz na hodně % ani Áda ani ty nebudete mít něco na naftu :-)
EDIT do malýho auta = babička měla minulý auto C3 1.4 HDI = excelentní motor a vlastně díky tomu celek = nafta v malym autě no problem = to JEN posuny v myšlení poDieselgate. Jinak je to prostě celý JEN o penězích ;-)
No tak to asi nebude autami, ked spotreba aut klesa a CO2 stupa nie???? Alebo ak je, tak je to tym, ze si ludia kupuju viac aut. Takze treba obmedzit pocet aut na cloveka/rodinu. Navyse potom 2 rodiny zaplnia cele parkovisko.
Nechci ti do těch představ kecat = ale VÍŠ že homosexualita nemá s dnešní dobou nic společnýho = že tak jako se rodí zrci tak se prostě i před tisícem let rodili...?
CO navrhuješ s těma stovkama milionů holek a kluků dělat? Já se teda na dvě holky občas rád podívám = ale to ti nechci nutit to je každýho věc jak s kym a tak..
Funkčně dává nafta smysl u autobusu = někde od 3,5 tuny
Ve velkym těžkym SUV = jo tam funkčně docela JO. Problém je FURT ta cena. Bez dotace = ani tam ne
Viz víc příspěvků od toho úvodního v diskuzi = TOS popsal ten rozdíl ve spotřebě auto vs SUV rsp. krabice ála Berlingo
To 1.8 tehdy mělo 55 a 66kW a manuál = spotřeba je o výkonu v tom Berlingu máš dneska 8st. automat a 96kW
V6 3.0 3 litry? Modernější Berlingo 1.5 HDi má na Spritmonitoru průměr přesně těch 6 litrů = za průměrnejch 6 litrů nedotovaný nafty ale za tržní ceny benzínu jezdí po zajetí i RAV4 2,5 litr hybrid 197 koní
S tímhle opatrně = to už to bylo = nadřazený rasy a národy to zkoušej celou lidskou historii = nejen holocaust
I když někdo by z tebe měl radost https://www.denik.cz/…pd-20200704.html:-!
Efektivnější by KDYŽTAK (nadsázka) bylo to co navrhuješ = ale ne v zemích který bych docela rád abys vyjmenoval ;-) ale tohle udělat RAZANTNĚ = u IQ pod... :D:-!:-[]
Nojo když přestaneme DOTOVAT NAFTU = ono část přepravy tak nějak automaticky přejde na vlaky Ale KDO by tohle chtěl žejo = všichni je máme na silnicích a dálnicích TAK rádi :-!
A protože aut se zvýšenou stavbou karoserie který maj z principu vyšší spotřebu už je pár set milionů = pár milionů barelů ropy denně navíc
Vloni denně před 5ti lety denně + ca 3,5 milionu barelů NAVÍC pro POCIT a za 5 let asi taky. No zatím se růst SUV ani nezpomalil natož zastavil takže možná 4 miliony barelů https://www.auto.cz/…-se-divit-107110 denně vyhodíme
Neironická verze = napsal si TOTÁLNÍ BLBOKRAVINU :no::-(
Fakt nedokážeš aspoň minimálně maličko používat mozek?
Viz dotace nafty vím že si VELKÝ ODPŮRCE reality = ale kolik křesel maj zelený fanatici v Evropskym parlamentu = si už umí vygooglit i kolegův 6ti letý syn.
Zkus se dostat do reality = pro začátek třeba jen tou POTŘEBOU dotace paliva pro dieslový motory = bez který by neexistovaly. Zatímco EV se bez dotace při už jen trochu lepších baterkách = prostě obejdou. Ty dodnes tvrdíš opak = nemůže to bejt jen bordel neznalost atp. v TVÝ hlavě?
Pravil mudrc co celej život fandil dotovaný naftě PROTOŽE SI MYSLEL že je výhodná = a netušil že je to tím že je DOTOVANÁ a jen PROTO se mu zdá výhodná :*)