Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
ProchyToman
4
Co znamena hopsá jako z GTA? Pokud mel bejt perex zajimavej tim, ze v jedne vete jsou pismenka GLS a pak GTA aniz by to davalo smysl, tak pak snad uz ani nemusime cist dal ne? Typuju vysledek testu na neco jako ze velky auto, pohodlny, jede jak hovado, docela good spotreba a uvnitr si pripadas, ze jsi nekdo. Teda pokud si myslis, ze jsi gangsta from russia to love.
Ringhofer
1
Pobavil jste mě! 😄
Mikesus
1
Nejspíš tím autor narážel na systém vyprostovani ze sněhu, kdy to auto začne "hopsat" na místě aby se uvolnilo.
Anonym
2
:yes: klasika prochy...
webpaja
6
Tak ty "tYpuješ", příště radši netipuj a přečti si to. Nebudeš třeba za vola. 😉
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ProchyToman
Co znamena hopsá jako z GTA? Pokud mel bejt perex zajimavej tim, ze v jedne vete jsou pismenka GLS a pak GTA aniz by to davalo smysl, tak pak snad uz ani nemusime cist dal ne? Typuju vysledek testu na neco jako ze velky auto, pohodlny, jede jak hovado, docela good spotreba a uvnitr si pripadas, ze jsi nekdo. Teda pokud si myslis, ze jsi gangsta from russia to love.
Anonym
Ale na pět hvězd to není. To by se z toho musela sypat zahnilá rejže... :-!
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
skopikk
Jedna hvězda na kapotě za 4mega? 5 hvězd v hotelu za 4tácy za noc? Nebo 1000 hvězd pod širákem na obloze za 4kilča?
Kámo, stáhni si trenky, stoupni si zády k zrcadlu, ohni se co nejvíc, podívej se za sebe a ušetřil si 4 mega.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
...bych dal přednost před X5, ale mezi GLS a X7 by tomu bylo přesně obráceně. GLS se nejen víc líbí, ale X7 na silnici jezdí spíš jako MB, tak je nesmysl koupit medvěda z Mnichova místo originálu. 😉
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
beibej
takovejhle zbytečnej mastodont nějak pravidelně zdaněnej? Když se benzínový Citigo přestalo dělat kvuli emisím tak tohle hrouda exkrementů je ok? Ekologie jen jako bič na chudý? Požaduji daň tak deset procent ceníkovky ročně pro SUV nad 1700 kg!
Mercedes má mimo jiné spoustu PHEV a vyrábí i EV. Proč by tedy nemohli vyrábět i toto? Nicméně s touhle, řekl bych pitomiovou logikou, se dá více uspět na východ od nás. Byť se snaží prosadit i v Evropě.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
"Nicméně s touhle, řekl bych pitomiovou logikou, se dá více uspět na východ od nás."
Fantomas to řekl dobře: "Ať platí boháči"
Fantomas to řekl dobře: "Ať platí boháči"
Jistě, s touhle myšlenkou si můžeš třeba sám připadat jako Fantomas nebo Jánošík. Pořád ale fakticky budeš někým, co chce platit účty z cizí kapsy. A to je zlodějina.
Zavist je ale hnusna vlastnost ze? A jeste kdyz k tomu autu ma majitel fajnovou holku.... to uz mas hodne zly myslenky co?
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
"Zavist je ale hnusna vlastnost ze? A jeste kdyz k tomu autu ma majitel fajnovou holku.... to uz mas hodne zly myslenky co?"
No ještě aby prachatej měl hnusnou buchtu....kam na to chodíte? 😒]
Už jste viděl hnusnou zlatokopku? 😁
Závist? No to je normální lidská vlastnost. Vy nezávidíte?
Záviděl bych Conti GT, tohle bych si nevybral... :-!
No ještě aby prachatej měl hnusnou buchtu....kam na to chodíte? 😒]
Už jste viděl hnusnou zlatokopku? 😁
Závist? No to je normální lidská vlastnost. Vy nezávidíte?
Záviděl bych Conti GT, tohle bych si nevybral... :-!
Citigo se nepřestalo dělat kvůli emisím, respektive... EV se začalo dělat proto, aby pomohlo snižovat průměr. Up! se normálně dělá dál.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Dříve se spekulovalo, že Citigo skončí úplně. Takhle dostalo šanci díky EV a nakonec dává celkem smysl, za ty prachy co to Škodovka (pod cenou) prodává.
Že se dělají 3 modely RS je pozitivní... PHEV je zajímavá nabídka (pro někoho - jako alternativa k naftě a zároveň docela rychlý GT). Že je naftový RS jen automat je možná škoda, ale... já nevím, naftu bych nekoupil, tak se za ní nebudu rvát. A benzín se samosvorem a manuálem :yes:
Že se dělají 3 modely RS je pozitivní... PHEV je zajímavá nabídka (pro někoho - jako alternativa k naftě a zároveň docela rychlý GT). Že je naftový RS jen automat je možná škoda, ale... já nevím, naftu bych nekoupil, tak se za ní nebudu rvát. A benzín se samosvorem a manuálem :yes:
neviem aku mate matematku, ale mne vychadza, ze toto auto je zdanene niekolko nasobne viac oproti VW UP😒br />
pri kupe, dan DPH viac ako 10-nasobne vyssia
pri prevadzke na 100km, je zdanene spotrebnou danou a DPH na palivo viac ako dvojnasobne,
pri servisnych prehliadkach a udrzbe nasobne vacsia DPH
pre firmy na SK ma trojnasobnu rocnu cestnu dan
pri tom odvezie dve rodiny z dvoch aut
pri prevadzke na 100km, je zdanene spotrebnou danou a DPH na palivo viac ako dvojnasobne,
pri servisnych prehliadkach a udrzbe nasobne vacsia DPH
pre firmy na SK ma trojnasobnu rocnu cestnu dan
pri tom odvezie dve rodiny z dvoch aut
Pravda. Teď ještě najít někoho, kdo si kupuje takto drahé auto a zároveň si nenechá vracet DPH 😄 To budou opravdu jednotlivci.. Vlastně neznám nikoho s dražším autem, kdo by si ho nekoupil na firmu a nenechal si vracet DPH.. takže nejvíc stát bohužel opravdu vydělává na chudácích, co si jdou koupit novou Dacii nebo Hyundai a ještě na to několik dlouhých let šetří. Ale zároveň rozhodně nesouhlasím s navrhovaným dodatečným zdaněním drahých SUV. Naopak doporučuji si udělat živnostenské oprávnění a začít těchto výhod využívat taky, dělá to dnes půlka republiky.
No tak sice si nechají vrátit DPH, ale zase pak každý rok platí silniční daň.
Tak silničku platím 150 korun měsíčně, to snad ani nemá smysl zmiňovat, za jedno natankování mi stát na DPH vrátí podstatně víc..
ta DPH nieje vratena len tak bezdovodne, ak je niekto platca DPH, tak tu dan zo svojho zisku najprv musi zaplatit, a asi nikdy sa neda minut vsetko co clovek zarobi, takze odvedenej DPH statu je vzdy viac ako vratenej.
zivnost alebo sro si moze zalozit ktokolvek, ale robit na seba 365 dni v roku a viac ako 10 hodin denne, to uz sa kazdemu zamestnancovi nepozdava.
Zamestnanec robi iba 250 pracovnych dni, minus mesiac dovolenka, minus PN, minus ine volna a stale mu ide vyplata.
Treba sa pozriet na to komplexnejsie.
zivnost alebo sro si moze zalozit ktokolvek, ale robit na seba 365 dni v roku a viac ako 10 hodin denne, to uz sa kazdemu zamestnancovi nepozdava.
Zamestnanec robi iba 250 pracovnych dni, minus mesiac dovolenka, minus PN, minus ine volna a stale mu ide vyplata.
Treba sa pozriet na to komplexnejsie.
Tak jasně, někdo ocení ty jistoty, já rozhodně zůstanu u podnikání. Jinak DPH se neplatí ze zisku, DPH platí spotřebitel. Já jsem plátce DPH, který pracuje taky pro plátce DPH. Takže stát mi vrátí DPH při nákupu a provozu auta, ale nejsem pro své klienty dražší, protože oni si DPH z mé faktury taky samozřejmě nechají vrátit. DPH tím pádem platí jen ten konečný spotřebitel úplně na konci řetězu, což je zpravidla právě ten chudák, co je rád, že si v zaměstnání našetří na tu Dacii... čímž se vracím k tomu, na kom tento stát vydělává nejvíc..
Problém DPH není tak úplně jednoduchý jak ho popisuješ.
DPH sice (teoreticky) platí koncový uživatel, ale odvádí ho podnikatel, který musí konečnou cenu produktu s dph stanovit tak, aby byla z hlediska trhu konkurenceschopná. A jsou i případy, kdy se na trhu přímo potkávají plátci s neplátci dph, a tam je 21% z koncové ceny poměrně výrazný handicap pro plátce dph. Navíc jsou obory, kde si podnikatel nemá skoro co odečíst a prakticky jen dph odvádí. Např. provozy které mají menší objem tržeb, ale mají vyšší "marže" v %, jsou malé továrny na dph, které tak generují pro stát dph, místo vlastního zisku.
Příklad, kavárna nakoupí 10 kg kávy za ca 6000,- Kč z čehož jim vrátí dph 900,- Kč.
Z 10 kg kávy udělají cca 1.250 káv za cca 50,- Kč. Z tržby 62.500- Kč odvedou rozdíl dph (prodej - nákup) 8.475,- Kč! (z původního nákupu za pouhých 6.000,- Kč) které kavárna vytvoří pro stát jen proto, že je nucena být plátcem dph, logicky proti své vůli. Takže tady je potom poměrně velkou otázkou, kdo to dph reálně platí a hlavně kdo na něj "doplácí" především.
A to je teď aspoň ta sazba pro nákup a prodej stejná, dřív se velmi dlouho nakupovalo s 5% sazbou dph, ale prodávalo s 21% sazbou. To byla doslova "krádež za bílého dne".
DPH sice (teoreticky) platí koncový uživatel, ale odvádí ho podnikatel, který musí konečnou cenu produktu s dph stanovit tak, aby byla z hlediska trhu konkurenceschopná. A jsou i případy, kdy se na trhu přímo potkávají plátci s neplátci dph, a tam je 21% z koncové ceny poměrně výrazný handicap pro plátce dph. Navíc jsou obory, kde si podnikatel nemá skoro co odečíst a prakticky jen dph odvádí. Např. provozy které mají menší objem tržeb, ale mají vyšší "marže" v %, jsou malé továrny na dph, které tak generují pro stát dph, místo vlastního zisku.
Příklad, kavárna nakoupí 10 kg kávy za ca 6000,- Kč z čehož jim vrátí dph 900,- Kč.
Z 10 kg kávy udělají cca 1.250 káv za cca 50,- Kč. Z tržby 62.500- Kč odvedou rozdíl dph (prodej - nákup) 8.475,- Kč! (z původního nákupu za pouhých 6.000,- Kč) které kavárna vytvoří pro stát jen proto, že je nucena být plátcem dph, logicky proti své vůli. Takže tady je potom poměrně velkou otázkou, kdo to dph reálně platí a hlavně kdo na něj "doplácí" především.
A to je teď aspoň ta sazba pro nákup a prodej stejná, dřív se velmi dlouho nakupovalo s 5% sazbou dph, ale prodávalo s 21% sazbou. To byla doslova "krádež za bílého dne".
Ono to zaplatí DPH aj z tej kávy nakoniec ten koncový spotrebiteľ a cez "kávovarníka/" to iba prepošle štátu.
Četl jsi to pořádně a celé?
Koncovému spotřebiteli je hlavně úplně jedno jestli si těch 15% z konečné ceny sebere stát (v případě plátce dph), nebo zůstanou kavárníkovi (v případě neplátce dph).
Když je to neplátce dph, tak se z toho žádné dph neodvede a svět se taky nezboří. Stát má tedy (v tomto případě výhradně díky kavárníkovi) na pouhých 10kg kávy čistý vývar (v podobě dph) 8.475,- Kč a jediné co proto musel udělat je, že přinutil kavárníka stát se plátcem dph, v podstatě ho tak potrestá za schopnost více prodat = roční obrat vyšší, než jeden milion korun. Už jen to, je samo o sobě logicky dost slušná motivace ke krácení, případně rozdělení, tržeb.
Koncovému spotřebiteli je hlavně úplně jedno jestli si těch 15% z konečné ceny sebere stát (v případě plátce dph), nebo zůstanou kavárníkovi (v případě neplátce dph).
Když je to neplátce dph, tak se z toho žádné dph neodvede a svět se taky nezboří. Stát má tedy (v tomto případě výhradně díky kavárníkovi) na pouhých 10kg kávy čistý vývar (v podobě dph) 8.475,- Kč a jediné co proto musel udělat je, že přinutil kavárníka stát se plátcem dph, v podstatě ho tak potrestá za schopnost více prodat = roční obrat vyšší, než jeden milion korun. Už jen to, je samo o sobě logicky dost slušná motivace ke krácení, případně rozdělení, tržeb.
Vždyť je to jednoduchý. Pokud má někdo pocit, že má jakožto plátce DPH oproti neplátci handicap a že je výhodnější být neplátce, nic mu přece nebrání stát se neplátcem. Když je to tak super, tak přece stačí omezit obrat. Ale to se mu asi nevyplatí, že? A neudělá to. No tím pádem být neplátce nebude zase takové terno, jinak by to přece udělal, takže těm neplátcům asi nebude co závidět.. prostě vše má své pro a proti a každý si musí spočítat, co je pro něj výhodnější. A tak nějak předpokládám, že moje přímá konkurence asi bude pracovat s podobnými čísly tzn. nevidím jako moc pravděpodobné, že si otevřu kavárnu na náměstí a budu plátce DPH a vedle mě otevře druhá kavárna, kterou bude provozovat neplátce a bude mít o 15 % levnější kafe. No a pokud ano, zanedlouho se z něj spolehlivě plátce stane 😄 Čili v naprosté většině případů výše DPH nijak konkurenci neovlivní, prostě obě kavárny nastřelí cenu kafe o 15 % a koncový spotřebitel to bez keců zaplatí, protože tak to prostě funguje. A že je DPH v případě vysoké marže vysoké.. ano to už vychází z principu názvu daně z "přidané" hodnoty. A přijde mi trochu úsměvné, že někdo přeprodává kávu s 90 % marží, ale štve ho, že musí 15 % odvést státu. Jako jasně, chápu, taky by mě to štvalo. Ale v prvé řadě bych byl rád, že je pořád dost lidí, kteří jsou ochotni to pade za kafe dát, protože moje marže je v tomhle případě zjevně ta nejdražší položka na pomyslné účtence pro koncového spotřebitele.
Kdes přišel na těch 90%? S tak směšnou marží na kávě bys jako kavárník zkrachoval velmi rychle i kdybys nebyl plátce dph.
V kavárně musí být ke každé položce započítána i "vstupenka", jinak ani nemáš šanci zaplatiti všechny náklady. A nikoho neuživí procenta marže (jakkoli vysoká), ale jen to, kolik mu reálně zbude až všechno (včetně toho dph) zaplatí.
Hranice obratu pro povinnou platbu dph se od "revoluce" neustále snižovala, přičemž ceny šly naopak postupně výrazně nahoru, takže tam nakonec spadl kdekdo. Scénář byl následný - při největších počátečních nákladech si člověk neodečetl žádné dph, aby nebyl plátcem dph a nemusel odvádět nesmyslné dph (nákup s 5%, prodej s 21😖 z tržeb, ale stejně po snižování hranice a růstu cen do toho spadl.
A když s někým vyje.be stát, co může čekat stát od něj...
V kavárně musí být ke každé položce započítána i "vstupenka", jinak ani nemáš šanci zaplatiti všechny náklady. A nikoho neuživí procenta marže (jakkoli vysoká), ale jen to, kolik mu reálně zbude až všechno (včetně toho dph) zaplatí.
Hranice obratu pro povinnou platbu dph se od "revoluce" neustále snižovala, přičemž ceny šly naopak postupně výrazně nahoru, takže tam nakonec spadl kdekdo. Scénář byl následný - při největších počátečních nákladech si člověk neodečetl žádné dph, aby nebyl plátcem dph a nemusel odvádět nesmyslné dph (nákup s 5%, prodej s 21😖 z tržeb, ale stejně po snižování hranice a růstu cen do toho spadl.
A když s někým vyje.be stát, co může čekat stát od něj...
No vycházím z čísel v tvém příspěvku 😄 Však mluvíme o marži a nikoliv o obchodní přirážce.
Prostě stát žije z DPH a samozřejmě by byl nejradši, kdyby byl plátce DPH úplně každý. V takovém případě stát vydělá hromadu peněz a DPH nijak neovlivní konkurenci, protože o DPH bude navýšená cena naprosto všeho. K tomu asi pomalu směřujeme 😄. Možnost nechat si vrátit DPH já osobně považuju za jistou odměnu ze strany státu za to, že mu pomáhám z koncových zákazníků vyrazit to DPH, aby měl z čeho žít 😄 Chápu, že mnozí by raději neodváděli DPH a nenárokovali si vratku z nákupu auta, ale to prostě nejde, tak to neřeším..
Prostě stát žije z DPH a samozřejmě by byl nejradši, kdyby byl plátce DPH úplně každý. V takovém případě stát vydělá hromadu peněz a DPH nijak neovlivní konkurenci, protože o DPH bude navýšená cena naprosto všeho. K tomu asi pomalu směřujeme 😄. Možnost nechat si vrátit DPH já osobně považuju za jistou odměnu ze strany státu za to, že mu pomáhám z koncových zákazníků vyrazit to DPH, aby měl z čeho žít 😄 Chápu, že mnozí by raději neodváděli DPH a nenárokovali si vratku z nákupu auta, ale to prostě nejde, tak to neřeším..
Promiň, je to tak, obchodní přirážka je cca 942 %, ale marže "jen" 90.4 %.
Ano, raději bych neplatil dph a nenárokoval si odpočty dph (včetně auta), ale když to nejde, proč bych si odpočet na auto neuplatnil, viz závěr mé předchozí reakce.
Ano, raději bych neplatil dph a nenárokoval si odpočty dph (včetně auta), ale když to nejde, proč bych si odpočet na auto neuplatnil, viz závěr mé předchozí reakce.
neviem ako to u vas ale na slovensku to funguje casto tak, ze firmy ktore potrebuju ostat neplatci dph aj napriek prijmom, maju dve moznosti, zalozia si viac sro a prijem rozdelia patricne do kazdej, alebo po roku zalozia novu dalsiu sro, ak sa predchadzajuca stane platcom
Jasně a já s tím nemám nejmenší problém.. vlastně jsem jen nahoře reagoval na příspěvek Matěje M., který uváděl, že stát z nákupu takového auta na DPH vydělá dost peněz, což prostě není pravda, protože vzhledem k cenovce jej budou kupovat zejména firmy s vysokým obratem tzn. plátci DPH a ti si DPH nechají vrátit. Následná diskuse už byla taková malá odbočka do světa účetnictví 😄
Ty s tím problém nemáš, ale mnohé FÚ s tím v poslední době (2019) dělají neskutečné obstrukce, čím dražší aut👋větší odpočet, tím větší buzerace. Kdo to nezažil (ještě v roce 2016 to šlo poměrně hladce/v pohodě), neuvěří. A pokud se nakonec nenecháš zlomit, pak budou klidně, i při odpočtu nákladů paušálem, trvat na evidenci jízd až po dobu 5 let.
Potvrzuji 😄 Využívám paušál a stejně poctivě vedu knihu jízd.. ale jako nestěžuju si, reálné náklady mám minimální a když si můžu 60 % zisku odepsat jako náklad, vést další ač zbytečnou evidenci mi vlastně nevadí, vždycky je to něco za něco..
Alf1k
Jak se starší fotříci z diskuze nasraně ptají doma synků, jestli neví co je to GTA 😁 Aby mě tu někdo neobvinil, že jsem vůči Kolmanovi zaujatej, ale já prostě nemůžu, dneska je to aspoň vtipný jak se hrozně snažil bejt originální a cool tak moc, až mě to fakt pobavilo 😁 :yes:
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
dr.Remorey
přiznávám, nikdy jsem s tím nejel, a to ani jako spolujezdec, ale jestli bych něco tomuto typu auta určitě neodpustil, pak je to práve odhlučnení. U mastodontího ultraluxusního SUV mi práve odhlučnení přijde jako elementární věc.
Druhá vec je ta, že kdyby se s tím svezl normální smrtelník, například já, pochybuju, že by mi to odhlučnení prislo jako horší 😁
Druhá vec je ta, že kdyby se s tím svezl normální smrtelník, například já, pochybuju, že by mi to odhlučnení prislo jako horší 😁
Horší odhlučnění je zmiňováno v souvislosti s nedávno testovaným GLE, u tohoto je odhlučnění chváleno.
ProchyToman
Chodime sem hlavne kvuli chorvatsku, porče, levnymu řízku jak kolo od traktoru a kvuli počtu hvezdiček za auto za 3mice. Rodinej kchár kterej te ma izolovat od zbytku česka, teda drbanů.
GeekStar
Ještě zapřáhnout menší jachtu a může se vyrazit. Kdybych si měl sám sebe představit v nějakém autě, až mi bude nad 50, viděl bych se nejradši právě v tomhle. X6tku se svítícími ledvinami a X7čku s tlamou jak velryba nechat kočkám, člověk s vkusem sáhne neomylně pro GLS. :yes:
3_diamanty
aj S klada razom uplne zbytocna nezaujimava aj neprakticka haraburda
bravo GLS ... ale stejne za mna topka je tu Gecko ( po kazdej stranke ) ... a az za neho radim GLS :yes:
bravo GLS ... ale stejne za mna topka je tu Gecko ( po kazdej stranke ) ... a az za neho radim GLS :yes:
Samozrejme je to tvoj názor a neberiem ti ho, ale pravdepodobne si nešiel ani v jednom spomínanom aute.
G je asi topka asi v teréne aj to nie v každej verzii. Iba som sedel v nejakej lepšej verzii ale tie peniaze by som ta to nedal.
G je asi topka asi v teréne aj to nie v každej verzii. Iba som sedel v nejakej lepšej verzii ale tie peniaze by som ta to nedal.
Fyziku neodrbes. Limuzína bude vždycky jezdit líp, než stodola. Nazvat s Klasse haraburdou je dost odvážný. Dej si 100km po dálnici v Sku a v Gku 😉
Géčko nejvíc obdivujou lidi, kteří s ním nemají praktickou zkušenost. To auto je uvnitř překvapivě malý. Ale fakt překvapivě. Pro aktivní rodinu nic moc. A v terénu - reálně, co projede géčko, to projede i lanďák, a to spolehlivěji.
Realita je taková, že géčko je dneska hlavně hračka pro pozéry a ikona pro bychaře.
A jinak esko - to určitě pojede o kus líp a komfortněji než to GLS. Akorát to SUV je holt praktičtější, no. Bude čím dál víc lidí, kteří obětujou trošku té jízdní kvality za to, že můžou odvézt kufry, kolo nebo děti sousedů na fotbal... Bohužel.
Realita je taková, že géčko je dneska hlavně hračka pro pozéry a ikona pro bychaře.
A jinak esko - to určitě pojede o kus líp a komfortněji než to GLS. Akorát to SUV je holt praktičtější, no. Bude čím dál víc lidí, kteří obětujou trošku té jízdní kvality za to, že můžou odvézt kufry, kolo nebo děti sousedů na fotbal... Bohužel.
IceDive
Exterier GLS a GLE zvladli hosi z MB na vybornu ale na ten tablet na mriezkach bez horneho prekrytia si asi nezvyknem nikdy. Vyzera to fakt hrozne lacne a svieti na tom za slnecneho pocasia kazde zrnko prachu.