no a to je právě ono - rozdíl proti minupé generaci, která si ani na žádnou uzávěrku nehrála a všechno řešila jen přes ESP (brzdy). No nic, třeba nám to ještě někdo vysvětlí :-)
Z obrázku žádná mechanická uzávěrka (např. lamely nebo viskózní brzda) patrná není, takže to pravděpodobně jde přes brzdy na kolech (protáčející se kolo je přibržděno). To ale funguje jenom při nízkých rychlostech (do nějakých 30 kmh, pak už by takový zásah byl obtížně řiditelný).
musím se zastat sss - ve článku se opravdu píše, že za zhoršených podmínek se centrální diff. uzavře, ale není tam napsáno jak. na obrázcích je hezky vidět planetová rozdělovací převodovka, ale diff. ne - tak jak to je? taky jsem četl ten test v ams, kde E- Klasse s minulou generací 4-maticu opravdu porazil všechny ostatní v "on-road" disciplínách - tedy max. rychlost ve slalomu, na kružnici a ve zrychlení na suché a mokré silnici. "Off-road" kvality nebyly hodnoceny
Keby ste o 4Maticu nieco vedel, tak by ste vedel, ze uzavierky niekedy mal. Prva generacia 4Maticu (1987-1995) obsahovala hydraolicky ovladane multilamelove spojky, ktore uzamykali diferencialy. Sucasna generacia uz mechanicke uzavierky nema, ale keby ste vedel citat, tak sa docitate, ze v clanku sa pise o novej generacii a tiez sa tam pise o uzavierani centralneho diferencialu, preto je moja otazka logicka. Takze pokial hovorite iba o sucasnej generacii, tak ste absolutne nepochopil otazku, ja som sa pytal na novu generaciu. Ak mate informacie iba o sucasnej generacii, tak dakujem, ale to ma nezaujima, pretoze na vasu dedukciu som sa nepytal.
xDrive nemůžeš přímo srovnávat se systémy Mercedesu a Audi. Mercedes používá planetový centrální diferenciál, Audi centrální diferenciál Torsen-C (kromě Audi A3 a Audi TT) a BMW xDrive má místo centrálního diferenciálu řízenou lamelovou spojku podobně jako švédský systém Haldex (Volvo, VW, Škoda, Seat, Audi A3, ba dokonce i Bugatti Veyron) nebo konkurenční americký lamelový systém nasazovaný např. v Suzuki SX4 a Hyundai Tucson.
Ve Stuttgartu se posunuli spravnym smerem, vzdyt jejich soucasny 4Matic byl o dve generace za posledni verzi xDrivu od BMW a o generaci za Quattrem od Audi!
4 matic je už dnes nutnost už kvuli novým zakazníkum viz muj kamárad , který vždy tvrdil MB je MB , ale audi si kupuji kvuli čtyřkolce dnes ma E 320 cdi 4 matic a už by nikdy neměnil. :yes: