Mercedes-Benz třídy C: nová generace pohonu všech kol 4Matic
Pro novou generaci třídy C má Mercedes-Benz připravenu novou generaci permanentního pohonu všech kol 4Matic.
Pohon všech kol bude v nabídce pro šestiválcové agregáty (C280, C350 a C320 CDI) a díky novým technologiím si vyžádá menší nárůst hmotnosti oproti klasickému modelu s pohonem pouze zadní nápravy, přibližně 65 kg. Ve standardním režimu bude točivý moment rozdělován mezi přední a zadní nápravu v poměru 45:55. Ve starší generaci 4Maticu to bylo 40:60, je tedy vidět, že inženýři se snažili vytvořit systém s co nejvíce neutrálním chováním na limitu. Novinkou je také zástavba centrálního diferenciálu přímo do bloku automatické převodovky 7G-TRONIC. V těžkých podmínkách (při prokluzu jedné či dvou náprav) se středový diferenciál uzavírá a díky inteligentní elektronice, zastoupené trakčním systémem 4ETS, dokáže poslat sílu motoru na nápravu, která se otáčí pomaleji (síla je distribuována v nepřímé úměrnosti k úhlové rychlosti otáčení kol). Tento systém dále na površích s malým koeficientem tření (led...) hlídá, zda nedochází k neadekvátnímu prokluzu kol, který by následně vedl ke snížené adhezi takto pojížděných ploch. Když se totiž kolo například na ledu začne protáčet, odstraní vrstvičku s povrchovými nečistotami a nerovnostmi, povrch problematické podložky lidově řečeno „vyleští“ a problém s adhezí se tak ještě zhorší.
Nová generace systému pohonu všech kol 4Matic je oproti svému předchůdci lehčí, tišší, inteligentnější, kompaktnější a v neposlední řadě také méně náročná na palivo.