Opajcnutý? Číňan alebo Japonec, je to jedno, však majú všetci šikmé oči, nie? Kam na tie nápady chodíš? Originál je všetko - Citroen, Peugeot, Opel aj Toyota. Zhodou okolností toto nové Berlingo mám, a ešte na ňom je čo vylepšovať.
Zvolil jsem Toyotu Proace, protože Mulťák je pro mě zoufale nepraktickej. Zadní lavici dělají už 150let stejně. Dá se jen posunout na kolejnicích, ale pořád je to kus se kterým sám nehneš. Často potřebuju variabilitu, mít možnost vyndávat jednotlivá sedadla podle nákladu... Díky lavici jsem Mulťáka musel vyřadit z výběru hned na začátku. Tím neříkám že kdyby toto měly vyřešeno líp, nešel bych raději do něj. K té spolehlivosti...kamarádovi odešla převodovka (manuální) těsně po záruce v 65tis/km. Tož tak.
To nič nemení na tom, že Multivan práve etalónom spoľahlivosti nie je. Že ľudia kupujú Volkswageny automaticky neznamená, že všetky jeho modely sú najlepšie. ;-) Je to len staré, a už dosť otrepané klišé, ktoré nemá s dnešnou realitou veľa spoločné. Niečo podobné, ako že francúzske autá sú nespoľahlivé a poruchové, čo už má tiež od pravdy ďaleko.
Hentie PSA dodávky sú oproti VW inde, možno toľko nevydržia (ak sa VW nerozsype motor). ale teda ponúkajú najlepší pomer ceny a výbavy na trhu. Kto sa v tom nevyzná a nechce francúzsky van, kúpi Proace a je spokojný. Majú to dobre vymyslené. :yes:
Úplně? Já nevím, nestudoval jsem to... ale Toyota má ty ceníky bez DPH.
Nejprodávanější verze je (prý) krátká Family, 2.0D 110kW s manuálem... za 927t bez DPH, 1,12M s DPH... a pořád to jsou plecháče a halogeny a tak, nic přepáleného. To zase taky není úplně lidovka.
BTW... test dvou aut, tabulka pod článkem jen pro jedno... njn.
A přesto je VW druhou (?) největší automobilkou stran prodejů. Lidi si nekupujou auta jen podle spolehlivosti a multivan prostě je dobrý auto. Nebo jsou všichni kdo ho kupují pitomci?