Novinky
o clanku som zabudol 😒 vlozit odkazy na nove Berlingo. Tak tu su: [odkaz] alebo [odkaz]
Citroen je pro mne ten pravý francouz. Příslušník velkého národa se smyslem pro krásu, pro originalitu, pro avantgardu. Ovšem také nedůsledný, ležérní, v jistém smyslu občas povrchní... V souhrnu však do světa aut více než přínosný. Aktuálně mi ovšem velmi vadí přední masky se zaječím pyskem.
Jediné k čemu nemám výhrady je článek. Marko, výborná, osvěžující citronáda :yes:
Jediné k čemu nemám výhrady je článek. Marko, výborná, osvěžující citronáda :yes:
Dik...osviezujuci bol aj Tvoj supertestik 😉 :yes: (Nestiham len reagovat, pretoze pripravujem nieco na blog...)
Mne zas ten "zajaci pysk" >😁 nevadi. Dokonca by som povedal, ze to Citroeny trochu ozivilo. Co mi u Citronu ale trochu vadi je C-croser. Citroen podla mna nie je typickou znackou pre klasicke SUV. Chapem, ze to je aktualny trend, ale ako pises sam...nemuselo to byt podane tak povrchne. Ak 4x4 tak nieco rafinovanejsie...
Mne zas ten "zajaci pysk" >😁 nevadi. Dokonca by som povedal, ze to Citroeny trochu ozivilo. Co mi u Citronu ale trochu vadi je C-croser. Citroen podla mna nie je typickou znackou pre klasicke SUV. Chapem, ze to je aktualny trend, ale ako pises sam...nemuselo to byt podane tak povrchne. Ak 4x4 tak nieco rafinovanejsie...
Nejvíc mne zarazilo živé srovnání proporcí s Berlingem. C-Crosser vypadá jako větší kombi. Více by se mi líbila 100% varianta SUV právě u Berlinga, neřknuli, jak píšeš, zcela svébytný model z rukou Citroenu.
velmi zaujimave info celkovo sa tešim nikdy som nebol nejaky fanušik Citroenu,ale ich posledne počiny sa mi nesmierne pačia Grand Picasso či nova C5 su nadherne auta
:yes: 😉
Marko nemas prosim nejake informace o C4 Croser? Asi pred pul rokem,zde byly fotografie,ze se C4 chysta s pohonem 4x4.
Jak zde uz nekdo psal SUV C-Crosser neni to prave,moc jsem se na nej tesil i nase rodina planovala jeho koupi,ale vnitrek je nudny,nic nerikajici a cena pres 1.1 milionu pro nas byla zklamanim.
Jak zde uz nekdo psal SUV C-Crosser neni to prave,moc jsem se na nej tesil i nase rodina planovala jeho koupi,ale vnitrek je nudny,nic nerikajici a cena pres 1.1 milionu pro nas byla zklamanim.
Marko díky za článek, ale co motory!?
Jsem přes týden majitelem Berlinga 1,6 HDI 66kW a když jsem přemýšlel a zkoušel motorizaci, dospěl jsem k přesvědčení - když Citroen, tak jedině s HDI. Benzínové motorizace 1,0 a 1,4 od Citroenu (pomíjím C1 a vyší motorizace, které jsem nejel) nejsou zrovna to pravé ořechové.
Firemní C3 s 1,4 je ve všech směrech dámské vozítko. Moje 1,6 HDI i do Jumperu dříve dodávané 2,8 HDI, se kterým mám najeto přes 150000 km jsou ve své objemové třídě na špici.
Jsem přes týden majitelem Berlinga 1,6 HDI 66kW a když jsem přemýšlel a zkoušel motorizaci, dospěl jsem k přesvědčení - když Citroen, tak jedině s HDI. Benzínové motorizace 1,0 a 1,4 od Citroenu (pomíjím C1 a vyší motorizace, které jsem nejel) nejsou zrovna to pravé ořechové.
Firemní C3 s 1,4 je ve všech směrech dámské vozítko. Moje 1,6 HDI i do Jumperu dříve dodávané 2,8 HDI, se kterým mám najeto přes 150000 km jsou ve své objemové třídě na špici.
K novym motorom od PSA viem tolko (je to bez zaruky)😒br />
2008 - novy benzin s turbom (asi 1.6? / 2.0?) 137 kW ,
2009 - dva nove dieselove 4-valce 1.6 HDi a 2.0 HDi
2009 - novy "vrcholny" diesel V6 3.0 HDi 165 kW
2009/10 - benzinovy 4-valec 2.0 -litra zo spoluprace s BMW
2009/10 - vrcholny "benzin" V6 3.2 195kW
2008 - novy benzin s turbom (asi 1.6? / 2.0?) 137 kW ,
2009 - dva nove dieselove 4-valce 1.6 HDi a 2.0 HDi
2009 - novy "vrcholny" diesel V6 3.0 HDi 165 kW
2009/10 - benzinovy 4-valec 2.0 -litra zo spoluprace s BMW
2009/10 - vrcholny "benzin" V6 3.2 195kW
Krátké, stručné, jednoduché. Ono ani není moc co psát, když Citroën má svou modelovou řadu téměř kompletní. Skvělé články 😄
Zarazila mě možná podoba nové C2, podle mě je současná verze krásnější, působí provokativněji. Na C3 si budu muset asi chvíli zvykat, ale to bylo i u první verze. Zaráží mě ale design Monospace C3, jak kdyby bokem a zádí vypadla z oka dvojici Note/Grand Modus.
Zajímalo by mne, do jaké pozice chtějí posadit sedan C4. Zda jako konkurenci Fiat Linea, tj. levnější sedan na pomezí tříd a nebo to má být plnohodnotná (a tedy i dražší) varianta.
Zarazila mě možná podoba nové C2, podle mě je současná verze krásnější, působí provokativněji. Na C3 si budu muset asi chvíli zvykat, ale to bylo i u první verze. Zaráží mě ale design Monospace C3, jak kdyby bokem a zádí vypadla z oka dvojici Note/Grand Modus.
Zajímalo by mne, do jaké pozice chtějí posadit sedan C4. Zda jako konkurenci Fiat Linea, tj. levnější sedan na pomezí tříd a nebo to má být plnohodnotná (a tedy i dražší) varianta.
Ano, tentokrat toho nebolo az tolko k napisaniu. Je to dosledkom tej ofenzivy, ktorej podstatnu cast mame teraz za sebou. V koncerne sa tak asi vytvoril "priestor" pre nieco podobne u Peugeotu.
C2: ako pisem v clanku, ten model C2 asi nebude definitvny..
C3: nova C3 je len designovym "vyhladenim" povodnej myslienky. Nic prekvapive, ani skarede...
C3 Monospace: mozno tam je miestami nejaka podoba, ale zas ako celok sa mi to zda svojbytne.
C4 sedan bude nieco ako Linea. Bude urceny iba pre "slabsie" trhy. Teda strednu a vych. Europu (a tusim este Portugalsko?)
C2: ako pisem v clanku, ten model C2 asi nebude definitvny..
C3: nova C3 je len designovym "vyhladenim" povodnej myslienky. Nic prekvapive, ani skarede...
C3 Monospace: mozno tam je miestami nejaka podoba, ale zas ako celok sa mi to zda svojbytne.
C4 sedan bude nieco ako Linea. Bude urceny iba pre "slabsie" trhy. Teda strednu a vych. Europu (a tusim este Portugalsko?)
Až na jednu v našich krajích podstatnou vyjímku, bych souhlasil, že modelová řada Citroenu je kompletní. Tou vyjímkou je absence kombi v nižší střední třídě. Vím, že v rámci PSA mohu využít Peugeot, ale to prostě není Citroen. Když už se na C4 staví sedan, proč není kombi?
Kombi nie je a nebude preto, ze sa rozhodlo, ze ho nahradi kratsie C4 Picasso. Prave Picasso je v ponuke v dvoch dlzkach a vedenie znacky rozhodlo, ze tri priestranne koncepty v jednom vyvojovom rade by uz bolo moc.
Tomu rozumím, ale jen částečně. Citroen dle svých prohlášení chce novou C5 kombi útočit na fleet managment a jako model nižší třídy není Picasso dle mého soudu akceptovatelné.
Marko, ako som uz pisal predtym pri Peugeote, bol som velmi zvedavy na clanok o mojej oblubenej znacke - Citroen. To co som sa v clanku ale docital, neviem, myslim ze oproti ostatnym tvojim clankom je nejake nedotiahnute.
Nazvom clanku je "Buducnost znacky" a 1/2 clanku je pohladom do minulosti. Nasleduje vymenovanie modelov a zopar odkazov na fotky z blogov. Myslim, ze Citroen by si zasluzil rozsiahlejsi clanok,
napr. vo Frankfurte mali velmi zaujimavu tlacovku o dalsom smerovani znacky a planoch do buducnosti, o tom som sa tu nic nedocital. Takisto ani zmienka o hybridnych a alternativnych pohonoch.
Nazvom clanku je "Buducnost znacky" a 1/2 clanku je pohladom do minulosti. Nasleduje vymenovanie modelov a zopar odkazov na fotky z blogov. Myslim, ze Citroen by si zasluzil rozsiahlejsi clanok,
napr. vo Frankfurte mali velmi zaujimavu tlacovku o dalsom smerovani znacky a planoch do buducnosti, o tom som sa tu nic nedocital. Takisto ani zmienka o hybridnych a alternativnych pohonoch.
Pallas , mrzi ma ze som Ta neuspokojil, ale urobil som maximum co som v teto chvili dokazal. V tejto chvili o Citroene nemam viac informacii. Bohuzial vo Frankfurte som bol az na druhy novinarsky den, takze na tlacovke som nebol. A pochybujem ze by som to vobec stihol. ;-\ Ak tam boli relevantne informacie o buducej strategii - tak ma mrzi, ze to nemam k dispozicii (obzvlast ak to boli konkretne otazky polozene z plena nad ramec planu CAP 2010, ktory uz bol popisany u Peugeotu).
Vymenovanie modelov: moze to tak vyzerat, ale k mnohym novinkam naozaj nie je co napisat. Ak teda nechcem zachadzat do detailov - co si z casovych dovodov nemozem dovilt pisat. Clanok by som tak pisal aj tyzden (samozrejme mimo hlavnej prace)! co je neunosne.
Alternativne pohony: tie si z casoveho dovodu tiez nemozem dovolit riesit. Ak by som ich riesil u Citroenu, musel by som to spomenut aj u ostatnych automobiliek. Co by v celkovom sucte zabralo prilis mnoho casu.
Ano, som si vedomi toho, ze tentokrat je to viac o minulosti (a je to mozno viac vata), ale opakujemm, ze k Citronu nemam dostatok relevantnych info... Ak mas prepis tej tlacovky z Frankfurtu, prosim posli mi ho na markof1@centrum.sk Ak budem mat nove info oouvazujem o naprave k tomuto calnku. 😉
Vymenovanie modelov: moze to tak vyzerat, ale k mnohym novinkam naozaj nie je co napisat. Ak teda nechcem zachadzat do detailov - co si z casovych dovodov nemozem dovilt pisat. Clanok by som tak pisal aj tyzden (samozrejme mimo hlavnej prace)! co je neunosne.
Alternativne pohony: tie si z casoveho dovodu tiez nemozem dovolit riesit. Ak by som ich riesil u Citroenu, musel by som to spomenut aj u ostatnych automobiliek. Co by v celkovom sucte zabralo prilis mnoho casu.
Ano, som si vedomi toho, ze tentokrat je to viac o minulosti (a je to mozno viac vata), ale opakujemm, ze k Citronu nemam dostatok relevantnych info... Ak mas prepis tej tlacovky z Frankfurtu, prosim posli mi ho na markof1@centrum.sk Ak budem mat nove info oouvazujem o naprave k tomuto calnku. 😉
Marko, nemam to tu v tomto PC, ale poslem ti prepis tlacovky v priebehu tyzdna.
K tvojmu clanku: neber to ako kritiku, len sa mi zda ze sa o Citroene dalo napisat viac. Pri ich tempe v novinkach a inovaciach, by si to urcite zasluzili. Jasne, mozes dat protiotazku, preco teda nenapisem ja - no preto, ze mi to pisanie nejde tak dobre ako tebe 😄
K buducemu smerovaniu Citroenu dost napoveda koncept C-Cactus, vystaveny vo Frankfurte. Diesel-hybrid, jednoduchost konstrukcie a minimalizacia nakladov, pouzitie prirodnych materialov v interieri (rastlinne vlakna, a pod.).
Takisto vystaveny C5 kabriolet - su take "sumy" ze to nebola len jednorazova studia.
K tvojmu clanku: neber to ako kritiku, len sa mi zda ze sa o Citroene dalo napisat viac. Pri ich tempe v novinkach a inovaciach, by si to urcite zasluzili. Jasne, mozes dat protiotazku, preco teda nenapisem ja - no preto, ze mi to pisanie nejde tak dobre ako tebe 😄
K buducemu smerovaniu Citroenu dost napoveda koncept C-Cactus, vystaveny vo Frankfurte. Diesel-hybrid, jednoduchost konstrukcie a minimalizacia nakladov, pouzitie prirodnych materialov v interieri (rastlinne vlakna, a pod.).
Takisto vystaveny C5 kabriolet - su take "sumy" ze to nebola len jednorazova studia.
Zacnem od zadu. Tie "sumy" o tom, ze C5 Airscape by sa mohol vyrabat su a zostanu len sumami. Myslim, ze uz vo Frankfurte sa povedalo, ze z financnych dovodov ostane iba pri koncepte ukazujucom tvar (v tom case) buducej C5. A strategia PSA je taka, ze sportovejsie verzie ostanu domenou prevazne Peugeotu.
C-Cactus je podla tlacovych informacii iba cvicenim, ktore ma ukazat moznosti toho ako by sa dalo postavit lacne, enviromentalne priatelske a zaujimave auto. Ako celok ale nie je nicim konkretnym pre dohliadnutelnu buducnost. Mas ale pravdu, ze niektore prvky z toho auta sa v buducnosti Citroenu mohli spomenut.
Kludne ma kritizuj. 😉 Ja s tym problem nemam. Sam viem, ze k Citroenu by sa toho asi dalo napisat viac, ale prave po ich ofenzive by som musel zabruzdat do detailov ako su technologie. Mrzi ma, ale na to fakt nemam cas. Clanok bol ponimany ako prehlad noviniek v portfoliu Citroenov s uvodnym pojednanim. Tentokrat bol uvod o historii, pretoze k strategii Citroenu nemozem nic svetoborne napisat. Su na vrchole revitalizacie - a aj z toho, aka pozornost sa teraz sustredi na strategicke plany Peugeota sa zda, ze Citroeen teraz bude udrziavat svoju poziciu a pozornost koncernu sa pre zmenu sustredi v nasledujucich rokoch na vyrazne posilnenie Peugeotu 😉
C-Cactus je podla tlacovych informacii iba cvicenim, ktore ma ukazat moznosti toho ako by sa dalo postavit lacne, enviromentalne priatelske a zaujimave auto. Ako celok ale nie je nicim konkretnym pre dohliadnutelnu buducnost. Mas ale pravdu, ze niektore prvky z toho auta sa v buducnosti Citroenu mohli spomenut.
Kludne ma kritizuj. 😉 Ja s tym problem nemam. Sam viem, ze k Citroenu by sa toho asi dalo napisat viac, ale prave po ich ofenzive by som musel zabruzdat do detailov ako su technologie. Mrzi ma, ale na to fakt nemam cas. Clanok bol ponimany ako prehlad noviniek v portfoliu Citroenov s uvodnym pojednanim. Tentokrat bol uvod o historii, pretoze k strategii Citroenu nemozem nic svetoborne napisat. Su na vrchole revitalizacie - a aj z toho, aka pozornost sa teraz sustredi na strategicke plany Peugeota sa zda, ze Citroeen teraz bude udrziavat svoju poziciu a pozornost koncernu sa pre zmenu sustredi v nasledujucich rokoch na vyrazne posilnenie Peugeotu 😉
Ahoj Marko, a co C-Cactus? Bude z toho neco?
Z C-cactusu podla vsetkeho nic nebude. Je to len ukazka toho, ako by malo vyzerat auto postavene na podvozku C4, na dolnej cenovej hranici C4, s minimalnymi nakladmi a jednoduchou konstrukciou, a ekologicky prijatelnymi technologiami. Citroen ale nikdy nepovedal, ze nieco podobne pripravuje do vyroby. A aj keby sa to chysalo, minimalne francuzske media by uz o tom referovali... Takze podla vsetkeho je to len koncepcne cvicenie...
za ďalší výborný článok. Aj keď nie je v súčasnosti Citroen moja srdcovka, fandím mu, nakoľko na Fantomasovi som vyrastal. A tam bol jedna z hlavných hviezd. 😉 :yes:
19 modelov? No, ja viem iba o tom co som napisal, ale je mozne ze tam budu dalsie prekvapenia. Aj ked na druhu stranu si myslim, ze ak by sa nieco do roku 2010 pripravovalo, minimalne by uz kolovali nejake famy. Lenze nic nad ramec toho co som spracoval nie je dostupne. Tiez je mozne, ze do tych 19-tich noviniek sa pocitaju aj facelifty (vratane vsetkych verzii karoserii), pripadne doplnenia stavajucich aut o nove pohonne jednotky - co by potom mozno aj nejak mohlo sediet. Bohvie, co sa pocita do tychto planov...
Ta C5 - ja som to myslel skor z pohladu EU trhov. Na vybranych hlavnych trhoch by sa mal predaj myslim zacat uz v I. stvrtroku...
Jedna vec ma ale prekvapila - Citroen neplanuje novu 2CV? Po uspechu Fiatu 500 by sa to dalo cakat...
A ani u Fiatu 500 sa zatial neda hovorit o uspechu. Zatial sa zdvihla len vlna pociatocneho (pravda, nemaleho) zaujmu. Lenze, kludne to moze byt aj tak, ze auto teraz chcu vsetci, ktori sa nan tesili, a potom predaje opadnu. Ci bude 500 uspech sa bude dat povedat az po niekolkych rokoch predaja. (Mimochodom, rovnaka vlna zaujmu v USA sa zdvihla aj po uvedeni VW New Beetle).
Ale dovolim sa zahrat na spekulativneho zurnalistu: Jedna moznost by bola urobit imidzovku - teda predrazene retro a ina casta by bola urobit 2CV tak ako bola povodne navrhovana a predavana, totiz skutocne jednoduche ludove vozitko / kedze vsetci hovoria o cojaviem 5000 US aute... / To si samozrejme nemyslim ze sa tak stane, ale nebolo by to v duchu uletov a´la ktore si moze dovolit snad len tato znacka?
C5 by měla "překvapivě" nejdříve přijít na trh v Německu, Beneluxu a samozřejmě především doma, ale i tak se počítá pravděpodobně s březnem. Můj dojem ze statiky byl tak dobrý, že se na ten reál za volantem těším jako malej kluk.
cmb: 2CV by nejspíš neměla smysl. V portfoliu Citroënu je minimodel C1, dospělejší C2 a koneckonců i osobní verze Nema... peníze do vývoje by zaplatily tak možná vlastní kanibalismus :-!