Seat Tarraco jsme vrátili po ročním dlouhodobém testu s necelými 30 000 km na počitadle. Pokud bylo něco na celém testu špatně, pak náš prvotní úsudek, že slabší diesel bude i lepší.
Som rád, že som toto auto a nakoniec aj Kodiaq nekúpil v 2/2020. Práve tí asistenti a "novinky" má odradili.
V SR sa v 2/2020 dalo kúpiť nové Sorento 2.2 D, 4*4, 200ps, 440Nm, manuál, 18", mataliza za 29.000€. verzia Gold. Úplne bežne bež konexii. V ČR taká nebola, a tak som si ho kúpil a robí mi radosť. Len tak na okraj olejová náplň je 6.8l...
Pekný deň všetkým motoristom. Nezabudnite na MB GLB 200d hlavne v ČR!!!
Motor je zcela evidentně v pořádku. Co není v pořádku je tradiční sladění s převodovkou a nastavení tempomatu. Pokud tempomat trvá na udržení rychlostního stupně namísto nastavené rychlosti, je něco hodně špatně.
Husty text. V podstate sa z neho na viacerych miestach dozvedame, ze Kodiaq je obycajny rebrinak :)
Dalej si musim zapamatat, ze 340 (ci este viac nameranych) Nm nie je dost :-[]
" Možná víc než samotný skromný výkon i točivý moment (110 kW, 340 Nm)"
Skromny vykon a moment - toto uz je cista degeneracia a pokrivenie pohladu na auta, ked uz ani oturbeny dizel nestaci. Alebo umyselny flamebait.
"Celkově však hodnoty přesahují údaj výrobce a i průběh křivek je velmi hezký s dlouhou rovinou točivého momentu. Pokud jsme tak s dynamikou (hlavně s točivým momentem, tedy schopností zvládat stoupání v nízkých otáčkách) nebyli v testu zcela spokojeni, není to kondicí motoru, ale váhou a jízdními odpory vozu." :-[]:-[] Takze ani hezky priebeh nestaci na spokojnost.
"Když jsme zarazili plyn k podlaze, vůz podřadil ze sedmičky na pětku a stotřicítku v českých dálničních stoupáních udržel, ale za cenu bručení ve vysokých otáčkách. Cestovní ideál vypadá jinak. "
To je podla mna legalne spravanie prevodovky. A neverim, ze po dosiahnuti rychlost povolenie plynu nepreradi. Ak ked nie, do srotu s tym.
"Přední brzdové destičky 4977 Kč
Přední brzdový kotouč 6524 Kč"
To akoze zartujete ? To je aj s pracou a tyzdennym pobytom niekde ?
Ty dnešní asistenty, to je fakt za trest. Má to nějakej jasně měřitelnej efekt? Jenom to vysírá. V novým autě už budu mít povinej lane assist a první, co udělám, že zamířím k tunerům. :-( Fakt začínám věřit, že to víc nehod způsobí než zachrání.
Moc nerozumím té kritice motoru - evidentně by stačilo nejezdit v eco režimu. Kritika toho, že automatická převodovka podřazuje, při kick downu dokonce o 2 stupně (!!!) nevím, jestli se smát nebo brečet.
Pekny souhrn, velmi trefne popsane a vlastne potvrdilo to, ze dnesni auta jsou horsi. Auto za milion korun nejede, neudrzi rychlost na tempomat, pomoci asistentu vytvari nebezpecne situace, a radio jako z 90 let. O vymene oleje po 30, nemluve, to udelate takhle trikrat a rychle prodat. A navic je to nafta. U V8 benzin bez turba se meni olej po 10tis. Amici si zakladaji na dobre hudbe a tempomat ma silu z motoru udrzet tempo ikdyz tahnete karavan. Mame se tu v evrope dobre :D
Jinak souhlas, jel jsem v MB s500 a omylem js přejel čáru v přehledné zatáčce, zkrátka jsem si najel na střed a tak nepříjemne mi to hodilo volantem, že jsem se lekl. Já to chápou při kombinaci s automatickým udržován v pruhu někde v koloně s ve spojení s adaptivem ( to fakt funguje parádně v mikesusove Corolle, co jsem měl moznost vyzkoušet) ale pouze lane assist, když řídím, je k ničemu.
GLB ma vyborne ceny... presne... a za melon mas uz 4kolku 6 miestnu .. tu ani nie je dovod moc spekulovat... a aj fajn vyzera https://www.auto.cz/…ivou-cenu-135002:yes:
Jak Superb 2020 tak treba X5 2020 zapne line assist pouze kdyz ho zapnes na volantu. Tak to ma i Volvo v90 2017. A kdyz ho vypnes tak se po restartu nezapne znovu.
Kazdopadne i kdyz je to zaply tak je to porad podstatne min otravny nez v Mercedesech, tam je to fakt prusvih.
uspech ma... a seatu aj chybalo v ponuke.... ale ano... verim ze napriklad nove sorento je uz zase inde to je jasne... prave tu sa kusok obavam ze voci novemu sorentu uz tarraco nebude mat moc pak a to prislo relativne nedavno ( lebo len sa akurat dotiahlo na konkurenciu .. v podstate je to uz roky jazdiaci prekapotovany allspace ) .. aee sorento je uz zase o generaciu novsie ... momentalne v tomto segmente podal mna prave sorento je uz topka
Na auto 4x4, s automatem, které při pouhych dvou osobach na palubě atakuje 2 tuny a má aerodynamiku cihly není 110kw žádná hitparáda a dynamika nad 100 km/h už bude velmi bídná.
Corolla taky každou chvíli hlásí "držte volant". Když musí moc často v krátké době korigovat směr, naskočí tahle hláška. Stačí, aby byl lehký odpor na volant a zmizí, jinak po cca 10 vteřinách se rozpipa a udržování se vypne. Je to porad jen asistent.
Je možno mít 3 ruzne stupně zásahu, kromě vypnutí je buď pouze akusticky při najetí na čáru, nebo při přiblížení se k care korekce volantem do středu pruhu, nebo při aktivním adaptivu udržování v pruhu s okamžitými korekcemi. Do toho každý druh zasahu má nastavitelnou citlivost. Na dálnice a 1.tridy bez problemu funkční a použitelné, stejně tak i v kolonach ve městě. Na nižší třídy téměř vůbec, ale výhodu to má, ze se automaticky vypíná, když se zatočí volantem o cca 30 stupňů.
Je to tak, 110 kW pasuje do Atecy, tohle už si žádá 140kW verzi, po novu 147kW a ještě vhodnější by byl 2.0 BiTDI, ale ten bohužel časem zruší jak v Tiguanu, tak v Kodiaqu.
To je neveselé čtení, takovéhle auto si koupit musí být za trest. Naštěstí je v téhle velikostní kategorii poměrně široká nabídka, třeba taková Honda CR-V je vynikající.
Viz já 9:57 motor zcela evidentně BÝVAL v pořádku = teď možná trpí stejnou chorobou co jeho koncernoví V6 příbuzní po přechodu na další emisní normu
A to má VW kliku že po Dieslegate se kroky k dalšímu stupni ROZLOŽILY = jen požadavek na normální plnění = by byl totální katastrofa krach neřešitelná situace. Kterou by přežila jen Toyota a Ferrari apod. :D
Bohužel to automatické zapínání po startu je důsledek nové EU legislativy, která nařizuje autům od roku 2022 povinně zapnout všechny asistenční systémy. Což je teda (pro mě osobně) zatím největší hloupost ze všech těch EU povinností. Lze očekávat, že se to může měnit i u současných modelů v rámci modelových roků a faceliftů. Jsou tam nějaké náběhové lhůty pro starší modely, ale to už je asi v principu jedno.
To co popisuje článek o Tarracu a jeho lane & front assist vesměs platí pro všechna auta včetně prémie. Zatím jsem neřídil auto kde by jeden z těch asistentů fungoval 100%, resp. tak aby neotravoval. Najel jsem něco Arteonem s lane assistem a musel jsem to vypnout, protože i po stovkách ujetých km jsem se s tím autem pořád pral a musel držet volant pevně rukama, jinak si to dělalo co chtělo. Front assist v Passatu mě několikrát zabrzdil 1-2m před překážkou aniž bych to čekal, většinou při parkování když zajíždím svižněji, ale občas i v koloně a to jsem měl málem trenky na výměnu. Začne to řvát a hlavně to kousne natvrdo brzdy způsobem že nevíte jestli jste právě nabourali nebo co se to stalo... Vypnout to jednoduše nejde, jen přes menu a pokaždé se to zapne. Úplně nejlepší to je při vjezdu do zahrady kde čouhá list nebo kytka, tzn. front assist vás tam samozřejmě kousne a nepustí... 3x denně někam jedete a chcete to auto před bránou zapálit :-[]:no::no:
To už je fakt degenerace, kdy je výkon 110 kW (resp. změřený dokonce 120 kW) označený jako skromný
A zajímalo by mě, kde udělali technici na válcové zkušebně chybu, že jim první měření náhle končí už při cca 3600 otáček, tedy v oblasti kde křivka výkonu ještě výrazně rostla. To je pak porovnání obou výsledků dost irelevantní. Vysvětlili důvod ?
Řeknu to otevřeně. Tim, ze vím, že to na ty dálnici funguje spolehlive, člověk nakonec jezdi i ve stavu, kdy by si normálně dal pauzu. Má to i svoji negativní stránku.
Co se týká pojišťovny, mam tam známého a pokud je nehoda s autem, kde má lane assist a prohlásí se, ze za to může zdravotní indispozice/mikrospanek, snaží se tohle dohledat a samozřejmě se pak snaží o krácení. Nevím jak a která auta to zaznamenávají, u Toyoty to přes diagnostiku dokáží zjistit. Pak ovšem ještě jestli po nehodě bude vůbec tahle paměť dostupná.
Rovnou podlahu si od MPV může vzít zase jen MPV a ne SUV, které nechce rezignovat na plnohodnotný zadní pohon. A není mi moc jasné, proč by Seat měl dělat z Tarraca MPV, když dělá nejprodávanější MPV Evropy Alhambru? Navíc ani v té se díky možnosti 4x4 nelze vyhnout menšímu tunelu v 2. řadě.
že aby auto bylo použitelné jako opravdu 5, 5+2 nebo nejlépe 7 plnohodnotných sedadel, musí se při tom trochu přemýšlet a něco si od MPV vzít. Např. rovná podlaha ve 2. řadě, 3 samostatná stejně velká sedadla s, všech 5 zadních sedadel snadno vyjímatelných, dobře tvarovaná a měkká sedadla s dostatečnou bederní oporou atd.
Auto nesmyslně hnali do délky a přitom, i kdyby ho zkrátili o 10 cm a lépe využili prostor, mohlo prostoru uvnitř být ještě více.
O hodně více se mi líbil dlouhodobý test Peugeotu 5008 2.0 HDi, kterému ale schází 4WD.
Prostě jako auto do rodiny je mnohem vhodnější - prostornější a na servisu navíc mnohem levnější, s hladce řadící převodovkou, navíc hezčí v int. i ext.. Tím už by se daly nahradit ty P807, Citroen C8, Renault Espace apod. velká MPV.
Píšou, že je to tak u režimu Eco. tedy úsporného. Úsporný režim má za to, že jet kopec stotřicítkou má menší prirotu než ekonomika jízdy, nevidím problém. Já jezdím v "Komfort" a nikdy jsem se s tím nesetkal (že by tempomat neudržel rychlost)
Ale pVWoblém je poslední roky cokoli podobného hlavně v koncernu = nastavení jim prostě NEJDE. Extrém je když ti v drahé audině systém při 2pruhovém nájezdu na dálnici vyhodnotí že letíš ze silnice a ve chvíli kdy přidáváš dupne na brzdy
Ostatně NUTNOST vyhodnotit jestli bude lepší brzdit nebo se překážce vyhnout a PAK nejdřív vypnout AEB a poté reagovat = to už neni ani tragikomedie :D
Hlídání pruhu je vždy k něčemu = že na vteřinu přijde mikrospánek uděláš hepčí nebo prostě cokoliv nejde nezaručit a tam prostě MÁ SMYSL. Že občas zvlášť tam kde je problematicky udělán sere = no to jo :-!
Prostě když chceš řezat zatáčky na okresce a logicky si zkracovat = tak ho nejdřív vypni ;-)
Pises akoby podlaha bol plochy kus plechu. Aj SUV ktore neobmedzuju tunelom maju kardan schovany. A zrovna Tiguan nijak tuhu kasnu nema a krizenie zvlada horsie ako vacsina jeho konkurentov.
Nebuď trapnej Ádo = jestli tomu chceš říkat počesku ZVÝHODŇOVÁNÍ nafty = tak klidně
Problém je že při tržní ceně nafty = si diesel moc lidí nekoupí. Když k tomu přidáš vyšší výrobní cenu vznětovýho motoru = skoro nikdo. Když připočteš vyšší poruchovost a vyšší servisní náklady = šup si z nedávného evropského podílu dieslů v osobních autech ca 50% = na tržní nedotovaný realitě = třeba podíl 5%
Ať vo tom plácáš žvaníš kvákáš vymýšlíš COKOLI = tak to prostě je. A má práce po roce vysvětlování = a nejdřív úplnýho odmítání + stovek urážek atd. přes částečný akceptování reality = se snad dostává do finále
Já jezdím dlouhý štreky leda na dovolenou 2xročně, kdyby kdyby, tak jsem se lekl zajíce a je vymalováno.
Je to zkrátka otravnej asistent, kterej bude tisíckrát možná i nebezpečně obtěžovat a velmi hypoteticky mi jednou pomůže. Děkuji ne. :-)
Když si dám na váhy - roky se nechat vysírat asistentem nebo jeho pravidelným vypínáním - nebo riziko, že usnu za volantem, což se mi za skoro 30 let a minimálně půl milionu km nestalo - já to risknu.
Že by pojišťovák na rozbitým autě po havárce softwarově ověřoval funkčnost lane assistu - to je pravděpodobný asi jako zásah bleskem.
Vnímám to z pohledu dlouhodobého testu jako splněná očekávání. Nic se nerozbilo, motor má vyšší než deklarovaný výkon i krouťák, v těžkém autě vlažnou dynamiku. Přiměřené opotřebení, akceptovatelná spotřeba oleje... z mého pohledu slušná dvojka - pro toho, kdo takové auto chce a využije.
Jasně, asistenční systémy jsou otrava a bude hůř... ale v tom je SEAT celkem nevinně.
Mj o tobě je těch 15:16 = ale neboj nejsi v tom sám sou vás zatím MRAKY ;-)
Nicméně ten ODPOR k modernizaci tady sice v historii vždycky byl ale tady je fakt NA HLAVU. No když TY nechceš efektivnější levnější BEZ problematickej emisí = tak aspoň furt nekritizuj = ty progresivnější
Netuším kolik ti je ale KDYŽ budeš chtít bejt do konce života zpátečník = zřejmě NENÍ NEBUDE problém = jezdit do konce života na ropu a tvrdit že pokud auto cestou na nákup nevyrábí oxidy dusíku uhlovodíky a oxid uhelnatý není to ono. Můžeš se koukat na televizi s obrazovkou tvořenou katodovou trubicí = ale PROČ furt kritizuješ nás ostatní = že sme se nezasekli na tvý úrovni?
To je spíš něco jinýho = do protisměru když tam vidí auto nejede nejspíš ani idiot. Ale HODNĚ idiotů jede zatáčku moc rychle a nemá na to auto a nemá na to schopnosti a PAK když je něco v protisměru je to problém = se dostat do svýho pruhu na svou stranu
Když je silnice prázdná, tak je mi to jedno... ale asi za nejakou větší zatáčku těžko uvidí. Já tyhle závodníky potkávám právě docela často v protisměru musím vymetat škarpu aby měl debil ideální stopu...
Tak jako jsou mezi tím velké rozdíly v celkových nákladech = tak i v celkové ekologičnosti = ale to víme dáááááávno. Nevím teda jestli ty tipuju že.. :*)
Nojo tos mi připomněl nedávno v rozhovoru odpověď šéfa ŘSD na otázku že v Německu se maká na opravách i v noci (hodně z nás to vidělo i na vlastní oči) jeho odpověď proč to není u nás byla: "Nic takovýho nejde proto to neděláme" :D
Redaktorka se nedala (protože ono co je moc to je moc) tak nakonec připustil: "Jo no tak NĚCO když se to pořádně nasvítí by snad šlo, ale nestojí to za to" :yes::-!
EDIT jinak v noci se nejlíp poslouchá hifi = bydlím sice v klidném místě ale stejně je to rozdíl. Používám sice https://www.hifi-voice.com/…nic-hammer-3000p ale i tak možná je cítit ta výrazně míň "zanesená" elektřina = noc já rád (ale sem píšu spíš v pracovní době no ;-)
a co vravis dnes na hama.. opat vlastna liga... aj ked pred koncom som mal boba... toto nech mi uz nerobi :yes:
do buducna je mexiko velmi perspektivny trh.. a nielen pre seat... vysie v odkaze sa inak docitas ze pre seat je mexiko druhy najdolezitejsi mimoeuropsky trh... a samozrejme este ma aj velku buducnost pred sebou... len na pocet obyvatelov sa nejazdi... vid india a pod... australia ma pocet obvatelov mensi ako nejake rumunsko a napriek tomu je top 10 najvacsich trhov sveta ... mexiko este bude rast.. spolu s indoneziou iranom argentinou vietnamom a dalsimi maju do buducna velku perspektivu :yes:
Kapitola Měření na válcové zkušebně, ocituji .....Pokud jsme tak s dynamikou (hlavně s točivým momentem, tedy schopností zvládat stoupání v nízkých otáčkách) nebyli v testu zcela spokojeni,....
Ja jezdil turka snad z prvniho tydne vyroby a prevodovka se chovala uplne normalne. Ale na line assist si nevzpominam, mozna aspon pujde vlozit dlazdice na vypinani na hlavni obrazovku. Nejezdil jsem s tim ale tak dlouho..
Kazdopadne jsem to auto fakt chtel, s aktivnima stabilizatorama to ma asi nejlepsi podvozek tridy. Ale hodne mi vadila prevodovka a mezera po seslapnuti plynu (u verzi 2019 a novejsich). A ta byla i u benzinu. A mimochodem ji ma i q7 60tfsi, takze Tureg R ji bude mit taky. Nakonec jsem vzal X5, ale Tureg se mi porad libi vic..
nikdy by som nepovedal ze sa na nejake tie statistiky predajov aut v australii mexiku ci nejakej indonezii alebo kanade budem tesit viac ako na nejaku franciu italiu ci svedsko a pod ... ale je to uz dnes tak...
europsky trh uz akoby stratil vietor z plachiet... zacina byt akysi skostnately a aj coraz menej zaujimavy aj perspektivny... donedavna naj trh galaxie a prilahlych mliecnych drah a pupok sveta je dnes uz vcelku plytka a nezaujimava mlacka vedla skutocnych oceanov ako cina usa rusko australia a pod ..
PS: ved napriklad povedzme aj fiat ma dnes uz viac modelov v brazilii ako doma v italii .. a este aj krajsich a lepsich a perspektivnejsich...
a obdivujem v tomto toyotu ze do eu dokaze v podstate priniest skoro vsetko az na par velkych specifickych SUV ... a je preto skoro zazrak ze u nas mame aj nejaku camry ... alebo ze pride k nam aj velky 7 miestny highlander ... len sa pytam este dokedy...
ja nas pokriveny trh uz dlhodobejsie moc nechvalim ked si si vsimol.. v tomto zlata amerika rusko ci australia ... v podstate uz radsej sledujem aj tieto trhy a aj modely na tychto trhoch ako ten nas dnes uz smiesny piesocek ... ale snad aspon clio sunda golfa... aspon to ma tu u nas kusok tento rok potesi ked uz nic ine ...
nemame tu uz ani telluride ani pallisade.. aj optima v eu uz skoncila... a nepride do eu ani kia seltos ci novy cross kia sonet ... je smutne ze coraz viac modelov aut v eu konci... pripadne sem uz ani rovno nepridu... obcas je to na hlavu... ked zvazis ze optima uz nie ale stinger ano... alebo levorga kusovku ci nekake brz sem tahaju ale paradny velky ascent co by konkurent pomaly aj touarega uz v eu nemas...
alebo kym napriklad v amerike mas novy soul v paradnym motorom tak u nas z toho uz spravili akurat tak elektricku kusovku... cele zle
tak hlavne predaje urcite co to napovedia o uspechu/neuspechu
problem tarraca vidim ale akurat v tom co pisem vyssie.. ze ako uplna novinka prisla v case ked uz bracek allspace bol roky na svete... takze neprisnieslo v podstate nic nove... no a nove sorento je dnes uz predpokladam fakt zase o level dalej od tarraca co by uz coskoro mohol potvrdit nejaky ten vzajomny testik niekde na nete alebo mozno aj tu casom...
ale vizualne sa mi tarraco paci... len skoda ze taketo nieco nemal seat uz davno... aj ked chapem
Možná v tvém vesmíru v tvé hlavě jsou systémy typu Lane Assist o UMĚNÍ řidit to je ten svět kde se ve škole NEučí o ropě = na téhle planetě je to trochu jinak.. nehezky ses odkopal
Je bezne, ze tempomat se v ECO rezimu chova jinak.
V mem aute je to stejne.
Na normalni rezim je priorita udrzet rychlost a neni problem dat plnej.
Na eco rezim klidne muze vzniknout vetsi diference skutecne a mastavene rychlosti.
Verim, ze v Seatu bude tempomat fungovat v komfortnim rezimu normalne.
V nejhorsim podradi o stupen.
Kardan se u SUV ukládá do tunelu ze dvou důvodů, ten primární je aby nečuměl pod spodkem vozu a byl chráněný při nějakém výletu na nezpevněné cesty, protože posadit auto na břicho je celkem ta nejběžnější patálie mimo zpevněnou cestu a pokud je kardan pod spodkem vozu tak to znamená konečnou a zároveň se do té trouby schovají i výfukové trubky ze stejných důvodů. A sekundárně kvůli torzní tuhosti samonosné karoserie. Takže udělat rovnou podlahu jistě lze, ale je to na úkor vlastností, které dělají SUV SUVéčkem a dělá to z nich spíše to MPV.
Ještě Seat v Mexiku = odkaz si dal starší a je to spíš zbožné přání. Loni i letos jsou čísla tristní = Seat v 13x vetsim Mexiku prodá ca to samé jako tady. A tady taky nic moc
No Highlander OD KEDY = už brzy = jestli to nějak neovlivnil Covid ;-)
a DOKEDY = kompletní obměnu aut u nás sme tu počítali ca na 40 let KDYŽ K TOMU bude podpora státu = náš váš Andrejko Babiš má miliony z adBlue nafty a benzínu = on změnu nechce.
U nás je skoro 6 milionů aut = pro většinu diskutujících to bude JESTLI chtějí do konce života jezdit na ropu = budou
EDIT jo a kouk sem na Seat v Mexiku = 130 milionů obyvatel a prodávají celkem jednotky tisíc ks ročně. To je takový Subaru u nás :*)
To tam je kde? Vaculík píše že narozdíl od před Euro 6d-Temp verze kde byla verze 110kW lepší než 140kW varianta = je to teď naopak a 110kW prostě nestíhá = výkon a krouťák chybí. Chování při dálničním stoupání = což je fakt tristní když nový auto s naftovým 2litrem za milion 200 tisíc nezvládá = to popisuje Z. Pechr
Souhlasím jen ne úplně s tim TRH JE pokřivený. To MY ho dnes a denně a pokřivujeme
Částečně tedy vlády a dotování nafty ale to už snad radši neopakovat = ale jestli si víc evropanů koupí za ca stejnou cenu tuhle naftu nebo benzín hybrid RAVku 218 koní v maximální výbavě 218 koní co tempomat drží a do kopce nezpomaluje atp. to rozhodujeme už JEN MY
Samotný výkon je číslem výkonu ok = navíc autor si stěžuje hlavně na chybějící Nm. Trochu (i dost) to může kazit konstrukce vozu SUV https://www.autoforum.cz/…e-ostatni-snahy/
VW má dlouhodobě problém s emisema a ABY je motory zvládaly musí dělat věci = od Dieselgate přes podobně blbě fungující V6TDI https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/ po tohle co je vysvětlený v článku = verze plnící 6d-Temp prostě jede blbějš. Zřejmě je to to samý = čím trpěly před 2 lety 6tiválce TDI