Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Závěr dlouhodobého testu Seat Tarraco Xcellence 2.0 TDI 110 kW DSG 4WD: 30.000 km pohodové jízdy

101 komentářů

Tom Pro
Pekny souhrn, velmi trefne popsane a vlastne potvrdilo to, ze dnesni auta jsou horsi. Auto za milion korun nejede, neudrzi rychlost na tempomat, pomoci asistentu vytvari nebezpecne situace, a radio jako z 90 let. O vymene oleje po 30, nemluve, to udelate takhle trikrat a rychle prodat. A navic je to nafta. U V8 benzin bez turba se meni olej po 10tis. Amici si zakladaji na dobre hudbe a tempomat ma silu z motoru udrzet tempo ikdyz tahnete karavan. Mame se tu v evrope dobre 😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
to, že to je auto s dieselem, je jedním z největších plusů tohoto vozu. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
JE to sice PLUS jezdit na dotované palivo = a holt blbý že to musí skončit https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit ale prostě z víc důvodů MUSÍ. Ono to prostě není až zas tak daleko https😐/www.national-geographic.cz/…esimisticke.html
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale zase stovkama miliard ročně dotujeme naftu ABY sme mohli mít takovýhle motory 😉

Jinak car-hifi z 90. let bylo https😐/www.primabazar.cz/…-pro-164750.html už hodně hodně dobrý. Vynikající bylo už v 80. letech https😐/www.beckerautosound.com/…s-benz-1981-1999

Máme se tu v Evropě dobře = ne-musíme tohle kupovat. ŽE to kupujeme = to je naše rozhodnutí
Renoo
Řešení je jednoduché. Stačí si prostě koupit jinde než v koncernu...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ve výčtu minusů chybí😒br />
- absence manuální převodovky ve verzi 4x4 - to je fatální nedostatek
- absence ruční brzdy - proč není alespoň za příplatek?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ty dnešní asistenty, to je fakt za trest. Má to nějakej jasně měřitelnej efekt? Jenom to vysírá. V novým autě už budu mít povinej lane assist a první, co udělám, že zamířím k tunerům. 😒 Fakt začínám věřit, že to víc nehod způsobí než zachrání.
Moc nerozumím té kritice motoru - evidentně by stačilo nejezdit v eco režimu. Kritika toho, že automatická převodovka podřazuje, při kick downu dokonce o 2 stupně (!!!) nevím, jestli se smát nebo brečet.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tohle MÁ BEJT urážka = lane assist úmyslně definitivně odpojí leda De.BILL
jakubMG
Takže ty neumíš řídit .... hezky ses odkopal.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ještě nemá ani občanku, natož řidičák 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Možná v tvém vesmíru v tvé hlavě jsou systémy typu Lane Assist o UMĚNÍ řidit to je ten svět kde se ve škole NEučí o ropě = na téhle planetě je to trochu jinak.. nehezky ses odkopal

EDIT Ještě k tématu tristní rádio v SEATu za milion 200t. kč https😐/www.autorevue.cz/…l-premiove-audio
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Motor je zcela evidentně v pořádku. Co není v pořádku je tradiční sladění s převodovkou a nastavení tempomatu. Pokud tempomat trvá na udržení rychlostního stupně namísto nastavené rychlosti, je něco hodně špatně.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 9:57 motor zcela evidentně BÝVAL v pořádku = teď možná trpí stejnou chorobou co jeho koncernoví V6 příbuzní po přechodu na další emisní normu

A to má VW kliku že po Dieslegate se kroky k dalšímu stupni ROZLOŽILY = jen požadavek na normální plnění = by byl totální katastrofa krach neřešitelná situace. Kterou by přežila jen Toyota a Ferrari apod. 😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Píšou, že je to tak u režimu Eco. tedy úsporného. Úsporný režim má za to, že jet kopec stotřicítkou má menší prirotu než ekonomika jízdy, nevidím problém. Já jezdím v "Komfort" a nikdy jsem se s tím nesetkal (že by tempomat neudržel rychlost)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo tobě ale nikdy ani necuklo DSG apod. = pVWostě klikař
DonVito
Souhlasim s Karkem.

Je bezne, ze tempomat se v ECO rezimu chova jinak.

V mem aute je to stejne.

Na normalni rezim je priorita udrzet rychlost a neni problem dat plnej.
Na eco rezim klidne muze vzniknout vetsi diference skutecne a mastavene rychlosti.

Verim, ze v Seatu bude tempomat fungovat v komfortnim rezimu normalne.
V nejhorsim podradi o stupen.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mně jde vypnout tlačítkem na stálo, heč 😂.

Jinak souhlas, jel jsem v MB s500 a omylem js přejel čáru v přehledné zatáčce, zkrátka jsem si najel na střed a tak nepříjemne mi to hodilo volantem, že jsem se lekl. Já to chápou při kombinaci s automatickým udržován v pruhu někde v koloně s ve spojení s adaptivem ( to fakt funguje parádně v mikesusove Corolle, co jsem měl moznost vyzkoušet) ale pouze lane assist, když řídím, je k ničemu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Systém hlídání pruhů je rozhodně přínos = znám už z C5V6 https😐/www.auto.cz/…6-sestivalecnici?… 😁

Ale pVWoblém je poslední roky cokoli podobného hlavně v koncernu = nastavení jim prostě NEJDE. Extrém je když ti v drahé audině systém při 2pruhovém nájezdu na dálnici vyhodnotí že letíš ze silnice a ve chvíli kdy přidáváš dupne na brzdy

Ostatně NUTNOST vyhodnotit jestli bude lepší brzdit nebo se překážce vyhnout a PAK nejdřív vypnout AEB a poté reagovat = to už neni ani tragikomedie 😁

Hlídání pruhu je vždy k něčemu = že na vteřinu přijde mikrospánek uděláš hepčí nebo prostě cokoliv nejde nezaručit a tam prostě MÁ SMYSL. Že občas zvlášť tam kde je problematicky udělán sere = no to jo :-!
Prostě když chceš řezat zatáčky na okresce a logicky si zkracovat = tak ho nejdřív vypni 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud vypnout lze, u mého auta naštěstí jo 😊
h.onzyk
Má to bejt navopak, trvale vypnutý a když chci tak si ho na dálnici zapnu.
Arese
Přesně tak, stejně jako třeba tempomat. 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak to máš dobrý 😄
Co jsem koukal na testy turka, tak musíš furt vrtět volantem, jinak tě co chvíli vysírá, abys "převzal řízení". 😢
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je peklo.. Tak pak napiš, jestli se to dá, nebo ne 😊
kesumb
Tourage bohuzel nema kapacitni volant😞
Avatar - Mikesus
Mikesus
Corolla taky každou chvíli hlásí "držte volant". Když musí moc často v krátké době korigovat směr, naskočí tahle hláška. Stačí, aby byl lehký odpor na volant a zmizí, jinak po cca 10 vteřinách se rozpipa a udržování se vypne. Je to porad jen asistent.
Je možno mít 3 ruzne stupně zásahu, kromě vypnutí je buď pouze akusticky při najetí na čáru, nebo při přiblížení se k care korekce volantem do středu pruhu, nebo při aktivním adaptivu udržování v pruhu s okamžitými korekcemi. Do toho každý druh zasahu má nastavitelnou citlivost. Na dálnice a 1.tridy bez problemu funkční a použitelné, stejně tak i v kolonach ve městě. Na nižší třídy téměř vůbec, ale výhodu to má, ze se automaticky vypíná, když se zatočí volantem o cca 30 stupňů.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Prostě není to o funkci ta rozhodně ano, ale její aplikaci

Ve 2 ráno? Plus hned po ránu sbírka :yes:

Dobrý 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
To víš, někdo maká i v noci, když je potřeba 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo tos mi připomněl nedávno v rozhovoru odpověď šéfa ŘSD na otázku že v Německu se maká na opravách i v noci (hodně z nás to vidělo i na vlastní oči) jeho odpověď proč to není u nás byla: "Nic takovýho nejde proto to neděláme" 😁

Redaktorka se nedala (protože ono co je moc to je moc) tak nakonec připustil: "Jo no tak NĚCO když se to pořádně nasvítí by snad šlo, ale nestojí to za to" :yes: :-!

ANO MAKÁME https😐/archiv.ihned.cz/…ustat-dalsi-roky bohužel víc na tomhle https😐/zpravy.aktualne.cz/…5caac1f6b220ee8/

EDIT jinak v noci se nejlíp poslouchá hifi = bydlím sice v klidném místě ale stejně je to rozdíl. Používám sice https😐/www.hifi-voice.com/…nic-hammer-3000p ale i tak možná je cítit ta výrazně míň "zanesená" elektřina = noc já rád (ale sem píšu spíš v pracovní době no 😉
kesumb
A co budes mit?

Jak Superb 2020 tak treba X5 2020 zapne line assist pouze kdyz ho zapnes na volantu. Tak to ma i Volvo v90 2017. A kdyz ho vypnes tak se po restartu nezapne znovu.
Kazdopadne i kdyz je to zaply tak je to porad podstatne min otravny nez v Mercedesech, tam je to fakt prusvih.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Turka. Ten pokud vím má lane assist tak, že ho musíš furt vypínat.
kesumb
Ja jezdil turka snad z prvniho tydne vyroby a prevodovka se chovala uplne normalne. Ale na line assist si nevzpominam, mozna aspon pujde vlozit dlazdice na vypinani na hlavni obrazovku. Nejezdil jsem s tim ale tak dlouho..
Kazdopadne jsem to auto fakt chtel, s aktivnima stabilizatorama to ma asi nejlepsi podvozek tridy. Ale hodne mi vadila prevodovka a mezera po seslapnuti plynu (u verzi 2019 a novejsich). A ta byla i u benzinu. A mimochodem ji ma i q7 60tfsi, takze Tureg R ji bude mit taky. Nakonec jsem vzal X5, ale Tureg se mi porad libi vic..
adamzprahy
Bohužel to automatické zapínání po startu je důsledek nové EU legislativy, která nařizuje autům od roku 2022 povinně zapnout všechny asistenční systémy. Což je teda (pro mě osobně) zatím největší hloupost ze všech těch EU povinností. Lze očekávat, že se to může měnit i u současných modelů v rámci modelových roků a faceliftů. Jsou tam nějaké náběhové lhůty pro starší modely, ale to už je asi v principu jedno.

To co popisuje článek o Tarracu a jeho lane & front assist vesměs platí pro všechna auta včetně prémie. Zatím jsem neřídil auto kde by jeden z těch asistentů fungoval 100%, resp. tak aby neotravoval. Najel jsem něco Arteonem s lane assistem a musel jsem to vypnout, protože i po stovkách ujetých km jsem se s tím autem pořád pral a musel držet volant pevně rukama, jinak si to dělalo co chtělo. Front assist v Passatu mě několikrát zabrzdil 1-2m před překážkou aniž bych to čekal, většinou při parkování když zajíždím svižněji, ale občas i v koloně a to jsem měl málem trenky na výměnu. Začne to řvát a hlavně to kousne natvrdo brzdy způsobem že nevíte jestli jste právě nabourali nebo co se to stalo... Vypnout to jednoduše nejde, jen přes menu a pokaždé se to zapne. Úplně nejlepší to je při vjezdu do zahrady kde čouhá list nebo kytka, tzn. front assist vás tam samozřejmě kousne a nepustí... 3x denně někam jedete a chcete to auto před bránou zapálit 😒] :no: :no:
Avatar - Emel
Emel
No prostě nám to nacpou na sílu 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A může to fungovat jbuď ako viz mikesus 2:03

Nebo jako tohle dražší koncernovwé auto
Arese
Debilita levičácké Evropské komise bohužel nezná mezí.... Páchají prostě "dobro" za každou cenu, i když o to nikdo nestojí... 😒 😒 😒 :no: :no: :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Opatrně to už není neinformovanost a neznalost ale..

Sme prostě POZADU https😐/www.auto.cz/diskuse/76344/1 viz já 11:19 bod 2 ale i 15:16

Mj o tobě je těch 15:16 = ale neboj nejsi v tom sám sou vás zatím MRAKY 😉

Nicméně ten ODPOR k modernizaci tady sice v historii vždycky byl ale tady je fakt NA HLAVU. No když TY nechceš efektivnější levnější BEZ problematickej emisí = tak aspoň furt nekritizuj = ty progresivnější

Netuším kolik ti je ale KDYŽ budeš chtít bejt do konce života zpátečník = zřejmě NENÍ NEBUDE problém = jezdit do konce života na ropu a tvrdit že pokud auto cestou na nákup nevyrábí oxidy dusíku uhlovodíky a oxid uhelnatý není to ono. Můžeš se koukat na televizi s obrazovkou tvořenou katodovou trubicí = ale PROČ furt kritizuješ nás ostatní = že sme se nezasekli na tvý úrovni?

A to viz ta diskuze pod Rvoluce v platbách.. evropa je pozadu a desetiletí prodejům vládnou amíci a asie http😐/www.hybrid.cz/…i-outlander-phev
Avantime
Smelo do toho. Potom keď sa niečo stane a v poisťovni na to prídu, budeš sa čudovať.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Když si dám na váhy - roky se nechat vysírat asistentem nebo jeho pravidelným vypínáním - nebo riziko, že usnu za volantem, což se mi za skoro 30 let a minimálně půl milionu km nestalo - já to risknu.
Že by pojišťovák na rozbitým autě po havárce softwarově ověřoval funkčnost lane assistu - to je pravděpodobný asi jako zásah bleskem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Řeknu to otevřeně. Tim, ze vím, že to na ty dálnici funguje spolehlive, člověk nakonec jezdi i ve stavu, kdy by si normálně dal pauzu. Má to i svoji negativní stránku.
Co se týká pojišťovny, mam tam známého a pokud je nehoda s autem, kde má lane assist a prohlásí se, ze za to může zdravotní indispozice/mikrospanek, snaží se tohle dohledat a samozřejmě se pak snaží o krácení. Nevím jak a která auta to zaznamenávají, u Toyoty to přes diagnostiku dokáží zjistit. Pak ovšem ještě jestli po nehodě bude vůbec tahle paměť dostupná.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já jezdím dlouhý štreky leda na dovolenou 2xročně, kdyby kdyby, tak jsem se lekl zajíce a je vymalováno.
Je to zkrátka otravnej asistent, kterej bude tisíckrát možná i nebezpečně obtěžovat a velmi hypoteticky mi jednou pomůže. Děkuji ne. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
To jsem chtěl naznačit. Každý ať si to vybere a rozhodne podle svého vedomi a svědomí.
Othello
To už je fakt degenerace, kdy je výkon 110 kW (resp. změřený dokonce 120 kW) označený jako skromný

A zajímalo by mě, kde udělali technici na válcové zkušebně chybu, že jim první měření náhle končí už při cca 3600 otáček, tedy v oblasti kde křivka výkonu ještě výrazně rostla. To je pak porovnání obou výsledků dost irelevantní. Vysvětlili důvod ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Samotný výkon je číslem výkonu ok = navíc autor si stěžuje hlavně na chybějící Nm. Trochu (i dost) to může kazit konstrukce vozu SUV https😐/www.autoforum.cz/…e-ostatni-snahy/
VW má dlouhodobě problém s emisema a ABY je motory zvládaly musí dělat věci = od Dieselgate přes podobně blbě fungující V6TDI https😐/autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-ev👋 po tohle co je vysvětlený v článku = verze plnící 6d-Temp prostě jede blbějš. Zřejmě je to to samý = čím trpěly před 2 lety 6tiválce TDI
Othello
Taky je zajímavé tvrzení p.Vaculíka že točivý moment je o schopnosti zvládat stoupání v nízkých otáčkách. Pan redaktor je fakt šprýmař
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To tam je kde? Vaculík píše že narozdíl od před Euro 6d-Temp verze kde byla verze 110kW lepší než 140kW varianta = je to teď naopak a 110kW prostě nestíhá = výkon a krouťák chybí. Chování při dálničním stoupání = což je fakt tristní když nový auto s naftovým 2litrem za milion 200 tisíc nezvládá = to popisuje Z. Pechr
Othello
Kapitola Měření na válcové zkušebně, ocituji .....Pokud jsme tak s dynamikou (hlavně s točivým momentem, tedy schopností zvládat stoupání v nízkých otáčkách) nebyli v testu zcela spokojeni,....
Avatar - Beefcake
Beefcake
Husty text. V podstate sa z neho na viacerych miestach dozvedame, ze Kodiaq je obycajny rebrinak 😊
Dalej si musim zapamatat, ze 340 (ci este viac nameranych) Nm nie je dost 😒]
" Možná víc než samotný skromný výkon i točivý moment (110 kW, 340 Nm)"
Skromny vykon a moment - toto uz je cista degeneracia a pokrivenie pohladu na auta, ked uz ani oturbeny dizel nestaci. Alebo umyselny flamebait.

"Celkově však hodnoty přesahují údaj výrobce a i průběh křivek je velmi hezký s dlouhou rovinou točivého momentu. Pokud jsme tak s dynamikou (hlavně s točivým momentem, tedy schopností zvládat stoupání v nízkých otáčkách) nebyli v testu zcela spokojeni, není to kondicí motoru, ale váhou a jízdními odpory vozu."
😒] 😒] Takze ani hezky priebeh nestaci na spokojnost.

"Když jsme zarazili plyn k podlaze, vůz podřadil ze sedmičky na pětku a stotřicítku v českých dálničních stoupáních udržel, ale za cenu bručení ve vysokých otáčkách. Cestovní ideál vypadá jinak. "
To je podla mna legalne spravanie prevodovky. A neverim, ze po dosiahnuti rychlost povolenie plynu nepreradi. Ak ked nie, do srotu s tym.

"Přední brzdové destičky 4977 Kč
Přední brzdový kotouč 6524 Kč"
To akoze zartujete ? To je aj s pracou a tyzdennym pobytom niekde ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 9:57 minimálně NĚCO na tom bude

Ale jinak = ty závěry sou vlastně dost DRSNÝ
tesnav
Na auto 4x4, s automatem, které při pouhych dvou osobach na palubě atakuje 2 tuny a má aerodynamiku cihly není 110kw žádná hitparáda a dynamika nad 100 km/h už bude velmi bídná.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz text před Euro 6d-Temp to až tak špatné nebylo + obecně v téhle generaci byla verze 110kW lepší motor než 140kW

Jinak viz já 9:57 = totéž tu už bylo = před 2 lety s V6 TDI
Avatar - Ham.
Ham.
Je to tak, 110 kW pasuje do Atecy, tohle už si žádá 140kW verzi, po novu 147kW a ještě vhodnější by byl 2.0 BiTDI, ale ten bohužel časem zruší jak v Tiguanu, tak v Kodiaqu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Někde bude spíš VWelká chyba https😐/www.autoforum.cz/…-to-nema-obdoby/

Auto téhle ceny = se nemůže takhle chovat. Nutnost používat už v takovéhle úrovni aut něco jako BiTDI = je taky dost mimo
MajoKE
Ďakujem za tento článok. Je veľmi poučný.

Som rád, že som toto auto a nakoniec aj Kodiaq nekúpil v 2/2020. Práve tí asistenti a "novinky" má odradili.

V SR sa v 2/2020 dalo kúpiť nové Sorento 2.2 D, 4*4, 200ps, 440Nm, manuál, 18", mataliza za 29.000€. verzia Gold. Úplne bežne bež konexii. V ČR taká nebola, a tak som si ho kúpil a robí mi radosť. Len tak na okraj olejová náplň je 6.8l...

Pekný deň všetkým motoristom. Nezabudnite na MB GLB 200d hlavne v ČR!!!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
GLB ma vyborne ceny... presne... a za melon mas uz 4kolku 6 miestnu .. tu ani nie je dovod moc spekulovat... a aj fajn vyzera https😐/www.auto.cz/…ivou-cenu-135002 :yes:
shollo
To u nás cenu GLB vystrelili veľmi vysoko. Základ GLB 200d 4 matic za 45000 eur, tak to je skutočne prémiová cena oproti vám.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale podle závěrů testů je to taky rozdíl nebe a dudy = nejen prémie mainstream = lepší připlatit za auto co má problém do dálničního kopce

EDIT pro pražáky a kdo sem přijíždí https😐/zpravy.aktualne.cz/…5caac1f6b220ee8/ taktiku ANO MAKÁME aby měli dostatek peněz a dopady té taktiky radši nekomentovat https😐/archiv.ihned.cz/…ustat-dalsi-roky
Avatar - zaplosak
zaplosak
včera tohle jelo přede mnou - schválně jsem ho dojel cože to je za škaredou škatuli...
Ze zadu - hnusné, sory jako...
Avatar - xxc
xxc
Tiež mi napadlo, ako sa to bude správať, keď zasiahne do riadenia napr. na ľade 😄 Dúfal som, že to majú nejak vyriešené, ale mám obavy, že nie.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pekne SUV... taketo neico seat mal mat uz davno ... konecne dostojna vlajkova lod :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz úvodní příspěvek diskuze a text = docela DOST NEpovedené auto :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uspech ma... a seatu aj chybalo v ponuke.... ale ano... verim ze napriklad nove sorento je uz zase inde to je jasne... prave tu sa kusok obavam ze voci novemu sorentu uz tarraco nebude mat moc pak a to prislo relativne nedavno ( lebo len sa akurat dotiahlo na konkurenciu .. v podstate je to uz roky jazdiaci prekapotovany allspace ) .. aee sorento je uz zase o generaciu novsie ... momentalne v tomto segmente podal mna prave sorento je uz topka
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nevím jaké kritérium máš pro úspěch = ale je to viz text a pěkné shrnutí v úvodním příspěvku = NIC MOC docela NEPOVEDENÉ auto

To už lepší auto bylo https😐/www.auto.cz/…ne-odchazi-74994 byť taky nic moc

Jo Sorento asi JE lepší = top je samozřejmě https😐/www.autorevue.cz/…06-koni-dynamika snad i ve verzi https😐/fdrive.cz/…-suv-across-5546 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak hlavne predaje urcite co to napovedia o uspechu/neuspechu

problem tarraca vidim ale akurat v tom co pisem vyssie.. ze ako uplna novinka prisla v case ked uz bracek allspace bol roky na svete... takze neprisnieslo v podstate nic nove... no a nove sorento je dnes uz predpokladam fakt zase o level dalej od tarraca co by uz coskoro mohol potvrdit nejaky ten vzajomny testik niekde na nete alebo mozno aj tu casom...

ale vizualne sa mi tarraco paci... len skoda ze taketo nieco nemal seat uz davno... aj ked chapem
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No ale to přiznáváš že tohle jsme si vyrobili zařídili MY kupci EVROPANI 😲 😁

Že se tu prodá (násobně) víc takovýhle NE moc povedených aut než https😐/www.auto.cz/…im-cekame-135429 nebo i celoplanetárně nejprodávanějšího auta svého segmentu https😐/www.motortrend.com/…st-drive-review/ sme si opravdu zařídili MY
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja nas pokriveny trh uz dlhodobejsie moc nechvalim ked si si vsimol.. v tomto zlata amerika rusko ci australia ... v podstate uz radsej sledujem aj tieto trhy a aj modely na tychto trhoch ako ten nas dnes uz smiesny piesocek ... ale snad aspon clio sunda golfa... aspon to ma tu u nas kusok tento rok potesi ked uz nic ine ...

nemame tu uz ani telluride ani pallisade.. aj optima v eu uz skoncila... a nepride do eu ani kia seltos ci novy cross kia sonet ... je smutne ze coraz viac modelov aut v eu konci... pripadne sem uz ani rovno nepridu... obcas je to na hlavu... ked zvazis ze optima uz nie ale stinger ano... alebo levorga kusovku ci nekake brz sem tahaju ale paradny velky ascent co by konkurent pomaly aj touarega uz v eu nemas...

alebo kym napriklad v amerike mas novy soul v paradnym motorom tak u nas z toho uz spravili akurat tak elektricku kusovku... cele zle
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Souhlasím jen ne úplně s tim TRH JE pokřivený. To MY ho dnes a denně a pokřivujeme

Částečně tedy vlády a dotování nafty ale to už snad radši neopakovat = ale jestli si víc evropanů koupí za ca stejnou cenu tuhle naftu nebo benzín hybrid RAVku 218 koní v maximální výbavě 218 koní co tempomat drží a do kopce nezpomaluje atp. to rozhodujeme už JEN MY

TAKY jsou mi trhy jiných kontinentů asi bližší
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nikdy by som nepovedal ze sa na nejake tie statistiky predajov aut v australii mexiku ci nejakej indonezii alebo kanade budem tesit viac ako na nejaku franciu italiu ci svedsko a pod ... ale je to uz dnes tak...

europsky trh uz akoby stratil vietor z plachiet... zacina byt akysi skostnately a aj coraz menej zaujimavy aj perspektivny... donedavna naj trh galaxie a prilahlych mliecnych drah a pupok sveta je dnes uz vcelku plytka a nezaujimava mlacka vedla skutocnych oceanov ako cina usa rusko australia a pod ..

PS: ved napriklad povedzme aj fiat ma dnes uz viac modelov v brazilii ako doma v italii .. a este aj krajsich a lepsich a perspektivnejsich...

a inak hoc nie su napriklad zase seaty v usa.. ani kanade... tak v mexiku uz napriklad su https😐/www.auto.cz/…licovy-trh-74688 :yes😒br />
a obdivujem v tomto toyotu ze do eu dokaze v podstate priniest skoro vsetko az na par velkych specifickych SUV ... a je preto skoro zazrak ze u nas mame aj nejaku camry ... alebo ze pride k nam aj velky 7 miestny highlander ... len sa pytam este dokedy...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No Highlander OD KEDY = už brzy = jestli to nějak neovlivnil Covid 😉
a DOKEDY = kompletní obměnu aut u nás sme tu počítali ca na 40 let KDYŽ K TOMU bude podpora státu = náš váš Andrejko Babiš má miliony z adBlue nafty a benzínu = on změnu nechce.

U nás je skoro 6 milionů aut = pro většinu diskutujících to bude JESTLI chtějí do konce života jezdit na ropu = budou

EDIT jo a kouk sem na Seat v Mexiku = 130 milionů obyvatel a prodávají celkem jednotky tisíc ks ročně. To je takový Subaru u nás :😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a co vravis dnes na hama.. opat vlastna liga... aj ked pred koncom som mal boba... toto nech mi uz nerobi :yes😒br />
do buducna je mexiko velmi perspektivny trh.. a nielen pre seat... vysie v odkaze sa inak docitas ze pre seat je mexiko druhy najdolezitejsi mimoeuropsky trh... a samozrejme este ma aj velku buducnost pred sebou... len na pocet obyvatelov sa nejazdi... vid india a pod... australia ma pocet obvatelov mensi ako nejake rumunsko a napriek tomu je top 10 najvacsich trhov sveta ... mexiko este bude rast.. spolu s indoneziou iranom argentinou vietnamom a dalsimi maju do buducna velku perspektivu :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 16:50 první věta :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ok ok... :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ještě Seat v Mexiku = odkaz si dal starší a je to spíš zbožné přání. Loni i letos jsou čísla tristní = Seat v 13x vetsim Mexiku prodá ca to samé jako tady. A tady taky nic moc
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
BONUS do diskuze https😐/archiv.ihned.cz/…manazer-z-afriky

EDIT teda PROČ sbírka :no: za aktuální info k novýmu šéfovi Škodovky = v diskuzi pod španělskou škodou Kodiaq = to už je trochu zoufalství ne?
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
SLeon
že aby auto bylo použitelné jako opravdu 5, 5+2 nebo nejlépe 7 plnohodnotných sedadel, musí se při tom trochu přemýšlet a něco si od MPV vzít. Např. rovná podlaha ve 2. řadě, 3 samostatná stejně velká sedadla s, všech 5 zadních sedadel snadno vyjímatelných, dobře tvarovaná a měkká sedadla s dostatečnou bederní oporou atd.
Auto nesmyslně hnali do délky a přitom, i kdyby ho zkrátili o 10 cm a lépe využili prostor, mohlo prostoru uvnitř být ještě více.
O hodně více se mi líbil dlouhodobý test Peugeotu 5008 2.0 HDi, kterému ale schází 4WD.
Prostě jako auto do rodiny je mnohem vhodnější - prostornější a na servisu navíc mnohem levnější, s hladce řadící převodovkou, navíc hezčí v int. i ext.. Tím už by se daly nahradit ty P807, Citroen C8, Renault Espace apod. velká MPV.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejdřív = Hamilton je neuvěřitelnej klikař 😁

Tenhle Seat fakt ne = viz úvodní příspěvek. Poměr cena reálnej výkon = skoro se až nechce věřit, že za ty prachy je motor tak trochu nedostatečný

Jedno jestli Pažout nebo tohle https😐/www.auto.cz/…-do-ceska-134390 seat 110kW fakt ne

Nejsem zrovna objektiVWní ale tenhle seat mi přijde https😐/autobible.euro.cz/…ezpecny-mexican/ naprosto out
Šimpanz
Rovnou podlahu si od MPV může vzít zase jen MPV a ne SUV, které nechce rezignovat na plnohodnotný zadní pohon. A není mi moc jasné, proč by Seat měl dělat z Tarraca MPV, když dělá nejprodávanější MPV Evropy Alhambru? Navíc ani v té se díky možnosti 4x4 nelze vyhnout menšímu tunelu v 2. řadě.
MajoKE
No neviem....v Sorente ( r.v.2019, kúpa 2020) mám vzadu rovnú podlahu bez tunela a mám štvorkolku.
Niemand
Alhambra konci. A na trhu su SUV s kardanom bez tunela. Tak neviem cim je tento pohon plnohodnejsi?
Šimpanz
Kardan se u SUV ukládá do tunelu ze dvou důvodů, ten primární je aby nečuměl pod spodkem vozu a byl chráněný při nějakém výletu na nezpevněné cesty, protože posadit auto na břicho je celkem ta nejběžnější patálie mimo zpevněnou cestu a pokud je kardan pod spodkem vozu tak to znamená konečnou a zároveň se do té trouby schovají i výfukové trubky ze stejných důvodů. A sekundárně kvůli torzní tuhosti samonosné karoserie. Takže udělat rovnou podlahu jistě lze, ale je to na úkor vlastností, které dělají SUV SUVéčkem a dělá to z nich spíše to MPV.
Niemand
Pises akoby podlaha bol plochy kus plechu. Aj SUV ktore neobmedzuju tunelom maju kardan schovany. A zrovna Tiguan nijak tuhu kasnu nema a krizenie zvlada horsie ako vacsina jeho konkurentov.
GeekStar
To je neveselé čtení, takovéhle auto si koupit musí být za trest. Naštěstí je v téhle velikostní kategorii poměrně široká nabídka, třeba taková Honda CR-V je vynikající.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
výplody toho chlapce se opravdu :no: nedají číst. Nechápe vůbec nic. Je to taková Gréta, která bojuje proti oteplování zvyšováním produkce CO2.

Jinak konečně někdo pochopil, že šmatlavý displej do auta nepatří! https😐/www.novinky.cz/…nemecku-40332233
Avatar - speedfred
speedfred
Daj si ho na hate list a budeš mať kľud (ako ja) , akurát ale neuvidíš polovicu diskusie 😒] 😒] 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale tech zásadních informaci, co ti unikne. Třeba dotace nafty, viz., viz., dotace, losi testy, dotace, viz., losi testy atd. 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
zadna dotace nafty neexistuje
Avatar - Mikesus
Mikesus
Stejně jako ekologický a spolehlivý diesel, my víme.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebuď trapnej Ádo = jestli tomu chceš říkat počesku ZVÝHODŇOVÁNÍ nafty = tak klidně

Problém je že při tržní ceně nafty = si diesel moc lidí nekoupí. Když k tomu přidáš vyšší výrobní cenu vznětovýho motoru = skoro nikdo. Když připočteš vyšší poruchovost a vyšší servisní náklady = šup si z nedávného evropského podílu dieslů v osobních autech ca 50% = na tržní nedotovaný realitě = třeba podíl 5%

Ať vo tom plácáš žvaníš kvákáš vymýšlíš COKOLI = tak to prostě je. A má práce po roce vysvětlování = a nejdřív úplnýho odmítání + stovek urážek atd. přes částečný akceptování reality = se snad dostává do finále
Avatar - speedfred
speedfred
Až bude od neh👋nej nejaká nová info tak ma prebuďte a možno si to aj prečítam.
Ako ekologický dízel tak neexistuje ekologický benzín či elektromotor.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak jako jsou mezi tím velké rozdíly v celkových nákladech = tak i v celkové ekologičnosti = ale to víme dáááááávno. Nevím teda jestli ty tipuju že.. :😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nejekologictejsi je samozřejmě chodit pěšky a bos, to je jasné 😁
Avatar - speedfred
speedfred
...a neprdieť.🙈
Avatar - Emel
Emel
Vnímám to z pohledu dlouhodobého testu jako splněná očekávání. Nic se nerozbilo, motor má vyšší než deklarovaný výkon i krouťák, v těžkém autě vlažnou dynamiku. Přiměřené opotřebení, akceptovatelná spotřeba oleje... z mého pohledu slušná dvojka - pro toho, kdo takové auto chce a využije.

Jasně, asistenční systémy jsou otrava a bude hůř... ale v tom je SEAT celkem nevinně.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vnímám to z pohledu dlouhodobého testu VIZ TEXT článku jako misty až fatální selhání

Souhrn je už v úvodním příspěvku diskuze

Jak se TOBĚ podařilo vymyslet SI OPAK?
Alfonz666
Miluju debily, co si musí za každou cenu v zatáčkách najizdet ideálně přes čáru do protisměru :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dělám to běžně = proč taky ne když je to trasa co znáš a víš kde je ideální stopa = a samozřejmě zřetelně vidíš daleko do protisměru

A neříkej mi debile a už vůbec ne že mě miluješ 😁
Alfonz666
Když je silnice prázdná, tak je mi to jedno... ale asi za nejakou větší zatáčku těžko uvidí. Já tyhle závodníky potkávám právě docela často v protisměru musím vymetat škarpu aby měl debil ideální stopu...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je spíš něco jinýho = do protisměru když tam vidí auto nejede nejspíš ani ***. Ale HODNĚ ***ů jede zatáčku moc rychle a nemá na to auto a nemá na to schopnosti a PAK když je něco v protisměru je to problém = se dostat do svýho pruhu na svou stranu
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ozzman s S classe 😒]
elluper
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
PÁRAL DAVID
Příspěvek podléhá schvalování.