Toyota Yaris přijíždí v nové generaci. Změnilo se prakticky všechno, design, použitá platforma i pohonné ústrojí. A právě nový hybrid jsme při prvních jízdách měli možnost vyzkoušet.
Pokud člověku nevadí řadit, tak je ale právě ta 1.5 v manuálu ideál.
Litr je jen o 40t levnější, z toho půlka jde na vrub nižšímu stupni výbavy... je jen s pětikvaltem atd.
Hybrid je naopak o 90t dražší, je pomalejší... a pokud by byl rozdíl ve spotřebě litr, tak je návratnost někde okolo 300tkm, což je u městskýho auta hodně.
Ale samozřejmě chápu trend mít v městském autě automat a pak už je to trošku jiné. Pro sebe bych si vzal právě 1.5MT.
Ani jedno není vyloženě holčičí auto.
Za mě je to dost o penězích. Fajn že Jazz je variabilní a prostorný a tak, ale Honda si ho vždycky nechala zaplatit.
A totéž platí i pro ten hybrid... určitě bude fajn, ale 90t oproti 1.5 s manuálem je dost. Kdo už by chtěl automat, tak dejme tomu.
suhlas... ten zabacky dizajn sa nepaci ani mne.. vyzera to hodne vajcoidne a ta kabina akoby bola jedna elipsa posadena na rame... zadok kratucky a divne odstavajuci.... a nie je to ani retro ani pekne ani prakticke... navyse je to aj docela vysoke a rozplacnute jak zaba ..... nova i20 ma daleko krajsie proporcie za mna.. a posobi uz na pohlad akosi praktickejsie a pouzitelnejsie .... alebo aj nove clio... ale aj rio a dalsi... pride mi ze pre dvoch mladych do mesta to bude opat trhak a pekna stylovka ... ale ako auto na vsetko a pre kusok uz rodinnejsie potreby by som asi radsej uz okukol clio alebo i20 ( v malom segmente ) ... pripadne uvidime aj aka bude nova fabia....
technicky aj spotrebou aj vykonom klobuk dole... tu toyota opat rube vysoko a uspech je jasny... ale tak nejak opat sa mi novy yaris nepaci tak ako by som si prial .... hlavne po praktickej aj vizualnej stranke ..... pritom corolla je tak krasna a sipovita aj prakticka a yaris opat taka divna buchta :-( este aj tie odstavajuce zadne blatniky https://img2.auto.cz/…ull/6477511_.jpg .. rovnaka kolotocarovina a vizualna prisernost jak na nejakom hrackaraskom aygu ... zlata corolla fakt... pekna aj prakticka ... ved voci roztecenemu pudingu yarisu je aj nova i20 razom vyrysovany sportovec https://img2.auto.cz/…ull/6189414_.jpg ... po CH-R dalsia toyota ktora fakt ide uplne mimo mna a pritom je mi jasne ze opat bude mat megauspech... fakt ze zlata corolla
PS: cim viac sa na niektore auto tesim tak tym sa akurat vzdy viac sklamem ( tentokrat yaris ) .... a ked od niecoho uz fakt nic necakam tak vtedy zrazu ma prijemne prekvapi ( vid nova i20 )
1,5 s manuálem bude dle mne čím dál tíme méně žádáná. Jako je tomu u ostatích modelů tak hybridní verze budou nakonec převažovat. V západní evropě 100 % v ČR nejspíš také. Možná základní verze jako "levné" služení auto na poměru hybridů něco uberou. Toyota cílí s tímto novým yarisem na jiného zákazníka než tomu bylo doposud, na zákazníka co chce hezké moderní auto, příjemné na řízení, řazení ( automat ) a denní ježdění do práce a je ochoten za to něco připlatit. Vzlášť do velkých měst je hybridní pohon ideální a velice příjemný na řízení.
...stejně jako po stránce kvality zpracování. Ovšem design tohoto stroje je bohužel jedna velká tragédie - jakási japonská superoblá a oteklá "Buchanka" s vytaženými blatníky a prapodivně tvarovanými světlomety, nehezkou maskou a neforemnými nárazníky. Sorry Toyoto, ale toto je pro mě jako pro Evropana zcela nestravitelná krmě a auto, které si mi vůbec nelíbí, si nikdy nekoupím. :-(:no: Designéři Toyoty by měli zajet na stáž třeba do Technocentra Renault, aby viděli, jak se navrhuje skutečně pěkný a sympatický malý hatchback! ;-)
4 roky zpět jsme kupovali hybrid v top výbavě ( BiTone tehdy, dnes selection) za 450, teď tu premiere edition za 470. Vybava nesrovnatelna, výkonnější a úspornější. Mne to přijde taky naprosto v pohodě.
´´V případě hybridu základních 445.000 korun ´´ a to je cennikova cena na zaciatku predaja + omnoho vyssia vybava, vykon, bezpecnost aj lepsie spracovanie... tak neviem kde vidis rozdiel k horsiemu
nielen zadna cast... aj tie 20cm do stran odstavajuce zaoblene hrby... pardon blatniky su neskutocna gycovina ... navonok kasnou siroka zaba a vo vysledku vzadu kabina bude predpokladam sirkou pod priemerom triedy.... pride mi ze novy aris hra viac na styl.. ale napriklad ani kufrom si voci predchodcovi nijako nepolepsil a to je podstatne aj kasnou sirsi ... ale opat teda treba povedat ze do neba odstavajuce blatniky este kufor nezvacsuju to je fakt... vedla tohto nafuknuteho stvorzubca bude taka nova i20 jasna stuka segmentu ... pritom corolla je fakt vizualne paradna.. nechapem teda preco yaris musi byt ( pritom technicky super auto ) opat vizualne nejaky divny .... ako cakal som kde co ale toto fakt nie... a naopak i20 ktora mi v tej este sucasnej generacii prisla taka este nijaka... tak v tej novej ma uz doslova pritahuje ....
obzvlast 1,5tka s 6M sa mi tu javi ako idealna kombinacia ( cena vykon spotreba ) .... to uz bude parada na taketo auticko .... :yes:
popravde vacsia corolla sa mi paci dizajnom tak nejak podstatne viac ale skarede to zase nie je... mozno to auto uz mohlo byt aj kusok dlhsie ... to aj moj maly biely drobec je od tohto kasnou dlhsi a to je fakt uz medzi tymi novymi malymi autami ( clio, P208, rio i20 a pod) jeden z najkratsich kuskov dnes uz.... tak nejqk som cakal ze v pripqde mozneho prechdou do noveho yarisu o par rokov --- ze automaticky dostanem uz aj "vacsi" kus auta" ale jak pozeram pokrok by bol len v razvore .. ani kufrom ani dlzkou kasne by som si prechodom do yarisa asi moc nepomohol.. a o rozplacnutu buchtu tiez nestojim,... skoda... lebo tak nejak som sa na neho fakt tesil ale pride mi ze clio uz bude celkovo rodinnejsim a pouzitelnejsim kuskom aj proporcne lepsie posadenym.. alebo nova i20 .. na nu som tiez velmi zvedavy https://img2.auto.cz/…ull/6189414_.jpg vyzera hodne prakticky ale zaroven aj sportovo... ... kazdopadne novy yaris bude urcite opat megauspesny... aj napriek tomu ze mi nepride uz moc prakticky strihnuty :yes:
Clio 1,33 má síce 4 valce, ale pokiaľ viem tak len priamy vstrek, čo je na jazdenie okolo komína na nič. Teda ak plánuješ auto držať dlhšie ako 4 roky, čo je aj môj prípad. Ten v Yarise by mal mať aj nepriamy vstrek.
Vidím to ako Emel, teda za najzaujímavejšiu motorizáciu považujem práve 1,5ku. Litrový trojvalec je slabý a slabšie vybavený, pritom len o málo lacnejší. Hybrid je naopak o dosť drahší (OK, časť ide na vrub automatu). Dynamika 1,5ky je lepšia ako pri hybride, myslím, že ten výkon na malé auto poskytne aj trocha radosti z jazdy a spotreba tipujem nebude citeľne vyššia ako pri hybride (tipujem, že atmo 1,5ka v tak malom aute bude jazdiť za 5). No a ako bonus je to štvorvalec (ako jediný z ponuky).
Takže hybrid je voľbou najmä pre tých, čo musia mať v Yarise automat (ženy a pradeda :-[] ), pre ostatných je lepšou voľbou 1,5ka.
s tym samozrejme suhlasim. Ten kto ma moznost nabijat vo vlastnej garazi a na vacsie vzdialenosti ma k dispozicii druhe auto (beznin/diesel) je CitiGo podla mojho nazoru o dost lepsia volba.
Nic proti jazzu ale proč pro holky? Mám 190 cm a do končící generace se v pohodě vejdu. Jazz je prostě dražší auto = pro kluky i holky = sou myslím obě auta ;-)
Holčičí auto....mně to vždycky připadá jako taková křečovitá snaha auto aspoň trochu znectít. Kdybych to měl brát podle svých zkušeností, co se v reálu holkám líbí, tak mezi malými auty by tam moc zástupců nebylo. Ani Jazz, ani Yaris, ani SSS...to spíš Mini a F500. Nebo menší crossovery CX-3, Arona, Captur, 2008. No a pak taky auta, kam horko těžko vyšplhaj a málem neviděj přes volant. :D
Aktuálna 1,5 končí. Nové bude mať tiež len 3valce. Jediný dôvod prečo ho budem pri výmene zvažovať je ten, že to auto už dožije vodičáky mojich detí a chcel by som ich naučiť na 3 pedále. Podstatná otázka bude či sa nešetrilo a nevyhodili nepriamy vstrek. Auto len s priamym vstrekovaním na krátke trasy nechcem.
nemyslim, pokial neriesim design interieru. To zrychlenie el. CiTiga v meste Ti spalovak v Yarise asi nikdy neda. A na kratke trasy, na ktore su stavane obe auta, interier moc riesit nebudes, proste sa vezies v tom aute kratko, na kratke denno denne trasy, na to nepotrebujes luxus obyvacky, ale vystacis si so spartanskym interierom.
No práve že ani tá 1,5-ka už nie je štvorvalec. Ak nie Yaris ako hybrid, potom už ostáva hlavný argument, že je to proste kvalita Toyota, inak nevidím nič navyše a je mi to celkom ľúto. Ale teda v B-segmente by som v takom prípade už volil Clio 1,33 tce preplňovaný štvrvalec s EDC a vo výbave Intens.
Na predvadzackach tomu stoja furt na krku, odtestovat dynamiku a chovanie ratazca, podvozok... za 3-4l ides mimo mesto s hociakym aurisom/corollou s 1.8hybridom a to su vacsie a tazsie auta a starsi hybrid system s vyssim objemom spalovaku...
to plati len pre tych co vedia nabijat doma... s hybridom a benzinom nezrovnatelne, hlavne vo vacsom meste kde su panelaky a vonkajsie/podzemne parkoviska...
Tak jazz nazivo vyzera omnoho lepsie ako na fotkach, bol som velmi prekvapeny ked som ho zbadal v obchodnom centre vystaveny. Ale yaris a jazz si nebudu konkurovat absolutne vobec. Tam, kde yaris konci v top vybave, jazz zacina v zaklade. Yaris urobi velke predaje, u nas hlavne ta atmosfericka 1.5 so 6-stupnovym manualom, napr. v DE hybrid, navyse je to najlepsie bezpecnostne vybavene auto v triede, no jazz za 20000 EUR a viac si kupi maximalne nejaky fanaticky fanusik hondy, co zije vo velkomeste a potrebuje auto do 4 metrov.
Manual je velkou vyhodou, vacsina obyvatelov CZ ci SK nevyba vo velkomeste a nemaju v garazi sportiak na vyblaznenie sa, takze si chcu jazdu uzit aj s beznym autom. V takom Japonsku to bude samozrejme uplne inak.
Nekazi sa u manualu a atmosferickych motorov absolutne nic, kvoli tomu hybrid kupovat netreba. Navratnost hybridu je mozno 20 rokov, tolko to auto mat nebudes.
A skusal som najnovsiu corollu 1.8 hybrid, ako ked toto niekomu vyhovuje, v poriadku, kazdy sme iny, ale nic zaujimave na tom motoricky nebolo. OK - super podvozok, super pohodlne, tiche, vybava, ale ten motor bol taky, ako to nazvat, vyslovene nezazivny, verim, ze 2.0 je ina kava, ale zakladny hybrid je podla mna len o spotrebe a stale je tam ten vysavacovy efekt pri zrychlovani - ok, pri beznej jazde nie, ale ked chces co i len trochu dynamiky, je to tam pri kazdom zrychleni.
Tak ako ktoré, Mazda viac, Toyota menej. Yaris ako typické ženské autíčko ma úplne míňal, toto je prvá generácia, o ktorej by som dokázal seriózne uvažovať. Uvidíme, aké budú prvé jazdné dojmy z tej atmo 1,5ky, výkon má na to, aby to bola aj nejaká zábava.
Nepodíval, vůbec jsem nepotřeboval cenik. Ano, to je ceníková cena, ty ceny co jsem psal jsou za kolik jsme auta objednali. Tenhle Yaris nám dorazí do měsíce cca. To samé bylo tech 450 za minuly také po nějaké té slevě.
Právě že mi přijde, že u toho Yarise se to moc nezměnilo.
Minuly cenikovy byl taky přes 500.
Vyhřívaný volant, HUD, adaptivní tempomat, další asistenty, AA, bezdrátová nabíječka, protihluková okna. To je jen co mi vypadne z hlavy.
S Ozzmanem uděláme srovnání generaci, tak to budu muset projít vse.
Jediný skok je u ceny od, u těch vybavených je to naprosto shodné.
Jazdím Yarisa 1,33 s manuálom už 3 roky a teraz v lete, keď stojím na križovatke a cez pootvorené okná von znie nejaká tá progmetalová či hardrocková nálož, alebo keď mám chuť opustiť križovatku ako prvý a preženiem otáčkomer až ku 6000, tak mi tá Yariska ako auto pre "holky" nepripadá.
Ale je fakt, že ten prvý facelift odchádzajúcej generácie mi stále pripadá vyzretejší, športovejší a hlavne pri pohľade zo zadu taký správnejší pre to auto. Proste druhý facelift hlavne dizajnom zadných svetiel mi k tomu malému autu nepasuje. A na pohľade zozadu to ani GRMN nezachránil.
Zase take hrozne to s komfortom nie je, aj ked je pravda, ze to skor kopiruje cestu, ako by nejak tlmilo. Aj vo vysokych rychlostiach huci, ale na rozdiel od takeho spalovacieho Scenicu to nie je auto na dlhe rychle jazdy. Za hodinu je na dialnici po vsetkom, to sa da vydrzat aj v tych hroznych sedadlach :-)
Zareaguje tak, že 1,5 R3 nie je tak zaujímavý ako 1,5 R4. Ale ako napoly uvarená žaba akceptujem aj ten trojvalec, notabene v tejto triede a od kúpy by ma tento samotný fakt neodradil.
Zajisté. Tady si určitě vzali jina auta, aby to vyšlo, že?
http://youtu.be/MJf3O_R8VXM
http://youtu.be/Yw8xqCkAXbs
A tady je asi to měření, na které se odkazuji s citigem
http://youtu.be/2QdZXtBmusM
Fakt super takhle podle tachometru a stopek :D
naprosto souhlasím, chvíli jsem taktéž o Citigo uvažoval jako o dalším autě, právě z ekonomického hlediska. Ale nakonec komfort převážil nad nevýhodou v parkování a zatím stále jezdím větším do centra.
Kamarádka ho měla, a když jednou jela ještě v Aurisu ( kdo jel, ví jak je (ne)odhlučněn ve vyšších rychlostí ), pochvalovala si klid na palubě :-[] . Něvěřil jsem vlastním uším. Ale byla to ještě klasika
Ale co další věci? Komfort podvozku, odhlučnění, bezpečnost, výbava? Já vím že se to dá vydržet, ale pokud někdo říká, že po městě na komfortu podvozku nezáleží... tak já si to nemyslím. Když odhlédneme od ceny a provozních náklaldů, určitě bych po městě radši jezdil ve Fabii (Yarisu, Cliu) než v CitiGo.
Tak prostor zálezí i na tom, jak je přední palubovka vražena do kolen, do holeně.
Podle auto.cz je tam více místa než v předchůdci, podle mě to asi bude naopak. Prostě chybí porovnání vražení palubovky do kolen, holeně ve srovnání s předchůdcem.
Navíc i nižší výška o 4 cm také hraje proti prostornosti.
Vidím to podobne. Ono si hlavne treba do toho auta sadnúť a vyskúšať si to, papier znesie veľa.
Asi rok dozadu vymenil predposlednú generáciu Yarisu za Jazza a je to "nebe a dudy". Jazz je kvalitatívne úplne inde, jazdenie s ním je zábavné. Motor, prevodovka jedna paráda. S Yarisom to bolo skôr utrpenie, bolo to mdlé, v meste som sa cítil ako keby som bol brigádnik platený za preraďovanie. Schválne si pôjdem vyskúšať novú 1.5 / MT.
Vyhliadky nového Jazzu sú veľmi dobré. Priestor, technika, výbava. Akurát ten dizajn bude zrejme nášľapnou mínou. Cenu schválne nespomínam, stačí si do podobnej výbavy a motorizácie nakonfigurovať akéhokoľvek konkurenta z B segmentu a človek hneď uvidí na čom je. Navyše ten priestor nedostane nikde inde, pravdepodobne ani povestnú spoľahlivosť ktorú si Jazz drží každou generáciou (klop,klop, hádam im to vydrží)
Jediný problém je, že sa nemôžu pri Jazze chváliť s magickou "cenou od", ale chcel by som vidieť, kto si kúpi hybridného Yarisa v základe (hoci túto možnosť chválim). Yaris Hybrid Selection a Jazz Elegance majú podobnú výbavu a tam už je cenový rozdiel len tisícka. Môj favorit je zatiaľ Clio E-Tech. Žiadne japonské podivnosti, ak to bude dobre fungovať, nie je o čom.
3.8 to už by bylo lepší, než co tu uvádějí. Za 3.8 to už musím jezdit i já mimo dálnici a v rámci předpisů. Tak předpokládám že řidič co přemýšlí a umí by to měl dát s Yarisem tak za 3
S Jazzom som už jazdil, v Yarise zatiaľ len sedel a bol som z neho trochu sklamaný. Celé je to nejaké také pudingové, interiér je priestrannejší, ale nepôsobí vzdušne ani nijak kvalitne, vzadu miesto nič moc.
Dizajn Yarisu už bude tiež polarizovať, no ponúka lepšie možnosti skladania výbavy, takže pre mnohých bude aj lacnejší.
Jazz tiež nie je nijak extra pôvabné auto, ale jeho technológia slušne funguje, vie viac času jazdiť na elektrinu, má príjemný interiér, je z neho perfektný výhľad, k tomu fajn variabilita vďaka magic seats, nízka nakladacia hrana kufra a hlavne veľmi slušná výbava. K tomu dobrý podvozok, len teda v zákrutách sa nakláňa.
V čase, keď všetci prechádzajú na minimalistický dizajn a čisté línie sa Toyota vyžíva vo všelijakých vlnobitiach a rýchlo starnúcich interiéroch. O tom, že robí skvelé autá nemám pochýb, sám by som si v C segmente vybral Corollu Sedan, len prosím, nech zas nezaspia, lebo pekne to rozbehli s novými modelmi.
na ten současný ceník jsi se podíval špatně, těch 470 tis je za benzín 1,5. Za hybrid v top výpavě Premiere edition je to 550 tis. Tedy podle jejich konfigurátoru na webu. Mne vůbec nejde o cenu, držím se toho, že každá věc má svého kupce. Jen jsem upozornil na to, jak se za cca poslední 4 roky zvedla ceníková cena o více jak 100 tis. Kč. Výbava Premiere edition není o moc lepší než byl Style ( Bi-tone ) a později Selection, většinu věcí ( kromě apple caru a bezdrátového nabíjení mobilu ) co má současná top verze, měla i před 4-5 roky top verze yarisu také. To, že má auto, novější motor a větší display a více multimediálních prvků je pokrok daný dobou, který si samozřejmě zaslouží vyšší cenu ( vše se zdražuje ), ale skok za 4-5 let o cca 100 tis není u takového malého auto málo.
Tak tohle presne ukazuje, když je prázdná baterka. Pak tech 40 dolu odpovídá, spalovak má 112 kW. A pak jsou lidi jako simpanz, kteří to berou tak, ze to takhle je vždy.
Ale chápu, že pro někoho, kdo tím nejel víc než pár km je to nepochopitelne. Hybrid nemá plný výkon vždy.
Zas ten eTsi má dosť veľkú kapacitu batérie a silný elektromotor na to, že je to vlastne štart stop s možnosťou plachtenia. Pritom oproti 2,0HSD je celý pohon výrobne drahší pri vyššej spotrebe. Ale dynamicky to do 100 nevyzerá, zle ani voči tej dvojlitrovej Octávii.
Presne tak, Citigo-e iV som za týždeň nabíjal dvakrát a to tiež len preto, že som sa s ním otočil BA - Veľký Meder, čiže nejakých 120 km.
Zoe v pohode aj 2 týždne bez nabíjania pri dennom jazdení po BA.
Bývam v starej bytovke a zatiaľ si viem úplne v pohode predstaviť život s elektromobilom. Najväčší problém vidím v priberaní, keďže najradšej nabíjam pri McDonalde.
celkom nesuhlasim, pokial hovorime o ludoch byvajucich v panelakoch, tak mas pravdu. Ale kazde mesto ma primestke casti, kde je uz dost vela rodinnych domov , nehovoriac o mnozstve obci vo vzdialenosti 20-40km od mesta, a tam su uz vacsinou rodinne domy a preve tito ludia najazdia denno denne niekolko 10-ok km do mesta a spat, ci uz za pracou, sluzbami, zabavou, ... odhadujem, ze to moze byt aj 30% obyvatelstva, a tito vsetci to auto nabiju cez jednu noc z klasickej 230V zasuvky na 80-90% kapacity a moze im to vystacit na 2 az 5 dni, podla denneho najazdu. Citigo dojazd v lete mimo dialnice aj 300km, 260 uplne v pohode aj s klimou a bez obmedzovania, takze super.
ano, když někoho řazení baví, hledá živý motor ze kterého díky manuálu dostane to co chce a kouká se na peníze a počítá tak ano. Troufnu si tvrdit, že většina současných majitelů hybridů návratnost ve spotřebě již neřeší, kupují jej ze zcela jiných důvodů, hlavním je dle mne to co jsem psal výše, jednoduchost a plynulost ( větší hladkost řízení ) a větší ticho při městké a pomalejší jízdě. Nižší spotřeba je jen bonus navíc. Toyota je si toho dobře vědoma a proto si dovolí vyšší ceny než dříve. Prvního hybridního yarise před 5 lety, kterého jsem kupoval manželce tak v top výbavě měl v ceníku cenu 430 tis, nyní přes 500 tis.
právě, že se u automatu neřadí a to je většině co si chce koupit auto na denní ježdění do práce příjemnější o ženách nemluvě. Skutečně na ježdění po Praze a jiných velkých městech je automat výhoda. Příjemné je na tom je právě to, že nemusím kromě sledování provozu kolem nic dalšícho řešit. Jinak mám již 4 hybridní Toyotu a skutečně bych se u auta na denní používání k manuálu nikdy nevrátil. Nyní mám e-cvt i s možností ručního řazení pod volantem a použil jsem to snad 2x. Yaris není auto na zábavu jako BMW M2, tam manuál pochopím v městkém autě již ne.
preco tam mas tt a predtym t ?
vseobecne dizajn starne rychlejsie u proporcionalne menej vyvazenych aut ako napr. Jazz... vysoke, uzke,... yaris je siroky, kratky a ma velky rozchod kolies, pochybujem ze zostarne dizajnovo rychlejsie ako jazz
Myslel som to dizajnom, tieto ázijské vlnky krivky sú pre mňa ženské 😃 A možno Jazz je viac konzervatívny ale určite nie pre dôchodcov Interiér je velmi vydarený, celkovo dizajn nebude tak rýchlo stárnuť ako u Yarisa
no je tam jedine mereni ( bohuzel neni reference ) a jeste tvrdi 0-100 za 11.1, když oficialne je 12.3. Velmi verohodne. u corolly 2.0 dlouho psali 9.3, buh vi kdo to meril. Mozna neco podobneho, jako my na letisti, kde bylo vody po kotníky.
Aha, asi stejně jako u dvoulitrové corolly psali, že má 0-100 za 9.3s dokud nemeli vic nez jedno mereni. To same je u citiga, kde maji jedno mereni a udajne o vice nez vterinu rychlejsi nez je oficialni udaj.
8 let starý model který 2020 končí vs 2020 novinka
Bohužel tam není ten rozjezd vůbec nejsou městské rychlosti alespoň 0-50 km/h ale v těch dalších rozdíl půl vteřiny a o celé nula celá 4 desetiny sekundy = JE to o 40 cm kratší dynamičtější ;-)
je to mozne, ma slusny dojazd, cena je dobra a celkovo je to dobre auto, z hladiska ekonomickeho by som sa priklanal k tomu co tvrdis... holt, ale tych ludi v mestach co maju cez noc zasuvku je pramalo...
keby som bol kriticky tak to samo nedava vobec zmysel aby to bol 4vál, kedze toyota aktualne predstavila v objemoch 1.5 novu generaciu motorov R3... zeby sucastne vyrabali do novej platformy este atmo 4vál len tak, alebo tam pchali nejaky stary motor (nekompatibilny s novou TNGA platformou) to je tiez vylucene...
V i30 uz mas 1.5 atmo dualjet... u H/K su tie motory ok, netrpia na karbon, ale inak suhlas, zalezi kto ma ake financie a potreby... pre mna osobne to dava zmysel tak ako pisal Emel 1.5 + M6, pre niekoho kto jazdi fakt vyhradne mesto a kratke trasy a ma dost penazi tak hybrid...
To je úhel pohledu. Před těmi čtyřmi lety nas stal yaris v top jako auris v top v hybridu. Jeho cena téměř zůstala, corolla v porovnání s Aurisem vyletla skoro na dvojnásobek. Takže pokud tehdy to bylo ok, dnes aprosto ok taky za tohohle prcka.
Ale chápu, kdo chce prostor, sáhne v téhle ceně po i30/ceed. Kdo chce auto do města, může ušetřit a trápit se s manuálem nebo nespolehlivosti či karbonizaci, nebo si připlatit za pohodu a bezstarostnost.
příjemné řazení ( automat ) ?
Můžeš to rozvést? Jak se "příjemně" řadí u automatu (myslíš příjemné mačkání páčky pod volantem?) a to se zde v tomto případě bavíme o CVT/eCVT
Za male auto je to vela penazi, ale kedze to ma vykon, automat aj bezkonkurencnu spotrebu, tak cena rastie... polo s (poruchovym) automatom v podobnej vybave nekupis lacnejsie a bude este aj menej ekologicke a menej usporne...
Nevím co tím ze hatchbacky dospěly autor chtěl říct, ale výborné chování jízdně všude i na dálnici měla už minula generace pola o té aktuální nemluvě. Když je tam dobrý motor dá se jet 180 bez náznaku jakékoli nervozity nebo Nekomfortu. Takže buď je autor mimo, nebo u Toyoty byly 100 let za opicema.