Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeModernizovaný Renault Mégane už zná české ceny. Klíčovou novinkou je plug-in hybrid
141 komentářů
iudex
Tak ako pozerám na facelift (konkrétne RS) a porovnávam ho s doterajším, tak ani pri priamom porovnaní nevidím žiadny rozdiel. Čo sa tu zmenilo?
Ten plugin hybrid je v zásade fajn, len má dva problémy: dynamika nezodpovedá papierovému výkonu, je ešte kúsok pod úrovňou dynamiky slabšej 140k 1,3ky (údaje o 160k spaľováku nie sú, ale tipujem, že značne predčia ten hybrid). Ale to je zdá sa problém všetkých PHEV, papierový výkon fajn, dynamika ale nezodpovedá tomu výkonu; proste "hybridné kone". No a tiež je tu cena, tá sa mi javí ako dosť vysoká v kontexte toho ponúkaného výkonu. Octavia iV síce stojí viac, 825t, ale jednak je len v najvyššej výbave Style a hlavne má podstatne vyšší výkon, 150 kW. Takže 750t za 117 kW Megane sa mi javí ako dosť.
Ten plugin hybrid je v zásade fajn, len má dva problémy: dynamika nezodpovedá papierovému výkonu, je ešte kúsok pod úrovňou dynamiky slabšej 140k 1,3ky (údaje o 160k spaľováku nie sú, ale tipujem, že značne predčia ten hybrid). Ale to je zdá sa problém všetkých PHEV, papierový výkon fajn, dynamika ale nezodpovedá tomu výkonu; proste "hybridné kone". No a tiež je tu cena, tá sa mi javí ako dosť vysoká v kontexte toho ponúkaného výkonu. Octavia iV síce stojí viac, 825t, ale jednak je len v najvyššej výbave Style a hlavne má podstatne vyšší výkon, 150 kW. Takže 750t za 117 kW Megane sa mi javí ako dosť.
Ono to nebude tak drahé, Renault běžně prodává Mégany s 1.3 pod 400 tisíc, byť né extra vybavené, takže bych počkal na skladovky a pak se uvidí, jestli to bude za cenu Ocative iV.
Vesměs na tom autě je spíše potřeba doladit jiné věci, než je vzhled a motory. Exteriér a interiér je dle mne povedený, slušně zpracovaný, ale co mi na Méganu vadilo, bylo řízení a řazení, které bylo spíše gumovější, stejně jako hlučnější podvozek a trochu prkenný (testováno 1.33 Tce kombi GTline 140k), naopak motor byl skvělý. V kontextu Mégana jsem jezdil i nové Clio, kde bylo vše o dvě třídy lepší, takže pokud facelift Méganu vykročil směrem k novému Cliu, nebude mít výrazných slabin z objektivního hlediska. I jako základ motor 1.0TCe 120k vypadá dobře, Cliu slabší 100k verze dávala slušnou dynamiku, takže to taktéž vítám, divím se, že nemá jako základ právě tuto verzi i Mégane.
Vesměs na tom autě je spíše potřeba doladit jiné věci, než je vzhled a motory. Exteriér a interiér je dle mne povedený, slušně zpracovaný, ale co mi na Méganu vadilo, bylo řízení a řazení, které bylo spíše gumovější, stejně jako hlučnější podvozek a trochu prkenný (testováno 1.33 Tce kombi GTline 140k), naopak motor byl skvělý. V kontextu Mégana jsem jezdil i nové Clio, kde bylo vše o dvě třídy lepší, takže pokud facelift Méganu vykročil směrem k novému Cliu, nebude mít výrazných slabin z objektivního hlediska. I jako základ motor 1.0TCe 120k vypadá dobře, Cliu slabší 100k verze dávala slušnou dynamiku, takže to taktéž vítám, divím se, že nemá jako základ právě tuto verzi i Mégane.
Tak ja som jazdil iba GT a tam bude zjavne iné naladenie podvozka a riadenia, ale okrem trochu ľahkého a necitlivého riadenia (ale to má dnes skoro každá predokolka) som nejaké výhrady nemal. Ale ako píšem, GT bola športovejšia verzia a asi bude dosť odlišná od základu.
na GT som cital vela staznosti pre vyladenie podvozka, na dobrej ceste super, na rozbitej velky nesulad pruzin a tlmicov... kde si s tym jazdil ty ?
To je možné, mne přišel podvozek docela hlučný a nejistý na typické středočeské okresce, což není zrovna lehká disciplína, to uznávám, ale extra rozbité to taky nebylo 😊. Viz asi to, co píše Lamal, na hezké silnici je to ok, to snad každé auto a na rozbité to trochu postrádá komfort a není to uplně ono.
clio som jazdil tiez, bol to kostitras na nekvalitnej ceste, neverim, ze megane jazdi horsie.
Prave ten motor bol najvacsou vyhodou meganu - mat "kludny zamatovy vykonny" stvorvalec uz v zaklade bol jeho hlavny trompf, 1.0 trojvalec je jednoznacne pohorsenie, vykon to mat bude, ale kulturou chodu a spotrebou pri zatazeni to nikoho nenadchne. Megane sice nie je bohvieako zaujimave auto, ale ten motor a plnohodnotna nizsia stredna za super cenu mohli presvedcit vela ludi, teraz bude kupujucich podla mna opat menej...
Prave ten motor bol najvacsou vyhodou meganu - mat "kludny zamatovy vykonny" stvorvalec uz v zaklade bol jeho hlavny trompf, 1.0 trojvalec je jednoznacne pohorsenie, vykon to mat bude, ale kulturou chodu a spotrebou pri zatazeni to nikoho nenadchne. Megane sice nie je bohvieako zaujimave auto, ale ten motor a plnohodnotna nizsia stredna za super cenu mohli presvedcit vela ludi, teraz bude kupujucich podla mna opat menej...
Jaké Clio v jaké konfiguraci si jezdil ? Já jezdil v RSline a na 17" tlumilo solidně, jasně ,že příčné nerovnosti tak neodfiltruje, má přeci krátký rozvor, je to malé auto, to je fyzika, ale Mégane se rozskákal a byl hlučnější.
A nechapu o čem mluvíš? Vždyť je v nabídce pořád 1.33Tce, tak o co jde ?
A nechapu o čem mluvíš? Vždyť je v nabídce pořád 1.33Tce, tak o co jde ?
hovorim o TCe 115, co bol stvorvalec 1.33 s turbom. To okrem mercedecu nemal v zaklade nikto a vsade chvalia, ze sa ten novy motor podaril, bez ohladu na to, v akej vykonovej verzii. Bol to podla mna najvacsi trompf meganu.
Namiesto toho je teraz TCe 120 1.0 R3 - ja som jazdil len 1.0 v cliu, a sice bol zivsi ako na papieri, ale prejavom/kultúrou chodu/spravanim to na stvorvalec rozhodne nema - do 2000 ot/min vibracie, po nejakej "turboprodleve" silny zatah a pri zatazi to sekackovite vrcanie a horibilna spotreba.
Presnu konfiguraciu toho clia neviem, malo to manual a 1.0 100PS a aj navigaciu, cize asi 17", siel som po dost rozbitej ceste a ok, male auto, maly rozvor, musi to byt stabilne aj na dialnici, ale tazko je mi uverit, ze megane s vacsim rozvorom a ako klasicky hatchback nie je pohodlnejsi a dospelejsi ako clio.
Namiesto toho je teraz TCe 120 1.0 R3 - ja som jazdil len 1.0 v cliu, a sice bol zivsi ako na papieri, ale prejavom/kultúrou chodu/spravanim to na stvorvalec rozhodne nema - do 2000 ot/min vibracie, po nejakej "turboprodleve" silny zatah a pri zatazi to sekackovite vrcanie a horibilna spotreba.
Presnu konfiguraciu toho clia neviem, malo to manual a 1.0 100PS a aj navigaciu, cize asi 17", siel som po dost rozbitej ceste a ok, male auto, maly rozvor, musi to byt stabilne aj na dialnici, ale tazko je mi uverit, ze megane s vacsim rozvorom a ako klasicky hatchback nie je pohodlnejsi a dospelejsi ako clio.
Toto je už fakt len na také preklenutie, kým príde nová generácia. Takže teraz nové technológie ale už žiadne výraznejšie investície do dizajnu, tie sa už neoplatia.
Ja som nenamietal technické zmeny, tie tu nejaké sú, skôr som narážal na to, že facelift v tom tradičnom zmysle tu nie je. Mimochodom neviem, prečo by sa investície do dizajnu neoplatili, o tom predsa facelift je, aby sa vizuálne auto osviežilo na ďalšie roky, je to v podstate najlacnejšia vec zmeniť dva-tri plechy či plasty.
Drobné změny masky, nárazníku a světel, ale jinak nic. Proč taky měnit něco, co skvěle funguje i po čtyřech letech?
No skvěle funguje co přesně? Jestli je hezký - za mne ano, tam bych neměnil, ale v jízdních vlastnostech dost pokulhává, tam to chce přidat.
Co ti vadí na jízdních vlastnostech? Neměl jsem pocit, že by nějak zásadně vybočoval ze standardu třídy.
Gumové řazení i řízení, přesnosti aut stejné třídy od jiných výrobců rozhodně nedosahuje (přímé srovnání po přesednutí do konkurence), hluk od podvozku a trochu vrtošivý podvozek na nerovnostech. Funguje to slušně akorát na hladkém asfaltu. Hluk se pak objevuje již v rychlostech okreskových. Motor super (1.33TCe).
Bylo to zatím jedine auto, kde jsem cítil nejistotu podvozku i jako spolujezdec.
Proto výše zminuji srovnání s Cliem 5, které bylo o dvě třídy jinde, než větší a dratší, byť starší Megane 😊
Defender? Trabant?
Trabanta a ni Defendra neznám, ale co takový Wartburg - tak pohodlnné auto na rozbité cestě jsem dlouho nezažil a to i v porovnání s moderními auty 😁 Bohužel jsem byl jen spolujezdec v zadu.
a ani 3valec ti nevadil ! 😁 😲 https😐/www.youtube.com/watch?… ... multilink jak na focuse, 3 valec... wartas uz mal techniku focusu velmi davno 😄
Defender při 130 je na dálnici dost strašidelnej (krátká verze na terénních pneu)... vůle volantu je tak čtvrt otáčky na každou stranu.
Trabant je zase děsivě náchylnej na vyjetý koleje.
Trabant je zase děsivě náchylnej na vyjetý koleje.
S defenderem ( vojenskou verzi ) jsem jezdil jen v těžkém terénu, tam jsem to na silnici nemohl vyzkoušet, ale v terenu nezmar. A Trabanta znám jen z vidění a a odpuzuje mne to hned.
Mel jsem na mysli nějaká moderní auta pro běžný provoz.
Mel jsem na mysli nějaká moderní auta pro běžný provoz.
Řazení u Renaultů gumové rozhodně nepřipadá. Asi není na přehnaně rychlé *** kvaltů, ale taky to není sportovní, nýbrž rodinné auto. Při normální jízdě se žádná gumovost neprojevuje. Ve srovnání s trojkovou Octavií mi řízení taky nepřipadalo nijak pozadu nebo horší.
Podvozek... asi jo, je víc laděný na komfort a klidnější jízdu, ale pořád to není nic, co by bylo výrazně horší, aby si zasloužil označení "dost pokulhává".
Podvozek... asi jo, je víc laděný na komfort a klidnější jízdu, ale pořád to není nic, co by bylo výrazně horší, aby si zasloužil označení "dost pokulhává".
Předsedal jsem z jistého auta s modrým ovalem stejně třídy o kterém jsem slíbil Karlovi , ze chvíli nebudu mluvit , chvíli po tom jsem jel Mazdu 3 a proste proti těmto vozům je řízení i řazení na opačném spektru škály..pokud mas srovnání, vynikne to ještě vice
Tak z fotek je asi řeč jen o designu. Na velkých kolech a v hezké barvě se mi líbí, na nějakých 16" ten design moc nefunguje.
Souhlas s tou dynamikou. Plug-in hybridy jsou prostě těžké, složité a reálně to ve většině případů nedokáže onen "elektro boost" vynahradit. Nehledě na to, že plný udávaný výkon má člověk jen občas, když je zrovna nabito, systém funguje naplno, spalovací motor nedobíjí baterie, máš sportovní režim atd...
system hybridov baterie nikdy uplne nevybija, takze sa ti malokedy stane, ze sa na potrebnu akceleraciu nenajde v bateerii absolutne nic... jasne, ked budes potrebovat akcelerovat 80-170 s vymlatenou bateriou asi tam stavu nenajde, ale na bezne prebiehanie ano...
aspon take su moje skusenosti s toyotami a teoreticke z inych hybridov/pluginov
aspon take su moje skusenosti s toyotami a teoreticke z inych hybridov/pluginov
Vím, že nevybíjí, ale stejně je to velmi nestálý systém, zejména když máš více než jeden elektromotor. Reálně při předjíždění ze stejných rychlostí a za stejných podmínek (plný plyn) není akcelerace vždy stejná. To je zase můj poznatek z velkého množstí plug-in hybridů, a vlastně hybridů všeobecně, a zároveň je to hlavní věc, která mi na svižném cestování s hybridem vadí. Člověk si musí vždy dávat větší rezervu. Počítat s tím, že reakce budou pokaždé víceméně stejné, jako u běžného spalovacího auta, je nebezpečné.
Odporuješ sám sobě a tomu cos napsal před hodinou https😐/www.auto.cz/…ana-pekel-109943 nebo eště líp https😐/www.garaz.cz/…ri-sf90-21004298
Já sem sice fanda https😐/www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 ale proč ty píšeš takový nesmysly o hybridech = ideologie kombinovaná s neznalostí a ta s nulovou praxí?
Já sem sice fanda https😐/www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 ale proč ty píšeš takový nesmysly o hybridech = ideologie kombinovaná s neznalostí a ta s nulovou praxí?
Přesně tak. Není nad tvou praxi! 😁
Takže 3 příspěvky druhej odporuje prvnímu a třetí = snaha neztratit tvář?
Takže PROČ píšeš ty nesmysly? Neumíš odpovědět?
Takže PROČ píšeš ty nesmysly? Neumíš odpovědět?
Ne, druhý prvnímu neodporuje. A na ty tvoje výkřiky o ideologii nemá smysl reagovat. Tím ses automaticky degradoval sám.
to co popisujes sa stava v pripade ked to nejebneš na podlahu... ked akcelerujes ciastocnym stlacenim plynu tak je pravda, ze (hlavne v ECO rezime) s tou asistenciou elektromotora toyota 1.8hybrid niekedy vaha... ked to dam napodlahu je mu dostatocne jasne co chcem, pripadne ked vypnes rezim ECO z vacsej casti to zmizne, ked das mod Power tak s tym problem nie je...
system je ako pises zlozitejsi, ovsem problem som s tym nikdy nemal, predbehnut okrem dialnice chcem vzdy rychlo, takze to osolim a potom setrim... to najviac svedci aj spotrebe, kratko a intenzivne je lepsie ako dlho a na napr 50-70%
system je ako pises zlozitejsi, ovsem problem som s tym nikdy nemal, predbehnut okrem dialnice chcem vzdy rychlo, takze to osolim a potom setrim... to najviac svedci aj spotrebe, kratko a intenzivne je lepsie ako dlho a na napr 50-70%
Ano, při zrychlování na půl plynu je to citelnější, nicméně stává se to z mé zkušenosti i při zrychlování na plný plyn. O tom byl celý můj příspěvek - ve zkratce: plný plyn neznamená vždycky stejné maximum výkonu.
U klasického hybridního systému Toyoty se to ovšem liší minimálně, byť občas to citit lze, zejména při několikátém předjíždění za sebou.
U klasického hybridního systému Toyoty se to ovšem liší minimálně, byť občas to citit lze, zejména při několikátém předjíždění za sebou.
ne a opet ne.
Jak Superb iV tak X5 45e tak Q7 60tfsie se chova konstantne a je k dispozici zrychleni vzdy stejne bez vazby na stav nabiti baterii. System si nechava pomerne velkou rezervu, kterou dokaze velmi rychle dobit. V pripade Superbu ani ne za dvounasobek casu kdy byl pozadovan plny vykon. System tedy rekneme behem predjizdeni po dobu 15 vterin dopomaha spalovacimu motoru cca 40kw a pak totez dobiji vice nez 20kw zpet po dobu reknene 30 vterin. Realne neni mozne tu rezervu vybit.
Jak Superb iV tak X5 45e tak Q7 60tfsie se chova konstantne a je k dispozici zrychleni vzdy stejne bez vazby na stav nabiti baterii. System si nechava pomerne velkou rezervu, kterou dokaze velmi rychle dobit. V pripade Superbu ani ne za dvounasobek casu kdy byl pozadovan plny vykon. System tedy rekneme behem predjizdeni po dobu 15 vterin dopomaha spalovacimu motoru cca 40kw a pak totez dobiji vice nez 20kw zpet po dobu reknene 30 vterin. Realne neni mozne tu rezervu vybit.
@ iudex: Nevidím žádný pozitivní posun, jen úlitba Bruselským ekoteroristům pro tabulkové snížení fleetové produkce CO2 a tedy nižší "výpalné", které dnes anutomobilky musí platit za každé auto s produkcí CO2 nad 95g/km, tedy prakticky za všechny auta se spalovacím motorem. Před rokem jsem si koupil plnotučný Mégane GT 1.6 151kW/205k, bohužel už "jen" ojetinu, nový už nešel koupit. Podle mě vynikající vůz, recenzi najdete na mojeauto. Místo toho byl tehdy nabízen "GT line" s motorizací 1,33 117kW/ 160k a bez skvělého podvozku 4control, tedy horší auto za prakticky stejný peníz. (ale splnilo emisní normu 6d-Temp a "výpalné" do Bruselu o něco kleslo) . A teď z toho samého udělali "R.S. line", jen je o 40 tis. dražší. Kdo si to koupí? Já v roce 2025, kdy bude mít mé GT najeto necelých 200.000km už určitě ne. Nelíbí se mi, kam to spěje!
Nikdy mi nikdo neodpověděl ODKUD z jakýho hoaxzdroje má ty kecy o bruselskejch ekoteroristech = když většina těhle aut už desetiletí je MIMO evropský produkce
95 g CO2/km není problém = daj to auta velikosti který většina evropanů nikdy neměla https😐/www.motor1.com/…-awd-avalon-awd/ a výkonu co nikdy neměla tady 160kW/218 koní realita v jediný zemi s neomezenou rychlostí https😐/www.autoforum.cz/…-to-nema-obdoby/
Inflace je něco jinýho https😐/www.irozhlas.cz/…y_2005201953_ada ta tady je a bude problém = ANO dík tomu že MAKÁME trochu větší než by musel být = to ale s auty nemá nic společnýho. Jen že se to na nich vzhledem k tomu že to je nejdražší spotřební zboží = dost projeví
EDIT dotaz na palcovače :no: můžete specifikovat?
95 g CO2/km není problém = daj to auta velikosti který většina evropanů nikdy neměla https😐/www.motor1.com/…-awd-avalon-awd/ a výkonu co nikdy neměla tady 160kW/218 koní realita v jediný zemi s neomezenou rychlostí https😐/www.autoforum.cz/…-to-nema-obdoby/
Inflace je něco jinýho https😐/www.irozhlas.cz/…y_2005201953_ada ta tady je a bude problém = ANO dík tomu že MAKÁME trochu větší než by musel být = to ale s auty nemá nic společnýho. Jen že se to na nich vzhledem k tomu že to je nejdražší spotřební zboží = dost projeví
EDIT dotaz na palcovače :no: můžete specifikovat?
Tak GT bolo výborné auto, naviac za super cenu. Jazdil som ho a to auto ide prekvapivo slušne, pôsobí dynamickejšie, než rovnako výkonný Proceed GT. Ale žiaľ Renault ho zarezal (kdežto ten Proceed sa robí naďalej a fakticky už medzi warm-kombi nemá konkurenciu) a 1,3ka ako vrchol je slabota (pričom ten motor sám osebe rozhodne nie je zlý, len proste nie je a nemôže obstáť ako vrchol, keď tu v minulosti bolo 204k GT).
Ještě mnohem vyraznejsiho snizeni prodikce CO2 by se dosáhlo zakazem muzeálních benzinovych motoru! K cemu benzinovy motor, když mame diesel s vyrazne vyssi energetickou ucinnosti?
Tepelná účinnost benzín hybridu je 41% = kolik je výrazně vyšší?
Čemu přesně říkáš vyšší ENERGETICKÁ účinnost?
Víš že snad VŠECHNO říkáš PŘESNĚ OBRÁCENĚ než ve skutečnosti je?
https😐/www.autolexicon.net/cs/articles/vypocet-emisi-co2/
Pochopil si alespoň už že nafta bez dotování https😐/zpravy.aktualne.cz/…1110cc47ab5f122/ šance nula?
Čemu přesně říkáš vyšší ENERGETICKÁ účinnost?
Víš že snad VŠECHNO říkáš PŘESNĚ OBRÁCENĚ než ve skutečnosti je?
https😐/www.autolexicon.net/cs/articles/vypocet-emisi-co2/
Pochopil si alespoň už že nafta bez dotování https😐/zpravy.aktualne.cz/…1110cc47ab5f122/ šance nula?
Souhlas, O iV nestojí výrazně více a dynamika bude jinde. V tomto kontextu mi Mégane v hybridu nedává smysl.
oproti dieselu nedává hybrid smysl nikde
potooczech
Ono to je problém obecně hodně hybridů. Jsou zaměřeny pouze na snížení spotřeby. Ten elektromotor má jen omezené možnosti. Reálně pak mají bohužel dost divnou dynamiku oproti papírovým parametrům. Ve městě něco pošetří, mimo město taky a na dálnici je to pak jen zbytečná zátěž.
Ve výsledku se pak ukáže, že kdyby zapracovali na odlehčení auta, tak budou mít lepší výsledky napříč celou paletou motorizací a ta auta budou levnější.
Ale oni to potřebují z jednoho důvodu. Ta spotřeba hybridu se měří tak, že se maximum ujede pouze na elektřinu a zbytek se dojede na benzín. Takže pokud auto ujede 55km na elektřinu, tak potom na 45km spotřebuje třeba jen kolem 2,7 litru benzínu ... a to papírů pak mohou v klidu napsat, že auto má spotřebu 2,7 litru na 100km. I když je to přitom nesmysl a reálná spotřeba bude někde úplně jinde.
Ale sníží si tak virtuálně produkci CO2 a prodávají zbytečně drahý hybrid pro pozery.
Ve výsledku se pak ukáže, že kdyby zapracovali na odlehčení auta, tak budou mít lepší výsledky napříč celou paletou motorizací a ta auta budou levnější.
Ale oni to potřebují z jednoho důvodu. Ta spotřeba hybridu se měří tak, že se maximum ujede pouze na elektřinu a zbytek se dojede na benzín. Takže pokud auto ujede 55km na elektřinu, tak potom na 45km spotřebuje třeba jen kolem 2,7 litru benzínu ... a to papírů pak mohou v klidu napsat, že auto má spotřebu 2,7 litru na 100km. I když je to přitom nesmysl a reálná spotřeba bude někde úplně jinde.
Ale sníží si tak virtuálně produkci CO2 a prodávají zbytečně drahý hybrid pro pozery.
Jak si představuješ odlehčení auta, aby to zároveň bylo levnější? Tak to určitě nefunguje, spíš naopak. Lehčí konstrukce znamená nutnost použití dražších materiálů a cena jde naopak nahoru. A ne pouze u jednoho provedení (hybrid), ale u celé modelové řady.
netreba dlho premyslat nad tym, ze s hybridmi nejazdis, nemas skusenosti a ocividne tomu ani nerozumies... stava sa
Ja mam realnou dlouhodobou spotebu benzinu u plug-in hybridu 2,8 l/100km ( https😐/www.spritmonitor.de/…tail/977640.html ). Najeto pres 40 tisic km vcetne cest do zahranici.
1300km za mesic .. tj jen dojizdeni do prace 30km a zpet .. takze jen na elektro
Pracuju doma, do prace nejezdim. Cast cest je po okoli, cast je po CR (typicky 300-400km za vikend, bez dobijeni), semtam nejaka vetsi zahranicni cesta (naposledy Chorvatsko, realna spotreba benzinu bez dobijeni rovne 4 l/100km).
Teda, to musí být hodně mastňácáká dovča jen s taškou na notebook, co Prius uveze 😁 Žiješ na vysoké noze! 😁
https😐/www.auto.cz/…va-z-budoucnosti?… ? 😁
Běžnej Prius co se tu po pauze už zase prodává má vzadu tlamu přes 500 litrů = to je něco pro tebe 😉 plug-in viz foto míň ale asi furt dost. Nebo máš na mysli kg?
Běžnej Prius co se tu po pauze už zase prodává má vzadu tlamu přes 500 litrů = to je něco pro tebe 😉 plug-in viz foto míň ale asi furt dost. Nebo máš na mysli kg?
Já do něj dal jednu menší multifunkční tiskárnu. Bylo to sice akorát a hodně jsem se bal o to prohnute okno, ale vesla se. Takže k ntb dáš i jeden kufr a plazovou tašku 😁
Vždyť říkám, že Jirka cestuje jako honorace... to i do nějakého Porsche dáš víc, navíc jsem viděl i nosič na kola na 911 😁
Prius + kreditka, nic víc nepotřebuješ 😁
Prius + kreditka, nic víc nepotřebuješ 😁
Dvakrat Chorvatsko s ctyrclennou rodinou, zadny problem (a jeste jsem mel slusny vyhled ven pres zadni okno). Musis se naucit balit (kufr) 😊.
Na lyze do Alp jsem bral rakev, to je pravda - lyze do Priusu fakt nedam (teda jo, ale musel bych vyhodit deti a to by mi asi neproslo...
EDIT: Ja jsem to koukam dokonce i vyfotil a dal na MACZ: https😐/moje.auto.cz/?…
Na lyze do Alp jsem bral rakev, to je pravda - lyze do Priusu fakt nedam (teda jo, ale musel bych vyhodit deti a to by mi asi neproslo...
EDIT: Ja jsem to koukam dokonce i vyfotil a dal na MACZ: https😐/moje.auto.cz/?…
Neni https😐/slovnik-cizich-slov.abz.cz/….php/slov👋pozer spíš ten kdo nemá znalosti a na jejich základě dělá závěry?
https😐/www.garaz.cz/…ri-sf90-21004298 elektromotor má možnosti který dál posouvají omezený možnosti spalovacího motoru = si měl správně napsat
Odhlehčení auta = to už ti bylo vysvětleno = takže máš nula znalost nejen o hybridech ale autech obecně
Zatvrzelý papouškování o papírovém snížení = odkud to máš, nevěřím že stejnou blbost vymyslely všichni současně. Kolik je průměrný nájezd je známo = možná to víš i ty. Tolik k tý reálný spotřebě
https😐/www.garaz.cz/…ri-sf90-21004298 elektromotor má možnosti který dál posouvají omezený možnosti spalovacího motoru = si měl správně napsat
Odhlehčení auta = to už ti bylo vysvětleno = takže máš nula znalost nejen o hybridech ale autech obecně
Zatvrzelý papouškování o papírovém snížení = odkud to máš, nevěřím že stejnou blbost vymyslely všichni současně. Kolik je průměrný nájezd je známo = možná to víš i ty. Tolik k tý reálný spotřebě
Přesně tak, stačí se řídit osvědčenou zásadou: Hybrid nebrat! 😄
Komu a jak se ta zásada osvědčila?
Zejména těm, co nejezdí jenom po městě a co taky požadují, aby si řízení pořádně užili. 😉
Hm, divný, že tolika lidem se naopak hybrid osvědčil. No ale proti tvým bohatým zkušenostem nemůžu nic namítat.
Hele klidně namítej, já to snesu. Ale fakt je ten, že už jsem za svou více než třicetiletou řidičskou kariéru řídil stovky různých aut všech možných tříd, koncepcí a stáří. 😉 A nakonec jsem se vždy nejlépe svezl s pořádným benzínem s manuální převodovkoul. 😄 :yes:
Ked napises suvislu vetu ako normalny clovek😒br />
´´Přesně tak, stačí se řídit osvědčenou zásadou: Hybrid nebrat těm, co nejezdí jenom po městě a co taky požadují, aby si řízení pořádně užili.´´
Tak je to kazdemu jasne, (nie kazdy je ako ty) na to si clovek bezne nekupuje 80% aut, takze ani hybrida, ten na to nebol primarne postaveny.
Treba veci pouzivat na to na co boli navrhnute.
´´Přesně tak, stačí se řídit osvědčenou zásadou: Hybrid nebrat těm, co nejezdí jenom po městě a co taky požadují, aby si řízení pořádně užili.´´
Tak je to kazdemu jasne, (nie kazdy je ako ty) na to si clovek bezne nekupuje 80% aut, takze ani hybrida, ten na to nebol primarne postaveny.
Treba veci pouzivat na to na co boli navrhnute.
Elsin
No...myslím, že v této kategorii se vyplatí podívat se jinam...dynamika, výbava, cena...
https😐/www.auto.cz/…rekvapeni-135312
Ale oběma modelům chybí nějaký 180 - 200k turbo benzín, ideálně 1,8 - 2,0
https😐/www.auto.cz/…rekvapeni-135312
Ale oběma modelům chybí nějaký 180 - 200k turbo benzín, ideálně 1,8 - 2,0
Trošku jiné koncepce aut. Pro někoho, kdo umí využít výhody plug-inu je Toyota o ničem.
https😐/autobible.euro.cz/…alerie-157040-1/ a samozřejmě dávno před konkurencí od ledna 2012 je tu https😐/www.auto.cz/…doucnosti-108688
Když sem u tý RAVky https😐/www.autorevue.cz/…u-neni-nejdrazsi
Když sem u tý RAVky https😐/www.autorevue.cz/…u-neni-nejdrazsi
Ano, ale v realitě jsou to dost podobná auta, jen u toyoty nemusíš pořád řešit nabíjení. A ať se to líbí nebo ne, toyoťácký hybrid je prostě v rámci současných možností někde jinde - efektivita, spolehlivost, reálný výkon.
Mám najeto hodně s RX450h poslední generace a jak tak velké a relativně rychlé auto může jezdit za 7,5 litru je prostě paráda...
Mám najeto hodně s RX450h poslední generace a jak tak velké a relativně rychlé auto může jezdit za 7,5 litru je prostě paráda...
To je pěkné. A kdybys měl PHEV, tak budeš jezdit průměrně za tři litry. Ale chápu, potřeboval sis pochválit vlastní garáž...
?? Kde jsem psal, že jsem ho měl/mám nebo cokoliv takového? Prostě jsem měl možnost s ním najet cca 1000 km...to je zase ***ská demagogie.
A aby PHEV fungovalo, jak popisuješ, vyžaduje to plánování cest, přístup k nabíjení apod., člověk aby pak sloužil autu...stejně, jako elektro
A aby PHEV fungovalo, jak popisuješ, vyžaduje to plánování cest, přístup k nabíjení apod., člověk aby pak sloužil autu...stejně, jako elektro
Proc? Resit nic nemusis - pokud mas moznost nabijet, jezdis za malo benzinu. Pokud nemas, tak jezdis stejne jako s HEV.
Ada je zase tady
navíc bez dieselu... :no:
3_diamanty
asi to znie divne ale mensie clio mi pride daleko vydarenejsi kusok aj napriek tomu ze je o triedu nizsie... v tomto segmente za mna radsej novy leon alebo ceed ci i30 alebo corollu ... kazdopadne facelift meganu moze len a len pomoct ... ( este dodam ze predosly megane sa mi pacil viac ako tento novy kde mi tento jeho dizajn nejak uz moc nepasuje ) :yes😒br />
PS: napr. v kombiku ma dnes megane uz jeden z najmensich kufrov v segmente... a pritom mi nepride ani sportovejsie strihnuty ako nejaky ceed v kombiku ... takisto priestor na zadnych sedackach ma dnes megane uz jeden z najmensich v segmente... vid nejake tie testy ... skoda.. lebo predosly megane bol jednak krajsi ale hlavne asi aj praktickejsi.... tato generacia meganu svoj tien rozhodne neprekrocila a je tu este co zlepsovat do buducna ... osobne za mna dnes uz vcelku priemerna volba v segmente.. ( mimo RS a GT ) ... priemerne auto segmentu s este aj podpriemernym priestorom kde aj nejaka postarsia astra bude lepsi kauf pre rodinu ..... mas co napravat megane... ale mas na to ( ber si priklad z clia a pojde to ) :yes:
PS: napr. v kombiku ma dnes megane uz jeden z najmensich kufrov v segmente... a pritom mi nepride ani sportovejsie strihnuty ako nejaky ceed v kombiku ... takisto priestor na zadnych sedackach ma dnes megane uz jeden z najmensich v segmente... vid nejake tie testy ... skoda.. lebo predosly megane bol jednak krajsi ale hlavne asi aj praktickejsi.... tato generacia meganu svoj tien rozhodne neprekrocila a je tu este co zlepsovat do buducna ... osobne za mna dnes uz vcelku priemerna volba v segmente.. ( mimo RS a GT ) ... priemerne auto segmentu s este aj podpriemernym priestorom kde aj nejaka postarsia astra bude lepsi kauf pre rodinu ..... mas co napravat megane... ale mas na to ( ber si priklad z clia a pojde to ) :yes:
Missouri
Trh s auty se propadá. Nedělám si iluze, že se zase zvedne. Covid je jedna z příčin, nicméně dočasná. Ten úpadek je systémový. Tenhle Megane je pěkné auto, ale s cenovkou do pěti set tisíc. Za cenu, která začíná na sedmistech padesáti... Vždyť jde o obyčejné lidové auto. Ale za nelidovou cenu. Víme, proč to tak je. Nemá smysl to furt dokola opakovat. Jsem vážně zvědavý, která evropská automobilka zavře krám jako první...
Co je to systémový úpadek?
Cena odpovídá inflaci = a ANO zrovna my MAKAJÍCÍ sme králové inflace
Cena odpovídá inflaci = a ANO zrovna my MAKAJÍCÍ sme králové inflace
Už těch zavřených evropských krámů nebylo málo... Saab, Volvo, Opel, Alfa Romeo, Moskvich a spoustu jsem tu ani neuváděl. Teď je na řadě Rendlík. S nekvalitními kreaturami se na postkoronavirovém trhu nemůže uplatnit.
Nevím, jestli právě Renault, kdoví, ale vlastní Dacii a to se může projevit jako strategicky prozíravé. Levná auta lidé chtějí, Duster má úspěch. Ten drahý hybrid se nevyrábí primárně proto, že by po něm byla poptávka. To je jasné. Termín systémový úpadek znamená, že za něj mohou systémové příčiny. V tomto případě regulační politika EU.
To o EU sis VYMYSLEL blbost žejo = všichni víme že desetiletí planetárně nejprodávanější podobný auta = sou vyráběný MIMO NÁŠ kontinent
Ano, regulace nikdy nic dobrého nepřinesla. Zvláštní že ta rudá vadila, ale ti samí co tu rudou odmítají, teď hájí centrálně-plánovanou ekonomiku se sídlem v Bruselu.
Jediný rozdíl je ten, že sověti ovládali skrze politický aparát, zatímco Brusel ovládá skrze úřednický aparát prostřednictvím dotací a emisních povolenek.
Jediný rozdíl je ten, že sověti ovládali skrze politický aparát, zatímco Brusel ovládá skrze úřednický aparát prostřednictvím dotací a emisních povolenek.
Rozdíl je hlavně v tom mysliteli = co opakuješ ruský hoaxy jak se prokázalo = že dneska si volič. Včetně možnosti odejití. Co znamenala kritika rudé samovlády = víš i bez nápovědy
Co přání jen omezit nadvládu Moskvy taky https😐/www.televizeseznam.cz/…-21-srpen-151617
Ruská regulace = lidskejch životů http😐/www.90000000.cz/ včetně zdevastování ekonomik kterým vládly = což cítíme bohužel dodnes. A s tím srovnáváš světových 61 let snah o snížování emisí? Jako FAKT?
Co přání jen omezit nadvládu Moskvy taky https😐/www.televizeseznam.cz/…-21-srpen-151617
Ruská regulace = lidskejch životů http😐/www.90000000.cz/ včetně zdevastování ekonomik kterým vládly = což cítíme bohužel dodnes. A s tím srovnáváš světových 61 let snah o snížování emisí? Jako FAKT?
Renault je možno najlepšia značka,
pozri video o dacii, tam to chlapík spomína
pozri video o dacii, tam to chlapík spomína
😁 😁 😁 😁 😁
Proto Captur, Clio jsou TOP prodávané modely že ....
Proto Captur, Clio jsou TOP prodávané modely že ....
Já ti nevím, ale u Méganu vidím základní cenu čtyřista, tak jaké že "začíná na sedmistech padesáti"?
rohYpnol
Modely jsou vybavené jako nikdy předtím. V základu v podstatě vše potřebné, připlácí se vyloženě za komfortní prvky a asistenty. Chtělo by se říct skvělé. Jenže...
To, co do auta nedostanete ani za tučný příplatek a ani v nejvyšších výbavách, je slušný motor!!! Prostě motorové zoufalství. GT line s 1,33 TCe?? Jako ano, je to skvělý motor, ale skvělý základ, nic víc.
Automobily směřují do pekel. Covid věc jen mírně urychlil. Ekodemence evropské unie je opravdu do nebes volající.
To, co do auta nedostanete ani za tučný příplatek a ani v nejvyšších výbavách, je slušný motor!!! Prostě motorové zoufalství. GT line s 1,33 TCe?? Jako ano, je to skvělý motor, ale skvělý základ, nic víc.
Automobily směřují do pekel. Covid věc jen mírně urychlil. Ekodemence evropské unie je opravdu do nebes volající.
rohYpnol
E-Tech předražená sra*ka, která vznikla jen díky ekošuil*nům z EU
1.0 TCe tříválcový mrzák který vznikl jen díky ekošuil*nům z EU
1,5 dCi jako dobrý dieselový základ, ale kde je do psích kulek 1.6 dCi???
1.3 TCe 160 solidní, ale za 645 t. až v R.S. Line??
Jediná racionální volba 1.3 TCe 140. Cenově jsme ale 100t. nad vodami, kde by měl Mégane být. Za tyhle ceny se auta podle mě opravdu prodávat nebudou. Jde jen o zbožné přání automobilek, aby měly z čeho dotovat černou díru zvanou elektromobilita :-! :-!
1.0 TCe tříválcový mrzák který vznikl jen díky ekošuil*nům z EU
1,5 dCi jako dobrý dieselový základ, ale kde je do psích kulek 1.6 dCi???
1.3 TCe 160 solidní, ale za 645 t. až v R.S. Line??
Jediná racionální volba 1.3 TCe 140. Cenově jsme ale 100t. nad vodami, kde by měl Mégane být. Za tyhle ceny se auta podle mě opravdu prodávat nebudou. Jde jen o zbožné přání automobilek, aby měly z čeho dotovat černou díru zvanou elektromobilita :-! :-!
Jak si tvůj mozek vysvětluje realitu? Žebříčky nejprodávanějších aut typu E-tech vedou dodnes modely MIMO evropských značek
Bohužel jsi to vystihl naprosto přesně. 😒 Aspoň že tam je 1.3 TCe 140, to je jediná smysluplná motorizace, ale ta stojí za to! 😉 :yes:
Ano, 1,33 TCe je za mě jeden z nejlepších motorů, což o to. Ale jen pro běžné ježdění a potřebu.
Bohužel je to tak, taky bych si měl problém vybrat... chybí nějaký silnější jak benzínový, tak naftový motor, neco kolem 200 k alespoň
_Karel_
Jsem docela zastánce hybridů, ale v Renaultu se museli zbláznit. Rozdíl v ceně proti obdobně dynamickému 1,3Tce je 265tis., ve stejné výbavě. To si nemůže koupit ani milovník Renaultů Áda.
Otázka je, jak moc vůbec Renault stojí o to, aby se tato verze vůbec prodávala a nakolik je to jen model pro tabulkové snížení emisí.
Měli by o prodeje PHEV stát hodně, dost to snižuje flotilové emise, ale asi to vidí jinak.
Český alebo slovenský trh na flotilových emisiách asi veľmi nepocítia. Možno tu nasadili vysokú cenu naschvál, aby to nikto nechcel a nemuseli školiť servisy a rozširovať portfólio ND... Nechávajú si to pre väčšie trhy, kde toho predajú aspoň trochu zaujímavé množstvo a neprerobia na tom.
Z hlediska nákladů je ale přece úplně jedno, kolik té motorizace prodají. Jakmile ji zařadí do ceníku a prodají třeba jen 1 kus, tak značkové servisy musí být schopny ji servisovat, opravovat a objednávat na ni ND... 😄
Přesně tak. Na druhou stranu, asi tušíme jak servis tohoto zázraku bude reálně vypadat... 😉
Vždyť u Rendlíků dosud přežívají jen z výnosů servisů jejich nespolehlivých kreatur... :no:
Nesmíš všemu věřit.
Poslední problém co měl Renault s motorem byl 1.2 TCe. A ve srovnání s tím, co měl tou dobou VW to stále byl "držák".
Já to nemyslím tak, že rencek má špatný motory a už vůbec jsem nemyslel na vw. Jen v té tvé tabulce jsou největší motorové plečky Toyoty, Hondy, Mazdy.... Takže úplně do písmenka bych jí nevěřil.
Sme schopní a sme schopní nemusí byť to isté. Je rozdiel servisovať ten jeden kus, a mať na to na pol republiky jedného človeka a náhradné diely brať jednotlivo na objednávku, alebo servisovať množstvo áut, vyškoliť mraky technikov a držať sklady s ďalšími ND naviac.
Nejde ani o konec po 4-5 rokoch, ale o případný KONEC po téhle generaci NIC. Nebo viz já odkaz v úvodním příspěvku = konec hatchbacku
Bezne sa s tym nikto nechvali...