Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Renault Mégane už zná české ceny. Klíčovou novinkou je plug-in hybrid

David Bureš
Diskuze (141)

Renault Mégane se v rámci modernizace dočkal plug-in hybridní verze E-Tech s kombinovaným výkonem 117 kW. Pořídíte ji výhradně jako kombi, a to za ceny od 750.000 Kč.

Renault tento týden na českém trhu spustil objednávky na modernizovaný model Mégane, který debutoval již v únoru. Ceny začínají na částce 405.000 korun za nově nabízený zážehový litrový tříválec 1.0 TCe 120 o výkonu 84 kW. Vůz je k dispozici ve čtyřech úrovních výbavy, včetně sportovně laděné verze R.S. Line, střídající dosavadní GT Line.

Uvedená základní cena platí pro pětidveřový hatchback ve stupni Life, za kombi s tradičním označením Mégane Grandtour si připlatíte rovných 20.000 korun. Ve standardu vůz nabízí čelní, boční a hlavové airbagy, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, manuální klimatizaci, 16" ocelová kola s okrasnými kryty nebo full-LED světlomety.

Hlavní novinkou faceliftu je plug-in hybrid. Jmenuje se E-Tech Plug-In 160 a spoléhá se na kombinaci atmosférické šestnáctistovky o výkonu 68 kW a elektromotoru s 51 kW, které dohromady poskytují 117 kW. Specialitou je multimódová převodovka s dvěma převody pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací motor. Elektrický motor pak čerpá svoji energii z trakčního akumulátoru s kapacitou 9,8 kWh, který vystačí na ujetí 50 kilometrů jen na elektřinu, a to podle metodiky WLTP.

Plug-in hybrid pořídíte výhradně s karoserií kombi, a to už od druhého stupně Zen, a to za 750.000 korun. Mégane Grandtour se základním litrem s 84 kW v tomto případě vyjde na 455.000 korun, jediný nabízený turbodiesel 1.5 Blue dCi (85 kW) v kombinaci s šestistupňovým manuálem, na 511.000 korun.

Mimochodem do vyprodání zásob lze hatchback v tomto stupni pořídit i se čtyřválcem 1.3 TCe 115 (85 kW) za stejnou cenu jako nastupující tříválec 1.0 TCe 120 (84 kW), který jej postupně nahradí.

Renault Mégane Grandtour (2020): Technická data a české ceny modernizovaného kombíku
Motor 1.0 TCe 120 1.3 TCe 140 1.3 TCe 160 1.5 Blue dCi 115 E-Tech Plug-In 160
Zdvihový objem [cm3] 999 1333 1333 1461 1598
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/2 4/4
Výkon [kW/min] 84/5250 103/4500-6000 117/5500-6000 85/3750 117/-
Točivý moment [N.m/min]  195/2900 260/1750-3500 270/1800-3750 270/1750 -
Převodovka 6M 6M (7DS) 7DS 6M (7DS) MM2+4
Max. rychlost [km/h] ? 205 (205) 205 191 (190) 183
Zrychlení 0-100 km/h [s] ? 9,7 (?) ? ? (?) 9,8
Komb. spotřeba paliva [l/100 km] ? 5,4 (?) ? ? (?) 1,3
Cena Life [Kč] 425.000 - - - -
Cena Zen [Kč] 455.000 485.000 (-) - 511.000 (563.000) 750.000
Cena Intens [Kč] - 530.000 (582.000) - 556.000 (608.000) 795.000
Cena R.S. Line [Kč] - 565.000 (-) 645.000 591.000 (643.000) 830.000

Zen je ve srovnání s Life o 30.000 korun dražší, přičemž přidává světelný a dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní parkovací čidla, elektricky ovládaná zadní okna, přístrojový štít se 7" digitálním displejem nebo multimediální systém Easy Link se 7" dotykovou obrazovkou.

Třetím stupněm je Intens. Ten výbavu dále doplňuje o rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, varování před opuštěním jízdního pruhu, přední parkovací čidla, poloautomatickou parkovací brzdu, přepínač jízdních režimů Multi-Sense, navigaci, diodové mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáček, elektricky sklopná zrcátka, kožený volant, handsfree kartu Renault nebo 16" kola z lehkých slitin.

Připlatit si pak bude možné třeba za nově nabízený balíček Easy Pilot Plus. Stojí 40.000 korun a jeho součástí je asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách, adaptivní tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu, udržování v jízdním pruhu, automatické brzdění s rozpoznáním cyklistů a chodců, sledování mrtvého úhlu při jízdě vpřed i při couvání, parkovací asistent nebo nouzové volání e-call.

Vrcholem je pak R.S. Line, které s nejsilnějším zážehovým čtyřválcem v nabídce, 1.3 TCe 160 (117 kW) v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, stojí v tomto případě s karoserií kombi  645.000 korun. Předností je sportovnější styl díky svébytným nárazníkům, sportovním sedadlům s integrovanou opěrkou hlavy nebo 17" litým kolům.

Renault Mégane (2020): Technická data a české ceny modernizovaného hatchback
Motor 1.0 TCe 120 1.3 TCe 140 1.3 TCe 160 1.5 Blue dCi 115
Zdvihový objem [cm3] 999 1333 1333 1461
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/2
Výkon [kW/min] 84/5250 103/4500-6000 117/5500-6000 85/3750
Točivý moment [N.m/min]  195/2900 260/1750-3500 270/1800-3750 270/1750
Převodovka 6M 6M (7DS) 7DS 6M (7DS)
Max. rychlost [km/h] - 205 (205) 205 190 (192)
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 9,4 (?) 8,2 ? (10,6)
Komb. spotřeba paliva [l/100 km] - 5,4 (?) ? ? (?)
Cena Life [Kč] 405.000 - - -
Cena Zen [Kč] 435.000 465.000 (-) - 491.000 (543.000)
Cena Intens [Kč] - 510.000 (562.000) - 536.000 (588.000)
Cena R.S. Line [Kč] - 545.000 (-) 625.000 571.000 (623.000)
David Bureš
Diskuze (141)

Doporučujeme

Avatar - JirkaVejrazka
7. 8. 2020 15:33
Re: Hybrid
Proc? Resit nic nemusis - pokud mas moznost nabijet, jezdis za malo benzinu. Pokud nemas, tak jezdis stejne jako s HEV.
7. 8. 2020 14:25
Re: Hybrid
?? Kde jsem psal, že jsem ho měl/mám nebo cokoliv takového? Prostě jsem měl možnost s ním najet cca 1000 km...to je zase idiotská demagogie.
A aby PHEV fungovalo, jak popisuješ, vyžaduje to plánování cest, přístup k nabíjení apod., člověk aby pak sloužil autu...stejně, jako elektro
Avatar - Ronault.
7. 8. 2020 08:50
Re: Co vybrat?
Bohužel je to tak, taky bych si měl problém vybrat... chybí nějaký silnější jak benzínový, tak naftový motor, neco kolem 200 k alespoň
Avatar - _Karel_
6. 8. 2020 18:30
Re: PHEV
Já to nemyslím tak, že rencek má špatný motory a už vůbec jsem nemyslel na vw. Jen v té tvé tabulce jsou největší motorové plečky Toyoty, Hondy, Mazdy.... Takže úplně do písmenka bych jí nevěřil.
Avatar - Mikesus
6. 8. 2020 17:01
Re: Hmm
Kolik a s jakým hybridem jsi najezdil?