Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Šéf Škody Auto napsal zaměstnancům, že se chce zaměřit na elektrifikaci a digitalizaci

Nový předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer hodlá věnovat zvláštní pozornost elektrifikaci a digitalizaci produktů firmy. Jde podle něj o klíč k tomu, aby automobilka zůstala pro zákazníky atraktivní, a chce, aby produkty firmy odpovídaly přání zákazníků. Schäfer to uvedl ve svém prvním dopisu zaměstnancům, který má ČTK k dispozici.
Zpět na článek
Avatar - narona
10. 8. 2020 18:30
Digitalizace a přání zákazníků
Neznám nikoho ve svém okolí (a to i z lidí co si koupili nové auto a nebo o něm uvažují) pro koho by byla úroveň digitalizace aspoň tak jak to chápu prioritou při výběru :D Ale možná žiju na jiné planetě.
Avatar - _Karel_
10. 8. 2020 18:43
Re: Digitalizace a přání zákazníků
Přesně tak. Bulíkuje, že chce vyhovět zákazníkům - kterým? Kolik procent lidí si přeje EV, koho zajímá stupidní digitalizace?
Stejně trapný, jako kecy hlavního šéfa, že má škodovka víc lézt do zelí korejcům a frantíkům. Stačí, aby slevila a snížila tím zisk. Pokud bude dělat horší auta, může konkurovat leda Dacii. Nenapadá mě moc oblastí, kde by měli ubrat, aby "klesli" na úroveň korejců, kteří s každou generací aut kráčí výrazně dopředu.
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 19:40
Re: Proč šéfové většiny evropských automobilek....
Přesně :yes:

Vracíme se zpět do doby, kdy lhaní je přednost.
10. 8. 2020 19:11
Re: Digitalizace a přání zákazníků
Vidím to podobně, taky nechci mít propojené auto s nikým a o to míň elektromobil ;-) Ať si to papouškování Bruselských výmyslů strčí pan Schafer tam, kde slunce nesvítí...
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 19:48
Re: Digitalizace a přání zákazníků
A nebude lepší, když budeš mít rovnou celé auto JEN na tom nejlépe super amoled 4K displayi???
10. 8. 2020 19:37
Proč šéfové většiny evropských automobilek....
....tak nestoudně lžou?!!! Odkdy chce většina zákazníků Škodovky digitalizovaná a elektrická auta?!!!! Takovéto žvásty na politickou objednávku Bruselu jsou fakt ubohé!!!! :-O :-( :-( :-( :no: :no: :no:
https://www.autoforum.cz/…az-240-tisic-kc/
Avatar - Ada je zase tady
10. 8. 2020 19:16
Pokud nabídne
většího kombíka s 2l. dieselem, 4x4, ruční brzdou a který má po sklopení zadních sedadel zcela rovnou ložnou plochu a s konzervativní přístrojovou deskou, zinkovanou karosérií a nerezovým výfukem, auto, které se neposere po prvních 200 tis km a to všechno do 800 tis. Kč, bude mít nového zákazníka.
10. 8. 2020 20:02
Re: Digitalizace a přání zákazníků
Jsou lidi, kterým je jedno jak to auto jede, jak se řídí atd., ale hlavně, že má co největší “tablet” uvnitř a ještě lépe na ně ten tablet na 4 kolech mluví... :no:
10. 8. 2020 20:06
... a chce, aby produkty firmy odpovídaly přání zákazníků...
kdo sakra chce předražené elektromobily s omezeným dojezdem a pomalým dobíjením?
kdo chce auta přecpaná nejrůznějšími nesmyslnými asistenty?
kdo chce auta, která uvnitř vypadají jako přerostlý iPhone a u kterých je každou ptákovinu nutné nastavovat pomocí dotykové obrazovky (než se člověk prokliká k nastavení otáček ventilátoru, stačí smést ze silnice 3 lidi 2 auta a ještě to své omotat kolem stromu)?
To chce EU parlament a komise, možná automobilky (čím složitější auta budou, tím méně vydrží a bude nutné kupovat stále nová), ale průměrný zákazník tedy určitě NE
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 19:35
Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přání...
Fajn, jedno přání by tu bylo - strčte si ten Enyaq do ... zásuvky :-!
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 19:28
Atraktivní pro zákazníky???
Zákazníci elektromobily NEchtějí!!!

=povedu Škodu do pekel... Smutné.
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 20:43
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Zruš dotace, prodeje elektomobilů půjdou k nule. TOhle ví každý.
10. 8. 2020 19:45
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Přesně tak. Lidi chtějí technicky jednodušší, pohledná auta s co nejmenším množstvím nesmyslných asistentů, poháněných dlouhověkými a jednoduchými čtyřválcovými spalovacími motory, poctivými manuálními převodovkami a co nejlepším poměrem cena/užitná hodnota!
10. 8. 2020 19:43
Re: Atraktivní pro zákazníky???
A uplně stejně na tom bude celá EU, která se stává obětí nových, tentokrát zelených komunistů! :-O :-O :-O :-( :-( :-( :no: :no: :no:
Avatar - WinDiesel
10. 8. 2020 20:49
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Viz Austrálie hloupé modré slunce, 0 dotace = 0 prodeje.
Jsou snad Australané neprogresivní a zaostalí wole?
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 20:04
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Ne, nechtějí.

Chtějí je pouze tam, kde jsou dotace. Jinými slovy, elektromobily nechou lidi, ale některé eko-munistické státy.
Avatar - Jaros71
10. 8. 2020 23:15
Re: Digitalizace a přání zákazníků
NE , digitalizaci nechce skoro nikdo !!!

Taky jim ten digitální krám nový Golf nikdo moc nekupuje !!

Škoda má dopadnou podobně? :no:
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 19:32
Re: Digitalizace a přání zákazníků
A není to jen PR vzkaz do médií??

Hlásat jak musí ubrat, aby konkurovali korejcům = sdělení, jako by dnes snad dělali něco lepšího... Klasická PR lež ;-)
Avatar - zaplosak
10. 8. 2020 19:00
skvěle
už jen naučit lauru řídit - ušetří na volantu.... :D
10. 8. 2020 21:04
Re: Pokud nabídne
Tak je to člověk, který fakt věří, že násilně vnucovaná elektrodebilita je "pokrok", tak co bys chtěl? :-)
10. 8. 2020 23:19
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Takhle nějaké fotečky dětí, robotujících v čínských dolech v Africe na dolování surovin pro baterie by náhodu nebyly? :-[]
10. 8. 2020 22:28
Re: Digitalizace a přání zákazníků
Voyo ty jsi ajtak?
Ajtak trocha jebnutý:)
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 19:39
Mistr planých řečí
má být představeno 30 nových modelů, modernizací nebo variant modelů...

Hlavně aby bylo co největší číslo že... Nechtěl říct, že má být představeno 280 nových modelů, modernizací nebo variant modelů nebo odstínů barev modelů nebo příplatkových prvků modelů...? 280 zní lépe než 30 :-[] :-!
Avatar - SKAY
10. 8. 2020 19:31
Re: skvěle
Už začali mají jen dvě ramena...
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 23:44
Re: Smíšené pocity
Ano, Zoe je skvělý počin.

Miniauto s konstrukčními detaily na úrovni Dacie za cenu solidně vybavené střední třídy... A mnozí tady tomu ještě hlasitě tleskají...

Připomíná mi to nástup komunismu u nás... Na začátku jen lži a demagogie a hloupé ovce tomu ještě přikyvují...
10. 8. 2020 22:43
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Pokud si země nepohlídají, aby se dodržovalo již x-let platné nařízení, že se už smí používat jen tankery s dvojitým trupem, tak to je potom těžké... ;-\
Avatar - WinDiesel
10. 8. 2020 20:47
Re: Atraktivní pro zákazníky???
E-komunisti ... = Euro-komunisti = elektro-komunisti = eko-komunisti
Všichni jsou zassranci zvyjebení ... řečeno historickou mluvou
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 20:36
Škoda by se měla zamyslet
Laura... Genderově nevyvážené. Proč by ve voze měla pomocné práce vykonávat žena?? Neměl by to být u 50% prodaných vozů muž??

Myslím, že by EU měla nařídit pohlaví asistenta, mělo by to být ONO. Hlas by měl nemít přízvuk jakékoliv národnosti, etnika či menšiny. Už jen Ok Laura je nejmíň za miliardový odpustek.
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 23:24
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Až budou k dispozici vhodné technologie, přejde na elektrický pohon vše...

Ano, tohle platí už víc jak 100 let, a ani za 100 let se technologie neposunuly na úroveń, kdy by elektropohon celkově dokázal konkurovat spalovacímu motoru. :-!
10. 8. 2020 22:35
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Fakt mě fascinuje, jak někteří elektronadšenci opravdu věří, že přechod k elektrodebilitě je "pokrok" a že elektrovozy jsou schopné takřka plně nahradit normální auta.... Neuvěřitelné, nepochopitelné - mizerný dojezd jim nevadí, šílené ceny jim nevadí, mizerná dobíjecí síť jim nevadí, vysoká pohotovostní a nízká užitečná hmotnost jim nevadí, nemožnost tahat přívěs jim nevadí, sterilní jízdní zážitky a zvuk jim nevadí, absolutně nulový přínos pro ochranu klimatu jim nevadí a miliony nezaměstnaných z evropských automobilek jim taky nevadí, stejně jako rozmáhající se zotročování obyvatelstva vedením EU! A ještě věří tomu, že změna ropné závislosti z Ruska a Blízkého východu na odpornou komunistickou diktaturu jménem ČLR, která dnes ovládá většinu dolů na nezbytnou součást baterií, je pro Západ obrovský strategický pokrok!.
P.S. Svoje normální auta si chci užívat a vychutnávat za volantem dnes a denně, a ne si s ním jet jednou za uherský rod (a jistě za nemalý poplatek) zajezdit na nějaký sportovní okruh (tedy pokud mi to ekoteroristická EU milostivě dovolí)!
Avatar - Emel
11. 8. 2020 08:44
Re: Smíšené pocity
Ale jo. A pořád chceme... integrace má smysl, nějaké izolované Česko není cesta. Akorát ty lítající třísky z káceného lesa začínají být nepříjemné.
Avatar - Emel
10. 8. 2020 23:35
Smíšené pocity
No jo no.

Ze směřování EU je jasné, že tady v našich krajích dlouhodobě jiná cesta nebude. Tedy... pokud celá ta politika nenarazí nějakým kolosálním způsobem do zdi. Raději natisknou Eura a dají lidem elektromobily zadarmo, než aby udělali krok zpět. V Německu je Zoe na operák za 29€ měsíčně... tomu těžko konkurovat, slušný kolo stojí víc.

Chvíli jsem si říkal, že by si VW mohl k sobě stáhnout ty ID, k nám přesunout Passata a podobné "zastaralé vehikly"... a až ten kolosální pád na hubu přijde, tak bude Škoda v ideální pozici. Asi trošku "přání otcem myšlenky"? No, až na té cestě uděláme další dva tři kroky, tak už asi cesta zpět nebude. Tak uvidíme... vidím to na nějaký hezký veterán s manuálem a hezkým stádem plnokrevníků pod kapotou :-)
10. 8. 2020 22:24
Re: Cena???
Asi skoro nic, bude to totiž neprodejný elektrošrot s nevratně unavenými bateriemi, plných těžkých kovů a jiných jedů. A to se vyplatí! :-O :-( :-( :-( :no:
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 20:55
Re: skvěle
Myslím že Laura spíš přitáhne bezpečnostní pás, nastaví klimu na max a budeš rád, když ti nevystřelí do xichtu airbag :-[] :-[]
Avatar - Emel
10. 8. 2020 23:45
Re: Smíšené pocity
Mno jistě... samotné dotace stačit nebudou, pokud lidem osolíš nová auta, tak budou déle provozovat ta stará. Takže přijdou represe starých aut... což bude citlivé téma v chudších státech Unie. Já myslím, že za svého aktivního řidičského života se nemusím bát, že by se v ČR nedalo benzínové auto provozovat... holt to bude asi něco stát, s tím počítám :-)
10. 8. 2020 22:22
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Krása! Jaké sprosté nadávky nám tu ještě předvedeš, přidej, až se nám tady ztrapníš ještě víc! :-) :-) :-)
Avatar - WinDiesel
10. 8. 2020 20:52
Re: ... a chce, aby produkty firmy odpovídaly přání zákazník
A v kterém blázinci jsi registrovaný ty wole?
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 23:36
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Je to tak ať se to zeleným ekofašistům líbí nebo ne.

Spalovací motor se ukázal jako lepší a vhodnější volba než elektropohon. Spalovací motory nepřišly proto, že by je Habsburkové, Masarykové, Adolfové nebo Rudí zasypali dotacemi. Spalovací motor se prostě ukázal jako celek nejvhodnějším zdrojem pohybu.
10. 8. 2020 22:17
Re: Pokud nabídne
No tak pokud si změnil názor, tak to tady řekni. A začnu si tě fakt vážit! ;-)
P.S. Proč mě tady snažíš (marně) urazit sprostým oslovením "špíno"? Lovíš bobříka trapnosti? :-)
10. 8. 2020 20:58
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Na komoru! ;-) :yes:
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 19:58
Re: skvěle
Zapne laura zapalovač na povel - lauro, chci kouřit??
Avatar - pradeda777
11. 8. 2020 09:32
Re: jejich volba
Přesně! Píši tu o tom už několik let. Automobilky se nikdy proti politice EU nepostavily. Mám podezření, že vedení automobilek už bylo infiltrované lidmi, kteří prošli levicovým vymývání mozků na světových universitách... ;-\
10. 8. 2020 19:53
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Ze to ty nechces, neznamena, ze ludia to nechcu.

Ja beriem asistentov vsetkymi 10timi, keby uz auto soferovalo samo.
Tak oddychnuty pri dlhych jazdach ako s asistentami som uz dlho nebol.

A teda LED matrix svetla , mnam.
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 19:47
Re: Atraktivní pro zákazníky???
eko-munisti...
10. 8. 2020 22:16
Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
...to přeci není lidsky možné, aby tyto neuvěřitelně stupidní a ploché (nehluboké) názory dokázali dát dohromady střízliví občané ČR pyšnící se tradičně rozsáhlou vzdělaností, přirozeným intelektem a v případě, že se nacházejí za volantem, i neskonalou moudrostí.
Jak se může někdo vzdělaný, inteligentní a moudrý tak dehonestujícím způsobem vyjadřovat o vůli většiny obyvatel kolébky moderní civilizace ukončit nejen naprosto stupidní závislost na fosilních palivech dodávaných zaostalými režimy z Blízkého Východu, severní Afriky a Ruska, stejně jako o vůli nepředávat dalším generacím životní prostředí dnes a denně poškozující naše vlastní zdraví. A to vše jen proto, aby lidi jezdili jak blbci z místa na místo, aby převáželi zeleninu z Portugalska do Litvy a aby jednou či dvakrát do roka letěli do Řecka na dovolenou financovanou na dluh...
Lidé, probuďte se! Naše současná realita vyžaduje rázný, rychlý přechod k technologiím, které snad už navěky skončí s nevýhodami té současné. A i když se nová technologie rodí v bolestech, velkých bolestech, akceptujte alespoň to, že vývoj pokračuje rychle, že velké firmy vč. VAG vkládají do EV obrovské prostředky a že se řeší i problémy, kvůli kterým jsou současné trakční baterie ještě pořád neperspektivní.
Jsme svědky opravdové revoluce technologií, a měli bychom být rádi, že je můžeme zažít vlastní zkušeností.
Jsem si jist, že i v nedaleké EV budoucnosti zůstane zachována možnost, aby opravdoví řidičští entuziasté mohli sami šoférovat své sakramentsky rychlé vozy sami, třeba na opraveném brněnském autodromu Jana Masaryka....
Avatar - pradeda777
11. 8. 2020 09:23
Re: Smíšené pocity
EU je pro Evropu nezbytnost. Jinak konkurovat USA a Číně nelze. Problémové je ovšem vedení EU. A od toho tu jsou volby do EP. Jedině touto cestou se dá demokraticky vedení EU změnit. Bohužel voliči jsou voliči a volební systém je nedokonalý. :-(
Avatar - Emel
11. 8. 2020 08:56
Re: Smíšené pocity
Zoe není kusovka, za pololetí je někde v řádku 35-40t aut v Evropě... Fabia je cca. 45t (sčítám to od oka, jde o řády). Vysoká cena je zřejmě prostě daná cenou baterií.
10. 8. 2020 21:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 8. 2020 20:45
Re: Atraktivní pro zákazníky???
A jak jsi na takovou blbost přišel?! :D :D :D :D :D :D :D
https://www.autoforum.cz/…az-240-tisic-kc/
10. 8. 2020 22:19
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Spíš bych řekl, že jak řešeto je tvá diskusní komora! ;-) A nesnaž se tady Modro-elektro-slunečníku ztrapňovat vulgárními nadávkami, člověk tvé úrovně mě nemůže urazit! Aneb - když dochází protiargumenty, nastupují ubohé nadávky. :-[]
10. 8. 2020 22:07
Re: Cena???
Neznam mnoho mladych lidi, kteri si kupuji nove auto. :-O

PS Kolik budou ty "hracky" asi stat za pet let?
11. 8. 2020 00:14
Re: Smíšené pocity
Nejen lži a demagogie, ale hlavně bezuzdný teror proti těm, co nesouhlasili! :-O :-( :no:
10. 8. 2020 23:25
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Přesně! :-) :yes: Ovšem exponentům tzv. "progresivní levice" nejde ani tak o životní prostředí, jako o likvidaci pravého kapitalismu a svobody lidí! Maskují to ale právě tou průhledně zelenou zástěrkou! Něčím podobným si už ale střední a východní Evropa v nedávné minulosti prošla, takže zdejší lidé jim na to neskočí! :-)
10. 8. 2020 23:24
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
No tak fajn, tak až se ukážou ty "vaše" perfektní baterie (s podobnou hustotou uložené energie, jako palivová nádrž, tedy s takovými, co se o nich sní už někdy od počátku 20. století), a pokud budou za slušné ceny (a recyklovatelné), tak potom ať začne docházet k masovému přechodu na elektro. Zcela přirozenou cestou, protože elektrovozy pak budou pro zákazníky skutečně přitažlivější, než auto se spalovacím motorem. Zatím ale takové baterie nejsou ani na dohled, a šílenci z EU už začínají brutálně utahovat šrouby, aby dnešní šíleně nevyhovující elektro v autech prosadili ekonomickým a legislativním násilím. A to je úplně špatně!!! :-O :-( :-( :-( :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 23:21
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Samé bláboly.

Víš co tu bylo cca 100 let automobilového průmyslu? TECHNICKÝ POKROK daný VÝVOJEM.

Víš co tu nově nastolila EU? Násilné nasazení technologií BEZ ODPOVÍDAJÍCÍHO TECHNICKÉHO POKROKU danou IDEOLOGIÍ.
10. 8. 2020 21:10
Cena???
Tak hlavně, že víme, kolik ty e hračíčky stojí.

Sockám se dotují byty (jenom v Brně se bude stavět, dotovat přes 1000 bytů pro mladé v první etapě) a oni si mají kupovat auta za 1 000 000 .
10. 8. 2020 19:09
Prodávat více aut?
Hm, krásně stanovený cíl. Kde se bude vyrábět více škodovek? V ČR asi nikoliv (kapacity, lidi), takže v Číně, v Indii a v Maroku. A právě na těchto trzích by škodovky (asi) měly být levnější, než jsou dnes. Tak s tím by se dalo souhlasit.
Elektrifikace a digitalizace s tím myslím není v rozporu, pokud se ovšem soustředí na modely pro Evropu a ostatní vyspělé trhy (Čína se už stala vyspělým trhem).
Někdo by se měl ale pana Schäfera zeptat, jak chce vyrábět více EV, když VAG spoléhá v bateriích na LG a ten stále odsouvá opravdový rozjezd výroby v Polsku. Jo, nebude to procházka růžovým sadem; navíc s ohledem na cíle mohou polští, rumunští, slovenští a po nich i čeští zaměstnanci očekávat celkem rychlou robotizaci výroby a snižování počtu pracovních příležitostí - tak nějak odhadem - na cca 50 - 60 % dnešního stavu. Tak asi do 4 let.
Avatar - pradeda777
11. 8. 2020 14:16
Re: Smíšené pocity
Čemu se divíš voe? V Německu mají nacistické zločince, my zase komunistické, voe.... :-!
Avatar - kari.laz
11. 8. 2020 11:35
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Snažíš se psát " chytře" ale spíše mám pocit, že se slovníkem v ruce se sbažíš jen tak působit. Protože řešíš naprosté hlouposti, které nemají na to, co se snažíš, aby obsahovalo tvé poselství, téměř žádnž vliv.
Snažíš se tu moralizovat o 0,00XX% problému s globální ekologií. Ty jsi vážn ětak najivní a krátkozraký, ž esi myslíš, že tím, že se miliony ekologických aut s euro 6 a výš zlikvidovala, vyráběla se miliony dalších aut na eletro, která jak je již Xkrát vyvráceno ekologická nejsou a dokonce ani v COVID aféře, kdy doprava ustala téměř úplně lokální emise nezmizely, tudíž žádný strašák v podobě aut se spalovacím motorem neexistuje.
Jka moc je ekologické vytěžit tolik potřebných suroovina na baterie a hlavně vyrábět a distribuovat nová auta a šrotovat stará, která jsou dle tebe neekologická. Jak moc takový malý kontinent, jako je Evropa, pokud sníží emise o dejmě tomu setinu procenta, protože víc téo stejně nebude, pomůže globální situaci?
Proč se vy, rádoby ekologové s klapkami na očích nezaměříte na ekologii jako takovou. Proš se neinvestují tystovky miliard euro na zdokonalení regyklace všech nepotřebných materiálů a hlavně plastů? Proč se ninvestuje do vyčištění oceánů od plastů a zamezení jejich znečišťování? Proč se neinvestuje v rozvojovýh zemí, aby nevypouštěly veškeré "sajrajty" do ovzduší, vody a recyklovaly. Poskytnout jim technologie k tomu potřebné. Proč se kácí deštné pralesy a žádný rádoby ekolog t neřeší? Nikdo v Evropě nedýchá? Nebo proč si myslí, že pokud se takové množství vykácí, jak bude vypadat složení atmosféry?
Ne ty a tobě podobní jen pindáte nesmysly, ale nikdo se nesnaží prosadit skutečné řešení a prosazujete jen to, co j epro vás pohodlné.
Avatar - Jenik3
11. 8. 2020 08:42
jejich volba
Exekutivu si vždy jmenuje vlastník a tím je od 1991 VW, takže v pořádku.
Škodu nevlatlstnime "my", ale VW. Tohle socialistický myšlení...mno čekal jsem, že po 20letech už zmizí.
Ad EU alias ekologicky Brusel. Minulý EU parlament, byl dominantně socialistický a lidovecký, není se čemu divit, jaký nesmysly tam vznikly. Od roku 2019 je slozeni jiné...
Osobně nechápu, že si automotive neproloboval mírnější normy alespoň na Rade, která to taky schvaluje.
11. 8. 2020 08:20
Je to len ďalší Nemec...
Českú automobilku by mal viesť Čech.
Avatar - Jaros71
10. 8. 2020 23:06
Re: Digitalizace a přání zákazníků
:yes: :D
Avatar - pradeda777
11. 8. 2020 09:11
Re: Smíšené pocity
Vidíš, a hned tu máš 2 komunistické zločince, kteří s Tebou nesouhlasí..... :-!
Avatar - twistedTSD
11. 8. 2020 01:32
Re: ... a chce, aby produkty firmy odpovídaly přání zákazník
Ne, takto jsou registrovaná 6-12válcová Audi na převážení úřednických ***í.
Avatar - Emel
10. 8. 2020 23:43
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Myslím si, že vůle většiny to není... je to spíš odraz toho, jak je dění v Bruselu odtržené od toho, co si lidi myslí.

Což nemusí být nutně špatně... pokud by to bylo tak, že se spokojené stádo lenivě povaluje na pastvě, zatímco ho hrstka osvícených pastevců bičem nutí utéct od katastrofy.

Pak jde asi o to, jestli a) věříte na tu katastrofu... a b) jestli věříte na to, že pastevci vědí, jak se jí vyhnout. Za mě řečí dotazníků - a) spíše ano, b) spíše ne. Ale on se mě nikdo ptát nebude...
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 20:27
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Nikdo v mém okolí tyhle sra*ky v autech nechce.
Nikdo z těch, co tam tyhle sra*ky mají v mém okolí, je nechce používat.

Mluvím za sebe??
10. 8. 2020 20:25
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
... nebo vysuvnou trolej, si predstav ten naskok v mestech kde jsou tramvaje a trolejbusy!
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 20:02
Re: Prodávat více aut?
Polsko chystá hlavně výrobu vlastních elektromobilů...

Automobilky si samy podřezávají větev.
10. 8. 2020 22:52
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Diky :yes:

Jsem rad, ze alespon zaver teto diskuze je na urovni.
10. 8. 2020 22:44
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Děkuji zdvořile za nabídku, ale po Vectře I. generace fakt netoužím. :-)
10. 8. 2020 22:49
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Nemůžete nahlížet současný vývoj optikou šedesátých, osmdesátých a devadesátých let minulého století. Takový přístup Vás vážně dostane do hrobu.
Jistě, současné trakční baterie opravdu nejsou tím správným řešením. A firmy, které se jejich vynalézáním a vývojem živí, jsou si vědomy všech jejich nedostatků.
Ovšem bez toho prvního kroku by nikdy ani nebyl krok druhý a taky krok třetí. Až budou k dispozici vhodné technologie, přejde na elektrický pohon vše, nejen osobní auta. Je mnohem důležitější, aby elektrický pohon rychle transformoval dopravu nákladní, leteckou a lodní.
Věřte nevěřte, velice brzy nebudou třeba k ovládání auta tlačítka. Váš hlas zařídí vše potřebné. Velice brzy bude všude v západní Evropě tolik dobíjení, že se na každého dostane. A baterky samotné vůbec nebudou vypadat jako ty dnešní, budou mít velikou kapacitu a nabijí se za velmi krátkou dobu. K tomu ten vývoj směřuje. A pokud by všichni Evropané měli být tak zabednění, jako Vy, tak opravdu svůj ekonomický souboj prohrají s Číňany ještě za Vašeho ctěného života...
10. 8. 2020 19:46
Re: Digitalizace a přání zákazníků
digitalizacia ma zaujima.

Mam Superb 2020
Krasna LCD pristrojova doska
- chcelo by to OLED,aby sa dal v noci uplne stamvit
- skoda, ze to nema plne customizovane ukazovatele, dam si tam co chcem, kde chcem (rychlost by tam bola vzdy)
- ako informacie dodavat zo senzorov auta skoro uplne vsetko, kludne by som rad videl aj pocet otacok kolesa za sekundu
- chcem aby mi navigaciu z telefonu (waze, google maps) ukazovalo aj v pristrojovke, nie len v infotainmente

Infotainment
- chyba haptic feedback, na kazdu akciu iny (inak pre hlasitost, inak pre setup, inak pre atd...)
- plne zrkadlenie telefonov (pre spolujazdca a zadne sedadla)

Aplikacia do mobilu
- spomalena aplikacia, pada, neda sa prihlasit.
- chcelo by to viac informacii
- mohla by fungovat aj ked auto ide, sledovat realnu polohu (ked uz to sos call robi)
- otvorit auto hodinkami (tie nestratim, nezabudnem, mam stale na ruke) kluc mi len zavadzia

Digitalizacia ale neznamena zrusenie tlacitok!
- infotainment by mal mat ovladanie hlasitosti a preladovanie , resp. celkove ovladanie na HW tlacitkach a kolieskach
- klimatizacia detto

EV by som bral s parametrami spalovacieho motoru co sa tyka rychlosti dobijania baterie a vyuzivanie plneho vykony aj pri stave baterie napr. 5% (ekvivalent napr. dojazd 15 km)

Tak isto komfort jazdy s EV je uplne niekde inde ako DSG. DSG je priserne preradovanie , sekanie, absolutne nekomfort.
11. 8. 2020 23:09
Re: Smíšené pocity
Dokud bude západoevropské (a hlavně německé) obyvatelstvo zdegenerované mnoha desetiletími nepřerušené prosperity a míru volit ty levicové zelené šílence, vedení EU ze svého destruktivního programu Evropy těžko couvne! Takže k tomu dojde až v praxi dojde k praktické likvidaci evropského autoprůmyslu. A to už asi bude pozdě... :-( :no: :no: :no:
11. 8. 2020 20:30
Re: Je to len ďalší Nemec...
Bez ohľadu na aktuálneho vlastníka Škoda je česká a ostane česká.
Avatar - rohYpnol
11. 8. 2020 15:33
Re: Smíšené pocity
waaau, Zoe kusovka... Fakt dobrý vtip!!
11. 8. 2020 13:29
Re: Smíšené pocity
Souhlasím, integrace je nezbytnost. Sami bychom byli mimo dění, ale jak píšeš vedení EU a EP je zelenorudé, takže míříme zpět tam, odkud jsme utekli. Zpátky ni krok :-(
Avatar - Emel
11. 8. 2020 12:36
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Kvalita zpracování nebo provedení interiéru jsou jedna věc.

Druhá věc je dojezd a možnosti nabíjení. Když už chci luxusní limuzínu, pak typicky na polykání dálničních kilometrů... na otočku do Stuttgartu apod. A to je s Teslou (nebo libovolným jiným EV) pořád dost problém, o delších trasách nemluvě.

Co se auta na denní ježdění týče, jsem celkem otevřený... palivo, značka... ale pro mě osobně, i když mám možnost nabíjet doma v garáži, je dojezd pořád zásadní omezení, které užitnou hodnotu nějaké Tesly hodně snižuje.
Avatar - Emel
11. 8. 2020 11:38
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Jednou to přijde. Reakční časy v ms, kombinace optiky a radaru, možnost brzdit jedním kolem apod... tomu se řidič nemůže rovnat. Zatím je problém software... podobně jako kdysi u šachových počítačů. Ale doba, kdy bude počítač řídit všeobecně líp než člověk, je za dveřmi.
Avatar - kari.laz
11. 8. 2020 11:08
Re: Digitalizace a přání zákazníků
Kdyby to bylo šlapací, ale mělo to 16 displayů a 136 senzorů, tak budeš spokojený
Avatar - donPedro
11. 8. 2020 08:31
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Tož určitě :D nějaká hmatový systém ovládání bude vždy, důvod jest křišťálově jasný. A že jsou tlačítka na základní funkce lepší nežli patláma paprťála display, o tom rovněž není sporu, páč je menší pravděpodobnost, že následuje žbrďuch. Zbytek jest hezká, ale toliko utopistická sci-fi. Tož tak ;-)
Avatar - WinDiesel
10. 8. 2020 20:50
Re: Atraktivní pro zákazníky???
55% diesel, 43% benzín :yes:
10. 8. 2020 20:32
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Ani by mě to nepřekvapilo :-[] :-[] :-[]
10. 8. 2020 20:24
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Mluvte za sebe, ja tam vybavu a asistenty chci. Ale to neznamena, ze nemuzou prodavat verze bez te vybavy, pokud teda Brusel dovoli...
11. 8. 2020 13:32
Re: jejich volba
Spíš se z nějakého důvodu automobilky ani nesnažily za zmírnění limitů lobovat. A to je celkem divné... lobují všichni za kde co a tady je ticho po pěšině... ;-\
11. 8. 2020 08:16
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
To je síce pravda, ale vieš ju využiť predsa aj inak ako prehnať motorom a pustiť do ovzdušia. ;-)
11. 8. 2020 08:15
Re: Smíšené pocity
Chceli sme EÚ? No chceli! Tak teraz máme tú nemeckú demokraciu v praxi. Ujo Adolf by bol spokojný.
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 19:51
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Jestli bude mít Škoda delší nabíjecí kabely než VW tak to bude řádný průser :-[]
10. 8. 2020 19:48
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
..no věděl bych ještě o výstižnějším místě! ;-)
Avatar - Emel
11. 8. 2020 12:42
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Výhody tam jsou, i uživatelské - levnější provoz, možnost nabíjení doma přes noc bez nutnosti jezdit na benzínku, jednoduchost a tím menší servisní náročnost, lepší zátah od 0, komfort díky akustice, možnost reverzně využít baterii třeba ke svícení v kempu.

Vlastně jsou jen dva velké argumenty proti - cena a dojezd (dojezd v širším kontextu, tj. vč. možnosti snadno a rychle dobít).
11. 8. 2020 12:28
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Suhlas. Nedavno som predal O3 a nahrada uz samozrejme komplet v LED, ACC, asistenti atd, atd.
a vysledok?
PARADA!

Skoda len, ze pod kapotou je este spalovaci motor, zial na EV uz nebol rozpocet. :(
11. 8. 2020 00:13
Re: Smíšené pocity
Přesně tak, také se utěšuju takovou myšlenkou, jakou uvádíš výše ve své poslední větě... ;-\
10. 8. 2020 23:37
Re: Smíšené pocity
Jen aby ti ale z Bruselu na ten "hezký veterán" nenapařili takovou ekologickou daň, že ho budeš muset dát do šrotu! :-O :-( :-( Ti zelení zločinci jsou totiž schopni úplně všeho! :-O
Avatar - Jaros71
10. 8. 2020 23:13
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
VĚŘÍM , ŽE BUDOUCNOST NEBUDOU ELEKTROVYSAVAČE NA KOLECH , ALE AUTA NA VODÍK.. :-!

Do té doby zůstanu u dieslu , chci tam tlačítka a kolečko na hlasitost u rádia , nechci start stop a digi štít.. !!
11. 8. 2020 08:10
Re: Smíšené pocity
Lži a demagógiu dobre poznáš, šíriš ich tu poctivo. ;-)
Avatar - Blue Sun
11. 8. 2020 07:12
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Jako kdyby s koncem spalovacích motorů přestala najednou proudit ropa. Tohle jsi trošku netrefil.
10. 8. 2020 22:34
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Tady jedna aktualni zalezitost.

Nechapu, jak zastanci spalovacich motoru si muzou brat do ust ekologii, tezbu, tezke kovy atp.! :-O

https://www.seznamzpravy.cz/…na-skvrna-115293
Avatar - Blue Sun
10. 8. 2020 20:01
Re: Atraktivní pro zákazníky???
S pěti procenty produkce, která prodají na českém trhu, se fakt nemusí na názory zaostalé ČR vůbec ohlížet. A jinde ty elektromobily chtějí, takže...
Avatar - Emel
11. 8. 2020 23:07
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
To by stačilo... ale je to tak, jak to je, aktuálně jezdíš s EV na km levněji.
Nutnost to není, můžeš nabíjet v práci nebo u superchargerů... pokud bys vyřešil dojezd a nebo třeba indukční nabíjení z hlavních tahů, tak by byla výhoda, že nemusíš k pumpě.
Elektromotor a prostě celý hnací řetězec je řádově jednodušší... žádné výměny oleje každých x tisíc km a tak.
11. 8. 2020 18:35
Re: jejich volba
Teď, když ten pokles přišel, tak to politik řešil tak, že si půjčil 750 miliard euro na Zelené peklo a EV. Názory nezměnil.
11. 8. 2020 18:03
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Tesla není hypertechnologicka Tesla, když ani nemá hypertechnologický spalovací motor. Je to jako srovnávat quartz hodinky s mechanickými. Ale ty quartzky jsou alespoň levné.
11. 8. 2020 18:00
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Nikde je nechtějí. Proto se dotuje, zakazuje,.....
11. 8. 2020 17:52
Re: Digitalizace a přání zákazníků
Elektrifikace také není přáním zákazníků
Avatar - narona
11. 8. 2020 15:49
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Mícháš vícero nesouvisejících problémů dohromady. Nikdo neříká že se brání pokroku, avšak "pokrok" je nám vnucován ať už automobilkami, státy nebo EU. Není to přirozený vývoj vycházející z potřeb společnosti a jednotlivců. Já konkrétně nemám až tak problém s propagací elektromobility a autonomizace vozítek jako spíš s tím, že například dnes sehnat auto kde se nastaví teplota ofuku z topení a klimatizace přesně mechanicky podle potřeby je skoro nemožné (pokud se nespokojím s Nivou, Uazem, Dacii a možná některými pick-upy...). Vše naprosto nesmyslně je automatické a ovládáno přes řídící jednotky... Nikdy víc nechci auto s automatickou klimatizací, i při výběru nového auta z výroby jsem se soustředil na to, aby bylo vše kolem větrání mechanický. Podobně i s osvětlením.
Avatar - rohYpnol
11. 8. 2020 15:35
Re: Smíšené pocity
Přirovnal bych to potápějící se lodi v severním ledovém... Vyskočíš do ledové vody a během chvíle jsi mrtvý. Zůstat na potápějící se lodi je nutnost...
Avatar - Emel
11. 8. 2020 13:57
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Autopilot někdy bourá v případech, kdy by člověk neboural, jistě. Na druhou stranu je ale denně spousta bouraček způsobených chybou člověka, které by se autopilot nedopustil.

Problémy jsou spíš právní a psychologické... člověk je tak nějak víc smířený s tím, že se zabije vlastní chybou za volantem, než že by ho zabil autopilot.

S nahrazováním lidí obecně je to téma mnohokrát proprané, v tisku i SF literatuře :-) . Já to chápu... ale okopávat pole motykou fakt nemá smysl ;-)
Avatar - Emel
11. 8. 2020 13:57
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Autopilot někdy bourá v případech, kdy by člověk neboural, jistě. Na druhou stranu je ale denně spousta bouraček způsobených chybou člověka, které by se autopilot nedopustil.

Problémy jsou spíš právní a psychologické... člověk je tak nějak víc smířený s tím, že se zabije vlastní chybou za volantem, než že by ho zabil autopilot.

S nahrazováním lidí obecně je to téma mnohokrát proprané, v tisku i SF literatuře :-) . Já to chápu... ale okopávat pole motykou fakt nemá smysl ;-)
Avatar - pradeda777
11. 8. 2020 07:41
Re: Prodávat více aut?
Taky to tak vidím. Historie to potvrzuje.
10. 8. 2020 23:17
Re: Cena???
A co jako? Tak si ho kup, když je to tak úžasná nabídka! :-)
Avatar - WinDiesel
10. 8. 2020 20:51
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Aby neměli brzy nabíječku v prrddeli.
Avatar - rohYpnol
11. 8. 2020 15:31
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Levnější provoz? Opravdu??

Stačilo by udělit na elektřinu stejné zdanění jako na PHM a by se mnozí nestačili divit...

Možnost nabíjení doma?? Naopak, NUTNOST.

Menší servisní náročnost? Jen dokud vše funguje a pokud nejde o opravu po havárii...

Takže z těch pozitiv opravdu reálně mnoho nezbývá.
11. 8. 2020 12:27
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Ja napriklad EV chcem. Len je pridrahe :-(
Ale pri rozpocte 50000 € + sa cudujem, ze si niekto kupi iny voz ako Tesla.
Obycajny, nudny Mercedes so spalovacim motorom vs. hypertechnologicka Tesla?
Niet co riesit. :yes:

(Ano, viem o problemoch s kvalitou spracovania. Lenze, Tesla ma ine prednosti ako kvalitu spracovania. Kvalita spracovania moze byt dolezita pri dinosauroch typu Rolls Royce - kde cele auto je zufalo zaostale a jedine, co obhajuje vysoku cenu je primitivny a zaostaly sposob montaze.

A Audi, MB a BMW su na tom podobne - zaostali dinosauri
11. 8. 2020 12:04
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Tak jmenujte jedinou uživatelskou výhodu aut na baterky. Proč si to za podstatně více peněz koupit. Technologie o sto let starší než spalovací motor.
Elektromobilita není hnaná technologickým vývojem a zájmem trhu, to je ve vleku událostí, ale politickým rozhodnutím. Stůj co stůj.
Avatar - kari.laz
11. 8. 2020 11:15
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Tak možná by stačilo kdyby jsi uměl alespoň trochu řídit a byl by jsi odpočatý úplně stejně. A byl by jsi podstatně méně nebezpečný při věnování se řízení, než spoléhání na asistenty.
Avatar - Blue Sun
11. 8. 2020 10:50
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Já nejsem ten, kdo vidí ropu jen jako něco, co se pálí v motorech.
Taková tragédie se stane klidně i v době, kdy budeme jezdit všichni jen v elektrických autech, protože ropa bude proudit dál ve stejném objemu.
11. 8. 2020 08:42
diplomacie
Faktem je, že éra spalovacích motorů pomalu končí. Budoucnost bude v nějaké podobě elektrická, ale jak brzy ta doba nastane, to je těžké říci. Někdo říká, že o elektro nestojí. Já zatím také ne, ale zase na druhou stranu by bylo osudné zaspat a nemít alespoň jeden opravdu konkurenceschopný elektromobil v nabídce. Dnes, když se řekne elektro, tak si možná většina lidí představí Teslu, ostatní značky spíše paběrkují. Prospat nástup by mohlo mít podobný efekt jako přechod z tlačítkových na dotykové displaye u mobilních telefonů a velký pád jako v případě Nokie.
Myslím si, že bych se zrovna v případě škodovky elektrifikace nebál, určitě nebude v rámci koncernu udávat tón a určitě nebude na špici. Spíš to celé vyjádření o digitalizaci a elektru mělo být diplomatickou odpovědí na otázku ohledně dalšího vývoje. Digitalizace a elektro je moderní, škoda tedy bude moderní, ale jak moc "luxusní" automobily bude nabízet, což se v nedávné době řešilo, nový šéf neodpověděl. Řekl bych, že to něco naznačuje.
Na druhou stranu škodovka nemůže prodávat za ceny např. francouzských automobilek se stejnou výbavou. To by jí rázem poklesla ziskovost a musela by aut prodávat mnohem více. K tomu jí ale schází výrobní kapacity. V Německu by také neradi viděli, kdyby škodovka levně prodávala koncernovou techniku. Změny v automobilovém průmyslu a potíže celého trhu mohou být ale důvodem k tomu, aby automobilky uvažovaly o svých produktech a nabízely spíše cenově dostupnější modely.
11. 8. 2020 23:11
Re: diplomacie
Ale éra spalovacích motorů "končí" je v pomatených hlavách novolevičáckých politiků, jinak k tomu zatím není absolutně žádný důvod! Odpovídající náhrada totiž stále neexistuje a ropy je zatím víc než dost, její cena dokonce v poslední době klesá! :-) :yes:
11. 8. 2020 19:13
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
To se pletes.
11. 8. 2020 08:12
Re: Smíšené pocity
Trošku si mýliš pojmy a dojmy. Vpodstate kusovke vyčítať, že je pridrahá voči produktom veľkosériovej výroby... Ak niekto tlieska, tak čistejšej a tichšej prevádzke hlavne v mestách, vysoká cena a šetrenie na použitých materiáloch vadí priaznivcom EV rovnako ako tebe.
10. 8. 2020 22:45
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Pokud si zeme nepohlidaji detskou praci, tak je to taky tezke.

https://www.idnes.cz/…3_zahranicni_flo
Co si zeme nepohlidali tady?

Doporucuji ti se jako zastance ICE mene vyjadrovat k ekologii, etice atp.

https://www.thoughtco.com/…-of-iraq-3968261
11. 8. 2020 14:31
Re: Digitalizace a přání zákazníků
Pardon, ale má v současné době Škoda co nabídnout lidem, které zajímají auta? Podle mě touto cestou Škoda dávno nejde a proto mi přijde logické nabízet i nadále auta lidem, kteří se chtějí jenom dostat z místa na místo v komfortním prostředí s nejnovějšími technologiemi. Nevidím důvod, proč by všechna auta měla mít benzínový atmosférický osmiválec s manuálem a náhonem na zadek, stejně jako všechna auta nemusí být sterilní hybridy/EV. Pořád v dnešní době existují značky a jejich modely, které jsou pro lidi, kteří si řízení užívají.
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2020 19:57
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Že ty chceš neznamená že lidi chtějí :-! :-!
Avatar - Blue Sun
11. 8. 2020 10:53
Re: jejich volba
A proto VW namísto přípravy elektrických řešení radši lobboval za zrušení limitů a jejich zmírnění. Ne, vůbec nepostavily...
Nebo měli snad výrobci říci "my vám na limity kašleme a nebudeme je dodržovat"? Tím pádem nezískat homologaci na jediný vůz, neprodat v EU už ani kousek a přenechat Evropu těm, kdo s přizpůsobením nebudou mít problém?
Avatar - Blue Sun
11. 8. 2020 07:14
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Tyvole... ty máš v palici vážně krásnou bramboračku! :-D :-D
Avatar - Blue Sun
10. 8. 2020 22:15
Re: ... a chce, aby produkty firmy odpovídaly přání zákazník
Copak, chceš se nechat přeložit, ubožáčku?
10. 8. 2020 21:59
Muzeme o tom vest spory, muzeme s tim nesouhlasit...
"V blízké budoucnosti bude automobil elektrický a plně propojený se svým okolím. Proto hodlám věnovat zvláštní pozornost další elektrifikaci a digitalizaci našich produktů. Jsou klíčem k tomu, aby automobilka zůstala pro své zákazníky i nadále atraktivní," uvedl Schäfer.

https://youtu.be/jyJIelnrX58
Avatar - Blue Sun
10. 8. 2020 20:41
Re: ... a chce, aby produkty firmy odpovídaly přání zákazník
A proto jsou všechna nová auta registrovaná jen v Bruselu na značkách EP... a sakra, že by to bylo jinak? :-D :-D
Avatar - Blue Sun
10. 8. 2020 22:14
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Australané jsou mi nakrásně u zadku a ty jsi č*u*r*á*k.
Avatar - Blue Sun
10. 8. 2020 20:40
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Aha... takže ta auta kupují "státy"? Ale, to je mi novinka. Začínáš se v tom taky hezky plácat, víš to?
Je vtipné, jak čechosocky chtějí určovat, co si má myslet zbytek světa... s pěti procenty zájmu.
Avatar - Blue Sun
10. 8. 2020 20:00
Re: Pokud nabídne
To víš, kvůli jednomu blbci se to tak vyplatí... :-D
13. 8. 2020 13:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - palix
13. 8. 2020 11:17
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Problém je, že vývoj autonómnych systémov je značne komplikovaný. Vlastne je to podobné v každom vývoji. V istom štádiu môže vývojár naraziť na problém, ktorý sa ukáže byť neprekonateľným (v danej dobe). Práve preto autonómne autá odsunuli výrobcovia o desaťročia. Iba Tesla si myslí, že to zvládnu.
Samozrejme motyky nechajme tam kde patria, ale nasadzovanie robotov a plne automatizovaných výrobných liniek by malo byť veľmi opatrné.
Avatar - palix
13. 8. 2020 10:44
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Buď žijeme my v divnom svete, kde žijú ľudia, ktorí nekráčajú s dobou. Alebo naši známi sú rozumní ľudia, ktorí na základe istých skúsenosti majú na autá svoje požiadavky. Je jasné, že čím viac elektroniky niekde je, čím je auto zložitejšie, tým skôr sa pokazí. Hlavne, ak nie je nové.
Môj okruh ľudí kde sa pohybujem = ľudia rôzneho veku (nové autá si kupujú hlavné ľudia 35+), väčšinou technické vzdelanie... Prípadne ľudia potrebujú iba "nejaké" a hlavne SPOĽAHLIVÉ auto.

Kde sú tie časy, keď sa dalo kúpiť auto, ktoré malo v povinnej výbave 2x airbag + ABS :). Samozrejme pasívna bezpečnosť (airbagy...) je jednou z vecí, na ktorých by som nešetril. Rôznu asistenciu by som naopak do auta nechcel - problém je, že dnes si to už musí zaplatiť každý (aj keď to potom vypne), lebo je to povinné.
Avatar - palix
13. 8. 2020 10:35
Re: Digitalizace a přání zákazníků
Čisto teoreticky, keď sa na to pozrieme skúmavým pohľadom... Škoda nikdy nedobila autá, ktoré by ponúkli zákazníkovi nejaký jazdný pôžitok. Naproti tomu sú zameraní na praktického zákazníka. Možno ak by sme vizuálne pozreli na Škodu 110 R a starý Rapid - tie autá vyzerali pomerne "športovo", ale boli to viacmenej obyčajné dobové Škody.
Ono zaujímavé auto nemusí mať práve silný motor, zadný pohon... Stačí sa previezť dvoma podobne drahými autami a niekedy je rozdiel celkom veľký. Samozrejme nebude platiť, že to lepšie jazdiace auto si automaticky kúpi väčšina zákazníkov, keďže ľuďom sa skôr páčia iné veci (praktickosť, cena / úžitková hodnota...). Našťastie dnes je veľký výber áut a nemusíme si vyberať medzi Škodou 105 / 120, prípadne Ladou...
13. 8. 2020 10:06
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
No ja som ani nepočítal že by elektrina niečo stála. Počítal som len rozdiel v cene auta, do ceny benzinu. A ani pri nulovej cene elektriny mi to zmysel do 200 000km nedáva.
13. 8. 2020 08:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 8. 2020 19:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 8. 2020 16:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 8. 2020 14:41
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Veríš zle. Že autá na vodík nemajú budúcnosť, bolo už mnohokrát písané a dokázané, ale poniektorí ste slepí a hluchí a meliete ďalej svoje.
12. 8. 2020 13:18
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Neznáš cenu elektřiny a zdanění do budoucna.
12. 8. 2020 10:34
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Len 2 minusy cena a dojazd :)
Jj take drobnosti. Dojazd mi je jedno 99% mi bude stačiť.
Ale cena. Porovnám kia niro hybrid 23690 vs niro elektro 36490. Spotreba priemer benzin 4,8, cena benzinu 1,3eura. Rozdiel v cene sa vráti po 205 128km. Pri ročnom nájazde 12000km sa to vráti už za 17 rokov, čo sa oplatí...
Avatar - kari.laz
12. 8. 2020 09:34
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Jnže tohle je krátkozraké dívat se na to optikou jen co je teď. Není to přirozený vývoj. Je to tlačeno "silou" zákazů a naopak dotací a zvýhodnění. Tudíž si vem, že ten tlak je takový, aby se ty nesmysly rozšířili co nejdřív. Lidé se na to podívají tvou optikou, levná elektřina. Za pár let se tedy počet elektro značně zvýší, automobilky začnou ty nesmysly chrlit a omezovat spalovací motory. Najednou přijde zákon o zdanění, zvedene se cena elektřiny klidně násobně. Ale lidi už nebudou mít kam se vrátit. Spalováky budou okrajová záležitost a jen pro levná auta například. Pokud už by ted bylo zdanění podobné, jako u spalovacích motorů a přesto ta výhodnost zůstala, tak budiž. Ale to, že výhodnost nejen, ž enebude, ono to s největší pravděpodobností bude o poznání dražší. Už dnes veřejné nabíječky často atakují ceny pohonných hmot, pokud se to přepočte. A to jsme v začátku, kdy "ptáčka lapají".
Avatar - kari.laz
12. 8. 2020 09:22
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
To ale je o tom, komu všemu se ten řidičák dá a jak ho získá. Řidičák není výsada, ale člověk by měl prokázat, že skutečně má na to automobil (motocykl) řídit. Automaticky by měl být řidičák na zkoušku, minimálně na rok. A po pěti letech by měly být povinné kondiční jízdy. Kde řidič s komisařem prokáže, že jezdit umí. Pokud to bude tragedie, dostane čas na absolvování rozáhlejšího kurzu a opět dostane rok na zkoušku zpět řidičák. Stejné nesmysly jsou pak řidičák na automat. Ať se naučí koordinovat pohyby a přitom se soustředit na jízdu a pak ať si jezdí čím chce. Ale zvládnutí "umění" jízdy nespočívá v tom, naučit se využívat asistenty, ty mají být až maximálně poslední záchrana. Podívej se kolem sebe co jezdí za volantem. Parkovat neumí, couvat je sprosté slovo, odhad nulový, jen na tebe čumí jak půl pr*dele z křoví. Kdo to nezvládne, holt se bude muset spoléhat na veřejnou dopravu, nebo na známé. Auto se dá považovat za velice nebezpečnou věc, která ve špatných rukou může brát životy a to i ve "velkém".
Avatar - kari.laz
12. 8. 2020 09:10
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
To je všude stejné. I v mém okolí nikdo nestojí o asistenty. Led světla,čidla světel a stěračů, slepý úhel, tempomat...to jo, al enějaké udržení v pruhu, hlídání únavy....to samé složitost motorů díky nesmyslným limitům na emise lidem vadí.
12. 8. 2020 04:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pradeda777
11. 8. 2020 23:33
Re: Smíšené pocity
Západoevropské i americké obyvatelstvo není zdegenerované, ale "zpracované" a to už od 60 let minulého století vzdělávacím systémem ovládaným levicovými kantory a aktuálně i s pomocí převážně levicových médii. ;-\
11. 8. 2020 23:14
Re: jejich volba
Ano, nakonec ti neomarxističtí šílenci tím zběsilým tištěním ničím nekrytých peněz evropskou ekonomiku zcela položí a pak snad konečně půjdou od válu. Bude potom velmi těžké, dát evropský autoprůmysl zase dohromady! Přitom je to jeden z posledních oborů, ve kterém je Evropa na světové špičce! :-| :-| :-|
Avatar - Emel
11. 8. 2020 23:04
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
No tak ale... buď mluvíme o uživatelských výhodách, nebo společenských. Aktuálně je cena PHM uživatelská výhoda.
Avatar - Emel
11. 8. 2020 23:00
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Tohle je podle mě jen omezená představivost... a taky si vzpomeň, jak řídí půlka národa, ta laťka není nijak extra vysoko.
11. 8. 2020 20:41
Re: Smíšené pocity
Fakt? A kde? Přidej nějaký konkrétní případ! ;-)
11. 8. 2020 18:26
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Ten levnější provoz je otázkou. U aut se spalovacím motorem je silně zatížen daněmi. A ty asi budou chybět. Cena provozu EV v budoucnu je velkou otázkou. Vláda mluví až o trojnásobném zdražení elektřiny + daně.
Avatar - narona
11. 8. 2020 15:53
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Jako kdo žije ve velkoměstě, má svou garáž s elektrikou (ne jen gar. stání ve společné) a jezdí jen po městě pro něho je elektro ideál. Ale kolik takových lidí je? 90% měšťanů musí stát venku :D
Avatar - rohYpnol
11. 8. 2020 15:06
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Ta doba nikdy nenastane. Ne že by to bylo technicky nemožné, ale jsou 2 věci proč ne:
1) nepředvídatelné situace stroj nikdy nevyřeší lépe
2) složitost takovéhoto vozu z něj udělá ekonomicky nevyhovující produkt, stejně jako servisní náročnost.

Jediný kdo se např. odvážil přijít s drive-by-wire řízením byl co vím Lexus a i ten od uvedeného ustoupil. Řízení musí být zálohově nějak podpůrně zajištěné.
Avatar - palix
11. 8. 2020 13:39
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Vidíme to u "autopilota" Tesly. Pokiaľ vieme, všetky veľké automobilky odložili vývoj autonómneho riadenia na neskôr (20 rokov?). Takže za dverami to ešte tak celkom nebude.
Na druhej strane - ak bude človek nahradený na rôznych postoch - myslíte si, že nám niekto len tak niečo dá? To nebude dlho fungovať.
Avatar - palix
11. 8. 2020 13:36
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
V mojom okolí je to podobné. Ľudia chcú väčšinou cenovo dostupné auto, ktoré bude spoľahlivé a bude obsahovať minimum elektroniky. Nejaká asistencia + výbava väčšinou nie je požadovaná. Vlastne všetky tie povinné výbavy navyšujú ceny áut. Za posledné 3 roky išli ceny hore tak o 1500€ u nižšej strednej triedy. Platiť za niečo, čo otravuje pri šoférovaní a nakoniec to aj tak vypnem?
Možno je to všetko preto, že väčšina ľudí ktorých poznám si auto kupuje na viac ako 5 rokov (možno aj viac ako 10) a od auta očakávajú bezproblémovú prevádzku.
Avatar - palix
11. 8. 2020 13:21
Re: Digitalizace a přání zákazníků
Vlastne je to "vzor" zákazníka, na ktorého a bude orientovať Škoda.
Pozerám, že pre väčšinu ľudí, ktorí sa zaujímajú o autá je stále dôležitejšie auto, nie doplnky.
12. 8. 2020 09:25
Re: diplomacie
Ropy je podle optimistických odhadů na 200 let. Mnohá naleziště jsou ovšem technologicky náročná na vytěžení. O to ale nejde. Letecká doprava se bez ropy rozhodně neobejde, nemluvě o výrobě plastů či dokonce léčiv. V případě letecké dopravy zatím neexistuje žádná alespoň přibližně funkční náhrada...
Je zapotřebí myslet na budoucnost a tam, kde je to možné, začít závislost na fosilních palivech odbourávat. K tomu je ovšem zapotřebí vývoj, který nelze realizovat ze dne na den. Přechod na nové technologie také mnohdy zprvu znamená krok zpět. Když se objevily první ploché plasmové nebo LCD televize, kvalita obrazu byla ve srovnání se špičkovými CRT zobrazovači slabší. Dnes po CRT ovšem nikdo ani nevzdechne.
Kdo první úspěšně vyřeší problémy s akumulací energie, ovládne automobilový trh, protože elektromobil má ve srovnání s vozy s konvenčními pohony především výhody. A všichni bychom měli doufat, že první tenhle problém nevyřeší Čína.
12. 8. 2020 08:22
Re: Pry EU
Čína Korea,... neumí konkurovat klasickým spalovacím evropským autům, tak to zkouši s EV. Navíc mají baterky. Navíc tyto země mají i jiný průmysl. Přesto nejdou tak daleko jako EU.
11. 8. 2020 20:21
Re: Cena???
"Co jako?" WTF

Toto vyvraci tvuj predchozi zvast, ze EV je po peti letech neprodejny srot!

Staci ti toto vysvetleni na to, abys uz nepsal priste tolik hlouposti?
Recnicka otazka. ;-)
11. 8. 2020 19:52
Pry EU
Co Cina, Korea, Velka Britanie???

https://www.autonews.com/…es-any-time-soon

https://cleantechnica.com/…-fleets-in-2025/

https://edition.cnn.com/…an-uk/index.html

Neprijde mne, ze to jsou zeme, ktere ceka (podle mnoha zdejsich diskuteru) totalni bankrot. :-!
11. 8. 2020 18:15
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
S koncem spalovacích motorů přestanou proudit peníze a na dluh to taky věčně nebude.
Avatar - rohYpnol
11. 8. 2020 15:39
Re: jejich volba
Ano, přesně to měli udělat.

Politici by měnili své ekofašistické názory stejně rychle jak by klesala produkce v EU vyráběných automobilů a rostla nezaměstnanost...

Nebo snad myslíš že by si Němci nechali padnout chlouby svého průmyslu???
11. 8. 2020 13:23
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Jen to bude nuda ;-\
11. 8. 2020 19:23
Re: Je to len ďalší Nemec...
Ceskou automobilku?

Kterou?
Avatar - Blue Sun
11. 8. 2020 07:08
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Od člověka, který ze sebe chrlí jen urážky vůči všem kolem, to beru opravdu vážně. :-D :-D
Avatar - Blue Sun
11. 8. 2020 07:07
Re: Pokud nabídne
Jojo, celý život netoužím po ničem jiném, než aby si mě něco jako ty vážilo. :-D :-D
Ty ani nevíš, jaký mám názor, tak proč chceš, abych ho měnil? Jen do mě zkoušíš promítat své mindráky, takže to označení je ještě dost mírné.
10. 8. 2020 20:21
Re: Pokud nabídne
Rocni skladovka Superb by mela splnovat presne to, co si zadas, mozna za 800 potrebujes predvadecku... 4x4 2.0 disesel, konzervativni konzerva, zinkovana karoserie, nerezovy vyfuk a pokud umis normalne jezdit, 200 tisic neni zadny problem.

Mozna ta lozna plocha myslim v zadnem koncernovem aute neni 100% rovna, ale da se to akceptovat.

Zapomnel jsi napsat "abych netahal bricho po zemi" tak si kup Scout nebo si kup Passat, ten je totiz vzdycky lepsi a zaroven levnejsi nez Superb.

Vetsi kombi v podstate na tehle planete neexistuje, mozna Mercedes E ale tam je zas mene mista vzadu. Ale o moc drazsi neni, nevim treba 15-20% kdyz ozelis trochu vybavy, o kterou asi stejne nestojis?
Avatar - Blue Sun
11. 8. 2020 07:09
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Neboj, tvé první místo v trapnosti zůstane spolehlivě neohroženo.
10. 8. 2020 23:06
Re: Cena???
Kdyz pominu to, ze jsem myslel kolik bude stat za pet let novy elektromobil, tak tady mas jeden neprodejny elektrosrot.
https://www.sauto.cz/…/bmw/i3/18642687
Avatar - Blue Sun
10. 8. 2020 22:13
Re: Atraktivní pro zákazníky???
Ty máš tu komoru už pěkně děravou, špíno.
Avatar - Blue Sun
11. 8. 2020 09:20
Re: Smíšené pocity
Koukám, že kdo automaticky neslintá z podobných komentářů, tak je rovnou komunistický zločinec. Inu, rád jím v očích zaostalců budu, když se mi taková primitivní mentalita navěky vyhne.
Avatar - Blue Sun
10. 8. 2020 22:12
Re: Pokud nabídne
Proč mi stále vnucuješ svá slova, špíno?