Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Šéf Škody Auto napsal zaměstnancům, že se chce zaměřit na elektrifikaci a digitalizaci

Diskuze (174)

Nový předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer hodlá věnovat zvláštní pozornost elektrifikaci a digitalizaci produktů firmy. Jde podle něj o klíč k tomu, aby automobilka zůstala pro zákazníky atraktivní, a chce, aby produkty firmy odpovídaly přání zákazníků. Schäfer to uvedl ve svém prvním dopisu zaměstnancům, který má ČTK k dispozici.

"V blízké budoucnosti bude automobil elektrický a plně propojený se svým okolím. Proto hodlám věnovat zvláštní pozornost další elektrifikaci a digitalizaci našich produktů. Jsou klíčem k tomu, aby automobilka zůstala pro své zákazníky i nadále atraktivní," uvedl Schäfer. Svou představu automobilka podle něj ukáže na modelu Enyaq iV. Jde o první SUV s čistě elektrickým pohonem, představeno bude 1. září v Praze. Od začátku roku 2019 do konce roku 2022 má být představeno 30 nových modelů, modernizací nebo variant modelů značky.

"Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přání našich zákazníků. Za jejich peníze jim vždy musíme nabídnout o něco více a příjemně je překvapit. Právě to je spolu s vynikajícím týmem a kvalitou produktů pro naši značku charakteristické a bude tomu tak i v budoucnu," uvedl dále Schäfer.

V dopisu neopomenul zmínit současnou situaci, kdy na světové hospodářství dopadá pandemie koronaviru. "Společně začínáme novou kapitolu a podnikneme další kroky v procesu transformace," napsal. Podle něj "to určitě nebude procházka růžovou zahradou".

Padesátiletý Thomas Schäfer se stal předsedou představenstva Škody Auto v pondělí 3. srpna, předtím působil jako generální ředitel jihoafrického zastoupení koncernu Volkswagen s působností i pro celý subsaharský africký region. Nahradil Bernharda Maiera, který z funkce odešel po necelých pěti letech.

Video se připravuje ...

Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka zatím není jasné, kam Schäfer automobilku nasměruje. "Je to pro mě takzvaně králík vytažený z klobouku, o kterém jsem prakticky nikdy neslyšel. Pochází z Jižní Afriky, v rámci značky se tomu říká větší dílna, je to něco menšího než Kvasiny," řekl Povšík. "Před měsícem jsem s ním mluvil, položil jsem mu otázku číslo jedna, jestli přichází Škodu ztlumit, nebo rozvíjet. A on řekl: vždycky hraju za tým, kde jsem kapitánem," uvedl Povšík.

Ředitel Volkswagenu Herbert Diess v minulých dnech listu Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut "není dostatečně agresivní" v konkurencí s Korejci a Francouzi. Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut.

Provozní zisk Škody Auto se v prvním pololetí propadl kvůli pandemii koronaviru téměř o tři čtvrtiny na 228 milionů eur (zhruba šest miliard Kč) z 824 milionů eur před rokem. Tržby Škody Auto v pololetí klesly o více než čtvrtinu na 7,5 miliardy eur (196,5 miliardy Kč) z 10,2 miliardy eur před rokem. Firma očekává postupné oživení trhu ve třetím čtvrtletí. Považuje za možné, že ve čtvrtém čtvrtletí se vrátí na loňskou úroveň.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 lidí, z toho v ČR téměř 34.000.

Diskuze (174)

Doporučujeme

Avatar - palix
13. 8. 2020 11:17
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Problém je, že vývoj autonómnych systémov je značne komplikovaný. Vlastne je to podobné v každom vývoji. V istom štádiu môže vývojár naraziť na problém, ktorý sa ukáže byť neprekonateľným (v danej dobe). Práve preto autonómne autá odsunuli výrobcovia o desaťročia. Iba Tesla si myslí, že to zvládnu.
Samozrejme motyky nechajme tam kde patria, ale nasadzovanie robotov a plne automatizovaných výrobných liniek by malo byť veľmi opatrné.
Avatar - palix
13. 8. 2020 10:44
Re: Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přán
Buď žijeme my v divnom svete, kde žijú ľudia, ktorí nekráčajú s dobou. Alebo naši známi sú rozumní ľudia, ktorí na základe istých skúsenosti majú na autá svoje požiadavky. Je jasné, že čím viac elektroniky niekde je, čím je auto zložitejšie, tým skôr sa pokazí. Hlavne, ak nie je nové.
Môj okruh ľudí kde sa pohybujem = ľudia rôzneho veku (nové autá si kupujú hlavné ľudia 35+), väčšinou technické vzdelanie... Prípadne ľudia potrebujú iba "nejaké" a hlavne SPOĽAHLIVÉ auto.

Kde sú tie časy, keď sa dalo kúpiť auto, ktoré malo v povinnej výbave 2x airbag + ABS :). Samozrejme pasívna bezpečnosť (airbagy...) je jednou z vecí, na ktorých by som nešetril. Rôznu asistenciu by som naopak do auta nechcel - problém je, že dnes si to už musí zaplatiť každý (aj keď to potom vypne), lebo je to povinné.
Avatar - palix
13. 8. 2020 10:35
Re: Digitalizace a přání zákazníků
Čisto teoreticky, keď sa na to pozrieme skúmavým pohľadom... Škoda nikdy nedobila autá, ktoré by ponúkli zákazníkovi nejaký jazdný pôžitok. Naproti tomu sú zameraní na praktického zákazníka. Možno ak by sme vizuálne pozreli na Škodu 110 R a starý Rapid - tie autá vyzerali pomerne "športovo", ale boli to viacmenej obyčajné dobové Škody.
Ono zaujímavé auto nemusí mať práve silný motor, zadný pohon... Stačí sa previezť dvoma podobne drahými autami a niekedy je rozdiel celkom veľký. Samozrejme nebude platiť, že to lepšie jazdiace auto si automaticky kúpi väčšina zákazníkov, keďže ľuďom sa skôr páčia iné veci (praktickosť, cena / úžitková hodnota...). Našťastie dnes je veľký výber áut a nemusíme si vyberať medzi Škodou 105 / 120, prípadne Ladou...
13. 8. 2020 10:06
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
No ja som ani nepočítal že by elektrina niečo stála. Počítal som len rozdiel v cene auta, do ceny benzinu. A ani pri nulovej cene elektriny mi to zmysel do 200 000km nedáva.
12. 8. 2020 14:41
Re: Dnešní diskuzi musí snad vést řidiči pod vlivem,
Veríš zle. Že autá na vodík nemajú budúcnosť, bolo už mnohokrát písané a dokázané, ale poniektorí ste slepí a hluchí a meliete ďalej svoje.