Srovnávací testy
Passat je fakt super. Jak z venku tak uvnitř. Frantici pořád musí vymýšlet samý kudrlinky a nesmyslný převisy. Ten předek vypadá, jako když tam ten nárazník nepatří a někdo ho tam narval kladivem. Palubka je taky hnus a na tak velký auto málo místa. Kdo si to koupí, nechápu.
Moja reč.Passat je jednoznačne v tejto kategórii špica a preto je aj najpredávanejší a ak niekto píše o nudnom designe tak to je len jeho problém pretože radšej budem mať "nudné auto" ale kvalitne urobené ,priestorovo optimálne a takisto technologicky aj jazdne nadpriemerné.Jednoznačne ostatný v tejto kategórii opúštajú tie slabé pozície /Talisman,508,i40/ lebo v predajných číslach je ten nepomer v prospech Passatu markantný.Ostatný sa snažia zaujať designom ale praktičnosť tam chýba a cenovo sú +/- na tej istej úrovni ako Passat takže aj pre mna by to bola jasná volba.A ešte tam majú Arteon čo je iná šupa.
"ak niekto píše o nudnom designe tak to je len jeho problém pretože radšej budem mať "nudné auto" "
😁
😁
Hugino úplný souhlas. Kdyby byl pažout o třetinu levnější, tak ještě možná, ale jinak za podobný peníz není co řešit. Mám rád ladný a pro někoho nudný tvary, ale v tom je ta krása.
určitě souhlasím s preferencí nudneho designu a spolehlivého auta. U Passatu to první platí, to druhé bohužel moc ne.
Mě pojem "nudný design" nepřijde většinou moc správnej. Passat nijak nemiluju, ale je to v rámci třídy velice pěkný auto. Co je na něm nudnýho? Leda to, že je v Evropě na každým rohu, což není chyba designu. Např. Insignia by byla krásný kombi, ale má dost kontroverzní chromovou hokejku okolo oken. Passat, Golf takový chyby nedělají.
Má nějaký vzrušující design třeba 5-er? Taky ne, stálý, pomalu se rozvíjející konzervativní design bez zbytečných výstřelků ( s výjimkou Bengla).
Když se Passat, Golf (pravidelně označované za nudné) pěkně nakonfigurují, umí vypadat velice dobře.
Má nějaký vzrušující design třeba 5-er? Taky ne, stálý, pomalu se rozvíjející konzervativní design bez zbytečných výstřelků ( s výjimkou Bengla).
Když se Passat, Golf (pravidelně označované za nudné) pěkně nakonfigurují, umí vypadat velice dobře.
Ano, "nudný" není to správné slovo, často je do zaměňováno za funkcionalistiký nebo minimalistický. Někdo chce kýč, a pro toho jednoduchý design je nudný. Od toho to asi vzniklo. Určitě tomu pomáhají i barvy a bohužel taková auta jezdí převážně černá/šedivá/bílá. Někdo s tím umí pracovat lépe, někdo méně. Už si nepamatuji, kdy bych se ohlédnul za nějakým passatem, že vypadá dobře. Možná nějaká R verze v té modré barvě.
Pokud se nejedná o nějakou top verzi, je to takove nenápadne auto, co nevzbudi moc emocí. Pamatuješ na B6? Ten vypadal dobře i v trendline. Za mě nejhezčí Passat.
tento passat uz nevyzera zle... je to taky kusok kladivohlavy zralok ale za mna arteon je ovela krajsi nielen ako passat ale aj ako P508 ... a uz je dokonca arteon aj v "kombiku" ... takze za melon ( melon dvesto ) urcite za mna radsej stavnaty arteon shooting brake ako tieto dve polosuche bagety .... za dane prachy fakt nie je o com...
Vojak by mel byt uvedomeli a taky co? Kefalín, oholený preca!
Nesnaž sa o slovenčinu, však ani po česky poriadne nevieš ty trapko.
Tys asi nečetl Černé Barony, že?
Tehdy se mluvilo česko-slovenštinou, dnes máme Babiš-češtinu.
Tady se nikdo o Slovenštinu nesnaží a když Ti to vadí, vrať se na slovenské weby.
Hrozně jste se snažili trhnout a teď máme Česko a české weby zaplavené Slováky ....
:no:
Ryba tady smrdí od hlavy.
Tehdy se mluvilo česko-slovenštinou, dnes máme Babiš-češtinu.
Tady se nikdo o Slovenštinu nesnaží a když Ti to vadí, vrať se na slovenské weby.
Hrozně jste se snažili trhnout a teď máme Česko a české weby zaplavené Slováky ....
:no:
Ryba tady smrdí od hlavy.
kde je zvolena velmi rozumná metodika měření dynamiky i spotřeby. Samostatné otestování v čistě elektrickém módu, samostatné otestování v módu hybridu s udržováním baterie na daném stupni nabití a absolutní dynamika. Dobře zvolené.
Souhlas, neni to vubec spatne napsany clanek. Jen zamrzi ten zacatek s tvrzenim, ze mild a full hybridy neprinaseji znatelnou usporu paliva. U mild hybridu je to pravda, u full hybridu ne.
Spíš bych naopak řekl, že full hybrid přináší v běžném provozu největší úsporu, ale hlavně nejméně omezení. Není závislý na nabíjení. Zase kdo chce a může denně nabíjet, jezdí s plug-inem "za nula". Mild hybrid je desetinkový nesmysl.
On je plug-in v realnem provozu stejne usporny jako full hybrid, i kdyz nenabijis. Nabijenim pak muzes tu usporu paliva jeste vyrazne vylepsit.
Platis za to ale vyssi cenou, vyssi vahou auta (a tim padem zhorsenymi jizdnimi vlastnostmi proti stejnemu modelu) a mensim kufrem.
Platis za to ale vyssi cenou, vyssi vahou auta (a tim padem zhorsenymi jizdnimi vlastnostmi proti stejnemu modelu) a mensim kufrem.
Blbost, full-hybrid je úspornější. A zkus jezdit měsíc bez nabíjení baterek a povíme si jak je úsporný.
Osatně na toto téma bylo napsáno hodně článků dokonce i na Auto CZ a vždy bylo konstatováno že bez pravidelného nabíjení slaboučký benzínový motor táhne elektromotory a baterie a nestačí na to, následně je spotřeba vysoká.
Osatně na toto téma bylo napsáno hodně článků dokonce i na Auto CZ a vždy bylo konstatováno že bez pravidelného nabíjení slaboučký benzínový motor táhne elektromotory a baterie a nestačí na to, následně je spotřeba vysoká.
Tahle diskuse nema moc smysl. Ty mas svuj nazor, ja mam v garazi jedno HEV a jedno PHEV.
Bez nabijeni baterek bezne jezdim, delam trasy od 350km vys a nevozim s sebou nabijeci kabely (a verejnou nabijecku jsem v zivote nepouzil). Vim velmi dobre jake jsou v takovych rezimech spotreby, ostatne mam to uz dlouho napsano u sveho auta na MACZ.
Ale jo, v jednom mas pravdu - kdyz nekdo vyrobi SUV velikosti panelaku, udela z nej PHEV a pak tvrdi ze to ma spotrebu 1,9 litru na sto, tak tam je samozrejme spotreba po vybiti baterek obrovska. Ale to je problem velkych a tezkych SUV, ne PHEV pohonu.
Bez nabijeni baterek bezne jezdim, delam trasy od 350km vys a nevozim s sebou nabijeci kabely (a verejnou nabijecku jsem v zivote nepouzil). Vim velmi dobre jake jsou v takovych rezimech spotreby, ostatne mam to uz dlouho napsano u sveho auta na MACZ.
Ale jo, v jednom mas pravdu - kdyz nekdo vyrobi SUV velikosti panelaku, udela z nej PHEV a pak tvrdi ze to ma spotrebu 1,9 litru na sto, tak tam je samozrejme spotreba po vybiti baterek obrovska. Ale to je problem velkych a tezkych SUV, ne PHEV pohonu.
Z mé zkušenosti pokud srovnávám uplně stejné auta, tak mi jezdí PHEV o cca půl litru méně než HEV tj. full hybrid. Srovnávám bez dobíjení samozřejmě. Je to z důvodu toho že větší baterka lépe pobírá rekuperaci a déle zase pomáhá do kopců.
Jedná se o jinak identická auta stejný spalovací motor, jen PHEV má větší baterku a je o 105Kg težší, ale to nemá pří váze 2 tuny na nic vliv.
Jedná se o jinak identická auta stejný spalovací motor, jen PHEV má větší baterku a je o 105Kg težší, ale to nemá pří váze 2 tuny na nic vliv.
Hmm, čekal bych spíš opak.
na můj vkus mají poměrně velkou spotřebu bez nabíjení sám jsem měl půjčený suberb IV a mohu to potvrdit. Pokud to někdo s úsporou myslí Vážně koupí si Priuse, Ioniqa ,nebo Niro PHEV.
Na niru PHEV mám trasu 200 Km bez dobíjení po cestě za 4,1 dálnice podle předpisů max. 150 Kn/h při předjíždění + dodržování 80 tek na uzavírkách.
Pokud jedu okresky a dálnice do 110 km/hod tak jsem za 2,5-2,9 na trase i 250 Km bez dobíjeni po cestě.
Spotřeby nad 5 litrů vidím jen když jedu do lomu s vlekem a táhnu za tím 1000 Kg písku +vlek.
Na niru PHEV mám trasu 200 Km bez dobíjení po cestě za 4,1 dálnice podle předpisů max. 150 Kn/h při předjíždění + dodržování 80 tek na uzavírkách.
Pokud jedu okresky a dálnice do 110 km/hod tak jsem za 2,5-2,9 na trase i 250 Km bez dobíjeni po cestě.
Spotřeby nad 5 litrů vidím jen když jedu do lomu s vlekem a táhnu za tím 1000 Kg písku +vlek.
To co nabízíš jako alternativu k testovaným kombíkům střední třídy není alternativa, ale auta ze třídy kompaktů tedy menší auta a navíc se slaboučkými motory, ten kdo si jde pro střední třídu, která jede suverénně nad 200, zrychluje bezpečně pod 8 asi těžko skončí u dýchavičného kompaktu s velice vlažným výkonem elektromotoru, spalováku i celé soustavy.
Tak z této dvojice jen sup zrychluje pod 8. S tou maximálkou to taky nebude zas tak horký, nevěřím tomu, že pažout jede 250kmh, jak se nám snaží namluvit tabulka.
Měl jsem supa IV pújčenýho a spalovák při kick down startuje celou věčnost. I výrobce udává 2-3 sekundy než se pustí a zabere turbo. U Nira PHEV to je 200ms.
si troufnu trvdit,ze pružné zrychlení 60-100 km/h z elektrického módu na hybridní. To dá slaboučké Niro s atmo 1,6 rychleji.
si troufnu trvdit,ze pružné zrychlení 60-100 km/h z elektrického módu na hybridní. To dá slaboučké Niro s atmo 1,6 rychleji.
Jen tvoje teorie, realita je úplně jinde
http😐/www.zeperfs.com/…uel8679-7050.htm
http😐/www.zeperfs.com/…uel8679-7050.htm
Já žádnou alternarnativu nenabízím, jen kostatuji technologickou zaostalost Evropy nad Asií. Ty auta auta co jsem psal sice zrychluji o 2s pomaleji nez passat, o sekundu než peugeot. Kufr maji menši o 100-150 litru a jsou o 100 kg lehčí. Ale to není důvod, berou o tretinu az polovinu méně.
A vykon za to nemuze,protoze u testu spotreby jiste nejedou na plny vykon.
A vykon za to nemuze,protoze u testu spotreby jiste nejedou na plny vykon.
Výkon za to samozřejmě může, auto s 150kW při jízdě 60km/h bude mít větší spotřebu než auto se 100kW jedoucí stejných 60km/h. Stejně tak větší a těžší auto má větší spotřebu než lehčí a menší. Jestli tahle auta chceš s něčím srovnávat, tak se podívej třeba na Toyotu Camry, to je stejná střední třída a srovnatelný výkon, jezdí za 6,5 litru, tedy podobně jako 508 v testu v hybridním módu.
https😐/www.spritmonitor.de/…a/433-Camry.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…a/433-Camry.html?…
Tak s Camry nevim co dělám špatně. I při běžné dálniční jízdě se přes 5,5 dle tankování nedostanu. Jinak mimo dálnice je do 4,5 litru. Při minimálním provozu to je do 4 litrů.
https😐/moje.auto.cz/?…
https😐/moje.auto.cz/?…
Trasy kombinace prvních a druhých tříd.
https😐/moje.auto.cz/?…
https😐/moje.auto.cz/?…
Trasy kombinace prvních a druhých tříd.
Plug in hybrid je totální kravina, jako tankovat a ještě to nabíjet?
*** buť spalovák, nebo mild hybrid kde se člověk o nic nestará.
Když nabíjet tak elektromobil....
*** buť spalovák, nebo mild hybrid kde se člověk o nic nestará.
Když nabíjet tak elektromobil....
Pokud bys napsal "full hybrid" a ne "mild hybrid", dalo by se o tom diskutovat.
Ale celkove je tvuj prispevek tak nejak mimo - v cem je problem kdyz doma pichnu po zaparkovani auto na zasuvku a jednou za par tydnu se zastavim na benzince?
Ale celkove je tvuj prispevek tak nejak mimo - v cem je problem kdyz doma pichnu po zaparkovani auto na zasuvku a jednou za par tydnu se zastavim na benzince?
Třeba v tom, že doma nemám možnost auto píchnout do zásuvky, bydlím v RD bez garáže, auto parkuje před domem, kabel bych musel tahat z okna přes silnici. Kdo bydlí na sídlišti, má stejný problém. Druhá věc je, že je to prostě otrava, stačí že musím denně hlídat stav baterky a dobíjet mobil, notebook,... Proto třeba nechci ani chytré hodinky, ale nosím mechaniky s automatickým nátahem. Tankování to je jiná, tankuju 2x až 3x do měsíce a je to akce na 5 minut. Přitom hybrid jako takový vůbec není špatná myšlenka, po testovacích jízdách s Corollou, RAV4 a Lexusem UX bych si takové auto klidně koupil, fakt to fungovalo příjemně.
No zrovna ten mildhybrid je blbost. Nic to poradne nešetří, jen vyhlazuje vykonove nedostatky spalovaku. PHEV nabíjet nemusíš ale pak nemá takovou úsporu. Ovsem i nenabitej má větší usporu, než tebou zmiňovaný mildhybrid.
Na základe viacerych prečítaných testov týchto plug-in hybridov, mi to prijde, že tieto vozidla majú dve výhody. Parkovanie v modrých zónach zadara (s pribúdajúcimi autami rovnakého typu pravdepodobne dočasne) a ak ľudia jazdia 10-15km jedným smerom denne tak lacný provoz.
Ja osobne jazdím na 2019 Lexus IS300h, natočené od novoty cca 33tisic km, priemerná spotreba dla natankovani 5.2L(v meste sa da aj za 4.6).
Nemusím riešiť otravne nabíjanie, raz za čas načapujem 66l nádrž, dojazd s kľudným svedomím 1200km. Super komfo podvozok, rear wheel drive, dobre jazdné vlastnosti a quality made in Japan.
Plus cenovo bolo vozidlo cca o 15% lacnejšie ako tieto dve recenzované.
Ja osobne jazdím na 2019 Lexus IS300h, natočené od novoty cca 33tisic km, priemerná spotreba dla natankovani 5.2L(v meste sa da aj za 4.6).
Nemusím riešiť otravne nabíjanie, raz za čas načapujem 66l nádrž, dojazd s kľudným svedomím 1200km. Super komfo podvozok, rear wheel drive, dobre jazdné vlastnosti a quality made in Japan.
Plus cenovo bolo vozidlo cca o 15% lacnejšie ako tieto dve recenzované.
Ten PHEV umí to samé co tvůj hybrid a navrch umí jezdit čistě na elektřinu (dobíjet tě nikdo s pistolí u hlavy nenutí). A porovnávat ceníkové ceny (za které nikdo nekupuje Lexus, ani VW ani Peugeota) s vyjednanou cenou na konkrétní kus je nesmysl.
Práveže cennikova cena IS300h bola vo výbave premium vtedy 41tisic €, t.j. 1,06mil CZK, co je o par tisic CZK levnejsi nez zakladne plug-in Peugeot a Passat.
Pravda, nabijat plug-in ma nebude nikto nutit, len potom budu tie auta jazdit za 7-8litrov 🤣
Pravda, nabijat plug-in ma nebude nikto nutit, len potom budu tie auta jazdit za 7-8litrov 🤣
Ono to nejsou úplně konkurenti... IS je malý auto, v sedanu pro rodinu z mého pohledu nepoužitelný... ale je fajn, že je tu ta pestrost a každý si může vybrat.
PS: pro zajímavost jsem se podíval... Lexus u nás registruje stabilně jedno IS za měsíc, což je stejně jako LC (loni 12 LC a 13 IS, letos 10 a 6 ve prospěch LC)... to je dost exkluzivní klub 😄
PS: pro zajímavost jsem se podíval... Lexus u nás registruje stabilně jedno IS za měsíc, což je stejně jako LC (loni 12 LC a 13 IS, letos 10 a 6 ve prospěch LC)... to je dost exkluzivní klub 😄
Wheelbase IS je 280cm, Passat 279cm, 508 ma 282. Teda az taký maly ten IS nie je.
Pravda je, že kombi sú samozrejme inde, ale tu každý potrebuje nosiť ladničku, pracku pravidelne hore dole po republike 😀😀
Pravda je, že kombi sú samozrejme inde, ale tu každý potrebuje nosiť ladničku, pracku pravidelne hore dole po republike 😀😀
Noi on ten IS obstojí pokud vzadu nevozíš dospělé. Až na design, který není pro mě, jinak funguje a jezdí hezky.
scarmarkro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Docela překvapivě vysoká spotřeba elektriky u pažouta. Měl jsem za to, že 20kwh žerou velký SUV.
Hrozne zalezi na podminkach - dvacet zere v zime i moje extra usporne auto, protoze topim abych vzadu nevozil zmrzle snehulaky. Ale je fakt ze v lete je to dost, zvlast kdyz prima konkurence je na tom o dost lip. Mozna to bylo castecne ridicem nebo poloprazdnymi pneu - tech faktoru je tam spousta a z jednoho cisla tezko hadat.
V článku píší, že jeli úsporně, po městě a okolí. Takže těch 20kwh by měla být ideální spotřeba, a to mi přijde drsný.
Tak to kazdopadne! I kdyz par kWh rozdilu porad muze udelat ridic jen agresivitou rozjizdeni a brzdeni.
Agresivitou rozjíždění... to je zajímavý - je v tom nějakej velkej rozdíl, jestli zrychlíš 50-100 za 10s nebo za 20s? Elektromotor nemá žádné zásadní zhoršení účinnosti ve větším zatížení, nebo jo?
Brzdění jasně, tam chápu rozdíl mezi rekuperací a pálení energie na brzdách.
Brzdění jasně, tam chápu rozdíl mezi rekuperací a pálení energie na brzdách.
Presne ti to nereknu. Pocitam, ze mezi zrychlenim a spotrebou elektriky neni uplne linearni zavislost. Kdyz si na aute zapnu EKO napovedu (coz bezne nedelam), tak se me snazi navadet k co nejpomalejsim rozjezdum. Ale jak velke jsou rozdily v energeticke narocnosti mezi pomalym, beznym a "agresivnim" rozjizdenim ti nereknu. Pocitam, ze se to bude lisit model od modelu.
Ja se vetsinou rozjidim spis rychleji, pokud doprava dovoli. Muzu zkusit jeden den jezdit "eko" a zjistit vliv na spotrebu elektriky.
Ja se vetsinou rozjidim spis rychleji, pokud doprava dovoli. Muzu zkusit jeden den jezdit "eko" a zjistit vliv na spotrebu elektriky.
Z pohledu elementární fyziky v tom rozdíl u elektromotoru není, jestliže se rozjíždím s malým výkonem a tedy dlouho, tak vykonaná práce je stejná jako když se rozjíždím s velkým výkonem, ale požadované rychlosti dosáhnu za kratší čas. A mám-li stejnou vykonanou práci, tak mám stejnou hodnotu propálených kWh z baterky. Jediná úspora, která při tom pomalém rozjíždění může vzniknout spočívá v pravděpodobnosti, že dané rychlosti nedosáhnu, protože se mi něco namíchá do cesty a to zrychlování nedokončím. Když zrychluji 20 s, tak ta pravděpodobnost je vyšší než když to odbudu za 10 sec., takže při reálné jízdě po dálnici, kdy musím na 200 km třeba 50x zrychlovat, tak pomalé zrychlování sebou přinese úsporu právě díky té pravděpodobnosti, že jej častěji nedokončím.
Ano - na urovni elementarnich fyzikalnich rovnic mas pravdu. Beres ale v uvahu cely retezec, ktery se ucastni zrychlovani? Jsi si jisty, ze nic po ceste mezi baterkou a koly nema ztraty ktere by se rapidne prohlubovaly s rostoucimi pozadavky na aktualni vykon?
Rozhodně nevidím nic co by "rapidně" mělo zvyšovat ztráty s požadovaným výkonem. Mezi baterkou a koly těchto konkrétních PHEV je měnič, elektromotor a převodovka. Nevidím důvod aby měnič byl navržený tak lajdácky, aby s růstem požadovaného výkonu snižoval svou účinnost (ne že by toho nebylo možné dosáhnout, ale byla by to čistě chyba konstrukce), stejně tak nevidím důvod, aby s růstem výkonu klesala účinnost elektromotoru navíc když je spojený s převodovkou a tudíž má velmi malý rozsah otáček kde není problém udržet konstantní a vysoký účiník. No a převodovka tak u té už to nepředpokládám vůbec. Ano, čistě teoreticky s rostoucím kroutícím momentem se může převodovka o něco více zahřívat a o nějaké promile zhoršit ztráty třením, ale to jsou marginálie navíc padající do úvahy jenom u HDM, protože u dvojspojky nepadá do úvahy ani to, to by musela s navyšováním výkonu začít prokluzovat a to bychom zase byli u chyby konstrukce. Co napadá tebe?
Mne nic moc, nejsem ani mechanik ani elektrikar. Jenom vim, ze kdyz zrychlim "rychle", tak se mi indikovany dojezd snizi vic, nez kdyz se na tu stejnou rychlost dostanu pomalu. Muze to ale byt jen problem meho auta (Toyota). Osobne bych si tipoval ze to nejak souvisi s okamzitym odberem z baterky a/nebo invertorem, ale to jenom hadam.
Jelikoz vodive ztraty (a pro baterku - chemicke ztraty - je to jeste markantnejsi...) jsou umerne R*i*i, tak je samozrejme vyhodnejsi se rozjizdet pomalu.
Cim rychlejsi rozjezd (a vetsi proud), tim vetsi ztraty (rostouci s kvadratem), takze to "nevyvazi" kratsi cas potrebny k rozjezdu.
Na spoustu veci v zivote staci "elementarni" znalosti.
Ale na spoustu veci zase ne. 😄
Cim rychlejsi rozjezd (a vetsi proud), tim vetsi ztraty (rostouci s kvadratem), takze to "nevyvazi" kratsi cas potrebny k rozjezdu.
Na spoustu veci v zivote staci "elementarni" znalosti.
Ale na spoustu veci zase ne. 😄
hele u Supa iV mám dolní limit spotřeby 15kwh když se ploužím plynule po okreskách podle předpisů.... Kopečky, zrychlení atd. poměrně snadno pošlou spotřebu na 20kwh.... Topení a víc kopečků znamená 25kwh.... dál jsem se nedostal.... 😉 20kWh u velkého SUV považuju za minimální hodnotu, níž nepůjde, výš naopak velmi snadno, řekl bych....
Tak to celkem přesně odpovídá i spotřebě Passata v testu, s tím, že v testu to bylo spíš město, což by mělo být ještě úspornější, než okresky, ne?
hele ve městě to té elektriky bere fakt málo, jenže jak to kvantifikovat když každé město a každý provoz je jiný.... každopádně mi přijde že takové to rozjíždění a rekuperační zpomalování z 0 na 50 a zpět tomu z pohledu spotřeby sedí víc než konstantní 90kmh na okresce.... (zatímco u klasického fosilu je to totálně naopak)
...ze kterého trčí nabíjecí kabel, dělá se mi nevolno! 😒 😒 😒 :no: :no: :no:
To je ale tvuj problem 😉 Vadi ti i lokomotivy, ze kterych nesyci na vsechny strany para?
Nikoliv, na elektrifikovaných kolejích má elektrická trakce samozřejmě velké opodstatnění a naprostou logiku :yes: . Však také z elektrických lokomotiv žádné nabíjecí kabely nikdy netrčí! 😉
Víš jaký je rozdíl mezi PHEV a elektrolokomotivou?
Že elektrolokomotiva není postavena na bateriích, které elektropohon vždy odsoudí k nepoužitelnosti. Alespoň do doby, dokud nevynalezeme něco jako černou hmotu 😒] :-!
Že elektrolokomotiva není postavena na bateriích, které elektropohon vždy odsoudí k nepoužitelnosti. Alespoň do doby, dokud nevynalezeme něco jako černou hmotu 😒] :-!
No však ano, právě že silniční elektrodebilita na bateriích postavená je, a tím je odsouzena k nepoužitelnosti, zatímco elektrická trakce na železnici se může spoléhat na elektrické vedení nad kolejemi. 😉
https😐/youtu.be/BiYRaxKPnFY
Jasne 😁 😁 😁
Stejne jako u telefonu.
Smartphone bez baterek. 😲
A tablet, notebook, aku naradi. Samy hlouposti. Poradnej chlap, vrta jen se snurou. 😄
Kluci, vy jste se meli narodit v jiny dobe.
Nejlip pred 100 az 200 lety.
Bez baterek. 😉 :yes😒br /> Ted uz budete jen cim dal usedaveji plakat, sorry.
PS K tem vlakum😒br />https😐/www.railway-technology.com/…3-battery-train/
Jasne 😁 😁 😁
Stejne jako u telefonu.
Smartphone bez baterek. 😲
A tablet, notebook, aku naradi. Samy hlouposti. Poradnej chlap, vrta jen se snurou. 😄
Kluci, vy jste se meli narodit v jiny dobe.
Nejlip pred 100 az 200 lety.
Bez baterek. 😉 :yes😒br /> Ted uz budete jen cim dal usedaveji plakat, sorry.
PS K tem vlakum😒br />https😐/www.railway-technology.com/…3-battery-train/
Elektromobilita se sama nikdy neprosadí. Ne pokud nepřijde revoluční změna v technologii baterií. Tato změna nepřišla, nepřichází a ani velmi pravděpodobně v dohledné době nepřijde.
To, že elektromobilitu protlačí a ostatním vnutí ekofašisté, to je bohužel čím dál pravděpodobnější.
To, že elektromobilitu protlačí a ostatním vnutí ekofašisté, to je bohužel čím dál pravděpodobnější.
No vidis.
A co kdyz ta revolucni zmena diky Tesla a tomu, ze cely svet investuje do baterek prijde?
Pocitas s timhle scenarem???
Ja se nechavam inspirovat historii a ostatnimi obory.
No,treba mas pravdu ty. 😄
Ale i kdyby, tak je tvuj trolling hrozne otravnej. 😉
Revolucni zmena v bateriich?
Pockej do zari. :yes:
https😐/elektrickevozy.cz/…apila-konkurenty
http😐/www.hybrid.cz/…biji-za-15-minut
Vis, kdyz na tom intenzivne pracuji dve nejhodnotnejsi automobilky sveta, Tesla a Toyota, tak (podle me) je to jen otazka casu. :yes: :yes: :yes😒br />
PS Osmivalce jsou krasne, ale Toyota vi, kde je budoucnost. A ze s elektromotorem, mas mnohem lepsi pohon, nez treba 16i valec.
Chybi uz jen ty trochu lepsi baterky.
Jsme blizko.
A co kdyz ta revolucni zmena diky Tesla a tomu, ze cely svet investuje do baterek prijde?
Pocitas s timhle scenarem???
Ja se nechavam inspirovat historii a ostatnimi obory.
No,treba mas pravdu ty. 😄
Ale i kdyby, tak je tvuj trolling hrozne otravnej. 😉
Revolucni zmena v bateriich?
Pockej do zari. :yes:
https😐/elektrickevozy.cz/…apila-konkurenty
http😐/www.hybrid.cz/…biji-za-15-minut
Vis, kdyz na tom intenzivne pracuji dve nejhodnotnejsi automobilky sveta, Tesla a Toyota, tak (podle me) je to jen otazka casu. :yes: :yes: :yes😒br />
PS Osmivalce jsou krasne, ale Toyota vi, kde je budoucnost. A ze s elektromotorem, mas mnohem lepsi pohon, nez treba 16i valec.
Chybi uz jen ty trochu lepsi baterky.
Jsme blizko.
O novém typu baterií se hovoří už opravdu dlouho. A stále nic...
Jestli s tím počítám? Ne, nepočítám.
Správná otázka je, jestli připouštím tu možnost. Ano, tu možnost připouštím. Pokrok nikdo z nás nezastaví a úplně jej ani nikdo nedokáže předpovědět.
Takže ano, pokud budou k dispozici baterie s řádově lepšími vlastnostmi, pak to situaci změní. Ale nové baterie nic zásadního stále nepřináší. Proto je elektromobilita nucená a uměle prosazovaná špatně.
Jestli s tím počítám? Ne, nepočítám.
Správná otázka je, jestli připouštím tu možnost. Ano, tu možnost připouštím. Pokrok nikdo z nás nezastaví a úplně jej ani nikdo nedokáže předpovědět.
Takže ano, pokud budou k dispozici baterie s řádově lepšími vlastnostmi, pak to situaci změní. Ale nové baterie nic zásadního stále nepřináší. Proto je elektromobilita nucená a uměle prosazovaná špatně.
Open your mind.
Jestlize si pripoustis tu moznost, zacni premyslet kdy to bude. 😉
Misto toho trolleni a vyrazu jako "nikdy"...
Jestlize si pripoustis tu moznost, zacni premyslet kdy to bude. 😉
Misto toho trolleni a vyrazu jako "nikdy"...
Pokud ten zázrak nenastane dřív než nastane úpadek elektromobilů pro jejich technologickou nevyspělost, tak elektromobilita půjde k ledu na dalších nejmíň 50 let.
Za mě je elektromobiilita předčasně narozené dítě neschopné života.
Za mě je elektromobiilita předčasně narozené dítě neschopné života.
Dalsich nejmin padesat let...
Wtf
Pockej si na 22. zari (tohoto roku) na zazrak 😉
Ty jsi opravdu jen troll.
Nikdo rozumny neodhaduje, co bude za padesat let.
V souvislosti s elektromobilitou jsem slysel nejzassi odhady (ktery uz jsou samozrejme na vode) na rok 2050. A to je tricet let.
Je videt, ze diskuze s tebou je opravdu NAPROSTO zbytecna.
Muzes rovnou napsat, ze dnesni auta uz tu bodou navzdy.
Cau
Preju prijemny vecer v tvem jednoduchem svete v kterem mas vzdy pravdu...
Wtf
Pockej si na 22. zari (tohoto roku) na zazrak 😉
Ty jsi opravdu jen troll.
Nikdo rozumny neodhaduje, co bude za padesat let.
V souvislosti s elektromobilitou jsem slysel nejzassi odhady (ktery uz jsou samozrejme na vode) na rok 2050. A to je tricet let.
Je videt, ze diskuze s tebou je opravdu NAPROSTO zbytecna.
Muzes rovnou napsat, ze dnesni auta uz tu bodou navzdy.
Cau
Preju prijemny vecer v tvem jednoduchem svete v kterem mas vzdy pravdu...
v Americe je nejprodávanější auto jak půl Tatry se spotřebou 3x větší než je to u nás. Za deset let budeme tak zelení, že už tu nebudeme vyrábět nic a čekat na převzetí Čínou
Přesně tak, Evropa zezelená i kdyby měla ekonomicky padnout, ale v globálním měřítku to stejně nebude znát. Jenom pro Ameriku a Asii budeme za "užitečné zelené ***y"! 😒 😒 😒 :no😒br />https😐/www.autoforum.cz/…kvli-emisim-co2/
Všeobecně - opět hezké fotky... místy jsem si ale říkal, jestli nejsou až moc "umělecké" - ten Passat se tak hezky blýská, tmavě modrá metla má hloubku... asi lepší, než naživo.
A vůbec - jak normálně beru 508 jako jedno z nejhezčích aut ve třídě, tak tady se mi na fotkách vedle Passatu nijak zázračně nelíbí... působí takové trošku spláclé... ta černá zadní světla nic moc... https😐/img2.auto.cz/…ull/6489765_.jpg ... za mě asi (trošku překvapivá) remíza.
A vůbec - jak normálně beru 508 jako jedno z nejhezčích aut ve třídě, tak tady se mi na fotkách vedle Passatu nijak zázračně nelíbí... působí takové trošku spláclé... ta černá zadní světla nic moc... https😐/img2.auto.cz/…ull/6489765_.jpg ... za mě asi (trošku překvapivá) remíza.
.... na Supovi iV mám za prvních 10tkm spotřebu 3,5 litru benzínu na 100 a k tomu 6,8kwh elektřiny.... najedu tak 2000 měsíčně, takže to není vyloženě auto které by stálo u nabíječky a nejezdilo nikam dál.... ve městě nesmrdím, na dlouhé trase nedobíjím, CO2 mám taky pěkný.... 😉 takže pro můj styl jízdy, moje možnosti dobíjení a moje obvyklé trasy je to prima kára, která jezdi levně a ekologicky.... jsem v kombinaci někde na 1,4 Kč na kilák....
Není to auto pro každého, na dlouhé štrece na dálnici bude vždy lepší diesel, ale kdo to nemá vyloženě jako polykač kilometrů bude s tím PHEV spokojený....
Není to auto pro každého, na dlouhé štrece na dálnici bude vždy lepší diesel, ale kdo to nemá vyloženě jako polykač kilometrů bude s tím PHEV spokojený....
stejne na losim testu to bude zas prepadak... 8-s 😒]
= NULA.
Proti modernímu dieselu je to jen hromada neschopnýho šrotu :-!
Tedy doba si je žádá? NE! Žádají si je pouze ekofašisté, kteří je nutí ostatním!
Proti modernímu dieselu je to jen hromada neschopnýho šrotu :-!
Tedy doba si je žádá? NE! Žádají si je pouze ekofašisté, kteří je nutí ostatním!
Jistě rohypnole, na krátké trasy a do města není nad diesel. :yes: bravo.
Na krátké trasy do města není nad střední třídu karle... bravo :yes:
Nevidím problém. Proč ne? Není každé město Praha, aby v něm nešlo parkovat.
V podstatě v každém městě velikosti okresního města a výš parkování problém je.
:yes: zkušenosti se poznají. Proto v nich neparkuje nic většího, než Fabia.
Nemyslíš že debata na téma jak je vhodná střední třída do města je tak trochu pod tvoji úroveň?
Ano, to se shodneme. To nemá úroveň.
Polovinu ze svého cca 30-ti letého motoristického života jsem strávil v Brně na sídlišti, druhou polovinu pravidelným dojížděním do Brna. Celej život mám rád velký auta, kupuju si je a nikdy jsem neměl problém, natož abych litoval, že jsem si koupil "moc velký auto do města". Většinou stačí umět parkovat, event. nebýt línej ujít od zaparkovanýho auta o 100m dál. Sídliště jsou tam plný větších aut, a kupodivu jsou ty auta zaparkovaný. Možná majitelům nikdo neřekl, že je to nevhodný.
Ale nevylučuju, že Brno je malý a zcela vyjímečný město.
Bez urážky, připadneš mi jako panic, co se snaží přesvědčit všechny okolo sebe, jak mají souložit.
Polovinu ze svého cca 30-ti letého motoristického života jsem strávil v Brně na sídlišti, druhou polovinu pravidelným dojížděním do Brna. Celej život mám rád velký auta, kupuju si je a nikdy jsem neměl problém, natož abych litoval, že jsem si koupil "moc velký auto do města". Většinou stačí umět parkovat, event. nebýt línej ujít od zaparkovanýho auta o 100m dál. Sídliště jsou tam plný větších aut, a kupodivu jsou ty auta zaparkovaný. Možná majitelům nikdo neřekl, že je to nevhodný.
Ale nevylučuju, že Brno je malý a zcela vyjímečný město.
Bez urážky, připadneš mi jako panic, co se snaží přesvědčit všechny okolo sebe, jak mají souložit.
Vhodnost a realita jsou dvě věci, to snad dobře víš. Že si někteří jsou schopni koupit do města F-150 je pravda, přesto to nic nemění na tom že F-150 je do města nevhodná.
Co se tvého přístupu týká, hodně záleží kde, kdy a jak často parkuješ. Já střídám různé vozy a každých 30 cm délky je ve městě prostě znát. Ale to asi nikdy nepochopíš pokud máš rád velké vozy a stále jimi jezdíš.
Já taky mám rád a silně preferuji sedany, ale když jedu v krátkým HB tak rázem je 2x tolik parkovacích míst... :-!
Co se tvého přístupu týká, hodně záleží kde, kdy a jak často parkuješ. Já střídám různé vozy a každých 30 cm délky je ve městě prostě znát. Ale to asi nikdy nepochopíš pokud máš rád velké vozy a stále jimi jezdíš.
Já taky mám rád a silně preferuji sedany, ale když jedu v krátkým HB tak rázem je 2x tolik parkovacích míst... :-!
Ekonomickou životnost nikdo z ekofašistů neřeší že? PHEV jsou konstrukčně nejsložitější, protože mají jak mechanickou složitost, tak elektronickou složitost. Navíc baterie budou často v režimech, které nesvědčí jejich životnosti a vzhledem k malé kapacitě i malý úbytek bude mít značné dopady.
Tyhle kopy šrotu jsou tak na prvních 200 tis. km a 10 let. Házet auta do šrotu po 10-ti letech je vážně ekologické??? To sotva.
P.S. Srovnávací test Golf 1.5 TSI a 1.5 e-TSI hovoří jasně - rozdíl ve spotřebě v podstatě žádný, tedy jinými slovy přínos mild-hybridní elektrifikace je nula stejně jako elektrifikace PHEV. :-!
Tyhle kopy šrotu jsou tak na prvních 200 tis. km a 10 let. Házet auta do šrotu po 10-ti letech je vážně ekologické??? To sotva.
P.S. Srovnávací test Golf 1.5 TSI a 1.5 e-TSI hovoří jasně - rozdíl ve spotřebě v podstatě žádný, tedy jinými slovy přínos mild-hybridní elektrifikace je nula stejně jako elektrifikace PHEV. :-!
Co to meleš, ty blboune?
Nevíš co je to ekonomická životnost??
Marně se snažím přijít na zdroj těch tvých blábolů, když realita říká něco úplně jiného.
A co říká realita?
Víš co říká? Třeba to, že v nabídce ojetin u nás je DESET PRIUSů (tipcars). Z toho jen DVA mají najeto přes 200 tis. km ... Proč asi??
Víš co říká? Třeba to, že v nabídce ojetin u nás je DESET PRIUSů (tipcars). Z toho jen DVA mají najeto přes 200 tis. km ... Proč asi??
Ty si snad jen děláš kozy. Prius je už pár desetiletí jedno z nejspolehlivějších aut vůbec. I taxikáři s ním najíždí statisíce kilometrů. Tohle snad není možný. :no😒br />
Nemluvě o tom, že hažeš do jednoho koše mild hybrid (který je k ničemu) a PHEV.
Nechápu, co děláš na webu o autech.
Nechápu, co děláš na webu o autech.
Třeba ze lidi se jich nepotřebuji zbavovat. Auto se prodává, když je k tomu důvod. Pripadne firmy po odpisech.
Nevidím důvod se zbavovat auta, které je ekonomicky výhodné, spolehlivé a drží si hodnotu i při vyšším najezdu mnohem lepe.
Nevidím důvod se zbavovat auta, které je ekonomicky výhodné, spolehlivé a drží si hodnotu i při vyšším najezdu mnohem lepe.
Takže majitelé běžného vozu obměňují vozy pro morální zastaralost, ale majitelé Priusů chtějí jezdit s morálně zastaralými vozy?? Zajímavá úvaha...
Na to není potřeba být Einstein. Prius si kupují lidi s hodně silným ekologickým smýšlením. Popřípadě pro neprůstřelnou spolehlivost. Ani v jednom případě mi nepřijde logické kupovat následně nové auto za tři roky. Tobě zřejmě ano.
Lidé s hodně silným ekologickým smýšlením... Jistě, třeba zrovna ti tebou zmínění taxikáři co najíždějí s Priusem statisíce km...
Ale ano, samozřejmě že zde lze očekávat větší podíl takto smýšlejících. To nevyvracím. Podle mě ale vzorec chování nebude v tomto výrazně odlišný od těch co kupují vozy čistě se spalovacími motory. Ona totiž ta nové generace určitě bude mj. také zaručeně více eko...
Mimochodem - já měl zato, že ekologicky smýšlející lidé jezdí hromadnou dopravou, protože individuální doprava je přece neekologická.
Ale ano, samozřejmě že zde lze očekávat větší podíl takto smýšlejících. To nevyvracím. Podle mě ale vzorec chování nebude v tomto výrazně odlišný od těch co kupují vozy čistě se spalovacími motory. Ona totiž ta nové generace určitě bude mj. také zaručeně více eko...
Mimochodem - já měl zato, že ekologicky smýšlející lidé jezdí hromadnou dopravou, protože individuální doprava je přece neekologická.
Mě překvapilo, že se koncernu na už letitém základu povedlo udělat lepší hybrid než PSA. Ještě aby byla stejně na úrovni i životnost toho složitého systému.
.... na základě mých 10.000 najetých kilometrů....: https😐/blog.auto.cz/…ybridnim-rezimu/
Nesnaž se, jsi ekofašista a za 190tkm se ti to rozsype!
😉
😉
hele tak bez trollingu, samotného mě zajímá co to vydrží.... za ten pokus to stojí.... složitost systému tam je, to je jasné.... na druhou stranu elimunuju elektrikou obrovský počet studených startů a pojížďek, šetřím brzdy, neplatím všelijaké poplatky, pravidelný servis toho TSI bude taky levnější, náklady na kilometr mám menší.... Takže uvidíme, já si to auto hodlám nechat klidně 15 let, dokud neshnije.... prvích 6 let si ho ojezdím a pak to dám někomu ve firmě na dojíždění do práce.... takže zkušenosti budu sbírat poctivě.... 😄
Superb 2,0 TDI 110 kW má 98 g CO2/km, tobě vychází 110 g ... Vážně přínos... 😲 :no:
98g je nějaká tabulková hodnota, stejně jak má ten PHEV nějakých 50g. Reálě budou ty Superby v naftě jezdit za 6 litrů nafty a to je 160g..... a já mám reálně 110g....
Problém mám ten že tvojí udávané spotřebě tak nějak ... nevěřím. Resp. zřejmě budeš mít jízdní styl hodně zvláštní pokud jsou čísla reálná.
Zkrátka ... 4,3 l/100 km s 1,4 TSI a cca 1800 kg ... jako opravdu NE.
Zkrátka ... 4,3 l/100 km s 1,4 TSI a cca 1800 kg ... jako opravdu NE.
Tak se s tim zkus nejak srovnat. Ja mam spotrebu v hybridnim rezimu mezi 3,3 a 4,2 podle trasy. Motor je 1,8 benzin a vaha auta 1855kg (alespon podle clanku tady na auto.cz)
Jeho udávaná spotřeba je S ÚPLNĚ VYBITOU BATERIÍ. A to za reálné opravdu nemám. 1,4 TSI ACT prostě ve střední třídě a 1.800 kg za tuhle spotřebu ani mimo město běžně nepojede.
budeš se s tím muset smířit.... ta spotřeba prostě reálná je.... i s vybitou baterkou si to auto často pomáhá při rozjezdech, vypíná motor při brzdění atd.... ACT je vypínání poloviny válců ne? tohle je jaksi vypíná všechny..... ano, je to extrém, na trati bez nějakých kopců, při plynulé jízdě podle přepisů, navíc s doplachťováním do vesnic.... prostě něco, to by třeba TDI EVO 110kW zvládlo za 4,5 litru pokud jsou pravdivé ty zkazky co se o tom motoru píšou.... a nebo třeba CNG Octávia by to samé dala za 3,3kg plynu.... tomu ten kdo to auto nezná asi taky neuvěří....
Jako takto - pokud je to spotřeba "vítr v zádech, z kopce a nejlíp za kamionem k tomu" tak dejme tomu, ale jak říkám, není to běžný režim mimo město., ale ekojízda.
ne, je to spotřeba naměřená na úseku "tam a zpátky", čili ani z kopce, ani do kopce.... jízda normálně reál 55/90-100, plynule, bez nutnosti předjíždění.... jediný eko-prvek v té jízdě je plachtění na neutrál do vesnic.... čili blížím se k vesnici 100kmh a 700m před ní dám nohu z plynu pokud za mnou nikdo nejede.... takto do té vesnice dojedu třeba 75kmh a zbytek dobrzdím rekuperací.... žádný jiné eko-styl jsem na té trase neprováděl.... ale i kdybych to nedělal, tak to nebudou 4,3 ale třeba 4,6....
a celá ta trasa byla asi 120km.... čili žádných pár rovinek s příznivým profilem....
a celá ta trasa byla asi 120km.... čili žádných pár rovinek s příznivým profilem....
Vcera vecer jsem se vratil z vikendu. Najeto 292km v normalnim okreskovem provozu - za cely vikend me predjela dve auta, ja taky dve. Slo zhruba o trasu Hradec Kralove - Ricky v O.h. - Benecko - zpet do HK.
Celkova spotreba 3,0. Pokud vezmeme v uvahu ze moje auto umi ujet cca 50 km na elektriku a vyjel jsem s plnou baterkou, prepocitana spotreba by byla nejakych 3,6.
A ne, nejednalo se o ekojizdu. Slo o uplne normalni jizdu, kterou jezdi na nasich silnicich cca 90% aut.
Celkova spotreba 3,0. Pokud vezmeme v uvahu ze moje auto umi ujet cca 50 km na elektriku a vyjel jsem s plnou baterkou, prepocitana spotreba by byla nejakych 3,6.
A ne, nejednalo se o ekojizdu. Slo o uplne normalni jizdu, kterou jezdi na nasich silnicich cca 90% aut.
S uplne vybitou baterii to byt nemuze, zadny hybrid te nenecha baterii uplne vybit. Ale rozumime si - je to baterie vybita tak, ze uz neumoznuje elektrickou jizdu bez pouziti spalovaku. V tom pripade mam pro tebe spatnou zpravu - ta moje udavana spotreba 3,3 - 4,2 je taky v tehle situaci. To u meho auta znamena "v hybridnim rezimu" - proste se elektrika z baterky nespotrebovava (nebo si trochu na chvili pujci a za chvili ji tam rekuperaci vrati).
Ano, 100% vybití nenastane, stále tak má možnost těžit z energine sebrané rekuperací. Tohle je jasné.
I tak tu spotřebu považuji za běžného režimu mimo město za nereálnou. Ne v tak velkém a těžkém voze.
ACT přínos moc velký neměl, něco udělá volnoběžka, něco přidá rekuperace. Ale dost sebere váha navíc.
I tak tu spotřebu považuji za běžného režimu mimo město za nereálnou. Ne v tak velkém a těžkém voze.
ACT přínos moc velký neměl, něco udělá volnoběžka, něco přidá rekuperace. Ale dost sebere váha navíc.
Uz jsem tu dnes psal, ze jsem jel dvakrat Chorvatsko za 4 litry (jednou 4,0, jednou 4,2). Stejne tezke auto, mozna o neco mensi. Rychlost na hranici predpisu, pripadne lehce pres. Ale klidne to dal povazuj za nerealne, v tom ti nemuze nikdo branit.
a jaké auto? asi jsem to přehlédl.... Prius PHEV?
110kw vs. 160kw, laboratorní spotřeba vs. reálná, hrušky vs. jabka, jo jo, přínos :yes:
máme WLTP takže 98 g je jistota 😄 :-!
Jestli Murphyho odkazovaná kalkulačka nekecá, tak 98g odpovídá 3,6l nafty.
Jestli takovou spotřebu máš za bernou minci, pak jakákoliv diskuze ztrácí smysl.
Jestli takovou spotřebu máš za bernou minci, pak jakákoliv diskuze ztrácí smysl.
Podle WLTP má moje auto mít kolem pěti litrů, realita je spíš blízká šesti. Tolik k reálnosti spotřeby a normovaných měření.
No a co?
Význam je úplně jinde. Taky je mi jasné, že 98 g CO2 to nebude. Ale i když to bude o třeba 20%, 30% víc reálně, tak přínos PHEV je totálně mizivý a TOHLE JE TO, co by jsi měl pochopit..
Význam je úplně jinde. Taky je mi jasné, že 98 g CO2 to nebude. Ale i když to bude o třeba 20%, 30% víc reálně, tak přínos PHEV je totálně mizivý a TOHLE JE TO, co by jsi měl pochopit..
Myslíš těch mizivých 50 gramů úspory oproti dieselu, který má uživatel reálně otestovaný? Co to je, vždyť je to jen třetina dolů... Jsi čím dál zoufalejší, koukám...
Pěkný blog :yes:
Zajímavá čísla. Je vidět, že ani s vybitou baterkou se žádná tragédie nekoná.
Zajímavá čísla. Je vidět, že ani s vybitou baterkou se žádná tragédie nekoná.
... jo jo.... prostě v hybridním režimu dlouhodobě za 6, v elektrickém dlouhodobě za 0. Takže pokud na elektriku najedeš 30% a zbytek jak s hybridem, tak prostě jezdíš za 4.... Já na tu elektriku dám možná i 50%, proto se reálně blížím 3L na 100....
elektřina není zadarmo.
ano, každý si tam musí dosadit svůj tarif.... já mám kwh pod 4 Kč, čili při spotřebě 20kwh to mám za 0,8 Kč na kilometr....
Jde mit i kw za 1,75 a to potom je už sranda.....
Jinak príští tyden tu asi bude srovnavak focus leon s baterkami z SM.
Jinak príští tyden tu asi bude srovnavak focus leon s baterkami z SM.
Kde se kupuje kwh za 1,75? Já mám tepelné čerpadlo a i tak platím okolo 3kč.
d25d vychazi kolem 2,25kc kwh s dph a vsemi poplatky. K tomu pak za jistic a prikon cca 140kc/mesic. A to je realne asi nejlevnejsi sazba ale pouze pro 8hodin. Zbylych 16 je pak za 4,4kc, coz odpovida bezne sazbe d01.
Jde to ruzne kombinovat, ale pod tech cca 2,2kc se vsemy poplatky netusim jak se dostat. Chce to totiz spravne secust vsecky radky..
Jde to ruzne kombinovat, ale pod tech cca 2,2kc se vsemy poplatky netusim jak se dostat. Chce to totiz spravne secust vsecky radky..
Taháš za velmi krátký konec. Ale i když tě tu několik lidí celkem snadno přeargumentuje, pořád se kroutíš.
U cez Drahší sazbu mam jen 2 hodiny dene o par desetniku.taky tep cerpadlo donedavna jsem mel 2,8..
Jinak dnes rano robka hele pekne auto x3 e a to jezdi na elektrinu řikam jo kousek. Ona tosemi líbí. Tak třeba itak vznik ou novi kupci....
Jinak dnes rano robka hele pekne auto x3 e a to jezdi na elektrinu řikam jo kousek. Ona tosemi líbí. Tak třeba itak vznik ou novi kupci....
Moc nerozumím, proč snad v každém článku o nových Peugeotech chybí redaktorovi otočné tlačítko na ovládání teploty. Dost by mě zajímalo, kolikrát za jízdu je na to potřeba sáhnout? Za mě takto (tři roky v P30😄: teplota nastavena. Jednou za uherský rok přeskočím do menu a malinko si ji plusnu nebo minusnu (automaticka klima samozřejmě). Na max. ofuk skel, když ke potřeba, tlačítko je. Jinak je to stále nastaveno dejme tomu na 22 nebo 21 a ono si to reguluje krásně. Nevím, kam pořád kolečkamo kroutit. Oproti tomu přechod na Hyundai i30 (poslední generace). Žena už mě x-krát pěkně vychladila, protože chtěla stáhnout radio kolečkem 😁. Tak si jedu a najednou je mi jaksi chladno 😜. Největší rozdíl však vidíme v tom, že ten H si tu teplotu neumí tak dobře zregulovat. Furt s tím musíme nějak kroutit a furt to není ono (taky samozřejmě automat. klima). Zkrátka tohle vůbec nebyl problém v peugeotu. Alespoň za nás oba (já i žena a to ona má jinak samozřejmě na spoustu věcí naprosto jiný pohled). Naopak je Hyundai celý o dost nudnější a citový vstah k němu nijaký. A to i přes výbavu navíc. Ale to už odbíhám. Zpět k chybějícím tlačítkům. Přijde mi, že chybí testovacím jezdcům, v praktickém životě mi nechyběly.
Nechtěl bych se s koncernovým PHEV dostat do krizovky... Jejich naladění ESP, vyvážení vozu a jako třešnička na dortu nějaké ECO puky, místo pneumatik = opravdový zážitek. Nejhůř dopadl Superb, za ním hned Passat a Octavia IV to samé. Všude se pláče nad tím, že Pug je nedotáčivej, ale že naprosto stabilně a nezáludně pro neškoleného a hlavně překvapeného řidiče sleduje směr a naproti tomu koncern se v rychlostech o 10km/h roztočí a vystřelí ze silnice, to už nikoho moc netrápí.
Inu, není všechno zlato, co se třpytí...
Inu, není všechno zlato, co se třpytí...
lolasea
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
mysfusuc
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mne osobne by takýto PHEV zmysel dával a veľký, spotreba nespotreba. Tá ma veľmi netrápi.
ad zelene ego, ty mas čierne ropa ego ?
Němci měřili PHEV a dopadly otřesně, nejhorším se stal bezkonkurenčně Outlander PHEV.
Za pár let se bude měřit spotřeba a tudíž emise v reálu, s krabicí na zadku auta a proto se Mitsubishi stahuje, to už nedá.
Mitsubishi nic nestahuje, jenom omezuje zavadeni novych modelu z duvodu nakladu. Evropsky piditrh s mentalne zaostalyma zakaznikama se jim proste nevyplati. Zavadet nove modely se kvuli homologacnimu rizeni proste nevyplati, tak se budou prodavat stare dokud to legislativa nezatrhne. Evropsky zakaznik ma konzervativni vkus a vyznava jen auta ktery sou si podobny napric znackama jako vejce vejci.
To jestli se nekdy stahne nebo ne neni definitivni, to ukaze cas
O tom jak a za kolik jezdi Outlander s tebou diskutovat nebudu, ja s nim jezdim, a prumerna skutecna dlouhodoba spotreba se nelisi od te papirove. Takze klidne at si tam tu bedynku soupnou. Naposled sem tankoval vcera a predtim pred mesicem na morave nejakych 200 kilaku od baraku
treba tady mas prodeje aut v evrope https😐/www.auto.cz/…-segmentu-131964
Mitsubishi v tech tabulkach neni vubec, ostatni asijska auta sou v minimalnim zastoupeni. Evropani chteji evropsky auta. Proto je pro ne Evropa nezajimavy trh
Docela je vtipne, ze Outlandera PHEV se proda 20x min, nez Superba a pritom pro mne je Superb po technicke strance docela bida. Pro mne, respektuj ty dve slova. Znovu opakuju pro osla, pro mne, pro mne pro mne
Co si myslíš o Superbu je mi ukradený, o něm jsem se vůbec nebavil.
Prirovnal bych to jako kdyz budes mit prosperujici hotel, nepovedes k tomu hospodu na ruzku. Proste Evropa se svyma par tisicema aut neni pro japonce zajimava, jen osel to nepochopi
Prikladem budiz treba Toyota, ze... 😉
Cla už jsou zrušená, ne? Každopádně se nevztahují na auta vyrobená v EU (např. Corolla).
Že na evropském trhu japonci prodávají relativně málo aut rozhodně neznamená, že se jedná o piditrh. Ale ty si evidentně pleteš pojmy s dojmy, evidentně jsi doteď nepochopil, co jsi vlastně sám napsal, takže nebudu dál plýtvat písmenky.
Taková věta mluví za vše, ale když tu větu ještě vypustí někdo kdo si dnes dobrovolně koupí technicky zaostalou plečku Mitsubishi tak jsem pobaven. Řekl bych důchodce z novinky,cz a nebo jen další tupej pubertální výkřik od rádoby znalce.
Asi budem “Tooperovať” ale u tej značky boli zlaté 90-te roky s dizajnovou a modelovou paletou.
Ted uz samozrejme trochu prudim, pro obchodaka co da denne 500+km je diesel lepsi. Ale pro bezneho ridice je hybrid pouzitelny na dalkove trasy uplne v pohode, s podobnou spotrebou. To "hybrid neni na dalnice" je 10 let stare rceni, kdy do hybridu (prevazne) Toyota cpala slabe motory. Dnes uz ma v autech obdobne velikosti 1,8L nebo 2,0L, ktere se na dalnici neztrati.
To co jsem napsal o jizde na dalnici plati samozrejme pro vsechny full hybridy. Ja jsem uvedl spotrebu s PHEV protoze jsem to jel s PHEV. Dva roky po sobe Chorvatsko s nejakymi vylety do hor (NP Biokovo, Triglav, Dachsteni) - loni spotreba podle tankovani 4,2 letos 4,0.
Pokud jedu ve špičce a oba pruhy jsou plné, no tak šlapu na brzdu víc, protože jet vlevo a nechat si třeba 50m odstup, tak mě budou brát zprava... a ten provoz holt bohužel není plynulý.
Samozřejmě "chytrý" auto by mohlo hodit neutrál a motor chcípnout... ale i tak si myslím, že by auto ve většině kopců udrželo maximálně tak 120.
Takze pri klesani na dalnici ten motor uplne vypne a zadne "suche otaceni" se nekona. A ta energie ktera u spalovaku otaci motorem jde proste do baterek.
Pokud jedu po dálnici z kopce a dám neutrál, tak můj soukromý tip je, že na většině českých dálničních kopců s výjimkou možná pár klesání na D1 se rychlost ustálí maximálně někde poblíž limitu, 120-140 - pro normální auto typu Octavia apod., žádné SUV. S rostoucí rychlostí s druhou mocninou... a tak dále.
Takže... pokud chci jet rychleji, tak holt potřebuju motor i z kopce. Pokud mi stačí těch 120-140, tak můžu jet za nula, ale stejně nezbývá žádná "energie zdarma" k rekuperaci.
Nebo to vidíš jinak? Tipuješ větší rychlost na volnoběh?
Tady uz se tezko neco zobecnuje - zalezi na rychlosti, klesani kopce i konkretnim nastaveni pohonu auta vyrobcem...
Pokud jedeš rychleji než rovnovážná, tak musíš energii dodávat. Pokud jedeš pomaleji, tak u hybridu můžeš ten rozdíl rekuperovat, u normálního auta to vyhodíš. Takže jinými slovy, prostor pro rekuperaci (a tedy úspory hybridu oproti klasice) je v tom rozdílu mezi rovnovážnou rychlostí a tím, jak rychle chceš jet.
Intuitivně čekám, že zrovna dálnice na tohle není ideální - protože klesání jsou mírná a rychlosti jsou vysoké (a odpor roste s mocninou rychlosti). Mnohem lepší jsou nějaká klesání typu Mohelničák, kde se jede řádově pomaleji a je tam mnohem větší sklon a klasické auto tam spálí spoustu energie zbytečně.
Ale možná je ta hlavní úspora pak do kopce... protože tam se spalovák dostane mimo efektivní pásmo otáček a palivové mapy, zatímco hybrid sice běžel i z kopce a nabíjel, ale teď si dál může běžet v optimu a baterka mu pomůže.
Tak schválně, kolik kW vám ukazuje display když jedete po dálnici z kopce?
Pardon, zmatl me vyraz "Normální osobní auto prostě u nás z kopce žádnou energii nevyrobí." Pochopil jsem ho tak, ze uz se bavime o kopcich obecne.
> Tak schválně, kolik kW vám ukazuje display když jedete po dálnici z kopce?
Nic - moje auto v hybridnim rezimu spotrebu elektriky neukazuje, protoze hybridni rezim je "elektricky neutralni" - na konci trasy je baterie nabita zhruba stejne jako na zacatku.
EDIT: Zkusim to priste na sjezdu od hranic do Usti nad Labem, abychom zustali na te dalnici. Je to uz par mesicu co jsem tam jel, ale myslim ze tam se vetsinu toho sjezdu taky nepohnul valec v motoru...
Každý auto ukazuje pod kopcem větší dojezd než nahoře, protože jízdou z kopce se sníží průměrná spotřeba, kterou auto počítá, na kolik ještě nádrž vystačí.
Nemyslim tim odhadovany dojezd na nadrz.
Cca 400.
Už je Ti to jasné?
Nejzajímavější na tom, kdy lidé se snaží upozornit, nebo svalit nižší inteligenci na druhé je fakr, že převážně jsou to právě oni, kdo jí neoplývají a tak se snaží přenést svůj problém na druhé. Bohužel často si toho v důsledku tohoto faktu nejsou ani vědomi :-!
Tento týden zase jeden motorkář, který nutně musel předjet kolonu, postavit se do levého pruhu, který za křižovatkou po 300m končil a díky němu mělo dost aut problém se zařadit do toho pravého, protože nebyl schopen se rozjet.
Předpokládám, že jsi to stále nepochopil. Ale co čekat od dem*ntního ( lekářské označení sníženého IQ ) motorkáře.
Ty palce :no: jsi dostal hezky rychle. Jeden :yes: od sebe, chápu, aby ses necítil tak blbě. 😁
Už ti to napsalo tolik lidí, že se pleteš a stejně to budeš vytahovat. Ukázka té inteligence.
Už si říkám, že to je fakt házení perel sviním. Není to o stroji, který by to i zvládnul, ale o dem*ntovi, jako je třeba kari.laz, který to není schopen pochopit a rozjet se, aby nezdržoval, když už se tam nacpe. Včera jsem zastavil za jedním motorkářem, který stál první na světlech, a budeš se divit, bylo mi úplně fuk, že se rozjíždí pomaleji, protože tam byl dřív a nikam se necpal.
Stojí to teda na tom, že automobilka ušetří na emisních pokutách a zaplatí tím drahou technologii, která by jinak znamenala třeba dalších 200t+... ale to je kupci šumák.