Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE – Doba si je žádá. A co my?

Plug-in hybridní modely spojují výhody elektrického provozu a jednoduché doplňování paliva spalovacích motorů. Navíc rekuperují kinetickou energii při zpomalování. Peugeot 508 SW Hybrid i Volkswagen Passat GTE míří na uvědomělé rodiny a manažery.
Zpět na článek
14. 8. 2020 09:05
14. 8. 2020 13:36
14. 8. 2020 11:15
15. 8. 2020 10:22
15. 8. 2020 10:32
14. 8. 2020 11:31
14. 8. 2020 18:07
14. 8. 2020 11:31
14. 8. 2020 14:25
14. 8. 2020 14:31
14. 8. 2020 15:41
14. 8. 2020 17:27
14. 8. 2020 21:53
14. 8. 2020 14:48
14. 8. 2020 23:35
15. 8. 2020 08:46
14. 8. 2020 13:00
14. 8. 2020 23:12
16. 8. 2020 22:57
Avatar - kari.laz
14. 8. 2020 08:10
Doba si je možná žádá
Lidi ne.
Rozbalit vlákno
65
14. 8. 2020 08:24
Re: Doba si je možná žádá
To jsem si taky myslel, že je to lidi nechtěj. Než jsem se svezl se Superbem a po 100km bych ho bral v garáži, tedy pokud bych ho potřeboval :D
Avatar - KANKUNEN
14. 8. 2020 08:33
Re: Doba si je možná žádá
Kámen úrazu je cena, poslat 1,2 milionu za auto co šetří jen po kapkách a hlavně při ježdění kolem komína to je ekonomický nesmysl. A čím dražší auto , tak tím větší ztráta ceny a vyšší pojistka. Z ekologického hlediska je to zase drahé a náročné na výrobu a u nás to jezdí na uhlí. Takže největší smysl to má pro zelené bruselské paka a jejich podvodný výpočet emisí.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 08:56
Re: Doba si je možná žádá
No a kolik by mělo stát vybavený auto střední třídy s maximálkou 250? Nevím co u Pežotu, ale Superb i Passat stojí stejně, jako ekvivalentní 140kW nafta...
14. 8. 2020 09:08
Re: Doba si je možná žádá
Superb iV je o cca 130k levnejsi nez GTE, a i priplatkovou vybavu ma oproti GTE za stejne polozky levnejsi, obdobne vybavene GTE a Superb iV muze mit pak rozdil v cene i 180k cenikove
Avatar - wakantanka
14. 8. 2020 09:41
Re: Re: Doba si je možná žádá
No to isté by sa dalo povedať, že mnoho ľuďom sa rovnako nevyplatia diesle, pretože s nimi jazdia väčšinou po meste. 🙂
Avatar - KANKUNEN
14. 8. 2020 10:14
Re: Re: Doba si je možná žádá
To byl důsledek zelené bruselské masírky, do všeho diesel, protože méně sodovkového plynu. teď mají diesly SCR a masírka je opačná, do velkého gazíku nacpi užraný benzín.
Avatar - wakantanka
14. 8. 2020 11:13
Re: Re: Doba si je možná žádá
No čo ja viem či masírka? Našinec hlavne počul na veci ako spotreba na úrovni hladkého dieslu pri 2x takom výkone. :) To že sa to drvivej väčšine neoplatilo pri cenovom rozdiele pri kúpe, zvýšených nákladoch pri prevádzke, je vec druhá.
Mne osobne by takýto PHEV zmysel dával a veľký, spotreba nespotreba. Tá ma veľmi netrápi.
Avatar - twistedTSD
14. 8. 2020 11:18
Re: Re: Doba si je možná žádá
Nejen bruselská, mohlo za to i daňové a jiné ekologické zvýhodňování jednotlivými státy. To je tak, když je stát přesvědčen, že ví mnohem lépe, co je pro nás nejlepší.
Avatar - wakantanka
14. 8. 2020 12:12
Re: Re: Doba si je možná žádá
Popravde, až tak hlboko som po dôvodoch nepátral. V mojom okolí odznel najčastejšie argument o spotrebe. Ak som sa tých ľudí opýtal kedy sa im to na spotrebe "vráti", tak neboli schopní mi odpovedať ani orientačne. A viacmenej to počúvam dodnes aj od ľudí čo viem, že jazdia doslova pár km ročne.
Avatar - kari.laz
14. 8. 2020 08:56
Re: Doba si je možná žádá
Tyhle nesmysly za peníze, které se na palivu pomalu nemohou vrátit a navíc tak na popojíždění, protože se to stejně musí dobíjet. Je to nesmysl. Navíc naměřená hodnoty na motory s 220+ koňmi taky úplně neexistují. Je to jen zvyšovač zeleného ega.
Avatar - lamal
14. 8. 2020 10:05
Re: Doba si je možná žádá
Nemusi sa to dobijat, aj ako hybrid to jazdi usporne... Z hladiska univerzalnosti sa tomu neda nic moc vytknut.

ad zelene ego, ty mas čierne ropa ego ?
Avatar - WinDiesel
14. 8. 2020 10:56
Re: Doba si je možná žádá
Když to není nabité, úsporně to nejezdí.
Němci měřili PHEV a dopadly otřesně, nejhorším se stal bezkonkurenčně Outlander PHEV.
Za pár let se bude měřit spotřeba a tudíž emise v reálu, s krabicí na zadku auta a proto se Mitsubishi stahuje, to už nedá.
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 11:36
Re: Doba si je možná žádá
Kecy v kleci, už tu několikrát psal kesumb, který jezdí se Supem iv, i bez nabití jezdí úsporně, s výjimkou dálnic.
14. 8. 2020 23:27
Re: Doba si je možná žádá
po cca pul roce a priblizne 15tkm jsem mel spotrebu mezi 4,1-4,3k/100km. Celkove naklady na elektrinu a benzin byly na urovni rekneme 40% tech, ktere jsem mel u 200kw tsi. Ale co me nici jsou vsemozny softwarovy zavady. To co je schopny napsat uz druhy auto behem tisice km je fakt hruza. A po restartu se to tvari jako by nic a vse funguje. To je porad neco a uz mi to fakt vadi.
Avatar - Zetti
14. 8. 2020 13:52
Re: Doba si je možná žádá
Dopoledne a takhle nalitej?

Mitsubishi nic nestahuje, jenom omezuje zavadeni novych modelu z duvodu nakladu. Evropsky piditrh s mentalne zaostalyma zakaznikama se jim proste nevyplati. Zavadet nove modely se kvuli homologacnimu rizeni proste nevyplati, tak se budou prodavat stare dokud to legislativa nezatrhne. Evropsky zakaznik ma konzervativni vkus a vyznava jen auta ktery sou si podobny napric znackama jako vejce vejci.

To jestli se nekdy stahne nebo ne neni definitivni, to ukaze cas

O tom jak a za kolik jezdi Outlander s tebou diskutovat nebudu, ja s nim jezdim, a prumerna skutecna dlouhodoba spotreba se nelisi od te papirove. Takze klidne at si tam tu bedynku soupnou. Naposled sem tankoval vcera a predtim pred mesicem na morave nejakych 200 kilaku od baraku
Avatar - speedfred
14. 8. 2020 14:22
Re: Doba si je možná žádá
EU je piditrh? No neviem kto je naliaty.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 14:23
Re: Doba si je možná žádá
Topper říkal, že prý máme závidět Rusku :-O
Avatar - Zetti
14. 8. 2020 14:39
Re: Doba si je možná žádá
Ve srovnani s Asii USA je Evropa piditrh. To jen my tady si myslime, ze sme pupek sveta
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 14:55
Re: Doba si je možná žádá
Když se kouknu na r.2018, tak z 86mil. aut celosvětově se prodalo v Evropě 16mil. Tvrdit, že Evropa je piditrh může jen osel.
Avatar - Zetti
14. 8. 2020 15:13
Re: Doba si je možná žádá
sam si osel, spocitej si pocty jednotlivych znacek,
treba tady mas prodeje aut v evrope https://www.auto.cz/…-segmentu-131964
Mitsubishi v tech tabulkach neni vubec, ostatni asijska auta sou v minimalnim zastoupeni. Evropani chteji evropsky auta. Proto je pro ne Evropa nezajimavy trh

Docela je vtipne, ze Outlandera PHEV se proda 20x min, nez Superba a pritom pro mne je Superb po technicke strance docela bida. Pro mne, respektuj ty dve slova. Znovu opakuju pro osla, pro mne, pro mne pro mne
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 15:31
Re: Doba si je možná žádá
Pokus se v Evropě prodá natolik významný počet aut (15-20%), jen osel může tvrdit, že je to piditrh. Tečka.
Co si myslíš o Superbu je mi ukradený, o něm jsem se vůbec nebavil.
Avatar - Zetti
14. 8. 2020 15:48
Re: Doba si je možná žádá
Auta se pocitaji z produkce v milionech osle, prodana asijska auta u nas v desetitisicich, jinde v milionech. Asijska auta jsou v Evrope zatizeny clem a navic jako jina podlehaji homologacnimu rizeni, ktere maly pocet prodanych aut prodrazuje. je jedno, jestli se proda aut 100 nebo milion, homologace stoji stejne.
Prirovnal bych to jako kdyz budes mit prosperujici hotel, nepovedes k tomu hospodu na ruzku. Proste Evropa se svyma par tisicema aut neni pro japonce zajimava, jen osel to nepochopi
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 15:51
Re: Doba si je možná žádá
" Proste Evropa se svyma par tisicema aut neni pro japonce zajimava, jen osel to nepochopi "

Prikladem budiz treba Toyota, ze... ;-)
Avatar - Zetti
14. 8. 2020 16:01
Re: Doba si je možná žádá
Prikladem budiz treba toyota, kolik procent proda v evrope a kolik v asii nebo usa a to je na tom z tech asijskych znacek tady asi nejlip.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 16:38
Re: Doba si je možná žádá
2.4M v USA, 750t v Evropě (2019). Nicméně Toyota se snaží to změnit.
Cla už jsou zrušená, ne? Každopádně se nevztahují na auta vyrobená v EU (např. Corolla).
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 16:50
Re: Doba si je možná žádá
" Evropsky piditrh s mentalne zaostalyma zakaznikama " - kdybych tušil, že jsi psal o sobě, nechal bych to být, inu - pozdě.
Že na evropském trhu japonci prodávají relativně málo aut rozhodně neznamená, že se jedná o piditrh. Ale ty si evidentně pleteš pojmy s dojmy, evidentně jsi doteď nepochopil, co jsi vlastně sám napsal, takže nebudu dál plýtvat písmenky.
Avatar - Alf1k
14. 8. 2020 17:33
Re: Doba si je možná žádá
“Mentálně zaostalý zákazníci v Evropě”
Taková věta mluví za vše, ale když tu větu ještě vypustí někdo kdo si dnes dobrovolně koupí technicky zaostalou plečku Mitsubishi tak jsem pobaven. Řekl bych důchodce z novinky,cz a nebo jen další tupej pubertální výkřik od rádoby znalce.
14. 8. 2020 17:54
Re: Doba si je možná žádá
ved prave :-) Mitsubishi aktualne produkuje auta po vsetkych strankach zaostale a z dizajnoveho hladiska zaujimave snad len pre aziu... podobne komenty su fakt uplne mimo :-)
Avatar - speedfred
14. 8. 2020 19:40
Re: Doba si je možná žádá
Macebuči nemôže byť dizajnovo zaujímavé snáď ani v Bangládeši. Keď idem okolo ich autosalónu tak je to jeden hnus väčší ako druhý.
Asi budem “Tooperovať” ale u tej značky boli zlaté 90-te roky s dizajnovou a modelovou paletou.
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 13:59
Re: Doba si je možná žádá
Wine máš v CX-5 šíbr?
Avatar - twistedTSD
14. 8. 2020 11:21
Re: Doba si je možná žádá
Jako hybrid to dálky nejezdí úsporněji než nafta , bez nabíjení je to nesmysl.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 13:00
Re: Doba si je možná žádá
Ktery diesel da Chorvatsko za 4 litry pri jizde na hranici pradpisu, jako ja s PHEV? Bez dobijeni elektriky po trase.

Ted uz samozrejme trochu prudim, pro obchodaka co da denne 500+km je diesel lepsi. Ale pro bezneho ridice je hybrid pouzitelny na dalkove trasy uplne v pohode, s podobnou spotrebou. To "hybrid neni na dalnice" je 10 let stare rceni, kdy do hybridu (prevazne) Toyota cpala slabe motory. Dnes uz ma v autech obdobne velikosti 1,8L nebo 2,0L, ktere se na dalnici neztrati.
14. 8. 2020 13:08
Re: Doba si je možná žádá
A můžete mi vysvětlit ten přínos PHEV u dálniční jízdy? Kromě pár úseků v Alpách na dálnici z kopce nepotřebuji přibržďovat aby se mi nabily baterky. Na dálnice to tedy smysl nemá. Smysl to má tam, kde se častěni brzdí a zrychluje. Město, normální silnice...
Avatar - Emel
14. 8. 2020 13:12
Re: Doba si je možná žádá
Má to ještě jeden přínos, i na té dálnici - stačí ti slabší (a tedy úspornější) motor na stejnou celkovou dynamiku... prostě na tu chvíli, kdy potřebuješ do kopce přidat, ti pomůže elektromotor. I při relativně rychlé jízdě (třeba 150-160) ti na udržení rychlosti stačí poměrně malý výkon.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 13:16
Re: Doba si je možná žádá
Pokud nekdo na dalnici nebrzdi, tak jezdi po jinych dalnicich nez ja. Brzdim za auty, ktere me nenechaji predjet, brzdim za kamiony kdyz uhybam aby me predjel nekdo rychlejsi. Tu energii nabytou brzdenim zase pouziju na rozjeti, coz auto se spalovakem neumi. Ale nikde netvrdim, ze PHEV je na dalnici idealni. Jen uvadim realnou spotrebu (podle tankovani). A tvrdim, ze veta "hybrid se na dalnici nehodi" je uz davno nesmysl. Ve meste a na okreskach jsou vyhody hybridu samozrejme uz jasne, stejne jako nevyhody (nekomu nemusi vyhovovat jizdni/akusticky projev, nekomu treba "kombinovane brzdy").

To co jsem napsal o jizde na dalnici plati samozrejme pro vsechny full hybridy. Ja jsem uvedl spotrebu s PHEV protoze jsem to jel s PHEV. Dva roky po sobe Chorvatsko s nejakymi vylety do hor (NP Biokovo, Triglav, Dachsteni) - loni spotreba podle tankovani 4,2 letos 4,0.
14. 8. 2020 13:32
Re: Doba si je možná žádá
Dálnici u fullhybridu můžu doplnit, letos jsem absolvoval po dálnici trasu 800km se spotřebou 6.0l, jde o CT200h, tachometrových 138km/h, GPS 132km/h, tempomat. Předloni stejný úsek Megane 1.9DCi 88kW, stejná rychlost a spotřeba 5.7l. Dlohodobý průměr Megane měl 5.3l léto a 6.2l zima, CT200h 4.7l léto a 5.2l zima, nájezd cca 35k ročně. Většina po městě a okreskách. Obě auta letní 17" kola, Megane měl na zimu 15" a CTčko má 16". 90% najede žena, je to její auto.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 13:40
Re: Doba si je možná žádá
Jo, ja jsem se starym Priusem absolovoval mj. Dansko a Korsiku. Tam se mi dalnicni spotreba hybala mezi 5,0 a 5,5, ale musel jsem proti soucasnemu autu jezdit pomaleji, realne do 120GPS. Nad tuhle rychlost se ta 1,5 uz zacinala trapit.
14. 8. 2020 13:55
Re: Doba si je možná žádá
tohle se ani nějak vyloženě netrápí, do 150-160km/h má i chuť jet, ale pak už si pápne jak klasickej benzín, naopak když se snažím "bojovat" s ekonoměrem tak jezdím po okreskách a mětstech mezi 4-4.5l, manželka na to peče, tu nějaký rozsvícený EV kvůli plachtění nezajímá, jezdí s tím jako s normálním autem tak mě ta spotřeba pod 5ti litrama docela mile překvapila, na auto s jejím vysněným automatem je to super. Všichni furt říkaj že u toho hybridu musíš jezdit jinak abys jezdil za spotřebu dieselu ale evidentně nemusíš. Když jezdíš jinak tak je to opravdu už lehce nad 4l
Avatar - Emel
14. 8. 2020 13:46
Re: Doba si je možná žádá
Ono záleží kdy. Když jedu po dálnici mimo špičku, třeba o víkendu, tak brzdím naprosto minimálně... v podstatě jen tehdy, pokud jiný řidič udělá chybu (nepodívá se do zrcátka a tak). Třeba jednou za 100km.

Pokud jedu ve špičce a oba pruhy jsou plné, no tak šlapu na brzdu víc, protože jet vlevo a nechat si třeba 50m odstup, tak mě budou brát zprava... a ten provoz holt bohužel není plynulý.
Avatar - wakantanka
14. 8. 2020 13:17
Re: Doba si je možná žádá
Však diaľnica nevedie len po rovine nie? Do kopca ti pomôže elektromotor, dole z kopca aj bez brzdenia zčasti zase baterky dobiješ. Na občasné cesty aj po diaľniciach mne to zmysel dáva.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 13:51
Re: Doba si je možná žádá
Hele nevím. V naprostý většině dálničních kopců pokud dám u normálního benzínu nohu z plynu, tak auto začne zpomalovat... takže to klesání nestačí ani na suchý otáčení motorem.

Samozřejmě "chytrý" auto by mohlo hodit neutrál a motor chcípnout... ale i tak si myslím, že by auto ve většině kopců udrželo maximálně tak 120.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 13:54
Re: Doba si je možná žádá
Vetsina dnesnich PHEV je delana tak, ze umi benzinovy motor uplne vypnout nebo odpojit do rychlosti 135km/h (U HEV nevim, tam se ty hranice dost lisi).

Takze pri klesani na dalnici ten motor uplne vypne a zadne "suche otaceni" se nekona. A ta energie ktera u spalovaku otaci motorem jde proste do baterek.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 14:42
Re: Doba si je možná žádá
Jo, to je to, co jsem psal v tom druhým odstavci. Ale:
Pokud jedu po dálnici z kopce a dám neutrál, tak můj soukromý tip je, že na většině českých dálničních kopců s výjimkou možná pár klesání na D1 se rychlost ustálí maximálně někde poblíž limitu, 120-140 - pro normální auto typu Octavia apod., žádné SUV. S rostoucí rychlostí s druhou mocninou... a tak dále.

Takže... pokud chci jet rychleji, tak holt potřebuju motor i z kopce. Pokud mi stačí těch 120-140, tak můžu jet za nula, ale stejně nezbývá žádná "energie zdarma" k rekuperaci.
Nebo to vidíš jinak? Tipuješ větší rychlost na volnoběh?
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 14:50
Re: Doba si je možná žádá
Hele to asi zavisi na aute a nastaveni pohonu vyrobcem. U me to byva spis tak, ze se benzin nevypne, ale prebytecnou energii posila do baterek. Takze pri stoupani vidim smer "baterky->kola", pri klesani opacne. A benzin si toho nevsima, pokud ten kopec neni moc velky.

Tady uz se tezko neco zobecnuje - zalezi na rychlosti, klesani kopce i konkretnim nastaveni pohonu auta vyrobcem...
Avatar - Emel
14. 8. 2020 15:00
Re: Doba si je možná žádá
Teoreticky - pro každý klesání a každý auto existuje nějaká "rovnovážná" rychlost, kterou by to auto jelo, kdybys ho pustil dolů bez motoru. Rychlost, při který se odpor vzduchu (+další jízdní odpory) vyrovnají gravitaci.

Pokud jedeš rychleji než rovnovážná, tak musíš energii dodávat. Pokud jedeš pomaleji, tak u hybridu můžeš ten rozdíl rekuperovat, u normálního auta to vyhodíš. Takže jinými slovy, prostor pro rekuperaci (a tedy úspory hybridu oproti klasice) je v tom rozdílu mezi rovnovážnou rychlostí a tím, jak rychle chceš jet.

Intuitivně čekám, že zrovna dálnice na tohle není ideální - protože klesání jsou mírná a rychlosti jsou vysoké (a odpor roste s mocninou rychlosti). Mnohem lepší jsou nějaká klesání typu Mohelničák, kde se jede řádově pomaleji a je tam mnohem větší sklon a klasické auto tam spálí spoustu energie zbytečně.

Ale možná je ta hlavní úspora pak do kopce... protože tam se spalovák dostane mimo efektivní pásmo otáček a palivové mapy, zatímco hybrid sice běžel i z kopce a nabíjel, ale teď si dál může běžet v optimu a baterka mu pomůže.
14. 8. 2020 16:21
Re: Doba si je možná žádá
Vy si melete stále tu svoji. Sice vidíte nějakou ikonku na displeji ale té energie je naprosté minimum. Normální osobní auto prostě u nás z kopce žádnou energii nevyrobí. Kamion nebo autobus už je jiná.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 16:29
Re: Doba si je možná žádá
Nevim, jestli je to reakce na me (diky, "nove" diskuse na auto.cz). Ja to vidim celkem presne, mam na HUD displeji odhadovany dojezd na elektriku. Navic celkem casto jezdim pres mensi "hory" tady u nas, takze vim jak se auto chova. Kdyz mi pod kopcem ukazuje dojezd o 4-5 km vyssi nez nahore, tak bych to nenazval "zadnou energii nevyrobi".
14. 8. 2020 16:32
Re: Doba si je možná žádá
Proč sem taháte hory? Diskuze je o jízdě po dálnici v ČR.
Tak schválně, kolik kW vám ukazuje display když jedete po dálnici z kopce?
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 17:12
Re: Doba si je možná žádá
> Proč sem taháte hory? Diskuze je o jízdě po dálnici v ČR.

Pardon, zmatl me vyraz "Normální osobní auto prostě u nás z kopce žádnou energii nevyrobí." Pochopil jsem ho tak, ze uz se bavime o kopcich obecne.

> Tak schválně, kolik kW vám ukazuje display když jedete po dálnici z kopce?

Nic - moje auto v hybridnim rezimu spotrebu elektriky neukazuje, protoze hybridni rezim je "elektricky neutralni" - na konci trasy je baterie nabita zhruba stejne jako na zacatku.

EDIT: Zkusim to priste na sjezdu od hranic do Usti nad Labem, abychom zustali na te dalnici. Je to uz par mesicu co jsem tam jel, ale myslim ze tam se vetsinu toho sjezdu taky nepohnul valec v motoru...
Avatar - Emel
14. 8. 2020 16:36
Re: Doba si je možná žádá
Myslíš dojezd na elektriku?
Každý auto ukazuje pod kopcem větší dojezd než nahoře, protože jízdou z kopce se sníží průměrná spotřeba, kterou auto počítá, na kolik ještě nádrž vystačí.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 17:19
Re: Doba si je možná žádá
Jo, jde o dojezd na elektriku. Auto mi ukazuje kolik bych ujel, kdybych ted prepnul na ciste elektricky pohon. Takze kdyz nahore na kopci ukazuje treba 10,0 a dole 14,9 km. S benzinem to v tomhle pripade nesouvisi, jde (prevazne) ciste o elektriku nasbiranou rekuperaci. Z nedavne doby si pamatuju tuhle trochu extremni trasu: https://mapy.cz/s/hubesarasu - na zacatku v sedle elektricky dojezd 0, na konci 26km. Benzinovy motor byl celou cestu pochopitelne vypnuty.

Nemyslim tim odhadovany dojezd na nadrz.
Avatar - PHEV
14. 8. 2020 16:39
Re: Doba si je možná žádá
To právě hybrid dělá, ze když sundám nohu z plynu, tak okamžitě vypíná spalovák a přechází na plachtění. Když slápnu na brzdu, tak rekuperuje. Vy na dálnici nikdy nedavate nohu z plynu? Ve zpomaleních 80 tkou to jede na elektřinu, protože na tak malý výkon je zbytečné udržovat spalovací jednotku v chodu. V zácpě neběží spalovák a klima jede z baterky. I ta dálnice není co byla.
Avatar - Ozzman
15. 8. 2020 10:37
Re: Doba si je možná žádá
Oktavka 1.9tdi :) Ono strašně záleží na provozu a jak využijes dynamiky. Pak ten hybrid poleze výš a diesel se zastaví na 6 litrech cca. Takže ano pro klidném tempu je hybrid úsporný i na dálnici, ale věř mi, že když bych s tím jel já jako s dieslem, za 4 to nepojede :D
Avatar - PHEV
15. 8. 2020 12:43
Re: Doba si je možná žádá
Oktavka 1,9 tdi co to je? Pardon ale to se uz 10,15 let nevyrábí. Tady je diskuze o moderních ekologickych vozech
14. 8. 2020 13:59
Re: Doba si je možná žádá
Mam stejnou zkušenost. Nevěřil jsem tomu, dokud jsem to nevyzkoušel.
14. 8. 2020 13:55
Re: Doba si je možná žádá
Jaká nutnost nabíjet ?
Avatar - Ham.
14. 8. 2020 08:31
Re: Doba si je možná žádá
No to bych tak úplně netvrdil, letos se u nás prodalo 478 Superbu iV, za stejnou dobu se prodalo 21 Talismanů (všech motorizací), 109 Mondeí, 126 Ma6. A i v rámci samotného Supa je podíl iV celkem slušných 14%.
Avatar - WinDiesel
14. 8. 2020 13:19
Re: Doba si je možná žádá
Hádej kolik je škoda dealerů ...
Cca 400.
Už je Ti to jasné?
Avatar - Ham.
14. 8. 2020 13:40
Re: Doba si je možná žádá
To na věci vůbec nic nemění, i kdyby jich bylo bambilión, tak kdyby zákazníci nechtěli PHEV (což se tady někteří snaží vnucovat), tak si u nich koupí cokoliv jiného, Superb se prodává jak v benzínu, tak v dieselu. A jestli chceš tvrdit, že těch 500 aut stojí u dealerů ve skladu nebo jako předváděčky, tak se nauč googlit, kolik je k dispozici předváděček a kolik nových iV si umí zjistit i prvňáček. Nové iV v Praze prakticky neseženeš a předváděček je dispozici v celé ČR cca 80.
14. 8. 2020 09:05
Re: Doba si je možná žádá
podle prodeju plug-in hybridnich motorizaci u nekterych modelu je zadaji i lide
Avatar - Mikesus
14. 8. 2020 11:27
Re: Doba si je možná žádá
Ale lidi je chtějí, jen někdo bere svůj názor za skutečnost. Je to bezne u lidí, kteří mají nižší IQ, to je studiemi prokázáno.
Avatar - kari.laz
14. 8. 2020 12:48
Re: Doba si je možná žádá
Copak sprintere, už jsi nejrychlejší ve střední Evropě a přilehlých asijských státech? :D :D
Nejzajímavější na tom, kdy lidé se snaží upozornit, nebo svalit nižší inteligenci na druhé je fakr, že převážně jsou to právě oni, kdo jí neoplývají a tak se snaží přenést svůj problém na druhé. Bohužel často si toho v důsledku tohoto faktu nejsou ani vědomi :-!
14. 8. 2020 13:25
Re: Doba si je možná žádá
To mas pravdu, opisal si sa dokonale.
Avatar - Mikesus
14. 8. 2020 14:21
Re: Doba si je možná žádá
Dík, že jsi se nám popsal.
Tento týden zase jeden motorkář, který nutně musel předjet kolonu, postavit se do levého pruhu, který za křižovatkou po 300m končil a díky němu mělo dost aut problém se zařadit do toho pravého, protože nebyl schopen se rozjet.
Předpokládám, že jsi to stále nepochopil. Ale co čekat od dem*ntního ( lekářské označení sníženého IQ ) motorkáře.
Ty palce :no: jsi dostal hezky rychle. Jeden :yes: od sebe, chápu, aby ses necítil tak blbě. :D

Už ti to napsalo tolik lidí, že se pleteš a stejně to budeš vytahovat. Ukázka té inteligence.
Už si říkám, že to je fakt házení perel sviním. Není to o stroji, který by to i zvládnul, ale o dem*ntovi, jako je třeba kari.laz, který to není schopen pochopit a rozjet se, aby nezdržoval, když už se tam nacpe. Včera jsem zastavil za jedním motorkářem, který stál první na světlech, a budeš se divit, bylo mi úplně fuk, že se rozjíždí pomaleji, protože tam byl dřív a nikam se necpal.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 13:59
Re: Doba si je možná žádá
Samozřejmě že je lidi chtějí taky, respektive... většina lidí to bere pragmaticky a momentálně jsou třeba Superby iV dobrá koupě.
Stojí to teda na tom, že automobilka ušetří na emisních pokutách a zaplatí tím drahou technologii, která by jinak znamenala třeba dalších 200t+... ale to je kupci šumák.
14. 8. 2020 08:50
Passat je krásný auto.
Passat je fakt super. Jak z venku tak uvnitř. Frantici pořád musí vymýšlet samý kudrlinky a nesmyslný převisy. Ten předek vypadá, jako když tam ten nárazník nepatří a někdo ho tam narval kladivem. Palubka je taky hnus a na tak velký auto málo místa. Kdo si to koupí, nechápu.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - hugino
14. 8. 2020 09:14
Re: Passat je krásný auto.
Moja reč.Passat je jednoznačne v tejto kategórii špica a preto je aj najpredávanejší a ak niekto píše o nudnom designe tak to je len jeho problém pretože radšej budem mať "nudné auto" ale kvalitne urobené ,priestorovo optimálne a takisto technologicky aj jazdne nadpriemerné.Jednoznačne ostatný v tejto kategórii opúštajú tie slabé pozície /Talisman,508,i40/ lebo v predajných číslach je ten nepomer v prospech Passatu markantný.Ostatný sa snažia zaujať designom ale praktičnosť tam chýba a cenovo sú +/- na tej istej úrovni ako Passat takže aj pre mna by to bola jasná volba.A ešte tam majú Arteon čo je iná šupa.
Avatar - lamal
14. 8. 2020 10:07
Re: Passat je krásný auto.
"ak niekto píše o nudnom designe tak to je len jeho problém pretože radšej budem mať "nudné auto" "

:D
14. 8. 2020 10:31
Re: Re: Passat je krásný auto.
Hugino úplný souhlas. Kdyby byl pažout o třetinu levnější, tak ještě možná, ale jinak za podobný peníz není co řešit. Mám rád ladný a pro někoho nudný tvary, ale v tom je ta krása.
Avatar - Mikesus
14. 8. 2020 11:28
Re: Passat je krásný auto.
určitě souhlasím s preferencí nudneho designu a spolehlivého auta. U Passatu to první platí, to druhé bohužel moc ne.
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 14:11
Re: Passat je krásný auto.
Mě pojem "nudný design" nepřijde většinou moc správnej. Passat nijak nemiluju, ale je to v rámci třídy velice pěkný auto. Co je na něm nudnýho? Leda to, že je v Evropě na každým rohu, což není chyba designu. Např. Insignia by byla krásný kombi, ale má dost kontroverzní chromovou hokejku okolo oken. Passat, Golf takový chyby nedělají.
Má nějaký vzrušující design třeba 5-er? Taky ne, stálý, pomalu se rozvíjející konzervativní design bez zbytečných výstřelků ( s výjimkou Bengla).
Když se Passat, Golf (pravidelně označované za nudné) pěkně nakonfigurují, umí vypadat velice dobře.
Avatar - Mikesus
14. 8. 2020 14:26
Re: Passat je krásný auto.
Ano, "nudný" není to správné slovo, často je do zaměňováno za funkcionalistiký nebo minimalistický. Někdo chce kýč, a pro toho jednoduchý design je nudný. Od toho to asi vzniklo. Určitě tomu pomáhají i barvy a bohužel taková auta jezdí převážně černá/šedivá/bílá. Někdo s tím umí pracovat lépe, někdo méně. Už si nepamatuji, kdy bych se ohlédnul za nějakým passatem, že vypadá dobře. Možná nějaká R verze v té modré barvě.
Avatar - SKAY
14. 8. 2020 15:52
Re: Passat je krásný auto.
Nedavno pasat r line v brčalově zelene antracitova kola a jak vynikal :yes: barva kola a auto uplně jinde.
Avatar - Ozzman
15. 8. 2020 10:40
Re: Passat je krásný auto.
Pokud se nejedná o nějakou top verzi, je to takove nenápadne auto, co nevzbudi moc emocí. Pamatuješ na B6? Ten vypadal dobře i v trendline. Za mě nejhezčí Passat.
Avatar - _Karel_
15. 8. 2020 12:00
Re: Passat je krásný auto.
Mě se nejvíc líbí aktuální generace, ze starých asi jen B4. :-)
Avatar - Ozzman
15. 8. 2020 12:57
Re: Passat je krásný auto.
Mne brala celá tahle modelová rada , ale zase technicky a spolehlivosti je to asi největší fail.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2020 17:50
Re: Passat je krásný auto.
tento passat uz nevyzera zle... je to taky kusok kladivohlavy zralok ale za mna arteon je ovela krajsi nielen ako passat ale aj ako P508 ... a uz je dokonca arteon aj v "kombiku" ... takze za melon ( melon dvesto ) urcite za mna radsej stavnaty arteon shooting brake ako tieto dve polosuche bagety .... za dane prachy fakt nie je o com...
14. 8. 2020 09:05
uvedomeli
Vojak by mel byt uvedomeli a taky co? Kefalín, oholený preca!
Rozbalit vlákno
3
14. 8. 2020 13:11
Re: uvedomeli
Nesnaž sa o slovenčinu, však ani po česky poriadne nevieš ty trapko.
Avatar - WinDiesel
14. 8. 2020 13:26
Re: uvedomeli
Tys asi nečetl Černé Barony, že?
Tehdy se mluvilo česko-slovenštinou, dnes máme Babiš-češtinu.
Tady se nikdo o Slovenštinu nesnaží a když Ti to vadí, vrať se na slovenské weby.
Hrozně jste se snažili trhnout a teď máme Česko a české weby zaplavené Slováky ....
:no:
Ryba tady smrdí od hlavy.
14. 8. 2020 13:36
Re: uvedomeli
Take it easy, má naprostou pravdu. Neovládá pravopis rodného jazyka.
14. 8. 2020 09:45
Toto je snad první test PHEV
kde je zvolena velmi rozumná metodika měření dynamiky i spotřeby. Samostatné otestování v čistě elektrickém módu, samostatné otestování v módu hybridu s udržováním baterie na daném stupni nabití a absolutní dynamika. Dobře zvolené.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 09:56
Re: Toto je snad první test PHEV
Souhlas, neni to vubec spatne napsany clanek. Jen zamrzi ten zacatek s tvrzenim, ze mild a full hybridy neprinaseji znatelnou usporu paliva. U mild hybridu je to pravda, u full hybridu ne.
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2020 10:18
Re: Toto je snad první test PHEV
Spíš bych naopak řekl, že full hybrid přináší v běžném provozu největší úsporu, ale hlavně nejméně omezení. Není závislý na nabíjení. Zase kdo chce a může denně nabíjet, jezdí s plug-inem "za nula". Mild hybrid je desetinkový nesmysl.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 10:37
Re: Toto je snad první test PHEV
On je plug-in v realnem provozu stejne usporny jako full hybrid, i kdyz nenabijis. Nabijenim pak muzes tu usporu paliva jeste vyrazne vylepsit.

Platis za to ale vyssi cenou, vyssi vahou auta (a tim padem zhorsenymi jizdnimi vlastnostmi proti stejnemu modelu) a mensim kufrem.
Avatar - WinDiesel
14. 8. 2020 13:30
Re: Toto je snad první test PHEV
Blbost, full-hybrid je úspornější. A zkus jezdit měsíc bez nabíjení baterek a povíme si jak je úsporný.
Osatně na toto téma bylo napsáno hodně článků dokonce i na Auto CZ a vždy bylo konstatováno že bez pravidelného nabíjení slaboučký benzínový motor táhne elektromotory a baterie a nestačí na to, následně je spotřeba vysoká.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 13:49
Re: Toto je snad první test PHEV
Tahle diskuse nema moc smysl. Ty mas svuj nazor, ja mam v garazi jedno HEV a jedno PHEV.

Bez nabijeni baterek bezne jezdim, delam trasy od 350km vys a nevozim s sebou nabijeci kabely (a verejnou nabijecku jsem v zivote nepouzil). Vim velmi dobre jake jsou v takovych rezimech spotreby, ostatne mam to uz dlouho napsano u sveho auta na MACZ.

Ale jo, v jednom mas pravdu - kdyz nekdo vyrobi SUV velikosti panelaku, udela z nej PHEV a pak tvrdi ze to ma spotrebu 1,9 litru na sto, tak tam je samozrejme spotreba po vybiti baterek obrovska. Ale to je problem velkych a tezkych SUV, ne PHEV pohonu.
Avatar - PHEV
14. 8. 2020 14:34
Re: Toto je snad první test PHEV
Z mé zkušenosti pokud srovnávám uplně stejné auta, tak mi jezdí PHEV o cca půl litru méně než HEV tj. full hybrid. Srovnávám bez dobíjení samozřejmě. Je to z důvodu toho že větší baterka lépe pobírá rekuperaci a déle zase pomáhá do kopců.

Jedná se o jinak identická auta stejný spalovací motor, jen PHEV má větší baterku a je o 105Kg težší, ale to nemá pří váze 2 tuny na nic vliv.
Avatar - twistedTSD
14. 8. 2020 18:00
Re: Toto je snad první test PHEV
Hmm, čekal bych spíš opak.
Avatar - PHEV
14. 8. 2020 22:02
Re: Toto je snad první test PHEV
Právě to si myslí většina lidí, protože úsporných phev tu jezdí màlo. Berte to tak, že když se phev vybije a přepiná na hybridní pohon, tak má v baterce 20% a to je minimálně 2-3x více než je schopen využít full hybrid, tomu v delším dálničním kopci dojde dech.
Avatar - PHEV
14. 8. 2020 14:40
Re: Toto je snad první test PHEV
na můj vkus mají poměrně velkou spotřebu bez nabíjení sám jsem měl půjčený suberb IV a mohu to potvrdit. Pokud to někdo s úsporou myslí Vážně koupí si Priuse, Ioniqa ,nebo Niro PHEV.

Na niru PHEV mám trasu 200 Km bez dobíjení po cestě za 4,1 dálnice podle předpisů max. 150 Kn/h při předjíždění + dodržování 80 tek na uzavírkách.

Pokud jedu okresky a dálnice do 110 km/hod tak jsem za 2,5-2,9 na trase i 250 Km bez dobíjeni po cestě.

Spotřeby nad 5 litrů vidím jen když jedu do lomu s vlekem a táhnu za tím 1000 Kg písku +vlek.
15. 8. 2020 12:20
Re: Toto je snad první test PHEV
To co nabízíš jako alternativu k testovaným kombíkům střední třídy není alternativa, ale auta ze třídy kompaktů tedy menší auta a navíc se slaboučkými motory, ten kdo si jde pro střední třídu, která jede suverénně nad 200, zrychluje bezpečně pod 8 asi těžko skončí u dýchavičného kompaktu s velice vlažným výkonem elektromotoru, spalováku i celé soustavy.
Avatar - _Karel_
15. 8. 2020 12:55
Re: Toto je snad první test PHEV
Tak z této dvojice jen sup zrychluje pod 8. S tou maximálkou to taky nebude zas tak horký, nevěřím tomu, že pažout jede 250kmh, jak se nám snaží namluvit tabulka.
Avatar - PHEV
15. 8. 2020 13:00
Re: Toto je snad první test PHEV
Měl jsem supa IV pújčenýho a spalovák při kick down startuje celou věčnost. I výrobce udává 2-3 sekundy než se pustí a zabere turbo. U Nira PHEV to je 200ms.

si troufnu trvdit,ze pružné zrychlení 60-100 km/h z elektrického módu na hybridní. To dá slaboučké Niro s atmo 1,6 rychleji.
15. 8. 2020 13:33
Re: Toto je snad první test PHEV
Jen tvoje teorie, realita je úplně jinde
http://www.zeperfs.com/…uel8679-7050.htm
Avatar - PHEV
15. 8. 2020 16:49
Re: Toto je snad první test PHEV
Pekny srovnani,ale neni z neho zrejmy jestli uz bezela spalovaci jednotka ci nikoliv. 0-40 je niro rychlejsi . Proste passat jede lip to je bezesporu ale pocitove nic moc na ty kone.
15. 8. 2020 13:37
Re: Toto je snad první test PHEV
Já také nepíši 250, říkám suverénně nad 200, i kdyby to bylo u té 508 cca 230, tak proti 170 na které se rozhrká ta Kia Niro je to zásadní rozdíl.
Avatar - PHEV
15. 8. 2020 12:55
Re: Toto je snad první test PHEV
Já žádnou alternarnativu nenabízím, jen kostatuji technologickou zaostalost Evropy nad Asií. Ty auta auta co jsem psal sice zrychluji o 2s pomaleji nez passat, o sekundu než peugeot. Kufr maji menši o 100-150 litru a jsou o 100 kg lehčí. Ale to není důvod, berou o tretinu az polovinu méně.

A vykon za to nemuze,protoze u testu spotreby jiste nejedou na plny vykon.
15. 8. 2020 13:32
Re: Toto je snad první test PHEV
Výkon za to samozřejmě může, auto s 150kW při jízdě 60km/h bude mít větší spotřebu než auto se 100kW jedoucí stejných 60km/h. Stejně tak větší a těžší auto má větší spotřebu než lehčí a menší. Jestli tahle auta chceš s něčím srovnávat, tak se podívej třeba na Toyotu Camry, to je stejná střední třída a srovnatelný výkon, jezdí za 6,5 litru, tedy podobně jako 508 v testu v hybridním módu.
https://www.spritmonitor.de/…a/433-Camry.html?…
Avatar - Mikesus
15. 8. 2020 14:00
Re: Toto je snad první test PHEV
Tak s Camry nevim co dělám špatně. I při běžné dálniční jízdě se přes 5,5 dle tankování nedostanu. Jinak mimo dálnice je do 4,5 litru. Při minimálním provozu to je do 4 litrů.
https://moje.auto.cz/?…
https://moje.auto.cz/?…
Trasy kombinace prvních a druhých tříd.
Avatar - _Karel_
15. 8. 2020 16:46
Re: Toto je snad první test PHEV
Netankuješ do plna.
:D
Avatar - Mikesus
15. 8. 2020 17:56
Re: Toto je snad první test PHEV
Jo tak, to mi nikdo neřekl, že mám tankovat plnou. :-[]
Já to vždy přepočítaval dle tankovaneho paliva a já bych měl na nádrže :D. Aspoň to bude jednodušší. :-[] :-[]
Avatar - Allo
14. 8. 2020 11:15
Blbost
Plug in hybrid je totální kravina, jako tankovat a ještě to nabíjet?
*** buť spalovák, nebo mild hybrid kde se člověk o nic nestará.
Když nabíjet tak elektromobil....
Rozbalit vlákno
5
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 11:30
Re: Blbost
Pokud bys napsal "full hybrid" a ne "mild hybrid", dalo by se o tom diskutovat.

Ale celkove je tvuj prispevek tak nejak mimo - v cem je problem kdyz doma pichnu po zaparkovani auto na zasuvku a jednou za par tydnu se zastavim na benzince?
15. 8. 2020 10:22
Re: Blbost
Třeba v tom, že doma nemám možnost auto píchnout do zásuvky, bydlím v RD bez garáže, auto parkuje před domem, kabel bych musel tahat z okna přes silnici. Kdo bydlí na sídlišti, má stejný problém. Druhá věc je, že je to prostě otrava, stačí že musím denně hlídat stav baterky a dobíjet mobil, notebook,... Proto třeba nechci ani chytré hodinky, ale nosím mechaniky s automatickým nátahem. Tankování to je jiná, tankuju 2x až 3x do měsíce a je to akce na 5 minut. Přitom hybrid jako takový vůbec není špatná myšlenka, po testovacích jízdách s Corollou, RAV4 a Lexusem UX bych si takové auto klidně koupil, fakt to fungovalo příjemně.
Avatar - Mikesus
15. 8. 2020 10:32
Re: Blbost
Ano, kdo nemá možnost doma/v práci nabíjet, není PHEV tak výhodný. Od toho tu jsou právě ty fullhybridy. Na druhou stranu, PHEV bude jezdit +- stejně jako HEV, když ho nebudeš nabíjet. Ale to se pak nemusí připlácet za PHEV.
Avatar - Mikesus
14. 8. 2020 11:31
Re: Blbost
No zrovna ten mildhybrid je blbost. Nic to poradne nešetří, jen vyhlazuje vykonove nedostatky spalovaku. PHEV nabíjet nemusíš ale pak nemá takovou úsporu. Ovsem i nenabitej má větší usporu, než tebou zmiňovaný mildhybrid.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2020 18:07
Re: Blbost
vyhoda PHEV je aj prave v tom ze vies tam ist ciste aj na elektricky pohon... a ja to beriem u tychto aut prave ako vyhodu a nie nejaku nevyhodu ....
14. 8. 2020 11:19
Zmysel plug-in hybridov
Na základe viacerych prečítaných testov týchto plug-in hybridov, mi to prijde, že tieto vozidla majú dve výhody. Parkovanie v modrých zónach zadara (s pribúdajúcimi autami rovnakého typu pravdepodobne dočasne) a ak ľudia jazdia 10-15km jedným smerom denne tak lacný provoz.
Ja osobne jazdím na 2019 Lexus IS300h, natočené od novoty cca 33tisic km, priemerná spotreba dla natankovani 5.2L(v meste sa da aj za 4.6).
Nemusím riešiť otravne nabíjanie, raz za čas načapujem 66l nádrž, dojazd s kľudným svedomím 1200km. Super komfo podvozok, rear wheel drive, dobre jazdné vlastnosti a quality made in Japan.
Plus cenovo bolo vozidlo cca o 15% lacnejšie ako tieto dve recenzované.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ham.
14. 8. 2020 11:43
Re: Zmysel plug-in hybridov
Ten PHEV umí to samé co tvůj hybrid a navrch umí jezdit čistě na elektřinu (dobíjet tě nikdo s pistolí u hlavy nenutí). A porovnávat ceníkové ceny (za které nikdo nekupuje Lexus, ani VW ani Peugeota) s vyjednanou cenou na konkrétní kus je nesmysl.
14. 8. 2020 13:02
Re: Zmysel plug-in hybridov
Práveže cennikova cena IS300h bola vo výbave premium vtedy 41tisic €, t.j. 1,06mil CZK, co je o par tisic CZK levnejsi nez zakladne plug-in Peugeot a Passat.
Pravda, nabijat plug-in ma nebude nikto nutit, len potom budu tie auta jazdit za 7-8litrov 🤣
Avatar - Emel
14. 8. 2020 13:10
Re: Zmysel plug-in hybridov
Ono to nejsou úplně konkurenti... IS je malý auto, v sedanu pro rodinu z mého pohledu nepoužitelný... ale je fajn, že je tu ta pestrost a každý si může vybrat.

PS: pro zajímavost jsem se podíval... Lexus u nás registruje stabilně jedno IS za měsíc, což je stejně jako LC (loni 12 LC a 13 IS, letos 10 a 6 ve prospěch LC)... to je dost exkluzivní klub :-)
Avatar - wakantanka
14. 8. 2020 13:19
Re: Zmysel plug-in hybridov
IS hlavne je len sedan, kombi Passat či Peugot sú priestorovo zase niekde inde.
14. 8. 2020 13:26
Re: Zmysel plug-in hybridov
Wheelbase IS je 280cm, Passat 279cm, 508 ma 282. Teda az taký maly ten IS nie je.
Pravda je, že kombi sú samozrejme inde, ale tu každý potrebuje nosiť ladničku, pracku pravidelne hore dole po republike 😀😀
14. 8. 2020 13:39
Re: Zmysel plug-in hybridov
Noi on ten IS obstojí pokud vzadu nevozíš dospělé. Až na design, který není pro mě, jinak funguje a jezdí hezky.
Avatar - wakantanka
14. 8. 2020 22:37
Re: Re: Zmysel plug-in hybridov
No ale porovnavas cenu svojho sedanu s kombikmi, ktore su drahsie ci? Proste v drvivej vacsine je nejaky priplatok oproti sedanu ci liftbacku. IS male nie je, ale vnutro oproti tomu Passatu je predsa len mensie, to zas ruku na srdce.
14. 8. 2020 13:30
Re: Zmysel plug-in hybridov
Presne ako píšeš, je ich málo, dobre vyzerajú,dobre jazdia, preto som to kúpil. 😁
17. 8. 2020 13:52
Re: Zmysel plug-in hybridov
IS je strasne maly auto uvnitr... pouzitelny pro single cloveka, popr. mlady bezdetny par... pro ne OK... ale ja nemam rad tu stisnenost ani tak.
14. 8. 2020 11:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 11:31
Elektřina
Docela překvapivě vysoká spotřeba elektriky u pažouta. Měl jsem za to, že 20kwh žerou velký SUV.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 12:02
Re: Elektřina
Hrozne zalezi na podminkach - dvacet zere v zime i moje extra usporne auto, protoze topim abych vzadu nevozil zmrzle snehulaky. Ale je fakt ze v lete je to dost, zvlast kdyz prima konkurence je na tom o dost lip. Mozna to bylo castecne ridicem nebo poloprazdnymi pneu - tech faktoru je tam spousta a z jednoho cisla tezko hadat.
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 14:25
Re: Elektřina
V článku píší, že jeli úsporně, po městě a okolí. Takže těch 20kwh by měla být ideální spotřeba, a to mi přijde drsný.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 14:27
Re: Elektřina
Tak to kazdopadne! I kdyz par kWh rozdilu porad muze udelat ridic jen agresivitou rozjizdeni a brzdeni.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 14:31
Re: Elektřina
Agresivitou rozjíždění... to je zajímavý - je v tom nějakej velkej rozdíl, jestli zrychlíš 50-100 za 10s nebo za 20s? Elektromotor nemá žádné zásadní zhoršení účinnosti ve větším zatížení, nebo jo?

Brzdění jasně, tam chápu rozdíl mezi rekuperací a pálení energie na brzdách.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 14:37
Re: Elektřina
Presne ti to nereknu. Pocitam, ze mezi zrychlenim a spotrebou elektriky neni uplne linearni zavislost. Kdyz si na aute zapnu EKO napovedu (coz bezne nedelam), tak se me snazi navadet k co nejpomalejsim rozjezdum. Ale jak velke jsou rozdily v energeticke narocnosti mezi pomalym, beznym a "agresivnim" rozjizdenim ti nereknu. Pocitam, ze se to bude lisit model od modelu.

Ja se vetsinou rozjidim spis rychleji, pokud doprava dovoli. Muzu zkusit jeden den jezdit "eko" a zjistit vliv na spotrebu elektriky.
Avatar - Ham.
14. 8. 2020 15:41
Re: Elektřina
Z pohledu elementární fyziky v tom rozdíl u elektromotoru není, jestliže se rozjíždím s malým výkonem a tedy dlouho, tak vykonaná práce je stejná jako když se rozjíždím s velkým výkonem, ale požadované rychlosti dosáhnu za kratší čas. A mám-li stejnou vykonanou práci, tak mám stejnou hodnotu propálených kWh z baterky. Jediná úspora, která při tom pomalém rozjíždění může vzniknout spočívá v pravděpodobnosti, že dané rychlosti nedosáhnu, protože se mi něco namíchá do cesty a to zrychlování nedokončím. Když zrychluji 20 s, tak ta pravděpodobnost je vyšší než když to odbudu za 10 sec., takže při reálné jízdě po dálnici, kdy musím na 200 km třeba 50x zrychlovat, tak pomalé zrychlování sebou přinese úsporu právě díky té pravděpodobnosti, že jej častěji nedokončím.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 15:46
Re: Elektřina
Ano - na urovni elementarnich fyzikalnich rovnic mas pravdu. Beres ale v uvahu cely retezec, ktery se ucastni zrychlovani? Jsi si jisty, ze nic po ceste mezi baterkou a koly nema ztraty ktere by se rapidne prohlubovaly s rostoucimi pozadavky na aktualni vykon?
Avatar - Ham.
14. 8. 2020 17:27
Re: Elektřina
Rozhodně nevidím nic co by "rapidně" mělo zvyšovat ztráty s požadovaným výkonem. Mezi baterkou a koly těchto konkrétních PHEV je měnič, elektromotor a převodovka. Nevidím důvod aby měnič byl navržený tak lajdácky, aby s růstem požadovaného výkonu snižoval svou účinnost (ne že by toho nebylo možné dosáhnout, ale byla by to čistě chyba konstrukce), stejně tak nevidím důvod, aby s růstem výkonu klesala účinnost elektromotoru navíc když je spojený s převodovkou a tudíž má velmi malý rozsah otáček kde není problém udržet konstantní a vysoký účiník. No a převodovka tak u té už to nepředpokládám vůbec. Ano, čistě teoreticky s rostoucím kroutícím momentem se může převodovka o něco více zahřívat a o nějaké promile zhoršit ztráty třením, ale to jsou marginálie navíc padající do úvahy jenom u HDM, protože u dvojspojky nepadá do úvahy ani to, to by musela s navyšováním výkonu začít prokluzovat a to bychom zase byli u chyby konstrukce. Co napadá tebe?
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 17:53
Re: Elektřina
Mne nic moc, nejsem ani mechanik ani elektrikar. Jenom vim, ze kdyz zrychlim "rychle", tak se mi indikovany dojezd snizi vic, nez kdyz se na tu stejnou rychlost dostanu pomalu. Muze to ale byt jen problem meho auta (Toyota). Osobne bych si tipoval ze to nejak souvisi s okamzitym odberem z baterky a/nebo invertorem, ale to jenom hadam.
14. 8. 2020 21:53
Re: Elektřina
Jelikoz vodive ztraty (a pro baterku - chemicke ztraty - je to jeste markantnejsi...) jsou umerne R*i*i, tak je samozrejme vyhodnejsi se rozjizdet pomalu.

Cim rychlejsi rozjezd (a vetsi proud), tim vetsi ztraty (rostouci s kvadratem), takze to "nevyvazi" kratsi cas potrebny k rozjezdu.

Na spoustu veci v zivote staci "elementarni" znalosti.
Ale na spoustu veci zase ne. :-)
14. 8. 2020 14:39
Re: Elektřina
hele u Supa iV mám dolní limit spotřeby 15kwh když se ploužím plynule po okreskách podle předpisů.... Kopečky, zrychlení atd. poměrně snadno pošlou spotřebu na 20kwh.... Topení a víc kopečků znamená 25kwh.... dál jsem se nedostal.... ;-) 20kWh u velkého SUV považuju za minimální hodnotu, níž nepůjde, výš naopak velmi snadno, řekl bych....
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 14:48
Re: Elektřina
Tak to celkem přesně odpovídá i spotřebě Passata v testu, s tím, že v testu to bylo spíš město, což by mělo být ještě úspornější, než okresky, ne?
14. 8. 2020 15:01
Re: Elektřina
hele ve městě to té elektriky bere fakt málo, jenže jak to kvantifikovat když každé město a každý provoz je jiný.... každopádně mi přijde že takové to rozjíždění a rekuperační zpomalování z 0 na 50 a zpět tomu z pohledu spotřeby sedí víc než konstantní 90kmh na okresce.... (zatímco u klasického fosilu je to totálně naopak)
14. 8. 2020 23:35
Re: Elektřina
ja si teda nemuzu pomoct, ale nejvetsiho dojezdu na elektrinu jsem dosahl jak u iV (50km) tak i ted u DS7 (41km) na okreskach. Ale ja to proste neumim a ve meste se asi nedokazu spravne plazit. Kazdej komu jsem iv pujcil dal skoro 60:/
Avatar - _Karel_
15. 8. 2020 08:46
Re: Elektřina
Fíha, ty sis koupil Citróna? A dobrý?
14. 8. 2020 11:46
Vždycky, když vidím nějaké auto...
...ze kterého trčí nabíjecí kabel, dělá se mi nevolno! :-( :-( :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
13
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 12:03
Re: Vždycky, když vidím nějaké auto...
To je ale tvuj problem ;-) Vadi ti i lokomotivy, ze kterych nesyci na vsechny strany para?
14. 8. 2020 12:07
Re: Vždycky, když vidím nějaké auto...
Nikoliv, na elektrifikovaných kolejích má elektrická trakce samozřejmě velké opodstatnění a naprostou logiku :yes: . Však také z elektrických lokomotiv žádné nabíjecí kabely nikdy netrčí! ;-)
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 17:11
Re: Vždycky, když vidím nějaké auto...
Víš jaký je rozdíl mezi PHEV a elektrolokomotivou?

Že elektrolokomotiva není postavena na bateriích, které elektropohon vždy odsoudí k nepoužitelnosti. Alespoň do doby, dokud nevynalezeme něco jako černou hmotu :-[] :-!
14. 8. 2020 17:37
Re: Vždycky, když vidím nějaké auto...
No však ano, právě že silniční elektrodebilita na bateriích postavená je, a tím je odsouzena k nepoužitelnosti, zatímco elektrická trakce na železnici se může spoléhat na elektrické vedení nad kolejemi. ;-)
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 17:45
Re: Vždycky, když vidím nějaké auto...
Smysl elektroautomobilů začíná a končí zde
https://www.poutoveatrakcetrebic.cz/…drom_auticka.jpg
:-!
14. 8. 2020 22:48
Re: Vždycky, když vidím nějaké auto...
https://youtu.be/BiYRaxKPnFY

Jasne :D :D :D

Stejne jako u telefonu.
Smartphone bez baterek. :-O
A tablet, notebook, aku naradi. Samy hlouposti. Poradnej chlap, vrta jen se snurou. :-)

Kluci, vy jste se meli narodit v jiny dobe.
Nejlip pred 100 az 200 lety.
Bez baterek. ;-) :yes:
Ted uz budete jen cim dal usedaveji plakat, sorry.

PS K tem vlakum:
https://www.railway-technology.com/…3-battery-train/
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2020 13:41
Re: Vždycky, když vidím nějaké auto...
Elektromobilita se sama nikdy neprosadí. Ne pokud nepřijde revoluční změna v technologii baterií. Tato změna nepřišla, nepřichází a ani velmi pravděpodobně v dohledné době nepřijde.

To, že elektromobilitu protlačí a ostatním vnutí ekofašisté, to je bohužel čím dál pravděpodobnější.
15. 8. 2020 17:42
Re: Vždycky, když vidím nějaké auto...
No vidis.

A co kdyz ta revolucni zmena diky Tesla a tomu, ze cely svet investuje do baterek prijde?
Pocitas s timhle scenarem???

Ja se nechavam inspirovat historii a ostatnimi obory.

No,treba mas pravdu ty. :-)
Ale i kdyby, tak je tvuj trolling hrozne otravnej. ;-)

Revolucni zmena v bateriich?
Pockej do zari. :yes:
https://elektrickevozy.cz/…apila-konkurenty
http://www.hybrid.cz/…biji-za-15-minut
Vis, kdyz na tom intenzivne pracuji dve nejhodnotnejsi automobilky sveta, Tesla a Toyota, tak (podle me) je to jen otazka casu. :yes: :yes: :yes:

PS Osmivalce jsou krasne, ale Toyota vi, kde je budoucnost. A ze s elektromotorem, mas mnohem lepsi pohon, nez treba 16i valec.
Chybi uz jen ty trochu lepsi baterky.
Jsme blizko.
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2020 18:44
Re: Vždycky, když vidím nějaké auto...
O novém typu baterií se hovoří už opravdu dlouho. A stále nic...

Jestli s tím počítám? Ne, nepočítám.

Správná otázka je, jestli připouštím tu možnost. Ano, tu možnost připouštím. Pokrok nikdo z nás nezastaví a úplně jej ani nikdo nedokáže předpovědět.

Takže ano, pokud budou k dispozici baterie s řádově lepšími vlastnostmi, pak to situaci změní. Ale nové baterie nic zásadního stále nepřináší. Proto je elektromobilita nucená a uměle prosazovaná špatně.
15. 8. 2020 21:10
Re: Vždycky, když vidím nějaké auto...
Open your mind.

Jestlize si pripoustis tu moznost, zacni premyslet kdy to bude. ;-)

Misto toho trolleni a vyrazu jako "nikdy"...
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2020 21:52
Re: Vždycky, když vidím nějaké auto...
Pokud ten zázrak nenastane dřív než nastane úpadek elektromobilů pro jejich technologickou nevyspělost, tak elektromobilita půjde k ledu na dalších nejmíň 50 let.

Za mě je elektromobiilita předčasně narozené dítě neschopné života.
15. 8. 2020 22:09
Re: Vždycky, když vidím nějaké auto...
Dalsich nejmin padesat let...
Wtf
Pockej si na 22. zari (tohoto roku) na zazrak ;-)

Ty jsi opravdu jen troll.
Nikdo rozumny neodhaduje, co bude za padesat let.

V souvislosti s elektromobilitou jsem slysel nejzassi odhady (ktery uz jsou samozrejme na vode) na rok 2050. A to je tricet let.

Je videt, ze diskuze s tebou je opravdu NAPROSTO zbytecna.

Muzes rovnou napsat, ze dnesni auta uz tu bodou navzdy.

Cau
Preju prijemny vecer v tvem jednoduchem svete v kterem mas vzdy pravdu...
14. 8. 2020 14:40
Re: Vždycky, když vidím nějaké auto...
.... bohužel spoustě lidí včetně mě se zas dělá nevolno z tvých stereotypních žvástů.... trošku míň žluči ti přeji.....
Avatar - KANKUNEN
14. 8. 2020 11:50
Stejně tu řešíme kraviny,
v Americe je nejprodávanější auto jak půl Tatry se spotřebou 3x větší než je to u nás. Za deset let budeme tak zelení, že už tu nebudeme vyrábět nic a čekat na převzetí Čínou
Rozbalit vlákno
3
14. 8. 2020 12:09
Re: Stejně tu řešíme kraviny,
Přesně tak, Evropa zezelená i kdyby měla ekonomicky padnout, ale v globálním měřítku to stejně nebude znát. Jenom pro Ameriku a Asii budeme za "užitečné zelené idioty"! :-( :-( :-( :no:
https://www.autoforum.cz/…kvli-emisim-co2/
Avatar - KANKUNEN
14. 8. 2020 13:35
Re: Stejně tu řešíme kraviny,
Pomalu už začínám chápat jak lidi si lidi dobrovolně zvolili komunismus. Nyní tu máme gretenismus podpořený ekonomickou najivitou.
Avatar - kari.laz
14. 8. 2020 12:52
Re: Stejně tu řešíme kraviny,
Evropa se likvidací svého autoprůmysl snaží zachránit svět. Přínos bude téměř nulový, co se emisí týče, ale zfanatizovanost nabývá na síle a nevysvětlíš jim, že dokud se nevyřeší opravdové ekologické problémy, tak akorát budeme "trpět" a nic z toho.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 13:00
Fotky
Všeobecně - opět hezké fotky... místy jsem si ale říkal, jestli nejsou až moc "umělecké" - ten Passat se tak hezky blýská, tmavě modrá metla má hloubku... asi lepší, než naživo.

A vůbec - jak normálně beru 508 jako jedno z nejhezčích aut ve třídě, tak tady se mi na fotkách vedle Passatu nijak zázračně nelíbí... působí takové trošku spláclé... ta černá zadní světla nic moc... https://img2.auto.cz/…ull/6489765_.jpg ... za mě asi (trošku překvapivá) remíza.
Rozbalit vlákno
1
14. 8. 2020 23:12
Re: Fotky
Na fotce mozna. Porovnavas opacne barvy...

V realu je to nebe a dudy.

Podle me Passat nesaha designove Peugeotu ani po paty.

Ale tak objektivne se Passat urcite prodava lip, takze zrejme se tohle libi.

Ja jsem treba z designu interieru Peugeotu uplne nadsenej. Krasa.
14. 8. 2020 14:45
Klasická trollí diskuse, nicméně....
.... na Supovi iV mám za prvních 10tkm spotřebu 3,5 litru benzínu na 100 a k tomu 6,8kwh elektřiny.... najedu tak 2000 měsíčně, takže to není vyloženě auto které by stálo u nabíječky a nejezdilo nikam dál.... ve městě nesmrdím, na dlouhé trase nedobíjím, CO2 mám taky pěkný.... ;-) takže pro můj styl jízdy, moje možnosti dobíjení a moje obvyklé trasy je to prima kára, která jezdi levně a ekologicky.... jsem v kombinaci někde na 1,4 Kč na kilák....

Není to auto pro každého, na dlouhé štrece na dálnici bude vždy lepší diesel, ale kdo to nemá vyloženě jako polykač kilometrů bude s tím PHEV spokojený....
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2020 17:10
filcwagen sem, filcwagen tam...
stejne na losim testu to bude zas prepadak... 8-s :-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - speedfred
14. 8. 2020 20:35
Re: filcwagen sem, filcwagen tam...
....sa pozri na Toyotu Supru ako dopadla.
15. 8. 2020 13:11
Re: filcwagen sem, filcwagen tam...
k tomu preoperovanemu bmw je zbytocne sa vyjadrovat
to je taky paskvil ako zmena pohlavia operaciou... :no:
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 17:12
Přínost těchto aut
= NULA.

Proti modernímu dieselu je to jen hromada neschopnýho šrotu :-!

Tedy doba si je žádá? NE! Žádají si je pouze ekofašisté, kteří je nutí ostatním!
Rozbalit vlákno
10
14. 8. 2020 17:37
Re: Přínost těchto aut
Přesně! :-) :yes:
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 18:20
Re: Přínost těchto aut
Jistě rohypnole, na krátké trasy a do města není nad diesel. :yes: bravo.
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 18:27
Re: Přínost těchto aut
Na krátké trasy do města není nad střední třídu karle... bravo :yes:
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 18:31
Re: Přínost těchto aut
Nevidím problém. Proč ne? Není každé město Praha, aby v něm nešlo parkovat.
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 18:35
Re: Přínost těchto aut
V podstatě v každém městě velikosti okresního města a výš parkování problém je.
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 18:44
Re: Přínost těchto aut
:yes: zkušenosti se poznají. Proto v nich neparkuje nic většího, než Fabia.
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 19:56
Re: Přínost těchto aut
Nemyslíš že debata na téma jak je vhodná střední třída do města je tak trochu pod tvoji úroveň?
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 20:04
Re: Přínost těchto aut
Ano, to se shodneme. To nemá úroveň.
Polovinu ze svého cca 30-ti letého motoristického života jsem strávil v Brně na sídlišti, druhou polovinu pravidelným dojížděním do Brna. Celej život mám rád velký auta, kupuju si je a nikdy jsem neměl problém, natož abych litoval, že jsem si koupil "moc velký auto do města". Většinou stačí umět parkovat, event. nebýt línej ujít od zaparkovanýho auta o 100m dál. Sídliště jsou tam plný větších aut, a kupodivu jsou ty auta zaparkovaný. Možná majitelům nikdo neřekl, že je to nevhodný.
Ale nevylučuju, že Brno je malý a zcela vyjímečný město.

Bez urážky, připadneš mi jako panic, co se snaží přesvědčit všechny okolo sebe, jak mají souložit.
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 20:13
Re: Přínost těchto aut
Vhodnost a realita jsou dvě věci, to snad dobře víš. Že si někteří jsou schopni koupit do města F-150 je pravda, přesto to nic nemění na tom že F-150 je do města nevhodná.

Co se tvého přístupu týká, hodně záleží kde, kdy a jak často parkuješ. Já střídám různé vozy a každých 30 cm délky je ve městě prostě znát. Ale to asi nikdy nepochopíš pokud máš rád velké vozy a stále jimi jezdíš.

Já taky mám rád a silně preferuji sedany, ale když jedu v krátkým HB tak rázem je 2x tolik parkovacích míst... :-!
Avatar - twistedTSD
18. 8. 2020 02:23
Re: Přínost těchto aut
To je velmi individuální. Bydlel jsem v části Brna, kde bys večer se střední třídou nezaparkoval, ani 200 metrů od domu.
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 18:03
A co takhle ekonomická životnost??
Ekonomickou životnost nikdo z ekofašistů neřeší že? PHEV jsou konstrukčně nejsložitější, protože mají jak mechanickou složitost, tak elektronickou složitost. Navíc baterie budou často v režimech, které nesvědčí jejich životnosti a vzhledem k malé kapacitě i malý úbytek bude mít značné dopady.

Tyhle kopy šrotu jsou tak na prvních 200 tis. km a 10 let. Házet auta do šrotu po 10-ti letech je vážně ekologické??? To sotva.

P.S. Srovnávací test Golf 1.5 TSI a 1.5 e-TSI hovoří jasně - rozdíl ve spotřebě v podstatě žádný, tedy jinými slovy přínos mild-hybridní elektrifikace je nula stejně jako elektrifikace PHEV. :-!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2020 07:27
Re: A co takhle ekonomická životnost??
Co to meleš, ty blboune?
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2020 13:35
Re: A co takhle ekonomická životnost??
Nevíš co je to ekonomická životnost??
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2020 19:30
Re: A co takhle ekonomická životnost??
Marně se snažím přijít na zdroj těch tvých blábolů, když realita říká něco úplně jiného.
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2020 19:35
Re: A co takhle ekonomická životnost??
A co říká realita?

Víš co říká? Třeba to, že v nabídce ojetin u nás je DESET PRIUSů (tipcars). Z toho jen DVA mají najeto přes 200 tis. km ... Proč asi??
Avatar - _Karel_
15. 8. 2020 19:51
Re: A co takhle ekonomická životnost??
Ty si snad jen děláš kozy. Prius je už pár desetiletí jedno z nejspolehlivějších aut vůbec. I taxikáři s ním najíždí statisíce kilometrů. Tohle snad není možný. :no:
Nemluvě o tom, že hažeš do jednoho koše mild hybrid (který je k ničemu) a PHEV.
Nechápu, co děláš na webu o autech.
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2020 20:01
Re: A co takhle ekonomická životnost??
Aha, on neexistuje Prius plugin??

Když je spolehlivý, tak si jistě bude dobře držet cenu a bude to dobrý prodejní artikl ne?? Nebo že by o ojeté hybrdy nebyl snad zájem??
Avatar - Mikesus
15. 8. 2020 19:52
Re: A co takhle ekonomická životnost??
Třeba ze lidi se jich nepotřebuji zbavovat. Auto se prodává, když je k tomu důvod. Pripadne firmy po odpisech.
Nevidím důvod se zbavovat auta, které je ekonomicky výhodné, spolehlivé a drží si hodnotu i při vyšším najezdu mnohem lepe.
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2020 20:02
Re: A co takhle ekonomická životnost??
Takže majitelé běžného vozu obměňují vozy pro morální zastaralost, ale majitelé Priusů chtějí jezdit s morálně zastaralými vozy?? Zajímavá úvaha...
Avatar - _Karel_
15. 8. 2020 20:24
Re: A co takhle ekonomická životnost??
Na to není potřeba být Einstein. Prius si kupují lidi s hodně silným ekologickým smýšlením. Popřípadě pro neprůstřelnou spolehlivost. Ani v jednom případě mi nepřijde logické kupovat následně nové auto za tři roky. Tobě zřejmě ano.
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2020 20:36
Re: A co takhle ekonomická životnost??
Lidé s hodně silným ekologickým smýšlením... Jistě, třeba zrovna ti tebou zmínění taxikáři co najíždějí s Priusem statisíce km...

Ale ano, samozřejmě že zde lze očekávat větší podíl takto smýšlejících. To nevyvracím. Podle mě ale vzorec chování nebude v tomto výrazně odlišný od těch co kupují vozy čistě se spalovacími motory. Ona totiž ta nové generace určitě bude mj. také zaručeně více eko...

Mimochodem - já měl zato, že ekologicky smýšlející lidé jezdí hromadnou dopravou, protože individuální doprava je přece neekologická.
Avatar - JirkaVejrazka
17. 8. 2020 09:43
Re: A co takhle ekonomická životnost??
Ne, taxikari si pomerne dobre umi spocitat, ze je pro ne vyhodne auto ktere ma uvnitr prekvapive hodne mista pro pasazery vzadu, ma minimalni servisni naklady a malou spotrebu ve meste. Nic vic za tim nehledej.
Avatar - twistedTSD
14. 8. 2020 18:15
Zajímavý test
Mě překvapilo, že se koncernu na už letitém základu povedlo udělat lepší hybrid než PSA. Ještě aby byla stejně na úrovni i životnost toho složitého systému.
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2020 19:18
BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
.... na základě mých 10.000 najetých kilometrů....: https://blog.auto.cz/…ybridnim-rezimu/
Rozbalit vlákno
38
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 19:33
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Nesnaž se, jsi ekofašista a za 190tkm se ti to rozsype!
;-)
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 20:01
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Říká ti vůbec něco pojem ekonomická životnost?
14. 8. 2020 20:15
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
hele tak bez trollingu, samotného mě zajímá co to vydrží.... za ten pokus to stojí.... složitost systému tam je, to je jasné.... na druhou stranu elimunuju elektrikou obrovský počet studených startů a pojížďek, šetřím brzdy, neplatím všelijaké poplatky, pravidelný servis toho TSI bude taky levnější, náklady na kilometr mám menší.... Takže uvidíme, já si to auto hodlám nechat klidně 15 let, dokud neshnije.... prvích 6 let si ho ojezdím a pak to dám někomu ve firmě na dojíždění do práce.... takže zkušenosti budu sbírat poctivě.... :-)
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 20:25
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
pravidelný servis toho TSI bude taky levnější

Důvod ???
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 20:05
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Superb 2,0 TDI 110 kW má 98 g CO2/km, tobě vychází 110 g ... Vážně přínos... :-O :no:
14. 8. 2020 20:13
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
98g je nějaká tabulková hodnota, stejně jak má ten PHEV nějakých 50g. Reálě budou ty Superby v naftě jezdit za 6 litrů nafty a to je 160g..... a já mám reálně 110g....
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 20:22
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Problém mám ten že tvojí udávané spotřebě tak nějak ... nevěřím. Resp. zřejmě budeš mít jízdní styl hodně zvláštní pokud jsou čísla reálná.

Zkrátka ... 4,3 l/100 km s 1,4 TSI a cca 1800 kg ... jako opravdu NE.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 20:32
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Tak se s tim zkus nejak srovnat. Ja mam spotrebu v hybridnim rezimu mezi 3,3 a 4,2 podle trasy. Motor je 1,8 benzin a vaha auta 1855kg (alespon podle clanku tady na auto.cz)
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 20:38
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Jeho udávaná spotřeba je S ÚPLNĚ VYBITOU BATERIÍ. A to za reálné opravdu nemám. 1,4 TSI ACT prostě ve střední třídě a 1.800 kg za tuhle spotřebu ani mimo město běžně nepojede.
14. 8. 2020 20:42
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
budeš se s tím muset smířit.... ta spotřeba prostě reálná je.... i s vybitou baterkou si to auto často pomáhá při rozjezdech, vypíná motor při brzdění atd.... ACT je vypínání poloviny válců ne? tohle je jaksi vypíná všechny..... ano, je to extrém, na trati bez nějakých kopců, při plynulé jízdě podle přepisů, navíc s doplachťováním do vesnic.... prostě něco, to by třeba TDI EVO 110kW zvládlo za 4,5 litru pokud jsou pravdivé ty zkazky co se o tom motoru píšou.... a nebo třeba CNG Octávia by to samé dala za 3,3kg plynu.... tomu ten kdo to auto nezná asi taky neuvěří....
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 20:48
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Jako takto - pokud je to spotřeba "vítr v zádech, z kopce a nejlíp za kamionem k tomu" tak dejme tomu, ale jak říkám, není to běžný režim mimo město., ale ekojízda.
14. 8. 2020 21:18
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
ne, je to spotřeba naměřená na úseku "tam a zpátky", čili ani z kopce, ani do kopce.... jízda normálně reál 55/90-100, plynule, bez nutnosti předjíždění.... jediný eko-prvek v té jízdě je plachtění na neutrál do vesnic.... čili blížím se k vesnici 100kmh a 700m před ní dám nohu z plynu pokud za mnou nikdo nejede.... takto do té vesnice dojedu třeba 75kmh a zbytek dobrzdím rekuperací.... žádný jiné eko-styl jsem na té trase neprováděl.... ale i kdybych to nedělal, tak to nebudou 4,3 ale třeba 4,6....

a celá ta trasa byla asi 120km.... čili žádných pár rovinek s příznivým profilem....
Avatar - JirkaVejrazka
17. 8. 2020 10:04
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Vcera vecer jsem se vratil z vikendu. Najeto 292km v normalnim okreskovem provozu - za cely vikend me predjela dve auta, ja taky dve. Slo zhruba o trasu Hradec Kralove - Ricky v O.h. - Benecko - zpet do HK.

Celkova spotreba 3,0. Pokud vezmeme v uvahu ze moje auto umi ujet cca 50 km na elektriku a vyjel jsem s plnou baterkou, prepocitana spotreba by byla nejakych 3,6.

A ne, nejednalo se o ekojizdu. Slo o uplne normalni jizdu, kterou jezdi na nasich silnicich cca 90% aut.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 21:08
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
S uplne vybitou baterii to byt nemuze, zadny hybrid te nenecha baterii uplne vybit. Ale rozumime si - je to baterie vybita tak, ze uz neumoznuje elektrickou jizdu bez pouziti spalovaku. V tom pripade mam pro tebe spatnou zpravu - ta moje udavana spotreba 3,3 - 4,2 je taky v tehle situaci. To u meho auta znamena "v hybridnim rezimu" - proste se elektrika z baterky nespotrebovava (nebo si trochu na chvili pujci a za chvili ji tam rekuperaci vrati).
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 21:12
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Ano, 100% vybití nenastane, stále tak má možnost těžit z energine sebrané rekuperací. Tohle je jasné.

I tak tu spotřebu považuji za běžného režimu mimo město za nereálnou. Ne v tak velkém a těžkém voze.

ACT přínos moc velký neměl, něco udělá volnoběžka, něco přidá rekuperace. Ale dost sebere váha navíc.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 21:25
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Uz jsem tu dnes psal, ze jsem jel dvakrat Chorvatsko za 4 litry (jednou 4,0, jednou 4,2). Stejne tezke auto, mozna o neco mensi. Rychlost na hranici predpisu, pripadne lehce pres. Ale klidne to dal povazuj za nerealne, v tom ti nemuze nikdo branit.
14. 8. 2020 21:35
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
a jaké auto? asi jsem to přehlédl.... Prius PHEV?
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 21:45
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Jojo - https://moje.auto.cz/…ka/priusphv.html
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 20:15
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
110kw vs. 160kw, laboratorní spotřeba vs. reálná, hrušky vs. jabka, jo jo, přínos :yes:
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 20:23
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
máme WLTP takže 98 g je jistota :-) :-!
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 20:34
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Jestli Murphyho odkazovaná kalkulačka nekecá, tak 98g odpovídá 3,6l nafty.
Jestli takovou spotřebu máš za bernou minci, pak jakákoliv diskuze ztrácí smysl.
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 20:39
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Nekecá. Taky by mě zajímalo jak k tomuhle číslu Škoda dospěla :-)
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2020 07:31
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Podle WLTP má moje auto mít kolem pěti litrů, realita je spíš blízká šesti. Tolik k reálnosti spotřeby a normovaných měření.
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2020 18:49
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
No a co?

Význam je úplně jinde. Taky je mi jasné, že 98 g CO2 to nebude. Ale i když to bude o třeba 20%, 30% víc reálně, tak přínos PHEV je totálně mizivý a TOHLE JE TO, co by jsi měl pochopit..
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2020 19:34
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Myslíš těch mizivých 50 gramů úspory oproti dieselu, který má uživatel reálně otestovaný? Co to je, vždyť je to jen třetina dolů... Jsi čím dál zoufalejší, koukám...
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2020 19:40
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
CO má reálně otestované???

"Odhaduji, že s dieselem bych stejné trasy jezdil dlouhodobě za 6 litrů,"

Tomu říkáš reálně otestované??? Já tomu říkám jen to, že jsi lhář :-!
14. 8. 2020 20:17
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
jo a emise si reálně spočítej tady.... http://www.ekoblog.cz/?…
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 20:30
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Pěkný blog :yes:
Zajímavá čísla. Je vidět, že ani s vybitou baterkou se žádná tragédie nekoná.
14. 8. 2020 20:47
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
... jo jo.... prostě v hybridním režimu dlouhodobě za 6, v elektrickém dlouhodobě za 0. Takže pokud na elektriku najedeš 30% a zbytek jak s hybridem, tak prostě jezdíš za 4.... Já na tu elektriku dám možná i 50%, proto se reálně blížím 3L na 100....
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2020 20:50
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
elektřina není zadarmo.
14. 8. 2020 21:20
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
ano, každý si tam musí dosadit svůj tarif.... já mám kwh pod 4 Kč, čili při spotřebě 20kwh to mám za 0,8 Kč na kilometr....
Avatar - SKAY
14. 8. 2020 22:00
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Jde mit i kw za 1,75 a to potom je už sranda.....
Jinak príští tyden tu asi bude srovnavak focus leon s baterkami z SM.
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 22:13
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Kde se kupuje kwh za 1,75? Já mám tepelné čerpadlo a i tak platím okolo 3kč.
14. 8. 2020 23:41
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
d25d vychazi kolem 2,25kc kwh s dph a vsemi poplatky. K tomu pak za jistic a prikon cca 140kc/mesic. A to je realne asi nejlevnejsi sazba ale pouze pro 8hodin. Zbylych 16 je pak za 4,4kc, coz odpovida bezne sazbe d01.
Jde to ruzne kombinovat, ale pod tech cca 2,2kc se vsemy poplatky netusim jak se dostat. Chce to totiz spravne secust vsecky radky..
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2020 07:34
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Taháš za velmi krátký konec. Ale i když tě tu několik lidí celkem snadno přeargumentuje, pořád se kroutíš.
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2020 18:46
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Přeargumentuje? Kde?? Jsem si nevšiml.
Avatar - _Karel_
15. 8. 2020 18:57
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Ty sis nevšimnul nikdy. Chodím sem roky, a nepamatuji, že bys dokázal uznat, že nemáš pravdu.
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2020 19:30
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
Když nemám pravdu tak to bez problému uznám. Že si toho nevšímáš je jedna věc. Druhá je ta, že většinou tu pravdu zkrátka mám.
14. 8. 2020 22:03
Technicke udaje
Edit.

Diky za dodani normovane spotreby.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - SKAY
15. 8. 2020 08:49
Re: BLOG Sup iV výhradně o spotřebě v hybridním režimu....
U cez Drahší sazbu mam jen 2 hodiny dene o par desetniku.taky tep cerpadlo donedavna jsem mel 2,8..
Jinak dnes rano robka hele pekne auto x3 e a to jezdi na elektrinu řikam jo kousek. Ona tosemi líbí. Tak třeba itak vznik ou novi kupci....
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2020 22:57
Tlačítka
Moc nerozumím, proč snad v každém článku o nových Peugeotech chybí redaktorovi otočné tlačítko na ovládání teploty. Dost by mě zajímalo, kolikrát za jízdu je na to potřeba sáhnout? Za mě takto (tři roky v P308): teplota nastavena. Jednou za uherský rok přeskočím do menu a malinko si ji plusnu nebo minusnu (automaticka klima samozřejmě). Na max. ofuk skel, když ke potřeba, tlačítko je. Jinak je to stále nastaveno dejme tomu na 22 nebo 21 a ono si to reguluje krásně. Nevím, kam pořád kolečkamo kroutit. Oproti tomu přechod na Hyundai i30 (poslední generace). Žena už mě x-krát pěkně vychladila, protože chtěla stáhnout radio kolečkem :D. Tak si jedu a najednou je mi jaksi chladno :P. Největší rozdíl však vidíme v tom, že ten H si tu teplotu neumí tak dobře zregulovat. Furt s tím musíme nějak kroutit a furt to není ono (taky samozřejmě automat. klima). Zkrátka tohle vůbec nebyl problém v peugeotu. Alespoň za nás oba (já i žena a to ona má jinak samozřejmě na spoustu věcí naprosto jiný pohled). Naopak je Hyundai celý o dost nudnější a citový vstah k němu nijaký. A to i přes výbavu navíc. Ale to už odbíhám. Zpět k chybějícím tlačítkům. Přijde mi, že chybí testovacím jezdcům, v praktickém životě mi nechyběly.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mokrous
17. 8. 2020 19:15
A nejlepší jsou v losím testu.
Nechtěl bych se s koncernovým PHEV dostat do krizovky... Jejich naladění ESP, vyvážení vozu a jako třešnička na dortu nějaké ECO puky, místo pneumatik = opravdový zážitek. Nejhůř dopadl Superb, za ním hned Passat a Octavia IV to samé. Všude se pláče nad tím, že Pug je nedotáčivej, ale že naprosto stabilně a nezáludně pro neškoleného a hlavně překvapeného řidiče sleduje směr a naproti tomu koncern se v rychlostech o 10km/h roztočí a vystřelí ze silnice, to už nikoho moc netrápí.
Inu, není všechno zlato, co se třpytí...
Rozbalit vlákno
0
21. 8. 2020 08:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
21. 8. 2020 12:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0