Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE – Doba si je žádá. A co my?

Plug-in hybridní modely spojují výhody elektrického provozu a jednoduché doplňování paliva spalovacích motorů. Navíc rekuperují kinetickou energii při zpomalování. Peugeot 508 SW Hybrid i Volkswagen Passat GTE míří na uvědomělé rodiny a manažery.
Zpět na článek
14. 8. 2020 09:05
14. 8. 2020 13:36
14. 8. 2020 11:15
15. 8. 2020 10:22
15. 8. 2020 10:32
14. 8. 2020 11:31
14. 8. 2020 18:07
14. 8. 2020 11:31
14. 8. 2020 14:25
14. 8. 2020 14:31
14. 8. 2020 15:41
14. 8. 2020 17:27
14. 8. 2020 21:53
14. 8. 2020 14:48
14. 8. 2020 23:35
15. 8. 2020 08:46
14. 8. 2020 13:00
14. 8. 2020 23:12
16. 8. 2020 22:57
Avatar - kari.laz
14. 8. 2020 08:10
Doba si je možná žádá
Lidi ne.
Rozbalit vlákno
65
14. 8. 2020 08:24
Re: Doba si je možná žádá
To jsem si taky myslel, že je to lidi nechtěj. Než jsem se svezl se Superbem a po 100km bych ho bral v garáži, tedy pokud bych ho potřeboval :D
Avatar - KANKUNEN
14. 8. 2020 08:33
Re: Doba si je možná žádá
Kámen úrazu je cena, poslat 1,2 milionu za auto co šetří jen po kapkách a hlavně při ježdění kolem komína to je ekonomický nesmysl. A čím dražší auto , tak tím větší ztráta ceny a vyšší pojistka. Z ekologického hlediska je to zase drahé a náročné na výrobu a u nás to jezdí na uhlí. Takže největší smysl to má pro zelené bruselské paka a jejich podvodný výpočet emisí.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 08:56
Re: Doba si je možná žádá
No a kolik by mělo stát vybavený auto střední třídy s maximálkou 250? Nevím co u Pežotu, ale Superb i Passat stojí stejně, jako ekvivalentní 140kW nafta...
14. 8. 2020 09:08
Re: Doba si je možná žádá
Superb iV je o cca 130k levnejsi nez GTE, a i priplatkovou vybavu ma oproti GTE za stejne polozky levnejsi, obdobne vybavene GTE a Superb iV muze mit pak rozdil v cene i 180k cenikove
Avatar - wakantanka
14. 8. 2020 09:41
Re: Re: Doba si je možná žádá
No to isté by sa dalo povedať, že mnoho ľuďom sa rovnako nevyplatia diesle, pretože s nimi jazdia väčšinou po meste. 🙂
Avatar - KANKUNEN
14. 8. 2020 10:14
Re: Re: Doba si je možná žádá
To byl důsledek zelené bruselské masírky, do všeho diesel, protože méně sodovkového plynu. teď mají diesly SCR a masírka je opačná, do velkého gazíku nacpi užraný benzín.
Avatar - wakantanka
14. 8. 2020 11:13
Re: Re: Doba si je možná žádá
No čo ja viem či masírka? Našinec hlavne počul na veci ako spotreba na úrovni hladkého dieslu pri 2x takom výkone. :) To že sa to drvivej väčšine neoplatilo pri cenovom rozdiele pri kúpe, zvýšených nákladoch pri prevádzke, je vec druhá.
Mne osobne by takýto PHEV zmysel dával a veľký, spotreba nespotreba. Tá ma veľmi netrápi.
Avatar - twistedTSD
14. 8. 2020 11:18
Re: Re: Doba si je možná žádá
Nejen bruselská, mohlo za to i daňové a jiné ekologické zvýhodňování jednotlivými státy. To je tak, když je stát přesvědčen, že ví mnohem lépe, co je pro nás nejlepší.
Avatar - wakantanka
14. 8. 2020 12:12
Re: Re: Doba si je možná žádá
Popravde, až tak hlboko som po dôvodoch nepátral. V mojom okolí odznel najčastejšie argument o spotrebe. Ak som sa tých ľudí opýtal kedy sa im to na spotrebe "vráti", tak neboli schopní mi odpovedať ani orientačne. A viacmenej to počúvam dodnes aj od ľudí čo viem, že jazdia doslova pár km ročne.
Avatar - kari.laz
14. 8. 2020 08:56
Re: Doba si je možná žádá
Tyhle nesmysly za peníze, které se na palivu pomalu nemohou vrátit a navíc tak na popojíždění, protože se to stejně musí dobíjet. Je to nesmysl. Navíc naměřená hodnoty na motory s 220+ koňmi taky úplně neexistují. Je to jen zvyšovač zeleného ega.
Avatar - lamal
14. 8. 2020 10:05
Re: Doba si je možná žádá
Nemusi sa to dobijat, aj ako hybrid to jazdi usporne... Z hladiska univerzalnosti sa tomu neda nic moc vytknut.

ad zelene ego, ty mas čierne ropa ego ?
Avatar - WinDiesel
14. 8. 2020 10:56
Re: Doba si je možná žádá
Když to není nabité, úsporně to nejezdí.
Němci měřili PHEV a dopadly otřesně, nejhorším se stal bezkonkurenčně Outlander PHEV.
Za pár let se bude měřit spotřeba a tudíž emise v reálu, s krabicí na zadku auta a proto se Mitsubishi stahuje, to už nedá.
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 11:36
Re: Doba si je možná žádá
Kecy v kleci, už tu několikrát psal kesumb, který jezdí se Supem iv, i bez nabití jezdí úsporně, s výjimkou dálnic.
14. 8. 2020 23:27
Re: Doba si je možná žádá
po cca pul roce a priblizne 15tkm jsem mel spotrebu mezi 4,1-4,3k/100km. Celkove naklady na elektrinu a benzin byly na urovni rekneme 40% tech, ktere jsem mel u 200kw tsi. Ale co me nici jsou vsemozny softwarovy zavady. To co je schopny napsat uz druhy auto behem tisice km je fakt hruza. A po restartu se to tvari jako by nic a vse funguje. To je porad neco a uz mi to fakt vadi.
Avatar - Zetti
14. 8. 2020 13:52
Re: Doba si je možná žádá
Dopoledne a takhle nalitej?

Mitsubishi nic nestahuje, jenom omezuje zavadeni novych modelu z duvodu nakladu. Evropsky piditrh s mentalne zaostalyma zakaznikama se jim proste nevyplati. Zavadet nove modely se kvuli homologacnimu rizeni proste nevyplati, tak se budou prodavat stare dokud to legislativa nezatrhne. Evropsky zakaznik ma konzervativni vkus a vyznava jen auta ktery sou si podobny napric znackama jako vejce vejci.

To jestli se nekdy stahne nebo ne neni definitivni, to ukaze cas

O tom jak a za kolik jezdi Outlander s tebou diskutovat nebudu, ja s nim jezdim, a prumerna skutecna dlouhodoba spotreba se nelisi od te papirove. Takze klidne at si tam tu bedynku soupnou. Naposled sem tankoval vcera a predtim pred mesicem na morave nejakych 200 kilaku od baraku
Avatar - speedfred
14. 8. 2020 14:22
Re: Doba si je možná žádá
EU je piditrh? No neviem kto je naliaty.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 14:23
Re: Doba si je možná žádá
Topper říkal, že prý máme závidět Rusku :-O
Avatar - Zetti
14. 8. 2020 14:39
Re: Doba si je možná žádá
Ve srovnani s Asii USA je Evropa piditrh. To jen my tady si myslime, ze sme pupek sveta
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 14:55
Re: Doba si je možná žádá
Když se kouknu na r.2018, tak z 86mil. aut celosvětově se prodalo v Evropě 16mil. Tvrdit, že Evropa je piditrh může jen osel.
Avatar - Zetti
14. 8. 2020 15:13
Re: Doba si je možná žádá
sam si osel, spocitej si pocty jednotlivych znacek,
treba tady mas prodeje aut v evrope https://www.auto.cz/…-segmentu-131964
Mitsubishi v tech tabulkach neni vubec, ostatni asijska auta sou v minimalnim zastoupeni. Evropani chteji evropsky auta. Proto je pro ne Evropa nezajimavy trh

Docela je vtipne, ze Outlandera PHEV se proda 20x min, nez Superba a pritom pro mne je Superb po technicke strance docela bida. Pro mne, respektuj ty dve slova. Znovu opakuju pro osla, pro mne, pro mne pro mne
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 15:31
Re: Doba si je možná žádá
Pokus se v Evropě prodá natolik významný počet aut (15-20%), jen osel může tvrdit, že je to piditrh. Tečka.
Co si myslíš o Superbu je mi ukradený, o něm jsem se vůbec nebavil.
Avatar - Zetti
14. 8. 2020 15:48
Re: Doba si je možná žádá
Auta se pocitaji z produkce v milionech osle, prodana asijska auta u nas v desetitisicich, jinde v milionech. Asijska auta jsou v Evrope zatizeny clem a navic jako jina podlehaji homologacnimu rizeni, ktere maly pocet prodanych aut prodrazuje. je jedno, jestli se proda aut 100 nebo milion, homologace stoji stejne.
Prirovnal bych to jako kdyz budes mit prosperujici hotel, nepovedes k tomu hospodu na ruzku. Proste Evropa se svyma par tisicema aut neni pro japonce zajimava, jen osel to nepochopi
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 15:51
Re: Doba si je možná žádá
" Proste Evropa se svyma par tisicema aut neni pro japonce zajimava, jen osel to nepochopi "

Prikladem budiz treba Toyota, ze... ;-)
Avatar - Zetti
14. 8. 2020 16:01
Re: Doba si je možná žádá
Prikladem budiz treba toyota, kolik procent proda v evrope a kolik v asii nebo usa a to je na tom z tech asijskych znacek tady asi nejlip.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 16:38
Re: Doba si je možná žádá
2.4M v USA, 750t v Evropě (2019). Nicméně Toyota se snaží to změnit.
Cla už jsou zrušená, ne? Každopádně se nevztahují na auta vyrobená v EU (např. Corolla).
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 16:50
Re: Doba si je možná žádá
" Evropsky piditrh s mentalne zaostalyma zakaznikama " - kdybych tušil, že jsi psal o sobě, nechal bych to být, inu - pozdě.
Že na evropském trhu japonci prodávají relativně málo aut rozhodně neznamená, že se jedná o piditrh. Ale ty si evidentně pleteš pojmy s dojmy, evidentně jsi doteď nepochopil, co jsi vlastně sám napsal, takže nebudu dál plýtvat písmenky.
Avatar - Alf1k
14. 8. 2020 17:33
Re: Doba si je možná žádá
“Mentálně zaostalý zákazníci v Evropě”
Taková věta mluví za vše, ale když tu větu ještě vypustí někdo kdo si dnes dobrovolně koupí technicky zaostalou plečku Mitsubishi tak jsem pobaven. Řekl bych důchodce z novinky,cz a nebo jen další tupej pubertální výkřik od rádoby znalce.
14. 8. 2020 17:54
Re: Doba si je možná žádá
ved prave :-) Mitsubishi aktualne produkuje auta po vsetkych strankach zaostale a z dizajnoveho hladiska zaujimave snad len pre aziu... podobne komenty su fakt uplne mimo :-)
Avatar - speedfred
14. 8. 2020 19:40
Re: Doba si je možná žádá
Macebuči nemôže byť dizajnovo zaujímavé snáď ani v Bangládeši. Keď idem okolo ich autosalónu tak je to jeden hnus väčší ako druhý.
Asi budem “Tooperovať” ale u tej značky boli zlaté 90-te roky s dizajnovou a modelovou paletou.
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 13:59
Re: Doba si je možná žádá
Wine máš v CX-5 šíbr?
Avatar - twistedTSD
14. 8. 2020 11:21
Re: Doba si je možná žádá
Jako hybrid to dálky nejezdí úsporněji než nafta , bez nabíjení je to nesmysl.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 13:00
Re: Doba si je možná žádá
Ktery diesel da Chorvatsko za 4 litry pri jizde na hranici pradpisu, jako ja s PHEV? Bez dobijeni elektriky po trase.

Ted uz samozrejme trochu prudim, pro obchodaka co da denne 500+km je diesel lepsi. Ale pro bezneho ridice je hybrid pouzitelny na dalkove trasy uplne v pohode, s podobnou spotrebou. To "hybrid neni na dalnice" je 10 let stare rceni, kdy do hybridu (prevazne) Toyota cpala slabe motory. Dnes uz ma v autech obdobne velikosti 1,8L nebo 2,0L, ktere se na dalnici neztrati.
14. 8. 2020 13:08
Re: Doba si je možná žádá
A můžete mi vysvětlit ten přínos PHEV u dálniční jízdy? Kromě pár úseků v Alpách na dálnici z kopce nepotřebuji přibržďovat aby se mi nabily baterky. Na dálnice to tedy smysl nemá. Smysl to má tam, kde se častěni brzdí a zrychluje. Město, normální silnice...
Avatar - Emel
14. 8. 2020 13:12
Re: Doba si je možná žádá
Má to ještě jeden přínos, i na té dálnici - stačí ti slabší (a tedy úspornější) motor na stejnou celkovou dynamiku... prostě na tu chvíli, kdy potřebuješ do kopce přidat, ti pomůže elektromotor. I při relativně rychlé jízdě (třeba 150-160) ti na udržení rychlosti stačí poměrně malý výkon.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 13:16
Re: Doba si je možná žádá
Pokud nekdo na dalnici nebrzdi, tak jezdi po jinych dalnicich nez ja. Brzdim za auty, ktere me nenechaji predjet, brzdim za kamiony kdyz uhybam aby me predjel nekdo rychlejsi. Tu energii nabytou brzdenim zase pouziju na rozjeti, coz auto se spalovakem neumi. Ale nikde netvrdim, ze PHEV je na dalnici idealni. Jen uvadim realnou spotrebu (podle tankovani). A tvrdim, ze veta "hybrid se na dalnici nehodi" je uz davno nesmysl. Ve meste a na okreskach jsou vyhody hybridu samozrejme uz jasne, stejne jako nevyhody (nekomu nemusi vyhovovat jizdni/akusticky projev, nekomu treba "kombinovane brzdy").

To co jsem napsal o jizde na dalnici plati samozrejme pro vsechny full hybridy. Ja jsem uvedl spotrebu s PHEV protoze jsem to jel s PHEV. Dva roky po sobe Chorvatsko s nejakymi vylety do hor (NP Biokovo, Triglav, Dachsteni) - loni spotreba podle tankovani 4,2 letos 4,0.
14. 8. 2020 13:32
Re: Doba si je možná žádá
Dálnici u fullhybridu můžu doplnit, letos jsem absolvoval po dálnici trasu 800km se spotřebou 6.0l, jde o CT200h, tachometrových 138km/h, GPS 132km/h, tempomat. Předloni stejný úsek Megane 1.9DCi 88kW, stejná rychlost a spotřeba 5.7l. Dlohodobý průměr Megane měl 5.3l léto a 6.2l zima, CT200h 4.7l léto a 5.2l zima, nájezd cca 35k ročně. Většina po městě a okreskách. Obě auta letní 17" kola, Megane měl na zimu 15" a CTčko má 16". 90% najede žena, je to její auto.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 13:40
Re: Doba si je možná žádá
Jo, ja jsem se starym Priusem absolovoval mj. Dansko a Korsiku. Tam se mi dalnicni spotreba hybala mezi 5,0 a 5,5, ale musel jsem proti soucasnemu autu jezdit pomaleji, realne do 120GPS. Nad tuhle rychlost se ta 1,5 uz zacinala trapit.
14. 8. 2020 13:55
Re: Doba si je možná žádá
tohle se ani nějak vyloženě netrápí, do 150-160km/h má i chuť jet, ale pak už si pápne jak klasickej benzín, naopak když se snažím "bojovat" s ekonoměrem tak jezdím po okreskách a mětstech mezi 4-4.5l, manželka na to peče, tu nějaký rozsvícený EV kvůli plachtění nezajímá, jezdí s tím jako s normálním autem tak mě ta spotřeba pod 5ti litrama docela mile překvapila, na auto s jejím vysněným automatem je to super. Všichni furt říkaj že u toho hybridu musíš jezdit jinak abys jezdil za spotřebu dieselu ale evidentně nemusíš. Když jezdíš jinak tak je to opravdu už lehce nad 4l
Avatar - Emel
14. 8. 2020 13:46
Re: Doba si je možná žádá
Ono záleží kdy. Když jedu po dálnici mimo špičku, třeba o víkendu, tak brzdím naprosto minimálně... v podstatě jen tehdy, pokud jiný řidič udělá chybu (nepodívá se do zrcátka a tak). Třeba jednou za 100km.

Pokud jedu ve špičce a oba pruhy jsou plné, no tak šlapu na brzdu víc, protože jet vlevo a nechat si třeba 50m odstup, tak mě budou brát zprava... a ten provoz holt bohužel není plynulý.
Avatar - wakantanka
14. 8. 2020 13:17
Re: Doba si je možná žádá
Však diaľnica nevedie len po rovine nie? Do kopca ti pomôže elektromotor, dole z kopca aj bez brzdenia zčasti zase baterky dobiješ. Na občasné cesty aj po diaľniciach mne to zmysel dáva.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 13:51
Re: Doba si je možná žádá
Hele nevím. V naprostý většině dálničních kopců pokud dám u normálního benzínu nohu z plynu, tak auto začne zpomalovat... takže to klesání nestačí ani na suchý otáčení motorem.

Samozřejmě "chytrý" auto by mohlo hodit neutrál a motor chcípnout... ale i tak si myslím, že by auto ve většině kopců udrželo maximálně tak 120.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 13:54
Re: Doba si je možná žádá
Vetsina dnesnich PHEV je delana tak, ze umi benzinovy motor uplne vypnout nebo odpojit do rychlosti 135km/h (U HEV nevim, tam se ty hranice dost lisi).

Takze pri klesani na dalnici ten motor uplne vypne a zadne "suche otaceni" se nekona. A ta energie ktera u spalovaku otaci motorem jde proste do baterek.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 14:42
Re: Doba si je možná žádá
Jo, to je to, co jsem psal v tom druhým odstavci. Ale:
Pokud jedu po dálnici z kopce a dám neutrál, tak můj soukromý tip je, že na většině českých dálničních kopců s výjimkou možná pár klesání na D1 se rychlost ustálí maximálně někde poblíž limitu, 120-140 - pro normální auto typu Octavia apod., žádné SUV. S rostoucí rychlostí s druhou mocninou... a tak dále.

Takže... pokud chci jet rychleji, tak holt potřebuju motor i z kopce. Pokud mi stačí těch 120-140, tak můžu jet za nula, ale stejně nezbývá žádná "energie zdarma" k rekuperaci.
Nebo to vidíš jinak? Tipuješ větší rychlost na volnoběh?
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 14:50
Re: Doba si je možná žádá
Hele to asi zavisi na aute a nastaveni pohonu vyrobcem. U me to byva spis tak, ze se benzin nevypne, ale prebytecnou energii posila do baterek. Takze pri stoupani vidim smer "baterky->kola", pri klesani opacne. A benzin si toho nevsima, pokud ten kopec neni moc velky.

Tady uz se tezko neco zobecnuje - zalezi na rychlosti, klesani kopce i konkretnim nastaveni pohonu auta vyrobcem...
Avatar - Emel
14. 8. 2020 15:00
Re: Doba si je možná žádá
Teoreticky - pro každý klesání a každý auto existuje nějaká "rovnovážná" rychlost, kterou by to auto jelo, kdybys ho pustil dolů bez motoru. Rychlost, při který se odpor vzduchu (+další jízdní odpory) vyrovnají gravitaci.

Pokud jedeš rychleji než rovnovážná, tak musíš energii dodávat. Pokud jedeš pomaleji, tak u hybridu můžeš ten rozdíl rekuperovat, u normálního auta to vyhodíš. Takže jinými slovy, prostor pro rekuperaci (a tedy úspory hybridu oproti klasice) je v tom rozdílu mezi rovnovážnou rychlostí a tím, jak rychle chceš jet.

Intuitivně čekám, že zrovna dálnice na tohle není ideální - protože klesání jsou mírná a rychlosti jsou vysoké (a odpor roste s mocninou rychlosti). Mnohem lepší jsou nějaká klesání typu Mohelničák, kde se jede řádově pomaleji a je tam mnohem větší sklon a klasické auto tam spálí spoustu energie zbytečně.

Ale možná je ta hlavní úspora pak do kopce... protože tam se spalovák dostane mimo efektivní pásmo otáček a palivové mapy, zatímco hybrid sice běžel i z kopce a nabíjel, ale teď si dál může běžet v optimu a baterka mu pomůže.
14. 8. 2020 16:21
Re: Doba si je možná žádá
Vy si melete stále tu svoji. Sice vidíte nějakou ikonku na displeji ale té energie je naprosté minimum. Normální osobní auto prostě u nás z kopce žádnou energii nevyrobí. Kamion nebo autobus už je jiná.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 16:29
Re: Doba si je možná žádá
Nevim, jestli je to reakce na me (diky, "nove" diskuse na auto.cz). Ja to vidim celkem presne, mam na HUD displeji odhadovany dojezd na elektriku. Navic celkem casto jezdim pres mensi "hory" tady u nas, takze vim jak se auto chova. Kdyz mi pod kopcem ukazuje dojezd o 4-5 km vyssi nez nahore, tak bych to nenazval "zadnou energii nevyrobi".
14. 8. 2020 16:32
Re: Doba si je možná žádá
Proč sem taháte hory? Diskuze je o jízdě po dálnici v ČR.
Tak schválně, kolik kW vám ukazuje display když jedete po dálnici z kopce?
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 17:12
Re: Doba si je možná žádá
> Proč sem taháte hory? Diskuze je o jízdě po dálnici v ČR.

Pardon, zmatl me vyraz "Normální osobní auto prostě u nás z kopce žádnou energii nevyrobí." Pochopil jsem ho tak, ze uz se bavime o kopcich obecne.

> Tak schválně, kolik kW vám ukazuje display když jedete po dálnici z kopce?

Nic - moje auto v hybridnim rezimu spotrebu elektriky neukazuje, protoze hybridni rezim je "elektricky neutralni" - na konci trasy je baterie nabita zhruba stejne jako na zacatku.

EDIT: Zkusim to priste na sjezdu od hranic do Usti nad Labem, abychom zustali na te dalnici. Je to uz par mesicu co jsem tam jel, ale myslim ze tam se vetsinu toho sjezdu taky nepohnul valec v motoru...
Avatar - Emel
14. 8. 2020 16:36
Re: Doba si je možná žádá
Myslíš dojezd na elektriku?
Každý auto ukazuje pod kopcem větší dojezd než nahoře, protože jízdou z kopce se sníží průměrná spotřeba, kterou auto počítá, na kolik ještě nádrž vystačí.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 17:19
Re: Doba si je možná žádá
Jo, jde o dojezd na elektriku. Auto mi ukazuje kolik bych ujel, kdybych ted prepnul na ciste elektricky pohon. Takze kdyz nahore na kopci ukazuje treba 10,0 a dole 14,9 km. S benzinem to v tomhle pripade nesouvisi, jde (prevazne) ciste o elektriku nasbiranou rekuperaci. Z nedavne doby si pamatuju tuhle trochu extremni trasu: https://mapy.cz/s/hubesarasu - na zacatku v sedle elektricky dojezd 0, na konci 26km. Benzinovy motor byl celou cestu pochopitelne vypnuty.

Nemyslim tim odhadovany dojezd na nadrz.
Avatar - PHEV
14. 8. 2020 16:39
Re: Doba si je možná žádá
To právě hybrid dělá, ze když sundám nohu z plynu, tak okamžitě vypíná spalovák a přechází na plachtění. Když slápnu na brzdu, tak rekuperuje. Vy na dálnici nikdy nedavate nohu z plynu? Ve zpomaleních 80 tkou to jede na elektřinu, protože na tak malý výkon je zbytečné udržovat spalovací jednotku v chodu. V zácpě neběží spalovák a klima jede z baterky. I ta dálnice není co byla.
Avatar - Ozzman
15. 8. 2020 10:37
Re: Doba si je možná žádá
Oktavka 1.9tdi :) Ono strašně záleží na provozu a jak využijes dynamiky. Pak ten hybrid poleze výš a diesel se zastaví na 6 litrech cca. Takže ano pro klidném tempu je hybrid úsporný i na dálnici, ale věř mi, že když bych s tím jel já jako s dieslem, za 4 to nepojede :D
Avatar - PHEV
15. 8. 2020 12:43
Re: Doba si je možná žádá
Oktavka 1,9 tdi co to je? Pardon ale to se uz 10,15 let nevyrábí. Tady je diskuze o moderních ekologickych vozech
14. 8. 2020 13:59
Re: Doba si je možná žádá
Mam stejnou zkušenost. Nevěřil jsem tomu, dokud jsem to nevyzkoušel.
14. 8. 2020 13:55
Re: Doba si je možná žádá
Jaká nutnost nabíjet ?
Avatar - Ham.
14. 8. 2020 08:31
Re: Doba si je možná žádá
No to bych tak úplně netvrdil, letos se u nás prodalo 478 Superbu iV, za stejnou dobu se prodalo 21 Talismanů (všech motorizací), 109 Mondeí, 126 Ma6. A i v rámci samotného Supa je podíl iV celkem slušných 14%.
Avatar - WinDiesel
14. 8. 2020 13:19
Re: Doba si je možná žádá
Hádej kolik je škoda dealerů ...
Cca 400.
Už je Ti to jasné?
Avatar - Ham.
14. 8. 2020 13:40
Re: Doba si je možná žádá
To na věci vůbec nic nemění, i kdyby jich bylo bambilión, tak kdyby zákazníci nechtěli PHEV (což se tady někteří snaží vnucovat), tak si u nich koupí cokoliv jiného, Superb se prodává jak v benzínu, tak v dieselu. A jestli chceš tvrdit, že těch 500 aut stojí u dealerů ve skladu nebo jako předváděčky, tak se nauč googlit, kolik je k dispozici předváděček a kolik nových iV si umí zjistit i prvňáček. Nové iV v Praze prakticky neseženeš a předváděček je dispozici v celé ČR cca 80.
14. 8. 2020 09:05
Re: Doba si je možná žádá
podle prodeju plug-in hybridnich motorizaci u nekterych modelu je zadaji i lide
Avatar - Mikesus
14. 8. 2020 11:27
Re: Doba si je možná žádá
Ale lidi je chtějí, jen někdo bere svůj názor za skutečnost. Je to bezne u lidí, kteří mají nižší IQ, to je studiemi prokázáno.
Avatar - kari.laz
14. 8. 2020 12:48
Re: Doba si je možná žádá
Copak sprintere, už jsi nejrychlejší ve střední Evropě a přilehlých asijských státech? :D :D
Nejzajímavější na tom, kdy lidé se snaží upozornit, nebo svalit nižší inteligenci na druhé je fakr, že převážně jsou to právě oni, kdo jí neoplývají a tak se snaží přenést svůj problém na druhé. Bohužel často si toho v důsledku tohoto faktu nejsou ani vědomi :-!
14. 8. 2020 13:25
Re: Doba si je možná žádá
To mas pravdu, opisal si sa dokonale.
Avatar - Mikesus
14. 8. 2020 14:21
Re: Doba si je možná žádá
Dík, že jsi se nám popsal.
Tento týden zase jeden motorkář, který nutně musel předjet kolonu, postavit se do levého pruhu, který za křižovatkou po 300m končil a díky němu mělo dost aut problém se zařadit do toho pravého, protože nebyl schopen se rozjet.
Předpokládám, že jsi to stále nepochopil. Ale co čekat od dem*ntního ( lekářské označení sníženého IQ ) motorkáře.
Ty palce :no: jsi dostal hezky rychle. Jeden :yes: od sebe, chápu, aby ses necítil tak blbě. :D

Už ti to napsalo tolik lidí, že se pleteš a stejně to budeš vytahovat. Ukázka té inteligence.
Už si říkám, že to je fakt házení perel sviním. Není to o stroji, který by to i zvládnul, ale o dem*ntovi, jako je třeba kari.laz, který to není schopen pochopit a rozjet se, aby nezdržoval, když už se tam nacpe. Včera jsem zastavil za jedním motorkářem, který stál první na světlech, a budeš se divit, bylo mi úplně fuk, že se rozjíždí pomaleji, protože tam byl dřív a nikam se necpal.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 13:59
Re: Doba si je možná žádá
Samozřejmě že je lidi chtějí taky, respektive... většina lidí to bere pragmaticky a momentálně jsou třeba Superby iV dobrá koupě.
Stojí to teda na tom, že automobilka ušetří na emisních pokutách a zaplatí tím drahou technologii, která by jinak znamenala třeba dalších 200t+... ale to je kupci šumák.
14. 8. 2020 08:50
Passat je krásný auto.
Passat je fakt super. Jak z venku tak uvnitř. Frantici pořád musí vymýšlet samý kudrlinky a nesmyslný převisy. Ten předek vypadá, jako když tam ten nárazník nepatří a někdo ho tam narval kladivem. Palubka je taky hnus a na tak velký auto málo místa. Kdo si to koupí, nechápu.
Rozbalit vlákno
11
14. 8. 2020 09:14
Re: Passat je krásný auto.
Moja reč.Passat je jednoznačne v tejto kategórii špica a preto je aj najpredávanejší a ak niekto píše o nudnom designe tak to je len jeho problém pretože radšej budem mať "nudné auto" ale kvalitne urobené ,priestorovo optimálne a takisto technologicky aj jazdne nadpriemerné.Jednoznačne ostatný v tejto kategórii opúštajú tie slabé pozície /Talisman,508,i40/ lebo v predajných číslach je ten nepomer v prospech Passatu markantný.Ostatný sa snažia zaujať designom ale praktičnosť tam chýba a cenovo sú +/- na tej istej úrovni ako Passat takže aj pre mna by to bola jasná volba.A ešte tam majú Arteon čo je iná šupa.
Avatar - lamal
14. 8. 2020 10:07
Re: Passat je krásný auto.
"ak niekto píše o nudnom designe tak to je len jeho problém pretože radšej budem mať "nudné auto" "

:D
14. 8. 2020 10:31
Re: Re: Passat je krásný auto.
Hugino úplný souhlas. Kdyby byl pažout o třetinu levnější, tak ještě možná, ale jinak za podobný peníz není co řešit. Mám rád ladný a pro někoho nudný tvary, ale v tom je ta krása.
Avatar - Mikesus
14. 8. 2020 11:28
Re: Passat je krásný auto.
určitě souhlasím s preferencí nudneho designu a spolehlivého auta. U Passatu to první platí, to druhé bohužel moc ne.
Avatar - _Karel_
14. 8. 2020 14:11
Re: Passat je krásný auto.
Mě pojem "nudný design" nepřijde většinou moc správnej. Passat nijak nemiluju, ale je to v rámci třídy velice pěkný auto. Co je na něm nudnýho? Leda to, že je v Evropě na každým rohu, což není chyba designu. Např. Insignia by byla krásný kombi, ale má dost kontroverzní chromovou hokejku okolo oken. Passat, Golf takový chyby nedělají.
Má nějaký vzrušující design třeba 5-er? Taky ne, stálý, pomalu se rozvíjející konzervativní design bez zbytečných výstřelků ( s výjimkou Bengla).
Když se Passat, Golf (pravidelně označované za nudné) pěkně nakonfigurují, umí vypadat velice dobře.
Avatar - Mikesus
14. 8. 2020 14:26
Re: Passat je krásný auto.
Ano, "nudný" není to správné slovo, často je do zaměňováno za funkcionalistiký nebo minimalistický. Někdo chce kýč, a pro toho jednoduchý design je nudný. Od toho to asi vzniklo. Určitě tomu pomáhají i barvy a bohužel taková auta jezdí převážně černá/šedivá/bílá. Někdo s tím umí pracovat lépe, někdo méně. Už si nepamatuji, kdy bych se ohlédnul za nějakým passatem, že vypadá dobře. Možná nějaká R verze v té modré barvě.
Avatar - SKAY
14. 8. 2020 15:52
Re: Passat je krásný auto.
Nedavno pasat r line v brčalově zelene antracitova kola a jak vynikal :yes: barva kola a auto uplně jinde.
Avatar - Ozzman
15. 8. 2020 10:40
Re: Passat je krásný auto.
Pokud se nejedná o nějakou top verzi, je to takove nenápadne auto, co nevzbudi moc emocí. Pamatuješ na B6? Ten vypadal dobře i v trendline. Za mě nejhezčí Passat.
Avatar - _Karel_
15. 8. 2020 12:00
Re: Passat je krásný auto.
Mě se nejvíc líbí aktuální generace, ze starých asi jen B4. :-)
Avatar - Ozzman
15. 8. 2020 12:57
Re: Passat je krásný auto.
Mne brala celá tahle modelová rada , ale zase technicky a spolehlivosti je to asi největší fail.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2020 17:50
Re: Passat je krásný auto.
tento passat uz nevyzera zle... je to taky kusok kladivohlavy zralok ale za mna arteon je ovela krajsi nielen ako passat ale aj ako P508 ... a uz je dokonca arteon aj v "kombiku" ... takze za melon ( melon dvesto ) urcite za mna radsej stavnaty arteon shooting brake ako tieto dve polosuche bagety .... za dane prachy fakt nie je o com...
14. 8. 2020 09:05
uvedomeli
Vojak by mel byt uvedomeli a taky co? Kefalín, oholený preca!
Rozbalit vlákno
3
14. 8. 2020 13:11
Re: uvedomeli
Nesnaž sa o slovenčinu, však ani po česky poriadne nevieš ty trapko.
Avatar - WinDiesel
14. 8. 2020 13:26
Re: uvedomeli
Tys asi nečetl Černé Barony, že?
Tehdy se mluvilo česko-slovenštinou, dnes máme Babiš-češtinu.
Tady se nikdo o Slovenštinu nesnaží a když Ti to vadí, vrať se na slovenské weby.
Hrozně jste se snažili trhnout a teď máme Česko a české weby zaplavené Slováky ....
:no:
Ryba tady smrdí od hlavy.
14. 8. 2020 13:36
Re: uvedomeli
Take it easy, má naprostou pravdu. Neovládá pravopis rodného jazyka.
14. 8. 2020 09:45
Toto je snad první test PHEV
kde je zvolena velmi rozumná metodika měření dynamiky i spotřeby. Samostatné otestování v čistě elektrickém módu, samostatné otestování v módu hybridu s udržováním baterie na daném stupni nabití a absolutní dynamika. Dobře zvolené.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 09:56
Re: Toto je snad první test PHEV
Souhlas, neni to vubec spatne napsany clanek. Jen zamrzi ten zacatek s tvrzenim, ze mild a full hybridy neprinaseji znatelnou usporu paliva. U mild hybridu je to pravda, u full hybridu ne.
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2020 10:18
Re: Toto je snad první test PHEV
Spíš bych naopak řekl, že full hybrid přináší v běžném provozu největší úsporu, ale hlavně nejméně omezení. Není závislý na nabíjení. Zase kdo chce a může denně nabíjet, jezdí s plug-inem "za nula". Mild hybrid je desetinkový nesmysl.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 10:37
Re: Toto je snad první test PHEV
On je plug-in v realnem provozu stejne usporny jako full hybrid, i kdyz nenabijis. Nabijenim pak muzes tu usporu paliva jeste vyrazne vylepsit.

Platis za to ale vyssi cenou, vyssi vahou auta (a tim padem zhorsenymi jizdnimi vlastnostmi proti stejnemu modelu) a mensim kufrem.
Avatar - WinDiesel
14. 8. 2020 13:30
Re: Toto je snad první test PHEV
Blbost, full-hybrid je úspornější. A zkus jezdit měsíc bez nabíjení baterek a povíme si jak je úsporný.
Osatně na toto téma bylo napsáno hodně článků dokonce i na Auto CZ a vždy bylo konstatováno že bez pravidelného nabíjení slaboučký benzínový motor táhne elektromotory a baterie a nestačí na to, následně je spotřeba vysoká.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2020 13:49
Re: Toto je snad první test PHEV
Tahle diskuse nema moc smysl. Ty mas svuj nazor, ja mam v garazi jedno HEV a jedno PHEV.

Bez nabijeni baterek bezne jezdim, delam trasy od 350km vys a nevozim s sebou nabijeci kabely (a verejnou nabijecku jsem v zivote nepouzil). Vim velmi dobre jake jsou v takovych rezimech spotreby, ostatne mam to uz dlouho napsano u sveho auta na MACZ.

Ale jo, v jednom mas pravdu - kdyz nekdo vyrobi SUV velikosti panelaku, udela z nej PHEV a pak tvrdi ze to ma spotrebu 1,9 litru na sto, tak tam je samozrejme spotreba po vybiti baterek obrovska. Ale to je problem velkych a tezkych SUV, ne PHEV pohonu.
Avatar - PHEV
14. 8. 2020 14:34
Re: Toto je snad první test PHEV
Z mé zkušenosti pokud srovnávám uplně stejné auta, tak mi jezdí PHEV o cca půl litru méně než HEV tj. full hybrid. Srovnávám bez dobíjení samozřejmě. Je to z důvodu toho že větší baterka lépe pobírá rekuperaci a déle zase pomáhá do kopců.

Jedná se o jinak identická auta stejný spalovací motor, jen PHEV má větší baterku a je o 105Kg težší, ale to nemá pří váze 2 tuny na nic vliv.
Avatar - twistedTSD
14. 8. 2020 18:00
Re: Toto je snad první test PHEV
Hmm, čekal bych spíš opak.
Avatar - PHEV
14. 8. 2020 22:02
Re: Toto je snad první test PHEV
Právě to si myslí většina lidí, protože úsporných phev tu jezdí màlo. Berte to tak, že když se phev vybije a přepiná na hybridní pohon, tak má v baterce 20% a to je minimálně 2-3x více než je schopen využít full hybrid, tomu v delším dálničním kopci dojde dech.
Avatar - PHEV
14. 8. 2020 14:40
Re: Toto je snad první test PHEV
na můj vkus mají poměrně velkou spotřebu bez nabíjení sám jsem měl půjčený suberb IV a mohu to potvrdit. Pokud to někdo s úsporou myslí Vážně koupí si Priuse, Ioniqa ,nebo Niro PHEV.

Na niru PHEV mám trasu 200 Km bez dobíjení po cestě za 4,1 dálnice podle předpisů max. 150 Kn/h při předjíždění + dodržování 80 tek na uzavírkách.

Pokud jedu okresky a dálnice do 110 km/hod tak jsem za 2,5-2,9 na trase i 250 Km bez dobíjeni po cestě.

Spotřeby nad 5 litrů vidím jen když jedu do lomu s vlekem a táhnu za tím 1000 Kg písku +vlek.
15. 8. 2020 12:20
Re: Toto je snad první test PHEV
To co nabízíš jako alternativu k testovaným kombíkům střední třídy není alternativa, ale auta ze třídy kompaktů tedy menší auta a navíc se slaboučkými motory, ten kdo si jde pro střední třídu, která jede suverénně nad 200, zrychluje bezpečně pod 8 asi těžko skončí u dýchavičného kompaktu s velice vlažným výkonem elektromotoru, spalováku i celé soustavy.
Avatar - _Karel_
15. 8. 2020 12:55
Re: Toto je snad první test PHEV
Tak z této dvojice jen sup zrychluje pod 8. S tou maximálkou to taky nebude zas tak horký, nevěřím tomu, že pažout jede 250kmh, jak se nám snaží namluvit tabulka.
Avatar - PHEV
15. 8. 2020 13:00
Re: Toto je snad první test PHEV
Měl jsem supa IV pújčenýho a spalovák při kick down startuje celou věčnost. I výrobce udává 2-3 sekundy než se pustí a zabere turbo. U Nira PHEV to je 200ms.

si troufnu trvdit,ze pružné zrychlení 60-100 km/h z elektrického módu na hybridní. To dá slaboučké Niro s atmo 1,6 rychleji.
15. 8. 2020 13:33
Re: Toto je snad první test PHEV
Jen tvoje teorie, realita je úplně jinde
http://www.zeperfs.com/…uel8679-7050.htm
Avatar - PHEV
15. 8. 2020 16:49
Re: Toto je snad první test PHEV
Pekny srovnani,ale neni z neho zrejmy jestli uz bezela spalovaci jednotka ci nikoliv. 0-40 je niro rychlejsi . Proste passat jede lip to je bezesporu ale pocitove nic moc na ty kone.
15. 8. 2020 13:37
Re: Toto je snad první test PHEV
Já také nepíši 250, říkám suverénně nad 200, i kdyby to bylo u té 508 cca 230, tak proti 170 na které se rozhrká ta Kia Niro je to zásadní rozdíl.
Avatar - PHEV
15. 8. 2020 12:55
Re: Toto je snad první test PHEV
Já žádnou alternarnativu nenabízím, jen kostatuji technologickou zaostalost Evropy nad Asií. Ty auta auta co jsem psal sice zrychluji o 2s pomaleji nez passat, o sekundu než peugeot. Kufr maji menši o 100-150 litru a jsou o 100 kg lehčí. Ale to není důvod, berou o tretinu az polovinu méně.

A vykon za to nemuze,protoze u testu spotreby jiste nejedou na plny vykon.
15. 8. 2020 13:32
Re: Toto je snad první test PHEV
Výkon za to samozřejmě může, auto s 150kW při jízdě 60km/h bude mít větší spotřebu než auto se 100kW jedoucí stejných 60km/h. Stejně tak větší a těžší auto má větší spotřebu než lehčí a menší. Jestli tahle auta chceš s něčím srovnávat, tak se podívej třeba na Toyotu Camry, to je stejná střední třída a srovnatelný výkon, jezdí za 6,5 litru, tedy podobně jako 508 v testu v hybridním módu.
https://www.spritmonitor.de/…a/433-Camry.html?…
Avatar - Mikesus
15. 8. 2020 14:00
Re: Toto je snad první test PHEV
Tak s Camry nevim co dělám špatně. I při běžné dálniční jízdě se přes 5,5 dle tankování nedostanu. Jinak mimo dálnice je do 4,5 litru. Při minimálním provozu to je do 4 litrů.
https://moje.auto.cz/?…
https://moje.auto.cz/?…
Trasy kombinace prvních a druhých tříd.
Avatar - _Karel_
15. 8. 2020 16:46
Re: Toto je snad první test PHEV
Netankuješ do plna.
:D
Avatar - Mikesus
15. 8. 2020 17:56