Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Italská keramika: všechna Ferrari od roku 2008 s keramickými brzdami

21 komentářů

To jsou karbono-keramické přímo kotouče?
Petr Kneifl
to nevím ale za 400 tis. Kč .........určitě mají dobrou životnost že se to vyplatí, mně na druhé auto vyšli brzdy na 2500,- kč 😄
audi je má také v příplatkové výbavě (asi za 220tis. myslím) měly by mít životnost asi 4 násobně vyšší. Samozřejmě, jak jste v článku četli to není jediná výhoda. 😄
Je mi celkem fuk kolik stojej, kupovat si je nehodlám (musel bych si nejprve koupit nějaké Ferrari).
Takže tady nikdo neví?A stejně nevim co dělá karbon v brzdách...
Samozrejme ze su karbonovo-keramicke kotuce, co ste cakali ze pedale alebo co?
oba materialy maju obrovsku odolnost voci teplu aj voci opotrebeniu a su strasne pevne cize sa nedeformuju . karbon je okrem toho lahucky (preto ta velka vahova uspora)
No tak podle mě je největší přednost tady těch brzd v tom, že oproti klasickým ocelovým kotoučům při zahřátí nevadnou, ale naopak jsou ještě tvrdší. Nevýhody jsou ty, že se nejdřív musí zahřát, aby řádně prcovaly a že za studena pískaj.
kdyz stim prislo pred par lety porsche tak jsem videl nekde na dsf dokument ze keramika ma hodne nevyhod, mnozi zakaznici si nechali brzdy zmenit na normalni
Nemci by se take meli drzet svych trabantu, golfu a dalsich podobnych lidovych vozitek, to jim delat jde. Jinak je to bida. Takze Hi-tech at nechaji radeji Italum...
Avatar - da_b0mb
da_b0mb
Trosku silny slova...a mimo mísu
Ani nevim, jestli se smát, nebo brečet. ;-\ ;-\
Muzes se smat, muzes brecet, nic ale nezmenis... Proste to tak je!
Měl jsem možnost jezdit s 911 Turbo, s Caymanem i s 911 Carrerou s keramikou. Přislo mi to tak, že dokud byly studeny, tak šlo o usta, protože nefungovaly naplno. Jakmile se ale ohraly a dostaly na teplotu, na ktery bezny brzdy zacinaji silne vadnout, tak se zakusovaly o to lip a utahat proste nesly (jezdil jsem na okruhu a ani tam jsem je neustval). Navic Porsche za ne na nekterych modelech chce opravdu jen neco pres 240 tisic Kc a v americe jeste vyrazne min, takze pak uz je to zajimavejsi a hlavne to Turbo fakt brzdi uplne brutalne, malem mi vysplouchly streva na volant a na malych nerovnostech na asfaltu dokonce predni lizatko skrtalo o zem, chce to fakt zazit a idealne porovnat na dvou stejnych autech, pak je rozhodovani jednodussi....
srovnani keramicke a klasicke brzdy najdete tady podivejte se urcite na to fakt dost dobry
[odkaz]
moooc peknej odkaz ... stojí za to, díky :yes:
Co ty jsi zač? Všechny tvoje příspěvky spočívají v jakémsi žblebtu a pak neexistující odkaz, který nikam nevede - pokaždé ten samý (ačkoli se pod ním dle tvého popisu má pokaždé skrývat něco jiného). Pochopil jste někdo, co tím tenhle blázen sleduje? :no:
fakt super na to se podivejte :yes:
četl jsem že když je zkoušeli porovnávat s normalníma kotoučema u Audi A8, že brzdná síla byla u keramiky lepší ale jen na suchu.. na mokru byly učinější ty klasický
to je tak: "keramické" brzdové kotouče mají nižší hmotnost, snižují tedy neodpruženou váhu vozu. Pokud mají správnou teplotu, zkracují brzdnou dráhu. Nemají sklon k "vadnutí". Mají i nevýhodu: jsou dražší, a pokud jsou studené, moc nebrzdí. Za deště a na sněhu jsou opravdu mizerné. Ferrari asi správně předpokládá, že s jejich vozy se bude jezdit jen za sucha...

Letos na podzim 12.-13.12 jsem na Nurburgringu (F1 kurs) jezdil s R8. Nejdříve jsem chtěl "keramiku". Po dvou kolech jsem žádal techniky, jestli si mohu vyměnit auto. Smáli se, a říkali: pochopil...Keramické brzdy nabíhaly "jinak" a brzdná dráha mokrých a studených brzd se mě zdála delší, ale neměl jsem možnost nic měřit. Takže jako u každého technického řešení mají "keramické" brzdy plusy i minusy. Pro závodní dráhu jednoznačné plusy pro běžný provoz spíše mínusy.
U F430 fungují i za studena, né každý výrobce to zvládne
Porsche, Audi, ani Ferrari keramické brzdy nevyrábí, ale nakupuje od subdodavatelů. A keramické brzdy (pokud vím, na evropském trhu dělají jen dvě firmy. Problém keramiky není daný výrobcem, ale fyzikálními principy. Tak nevím, kde je rozdíl. Poradíš mě (a technikům od Porsche?) Dík