Novinky
GT3 nikdy nebyla o maximalizaci výkonu a nejvyšších rychlostech. Je to model upřednostňující nízkou váhu a řidičský požitek. Pokud nebude legislativně Porsche moci jinak, zřejmě tam nějaký elektromotor dá. V této generaci to však na podobné eskapády nevypadá.
Líbí se mi tu argumentace pomocí prototypu 919. Ale bez jakékoliv možnosti srovnání s tím, jak by fungovala vybavená jen spalovacím motorem, který neustále prochází evolucí.
Velmi dobrým příkladem je F1, ta se se všemi možnými fičurami a vymoženostmi, lepšími pneumatikami, aerodynamikou, podvozky atd, dokázala rychlostně v posledních dvou letech dotáhnout na monoposty z poloviny prvního desetiletí nového milénia. Tenkrát poháněné jednotkami konfigurace V10.
Samozřejmě to je pokrok, podívejte se ale jak se vedou aktuální vozy F1 a jak museli pracovat piloti před 15-ti lety.
Stejně tak budou na okruzích rychlejší vozy než je GT3, ale z hlediska řidičského pocitu bude opět na špici.
Líbí se mi tu argumentace pomocí prototypu 919. Ale bez jakékoliv možnosti srovnání s tím, jak by fungovala vybavená jen spalovacím motorem, který neustále prochází evolucí.
Velmi dobrým příkladem je F1, ta se se všemi možnými fičurami a vymoženostmi, lepšími pneumatikami, aerodynamikou, podvozky atd, dokázala rychlostně v posledních dvou letech dotáhnout na monoposty z poloviny prvního desetiletí nového milénia. Tenkrát poháněné jednotkami konfigurace V10.
Samozřejmě to je pokrok, podívejte se ale jak se vedou aktuální vozy F1 a jak museli pracovat piloti před 15-ti lety.
Stejně tak budou na okruzích rychlejší vozy než je GT3, ale z hlediska řidičského pocitu bude opět na špici.
GT3 je špičkové auto a to čo robí, robí dobre. Ale príklad s F1 je skreslený to boli V10 bez omedzenia otáčok a bez mnohých materiálových obmedzení(používali sa zliatiny berýlia) hlavne materiálové obmedzenia stoja za zvyšovaním hmotnosti. Okrem toho dovažovanie, aby sa menej handicapovali ťažší piloti. A aj napriek výrazne vyššej hmotnosti rekordy desaťvalcov prežívali len na rýchlych tratiach. Posledná padla Monza. Čo je logické, lebo KERS pomáha len pár sekúnd a potom ideš na spalovák.
Byť to na mne, tak v F1 nechám atmo motory, lebo na pretekoch bola úplne iná zvuková kulisa. Ale snáď všetci jazdci sa zhodujú, že výjazdy zo zákrut sú s hybridom oveľa rýchlejšie.
Byť to na mne, tak v F1 nechám atmo motory, lebo na pretekoch bola úplne iná zvuková kulisa. Ale snáď všetci jazdci sa zhodujú, že výjazdy zo zákrut sú s hybridom oveľa rýchlejšie.
Je to jiné podání výkonu. Poměřovat nejde, protože byly drátkované pneu, obecně užší než teď, aerodynamika nebyla tak vypracovaná apod.
Jen chci říct, že i přes všechny možné moderní výdobytky (jsou nejvíce vidět při onboardech, kdy auta sedí jako přilepená) se časy na rychlých okruzích srovnaly až v posledních dvou letech.
Sám mám vyzkoušeno ovládání s lehounkými skoroprototypy a výkonnějšími, zároveň však těžšími auty. Věřím, že pro zvýšení pocitu užívání si jízdy bude pro každého lepší menší hmotnost než vyšší výkon, při srovnatelném čase na okruhu.
F1 má zbytečně restriktivní pravidla. Udělal bych je volnější. Chceš atmo? OK, objem max 4 litry. Chceš turbo? OK, objem max 2 litry. Chceš hybrid s atmo, OK objem 3 litry. Chceš troubo hybrid? Objem 1,5 litru.
Vážíš 400kg a splňuješ nárazové zkoušky? Není problém. Vážíš 800kg? Tvoje věc. Chceš tankovat? Tankuj...
Jen chci říct, že i přes všechny možné moderní výdobytky (jsou nejvíce vidět při onboardech, kdy auta sedí jako přilepená) se časy na rychlých okruzích srovnaly až v posledních dvou letech.
Sám mám vyzkoušeno ovládání s lehounkými skoroprototypy a výkonnějšími, zároveň však těžšími auty. Věřím, že pro zvýšení pocitu užívání si jízdy bude pro každého lepší menší hmotnost než vyšší výkon, při srovnatelném čase na okruhu.
F1 má zbytečně restriktivní pravidla. Udělal bych je volnější. Chceš atmo? OK, objem max 4 litry. Chceš turbo? OK, objem max 2 litry. Chceš hybrid s atmo, OK objem 3 litry. Chceš troubo hybrid? Objem 1,5 litru.
Vážíš 400kg a splňuješ nárazové zkoušky? Není problém. Vážíš 800kg? Tvoje věc. Chceš tankovat? Tankuj...
Ten posledný odstavec by boli pravidlá snov, ale (škoda) že nereálne.
Jazdci sa v súčasnosti hodne sťažujú na váhu auta a tá je motoršporte alfa a omega.
Jazdci sa v súčasnosti hodne sťažujú na váhu auta a tá je motoršporte alfa a omega.
Intuitivně souhlasím, ale... F1 má jeden velký strašák a to jsou příliš velké rozdíly mezi auty, mimo jiné dané velkými rozdíly v rozpočtech týmů. Podobné uvolnění by mohlo vést k tomu, že velké týmy by paralelně vyvíjeli hybridy i turba, zatímco malé by prostě museli na něco vsadit... a pokud by vsadily špatně, tak by prostě měly po zbytek sezony smůlu.
https😐/www.mercedes-amg.com/…project-one.html#…
Tu je novy kral na okruhy a zabavu. F1 zabalene do produkcneho auta. Onedlho padne cas Avantadora a tak ako je MB AMG suveren v F1 rovnakym sposobom bude suveren aj na cestach :-!
Tu je novy kral na okruhy a zabavu. F1 zabalene do produkcneho auta. Onedlho padne cas Avantadora a tak ako je MB AMG suveren v F1 rovnakym sposobom bude suveren aj na cestach :-!
Ty sa na svet pozeráš iba cez hviezdu.
AMG One je zatiaľ zatial iba budúci čas.
AMG One je zatiaľ zatial iba budúci čas.
Pro fajnšmekry GT3 s manuálem, pro rychlíky lapající každou setinku na okruhu pak GT3 RS. Každý si vybere. Tedy chovanec=ústavu TEDY ne, jeho Toyota = je Nejrychlejší POvoz na Semaforech = ten bude Pohrdat.
Porsche zkrátka umí :yes:
Hele to co píšeš ti přijde vtipný? Jen se tomu snažím rozumět
Pro lidi s IQ nad 100 je to jen trapný a debilní = ale každej sme holt nějakej
Že neví že to je PRINCIP = že elektromotor zabere rychleji než spalovací motor samozřejmě VČETNĚ porsche to není o značce = tomu se věnuje 2 část věty za 919
Jazdil som GT3 RS ale nikdy som nemal pocit stláčať gombík na plus nejaký “zelený” výkon.
A to, že i WRC chtějí být "zelenější" je fakt. A pokud je výkonový strop 300hp a bude možnost si opět pomoci dopingem, tak to samozřejmě použijí. Pokud by dali na výběr kers, který pomůže zvýšením výkonu o 50 koní, nebo o dejme tomu rovnou výkonnější motor o 50 koní, tak všichni pojedou na výkonnější motory. Stejně tak pokud by bylo na výběr hybrid 300 koní vs klasických 300 koní. Kdo by dobrovolně použil těžší řešení?
Aventador 6:44.97
Huracán 6:52.01
911 GT3 RS 6:56.40 ještě minulé generace
a až za nimi je první hybrid
918 6:57.00
Dávat za příklad 919 je nesmysl, to je závodní speciál a to, že je to hybrid není kvůli tomu, že je to nejrychlejší technologie, ale proto, že předpisy (WEC, F1) si hybridy vynutily. Těžko to ověřit, ale v jednom rozhovoru se na to zeptali toho nejpovolanějšího Alexandera Hitzingera (šéfkonstruktéra právě té 919) a dotaz zněl, zda by konvenční (nehybridní) auto dokázalo to co 919 a odpověď byla jednoznačná, .....ano, s dnešními technologiemi (materiály, pneu, aerodynamika) by bylo jednoznačně rychlejší, ale víte, Porsche musí dodržovat pravidla závodních kategorií a protože i v civilu musí prodávat hybridy nezbývá než vítězit s hybridy a propagovat tak civilní produkci.....
Takže 919 je důkazem jediné věci, že ať postavíš pravidla jaká chceš, tak přijde Porsche a podle zrovna platných pravidel dá ostatním na boudu, nikoliv důkazem toho, že hybrid je rychlejší.