Mám pocit, že se tu někdo nedavno snažil namluvit, jak je potřeba elektromotor, aby to bylo opravdu rychlé. Sice ho = OmloUvá = že JE v ústavní Léčbě = je mimo. Ale doufám, že si tuto parádu přečte. Pořád to bude bez elektrických nesmyslů a dokonce atmosférické plnění. A klidně bych si vsadil, že na Nürburgringu to bude nejrychlejší Porsche. Holt vše není jen o zrychlení v přímce a to ještě diskutabilně (omezené maximální rychlosti většinou). Zábava není jen ve zrychlení, i když nepochybuji, že toto vystřelí jak blesk na vzdory absence elektrického závaží.
Pro fajnšmekry GT3 s manuálem, pro rychlíky lapající každou setinku na okruhu pak GT3 RS. Každý si vybere. Tedy chovanec=ústavu TEDY ne, jeho Toyota = je Nejrychlejší POvoz na Semaforech = ten bude Pohrdat.
Ty jsi na =něj/NI/ono tedy hnusný. Záměrně nejmenuji. Ale je pravda, že nějaký obsáhlý článek o dotované naftě bych si rád přečetl, už dlouho jsem o tom neslyšel.
Porsche 919 = za hloupost člověk nemůže. Za to jak se chová = ale už jo
Že neví že to je PRINCIP = že elektromotor zabere rychleji než spalovací motor samozřejmě VČETNĚ porsche to není o značce = tomu se věnuje 2 část věty za 919
Hergot, tak kde u Peugeotu udělali chybu, když stejně výkonný 508 i 3008 je rychlejší, než jejich hybridní verze? A při zrychlení 0-100 celkem znatelně. Asi o tom nevědí, že by to mělo být naopak. Napíšu dealrovi, ať pošle info do fabriky :D
Urobil chybu v tom, ze baterka je velka, aby bolo papierove CO2 nizke. Na Le Mans hybridy vyhravaju uz roky. Je to 50 kg a 20% vykonu. Mal by si ist inzinierom Porsche vysvetlit, ze to vlastne nefunguje a s cistym spalovalom by boli rychlejsi.
A co F1? Za chvilu aj WRC a vsadim sa, ze aj tam sa hybridom auto zrychli. Nenabijatelny hybrid je mala baterka, alobo velky kondenzator, ktory da par sek-undovi boost a v brzdeni do dalsej zakruty sa nabije. O pretekoch na jedno kolo som este nepocul, takze par kil navyse sa vyvazi nizsou hmotnostou paliva. No ak niekto vymysli pretek na jedno kolo, tak ho vyhra cisty EV.
Tak to je zrovna odvětví, kde to Hlavně nařídí dle vývoje. Pokud myslíš relativně malé a krátkodobé řešení kers ve formuli, které umožní rychlejší předjetí je dobré, na druhou stranu jediné možné. Pokud by nebyl regulován výkon, nikdo by to nepoužil. Jenže v tomto případě je to jediný povoleny doping.
A to, že i WRC chtějí být "zelenější" je fakt. A pokud je výkonový strop 300hp a bude možnost si opět pomoci dopingem, tak to samozřejmě použijí. Pokud by dali na výběr kers, který pomůže zvýšením výkonu o 50 koní, nebo o dejme tomu rovnou výkonnější motor o 50 koní, tak všichni pojedou na výkonnější motory. Stejně tak pokud by bylo na výběr hybrid 300 koní vs klasických 300 koní. Kdo by dobrovolně použil těžší řešení?
No pokud se budeme bavit o street legal neupravených autech, tak na tom okruhu (NS) jsou nejrychlejší právě ty klasiky
Aventador 6:44.97
Huracán 6:52.01
911 GT3 RS 6:56.40 ještě minulé generace
a až za nimi je první hybrid
918 6:57.00
Dávat za příklad 919 je nesmysl, to je závodní speciál a to, že je to hybrid není kvůli tomu, že je to nejrychlejší technologie, ale proto, že předpisy (WEC, F1) si hybridy vynutily. Těžko to ověřit, ale v jednom rozhovoru se na to zeptali toho nejpovolanějšího Alexandera Hitzingera (šéfkonstruktéra právě té 919) a dotaz zněl, zda by konvenční (nehybridní) auto dokázalo to co 919 a odpověď byla jednoznačná, .....ano, s dnešními technologiemi (materiály, pneu, aerodynamika) by bylo jednoznačně rychlejší, ale víte, Porsche musí dodržovat pravidla závodních kategorií a protože i v civilu musí prodávat hybridy nezbývá než vítězit s hybridy a propagovat tak civilní produkci.....
Takže 919 je důkazem jediné věci, že ať postavíš pravidla jaká chceš, tak přijde Porsche a podle zrovna platných pravidel dá ostatním na boudu, nikoliv důkazem toho, že hybrid je rychlejší.
To je přesně to co tvrdím. Hybridy používají, protože musí a nebo jsou pravidla postavená tak, že hybrid je v danou situaci lepší. Není tam proto, že by automobilka sama usoudila, že to bude lepší.
Tak je potřeba vidět, že automobilky jsou čistě komerční subjekty a nikoliv dobročinné organizace a žádná nebude čůrat proti větru, protože vědí, že nějakým vzdorem si pouze proti sobě poštvou regulátory a v konečném důsledku si poškodí svůj business. Porsche dnes klidně bude tvrdit, že nejlepší je baterkáč a bez mrknutí oka to podpoří sražením času na NS co já vím třeba pod 5 minut, určitě když se na to vrhnou, tak pro ně není problém něco takového udělat. Jediné co si lze cenit je, že Porsche se sice chová komerčně (a místo do LeMans půjde závodit klidně do e-formule), ale v rámci zisků, které takto dosahuje část věnuje i na rozvíjení té klasiky a dělá auto jako je třeba ta 911 GT3, což už je dnes zcela ojedinělý úkaz.
To jsem psal už pod jiným článkem o Porsche. Pokud porad budou mít prostor, peníze a možnosti na auta jako 911 a 718 v "tom správném provedení " tak ať si "bokem" chrlí co chtějí. Na emise jim pomůže Elektro, na zisk SUV. Pro mě za mě, proč ne.
Pořád je to auto, které můžeš legálně řídit na veřejných komunikacích. A ten čas co máš u Aventadoru nezajela standardní verze Aventadoru, nýbrž verze SVJ, která také vznikla především za účelem překonat rekord Porsche na NS.
Porsche ma jediny sportovi hybrid a to plug in so 150 kilovou bateriou, ktora na okruhu sluzi len ako tazitko. 919 naozaj nepotrebovali na propagaciu hybridov. To auto postavili na vyhravanie a v pomernej sirokej flexibilite pravidiel zvolili maly iba 4 valcovi spalovak. Toyota mala vacsi vykon a vyhravali kvalifikacie, ale v dlhych pretekoch boli celkovo pomalsi. A materialove obmedenia platia aj pre hybridy.
GT3 nikdy nebyla o maximalizaci výkonu a nejvyšších rychlostech. Je to model upřednostňující nízkou váhu a řidičský požitek. Pokud nebude legislativně Porsche moci jinak, zřejmě tam nějaký elektromotor dá. V této generaci to však na podobné eskapády nevypadá.
Líbí se mi tu argumentace pomocí prototypu 919. Ale bez jakékoliv možnosti srovnání s tím, jak by fungovala vybavená jen spalovacím motorem, který neustále prochází evolucí.
Velmi dobrým příkladem je F1, ta se se všemi možnými fičurami a vymoženostmi, lepšími pneumatikami, aerodynamikou, podvozky atd, dokázala rychlostně v posledních dvou letech dotáhnout na monoposty z poloviny prvního desetiletí nového milénia. Tenkrát poháněné jednotkami konfigurace V10.
Samozřejmě to je pokrok, podívejte se ale jak se vedou aktuální vozy F1 a jak museli pracovat piloti před 15-ti lety.
Stejně tak budou na okruzích rychlejší vozy než je GT3, ale z hlediska řidičského pocitu bude opět na špici.
GT3 je špičkové auto a to čo robí, robí dobre. Ale príklad s F1 je skreslený to boli V10 bez omedzenia otáčok a bez mnohých materiálových obmedzení(používali sa zliatiny berýlia) hlavne materiálové obmedzenia stoja za zvyšovaním hmotnosti. Okrem toho dovažovanie, aby sa menej handicapovali ťažší piloti. A aj napriek výrazne vyššej hmotnosti rekordy desaťvalcov prežívali len na rýchlych tratiach. Posledná padla Monza. Čo je logické, lebo KERS pomáha len pár sekúnd a potom ideš na spalovák.
Byť to na mne, tak v F1 nechám atmo motory, lebo na pretekoch bola úplne iná zvuková kulisa. Ale snáď všetci jazdci sa zhodujú, že výjazdy zo zákrut sú s hybridom oveľa rýchlejšie.
Je to jiné podání výkonu. Poměřovat nejde, protože byly drátkované pneu, obecně užší než teď, aerodynamika nebyla tak vypracovaná apod.
Jen chci říct, že i přes všechny možné moderní výdobytky (jsou nejvíce vidět při onboardech, kdy auta sedí jako přilepená) se časy na rychlých okruzích srovnaly až v posledních dvou letech.
Sám mám vyzkoušeno ovládání s lehounkými skoroprototypy a výkonnějšími, zároveň však těžšími auty. Věřím, že pro zvýšení pocitu užívání si jízdy bude pro každého lepší menší hmotnost než vyšší výkon, při srovnatelném čase na okruhu.
F1 má zbytečně restriktivní pravidla. Udělal bych je volnější. Chceš atmo? OK, objem max 4 litry. Chceš turbo? OK, objem max 2 litry. Chceš hybrid s atmo, OK objem 3 litry. Chceš troubo hybrid? Objem 1,5 litru.
Vážíš 400kg a splňuješ nárazové zkoušky? Není problém. Vážíš 800kg? Tvoje věc. Chceš tankovat? Tankuj...
Ten posledný odstavec by boli pravidlá snov, ale (škoda) že nereálne.
Jazdci sa v súčasnosti hodne sťažujú na váhu auta a tá je motoršporte alfa a omega.
Intuitivně souhlasím, ale... F1 má jeden velký strašák a to jsou příliš velké rozdíly mezi auty, mimo jiné dané velkými rozdíly v rozpočtech týmů. Podobné uvolnění by mohlo vést k tomu, že velké týmy by paralelně vyvíjeli hybridy i turba, zatímco malé by prostě museli na něco vsadit... a pokud by vsadily špatně, tak by prostě měly po zbytek sezony smůlu.
Ano, pro pocit užívání si sportovní jízdy je hmotnost naprosto zásadní. Raději méně hmotnosti i výkonu, než naopak.
Walter R.:
"Hmotnost je to nejdůležitější u sportovního auta. Nepotřebuji 600 koní, ale 940 kg a 300 koní, to je fantastická kombinace."
Tu je novy kral na okruhy a zabavu. F1 zabalene do produkcneho auta. Onedlho padne cas Avantadora a tak ako je MB AMG suveren v F1 rovnakym sposobom bude suveren aj na cestach :-!
:-! Uz testuju maskovaneho na Nurb.okruhu, malo to velke opozdenie ale ide to do production, F1 na cestach pre tych par vyvolenych co su za velkou vodov . V 2021 mozes objednat.... :yes: