Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda končí s turbodieselem 1.6 TDI. Doprodává se i naftový Kodiaq RS

138 komentářů

CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
Spáchal sebevraždu myslím.
To když si uvědomil, že vytvořil smrtící rakovinotvorné sazometní monstrum.
😒] 😒] 😒]
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
Vidíš ty palcujcí blbečky?
Nechápou ironii 😁
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Konec 1,6TDI mi docela smysl dává. Pokud je možné mít místo něj v oktávce podladěný 2,0TDI, není důvod ke stížnostem. A souhlasím, že v menších lehčích autech dává smysl benzín.
Vrcholná verze (Kodiaqu) coby PHEV je i u ostatních výrobců čím dál častějším jevem, budiž, ale přece jen by mi tam víc seděl 2,0TSI, než 1,4TSI. Řekl bych, že ten bude v tak velkým autě častěji ždímanej.
kesumb
2,0 85kw tdi v oktavce je podle meho nejlepsi soucasnej r4 diesel od VW. Vubec nic to nezere a oproti 1,6 to i nejak lip jede. Pokud teda nevadi manual, v dsg bych to nevzal.
MOJE JMÉNO
Ta 1.6ka špatně nejela, ale fakt je ten, že stejný výkon při dvoulitru při vyšším krou´táku musí být určitě znát. Navíc osazený 6ikvaltem....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Přitom to není žádná novinka, už starší TDI 2.0 se nabízel s 85kw, podobné motorizace nabízelo PSA či Ford, nebo Opel a to do aut střední třídy, sám jsem měl TDCi 85kw, nebyl to žádný sprinter, ale díky slušnému kroutícímu momentu to jezdilo velmi slušně do 130-140ti to nebylo o moc pomalejší, než silnější dvoulitry, jelo to i naložené a hlavně to jezdilo za pár. Ostatně, třeba zrovna i Ford nasazuje jeho 2.0Ecoblue s 88kw zpět do Mondeí místo 1.5TDCi, další snad budou následovat.
Arese
No když už naftovou Octu, tak bych určitě dal přednost 2.0 TDI se 110 kW (a 6st. manuálem). To je podle mě pro časté dálniční lety ideál. 😄 :yes:
Anonym
Máš vybitou baterku a plně naloženýho Kodiaqa. Duoneš na olyn v kopci...a pod kapotou kvílí jednačtyřka.
Přitom Bi2.0TDi je za mě prostě jeden z nejlepších motorů poměrem reálná spotřeba na výkon.Jede v Tiguanu jako třílitr v Q5.
Ještě, že jsem stihl objednat jednoho Koudyho BiTDI a jedno T6.1. I když tam v nabídce pořád je.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
To není přeci vůbec pravda, že je Bi TDI 2,0 jeden z nejlepších motorů. Hamuna pravil, že Bi TDI 176 kW je zbytečnej motor, protože mnohem lepší a zákazníkama požadovanej je 2,0 TDI 110 kW.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne JÁ ty pako = na tom se shodla spousta recenzí. Co na tom nechápeš?

Že lepší 2.0tdi evo než V6 tdi = dtto
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dalších 12000000000 ročně v...

Po babisovi zůstane mínus jednička a 12 dalších čísel to je HODNĚ velká daň za populismus 😒
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zdá se že pár :no: JÁ JÁ JÁ se těší 😁

Já vím co to znamená a ta SEKERA po estébákovi bilión a pár set miliard = ta mě fakt netěší 😲 😒
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je na čase vyměnit zbylá benzinová auta za nafťák.. ještě by naftová auta mohla dostat ekoznačky na modrou zónu, to bych tomu Andymu snad hodil hlas....... ba ne, nehodil 😒]
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jako za tohle ti musím dát :yes: 😒]
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Ale jo presne ty. Zadnou recenzi kde by se nejaky novinar rozplyval nad tim jak je vyrazne slabsi motor lepsi nez silnejsi jsem necetl. Hod odkaz. A nemotej do toho v6 tdi. Bavime se o R4 turbo a R4 bi turbo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj přesně ty = TY si nečetl 😄

Furt dokola to samý = stěžuješ si jak ze ji ni čtou víc a pak na to ze ty si něco nečet

Ale ŽE je R4 2.R4 2.0 lepší než V6 si četl + to si PŘEDSTAVUJEŠ že sem si to vymyslel? Proč bych to proboha měl dělat? To ze nejvýkonnějš motor neni nejlepší = to neni až tak nezvyklé = tos ještě NIKDY nečetl čtenáři? Hele to ti fakt FURT nedošlo = že si narozdil od tebe NEVYMÝŠLÍM?

Navíc téma tý absurdity že nej- je z těhle 3 verzi ta nejslabší tu zná četlo víc lidí = a probiralo se to vickrát i tady v diskuzich. Ty mrkni na vynikající seroš Dark (alespoň jeho recenzi na kinoboxu) a tam vícekrát opakovaný: KAPKU VÍŠ OCEÁN NEVÍŠ 😉
Mino 1
Aspon nebude tolko karbonizovat z dovodu castej talianskej udrzby 😁
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Az se ti povede u PHEV vybit baterku tak se ozvi, jo? 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Na dálnici při dlouhodobé rychlé jízdě?
Ale na to se PHEV nehodí obecně.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Myslim, ze ne. Ale nejel jsem dost dlouho na hranici moznosti auta, abych to overil.
Anonym
Jasně.
Na hranici možností.
Kristepane. :no:
Takže znovu: Vyndej si hlavu ze zadku.
Anebo neprskej o něčem, o čem víš tak akorát velkej sranec.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Vis o tom ze si pises s nekym, kdo ma dva roky PHEV jako primarni auto?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No když se ta baterka nevybije nikdy, tak proč je tam tak velká? To jako z 13 Ah používáš polovinu?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Cast baterie (u meho auta je to cca 15😖 je rezervovana pro jizdu v hybridnim rezimu. Tj. 85% baterky muzu spotrebovat ciste elektrickou jizdou a kdyz mi zbude poslednich 15%, naskoci spalovak at chci nebo ne. A pak dal pokracuje auto jako by to bylo HEV (a tech 15% kapacity baterky zhruba odpovida tomu, jakou baterku dava stejny vyrobce do HEV modelu).
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A s těmi 15% dělá to auto co, když to teda nevybije, to znamená nepoužije. Vybije a použije v HEV režimu, když je potřeba, že.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Pomaha benzinovemu motoru, kdyz je potreba. A opacne - benzin dobije baterku, pokud klesne nabiti vyrazne pod tech 15%.

Za dva roky jezdeni (cca 35 tisic km) jsem nevidel, ze by ta rezerva baterky klesla pod polovinu.
Anonym
Stačí ujet těch 35 km co to v reálu dá na elektriku (anebo cca 70 teoretickejch) a máš 1.4TSI.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To vis ze jo... A ted jeste tu o Karkulce, jo? 😉
Anonym
No tchuráčku, nepojede to. To jsem tím myslel a jestli nemáš hlavu vraženou v zadku, měl bys to pobrat.
kesumb
BiTdi fakt jelo a to i ve srovnani se soucasnou d5 Volvo. Ale projev je strasne hrubej, nerikam, ze s tim nejde zit, ale vadilo mi to dost
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jel si někdy to třílitrové TDI? Notak Fosteku, myslel jsem, že máš najeto, to BiTDi není špatné, ale na 3.0V6TDI to trochu nemá. Do 130ti to jede jako jednoturbová R4, ale jezdil jsem jí jen v Passatu.
ryccardo
Jak 3,0 tdi??? Mnohem lepsi je 2.0 tdi 110 kW jak rikal Hamuna 😁

Ja se teda vubec divim ze zrovna on se tak rozplyva nad naftovym motorem.. Jednak je dotovanej a za druhy vypousti spousty jedu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No on podotýká i mnou pozorovaný fakt, že to bitdi vlastně v běžných rychlostech nejede o tolik lépe, než slabší 140kw (já tedy znám ty starší verze motoru s 125 a 130kw) TDI, výraznějši rozdíl je pak někde nad dálničním limitem, ale to vlastně i u té 110kw verze. Do stovky tahajá slušně, v Německu na dálnici pak ten rozdíl cítíš, ale s BITDI jsem toho tolik nenajel.A jelikož Hamuna jezdí do 140ti, jak psal, tak pak asi poměrem cena výkon ten 110kw bohatě stačí 😁 Měl by se přejmenovat na HamunaTDI 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ryccardo se přes ten fakt co lidi znají z vyzkoušení a já z víc recenzi a není to až TAKová anomálie ze nejVÝKONNĚJŠÍ není nejlepší = asi nedostane

POTŘEBA zpochybňovat to PROTOŽE sem to napsal já = je silnější 😲 😄

Hele těch 140 km/h platí PO ČESKU = je MOŽNOST že tam kde se smí za sebou mam i vyšší maximálkY než ty 😉

Nevadí mi POVEDENÝ 2.0TDI evo ani 2.2 HDI ani R6 300kW z nafty Alpiny = vadí mi dotování ceny ZVÝHODŇOVÁNÍ stovkama miliard vůči benzínu TO JE na hlavu
ryccardo
V čem je tedy nejlepší? Tak to rozveď když to nejsou jízdný výkony tak co? Já neříkám, že je 2,0 TDI špatný to ty pliveš na všechno co jezdí na naftu, ale říct, že je lepší než výrazně silnější 2,0 BiTDI to chce kuráž.

A kde máš ty odkazy kde to recenzenti tvrdí? Koukej je nakulit. Co jsem viděl Vaculíkovu recenzi, tak byl z BiTDI nadšený.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 12:05 závěr
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nakul si dobový testy sám TY nevíš neznáš nemáš přehled = ale zpochybňuješ

Furt je to ten http😐/www.kinobox.cz/…770-recenze-dark
ryccardo
Aha takže pičus si vymyslel recenzenty, který tvrdí jak je 2,0 TDI lepší než 2,0 BiTurbo 😁 Nikdo nic takovýho netvrdí. To je zase tvůj výmysl. Oba motory jsou dobrý, jen ten jeden má VÝRAZNĚ větší výkon. Jsem rád, že jsem tě zase nachytal ty lháři ulhanej 😒] 😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz ozzy = teď už si FAKT trapně TRAPNEJ = OVNO víš a kdo ti řekne co nevíŠ je PIČUS? :no:

Smutný = jak tvůj moze(če)k (Už) chápe LEPSI SLABŠÍ R4tdi než výkonnější dražší V6tdi = ale TO SAMÝ u R4 vs R4 ne

Nesečtělej neznalej viz TO SAMÝ u R4 vs V6 navíc nemyslící ale zato DRZEJ 3,14čus

To je náš ryccardo = chápeš UŽ to co je nám létá známý? A dokonce tady víckrát diskutovaný = nebo dál NIC? NEchápačka tvoje značka?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz R4 tdi evo 150kW vs V6 tdi 210 kW = zajímavý že to SE TVÁŘÍŠ že chápeš a o generaci dál to samý R4 110 vs 140 vs 176kW ne 😲 :😉 😁 :-! 😒]

Co místo plácání nesmyslů a VYMÝŠLENÍ o kuráži a PIČUSů = nejdřív myslet

Když TY něco nechápeš = urážet ty co jo = neni ta správná cesta
ryccardo
Jasně, že ten 110 kW diesel na normální ježdění stačí. 2 kila to jede v pohodě a když to není ve 4 kole, tak je ten motor krásně živej.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😁 :-! 😒]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
U nás Evropě už se skoro nikomu pracovat nechce, diesel v Číně neumí, tak nám tu budou dovážet svoje EV a na to se musíme připravit. Za pár let nikdo neuvěří, že kdysi byly auta, měly 200 koní a jezdily za 5,5 litru. Automobilky vydělaly a z každého litru šlo 15 Kč do státní kasy.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A hlavně opět jen samé lži ze strany výrobce. Spotřeba TSI motorů je vyšší než u TDI. A rozdíl je tím vyšší, čím více člověk tráví času na dlouhých trasách a dálnicích. A Scala, Octavia, Karoq či Kamiq jsou stále vozy, které toto využití mívají.

Takže za mě to vnímám jako nepříjemné omezení nabídky. Navíc 1,6 TDI bylo často cenově porovnatelné s benziny. A vzhledem k nástupu 1,0 TSI 3válcového mrzáka to byla dost zajímavá nabídka, jak získat za slušný peníze 4 válce a navíc opravdu zajímavou spotřebu.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Souhlas. Prostě úředník v Bruselu nařídí, automobilky sklapnou krovky a zákazník trpí.... ;-\ Kua to je svět.... 😒] A přitom moderní diesely jsou prakticky "čisté"......
ryccardo
Hele ja myslim ze to mozna bude spis strategie vw. Budou pouzivat jen jeden motor 2.0 tdi a budou si ho ladit na ruzny vykony. Z pohledu vyroby idealni.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Už jsem to napsal, ale speciálně pro tebe - oktávka má místo 1,6TDI 2,0TDI 85kw. Stojí o 38t víc, než litr a stejně, jako 1,5TSI. U Karoqa se dá čekat v brzké době totéž.
Většina uživatelů tu psala, že 1,5TSI (výrazně silnější) umí jezdit okolo 6l. Vzhledem k tomu, že Scala ani Kamiq nejsou typické dálniční křižníky, přijde mi benzín s šestilitrovou spotřebou jako ideální pohon.
h.onzyk
No Scalu 1.6 TDI docela začali fasovat obchoďáci místo Octávek, uvidíme jestli fleet manažeři uvolní kačky na Octavie, začnou brát benzíny nebo půjdou jinam.
Avatar - karoque
karoque
Jenže 1.0 TSI žere při defenzivní jízdě skoro jako 1.6TDI. Vzhledem k rozdílu pořizovací ceny je pak návratnost dieselu nic moc. Mě to smysl dává, pro menší lehčí auta Fabia/Scala benzín.
h.onzyk
Jo já bych si do Fabie naftu taky nekoupil, jen mi defenzivní jízda nejde moc dohromady s těma obchoďákama, co dostanou Scalu na přelety přes D1. A že je jich dost, Scalu potkávám v barvách pivovaru Bernard, Kofoly,...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Jestli mi Octavie dají uměle přidušené 2.0 TDI tak dejme tomu. Jenže do Scaly nebo Kamiqa nebo Fabie prostě 2.0 TDI nepůjde. SOuhlasím, že to nejsou typické dálniční křižníky, ale zvlášť u nás stáje je docela neopomenutelná skupina, kteří i tyhle vozy jezdí na delší trasy ať se to komu líbí nebo ne.

Takže znovu a speciálně pro tebe - vnímám to opravdu jako nepříjemné omezování nabídky.

Co se 1,5 TSI a spotřeby týká - ano, není zlá. Ale na TDI prostě nemá. Zvlášť na delší trasy nebo dálnice. TDI je stále v tomto režimu znatelně úspornější.
Avatar - _Karel_
_Karel_
https😐/www.spritmonitor.de/…/1746-Scala.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…/1746-Scala.html?…

"nepříjemné omezení nabídky". Chrochtavá mr.dka 85kw vs. tichý benzín 110kw.

"Uměle přidušené 2,0TDI dejme tomu" - tomu se chechtám. To seš hodnej, že lepší objemnější modernější všemi chválený motor "dejme tomu". 😁 :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Odkazované spotřeby co jsi uvedl jsou statisticky s nulovou vypovídací hodnotou.

Ano, přidušené 2.0 TDI jsem označil za "dejme tomu". Protože se prostě nedostane do všech modelů a (možná se v tomhle pletu ale nechce se mi to hledat) 1,6 TDI byla levnější.

Mimochodem - už jen to, že 1,6 TDI nahradili podladěnou 2,0 TDI evidentně znamená, že 1,6 TDI prostě nezanedbatelnou cílovou skupinu měla že.
Avatar - palix
palix
Presne tak - štatisticky je to nanič. Dieslov je iba 5 ks, benzínov 25. Pri 5 ks áut je štatistika spotreby zavádzajúca. Ideálne je, keď čo najviac áut v porovnaní.
V každom prípade je spotreba TSI blízka dieslom.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz ja18:09 reálně těšíte totální NIC 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nulová vypovídací hodnota konkrétních spotřeb konkrétních uživatelů :yes:
1,6TDI byla levnější :yes: https😐/www.auto.cz/…icka-data-102259
Byla dražší vůči litru i vůči 1,4TSI.
Samozřejmě, že 1,6TDI měla svou cílovku - a tahle cílovka dostala moderní, úspornější lepší levnější motor.
Ty jsi mistr světa v pletení ho.en z bičů a v lámání prstů v pr.eli, jen abys obhájil svou "pravdu".
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. Evidentně neumíš pracovat s daty a o statistice nevíš vůbec nic.
ryccardo
Naopak to vidim jako pozitivni. S tou chciplou 1.6 nic moc nevymyslis. Priduseny 2.0 tdi pujde jednoduse nacipovat na vyrazne vyssi vykon.
Avatar - Ozzman
Ozzman
1.5TSI už nedává smysl, za to :yes: :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
? Nechápu.
Edit: jo, už asi chápu, protože nafta stojí stejně? 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, že ten 2.0 TDI 85kw stojí stejně, já bych mu dal před TSI přednost 😊 Jak jsem psal výše, když to vezmu uživatelsky, tak mne takový motor naprosto stačil, uměl jezdil plynule 150 na dálnici, žral prd a i naložený jel, protože měl objem a krouťák. Jasně, že silnější je lepší, ale onehdá se tu řešilo, kolik kw stačí pro běžnou jízdu a já jsem na této hodnotě 85kw z naftového dvoulitru 😊
ryccardo
Nicméně pravdou je že moderní TSi na dlouhých trasách zase tak moc nežerou. Jestli to udělá 1-1,5 litru na sto tak to mě fakt nezabije. Zase se nemusím rozčilovat s EGR ventilem a DPF.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
a auta na placatý baterky na tom nic nezmění. :-!
ProchyTom
„Zákazníci u modelů Scala a Kamiq preferují převážně moderní zážehové motory s přímým vstřikováním, jejichž spotřeba v současné době klesla na úroveň, které bylo dříve možné dosáhnout pouze u vznětových motorů.” Tak ale tady kluci říkali, ze kdyz nekdo jede s benzinem 140kw 2,0 litru v BMW dlouhodobě za 6, tak oni by to dali za 4,5-4,8. Takze management ve Škodovce nema pravdu a prodělaji. Meli by víc chodit sem do diskuze. No a jinak ta 1,6 tdi je hrůza, neohreje se to snadno, furt se spoušti regenerace filtru a to ze to umí ukázat ze jedes za 4 litry, tak jakmile výjezdem na dalnici tak si tam za 5,5. Chrochta to, nejede to a smrdí jak bolava noha. Pa pa, diky žes byl.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
S 1,6 TDI by to za 4,5 nedali, ten motor je dost nenažraný. Ale 2,0 TDI je motor, který nemá problém jezdit s opravdu malou spotřebou. Ve Scale je lepší TSI, rozdíl ve spotřebě v reálném provozu je kolem jednoho litru a to se za životnost auta ani nezaplatí.
Anonym
Wiederverkaufswert?
Opět nezapočítáno.
blabla
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Blábolíš hezky, jen co je pravda.
Avatar - palix
palix
Záleží, aké auto predávame a ako dlho si ho necháme, prípadne aké je to auto. Ak mám auto 10 až 15 rokov, tak jeho zostatková cena je skôr závislá od stavu auta a nie od pohonu. Na trhu sú aj autá, ktoré sa trochu vymykajú štandardu. Napr jazdené Mazdy s benzínovými motormi sú drahšie ako diesle - niekedy výrazne.
N druhej strane zohnať benzínové auto z koncernu VW vo veku cca 10 rokov je trochu väčší problém ako diesel.
Dôvod je ale jasný - TDI je oproti TSI považovaný za spoľahlivejší, na druhej strane naftová Mazda tiež nebolo terno.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, tak já bych si spíš vsadil na tu 1.6TDI, s 2.0 110kw jsem najezdil dost a průměr klidnou jízdou tak 5,5, jinak 6,5 a v Praze i 10 na sto.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
V práci pár těch nešťastných šestnáctistovek máme. Prázdná dovede jet kolem pěti litrů, Ve čtyřech lidech už spíš šest, a to se nesmí na dálnici.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A myslíš, že dvoulitr jezdí za méně ? Já s ním projel kus Evropy v O3
Avatar - _Karel_
_Karel_
V O3 jsi neměl TDI evo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No a?

On by ten 1,6 TDI taky prošel nějakým vývojem. Porovnávat spotřebu 1,6 TDI o generaci starší s 2,0 TDI EVO nic neříká o vydařenosti s úměrnosti spotřeby jako takové. Je to jen čistě uživatelský pohled.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nenapadá mě proč toužit po 1,6TDi, když můžu dostat podladěný dvoulitr za nižší cenu. Ale klidně ho oplakávej.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jedině by stál výrazně méně, což se neděje... takže souhlas
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Právě že nemůžeš.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je ale cena O4 a né jen motoru...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nemůžeš do Scaly, Kamiqu. Ale bavili jsme se o oktávce a věřím, že brzy Karoqu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Až bude podladěné 2,0 TDI i v Karoqu, Kamiqu i Scale a Fabii, tak napíšu že 1,6 TDI v zásadě nechybí.

Dokud tak nebude, tak jde o omezení nabídky jak jsem psal. :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Fabii? Proboha! 😁
Já se picnu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fabia 2 1.6TDI, vzpomínáme s Rohypnolem...... to je pravěk 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak se picni. Já za to nemůžu že 1,6 TDI byla ve Fabii.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jistě, byla ve Fabii. Právě dnes ji zrušili. 😁
V téhle třídě je to prasečina.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jednašestku ve Fabii? 😁 Ta skončila s druhou generací, v třetí byla jen 1.4TDI a to ještě někdy do 2018
Avatar - _Karel_
_Karel_
Však jsem si dělal srandu. 😉
Jestli jsi to tedy psal mě, už to není poznat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, to neměl, je to ale po WLTP verze, točíš to jako atmosféru 😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jsme s ním tak o půl litru níže. Ta šestnáctka prostě na Octavii nebyla dobrá.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, vezme 5,5 na dálnici. A le kolik si v tom režimu vezme TSI už raději neuvádíš...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Z barelu ropy dojedeš dál na naftu nebo benzín?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na naftu, samozřejmě, protože do svého uberwagenu narvu z toho barelu víc nafty, než ty benzínu do tvého unterrwagenu 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A víš že možná ajintak ne? Až TAK MOC to je pokřivené = je to celý PŘESNĚ NAOPAK než si většina PŘEDSTAVUJE

Na ropu verze benzín ujedeš o dost víc než ropa forma nafta = až tak moc že i ta malá nádrž hybridů by.. :😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Po městě možná, jinde ne... s mým examerickýmevropskýmwagenemsmotoremzpežotu bys to netrumfnul... s trochou snahy za 5 na sto a nádrž na 70 litrů 😉
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to Mondeo, ale to o kterém mluvím se nevyrábí... nové už pápne víc a má jen 66l....
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To byl naftový Passat? Dej link, ten mne zajímá
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
AmAmerickej Pašík tdi B4 měl dojezd +800 mil a nádrž 70 litrů = prodalo se 1000 kusů 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To extra..... vůbec NECHCI zpochybňovat :-!

Ale tý nafty je asi jen polovina co benzínu 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
V barelu 😁 Hele, ale to by byl zajímavý ekozávod, kdo dojede dál 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
minimalne ten koniec dizla v scale .. v nizsej strednej su dizle fakt za mna nepripustne a je fajn ze sa to uz konecne dostava do zmysluplnejsich kolaji ... aj ked je jasne ze tych predoslych 20 rokov commonrailovej biznis tlacenky vsade od miniauta az po luxusne kabrio len tak lahko nevymizne zo dna na den .... ale je to uz na dobrej ceste
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nepřípustné? Proč? Není jediný důvod.
Paulie88
Nechápu proč by byly ve střední třídě nepřípustné??? Já třeba doteď jezdil jen s benzíny, ale teď co mi nabořili na totálku auto budu kupovat Peugeota 308 s naftovým motorem ... Nejen kvůli tomu že se mi zvyšuje roční nájezd, ale HDI motory jsou velice úsporné ale taky hlavně spolehlivé oproti benzínům a do auta jako 308 - což je přímí konkurent Scaly se perfektně hodí .... Ať si to stupidní koncern klidně zruší a zabije, naštěstí v PSA mají ještě stále rozum ...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Trochu si pleteš třídy....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Rozdíl mezi 2,0 TDI a 1,6 TDI vychází dle uživatelů na 0,5l/100 km cca ve prospěch 1,6 TDI. Není to velký rozdíl, ale rozdíl to je. TSI vychází další cca 1l/100 km navíc proti 2,0 TDI.

Kdyby někdo neuměl počítat, 1,6 TDI je cca o 1,5 l úspornější proti TSI (nebavím se o dynamice). Takže jestli někdo chce tvrdit, že 1,6 TDI nemělo smysl, tak to tvrdit může. ALE LŽE :-!


(Octavia)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A to je TOTALNI OVNO proti viz já 18:09
Avatar - palix
palix
Rozdiel okolo 1 litra na 100 km je rozhodujúci, ak najazdím veeeeľa km. Pre človeka, ktorý spraví do 20 000 km ročne a nepozerá len na spotrebu sa to až tak nevyplatí, pokiaľ nebude ten diesel niečím zaujímavejší.
Ak človeku záleží na každom deci paliva, mal by si kúpiť auto ktoré je ľahké, aerodynamické, NIE SUV, bez 4x4... Samozrejme ak niektorú vlastnosť zvyšujúcu spotrebu naozaj nepotrebuje. Na druhej strane, spotreba nie je všetko, čo by nám vytiahlo peniaze z peňaženky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1l už je dost rozdíl na to, aby jsi šetřil provozní náklady. Zvlášť pokud máš aut víc.
Avatar - palix
palix
Šetrenie je individuálne. Ak má človek viac áut, alebo je to firma, je to ma mieste. My máme doma len 1 auto a čast osa pohybujeme po meste, krátke trasy, takže niekedy idem radšej dlhšou trasou, aby sa motor aspoň lepšie ohrial...
Z môjho súčasného pohľadu a potrieb je 1l zanedbateľný rozdiel, hlavne ak viem, že diesel nepotrebujem a sú benzíny s o málo nižšou spotrebou (reálne asi nie viac ako liter), ale tie autá akosi nechcem, preto si to málo naviac rád zaplatím 😄.
Aj keď má človek viac áut, kľudne môže mať jedno také, u ktorého veľmi nezáleží na spotrebe 😉.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud 85kw 2.0 stojí stejně, pak je to jen a jen o řidiči.... ten rozdíl je irelevantní.
best
Je nejvyšší čas poslat celou EU s jejím downsizingem, ekoterorismem a elektronesmysly tam kam patří.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Já myslím, že by eurokomise potřebovala taky regeneraci filtru :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 18:25
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Blbý že nejprodávanější nízko- a bez-emisní auta desetiletí nazpět = sou MIMO evropské. Takže odstřelit planetu? Že 61 let snižuje emise aut?

Viz EVROPSKÉ emisní normy = ty plní nejlépe japonci = a ne doensizingem
Avatar - palix
palix
Minule som rozprával s kamošom a on nechápal, prečo Toyota dáva do hybridov také veľké objemy - napr Corolla 1,8 / 2,0... Povedal som mu na to, že práve Toyota isto na 100% vie, aký motor má u hybridu použiť. Z nejakého dôvodu tam nechcú 1,0 turbo, aj keď by to asi fungovalo.
Aj Mazda používa "veľké" motory, ktoré reálne majú o niečo málo vyššiu spotrebu (alebo ani nie?), ako porovnateľne výkonné turbomotory. Ide aj o to, či porovnáme Scalu, alebo Octaviu.
Mazda 3 BN / 2,0 / 88 kW / manuál / počet - 431 ks
https😐/www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
Škoda Octavia 1,0 TSI / 85 kW / manuál / počet - 203 ks
https😐/www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
Noooo, vlastne 1,0 TSI podobného výkonu ani nie je úspornejšie... Octavia je ale asi o niečo ťažšia, aby som bol spravodlivý.
Scala je na tom lepšie
https😐/www.spritmonitor.de/…/1746-Scala.html?…
ale je tu len 25 áut, čo štatisticky veľa o spotrebe nevypovedá - oproti 203 a 431 autám...

V každom prípade je atmosféra 2,0 v nižších otáčkach príjemnejšia ako 1,0 T - tá neide pokiaľ sa neroztočí turbo.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Prius II. generace ma 1,5 v Atkinsonove cyklu a na dalnici se pri rychlostech nad 120km/h trapi. Je staveny na Japonsko a USA, kde jsou vetsinou dalnicni limity okolo 110 km/h.

Novejsi Priusy maji 1,8 (taky Atkinson) a v legalnich dalnicnich rychlostech jsou v pohode.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pche, ja jel včera s atmosférickou jednadvojkou 160 ! A umí i 172 😁 A bez elektriky !
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ja jsem taky jednadvojkou projel trasu Bratislava - Praha za 2😁0 cisteho casu. Ale dnes o tom radsi uz moc nemluvim 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
😒] To je výzva! 😁 Ba ne.. nemam známku 😁
jakubMG
Hayabusha?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ne, Opel Corsa 😊
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No počkej, tobě tam naskákaly všelijaké 2.0 MPI a 1.6 FSI. https😐/www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
Avatar - palix
palix
Asi to bude pravda ;-\. Ospravedlňujem sa. Triedenie podľa výkonu asi nie je celkom ideálne :-!
Pozeral som ešte raz a stále je tom väčšinový podiel 1,0 TSI 😉. 6L priemer je na tak veľké auto stále super.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Za 6 litrů miliardama nezvýhodňovaného paliva jezdí RAV4 2,5 litr hybrid 197 koní
Avatar - Beefcake
Beefcake
Mi veru neukvapne . 20 rokov meskaju. Nemuseli by byt teraz cesty zavalene 10-15 rocnymi dymovnicami.
ProchyTom
Proc tady nekdo brečí nad EU, ze se neco nařizuje. Jako ze misto 1,6 bylo lepsi 2,0 a v benzinu 1,4 špatný oproti 2,0. Dyt je to z blata do louže. To je jako tvrdit ze tyhle modrý trendy bych chtel tmavě modrý ale nemaji a nedělají. Mate tu motory z USA v6, v8, jeste nedávno byli jednoduchy jak kafemlejnek. Muzete si to koupit, pokud jste autoři. Pokud ne, mate lepsi kabinu a infotaiment. Ale ta volba tu je. Jenom chtit.
MOJE JMÉNO
Té 1,6ky je veliká škoda. I přes nedostačující a skoro tragicky použitelnou 5ikvaltovku se jednalo o velmi úsporný agregát s rozumnými dynamickými vlastnostmi. Bylo úúúúúplně jedno, jak se s tím jelo, ale přes 5,5L/100km se prostě dostat nedalo.

Co mi dál není jasné je to, proč se stále používá motor 1,4TSI (navíc k hybridu a do RSky), když se již dávno vyrábí 1.5ka? Že by ten starší model byl přeci jen konstrukčně vyzrálejší a nezprasený ekošílenostma....?
Paulie88
Tak je to asi logický krok , osobně jsem teda čekal podíl alespoň u Scaly mírně větší, ale tak jsou to čísla jen z českého trhu, kde je hlavně rozhodující cena a ta se bohužel u dieselových motorů dostává na docela neúprosnou mez. Když si zkouším v konfigurátech ceny aut tak rozdíly jsou občas víc jak 50 000 a to už se prostě opravdu nevyplatí naprosté většině lidí + teď ten diktát EU a nejistota dost lidí taky asi ovlivní ...

Na druhou stranu VW mě naštěstí vůbec nezajímá, ať si zruší klidně všechno. Tříválce TSI jsou opravdový šunt, tak ať je lidi kupují. To co teď VW předvádí, to je na palici ...
Avatar - lordlord
lordlord
Máme ho v octavii3, predfaceliftova a faceliftová verze má lehce rozdílné naladění, motor věčně podtočený, duní, na normální ježdění nepoužitelný, trvá to než začne turbo foukat, spotřeba 5,2 až 7,4
SLeon
a cca 150 koní nemá co nabídnout.
Konkurence má motory lepší. Nejlépe je na tom Renault, kde s 1.3 TCe překonává hlavně ve zrychlení, pružností i reakci na plyn 1.0 TSI a 1.5 TSI, a to o dost.
Místo do pořádné techniky pro spalováky tlačí peníze do elektromobilů, elektroniky a infotainmentů, které zatím umí vyrobit, ale ne vyvinout, aby fungovaly.😐
Opravdu špatné, že i když s námi (nedejbože za volantem) ještě pár let budou jejich tříválce vibrovat a DSG cukat, tak závratné novinky pro ICE auta se od nich nejspíš nedočkáme...