Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda končí s turbodieselem 1.6 TDI. Doprodává se i naftový Kodiaq RS

David Bureš
Diskuze (138)

Mladoboleslavská automobilka věří, že 1.6 TDI v nabídce nahradí benzinové agregáty nebo motorizace s alternativním pohonem. Z Kodiaqu RS se pak má stát plug-in hybrid.

Nabídka automobilek se dnes průběžné z různých důvodů mění, a tak pokud jste v poslední době procházeli třeba konfigurátor značky Škoda, mohli jste si všimnout chybějícího turbodieselu 1.6 TDI v nabídce. Není to přitom jen dočasný výpadek, 1.6 TDI skutečně končí, a tak jak v kompaktním hatchbacku Scala, tak v městském crossoveru Kamiq.

„Zákazníci u modelů Scala a Kamiq preferují převážně moderní zážehové motory s přímým vstřikováním, jejichž spotřeba v současné době klesla na úroveň, které bylo dříve možné dosáhnout pouze u vznětových motorů. Škoda proto bude nabízet tyto modely výhradně s benzínovým motorem nebo ve variantě G-Tec s pohonem na CNG,“ přiznává Pavel Jína, PR manažer českého zastoupení značky Škoda.

Slova Jíny potvrzují, že se žádného turbodieselu jako náhrady za 1.6 TDI (85 kW) ve Scale a Kamiqu nedočkáme. Zákazníci tudíž budou muset vybírat buď ze zážehového tříválce 1.0 TSI ve verzích 70 kW a 85 kW, čtyřválce 1.5 TSI o výkonu 110 kW nebo verze na stlačený zemní plyn, v podobě 1.0 TGI (66 kW).

Tuzemské prodeje totiž v obou případech skutečně hrají ve prospěch zážehových motorů. Jestliže za první pololetí bylo u nás registrováno 3.083 kusů Scaly s benzinovým motorem, na turbodiesely připadalo jen 767 exemplářů. V případě Kamiqu je pak zájem o benzin ještě větší, poměr registrovaných kousků za první půlrok u nás činí 3368:361 ve prospěch zážehových agregátů.

Konec 1.6 TDI ale není jediná změna v nabídce dieselových motorů mladoboleslavské značky. Z konfigurátoru totiž vypadlo rovněž sportovně orientované SUV Kodiaq RS poháněné dvakrát přeplňovaným vznětovým dvoulitrem.

„Evropská Unie zpřísňuje od roku 2021 normou EU6 AP emisní legislativu. To s sebou přinese určité zásahy do produktové nabídky motorů Škoda v příštím roce. Výsledkem je, že motor 2.0 TDI BiTurbo o výkonu 176 kW už nebude v modelu Kodiaq RS nabízen,“ vysvětluje ukončení objednávek na současné provedení Kodiaqu RS Jína s tím, že vůz je zatím stále možné pořídit ze skladových zásob.

Konec 2.0 TDI BiTurbo však neznamená definitivní konec Kodiaqu RS. „Kodiaq RS je jedna z nejúspěšnějších variant modelové řady Kodiaq. Proto bude nedílnou součástí rodiny Kodiaq i v budoucnu,“ slibuje Jína.

Zákulisní zprávy přitom naznačují, že se z Kodiaqu RS v rámci připravovaného faceliftu stane plug-in hybrid. Použít by měl techniku z plug-in hybridního Seatu Tarraco, což by znamenalo ústrojí s 1.4 TSI a elektromotorem o kombinovanému výkonu 180 kW.

David Bureš
Diskuze (138)

Doporučujeme

2. 9. 2020 23:46
V benzínu do 1.5 litru
a cca 150 koní nemá co nabídnout.
Konkurence má motory lepší. Nejlépe je na tom Renault, kde s 1.3 TCe překonává hlavně ve zrychlení, pružností i reakci na plyn 1.0 TSI a 1.5 TSI, a to o dost.
Místo do pořádné techniky pro spalováky tlačí peníze do elektromobilů, elektroniky a infotainmentů, které zatím umí vyrobit, ale ne vyvinout, aby fungovaly.😐
Opravdu špatné, že i když s námi (nedejbože za volantem) ještě pár let budou jejich tříválce vibrovat a DSG cukat, tak závratné novinky pro ICE auta se od nich nejspíš nedočkáme...
2. 9. 2020 23:38
Re: Změny
No když už naftovou Octu, tak bych určitě dal přednost 2.0 TDI se 110 kW (a 6st. manuálem). To je podle mě pro časté dálniční lety ideál. :-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2020 16:16
Re: Ekoterorismus EU.
Za 6 litrů miliardama nezvýhodňovaného paliva jezdí RAV4 2,5 litr hybrid 197 koní
Avatar - palix
2. 9. 2020 15:59
Re: Ekoterorismus EU.
Asi to bude pravda ;-\. Ospravedlňujem sa. Triedenie podľa výkonu asi nie je celkom ideálne :-!
Pozeral som ešte raz a stále je tom väčšinový podiel 1,0 TSI ;-). 6L priemer je na tak veľké auto stále super.
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2020 15:44
Re: Tak to nechceš
Viz R4 tdi evo 150kW vs V6 tdi 210 kW = zajímavý že to SE TVÁŘÍŠ že chápeš a o generaci dál to samý R4 110 vs 140 vs 176kW ne :-O :*) :D :-! :-[]

Co místo plácání nesmyslů a VYMÝŠLENÍ o kuráži a PIČUSů = nejdřív myslet

Když TY něco nechápeš = urážet ty co jo = neni ta správná cesta