Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda končí s turbodieselem 1.6 TDI. Doprodává se i naftový Kodiaq RS

David Bureš David Bureš 1. 9. 2020 • 19:45
38
138
Zobrazit náhledy (38)
Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI

Mladoboleslavská automobilka věří, že 1.6 TDI v nabídce nahradí benzinové agregáty nebo motorizace s alternativním pohonem. Z Kodiaqu RS se pak má stát plug-in hybrid.

Nabídka automobilek se dnes průběžné z různých důvodů mění, a tak pokud jste v poslední době procházeli třeba konfigurátor značky Škoda, mohli jste si všimnout chybějícího turbodieselu 1.6 TDI v nabídce. Není to přitom jen dočasný výpadek, 1.6 TDI skutečně končí, a tak jak v kompaktním hatchbacku Scala, tak v městském crossoveru Kamiq.

„Zákazníci u modelů Scala a Kamiq preferují převážně moderní zážehové motory s přímým vstřikováním, jejichž spotřeba v současné době klesla na úroveň, které bylo dříve možné dosáhnout pouze u vznětových motorů. Škoda proto bude nabízet tyto modely výhradně s benzínovým motorem nebo ve variantě G-Tec s pohonem na CNG,“ přiznává Pavel Jína, PR manažer českého zastoupení značky Škoda.

Slova Jíny potvrzují, že se žádného turbodieselu jako náhrady za 1.6 TDI (85 kW) ve Scale a Kamiqu nedočkáme. Zákazníci tudíž budou muset vybírat buď ze zážehového tříválce 1.0 TSI ve verzích 70 kW a 85 kW, čtyřválce 1.5 TSI o výkonu 110 kW nebo verze na stlačený zemní plyn, v podobě 1.0 TGI (66 kW).

Tuzemské prodeje totiž v obou případech skutečně hrají ve prospěch zážehových motorů. Jestliže za první pololetí bylo u nás registrováno 3.083 kusů Scaly s benzinovým motorem, na turbodiesely připadalo jen 767 exemplářů. V případě Kamiqu je pak zájem o benzin ještě větší, poměr registrovaných kousků za první půlrok u nás činí 3368:361 ve prospěch zážehových agregátů.

Konec 1.6 TDI ale není jediná změna v nabídce dieselových motorů mladoboleslavské značky. Z konfigurátoru totiž vypadlo rovněž sportovně orientované SUV Kodiaq RS poháněné dvakrát přeplňovaným vznětovým dvoulitrem.

„Evropská Unie zpřísňuje od roku 2021 normou EU6 AP emisní legislativu. To s sebou přinese určité zásahy do produktové nabídky motorů Škoda v příštím roce. Výsledkem je, že motor 2.0 TDI BiTurbo o výkonu 176 kW už nebude v modelu Kodiaq RS nabízen,“ vysvětluje ukončení objednávek na současné provedení Kodiaqu RS Jína s tím, že vůz je zatím stále možné pořídit ze skladových zásob.

Konec 2.0 TDI BiTurbo však neznamená definitivní konec Kodiaqu RS. „Kodiaq RS je jedna z nejúspěšnějších variant modelové řady Kodiaq. Proto bude nedílnou součástí rodiny Kodiaq i v budoucnu,“ slibuje Jína.

Zákulisní zprávy přitom naznačují, že se z Kodiaqu RS v rámci připravovaného faceliftu stane plug-in hybrid. Použít by měl techniku z plug-in hybridního Seatu Tarraco, což by znamenalo ústrojí s 1.4 TSI a elektromotorem o kombinovanému výkonu 180 kW.

Související články

Témata
2. 9. 2020 23:46
V benzínu do 1.5 litru
a cca 150 koní nemá co nabídnout.
Konkurence má motory lepší. Nejlépe je na tom Renault, kde s 1.3 TCe překonává hlavně ve zrychlení, pružností i reakci na plyn 1.0 TSI a 1.5 TSI, a to o dost.
Místo do pořádné techniky pro spalováky tlačí peníze do elektromobilů, elektroniky a infotainmentů, které zatím umí vyrobit, ale ne vyvinout, aby fungovaly.😐
Opravdu špatné, že i když s námi (nedejbože za volantem) ještě pár let budou jejich tříválce vibrovat a DSG cukat, tak závratné novinky pro ICE auta se od nich nejspíš nedočkáme...
2. 9. 2020 23:38
Re: Změny
No když už naftovou Octu, tak bych určitě dal přednost 2.0 TDI se 110 kW (a 6st. manuálem). To je podle mě pro časté dálniční lety ideál. :-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2020 16:16
Re: Ekoterorismus EU.
Za 6 litrů miliardama nezvýhodňovaného paliva jezdí RAV4 2,5 litr hybrid 197 koní
Avatar - palix
2. 9. 2020 15:59
Re: Ekoterorismus EU.
Asi to bude pravda ;-\. Ospravedlňujem sa. Triedenie podľa výkonu asi nie je celkom ideálne :-!
Pozeral som ešte raz a stále je tom väčšinový podiel 1,0 TSI ;-). 6L priemer je na tak veľké auto stále super.
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2020 15:44
Re: Tak to nechceš
Viz R4 tdi evo 150kW vs V6 tdi 210 kW = zajímavý že to SE TVÁŘÍŠ že chápeš a o generaci dál to samý R4 110 vs 140 vs 176kW ne :-O :*) :D :-! :-[]

Co místo plácání nesmyslů a VYMÝŠLENÍ o kuráži a PIČUSů = nejdřív myslet

Když TY něco nechápeš = urážet ty co jo = neni ta správná cesta

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku