Škoda končí s turbodieselem 1.6 TDI. Doprodává se i naftový Kodiaq RS
Mladoboleslavská automobilka věří, že 1.6 TDI v nabídce nahradí benzinové agregáty nebo motorizace s alternativním pohonem. Z Kodiaqu RS se pak má stát plug-in hybrid.
Nabídka automobilek se dnes průběžné z různých důvodů mění, a tak pokud jste v poslední době procházeli třeba konfigurátor značky Škoda, mohli jste si všimnout chybějícího turbodieselu 1.6 TDI v nabídce. Není to přitom jen dočasný výpadek, 1.6 TDI skutečně končí, a tak jak v kompaktním hatchbacku Scala, tak v městském crossoveru Kamiq.
„Zákazníci u modelů Scala a Kamiq preferují převážně moderní zážehové motory s přímým vstřikováním, jejichž spotřeba v současné době klesla na úroveň, které bylo dříve možné dosáhnout pouze u vznětových motorů. Škoda proto bude nabízet tyto modely výhradně s benzínovým motorem nebo ve variantě G-Tec s pohonem na CNG,“ přiznává Pavel Jína, PR manažer českého zastoupení značky Škoda.
Slova Jíny potvrzují, že se žádného turbodieselu jako náhrady za 1.6 TDI (85 kW) ve Scale a Kamiqu nedočkáme. Zákazníci tudíž budou muset vybírat buď ze zážehového tříválce 1.0 TSI ve verzích 70 kW a 85 kW, čtyřválce 1.5 TSI o výkonu 110 kW nebo verze na stlačený zemní plyn, v podobě 1.0 TGI (66 kW).
Tuzemské prodeje totiž v obou případech skutečně hrají ve prospěch zážehových motorů. Jestliže za první pololetí bylo u nás registrováno 3.083 kusů Scaly s benzinovým motorem, na turbodiesely připadalo jen 767 exemplářů. V případě Kamiqu je pak zájem o benzin ještě větší, poměr registrovaných kousků za první půlrok u nás činí 3368:361 ve prospěch zážehových agregátů.
Konec 1.6 TDI ale není jediná změna v nabídce dieselových motorů mladoboleslavské značky. Z konfigurátoru totiž vypadlo rovněž sportovně orientované SUV Kodiaq RS poháněné dvakrát přeplňovaným vznětovým dvoulitrem.
„Evropská Unie zpřísňuje od roku 2021 normou EU6 AP emisní legislativu. To s sebou přinese určité zásahy do produktové nabídky motorů Škoda v příštím roce. Výsledkem je, že motor 2.0 TDI BiTurbo o výkonu 176 kW už nebude v modelu Kodiaq RS nabízen,“ vysvětluje ukončení objednávek na současné provedení Kodiaqu RS Jína s tím, že vůz je zatím stále možné pořídit ze skladových zásob.
Konec 2.0 TDI BiTurbo však neznamená definitivní konec Kodiaqu RS. „Kodiaq RS je jedna z nejúspěšnějších variant modelové řady Kodiaq. Proto bude nedílnou součástí rodiny Kodiaq i v budoucnu,“ slibuje Jína.
Zákulisní zprávy přitom naznačují, že se z Kodiaqu RS v rámci připravovaného faceliftu stane plug-in hybrid. Použít by měl techniku z plug-in hybridního Seatu Tarraco, což by znamenalo ústrojí s 1.4 TSI a elektromotorem o kombinovanému výkonu 180 kW.