Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Duster 1.0 TCe LPG – Levná, pěkná, úsporná

Říká se, že pro Dacii jsou hlavními soupeři několikaleté ojetiny. Na trhu nových vozů nemá s aktuální cenovou politikou konkurenci. A co teprve v případě modelu, který jezdí za korunu na kilometr?
Zpět na článek
9. 9. 2020 15:42
9. 9. 2020 16:33
10. 9. 2020 10:09
Avatar - SKAY
9. 9. 2020 15:42
Kufr
Bymě zajímalo kolik litrů musí mit kufr v 4,3m voze aby to oslnilo redaktora? Múže to mít tažné?
Lpg od dacie užto umí jejich mechoši spravit nebo jsou někdy bezradní. Uzavřený system.
Jinak sympatické auto. A Lpg je fajn palivo.
Rozbalit vlákno
2
9. 9. 2020 16:33
Re: Kufr
LPG BENZIN LITHIUM = všechno moc hořlavý, sorry jako :no:

WIN DIESEL :-!
Avatar - WinDiesel
10. 9. 2020 10:09
Re: Kufr
tuto pravdu vytesat do kamene !!!!! :-!
9. 9. 2020 16:32
Standa Coolman powered by Vaculík
Jinak, když SUV tak : https://www.motor1.com/…-suv-spy-photos/ V DIESELU !!!
Rozbalit vlákno
3
9. 9. 2020 17:04
Re: Standa Coolman powered by Vaculík
Super, vedete!

Na jméno Víťa Heřmanovský mě nic podobně rádobyvtipného nenapadá. :-(
9. 9. 2020 20:11
Re: Standa Coolman powered by Vaculík
To víte... prostě unikát :-) jinak na škole mi řikali Heřmánku, tak ať si taky můžete rýpnout :-[]

A co vedu? Budou za to lováky, nebo vip zona na naplavce 2055 ? :D :D :D
10. 9. 2020 06:55
Re: Standa Coolman powered by Vaculík
Jména nicku? To jako vážně?
Avatar - KANKUNEN
10. 9. 2020 07:20
A já chtěl na plyn tu 1,6ku
a v Renaultu mi řekli, že mi ji neprodají, teda pokud chci jezdit.
Rozbalit vlákno
0
10. 9. 2020 20:03
Pokrok (ne)zastavíš
Zrychlení stejné jako Škoda favorit. Někomu to asi stačí. Ale pak to předjíždění...
Rozbalit vlákno
2
10. 9. 2020 21:01
Re: Pokrok (ne)zastavíš
Přesně tak. Všechno super, ale zrychlení z 0 na 100 km/h za skoro 14 s je v dnešním hustém provozu plném kamionů neakceptovatelný děs běs. A co teprve, když se to auto více zatíží.... :-O :-( :-( :no:
Avatar - SKAY
13. 9. 2020 18:20
Re: Pokrok (ne)zastavíš
Na 7km trase obchod, kostel, zbytečné někoho předjíždět :D
Avatar - trapid
12. 9. 2020 23:49
Bezkonkurenční cena?
Předně - Vaculíka mám rád a považuji ho za dnes snad jediného OPRAVDU motonovináře, nikoliv přepisovatele pr článků automobilek.
Avšak nesdílím s ním jeho názor na bezkonkurenční cenu Dusteru. Teď jsem tchánovi vybíral nové auto a požadavek byla čtyřkolka se slušným kufrem, benzín s nízkou spotřebou. Koupil Suzuki S-Cross, protože za dané peníze prostě nabízí nejvíc. Pokud si nakonfiguruji stejně vybavenou Dačku a porovnám to s cenou domluvenou s prodejcem Suzuki, tak mě Dačka vychází dráž !!!
Porovnávám prostřední výbavu S-Cross s nejvyšší Dusteru s motorem TCE 150.
Dále vycházím z toho, že na Duster mi prodejci slevu nechtějí dát (u Suziny to šlo) a výbava +- stejná. Něco má navíc Duster, něco zase S-Cross, výkonově podobné, Duster má LPG, Suzina zase hybrid, takže opravdu porovnatelné vozy. A přestože Duster už je docela pojem (a pro sebe bych si ho dokázal představit), tak pro spoustu lidí je to ještě pořád rumunský šmejd, do kterého by nikdy nesedli.
Takže společenský kredit těžce převažuje na straně Suzuki.
Rozbalit vlákno
3
13. 9. 2020 22:08
Re: Bezkonkurenční cena?
Tak ako to už býva u lowcostu,tak aj Duster dáva zmysel len do určitej ceny . Ja, ak by som bral Dustera,tak max do 14 000€ ,ak by som chcel niečo drahšie tak do 15 000€ zas napr skladovku Opel Combo Life 1,2T , do 16 000€ už Megane,Ceed,alebo I30 kombi verzie atd... za 19-20 000 € je S-Cross asi najlepší pomer cena výkon a 4x4 ešte možno Ssangyong Tivoli (ale to asi dosť žere) .Duster má LPG len pri litrovom motore ,pri 1,3 sa nedodáva.
16. 9. 2020 16:59
Re: Bezkonkurenční cena?
Znám obě auta a toto srovnání je čistě papírové a čistě mezi námi, chápu Vaše srovnání i závěr. Pro toho, kdo nevidí rozdíl mezi Dusterem a S-Crossem, pro toho je Duster zbytečná volba a měl by si koupit jednoznačně Suzuki.

S-Cross je auto pro civily. 180 mm světlá výška, oplastování, tvar karoserie v rámci možností na SUV spíše aerodynamický. Podvozek silniční klasika. Pokud jste měšťák co se pohybuje převážně po silnici a nestačí Vám pro pohyb na chatu či po polňačce auta typu Octavia Scout či podobné allroad verze, které stále ještě dobře plní i roli ryze silničního a se zvýšenou spotřebou i dálničního auta, pak třeba S-Cross je právě pro vás.

Oproti tomu Duster je koncepcí úplně jiné auto. Je to pracant. Podvozek komplet zakrytované, sedí 210 mm vysoko. Umí se brodit. Má "vybraný" čumák a krátké převisy vzadu - to kvůli nájezdovým úhlům. Tam, kde s SUV typu S-Cross orvete či utrhnete plasty, Duster "ani neškrtne". Má hodně místa v podběhu. Předepsané pneumatiky na 4x4 jsou větší balony a přímo se počítá s rázy od terénu a upouštěním tlaku. Turbomotor v Dusteru má omývání vstřiků palivem, takže nedochází ke karbonizaci při pracovním použití - časté starty a popojžďky na krátké vzdálenosti. Nabízí osm kamer okolo auta, levné vyměnitelné oplastování u 4x4, které chrání auto kolem dokola a rozhodně nejsou jen designovka a jsou snadno nacvaknutelné a vycvaknutelné - snadná výměna.Úplně jiná je progrese tlumičů, které je nastavená o hodně více do terénu.

Pokud toto kupujícímu nic neříká, pak Duster není pro něj. Bude se trápit horším komfortem a horší spotřebou v autě, jehož přednosti nevyužije a naopak by využil S-Cross či podobná SUV. Duster je pro makáče.
Avatar - trapid
17. 9. 2020 00:57
Re: Bezkonkurenční cena?
Souhlasím s Vámi, že Duster je dělňas. A dnes už stylový dělňas, dlužno dodat.
Zadání tchána bylo jasné - auto pro rodinu a jízdu na ryby v okolí Slezské Harty. Kdo to tam zná (to bude asi podobné u všech přehrad), je zde spousta míst, kam se člověk dostane v suchém létě a s maximální opatrností i běžným osobákem, avšak rybařit se nejezdí jen když svítí sluníčko a obzvlášť letos jsou (byly) zdejší cesty rozblácené a navíc rozježděné od náklaďáků se dřevem. A to už jeho Fábia nedávala, takže se to vyřešilo S Crossem. Duster by pro tyto podmínky byl jistě ještě vhodnější nebo spíše pohodlnější, ale tady se o "Dakar" opravdu nejedná. Je potřeba větší světlá výška oproti standardnímu osobáku a hlavně 4x4 pro mokré výjezdy. Takže Wrangler netřeba.
A jsem přesvědčen, že p. Vaculík v testu taky nemluví o voze pro lesní dělníky, nýbrž o voze pro rodinu, a toto srovnání já dělám.
A co se týká karbonizace, tak u Suzuki je to vyřešeno skvostně - recirkulace výfukových plynů se provádí přes EGR a tyto se berou až za FAPem, takže jsou zcela čisté. Není tak důvod omývat úsady, protože se prostě žádné netvoří.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku