Bývalého šéfa německého automobilového koncernu Volkswagen Martina Winterkorna čeká veřejný soudní proces kvůli obvinění z podvodu v souvislosti s emisním skandálem.
...dieselgate nepoškodila jen VW, ale vlastně celý automobilový průmysl EU. Byla to nahrávka na smeč všem, kteří auta nenávidí (levičácko-zelená lůza). :-(:no:
Tak třeba v USA jel Volkswagen přímo kampaň "Clean Diesel", a ve srovnání s typickým tamním autem (šestiválcová Camry, šesti/osmiválcové pickupy) se dala chápat koupě naftovýho volkswerku jako vyloženě ekologická volba. Takže tam o klamání a poškození zákazníků jednoznačně šlo.
U nás, kde jsou emise všem u zadele a důležitý jsou ty čtyři litry na sto, se toho z pohledu průměrnýho zákazníka asi až tolik nestalo (z pohledu životního prostředí samozřejmě ano, plus i v Evropě se určitě našlo i pár lidí, kteří si kupovali diesel protože věřili, že je čistší).
Záleží na tom, ako sa na vec pozrieš. Automobilka vzala peniaze za niečo, čo vo svojich autách nedodala. Tým pádom sa neprávom obohatila a vlastne poškodila svojich zákazníkov. Paradoxom je, že keby údaje o emisiách VW nepísal, síce by porušil dané pravidlá, ale zákazníkov by vlastne neoklamal a pokojne by mohol svoje autá predávať za rovnakú cenu bez akejkoľvek viny. Celkovo mi z toho vychádza riadny guláš, a už vidím tie vykonštruované dôvody, dôkazy a právnické kľučky. Hnoj.
No jistě ale kdo si skutečně kupoval 2,0TDI kvůli emisím? A jaká jim vznikla finanční škoda? Klesla cena ojetin? A dá se prokázat, že ceny klesly (pokud klesly) vinou dieselgate a ne vinou politiky přechodu na EV a různých zákazů dieselů v německých městech?
No, jejich problém.
Emise skutecne netvori jen pevne castice.
A dieselgate byl predevsim o rakovinotvornem svinstvu jmenem NOx.
Kdybys to vedel, tak bys tu nesiril tyhle hlouposti. https://cbwmagazine.com/…-as-diesel-buses
Jinak to ze v tomhle testu dopadl VW dobre je dusledek dieselgate...
PS Spousta benzinovych aut te doby s neprimym vstrikem produkuje stejne mnozstvi castic jako diesel s filtrem. A to nemluvim o vypalovani filtru. Pripadne o jeho odstraneni, coz rozhodne neni ve zdejsich koncinach nic vyjimecnyho.
Tady je zajimave srovnani: https://www.google.com/url?…
Treba HTP v tomto odkazu neprodukovalo temer zadne castice (pri mirne zatezi). Diesel sice neprodukoval castice ani pri vysoke zatezi, ale nebylo brano v potaz vypalovani.
Takze bych to shrnul. Co se tyce castic, si nema neprimy vstrik benzinu i s vyfiltrovanym dieselem co vycitat.
Co se tyce ostatnich emisi, predevsim real drive NOx, byl diesel v porovnani s benzinem (casto mnohonasobne!!!) horsi.
Az s aktualni normou EU6 se diesel priblizil benzinu.
Nepochybuji, že je Winterkorn vinen. Nicméně oklamání kupujících? A dokonce jim vznikla finanční škoda?
Beru, že auta vypouštěla víc emisí než měla a způsobila nějakou zdravotní škodu celé společnosti.