Bývalého šéfa německého automobilového koncernu Volkswagen Martina Winterkorna čeká veřejný soudní proces kvůli obvinění z podvodu v souvislosti s emisním skandálem.
Nepochybuji, že je Winterkorn vinen. Nicméně oklamání kupujících? A dokonce jim vznikla finanční škoda?
Beru, že auta vypouštěla víc emisí než měla a způsobila nějakou zdravotní škodu celé společnosti.
Záleží na tom, ako sa na vec pozrieš. Automobilka vzala peniaze za niečo, čo vo svojich autách nedodala. Tým pádom sa neprávom obohatila a vlastne poškodila svojich zákazníkov. Paradoxom je, že keby údaje o emisiách VW nepísal, síce by porušil dané pravidlá, ale zákazníkov by vlastne neoklamal a pokojne by mohol svoje autá predávať za rovnakú cenu bez akejkoľvek viny. Celkovo mi z toho vychádza riadny guláš, a už vidím tie vykonštruované dôvody, dôkazy a právnické kľučky. Hnoj.
No jistě ale kdo si skutečně kupoval 2,0TDI kvůli emisím? A jaká jim vznikla finanční škoda? Klesla cena ojetin? A dá se prokázat, že ceny klesly (pokud klesly) vinou dieselgate a ne vinou politiky přechodu na EV a různých zákazů dieselů v německých městech?
No, jejich problém.
Tak třeba v USA jel Volkswagen přímo kampaň "Clean Diesel", a ve srovnání s typickým tamním autem (šestiválcová Camry, šesti/osmiválcové pickupy) se dala chápat koupě naftovýho volkswerku jako vyloženě ekologická volba. Takže tam o klamání a poškození zákazníků jednoznačně šlo.
U nás, kde jsou emise všem u zadele a důležitý jsou ty čtyři litry na sto, se toho z pohledu průměrnýho zákazníka asi až tolik nestalo (z pohledu životního prostředí samozřejmě ano, plus i v Evropě se určitě našlo i pár lidí, kteří si kupovali diesel protože věřili, že je čistší).
Emise skutecne netvori jen pevne castice.
A dieselgate byl predevsim o rakovinotvornem svinstvu jmenem NOx.
Kdybys to vedel, tak bys tu nesiril tyhle hlouposti. https://cbwmagazine.com/…-as-diesel-buses
Jinak to ze v tomhle testu dopadl VW dobre je dusledek dieselgate...
PS Spousta benzinovych aut te doby s neprimym vstrikem produkuje stejne mnozstvi castic jako diesel s filtrem. A to nemluvim o vypalovani filtru. Pripadne o jeho odstraneni, coz rozhodne neni ve zdejsich koncinach nic vyjimecnyho.
Tady je zajimave srovnani: https://www.google.com/url?…
Treba HTP v tomto odkazu neprodukovalo temer zadne castice (pri mirne zatezi). Diesel sice neprodukoval castice ani pri vysoke zatezi, ale nebylo brano v potaz vypalovani.
Takze bych to shrnul. Co se tyce castic, si nema neprimy vstrik benzinu i s vyfiltrovanym dieselem co vycitat.
Co se tyce ostatnich emisi, predevsim real drive NOx, byl diesel v porovnani s benzinem (casto mnohonasobne!!!) horsi.
Az s aktualni normou EU6 se diesel priblizil benzinu.
...dieselgate nepoškodila jen VW, ale vlastně celý automobilový průmysl EU. Byla to nahrávka na smeč všem, kteří auta nenávidí (levičácko-zelená lůza). :-(:no: