Jsme s Iudexem dlouholetí kamarádi a jestli ti vadí, že názorově blízcí, pak je mi to líto.
To, že se dva shodnou názorově nejen na fóru, ale i v dalších aspektech se bere teď moderně jako charakterová vada? Pak s ní umím žít.
Přesně! S manuálem (ale dobrým) by to byla pecka. Výkon je ok a samosvor je třešinka na dortu. Cena? + - 1 mil.......moc výš než 1 mil jít nemůžou, protože M135i je v základě 1.2 mil....leda že by M135i zdražili....kua, neměl jsem to tu ani zmiňovat..... :-! .
Pajo, podobně jako jsem já před časem hnal diskusi o RWD do extrému se záludně ustřelujícím zadkem, tak teď to ženeš do extrému s FWD zase ty :D Mám najeto přes 40 tisíc km v posledních letech FWD se samosvorem a nemohu s tímto vůbec souhlasit. I při normální jízdě to zatáčí úplně jinak než nějaký standardní hatchback.
Megane RS, Focus ST i Golf GTI nabízí manuál. Jestli BMW mělo v úmyslu konkurovat těmto vozům, tak mělo mít v nabídce manuál také. Aha.....jenomže BMW k tomu motoru manuál už nemá a to bude asi ten problém..... 8-s
Zaujímavé, predokolkový hotheč od BMW. Ako na to pozerať? Na jednej strane je to ešte väčší zostup ako M135i (ktoré má aspoň pohon 4x4), čiže úplne mainstreamová technika, motor slabší ako Focus ST či i30N, športové BMW s FWD (!) a napriek zdôrazňovaniu úspory hmotnosti stále prekvapivo ťažké na FWD (1520 kg je veľa). A silná konkurencia, podstatne viac než v triede 300k štvorkoliek.
Na druhej strane výkon a dynamika plne konkurencieschopná, absencia štvorkolky nevadí, hotheč daného výkonu nepotrebuje AWD (ktoré zvyšuje hmotnosť a cenu), samosvor tam dali, takže aj trakcia by mala byť v pohode. No a cena by mala byť o dosť nižšia ako pri 135i, takže to zrejme bude zďaleka najlacnejší prémiový hotheč, čo samé osebe môže byť silné lákadlo a dôvod, prečo ho uprednostniť pred podobne výkonným mainstreamom.
Len tá trúba, Kefalín, pardon automat, to sa hodí do FWD hotheču ešte menej ako do štvorkolky. S manuálom to mohlo byť ľahšie, zábavnejšie a najmä lacnejšie.
Som zvedavý na cenu, tá bude konečným rozhodujúcim kritériom, či hop alebo trop. M135i je od 45400 eur, 128i má slabší motor, len FWD, absentujú M performance vecí v základe, to by mohlo byť výrazne menej, 36t by bolo fajn, 35t super, reálnejšie tipujem 38t.
Tretia generacia bmw1 ma portfolio benzinovych motorov 118i - 3valec/1500cm/140k/cca25.000,- € alebo M135i - 4valec/2000cm/306k/cca45.000,-€ Medzitym nic, takze ak nechcem 3valec mam moznost akurat M135i ktore nie je rozhodne lacne. Cakal som, ze sa skoro objavi 120i klasicky 4valec cca.180k kde by bola urcite lepsia cena. Namiesto toho po roku a pol prichadza 128ti ??? kde bude cena samozrejme vysoka.
Nerozumiem tomu preco sa 120i neobjavilo, zvlast ked tento motor je v dvojkovom rade. Alebo sa objavi az pri facelifte?
Pozri sa na to inak. Chceš si kúpiť hotheč do 300k. Máš na výber od Hyundaiu i30N cez GGTI po Megane RS. A do toho pribudne BMW. Podobné parametre a dynamika, skrátka priamy konkurent, oproti nim však ide o prémiu a máš image značky. Ak bude cena podobná, kúpiš si Renault alebo BMW? Hyundai alebo BMW? Ako to bude vnímať okolie, keď prídeš na Hyundai a ako, keď prídeš na BMW? Tu hľadaj argumenty.
Krindy pindy...furt dokola. Bylo to myšleno spíš ve smyslu, že preferuji jiný typ aut pro zábavu.
Umět jezdit? Čím víc najezdíš, tím víc mezer ve svých schopnostech objevíš. Pokud to není téměř denní chleba, pak umět jezdit je velmi široký pojem a nesmírně klamavý.
Je to bohužel tak jak píšeš. Lidi jsou připraveni si připlatit za image. A ano, na trhu je skupina lidí, kteří budou při koupi zvažovat cestou "value for money", ale těch je opravdu jen hrstka.. :-!
Zase si nalejme cisteho vina, image BMW vedle VW stoji za vic nez 1000E (nebo 3% ceny), takze i kdyz vyssi cenu neakceptujes ty, ja nebo webpaja, tak trh nakonec stejne zkousne i vic. BMW to odstupnuje jen tak aby to davalo smysl v ramci zbytku sveho portfolia a portfolia premiove konkurence, a pokud mu z toho vyleze 40k E, tak to bude nabizet za 40k E. A prodavat se bude, stejne jako se prodavaji ruzne 116i, taky stojici o tisice vic nez golfy s 1.5tsi a clovek se u nich pta kde je ta pridana hodnota.
Logo, that logo is image and image is everything. :)
Jo to máš pravdu, ale když se třeba kouknu do inzerce na Golf GTI, tak vidím většinu s DSG. Ale souhlasím, že pro nadšence co nemají na plnotučné nové BMW, by byl základ 128Ti s manuálem super. Dost možná i s potenciálem pro další úpravy. Zároveň věřím, že tržně je ta skupina malá a BMW by se to vůbec nevyplatilo. U levnějších HH jsem vypozoroval, že se kupují běžně v základech právě kvůli nákladům.
Tak jako tak, rád vidím nové zábavně orientované přírůstky v kategorii bez elektrifikace :yes::-)
Souhlas. BMW marketing analyzovalo situaci na trhu a zjistilo, že by se tady dal udělat rozumný profit. Vše potřebné bylo "na skladě" (krom manuální převodovky) a tak se zrodilo 128ti....... :-!
No proste BMW je v tomto na úrovni Audi, tiež sa niekedy vníma ako len naleštený Volkswagen (keď nemá pridanú hodnotu techniky). A bráni to predajom? Nebráni. Inak by sa nepredávali predokolkové A3ky s trojvalcom či Mercedesy CLA s 1,3 motorom. Si povedzme lekár, máš rád hotheče, ale všetci kolegovia v nemocnici majú Mercedesy či inú prémiu a Ty nechceš prísť s Hyundaiom i30N (napriek jeho objektívnym kvalitám), lebo image. Ak tu bude rovnako dobre jazdiaci hotheč BMW (a nie je dôvod, aby BMW nespravilo slušne jazdiace auto), rovnaká technika, ale prémiový obal, tak prečo nie?
Ak by mi nevadil automat (do HH chcem manuál) a sčasti dizajn 1er (spredu trochu ako MPV), tak s 128ti nemám žiaden problém a vedel by som si ho predstaviť v garáži.
Nevím proč se na to auto dívat jako na BMW. Možná i chápu změnu filozofie modelu 1er, ale nevím proč to brát jako jakousi pomůcku k jezdeckým prožitkům.
Upřímně nevím co si od toho slibují. Prémiový tam může být leda infotaiment. Ostatní řešení jsou naprosto běžná a snad leda za stejnou cenu jako má Golf nebo jiné HH bych ho byl schopen akceptovat.
Myslím, že by jsi taky nevytáhl hezkou řádku tisíců EUR navíc za předotolkový pseudoHH od BMW ;-)
Vidím to podobně, u bmw mají M135i, aby měli auto proti konkurenci, ale vedle zakolkové 2er coupé, tj. M2, nedává 135i jako auto značky bmw moc smysl. 128ti je mnohem lepší počin, hlavně pokud bude stát výrazně méně než 135i, většině reálných HH kupců bude dynamicky stačit a může reálně ukrojit něco z koláče golfu GTI.
No cize jediny dovod na kupu bude znak na kapote, lebo i ked je to subjektivna kategoria dizajn a interier novej 1er podla mna nikoho neodvaria. A type-r alebo megane rs v porovnatelnej cene budu urcite jazdit lepsie.
Nechceš niečo k tomu, kto vie ako jazdiť, napísať pod článkom o pretekoch Le Most? Alebo pod donarovým blogom? Aha, zabudol som, Ty vieš len okopávať kotníky, ale k veci nemáš čo.
Srovnávat předokolku se zadokolkou a poměřovat to s SUV? To fakt neumím.
Většině zákazníků stačí FWD 1er. Píšu, že si osobně neumím představit, proč bych měl FWD sportovní verzi BMW chtít. Je tu Golf, i30, CTR... BMW pro mě znamená něco jiného než čekání až mě ze zatáčky vytáhnou přední kola.
Znovu zopakuji, viděl jsem tě jezdit, jezdíš na okruhu, nepochybuju, že jezdit umíš. Klidně to přiznám. Ale hraběcí řeči typu "to naprosto nechápu" a kolegovo podkuřování "no ale ty už jsi úplně někde jinde"...
Dobrý řidič zajede s předokolkou, zadokolkou, se čtyřkolkou. Není to moje gusto, ale respektuju to. Je víc disciplín motorsportu.
Je tam nějaký jiný pohon všech kol než tento? https://www.youtube.com/watch?…
Podle mého je X5 nebo X7 v terénu jako předokolka na okruhu. Tedy tvými slovy - "toto je zcela mimo můj zájem, nechápu to".
Ani na okamžik nepochybuju, že většině zákazníků postačí. Stejně jako předokolka u BMW...
Jel jsi někdy v těžším terénu X5 nebo X7? Do lesa na pařezy s ním nepojedeš, ale většinu terénů naprosto v pohodě. Hlavně to má ale normální světlou výšku a funguje na i mimo silnici. Nebavím se o módě SUV, ale o reálné využitelnosti.
Já nevím, proč se dívat jako na BMW na X-kové modely. Je to pro mě stejně mimo jako předokolka. Kdyby aspoň dělali auta, která jsou schopná v terénu, ale to BMW prostě nikdy neumělo/nedělalo.
Podľa mňa nebude. Už len z dôvodu, že 128 nebude M performance model, teda nebudú tam tie Mkové serepetičky.
Druhá vec potom je, či pri ich dokúpení sa cena 128ti nepriblíži nebezpečne blízko M135i. Proste ako pri 330i vs M340i. Cenový odstup značný, ale keď prikúpiš do 330i všetko, čo M340i už má sériovo, rozdiel sa prudko zmenší.
Píšu to opravdu jen ve vztahu k BMW, které někdy možná až nekriticky bráním. Tady argument nemám a ani ho radši nechci mít. Vůbec tím nenasazuju na FWD jako takové. ;-)
1.068.000Kč (40k Euro) při dnešním kurzu (26.7) se nepříjemně přibližuje M135i v základu za 1.203.800. Jsem zvědav, jak tuto věc BMW nakonec ukočíruje....
Však to ja nerozporujem, aj ja som ochotný priplatiť za logo, len asi nie toľko ako väčšina. A obávam sa, že BMW robí tú cenotvorbu podľa väčšinovej klientely. Teda skôr bude cena 128ti bližšie k Tvojim 40t ako k mojim 36t. :-(
Tož jezdil jsem okruhy jak s RWD, tak i s FWD. A protože jsem nepatřil k těm opravdu dravým jezdcům, tak mě FWD vyhovovala víc. Dobře postavené FWD s LSD, vyhovuje spoustě lidem. Řekl bych, že se člověk cítí bezpečněji. Honda CTR je toho důkazem.
Ja to vidím podobne. Ako píšem vyššie, GTI nasadilo cenu cez 36t, takže ak príplatok za prémiu bude malý, je tu dosť priestoru, aby si prémia ukúsla kus koláča (ako to už robí v strednej triede).
Ale prečo nie, všetko záleží od tej ceny. Ak by bol nový Golf GTI za 35t a BMW za 36t, tak nevidím problém. Ako píše adam, aj mainstreamové HH zdražujú a cenový rozdiel od prémie znižuje (časy, keď bol HH s príplatkami pod 30t sú už dávno preč, napr. Megane RS skokovo zdražil o 4000 eur). Ale možno to BMW nacení podstatne vyššie a potom to mať zmysel nebude.
EDIT: nový GGTI začína na 36220 eur. ;-\
Hele já nevím jestli běžná řešení. Když si sedneš do Megane RS nebo Focus ST, tak 1er je jinde. A zdraží teď všichni kvůli emisím, takže to pro BMW může být příležitost urvat zákazníky mainstreamu.
Jak už jsme několikrát diskutovali: ano, nemá to původní DNA BMW a zákazníci 3er a výš jsou jinde, ale přidanou hodnotu to má a snížit cenu ostřeji zaměřeného BMW na úroveň mainstreamu se mi nezdá jako špatný nápad.
Já to na rozdíl od ostatních diskutérů vidím pozitivně právě ve smyslu útoku na klasické HH. A tam prostor vidím velký, protože mainstream zdraží kvůli emisím, ale třeba takový Focus ST je interiérem o hodně níž než 1er a u ostatních to bude podobné, takže BMW bude mít dobrou pozici a vidím velký potenciál urvat zákazníky i Golfu GTI, který platil za to nejkultivovanější z kategorie.
Tak ten dôvod "lebo prémia" je častokrát dosť silný sám osebe, netreba ani objektívne vyššie kvality. Ono ani M135i nie je nejaký zázrak, nad konkurenciou (A35 AMG, S3, G R) nevyniká a predsa sa predáva. 128ti ale nebude mať medzi prémiou konkurenciu (Audi ani Mercedes FWD hotheč nemajú) a oproti mainstreamu ponúkne práve ten image značky, teda ani nemusí byť výrazne (resp. vôbec) lepší, stačí, že bude rovnako dobrý ako napr. Focus ST a rozhodujúcim dôvodom pre kupujúceho bude práve image a značka.
Z môjho pohľadu môže dávať 128ti väčšiu logiku ako M135i. Predsalen skôr si štvorvalec a celkovo plebejskú techniku obháji lacnejší model než topmodel M135i.
Btw. na Autoexpresse už na ňom jazdili a hodnotia ho dosť pozitívne: An empty autobahn confirms the BMW’s high-speed stability, but it shines brightest on winding and undulating roads. Traction is plentiful and you can feel the differential working, an unseen force pulling the car’s nose around a corner. The suspension is well judged, loading up gradually in bends, while the brakes deliver excellent stopping power. Overall, the 128ti feels like one of the more honest and engaging recent BMWs.
Asi budu zarlit
jen drobné zamyšlení. ze svých přátel si nejvíc vážím těch, co mi dávají co proto, ti, co mě chválí většinou nestojí za nic, ti, co tě srážejí na zem pro mě mají daleko větší cenu.
vytunene skoro MPVecko ... strasne podivny face... neladi to cele proporcne ani hmotou ale asi to bude fantasticke auto.. ved hej .. za tie prachy no nekup to a potom sup o 5 rokov to predat za polovicu ... niet nad takyto doslova premiovy kauf :yes:
Hej suhlasim, znacik je casto krat ten najsilnejsi dovod. Tak asi nejde cakat, ze by bmw nedokazalo postavit lowcost HH s mainstream technikou, akurat ze to nie je nic co by taka znacka podla historie a renome mala/mohla produkovat. Na to sme si uz zvykli, dnes i taka toyota ma daleko odvaznejsie a viac high tech projekty.