Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW poodhaluje 128ti. Ostrou předokolku testuje na Ringu

Stanislav Kolman
Diskuze (54)

Mnichovská automobilka uveřejnila sadu fotografií připravovaného BMW 128ti. Je to nejvýkonnější verze nové jedničky s pohonem předních kol.

O mezigenerační změně koncepce řady 1 byly popsány už stohy papírů, tudíž nemá cenu se tímto tématem dlouho zaobírat. Jen připomeňme, že s novou generací je “jednička” postavena na platformě preferující přední kola (vyšší verze mají xDrive) a motorový vrchol představují přeplňované čtyřválce.

Absolutní vrchol řady - M135i xDrive - se nám představil už před časem a dokonce jsme jej již otestovali v tradičním týdenním testu. Novinka v podobě 128ti s motorem BMW TwinPower Turbo bude posazena pod vrcholovou čtyřkolkou, avšak nad “běžnými” benzinovými dvoulitry. S výkonem 195 kW (265 k) a stovkou za 6,1 sekundy půjde o předokolkový mnichovský vrchol.

Vyjma výkonného motoru se 128ti (Turismo Internazionale) odlišuje i v dalších aspektech. Máme se těšit na drobné úpravy exteriéru a interiéru, což naznačuje maskovací fólie zakrývající vybrané prvky na prototypech v přiložené fotogalerii. Kromě toho mnichovští přepracovali zavěšení a zapracovali na řízení, aby z vozu byli nadšeni především sportovně orientovaní řidiči. Vpředu najdeme samosvorný diferenciál Torsen a M sportovní podvozek je nižší o 10 milimetrů.

BMW 128ti přijíždí standardně s osmistupňovou samočinnou převodovkou, pro což mají tvůrci dva zásadní důvody. Tím prvním je fakt, že šestistupňový manuál by se ekonomicky nevyplatil. BMW říká, že by o něj podle průzkumu neměla zájem ani třetina potenciálních zákazníků. Tím druhým je boj s emisními normami, na které se dá automat “naladit” podstatně snadněji. Oproti čtyřkolce M135i xDrive je novinka o zhruba 80 kilogramů lehčí, pohotovostní hmotnost vozu činí 1520 kg.

Sami jsme zvědavi, jak si BMW mezi zajetou předokolkovou konkurencí povede. A na odpovědi už nebudeme muset dlouho čekat. Aktuálně se pilně testuje na okruhu Nürburgring a v jeho okolí, první vozy se na trhu objeví v listopadu letošního roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (54)

Doporučujeme

22. 9. 2020 23:47
120i vs 128ti
Tretia generacia bmw1 ma portfolio benzinovych motorov 118i - 3valec/1500cm/140k/cca25.000,- € alebo M135i - 4valec/2000cm/306k/cca45.000,-€ Medzitym nic, takze ak nechcem 3valec mam moznost akurat M135i ktore nie je rozhodne lacne. Cakal som, ze sa skoro objavi 120i klasicky 4valec cca.180k kde by bola urcite lepsia cena. Namiesto toho po roku a pol prichadza 128ti ??? kde bude cena samozrejme vysoka.
Nerozumiem tomu preco sa 120i neobjavilo, zvlast ked tento motor je v dvojkovom rade. Alebo sa objavi az pri facelifte?
Avatar - iudex
18. 9. 2020 12:09
Re: Přímý
Pozri sa na to inak. Chceš si kúpiť hotheč do 300k. Máš na výber od Hyundaiu i30N cez GGTI po Megane RS. A do toho pribudne BMW. Podobné parametre a dynamika, skrátka priamy konkurent, oproti nim však ide o prémiu a máš image značky. Ak bude cena podobná, kúpiš si Renault alebo BMW? Hyundai alebo BMW? Ako to bude vnímať okolie, keď prídeš na Hyundai a ako, keď prídeš na BMW? Tu hľadaj argumenty.
18. 9. 2020 06:05
Re: Predokolka BMW
Srovnávat předokolku se zadokolkou a poměřovat to s SUV? To fakt neumím.

Většině zákazníků stačí FWD 1er. Píšu, že si osobně neumím představit, proč bych měl FWD sportovní verzi BMW chtít. Je tu Golf, i30, CTR... BMW pro mě znamená něco jiného než čekání až mě ze zatáčky vytáhnou přední kola.
18. 9. 2020 06:01
Re: Predokolka BMW
Krindy pindy...furt dokola. Bylo to myšleno spíš ve smyslu, že preferuji jiný typ aut pro zábavu.
Umět jezdit? Čím víc najezdíš, tím víc mezer ve svých schopnostech objevíš. Pokud to není téměř denní chleba, pak umět jezdit je velmi široký pojem a nesmírně klamavý.
18. 9. 2020 04:27
Re: Predokolka BMW
Znovu zopakuji, viděl jsem tě jezdit, jezdíš na okruhu, nepochybuju, že jezdit umíš. Klidně to přiznám. Ale hraběcí řeči typu "to naprosto nechápu" a kolegovo podkuřování "no ale ty už jsi úplně někde jinde"...
Dobrý řidič zajede s předokolkou, zadokolkou, se čtyřkolkou. Není to moje gusto, ale respektuju to. Je víc disciplín motorsportu.