BMW poodhaluje 128ti. Ostrou předokolku testuje na Ringu
Mnichovská automobilka uveřejnila sadu fotografií připravovaného BMW 128ti. Je to nejvýkonnější verze nové jedničky s pohonem předních kol.
O mezigenerační změně koncepce řady 1 byly popsány už stohy papírů, tudíž nemá cenu se tímto tématem dlouho zaobírat. Jen připomeňme, že s novou generací je “jednička” postavena na platformě preferující přední kola (vyšší verze mají xDrive) a motorový vrchol představují přeplňované čtyřválce.
Absolutní vrchol řady - M135i xDrive - se nám představil už před časem a dokonce jsme jej již otestovali v tradičním týdenním testu. Novinka v podobě 128ti s motorem BMW TwinPower Turbo bude posazena pod vrcholovou čtyřkolkou, avšak nad “běžnými” benzinovými dvoulitry. S výkonem 195 kW (265 k) a stovkou za 6,1 sekundy půjde o předokolkový mnichovský vrchol.
Vyjma výkonného motoru se 128ti (Turismo Internazionale) odlišuje i v dalších aspektech. Máme se těšit na drobné úpravy exteriéru a interiéru, což naznačuje maskovací fólie zakrývající vybrané prvky na prototypech v přiložené fotogalerii. Kromě toho mnichovští přepracovali zavěšení a zapracovali na řízení, aby z vozu byli nadšeni především sportovně orientovaní řidiči. Vpředu najdeme samosvorný diferenciál Torsen a M sportovní podvozek je nižší o 10 milimetrů.
BMW 128ti přijíždí standardně s osmistupňovou samočinnou převodovkou, pro což mají tvůrci dva zásadní důvody. Tím prvním je fakt, že šestistupňový manuál by se ekonomicky nevyplatil. BMW říká, že by o něj podle průzkumu neměla zájem ani třetina potenciálních zákazníků. Tím druhým je boj s emisními normami, na které se dá automat “naladit” podstatně snadněji. Oproti čtyřkolce M135i xDrive je novinka o zhruba 80 kilogramů lehčí, pohotovostní hmotnost vozu činí 1520 kg.
Sami jsme zvědavi, jak si BMW mezi zajetou předokolkovou konkurencí povede. A na odpovědi už nebudeme muset dlouho čekat. Aktuálně se pilně testuje na okruhu Nürburgring a v jeho okolí, první vozy se na trhu objeví v listopadu letošního roku.