Když nepočítáme Porsche s motory vpředu, kterými mnozí dodnes pohrdají, představuje původní Boxster cenově nejdostupnější cestu, jak si pořídit opravdové porsche za cenu nejlevnější nové fabie. Je tu však jedno ale...
944 S2 jsem měl také, robustnost byla oproti Boxsteru lepší, ale co do kvality provedení interiéru, kufru, motorového prostoru je znát ještě "stará" Porsche výroba vs nová https://moje.auto.cz/…urbo/mazlik.html
S2 byla dravější než Boxster, ten naopak lepší na okreskách v zatáčkách
Ceny servisu u 944 vs Boxster, ceny 350kč/hodina ideál, díly jsem sháněl z USA, vyšli lépe jak z Evropy (na 944) u Boxstra díly podstatně dražší, většina hlavních defakto z 911, bohužel jak motor, tak IMS byl problém až do roku 2008, což je 10let! od výroby prvního Boxstra V autě se točí 15l chladící kapaliny, vodní pumpa je z 911 uprostřed, expanzka vzadu a dva chladiče v rozích vepředu. Chladiče reznou, potrubí teče, vodní pumpa vydrží max 200 000 km a zadní expanzka také vždy praskne kolem 10 roku. Drahé tlumiče, dříve i kotouče a destičky, drahá spojka, pumpa. Plátno střechy cca 80 - 100 000 Kč nové podle generace (slída, sklo) mechanismus střechy se také rád kazí. Díky motoru uprostřed horší kontrola motoru, jde udělat sklopením střechy do cca poloviny a rozebráním zadní části a tak se člověk dostane k horní části, u spodní části se musí oddeklovat spodek auta, vše je zakrytováno, takže i úniky palin mohou téct od jinud než z místa původu.
Chtěl jsem si koupit 2 generaci Boxstera, ale problematický servis v ČR a ceny dílů mě od srdcovky zahnali k americe a vyhlížím Charger nebo Challenger po faceliftu s Hemi motorem
Taková bohužel není, tedy v této generaci, přišla až s Caymanem, ale jinak souhlas.. pro mne je Cayman S asi nejideálnější verzí Porsche, není tak obrovské, ale pořád je to Porsche :)
;-) Včera jsem měl pokec se známým, který si nedávno koupil Vette C7 Z06. Má to samozřejmě targu a rovnou říkal, že se sundaným dílem střechy je to tak na korkování ve městě nebo max do 90. Na dálnici mu to ve 110 vytáhlo bundy zpoza sedaček :-)
Krasne receno. Pro bazarnika kovboje. Jedno jsem potkaval pred deseti lety na kladne. Uz tehdy byli ceny podezrele nízko. Mel to mladej kluk, korzoval vsude kde se neco delo. A pak se neco událo v motoru, cink prásk a od ty doby to bylo na prodej
Tyjo tady ty nazory i samotny coanek maji spoustu chyb. A jako stastny majitel boxsteru muzu rict, ze je poznat, ze pisalek v tom urcite nejezdil a psal to od stolu. Taky mam 2.5 a jsem spokojen jak s vykonem tak jizdnim projevem. Zvuk je paradni.
Jizdni vlastnosti jsou uplne jinde nez u srovnavanych roadsterech a podobnych vozu.
Naklady na udrzbu a servis nejsou ani zdaleka takove jako pise Martin 911turbo. Reknu to tak. Jestli uz mam na podobnou vikendovou radovanku, tak uz sakra neresim, ze dily stoji o 20%vic nez na jine auta. Mel jsem slk a skoro jsem mel z4 .. takze opravdu mohu porovnavat a ne jen polemizovat.
A vubec ... nechce se mi tu argumentovat a vysvetlovat nektere reci to tu padly... a hlavne v clanku. Jsou dost vedle.
cílová skupina je někdo, kdo si chce zkusit, jak funguje aktivní řízení RWD káry, ví že chce Porsche a nechce se nechat hned zabít v 911.
A že je Boxster neatraktivní? Z jakého pohledu? Že dozadu nenaložím děcka? Ty se přeci nechávají u babiček. Nebo máš na mysli že je designově neatraktivní? To je silně subjektivní hodnocení. Je to sportovní Porsche? Je. A tak to spousta lidí vnímá.
A co se týče historického potenciálu - podívej se na 912, 914. Na 912 jsem koukal cirka 5 let zpátky. Krásný kus za půlmíč. Dnes? Mega a ani nemrkneš. 914? To nikdo nechtěl, zachovalé kusy se prodávaly kolem 300t Kč. Dnes? 800-900t Kč. Pravda, Boxsterů se vyrobilo víc, ale tím jak je spousta lidí bere jako plevel, tak končí na vrakovištích. A čím méně jich bude v super stavu, tím víc poroste jejich cena.
Prosím redakci o opravu. Motory 2.7 162/168kw nemají 6-ti stupňovou převodovku, ale 5-ti kvalt z 2.5. 6-ti kvalt přišel až s faceliftem druhé generace 987.2 v roce 2009.
Jinak já mám už 10let Boxster 2.5 a v praxi vám na okresce 2.7 neujede ani o metr, S-ko 3.2 už ano, ale popravdě čekal bych daleko větší rozdíl.
Vidim to podobne. Ja osobne kdybych chtel dvoumistny roadster kolem tech 250-300k, tak jdu do 350z. Ja vim, ja vim, jina koncepce atd., ale na tom u krouticiho se roadsteru nezalezi, a ten zvuk! Plus by mel byt 350z relativne jednoduchy, spolehlivy. Akorat celkem zere.
1st get Boxster skutecne pouze pokud bych chtel za kazdou cenu Porsche...
svojho času istý dokument, kde sa rozoberala história Porsche a akým spôsobom prebiehala výroba. Podľa toho tá zmieňovaná kvalita stúpla po angažovaní inžinierov z Toyoty, ktorí nastavili technologické, logistické a kvalitatívne štandardy podľa toto čo celé desaťročia pilovali u seba v Japonsku. V tomto kontexte potom veta : " Ona restrukturalizace výroby měla i vedlejší dopad, a sice pokles kvality a spolehlivosti." vyznieva značne rozporuplne. Aj u Porsche proste stále platí : Kto chce mať opicu, musí mať na banány. :-)
Sko ma dokonca brzdy z 911. Kadopadne, 2 miestny kabriolet je o nicom, radsej E46cabrio, popripade B7 cabrio s 1.8t + chip, odost viacej miesta. Ani u jedneho niesu potencionalne investicie v cene samotneho auta. nehovoriac o tom ze motor ulozeny v strede znamena ze servisovat to nebude taka lahoda.