Tak dokud někdo nevymyslí tu jadernou fúzi, tak ano. Jinak elektrolýza je pro průmyslové použití zcela nevhodná (extrémně drahá) a hodí je jen pro laboratorní účely pro výrobu malých množství.
Tak ono to není specifikum jenom ČR a Unipetrolu, všude na světě se vodík vyrábí z ropy nebo z CNG, takže jeho největšími propagátory jsou ropná a plynárenská lobby (přechodem na vodíková auta by spotřeba ropy vzrostla 3-4x) a pokud existují vodíkové plnicí stanice, tak jsou výhradně provozované těmito giganty a stejně tak všude, kde vznikly, tak to bylo díky dotacím.
...ale neni palivem pritomnosti. Vodik bude v autech davat smysl az se vyvine technologie pro kontrolovanou jadernou fuzi a zmensi se natolik, ze se do toho auta vejde.
A už si vyřešil, kde vezmou děděčkové a babičky na nové topení, když od října Praha zakázala topení uhlím vč. briket a koksu a to samé chtěj do dvou let zakazat další nebo minimálně přikázat vyměnit kotle vyrobené do roku 2000(2002).
Jak to budou měnit lidi, kterým zbyde z důchodu 500 Kč měsíčně?
Už jste to vyřešili kluci zelený bolševický nebo je vám to fuk a necháte lidi zdechnout hlady a zimou :-)
Fakt je vo všetkom je lepší?
Ekonomické ukazovatele? Mizerné.
Ekologickosť výroby? Výroba z ropy alebo s veľkou spotrebou elektriny.
Nároky na skladovanie a distribúciu? Extrémne.
To sú praktické dôvody, žiadny strach z nového alebo odmietanie z nejakého princípu.