Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Velké emisní rošády v řadách Renaultu. Tyto motory brzy nepořídíte

V boji s emisními normami padlo už mnoho pohonných jednotek a nejrůznějších konfigurací, jiné se musejí značně přizpůsobit. Trend se nevyhnul ani francouzskému Renaultu.
Zpět na článek
Avatar - _Karel_
26. 9. 2020 14:30
Re: Emise
Jakože nafta v Kadjaru nebo čtyřválec nad 67kw v Cliu byly zbytečné a ojedinělé motorizace?
Avatar - _Karel_
26. 9. 2020 13:57
Emise
Nemá asi cenu se tu po tisíci vypisovat o pab1bech v EU. I když neplánuji koupi Renaultu, vzteky bych skřípal zubama. _Rencek je ve sračkách, a klidně zbaví svoje modely zajímavých motorizací.
26. 9. 2020 18:38
Re: Emise
"Asi ano, ale pro kolik? Pět procent? Deset? Většina lidí kupuje litrové verze."
..vies to podlozit cislami,alebo zas len vyplod: "jeden Blue sun povedal"?
26. 9. 2020 13:13
Poroučet dokáže kde jaký .....
Jako psali přede mnou, škoda řeči. Já si myslím, že ti úředníci by potřebovali vrátit zpět do obyčejného života. Nejraději bych jim dal do ruky lopatu a poslal pořádně makat, než vymýšlet hovadiny. Je to jako v mém bývalém zaměstnání, nebylo týdne aby nějaký člověk z kanceláře nevymyslel nějakou hovadinu. Jako nástrojař mechanik na formách ve VFC Barum jsem jenom slyšel, proč ten odlitek neopracujete pořádně a na poprvé. Že je tam slévárna ze středověku a lidi už dělají za hranicí lidských schopností to manuálně opracovat, to je jim jedno. Jen se zmůžou na větu, když se ti to nelíbí, běž. Úředníci rádi poroučejí, ale ať ukáží své umění a udělají výkonný a zároveň ekologický motor. Zbytek světa na to sere a Evropa to má zachránit. Bych chtěl vědět v jakých autech jezdí lidi co pořád tlačí na snižování emisí, jaké mají parametry.
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2020 12:31
Awsome
Tohle snad ani nepotřebuje komentář. 1.0 TCe byl do Clia a zřejmě i Capturu výborný motor s odpovídajícím výkonem. Ale 67 kW je na Captur zoufale málo a do Clia jako vrchol nabídky, kromě drahého hybridu, špatný vtip. Clio TCe 130 bylo asi to nejlepší, co se dalo koupit, a do budoucna bych o něm přemýšlel. Tolik k Hamunině teoriím, že máme a budeme mít všichni na výběr.
26. 9. 2020 16:16
Re: Emise
Co to je za debilní elektrohujerovskou otázku?! :-O
Avatar - miromen
26. 9. 2020 14:20
Re: Emise
Jo tady nejde o nějaky renault, ale komplet evropsky automobilovy trh. A prostě zde mě nenapadaji žadna slušna slova než jen, že jsou to z.mrdi.
A nevim jake jsou možnosti, ale pokud nějaka je tak by se měly spojit automobilky a tvrdě přistup EU bojkotovat.
26. 9. 2020 16:19
Následky EU "eko"terorismu v praxi!
Velice by mě zajímalo, kde je ten místní "odborník", co tady furt kydal ty svá "moudra", že nové absurdně nízké emisní limity CO2 pro evropské trhy nebudou pro automobilky ani jejich zákazníky žádný problém?! Kde jsi, ty ulhaný ekomarxistický Hamuno?!! Umíš vůbec číst, ty zelený pidimozku?!! :-O :-( :-( :-( :no:
27. 9. 2020 11:04
Re: Renaultí bída
Kde si prišiel na 65 k? Píše sa o 67 kW a to je cca 90 k. Píšeš ako keby magistrála bola preteková dráha. Svižný tam viem byť aj so slabším motorom, problémom sú skôr vodiči, ktorí nie sú schopní plynule jazdiť a často sa mi stáva práve to, že prekáža a zmätkuje podstatne silnejšie a rýchlejšie auto ako je to moje. Ja mám 75 kW (100k) v aute s váhou cez 1,5 tony, žiadna sláva to nie je, ale rozhodne sa na ceste necítim nejak hendikepovaný, a nie som brzdou ani hustej premávky v rýchlostiach 80-100 km/h. Stále vám niektorým nedochádza, že max. výkon je len číslo, pri bežnom jazdení málokedy dosiahnuteľné. Ak Renault znížil max. výkon motora, tak to automaticky neznamená, že auto bude mať horšie výkony, naopak, v najpoužívanejšom spektre otáčok na tom môže byť lepšie. Už konečne ľudia pochopte, že dôležitejší ako max. udávaný výkon, je priebeh krútiaceho momentu.
26. 9. 2020 23:07
Re: jedna trojka
Ale žijeme v reálnom svete, nie v ideálnom.
26. 9. 2020 16:04
Re: Stačí
Áda asi nedával pozor v matematice a čtení.
Renault Clio 1.0 TCe 74 kW. Emise CO2: 100 až 107 g/km.
Renault Clio 1.0 TCe LPG 74 kW. Emise CO2: 94 až 100 g/km.
Renault Clio 1.5 dCi 85 kW. Emise CO2: 95 až 101 g/km.
26. 9. 2020 16:32
Re: Následky EU "eko"terorismu v praxi!
Očekávám, že jakmile automobilky na konci roku 2020 zjistí, že i přes různé restrikce v modelové nabídce dostanou od EU brutální pokuty za překročení emisí CO2, tak se budou dít ještě horší věci. Některé japonské automobilky, nebo třeba i Ford si můžou vyhodnotit, že v Evropě nemají šanci prodávat se ziskem.
Avatar - _Karel_
26. 9. 2020 21:45
Re: Renaultí bída
A tím spíš, když je řeč o malých motorech.
Avatar - _Karel_
26. 9. 2020 20:16
Re: Emise
"Mluvil někdo o zbytečných nebo OJEDINĚLÝCH? Nemluvil, že? Tak proč plácáš takovou kravinu? "
"Pět procent? Deset? VĚTŠINA lidí kupuje litrové verze"
No coment.
Avatar - _Karel_
26. 9. 2020 19:03
Re: Emise
:D Takže "Většina kupuje litrové verze" ale naznačit, že čtyřválce jsou ojedinělé jsi rozhodně nechtěl, to jsem si já hloupě vysvětlil. Ty máš dost.
26. 9. 2020 20:43
Re: jedna trojka
Ver tomu, že áno. Alebo si myslíš, že oni sú tí analfabeti a ty odborník? Vychádzajú z čísiel a majú svoju stratégiu, ty argumentuješ svojou predstavou a teoretickým záujmom. Čo má väčšiu váhu?
26. 9. 2020 18:59
Re: jedna trojka
Neviem, prečo tie protesty, myslíš, že to v Renaulte nemajú spočítané a vedia menej než my? Proste potrebujú zúžiť ponuku a zmenšiť počet verzií aby nejaké to euro z nákladov ušetrili. Takže niektoré verzie zarežú. Ak z predaných Renaultov Clio je väčšina s najslabším motorom, a povedzme nejakých 10-15% s motorom 1,3, a drvivá väčšina z nich sa predá s dvojspojkou, hádaj, čo zrušia? Súčasnú generáciu už nezaujíma, koľko valcov má motor, akú má charakteristiku a koľko koní pod kapotou. Je im ukradnutá manuálna prevodovka, lebo s ňou a spojkou jednoducho narábať nevedia a ani sa to nechcú učiť. Zaujíma ich konektivita a to je tak celé. Hlavne keď si do toho sadnú, aby ich to previezlo z miesta na miesto, najradšej by boli, keby to šlo ovládať cez mobil. Tých, čo radi jazdia a chcú si to užiť, je stále menej a menej. Automobilky budú vyrábať a ponúkať to, čo predajú, nie čo stále sa zmenšujúca skupina kupcov a bykupcov považuje za dobré. Dnes si už neviem ani predstaviť, že by prevodovovka nemala napr. synchróny a pri radení by by si musel dvakrát vyšlapávať spojku a dolu to dávať s medziplynom... To by dnes kopa ľudí radšej nejazdila... Raz som to učil kolegu z práce, lebo si chcel skúsiť, ako to voľakedy bolo, a to si mal vidieť. Relatívne skúsený šofér, a čo dokázal robiť za zmätky, chytal som sa za hlavu.
Avatar - WinDiesel
26. 9. 2020 14:42
Re: Stačí
Vykládej to rendlíku. A přitom jejich 1,5 jsou vyladěné a výborné motory.
Výsměch.
Zdá se mi že automobilky soutěží ve snižování prodejů - a daří se jim !!! cca 30% za rok 2020, v roce 2021 dalších 20%.
Myslím že si někdo hodně koleduje o krach.
26. 9. 2020 18:30
Re: Emise
No a to to přelidnění kvůli idiotské přistěhovalecké politice západních vlád ještě zhoršuje trpěná (a leckdy dokonce i podporovaná zločinnými levičáckými neziskovkami) nelegální migrace statisíců muslimských nájezdníků. Většina z nich se nikdy nezačlení a naopak budou vyžadovat, aby se jejich ujetým muslimským zásadámm přizpůsobilo původní obyvatelstvo. A jejich ženy budou mít cca tak 5x větší porodnost, než bílé Evropanky... :-O :-( "ˇÚžasná" perspektiva do budoucna! :-( :-( :-(
Avatar - Ada je zase tady
26. 9. 2020 13:14
Další vývoj
"Kadjar, jenž rovněž přijde o naftové motory a s ním i možnost pohonu všech kol."

A proč by si to potom ještě někdo kupoval? Dalším krokem bude krach té firmy na kreatury. Škoda, že to trvá tak dlouho. Ty nekvalitní křápy na trhu nikomu chybět nebudou :-!
Avatar - Ada je zase tady
26. 9. 2020 13:08
Stačí
zakázat všechny benzínové motory a emise CO2 z provozu osobních vozů klesnou o třetinu :-!
26. 9. 2020 23:21
Re: jedna trojka
Nižšie marže a vysokoobrátkový tovar môžu byť lepším biznisom ako kusovky s vysokou maržou, čo myslíš? ;-) Dokazujú to aj predaje luxusných alebo športových áut voči mainstreamu. Zdá sa, že s krízou posledných rokov a Covidom posledných mesiacov sa táto hranica posúva nižšie a nižšie vysokou rýchlosťou.
26. 9. 2020 23:08
Re: Re: jedna trojka
No, možno to ani nie je taká zlá myšlienka... Akurát si myslím, že nehôd by skôr pribudlo. Ľudia si dnes viac trúfajú ako kedysi a hrnú sa aj do vecí, na ktoré nemajú. A kým chlapec pred zákrutou podradí zo štvorky na trojku, bude už dávno za zákrutou - v priekope. :D
27. 9. 2020 10:48
Re: Renaultí bída
Ale však o tom tu píšeme. Záujem o také auto je proste minimálny. Nie je divné ak výrobca uprednostní vo svojej ponuke to, čo sa lepšie predáva. Väčšina silný motor v malom približovadle nepotrebuje, menšina sa holt musí prispôsobiť alebo sa poobzerať po inom aute.
27. 9. 2020 11:08
Re: Tvl to je masakr
Zhoršení 1,0? Ja by som hneď tak flintu do žita nehádzal. Podľa mňa ide o priblíženie vlastností motora mestskej premávke, číslo max. výkonu nie je v tomto prípade dostatočne vypovedajúce.
Že príde malý Renault o najsilnejší motor je nepríjemné, ale z hľadiska výrobcu asi nie, nepredáva sa ich zrejme toľko, aby sa im ho oplatilo držať v ponuke. Môže za to sám trh, síce silné motory chceme, ale nekupujeme ich, v tom je zakopaný pes.
Avatar - _Karel_
26. 9. 2020 18:27
Re: Emise
Ok, sorry, budu se do budoucna snažit vyvarovat reakci na tebe. Vyhnu se tak nepochopení, nebudu si myslet, že bys se vší vážností nepoložil tak hloupou otazku, jako "pro koho by v Cliu byl zajímavý 1,3tce".
26. 9. 2020 18:24
Re: Awsome
Možné je ešte aj to, že informácie v tomto článku nie sú na 100% presné.
Avatar - WinDiesel
26. 9. 2020 14:46
Re: Další vývoj
Diesel nediesel, absolutní souhlas.
Přijdou o 1/2 až 2/3 nabízených verzí modelu. 4x4 chce dnes každý. Místo 4x4 v dieselu dostanou 4x2 v užraném benzínu nebo šíleně drahý PHEV.

A jásají nad 20 000 prodanými EV namísto 300 000 dříve prodaných benzínů/dieselů.
26. 9. 2020 23:13
Re: Renaultí bída
Predbiehaš bežne s plynom na podlahe pri 5000 otáčkach? S malým autom určeným primárne do mesta? Koľkokrát sa také niečo pritrafí? Nepíš mi tu rozprávky, prosím ťa... Vy ste tými koňmi priamo posadnutí, ľudia. Ak potrebujem výkon a rezervu na predbiehanie, nekúpim si predsa mestský crossover alebo B-kompakt...
26. 9. 2020 20:36
Re: Emise
Myslím, že má pravdu. Na toto som sa pýtal v predajni Citroenu, keď som kupoval C3 manželke. Odpoveď? Atmosférická 1.2 s výkonom 61 kW je skoro vo všetkých C3. S iným motorom tak 1 z desať, alebo aj menej. Možno v Nemecku alebo iných krajinách, kde je kúpna sila predsa len väčšiam bude ten pomer iný, ale aj tam ľudia šetria, hlavne ak ide o malé približovadlo, ktoré z mesta často päty nevytiahne.
26. 9. 2020 18:27
Re: Další vývoj
Ak vezmem v úvahu, že ty a tebe podobní to nie ste, tak potom samí solídni inteligentní ľudia.
Avatar - pradeda777
26. 9. 2020 16:30
Re: Emise
O tom, že by se měly automobilky ekofašistům a neomarxistům v Bruselu postavit tu píši již roky. Bohužel to vypadá tak, že se ekofašistům prostřednictvím levicového školství podařilo vymýt mozky pěkné řádce lidí, kteří jsou teď jak ve vedení firem, tak i ve vysoké politice.... :-(
Avatar - WinDiesel
26. 9. 2020 14:49
Re: Emise
Naši předkové používali přiléhavá označení, místo krátkého "z.mrdi" byli úředníci označováni jako "zahnojení zvyjebení vyližprdi".
Všimni si že mi to žádný google vymazávač ani autoczhlídačkorektnosti nevymaže :-)
Avatar - wakantanka
26. 9. 2020 20:52
Re: Re: jedna trojka
Čím ďalej tým viac mám pocit, že tá prevodovka bez synchronov by bola liekom na dve veci. Jazdilo by menej áut, teda emisie by klesli. Ubudlo by nehôd, pretože nemehlá by za volant nesadali. Jasne, absurdná predstava, ale nedalo mi. :)
26. 9. 2020 17:31
Re: Další vývoj
To se docela divim. Kadjar je už docela velké auto a diesel by byl u mě alespoň volba číslo 1. Vždyť Peugeot 3008 se prý prodává hlavně v dieselu.
Avatar - twistedTSD
27. 9. 2020 11:48
Re: Renaultí bída
Ano, předjíždím klidně s plynem na podlaze v 5000 otáčkách. S malým autem a právě proto, že výkonovou rezervu nemá. Proč bych to měl dělat jinak? Přijdu si tu zase jak na fóru o vaření.
26. 9. 2020 21:06
Re: jedna trojka
Je jedna divná predstava, na ktorej bazírujú aj mnohí naši obchodníci. Počítajú so skutočnosťou, že väčšia marža = vyšší zárobok. Ale to platí jedine v prípade, že to s tou väčšou maržou predáš. A to je dnes otázka. Hodnotnejší tovar na sklade ti veľmi neosoží. Mnohí už prišli na to, že točiť viac tovaru s nižšou maržou môže byť lepší recept na dobrý obchod.
26. 9. 2020 17:30
Re: Emise
Ono je na to potřeba se podívat z vyšší perspektivy. Regulace EU vytvářejí bariéry pro mimoevropské výrobce. Klasicky třeba protlačování dieselů od 90. let do aféry dieselgate. Japonský, korejský, či americký automobilový průmysl diesely pro osobní auta neuměl. Pro evropský automobilový průmysl to byla výhoda a proto to podporoval. Bezpečnostní normy, normy na CO2 atd. ... to vše vytváří specifika evropského trhu, které umožňuje evropskému průmyslu mít konkurečnní výhodu. Proto nejsou proti tomu.
26. 9. 2020 16:29
Re: Další vývoj
1) Renault prodá v Evropě cca 100 tisíc Kadjarů.
2) Kadjar se více prodává v benzínových variantách. Třeba v Německu, kde se prodá zhruba 15 tisíc Kadjarů ročně, tvoří diesely jen cca 15 % prodaných Kadjarů, u nás je to zhruba taky tak. Ani Francie už není, co bývala. Od té doby, co tam o něco zvýšili spotřební daň z nafty, už diesel není volbou číslo 1. A to díky protestům žlutých vest bylo další zvýšení spotřební daně z nafty prozatím odloženo.
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2020 21:41
Re: Renaultí bída
WTF? Výkonovou špičku využívám při předjíždění, napojování a kdykoli, kdy jedu ostřeji.
26. 9. 2020 19:21
Renaultí bída
Tohle je zoufalost, bude je to stát zákazníky. Nejprodávanější motor Clia a Capturu 1.0TCe jen se 67kW a 160Nm? To jako vážně? :-( 1.3TCe jen s automatem, no to je síla...
Avatar - _Karel_
26. 9. 2020 16:44
Re: Emise
Ty jsi snad nenaznacil, že nejsou pro nikoho zajímavé?
26. 9. 2020 17:28
Re: Emise
Východní a střední Evropa zatím docela odolává, ale jak dlouho?!! :-O :-O :-O
26. 9. 2020 20:55
Re: Renaultí bída
Ja fakt týmto nárekom nerozumiem. Ak sa nemýlim, tak súčasný 1.0 TCe má max. výkon 100k/74 kW a 160 Nm.

https://img.autoviny.sk/…b17f39906b8c.jpg

Nový má mať 67 kW a ROVNAKÝ krútiaci moment. Kedy konečne ľudia pochopia, že udávaný výkon je len špička v bohvieakých otáčkach (v prípade TCe100 to je 5000), reálne prakticky nepoužiteľná? Mohli len upraviť charakteristiku motora, krivka krútiaceho momentu môže byť plochejšia a ponúkať viac sily v nižšom spektre otáčok, kde sa dá lepšie využiť. Tým pádom aj číslo označujúce maximálny výkon bude nižšie. Reálne ale bude v nižších otáčkach ťahať lepšie...
Avatar - Blue Sun
26. 9. 2020 19:48
Re: Emise
Většina, ne všichni. Takže dost máš zjevně ty.
Navíc pomíjíš takovou drobnost, jako že omezení se týká jen vybraných trhů, tedy asi opravdu tam, kde o ty motory není zájem v rozsahu zajišťujícím dostatečný zisk.
A když se tak dívám na nabídku ostatních... VW jede jen v litru, PSA má jen dvanáctistovku, Hyundai jede v litru, poslední mohykáni větších objemů jsou z Japonska...
Avatar - Blue Sun
26. 9. 2020 16:51
Re: Emise
Ne. Já se zeptal, pro koho jsou zajímavé. Z jakého pohledu je bereš za "zajímavé". Nemůžu za to, že si to hloupě vykládáš úplně jinak.
Avatar - Blue Sun
26. 9. 2020 18:31
Re: Emise
OK, takže odpovědět neumíš. A přitom je to tak jednoduché, jako vždycky. Je zajímavý pro místní diskutéry? Bezpochyby. Je zajímavý pro kupující? Asi ano, ale pro kolik? Pět procent? Deset? Většina lidí kupuje litrové verze.
Avatar - Blue Sun
26. 9. 2020 16:27
Re: Emise
Mluvil někdo o zbytečných nebo ojedinělých? Nemluvil, že? Tak proč plácáš takovou kravinu?
Avatar - twistedTSD
28. 9. 2020 00:41
Re: Renaultí bída
Ale no tak. Za papírových 7 kW se v minulosti u atmosfér připlácelo.
27. 9. 2020 21:48
Re: A nejsmutnější na tom motorovém maskaru je...
Bacha na to - dnes sa už aj ekonomické dôvody hodia radšej na ekológiu, len aby povesť značky utrpela čo najmenej. Aj keď euroúradníkov nebránim, kritika na ich adresu je plne oprávnená.
26. 9. 2020 20:46
Re: Další vývoj
Ono záleží na cenové politice, struktuře zákazníků (soukromí zákazníci vs. fleet), pověsti typů motorů u dané automobilky a podobně. Peugeot 3008 se u nás i v Německu více prodává v benzínu, ale převaha je jen mírná.
27. 9. 2020 21:46
Re: Renaultí bída
Ale figu ti zoberie. Uvažuj hlavou, nie zadkom. Výkon pri 5000 otáčkach a spotrebe možno niekde medzi 15-20 litrami ti pomôže prd. Hlavne u turba, kde to pekne ťahá pri podstatne nižších otáčkach bez zbytočného jačania motora. Jedno číslo a všetci ste z neho celí posratí.
Avatar - kari.laz
27. 9. 2020 10:01
Tvl to je masakr
Osekání 1,3 TCe, zhoršení 1,0 a skvělý RS totálně zabíjí povinným automatem. :no:
Mám čím dál tím větší pocit, že na tom nejvíce vydělá prozatím Hyundai. I30 s 1,5T s manuálem, i30N manuál i pro šampóny automat.
Nabídka na Evropském trhu jde totálně do kopru.
27. 9. 2020 08:52
Nevadí
Pokud hrozí, že vámi vyhlídnutá motorizace nezůstane po těchto inovacích v nabídce, raději vyrazte k nejbližšímu dealerovi. Skladové zásoby se budou tenčit… :-) :-) :-)

Tak si koupíme něco jiného a Rencek půjde na buben :yes:
Avatar - _Karel_
26. 9. 2020 20:55
Re: jedna trojka
:yes: Nejlíp se vydělávají peníze prodejem těch nejlevnějších motorů.
Avatar - Ada je zase tady
26. 9. 2020 18:00
Re: Další vývoj
Je z toho dobře vidět, jaký typ zákazníků si ty křápy kupuje. Rendlík nebude nikomu chybět.
26. 9. 2020 16:15
Re: Další vývoj
Ne, to není pokrok, to je tragedie... :-O :-( :-( :no:
26. 9. 2020 17:30
Re: Stačí
Problem je v tom, ze hlucne diesely uz nikto nechce. Ludia uz rozmyslaju modernejsie.
26. 9. 2020 17:25
Re: Následky EU "eko"terorismu v praxi!
Pokud se tomuto emisnímu teroristickému šílenství včas nepostavíme, nakonec to skončí tak, že budeme EU platit i pokuty za to, že si dovolujeme dýchat (a že tedy vydechujeme "zlé" CO2)! Taková fantomasovská "daň za život".... :-( :no:
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2020 15:46
Re: Další vývoj
Ještě k tomu skončí Mégane RS s manuálem. To je fakt pokrok.
Avatar - Blue Sun
26. 9. 2020 12:39
Re: Awsome
Já přitom ani nevidím důvod, proč by měly benzinové motory oslabit, když Euro 6 temp a Euro 6 full se co do hodnot emisí neliší. Problém mají diesely, kterým se zrušila možnost překračovat limity v RDE cyklu.
28. 9. 2020 07:58
Re: Renaultí bída
Hitparáda možno nie, ale svoj účel plní dnešný oturbený litrík s tromi valcami podľa mňa lepšie ako bývalé atmosféry 1,3-1,4 litra. Turbo mení zaužívané zvyklosti. Litrový trojvalec s turbom kde-kto dáva do väčších áut. Takýto motor konštruktérom viac rozväzuje ruky, dokážu meniť jeho o.i. charakteristiku aj softvérovo a prispôsobiť ho aktuálnym požiadavkám pre každý model.
28. 9. 2020 06:53
Re: Renaultí bída
Pravdou je, že u těchto malých motůrků je zlepšení reakce na plyn v nžích otáčkách větším přínosem, než pár kW navíc v 5000 rpm. Ale obávám se, že ten litr prostě v nižších otáčkách nikdy hitparáda nebude.
28. 9. 2020 06:50
Re: Tvl to je masakr
1.5T už nemá manuál, ale "inteligetní manuál" se samočinnou spojkou.
28. 9. 2020 00:12
Re: Renaultí bída
Fakt ?to bežne ženieš na 5000 Auto po tebe by som teda nechcel.
28. 9. 2020 12:47
Re: Renaultí bída
Tak v malých autech smysl dává a už jsme si všichni tak nějak zvykli. Nižší střední je to znouzecnost, hlavně kvůli emisím a ceně již od :'-(
28. 9. 2020 07:56
Re: Renaultí bída
To je možné, ale sám uznáš, že nie je 7 kW ako 7 kW.
28. 9. 2020 00:00
Re: Renaultí bída
Ty si neskutočný. Máš to v tej dutej makovici fakt úplne vykradnuté... Tých papierových 7 kW nie si schopný postrehnúť, nie aby ti ešte chýbali, ty spravodlivo rozhorčený bojovník za spravodlivosť.
Avatar - xxc
27. 9. 2020 14:35
Re: Renaultí bída
A nie je magistrala pretekarska draha? Predsa kazdy preteka s casom, lebo nikto nevie cas ani hodinu. Inac suhlasim, so slabsimi motormi sa plny vykon vyuziva podstatne castejsie aj v meste.
27. 9. 2020 12:35
Re: Renaultí bída
"lépe pochodím s výkonnou atmosférou, která je dole mrtvá" - aspoň nepíš blbosti. Koľko malých áut disponuje výkonnou atmosférou? OK, pretekár ako ty potrebuje výkonné auto, tak holt musíš hľadať v inej triede. Bavíme sa ale o Cliu, nie? Renault vypúšťa silnejšiu 1,3, lebo sa mu Clio s ňou zrejme nevypláca, naproti tou 67 kilowattový litrík rozhodne nie je nijak poddimenzovaný motor. A vy tu podaktorí nariekate, ako keby tam dávali 40 kW atmosféru pre dôchodcov...
27. 9. 2020 00:46
Re: Emise
ano, ine normy boli vyhodou, ale stala sa z nich velka nevyhoda - maloktora zahranicna automobilka v EU seriozne posobi a vyraba - na prisne normy v EU doplatia automobilky, ktore su zavisle na predajoch EU, a to su vyhradne nemecke, francuzske a talianske automobilky...
27. 9. 2020 21:28
Re: Renaultí bída
Já zas vůbec nerozumím tobě. Výrobce ti jen kvůli debilním a nesmyslným normám softwérovým ustřižením výkonvé křivky sebere 7 kW a ty řekneš, že ti to nevadí a že většina lidí ten výkon nepotřebuje? Sorry, ale to je úplně absurdní uvažování! První, co bych udělal po koupi tohoto motoru by byla návštěva nějaké firmy s kvalitním chip tuningeme, aby dala vše do pořádku!
Avatar - SKAY
27. 9. 2020 10:12
Re: Renaultí bída
Proč nemít " kapesni raketu" i ve městě. Někdo nepotrebuje a nechce větší auto.
Avatar - 3_diamanty
26. 9. 2020 18:34
Re: Emise
je to tak..... tiez to nevidim nejako ruzovo...

rovnako som zvedavy v com bude o 18-20 rokov jazdit moj ( dnes este len 6 tyzdnovy ) syn...... ci to este budu aj nadalej normalne auta alebo to budu uz len nejake unisexove presklenne kapsule ovladane satelitmi alebo rovno mobilmi ... boze co len caka tie nase deti.... clovek maka snazi sa...chce len to najlepsie pre svojich potomkov a nakoniec aj tak stejne to ide do *** vsetko

a tak krasna bola europa este pred nejakymi 15-20 rokmi... a dnes? aby sa clovek bal vyjst co i len za hranicu domoviny ...
26. 9. 2020 17:31
Re: Následky EU "eko"terorismu v praxi!
Měli bychom si přiznat, že my sami nic nezmůžeme. Za 5 až 10 let, až se staneme tzv. čistými plátci, budeme stát přes stejným dilematem, jako poddaní Jejího veličenstva.
Avatar - WinDiesel
26. 9. 2020 14:39
Re: Awsome
a tak bude mít RSA vyšší CO2 v benzínech, to není překračování.
27. 9. 2020 08:54
Re: Renaultí bída
Malé auto ve městě - např. Praha - nemůže bát jen chcípák, ale potřebuje dostatečnou výkonovou rezervu např. při najíždění na magisrály a okruhy, i při samotné jízdě na nich a to i s ohledem na to, že se tam motají pomalu jezdící kamiony, nebo i rychle, vyber si. 65k je opravdu sranda.
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2020 21:34
Re: jedna trojka
Proto píšu, že by to tak fungovalo v ideálním světě, kde nabídka není řízena pokutami. Mě je víceméně jedno, jak to mají spočítané, dívám se na to primárně jako potenciální zákazník.
27. 9. 2020 12:39
Re: Awsome
Diesely muzou, pokud vim, nadale - EU6d - prekracovat emise RDE o 43%.

https://www.fleeteurope.com/…r-6c-and-6d-temp?…
27. 9. 2020 20:00
Re: Renaultí bída
Nie je. Už dávnejšie som ťa nazval somárom a nemýlil som sa. Takí jak ty by radšej nemali jazdiť aby neohrozovali okolie.
27. 9. 2020 19:59
Re: Renaultí bída
Tak toto rozporovať nebudem. Reagoval som hlavne na to, akú strašnú vec Renault robí, a jak ide kvôli takýmto zásahom do našej slobody do kopru... Robí len to, čo musí, aby prežil. Vyšší výkon je fajn, ale nie je to nevyhnutnosť, ako som sa tu dočítal. A hlavne som písal o tom, že s novým motorom, vykazujúcim maximum 67 kW, sa môže reálne jazdiť lepšie ako s predchodcom, ktorý mal o 7 papierových kW viac.
27. 9. 2020 12:09
Re: Awsome
Ale veď na výber máš a aj vždy budeš mať. Jedna z možností výberu je vyhnúť sa Renaultu veľkým oblúkom a kúpiť auto tam, kde ti motory vyhovujú viac :)
Avatar - twistedTSD
27. 9. 2020 13:16
Re: Renaultí bída
Pochopitelně jsem mluvil obecně a ne o malém autě. Nevím, proč bych měl hledat v jiné třídě, pokud si vystačím s malým autem a donedávna bylo normální pokrývat spektrum 70-110 kW. To díky emisnímu teroru končí a ty ještě děláš, jako by to bylo dobře. Dokázal bych s 67kW turbem žít, ale nebudu se rozplývat nad tím, že za stejné peníze dostanu míň, než před rokem.
Avatar - twistedTSD
27. 9. 2020 12:01
Re: Renaultí bída
Já dobře vím, k čemu je max. výkon a jak je důležitý průběh v nižších otáčkách. Třeba s podladěným dehtem se jezdí velmi příjemně, může mít ve dvou tisících luxusní turbokopanec, ale když potřebuji strávit co nejméně času v protisměru, je mi to k ničemu a lépe pochodím s výkonnou atmosférou, která je dole mrtvá. Ani jedno pro mě není ideál.
27. 9. 2020 21:32
A nejsmutnější na tom motorovém maskaru je...
...že to životnímu prostředí ve městě (natož pak klimatu) vůbec, ale absolutně vůbec a nijak NEPOMÚŽE!!!! Takoví politici ve vedení EU (resp. Evropské Komise), kteří takto nesmyslně dusí evropský automobilový průmysl a přes něj i ekonomiku mnoha zemí EU!
https://www.autoforum.cz/…kvli-emisim-co2/
Proč se ti zelení levičáčtí k.r.e.t.é.n.i nejdřív neporadí s opravdovými odborníky, než začnou zločinně bourat náš život?!!! :-O :-O :-O :-( :-( :-( :no: :no: :no:
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2020 21:38
Re: jedna trojka
Logicky čím víc příplatků, tím vyšší marže. A v tomto segmentu jsou marže nízké, což potvrdil šéf Renaultu. Pokud vyrábím víc, než udám, tak asi vyrábím nadbytek.
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2020 19:25
Re: jedna trojka
Tím určitě ušetří náklady, když z jednoho modelu vyřadí motorizaci, kterou prodávají s vysokou marží. Nebo by tomu tak bylo, kdybychom neměli nesmyslné CO2 limity. Na SCe v základu nevydělají skoro nic. A mě tedy rozhodně motor a převodovka zajímá. Ostatně sebevětší automobilový analfabet pozná, jestli to jede, nebo ne.
Avatar - 3_diamanty
26. 9. 2020 18:19
jedna trojka
vyhradne s EDC.... to je zase vyhra pre zakaznika.. jak cenova tak logicka... pritom nemam pochyb ze dve tretiny beznych zakaznikov by prave s tymto motorom chcelo radsej klasicky manual... toto u renaultu nepochopim.. vyborny dostupny motor a zarezu to prevodovkou... ved tu nejde o luxusnu limuzinu predsa ... ta bezna 1,3ka si proste pyta ( aj ) manual...
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2020 19:16
Re: Emise
Neeee prosímtě nepoužívej tyhle demagogické argumenty, které si vymyslela Hamuna. Tohle nemá nic společného se zalidněním. Západní a východní Evropa se liší historickým vývojem, který způsobuje, že západ se lépe oblbuje ideologickými žvásty.
Avatar - lordlord
26. 9. 2020 17:41
Re: Emise
taky ty země nedělali rozdíl mezi nafťákem a benzínem, měly jen jednu emisní normu pro oba druhy
Avatar - 3_diamanty
26. 9. 2020 18:21
Re: Emise
mozno je to aj tym ze je menej preludnena ako zapadna... vsetko je to aj kvoli preludneniu.... napriklad taka australia je skoro ludoprazdna a tak logicky tam nemusia byt take prisne normy ako v prehustenej eu... ja to vravim stale... to preludnenie nas raz privedie vieme kam... :'-( ... vid zmena klimy a pod... vsetko je z preludnenia ( a z toho vyplyvajucej ludskej cinnosti ktora si pyta stale viac a viac prirodnych zdrojov vysledkom coho je nic ine len devastacia planety a zmena klimy ) ... nasa planeta nie je pripravena uzivit 10 milard ludi... takze ak to takto pojde dalej... tak mame po ptakoch.. teda mozno ani nie tak my ( lebo ja to uz nejako doklepem ) ale nase dedi a deti nasich deti... vobec im tu buducnost aka ich caka nezavidim ... a teraz nejde len o auta.. myslim to vseobecne.... :-|
Avatar - twistedTSD
28. 9. 2020 15:51
Re: Tvl to je masakr
Upřesnil bych, že samočinně funguje výhradně za účelem vypínání motoru.
28. 9. 2020 13:23
Re: Emise
Jak odolává? Doplácet na to bude nejvíc. Výroba je tady.
28. 9. 2020 14:55
Re: Renaultí bída
Ak nie si športovec ako niektorí tu, a nepredbiehaš bežne s plynom na podlahe pri 5000 otáčkach, tak ti garantujem, že nie. Ten úbytok kW mohlo pokojne spôsobiť len posunutie krivky momentu do nižších otáčok. Hodnota najvyššieho krútiaceho momentu totiž ostala rovnaká 160 Nm, ako pri 74 kW motore. Čiže rozdiel treba logicky hľadať v otáčkach. Odhadujem, že Renaultík s novšou verziou motora bude na živšie a príjemnejšie na jazdenie v nižších a stredných otáčkach, v hornejších sférach to bude o niečo slabšie. Čo je pre primárne mestské auto vhodnejšie, posúdi každý sám. ;-)
28. 9. 2020 14:48
Re: Renaultí bída
Tak ak dobre čítam, tak napr. vo Forde je trojvalcová litrovka vcelku uznávaná.
28. 9. 2020 11:17
Re: Renaultí bída
Tak jestli nepoznáš 10% výkonu u malého auta, tak to je síla. Chybět budou a ne že ne. Nezapomeň, že tyhle auta se v našich krajích kupují jako rodinná = lidi v nich cestují v s rodinami a plným kufrem, kde je každý kW navíc znát. Takže pak je rozhodnutí jasné, jdeš ke konkurenci, kde dostaneš 70-74kW ze základního malého turba + větší točivý moment ;-)
Avatar - twistedTSD
28. 9. 2020 00:28
Re: Renaultí bída
Já myslím, že mu to svědčí.
27. 9. 2020 23:12
Re: Renaultí bída
Prostě ti na hulváta ustřihnou výkonovou křivku, nebo přiškrtí tlak turba. Takže při stejné spotřebě máš najednou menší výkon. A to všechno jenom pro pár g nejedovatého CO2! Co na tom proboha vidíš za pozitivum, resp. jak ti to může nevadit? Absolutně nechápu! :-O :-O :-O :no:
Avatar - SKAY
27. 9. 2020 10:04
Re: Nevadí
Jenže skoro všichni tak nějak omezujou varianty svých modelu.A když už něco nej z motoru tak v plné a s automatem.
Avatar - SKAY
26. 9. 2020 13:39
Re: Poroučet dokáže kde jaký .....
Určitě v naftových osmiválcích...
Avatar - Blue Sun
26. 9. 2020 19:50
Re: Renaultí bída
To snížení výkonu mě trápí daleko více, než fakt, že u Clia a Capturu na pár trzích nebude třináctistovka.