Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velké emisní rošády v řadách Renaultu. Tyto motory brzy nepořídíte

Stanislav Kolman
Diskuze (107)

V boji s emisními normami padlo už mnoho pohonných jednotek a nejrůznějších konfigurací, jiné se musejí značně přizpůsobit. Trend se nevyhnul ani francouzskému Renaultu.

O chytaných novinkách v motorech napříč několika modelovými řadami francouzské automobilky Renault informoval jako první český server RNews.cz. Podle tohoto informovaného magazínu se máme co nevidět dočkat celé řady změn souvisejících s normou Euro 6Full, která vstoupí v platnost v lednu 2021.

Jako první přišla řeč na druhou generaci Capturu. Podle RNews.cz tento model co nevidět přijde o naftové pohonné jednotky. K drobným úpravám dojde také u benzinových agregátů. Jednotka 1.0 TCe přijede s výkonem 67 kW (90 k) a 160 newtonmetry točivého momentu a dostupná bude se šestistupňovou manuální převodovkou. Třináctistovka TCe bude mít výkon 103 kW (140 k) a točivý moment 240 Nm, přičemž motor se pojí výhradně s automatem EDC. Tato výkonová verze jedna-trojky zůstane u Capturu jedinou. V souvislosti se SUV-kupé Arkana se u stejné motorizace hovoří o 12V mikrohybridním systému a je tedy možné, že jej dostane i Captur.

S diesely se rozloučí také pátá generace Clia. Bohužel pro malého a sympatického prcka však z nabídky zmizí i povedený benzinový motor 1.3 TCe. Pro přeplňovaný litr TCe platí to, co pro Captur, tedy výkon 67 kW, točivý moment 160 newtonmetrů a nově manuální šestikvalt. Slabší alternativu utvoří atmosférická 1.0 SCe o síle 49 kW (65 k) a 95 newtonmetrech krouťáku.

Změny hlásí také čtvrtá generace Méganu, jež nedávno prošla omlazovací procedurou. Základní 115koňovou třináctistovku nahradil litrový tříválec s přímým vstřikováním naladěný na 120 koní. Jedna-trojka v nabídce naštěstí zůstává ve verzích se 140 (šestistupňový manuál, sedmistupňový automat) a 160 (jen automat) koni. Osmnáctistovka pro sportovní „ereso“ bude k mání pouze se šestistupňovým EDC. V nabídce i nadále zůstává naftová 1.5 Blue dCi kombinovaná s manuální i automatickou převodovkou.

A na závěr tu máme Kadjar, jenž rovněž přijde o naftové motory a s ním i možnost pohonu všech kol. Benzinová 1.3 TCe také přijíždí se 103 kW výkonu a 260 newtonmetry točivého momentu, přičemž se pojí s manuální i samočinnou převodovkou.

Takto jsou karty rozdány na vybraných evropských trzích a podle magazínu RNews.cz máme podobné rošády co nevidět očekávat také v českých cenících, byť některé vybrané detaily se oproti ostatním zemím mohou lišit. Pokud hrozí, že vámi vyhlídnutá motorizace nezůstane po těchto inovacích v nabídce, raději vyrazte k nejbližšímu dealerovi. Skladové zásoby se budou tenčit…

Stanislav Kolman
Diskuze (107)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
28. 9. 2020 15:51
Re: Tvl to je masakr
Upřesnil bych, že samočinně funguje výhradně za účelem vypínání motoru.
28. 9. 2020 14:55
Re: Renaultí bída
Ak nie si športovec ako niektorí tu, a nepredbiehaš bežne s plynom na podlahe pri 5000 otáčkach, tak ti garantujem, že nie. Ten úbytok kW mohlo pokojne spôsobiť len posunutie krivky momentu do nižších otáčok. Hodnota najvyššieho krútiaceho momentu totiž ostala rovnaká 160 Nm, ako pri 74 kW motore. Čiže rozdiel treba logicky hľadať v otáčkach. Odhadujem, že Renaultík s novšou verziou motora bude na živšie a príjemnejšie na jazdenie v nižších a stredných otáčkach, v hornejších sférach to bude o niečo slabšie. Čo je pre primárne mestské auto vhodnejšie, posúdi každý sám. ;-)
28. 9. 2020 14:48
Re: Renaultí bída
Tak ak dobre čítam, tak napr. vo Forde je trojvalcová litrovka vcelku uznávaná.
28. 9. 2020 13:23
Re: Emise
Jak odolává? Doplácet na to bude nejvíc. Výroba je tady.
28. 9. 2020 12:47
Re: Renaultí bída
Tak v malých autech smysl dává a už jsme si všichni tak nějak zvykli. Nižší střední je to znouzecnost, hlavně kvůli emisím a ceně již od :'-(