Velké emisní rošády v řadách Renaultu. Tyto motory brzy nepořídíte
V boji s emisními normami padlo už mnoho pohonných jednotek a nejrůznějších konfigurací, jiné se musejí značně přizpůsobit. Trend se nevyhnul ani francouzskému Renaultu.
O chytaných novinkách v motorech napříč několika modelovými řadami francouzské automobilky Renault informoval jako první český server RNews.cz. Podle tohoto informovaného magazínu se máme co nevidět dočkat celé řady změn souvisejících s normou Euro 6Full, která vstoupí v platnost v lednu 2021.
Jako první přišla řeč na druhou generaci Capturu. Podle RNews.cz tento model co nevidět přijde o naftové pohonné jednotky. K drobným úpravám dojde také u benzinových agregátů. Jednotka 1.0 TCe přijede s výkonem 67 kW (90 k) a 160 newtonmetry točivého momentu a dostupná bude se šestistupňovou manuální převodovkou. Třináctistovka TCe bude mít výkon 103 kW (140 k) a točivý moment 240 Nm, přičemž motor se pojí výhradně s automatem EDC. Tato výkonová verze jedna-trojky zůstane u Capturu jedinou. V souvislosti se SUV-kupé Arkana se u stejné motorizace hovoří o 12V mikrohybridním systému a je tedy možné, že jej dostane i Captur.
Změny hlásí také čtvrtá generace Méganu, jež nedávno prošla omlazovací procedurou. Základní 115koňovou třináctistovku nahradil litrový tříválec s přímým vstřikováním naladěný na 120 koní. Jedna-trojka v nabídce naštěstí zůstává ve verzích se 140 (šestistupňový manuál, sedmistupňový automat) a 160 (jen automat) koni. Osmnáctistovka pro sportovní „ereso“ bude k mání pouze se šestistupňovým EDC. V nabídce i nadále zůstává naftová 1.5 Blue dCi kombinovaná s manuální i automatickou převodovkou.
Takto jsou karty rozdány na vybraných evropských trzích a podle magazínu RNews.cz máme podobné rošády co nevidět očekávat také v českých cenících, byť některé vybrané detaily se oproti ostatním zemím mohou lišit. Pokud hrozí, že vámi vyhlídnutá motorizace nezůstane po těchto inovacích v nabídce, raději vyrazte k nejbližšímu dealerovi. Skladové zásoby se budou tenčit…