Elektromobilov zatiaľ nejazdí veľa, ale už je v Európe 160 tisíc nabíjacích staníc. Únia má zhruba 500 miliónov obyvateľov, tak to priemerne vychádza na 1 nabíjačku na 3.000 obyvateľov. Pritom s veľkou pravdepodobnosťou to nie sú všetky nabíjačky - len tie, s ktorými má Kia zmluvu.
S automobilem se spalovacím motorem přijedu k čerpací stanici, nejpozději do 10 minut jsem na řadě, do dalších max 5 minut natankuji palivo na dalších 1.000 km, do dalších max 5 minut mám zaplaceno a jedu. Nepotřebuji k tomu žádnu kartu, žádnou speciální smlouvu, mohu natankovat na jakékoli čerpačce zrovna potřebuji.
Elektromobil je - a dokud nebude vynalezena a sériově a levně vyráběna SKUTEČNĚ rychlonabíjecí a velkokapacitní (tzn 5 minut na 500 km ??) baterie - vždycky zůstane drahou a zbytečnou hračičkou pro zbohatlíky, agresivní pozéry a hlupce
"Komplexní a intuitivní služba nabíjení v rámci veřejných dobíječek, dostupná prostřednictvím jediného účtu" na tom nic nezmění
Tohle nesmyslné urážení je naprosto ubohé na úrovni IQ TyQe. Použil čistou matematiku 500.000.000 / 160.000 = 3125. Nebo moje kalkulačka je naprostý idi0t?
Když bys napsal rovnou že elektromobil je pro lidi z panelaku na nic, tak souhlasim a nebudu reagovat. Ale ty tu pises o malym dojezdu, coz neni pro 99%lidi uz dneska prekazka.
Je logicky ze pokud nemám v miste nocniho parkovani elektrinu, nebudu s nem uvazovat. Stejne jak neuvazuju o kotli na plyn,kdyz ho doma nemam.
Nezapomente se rozcilovat, ze si na tom sidlisti taky nemuzete pristavit lod. A pak jaky jsou ty lode vsechny krapy, vzdyt si ji nemuzu pristavit ani na tom pitomym sidlisti, musim mit k tomu pristup k vode. A vubec, kdo nejakou lod ma, je zbohatlik, agresivni pozer nebo tupec.
takto si představuji elektromobiltu, jen jsem zvědavý
- kolik nabíječek bude v ČR
- cena paušálu
Pokud do 2 let bude alespoň 1000 smluvních nabíječek v ČR a paušál bude do 1000 Kč/měsíc, tak si opravdu už dovedu představit koupi elektromobilu KIA.
P.S. Zarytí odpůrci elektromobilů, ať si odpustí urážky. Je zatím mnoho argumentů proti elektru, ale to neznamená, že se musí chovat jako nejprimitivnější ubožáci.
Proč hned vlastní garáž? Já třeba parkuji na vlastním pozemku. A na vesnici spousta lidí parkuje na obecním pozemku ale na místě, které bezprostředně přiléhá k domu (řadová výstavba) a klidně si mohou namontovat na vnější zeď domu zásuvku. Ti, že takto nemůže nabíjet člověk co bydlí v paneláku neznamená, že to platí pro všechny.
Tak třeba já když se podívám na případné použití elektromobilu (vycházím z použití normálního auta) tak rozhodně nepotřebuji nabít na 500km za 5 minut. Takovou dálku nejezdím tak často a pokud již jedu, rád si dám pauzu. Samozřejmě záleží, kde ta nabíječka bude a kde budu trávit těch 30-40 minut.
To, zda baterie zůstane drahou bych si netroufal tvrdit. Stačí se podívat, jak klesala cena třeba FV. Nebo i mobilů (elektroniky obecně).
A zajisté parkuješ někde na sídlišti a nabíjíš přes prodlužovačku, hozenou přes balkón ze 6. patra, že?
Kolik % řidičů může svému autu dopřát "pohodlí" vlastní garáže?
Kolik garáží, kde a za jaké peníze by se muselo postavit, kdyby elektromobilistů nebylo tak nepatrné procentíčko, jako je dnes a všici chtěli nabíjet přes noc?
S elektromobilem nikam jezdit nemusim, nabiju si ho doma pres noc.
Udivuje me kolik lidi se me denne pta kde a jak to nabijim.
Resil jsem to takhle s clovekem co jezdi na fosilni paliva. Cumel kdyz zjistil,ze tankovanim ztrati vic.casu nez ja nabijenim.