Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia usnadní nabíjení elektromobilů. Novou službu představí i v ČR

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 6. 10. 2020 • 06:33
74
14
Zobrazit náhledy (74)
Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul

Korejská automobilka připravuje nabíjecí službu KiaCharge. Napříč Evropou vznikne na 160 tisíc takových míst, ochuzena nezůstane ani Česká republika.

Značka Kia není v oblasti elektrifikovaných vozů žádným nováčkem a v jejím portfoliu najdete celou řadu dobíjecích vozů. A v rámci partnerské spolupráce se společností Digital Charging Solutions (DCS) chce značně usnadnit vlastnictví vozu do zásuvky. Na 160 tisících veřejných dobíjecích stanic vám nyní bude stačit jeden účet KiaCharge.

Kia říká, že u hlavních provozovatelů evropských dobíjecích stanic mohou zákazníci nabíjet, aniž by museli uzavírat další smlouvy. Stačit vám bude jediná karta, případně mobilní aplikace. Korejská značka připomíná analytickou studii McKinsey, podle které poptávka po veřejných dobíječkách v příštích deseti letech vzroste o 35 %.

„Mnoho potenciálních zájemců o elektromobily stále vnímá dostupnost a praktickou použitelnost veřejných nabíjecích míst jako určitou překážku. Poté, co Kia svým zákazníkům nabídne komplexní a intuitivní službu nabíjení v rámci veřejných dobíječek, dostupnou prostřednictvím jediného účtu, se život s elektromobilem bude jevit jako reálná volba mnohem vyššímu počtu zákazníků,“ myslí si Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motor Europe.

video

Součástí nové služby jsou i webové stránky, na kterých najdete všechno podstatné: nabíjecí tarify, mapu dobíjecí sítě a správu účtu. V mobilní aplikaci zase uživatelé v reálném čase najdou informace o sazbách jednotlivých nabíjecích míst. Za používání sítě obdrží zákazník jedno měsíční vyúčtování, nikoliv samostatnou fakturu za každé dobíjení.

KiaCharge nabídne uživatelům řadu různých tarifů. Kdo najezdí jen velmi málo kilometrů, ten bez měsíčního předplatného může platit jen za jednotlivá dobíjení. Naopak zákazníci využívající svůj elektromobil či plug-in hybrid na denní bázi mohou využít předplacených kWh a výhodnější sazby.

Služba se v průběhu září a října 2020 objeví v sedmi evropských zemích: Itálii, Polsku, Španělsku, následně pak Rakousku Francii, Německu a Švýcarsku. V posledním čtvrtletí tohoto roku se dočká také Velká Británie. V průběhu dalších měsíců se chce KiaCharge rozšířit do dalších a dalších destinací.

Ochuzena nezůstane ani Česká republika. Podle tuzemského zastoupení automobilky je spuštění KiaCharge u nás naplánováno na první čtvrtletí příštího roku. Bližší informace o dobíječkách a tarifech se dozvíme co nevidět.

Související články

Témata
9. 10. 2020 16:21
Re: Ehmmmmmmmm,
Proč hned vlastní garáž? Já třeba parkuji na vlastním pozemku. A na vesnici spousta lidí parkuje na obecním pozemku ale na místě, které bezprostředně přiléhá k domu (řadová výstavba) a klidně si mohou namontovat na vnější zeď domu zásuvku. Ti, že takto nemůže nabíjet člověk co bydlí v paneláku neznamená, že to platí pro všechny.
9. 10. 2020 16:18
Re: Ehmmmmmmmm,
Tak třeba já když se podívám na případné použití elektromobilu (vycházím z použití normálního auta) tak rozhodně nepotřebuji nabít na 500km za 5 minut. Takovou dálku nejezdím tak často a pokud již jedu, rád si dám pauzu. Samozřejmě záleží, kde ta nabíječka bude a kde budu trávit těch 30-40 minut.
To, zda baterie zůstane drahou bych si netroufal tvrdit. Stačí se podívat, jak klesala cena třeba FV. Nebo i mobilů (elektroniky obecně).
Avatar - PHEV
9. 10. 2020 14:21
Re: Ehmmmmmmmm,
Když bys napsal rovnou že elektromobil je pro lidi z panelaku na nic, tak souhlasim a nebudu reagovat. Ale ty tu pises o malym dojezdu, coz neni pro 99%lidi uz dneska prekazka.

Je logicky ze pokud nemám v miste nocniho parkovani elektrinu, nebudu s nem uvazovat. Stejne jak neuvazuju o kotli na plyn,kdyz ho doma nemam.
9. 10. 2020 00:07
Re: Ehmmmmmmmm,
Nezapomente se rozcilovat, ze si na tom sidlisti taky nemuzete pristavit lod. A pak jaky jsou ty lode vsechny krapy, vzdyt si ji nemuzu pristavit ani na tom pitomym sidlisti, musim mit k tomu pristup k vode. A vubec, kdo nejakou lod ma, je zbohatlik, agresivni pozer nebo tupec.
Avatar - Jerry.Gunman
8. 10. 2020 16:26
Re: Ehmmmmmmmm,
A zajisté parkuješ někde na sídlišti a nabíjíš přes prodlužovačku, hozenou přes balkón ze 6. patra, že?

Kolik % řidičů může svému autu dopřát "pohodlí" vlastní garáže?
Kolik garáží, kde a za jaké peníze by se muselo postavit, kdyby elektromobilistů nebylo tak nepatrné procentíčko, jako je dnes a všici chtěli nabíjet přes noc?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku