Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volantem Renaultu Clio E-Tech: Hybridní učeň F1 potěší spotřebou i jízdou

Renault není na poli elektrifikace žádným nováčkem, přesto začal spalovací motor s elektromotorem v sériovém autě kombinovat až teď. A první dojmy naznačují, že čekání se vyplatilo!
Zpět na článek
9. 10. 2020 20:30
Režim B
Aleša si cením aj ako kamaráta, ale pri jeho postrehoch by bolo fajn dať vetu "Unikum mezi hybridy je další funkce známá z elektromobilů - režim B" na pravú mieru, pretože režim B majú aj hlavní konkurenti v podobe Yarisu a Jazzu.
Čo sa Clia E-Tech týka, je to veľmi zaujímavé auto a je dosť nezvyk (našťastie príjemný) že odpadá zvukový prejav e-CVT. Veľmi príjemne sa s tým jazdí, držím im palce, nech je technológia kvalitná, ako pri japoncoch.
Dosť fandím full-hybridom pretože ich považujem momentálne za najlepšiu voľbu do mesta a mali by sa začať zvýhodňovať. Nebudú zaberať miesta na nabíjačke ani to nik nemôže oklamať ako pri plug-ine, že naň vezme dotáciu ale potom sa vykašle na pravidelné nabíjanie (žiaľ, sú aj takí).
9. 10. 2020 23:08
Re: 4,8 l ?
Po městě za 4,8??? Aha, tak jo, to musí bejt teda super město. A pak se vzbudíš mokrej, viď...
Avatar - twistedTSD
9. 10. 2020 19:36
Zatím fajn
Na papíře to vypadá velmi dobře, konečně něco nového na poli hybridů. Otázka je, jestli bude fungovat i v praxi.
Avatar - JirkaVejrazka
10. 10. 2020 10:43
Re: Co je unikátního
Nejen PHEV. Maji to i vsechny full hybridy od Toyoty, uz od hybridiho praveku.
9. 10. 2020 21:57
Co je unikátního
na tom, že umí režim zvýšené rekuperace? To umí kdejaký PHEV a nejen v jednom stupni, ale pádly pod volantem nebo přímo na voliči automatu umí plynule přidávat/ubírat a navíc umí sílu plynule řídit i podle GPS automaticky (dojezdy do obcí, do křižovatek, udržování konstantní rychlosti z kopce etc.).
Avatar - Jerry.Gunman
10. 10. 2020 14:23
Re: 4,8 l ?
Ačli mám na dízlech najeto přes 1 mio km, tak 4,8 l / 100 km při RYZE MĚSTSKÉM provozu považuji za ... až převelice optimistické číslo. Ve větších městech (a jejich centrech) se v reálu pohybuju tak někde kolem 6,5 - 12, podle intenzity zácpy a stupně zahuštěnosti provozu - a to si myslím, jak jezdím "katolicky" :-(
9. 10. 2020 23:05
4,8 l ?
Chápu ze to nebyl test s finálního hodnotami, ale vychvalovat 4,8 l u malého hybridu jak něco zajímavého je docela úlet. Za to jezdili v malých autech diesely už před 15 lety, aktuálně mi za to jezdí 110 kW Passat po městě. A to je trochu jiná liga.
10. 10. 2020 09:30
Re: 4,8 l ?
Mam oct3 2.0TDI a rano ked si to strihnem cez Ba sa nedostanem pod 8...ked ides po meste/obchvate 20-30 km a pechadzas to hodinu tak je normalna spotreba bezmej strednej/nizsej strednej a SUV niekde medzi 7-10...s hybridom v rovnakych autach 5-6...ak vies jazdit s passatom za 4.8 tak pre Teba nema ina motorizacia zmysel, ale si skor vynimka ako pravidlo a to vdaka prostrediu v akom jazdis, ale nie vdaka technike.
10. 10. 2020 08:31
Re: 4,8 l ?
Nie je mesto ako mesto. Pokiaľ sa bavíme o rannom poskakovaní mestách ako Praha, Brno a Bratislava, kde sa na jednom kilometri 80x pohneš na jednotke f kolóne, potom plynule prejdeš pár km a postavíš sa do ďalšiej kolóny tak na 4,8 u passata zabudni. Takýmto spôsobom som dochádzal do práce a rozvážal deti ešte pred krátkou dobou a spotreba 1,6 benzín (klasický) bola 10, dízle to dávali okolo 8 a malé tsi detto. Stačí len zmena času odchodu na eliminovanie tých najväčších kolón a zrazu bola spotreba "lepšia" o 20-35 percent. Tento hybrid má šancu na spotrebu 4,5 bez ohľadu na zápchu a jej intenzitu. Občas sa stalo (v nejakej dobe), že som takto naskákal cca 300km vkuse bez iného jazdemia, vtedy mi tie priemery svietili na palubáku. Ak si touto formou vyjazdil polku nádrža, tak ani "normálne" jazdenie už zásadne tu spotrebu nestlačilo dole. Ale hlavne že si chytrý :yes:
Avatar - Hammunasakra
10. 10. 2020 17:21
Re: 4,8 l ?
1 mio km? Určitě? https://moje.auto.cz/…/citroen-c5.html tady máš za 12 let něco přes 100 tisíc = to tak nějak odpovídá český realitě. Těch zbylejch 900.000 km si najížděl v předchozích 80-90 letech? Za socialismu si škodou 100 a pak 105 denně kmital mezi Aší a Košicema? :-!
Ty ale vlastně nebyly na dotovanou naftu plus si tvrdil že po revoluci si měl benzínovej V6

Nenadsadil si to trochu? ;-)
9. 10. 2020 23:51
Re: 4,8 l ?
Tak město za 4.8 to už je tedy extraliga!!!!👏👏👏👏👏👏👏
Avatar - Jerry.Gunman
10. 10. 2020 14:19
Re: mmmm
Vitaj Hamuňo - zřídil/zřídila/zřídilo jsi si další profil? :D
Avatar - Mikesus
10. 10. 2020 08:52
Re: 4,8 l ?
Ve meste to nedá žádný diesel. Tedy pokud město je nějakej vidlakov, kde semafory znají jen z vyprávění a největší kolona jsou 3 auta, kdyz se náhodou potkají sousedi.
Hybrid ti ve meste za 4.8 pojede i v tom nejhorším provozu a to si ještě myslim, ze 4.8 je až moc.
A jako bonus nevypousti jedovate látky jako NOx nebo BaP jako ten tvůj diesel.
Avatar - Jerry.Gunman
11. 10. 2020 23:19
Re: Složitost a spolehlivost
"Nič spoľahlivejšieho ako hybrid (od Toyoty) nie je k dispozícii."
Oni si taxikáři a policajti vybírali Fordy Crown Victorie a Mercury Marquise hlavně proto, že byly velmi nespolehlivé, že? ;-) ;-) ;-)
11. 10. 2020 19:11
Re: Složitost a spolehlivost
Nič spoľahlivejšieho ako hybrid (od Toyoty) nie je k dispozícii. Množstvo Prius taxíkov v Amerike s nájazdom niekoľko sto tisíc míl na pôvodnej mechanike to dokazuje.
Avatar - Mikesus
11. 10. 2020 00:50
Re: 4,8 l ?
Ano, i u hybridů se to projevi. Ted u ty corolly, kdyz je fakt zacpa, ze se jede 2 hodiny to co normalne 20 minut, misto nejakych 4 litru jsi na 5 až 5.5.
Avatar - Jerry.Gunman
10. 10. 2020 23:35
Re: 4,8 l ?
Bohužel to tak je, že kdy máš (dejme tomu) kolem 11. dopoledne projíždět centrem téměř jakéhokoli velkého města, tak spotřeba letí do nebes. A je asi jedno, zda jedeš benzínem nebo naftou. Osobně předpokládám, že takové to typické městské "přískokem vpřed" se dosti negativně podepíše i na spotřebě různých hybridů, protože ani rekuperace neprobíhá se 100% účinností a jistá (možná i značná) část energie se přemění na teplo. A to jsou hybridy pro tento typ protozu vlastně projektovány a stavěny
Avatar - Jerry.Gunman
10. 10. 2020 23:29
Re: 4,8 l ?
Mikesusi, jakákoli diskuse s Hamůňou je ztráta času. Většinou zde vystupuje jako Ha, muňka, sakra, někdy i jako Kylie - pod tím i oním nickem pouze prokazuje, že skutečně trpí duševní poruchou. Loni v létě (???) se tu v jedné diskusi přiznal/ přiznala, že má Aspergeroův syndrom. https://cs.wikipedia.org/…r%C5%AFv_syndrom . Viděno touto optikou je jasné, že ty příspěvky jsou touto chorobou ovlivněny

Doporučuji, zadej si je oba na ignore-list. Diskuse se Ti zpřehlední, zmizí šestisté devadesáté osmé opakování povídání o dotované naftě - a máš svatej klid
Avatar - Mikesus
10. 10. 2020 21:59
Re: Složitost a spolehlivost
Slozitost hybridů? To je vtip? To dneska porad někdo zkouší? Naopak hybrid ma techniku naprosto jednoduchou.
Avatar - Mikesus
10. 10. 2020 20:31
Re: Co je unikátního
Toyota u HEV urcite nema 50kw na rekuperaci a připojení spalovaku mne taky štve. Ale rezim B maji.
Spis tim autor chtel rict něco jiného než rekl. To co řekl je blbost.
Ais chtěl právě zmínit to, ze B zvýší rekuperaci a chová se to jako u EV.
Avatar - Mikesus
10. 10. 2020 20:24
Re: 4,8 l ?
I kdyby to nasadil, tak ty čísla odpovidaji tomu, s čím jsem mohl jezdit. Jakmile se jednalo o diesel, Praha byla minimalne na 9 litrech bez ohledu na značku. Jen když se jelo v noci, dalo se jet kolem 6.
Ono dost lidi jezdi po meste za 4.8 s dieselem, ale člověk pak zjistí, že to město je bud 4pruhova vypadovka nebo vesnice s jedním přechodem.
Avatar - Mikesus
10. 10. 2020 20:21
Re: 4,8 l ?
To odpovídá i mým zkusenosti. Prazdna Praha v noci je s dieselem kolem 6. Kdyz je štěstí hodne pri cloveku a netrefil žádnou cervenou, pak i trochu min. Jinak v běžném denním provozu to je minimálně 8-9 a ve špičce bez problemu 10 a vic.
Avatar - Mikesus
10. 10. 2020 20:18
Re: Co je unikátního
Nene, všechny ne. Hybridy s DFE maji misto toho S. jediný novy yaris ma B i když má DFE. Ale od začátku byly hybridy Toyoty vždy s B. Taky mne to prekvapilo, co to je za výrok.
10. 10. 2020 15:41
Re: Co je unikátního
B v Toyotach necha pri spomalovani tocit spalovak. V aktualnej Corolle pri spomaleni na tempomat sa to sprava ako Yaris s B. V starsom Yarise brzdil len rekupeciou a pacilo sa mi to ovela viac.
Navyse brzdny vykon 50kW podla mna Toyoty nemaju.
Avatar - xxc
10. 10. 2020 10:21
Re: 4,8 l ?
Ja som tiez raz dal dieselom 4,9l spotrebu na tazkom Scenicu, jazda sa podobala vyssie popisovanej v clanku (sli sme vlacik cez mesta, dediny, trosku dialnice, kvoli premavke nemalo zmysel obiehat). Normalne to zerie okolo 6, ale ked sa vhodne optimalizuje a vyberie trasa, tak aj ten hybrid da za 4,8l, co spravne niektorych ludi zaraza :-) Keby im tam vyslo 3l, co by bolo vdaka poznatkom z F1 menej, ako u Toyoty, nenapisem ani slovo, resp. vyjadrim obdiv.
10. 10. 2020 01:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 10. 2020 21:52
Složitost a spolehlivost
Tyto testíčky a následné testy neukáží to zásadní: Jak je to u hybridů s dlouhodobou spolehlivostí složitého hybridního systému (lhostejno jakého). Zoe jsem měl dva dny na testy a je to naprostá městská paráda.
Avatar - Hammunasakra
10. 10. 2020 10:43
Re: 4,8 l ?
A vesnicí často projede hybrid úplně na nic = jen na elektřinu. Co natankoval zadarmo po cestě
Avatar - xxc
10. 10. 2020 08:00
Re: Co je unikátního
Unikátne je na tom to, že človek musí ísť na plyne, aj keď by už mal mať nohu pripravenú na brzde pre nečakané udalosti. Fakt to nikoho netrápi?
9. 10. 2020 23:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.