Prodeje elektromobilů sice letos díky významně rozšířené nabídce rostou, přesto se hledají cesty, jak zájem o ně udržet. Pomoci mohou i flotily leasingových firem.
Nikdo to nechce. Jsou to předražené nekonkurenceschopné krámy. Ekonomický nesmysl a sebevražda. Ale co, je potřeba ten nesmysl VNUTIT ostatním za každou cenu hlava nehlava.
NE, o elektromobily opravdu zájem není a nijak výrazně neroste. A s ohledem na COVID ani neporoste. Všichni budou hledat kde uspořit, a ne kde utratit. To co v době před COVIDem bylo s dotací jako nevinný rozmar, bude teď v době COVIDu absolutní utopií.
Jestli tyhle ekofanatiky nepošle společnost hodně rychle slušně řečeno do pryč, tak to bude počátek konce.
Začalo to multikulturalismem a islamizací, teď k tomu máme ekoterirismus spolu s tím, že jsme svoje technologie zaprodali Číně... Evropa je v totální kaši, akorát to tady ještě nikomu nedošlo :-!
V zásadě to odpovídá tomu, co od svých zákazníků ze segmentu automotive slýchám už tak nějak od konce roku 2018...
A nežli tady zdejší elektro-pozitive mamrdi zase začnou střečkovat, měli by si přečíst i názory "jednoho bezvýznamného človíčka" z Audi https://www.autoforum.cz/…nziny-a-diesely/?…
Jak vidíš sám, žádný reálný důvod (s výjimkou jistého snížení emisí v dopravních špičkách) neexistuje.
Připočti si k tomu ještě to, že spolu s elektromobilem si musíš zajistit i "nabíjecí místo". Tedy veřejné nabíjecí místo (a těch moc není) nebo vlastní garáž, což třeba v Praze může stát slušnej balík peněz.
Volba je jednoduchá... Ale mohu tě ujistit, že podobně "zpátečnicky" jako ty uvažuje okolo 99% řidičů.
Ropa dojde - to uz nam rikala soudruzka ucitelka na zakladni skole. Od te doby uplynulo pres 30 let a porad nic.
Vyroba elektriny je zajimava vec, ale stale neefektivni.
Jsem uplne normlani obycejny clovek, co v aute vidi univerzalni dopravni prostredek, ktery ho pohodlne oveze do prace, na nakup, na dovolenou, na vylet a jednou za rok do servisu.Kdyz je potreba, zajedu pri ceste na benzinku a nijak me to nezdrzuje a nemusim kvuli tomu planovat cestu.
Proc si mam poridit auto na elektrinu ?
Lokalni emise? - myslis asi mesta a tam je to diskutabilni a ty nove elektrarny, to nevadi, ze kouri jinde - co oci nevidi, to srdce neboli
Tichy chod? - spalovak nebo elektro , hlucnost je stejna
Emise co2 cca polovicni? - jake emise ? vyroba EV auta je ma CO2 horsi
Nizke naklady na provoz? - i za elektrinu se plati a dvakrat az trikrat vetsi cena to nevyrovna
Spolehlivost? - nemel problem se spolehlivosti u zadneho spalovaku a co tak sleduju, EV auta na tom nejsou nejak vyrazne lepe
Udrzba? - na kontroly se stejne musi jezdit a opet ta pocatecni cena
Takze z meho pohledu ani jeden duvod. Jsem ochoten pripustit ty lokalni emise ve velkych mestech, hlavne Praha - takova stojici kolona na Nuselaku urcite lepsimu vzduchu neprospeje, ale nikdo zatim neni schopen rict, o kolik klesnou emise a zda vubec.
Já mám propočty jednoduché, protože si už od dob prvního Scorpia dělám knihu jízd...
Citrouše jsem koupil s +- 116,5 Tkm teď má +- 400.
Celkové náklady jsou cosi málo pod 1,3 mio
průměrné náklady po 9 letech provozu: 4,58 Kč/km
Pažoutík - 114 vs 212 Tkm, 450 TKč celkové náklady
průměrné náklady po 2,5 letech provozu: 4,62 Kč/km
A to si k autu nemusím pořizovat ani garáž, ani wall-box, ani solární elektrárnu ani žádné další obdobné wifikundace, po jejichž (drahém) pořízení bych mohl nabíjet jakože zadarmo
K takovéto efektivitě se zkratovůz nepřiblíží ani vzdáleně
EDIT: Ono je stejně sranda, že ti, co tu nejvíc kvákají o výhodnosti čisté elektromobility, ji sami taky nemají. Ti se zmůžou akorát na 3 (_!_) blbých keců - a to je vše
I tady PLÁCÁŠ = emise sou ne MÍSTO ale u spalováku JAK v Praze TAK v těch třeba Tušimicích. To dodnes NEVÍŠ?
Dostal si na to opět odkazy = i jen přesun nafty/benzínu do nádrže = je potřeba elektřina. NEJvětší odběratelé elektřiny jsou = rafinerie. A gigantické množství elektřiny se používá na = myslíš že sem ropa doteče = z kopce? :D
Statistiky poruchovosti podle typu pohonu už jsou = nejhorší je bez překvapení diesel. Naopak elektromotor = se vlastně neporouchává
Proč by se měly prodeje elektropleček uměle "zvyšovat"?! Buď jsou uživatelsky lepší a atraktivnější, než spalovací auta a zákazníci o ně tedy budou mít přirozený zájem a auta se spalovacími motory přirozeně skončí jako kdysi parovozy. Nebo jsou EV pro zákazníky neatraktivní a ať tedy táhnou zpět do propadliště automobilových dějin. Takto totiž funguje kapitalismus férové volné soutěže, bezkonkurenčně nejúspěšnější (protože zdaleka nejefektivnější) uspořádání ekonomiky a lidské společnosti v celé historii lidstva! :yes::yes::yes:
P.S. Eko-marxisti, rudozelení progresivisti a grétisti všech zemí, vyližte si ***! Evropu ženete do ekonomické propasti, ale jednou příjde den zúčtování (a možná to ani nebude už moc dlouho trvat!). https://www.autoforum.cz/…lektrickych-aut/
Ze ma elektromotor otackovy rozsah motoru formule 1, potrebuje jen jeden redukcni prevod a ke vsemu zabira od nuly?
Jen jeden priklad, na ostatni nemam silu.
Ekonomicky výhodné to nemám ani já, ačkoliv mám třífázovou zásuvku půl metru od parkujícího auta. V tuto chvíli je to pro fanoušky, nebo pro přéjemce dotací.
A znovu - u slušného soudobého vozu není hlučnost ani únavná, ani nepříjemná, pokud se bavíme o něčem normálním.
Naopak akusticky je jízda v běžném voze často příjemnější než v elektromobilu. Vždy když mám jet elektrickým Nissanem tak si jen říkám - proč probůh zas...
Budu ti důrazně oponovat. Hluk (přemíra) je unavující stejně jako přemíra ticha. V lese také není ticho ve smyslu fyziky a přesto si tam odpočineš. Naopak v akustické komoře dlouhodobě nevydržíš.
Navíc díky absenci zvuku motoru u elektromobilu více vnímáš hluk od oken, od kol atp. což je mnohdy mnohem horší. Takže zkrátka vůbec neplatí to, že jízda v elektromobilu je akusticky příjemnější.
K převodovce zbytečné se vyjadřovat. Slušný automat dávno necuká aby to člověka jakkoliv obtěžovalo.
jo to je hezké. Mě osobně by auto na baterky nevadilo ale stojí porad 2x tolik
A motorka koupis dělo za 400 a ne haryk co najede 150Km a to je fakt málo / eko pomalu se na motorce nejezdí jeto zábava/ a stojí mega!!!
podle statistik autoscaut24 a mobile klesa cena u elektromobilu v prumeru o cca 6% mene nez u ICE
strasnou vyhodou trhu je fakt, ze nejaci diskuteri kteri jsou navic smesne mala mensina skutecneho trhu, dany trh nemaji sanci nijak zvlast ovlivnit :yes: takze i prez veskere halekani v diskuzich o tom jak jsou elektromobili nesmysl, jak nefunguji, jak skonci brzo ve srotu a dalsi podobne hejtovani, tak se stale prodavaji a jejich prodeje rostou a to celosvetove bez ohledu na nejakou EU, zvlastni to jev co :D
Problémem elektromobilu jsou:
Emise - jen jsou místo Prahy v Tušimicích nebo Počeradech...
Spotřeba - úplně sejné jak u spalováku
Otáčkový rozsah je u spalováku opravdu jen problémem v tvé hlavě.
Hlučnost - moderní motory hlučné opravdu nejsou, naopak elektromobily stejně musejí vydávat hluk, jen uměle
Adt. ... Ano, elektromotor nezná spoustu problémů spalovacích motorů, zato zná mnoho problémů vlastních co naopak nezná spalovací motor. Tak tu nepiš takové bullshity :-!:no:
Takže nakonec je snad hukot motoru něco co je žádoucí?.)
Ne to co v autě unavuje je hluk a vibrace. Tedy to co je nedílnou součástí spalovacího motoru.
Která převodovka má být tak která má podobné vlastnosi jako elektromotor bez převodovky?
Tahle diskuze mi příjde trochu mimo. Přece když se projedeš s EV a přesedneš do spalováku tak ten veliký rozdíl prostě vnímáš. Jestli ne, tak to není chyba aut, ale tebe jako pozorovatele.
A to se vůbec nebavím o dieslovém autě.
umí, od výkonové elektroniky, případně od baterií. Sice to není moc tepla, ale ve spojení s tepelným čerpadlem to funguje dobře.
btw - diesely mívají ten samý problém, na začátku každé jízdy v zimě musí vyrábět teplo dle tvých slov "nepřirozeně", tedy topnýma spirálama. A nebo extra bufíkem
malé město = převážně rodinné domy, kde problém s nabíjením snad není. Pokud má toto město paneláky ze socíku, tak obvykle poblíž existovaly garáže. Ano, jsou to nižší statisíce navíc, ale přináší to více benefitů i kdybys ten elektromobil neměl. Máš lépe zabezpečené auto, jak před vandaly, tak přírodními živly (kroupy, poletující větve, záplavy). Pokud ta garáž není nějaká plesnivá kůča, tak obvykle vyděláš nějaký ten desetitísíc navíc při prodeji ojetiny - tato auta bývají znatelně zachovalejší (nevybledlý lak, nevyšisovaný interier, zachovalejší plastová světla, méně ďůlků od dveří jiných aut). Máš další skladovací prostor na lyže, kola atp. Máš kam investovat peníze a to poměrně bezpečně (garáž je taky nemovitost, která v čase cenově roste). A nakonec máš i kde nabíjet. I kdyby to mělo být jen z té 16A/230V zásuvky.
Lokalni emise?
Tichy chod?
Emise co2 cca polovicni?
Nizke naklady na provoz?
Spolehlivost?
Udrzba?
Chtel jsi jediny duvod.
Poskytnul jsem ti jich 6.
Staci? Urcite ne, vid.
Chapu co jsi chtel svym prispevkem vyjadrit.
Ale ten nadpis prispevku je blbost, promin.
Ano, a to je právě ta tragedie. Jinak přímo srovnávat vývoj aut s vývojem telefonů je úplně mimo mísu. Bohužel to lidi jako ty stále nechápou.... ;-\ :-(
Drobný rozdíl ve tvé analogii spočívá v tom, že dotykové mobilní telefony se narozdíl od elektromobility DOKÁZALY PROSADIT NA VOLNÉM TRHU.
"Applisti" jsou taky sekta, ale nějak si nevybavuji zasedání Evropské Komise, které by přijímalo ambiciózní cíle na omezení počtu tlačítek u mobilního telefonu - ani na "flotilové pokuty" za každé tlačítko, které má mobil navíc. Evidentně už stárnu a zapomínám :D
Naprosto s tebou souhlasím, s normálními auty to ještě zdaleka není tak zlé, jak to místní elektrohujeři vidí. A až lidem dojde, co jim zeleno-marxističtí šílenci přichystali v praxi, mohou příští volby celou tu progresivistickou levičáckou pakáž smést z povrchu zemského! ;-):yes:
Křiváku a lháři hendly,
to, že spalovák je prý na druhé koleji a jednička je elektro, to se ukazuje možná ve tvých snech - ale realita má k tomu (Bohudíky) ještě sakramentsky daleko
Jen tak mezi námi, umíš i něco jiného, nežli jenom lhát?
Jednička je "ele". Pokud této chyméře opravdu věříš, je mi tě upřímně líto. Ale mě už jde vlastně jen o jedno. Abych mohl normálním autem s benzínovým, popř. naftovým, popř. benzínovým na LPG klidně dojezdit svoji řidičskou kariéru, které dávám tak 30 let. Pak už se budu kochat jen svojí sbírkou automobilových modelů a literatury. :-)
Přesně. A Evropa si td kvůli pár ekomarxistickým pošukům systematicky likviduje svoje poslední opravdu celosvětově špičkové odvětví... To je prostě zločin! :-(:-(:-(:no::no::no:
Nikde nejsou tak přísné normy na emise CO2 jako v Evropě. Třeba v USA neprošly ani mnohem mírnější normy. Kvůli ochraně pracovních míst a ekonomiky celkově. Co je dle tebe celý svět? Do elektra jdou hlavně ti, kteří nejsou schopni konkurovat klasickým automobilkám a auta se spalovacím motorem jsou na ně moc složitá.
Asi máš pravdu. Když ten dnešní svět vidím, vůbec ani nelituju toho, že už mladý nejsem. Lépe už totiž bohužel bylo. V automobilové oblasti tedy určitě. Ať si ty hybrido a elektrovehykly tedy kupují ti mladí, co k autům již nemají takový vztah. Ale naše generace si svoji řidičskou kariéru ještě chce dojezdit s chutí a požitkem s normálními pořádnými auty! :yes:
P.S. Fanoušků motorsportu ubylo hlavně kvůli chybným rozhodnutím orgánů, který ho organizuje. Viz např. vývoj ve F1. A pokud budou motorsport tlačit do elektrodebility, zlikvidují ho úplně!
A o jaké elektrické "nezávislosti" to mluvíš? O tom, že bude muset Evropa kupovat baterie a suroviny od komunistických Číňanů? :-[]
Napsal jsi tohle:
“Ano, elektromotor nezná spoustu problémů spalovacích motorů, zato zná mnoho problémů vlastních co naopak nezná spalovací motor.“
Heled, ty sotva uznas, ze je EV tissi...
Zadnou jinou vyhodu elektromobilu si priznat proste NECHCES!
A informace z toho odkazu niz se na autoforum urcite nedostane. ;-)
O tom to je. A ja te tady presvedcovat nechci, protoze vim, ze je to zbytecny.
Jen spolu ztracime cas. ;-)
"Tuna problemu" hovori asi za vse. :D:D:D To je presne priklad, kdy si pletes pojmy a dojmy. "Tuna" je JEN tvuj DOJEM...
Prijd s nejakym relevantnim srovnanim (pokud mozno neprekroucenym autoforem..) a pak se muzeme bavit.
When Tesla was very young, many claimed it could never build a real car on its own. When it designed and built the Model S, critics (many of the same ones) claimed that it couldn’t mass produce the car. (“I mean, come on — anyone can hand build a car, but only big traditional OEMs can mass produce them, especially cost effectively.”) Once it started mass producing the Model S, critics (many of the same ones) claimed that 1) Tesla couldn’t make a profit doing so, and 2) the build quality wasn’t good enough (“the panel gaps are too large“).
The firm What Car?, based on surveys of more than 13,000 vehicle owners, found that the Tesla Model 3 was the most reliable executive car. It had a reliability rating of 99.4%. The biggest issue, representing 5% of those who had a problem, was with interior trim.
The second best car in the ranking, the Skoda Superb (petrol version) had a reliability rating of 98.3%, more than one percentage point lower.
That’s a good sign for Tesla and could perhaps be used to finally put to sleep the constant concern trolling ;-) some people engage in regarding Tesla reliability.
A postřehl jsi jak se svět aut za 35 změnil? Kolik aut přibylo a kolik ubylo fanoušku motosportu? Postřehl jsi jak se změnilo vnímání aut společností? Jak moc zmizela nutnost znát techniku auta pro jeho řízení? O kolik je víc řidičů kteří nepoznají technické rozdíly aut a jak moc je pro úspěch auta důležitý vzhled a ostatní netechnické záležitosti?
Svět aut je jiný než před 35 lety. Někomu to může vadit, ale je to tak. Ele auta jsou jen další logický krok pro budoucnost. Má to spoustu návazností na energetickou nezávislost, na OEZ zdroje ele, na životní prostředí ve městech, na konkurenceschopnost mnoha oborů, na ochraně před východní konkurencí atd. Je to spousta problémů ale i kladů.
Třeba jsi už prostě moc starý na to přijmout tuhle změnu...
Ty se jako na internetových diskusích vyjadřuješ jen a pouze k problematice, kterou máš podrobně prostudovanou, nebo k oboru, ve kterém pracuješ? Tak na co si to tady hraješ, ty "experte"? :-[] Tvé žvásty jsou asi podobně relevantní, jako když tady někteří zoufalci čas od času vytáhnou premisu, že diskutovat zde můžeme jen o autech, která jsme si pořídili, protože jen ty opravdu známe! :-[]:-[]:-[]
Tak to je přece všeobecně známé - viz obludné dotace např. francouzským a polským zemědělcům. Ale nezajímám se o to podrobně, jako o automotive. Tvé směšné manipulace prohlédne i dítě. :D
A co jako? Když je v EU zcela dojebaný, nespravedlivý a pokřivený zemědělský trh, tak podobné levičácké móresy musí zničit i trh automobilový? Opravdu "pozoruhodná" úvaha! :-O:-O:-O:-(:-(:-(:no::no::no:
Vy jste opravdu takový hlupák, že věříte, že hromadným rozšířením elektrosráčů v EU se nějak ovlivní, natož pak zachrání světové klima? :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
Ne, problemem spalovaciho motoru jsou:
Emise
Spotreba
Otackovy rozsah - nutnost x stupnove prevodovky a spojky nebo automatu
Vstriky
Rozvody
Hlucnost
Atd.
Nic z toho elektromotor nezna.
Elektromotor je radove lepsi nez spalovaci motor.
Naopak spalovaci motor NEMA problem s energii, ktere si muze vozit dostatek a ke vsemu ji rychle docerpat.
Takže vše v pořádku = takhle NAOPAK je to si s ekonomickou stránkou EV vs spalovací motor (nemluvě o NUTNOSTI dotování provozu dieslových motorů = SRANDA že to celej život nikomu nevadilo). Ještě větší = že elektromobilita je na 99% ekonomicky funkční (stačí se dostat na hranici 100USD/kWh = VW hlásí že už tam je) diesl v osobním autě není ekonomicky průchozí ani po 84 letech inovací = a že jsou současné nafty fakt super = Alpina D5S R6 408 naftových koní atd. https://www.alpina-automobiles.com/…echnische-daten/:yes:
Ale diesly bez trvalého dotování provozu = šupky dupky na smetiště dějin
Zkus zmobilizovat síly a (alespoň dnes) pochopit CO tě to paní/soudružka učitelka učila o ropě
Pepa je MOC pozadu zpátečník (a fandům sorry ale často blekoty i o běžných autech). To co nevadí a je zábava u Clarksona = u Pepy (alespoň pro mě) fakt NEFUNGUJE
Plus člověk úrovně Pepa = fakt není argument pro tak zásadní komlexní posouzení věci jako je změna pohonu osobní dopravy. To není urážka = prostě to je mimo jeho schopnosti
EDIT trvalo to teda neuvěřitelně = ale koukám NÁVRAT k nedělení slov = sice to VŮBEC NEní na místě ale BRAVO ACZ :D
Nevím jestli mám na tohle vůbec po tolikáté reagovat. Přirovnání je spíše k tomu jak lidé přijímají nové možnosti. Vyrábět nokii ty telefony taky nikdo nezakázal.
EK - přijetí těchto limitů bylo na základě hlasování a hlavně v té době např VW samo ohlašovalo, že je pro ní elektromobilita jediná cesta viz TOGETHER 2025.
Stejně tak EK nemá vliv na dění ve světě kde je EV taky vnímáno jako cesta.
Není to uplně přesné srovnání, ale první iphone jako úvod do dotykových telefonů byl v roce 2007. Podívej se jak je to dnes. Kolik lidí má tlačítkový.. Placatý musíš nabíjet každý den a rozbije se při každém pádu a je několikanásobně dražší. Ten vývoj byl strašně rychlý a automotiv jde zřejmě stejným směrem o něco pomaleji. Tlačítkový dnes ještě koupíš jak nový tak "ojetý" ale ten trh už je malý a neudává směr.
To samozřejmě netvrdím jako dogma, ale ten směr už je a je tu velká pravděpodobnost že bude pokračovat.
To si piš, že ještě v roce 2040 budu chtít jezdit podobným autem, jako je dnes. A klidně i jako byl včera a klidně i v roce 2050! :-):yes::yes::yes: Mě jde totiž hlavně o tu mechanickou stránku věci, o tříválcový pojízdný tablet rozhodně nestojím. Na to mám chytrý telefon. :-)
Právě tahle generace auta pohřbil tím, že vyhrál úplně průměrný golf.
F1 umírá už dlouho a ele s tím nic nemá společného. Stejně tak rally.
Suroviny? To říkáš v ČR kde jsou obroske zásoby lithia?
Co vadí na Nissanu?
Ev je prostě tiché vždy a všude. Možná máš radši hluk, ale je to tvůj vkus.
Zajímá mě jaké auto se v tichu na palubě vyrovná nějakému ev.
Napsal no. Mě třeba pocit z jízdy elektromobilem přijde totálně bezpohlavní, bezcharakterní a naprosto nezajímavý jakkoliv je dynamika a pružnost lepší než u většiny spalovacích. Ale je to jako jíst krásně vypadající jídlo bez chuti.
Jerry jati ani nevim. Ale když vezmu sešit se vším u toyoty tak 200tkm astalo to jen udržbu v neautorizáku + vyfuk zadni třmeny a pas spolujezdce byly
dily navic erbegy jsou nove zdarma takata...
Tak jsem na mega auto benzin udrzba atam zacinaji e auta a vydrzí e auto patnact let?
Jestli se pohybuješ kolem aut 35 let tak jistě víš, že i v současnosti je spousta modelů se spalovákem které se připravují. Když se představí během 3 let což je tak normální doba pro vývoj a budou se 8 let prodávat tak, když si ho koupíš, máš cca 10 let ještě bezstarostný provoz. To jsi třeba v roce 2040. Takže o to strach mít nemusíš. Je ale otázka chceš ještě v roce 2040 jezdit podobným vozem jako je dnes?
Jednička ele - sleduješ kolik automobilek investuje do ele a jeho vývoje a kolik na to jde prostředků? To jasně převyšuje investice do vývoje spalováku který se dostal na hranu možností.
Tohle vše jsou konkrétní data která si můžeš dohledat. Ne názor.
Takov malá věc, USA má zdroje ropy.
Auta se spalovak umí všichni. Co drží evropské výrobce nad konkurenci jsou právě emisní limity.
A ukazuje se, že spalovak je už na druhé koleji, jednička je ele. Když do toho vlaku Evropa nenaskoci teď tak už nikdy.
Ne, ale zbytek není v takovém množství a jde recyklovat. Ropu nemáme a jen ji spalujeme. Ale tohle je už zase stále dokola.
Ropa není budoucnost a dlouhodobě udržitelna věc jak z pohledu emisí tak zdrojů.
Jen to popis. Co je za budoucnost se závislosti na ropě? Proč celý svět jde do Elektra a EU se snaží dohnat? Proč je nejhodnotnější značka aut výrobce ev?
Nepsal jsem problémy elektrmotoru!!!! Ale elektroniky. Problémů je tuna. Stačí se trochu zajímat o zkušenosti majitelů Tesly nebo o výrobní problémy ID.3 atp.
Nedávno tu psal zajímavou reakci jeden majitel Taycanu (a M3 zároveň) - zajímavou v tom, ze mnohem raději jezdí elektrickým autem. Ze mu M3 proti tomu připadá jak vykopávka...
Jde o hluk. Hluk je unavujici. Generovaný zvuk je jen vnější a při nízké rychlosti a lze ho ladit.
A hlavně je to tiché vždy.
Pak je tu absence převodovky a spojky. Žádné poskakovani a cukani, ale jen plynulost.
No vidíš že to víš = a že dneska ještě je = to podle tebe znamená že NEdojde? ;-)
Výroba elektřiny = se může zlepšit = o tom žádná. Ale viz já 14:32 = tu(též) elektřinu používáš i v tom autě se spalovacím motorem. Jen PLUS ropu (a všechno co to znamená NEŽ ti elektřina pomůže ten ropný produkt natankovat)
Spotřeba elektřiny na to těžbu přepravu zpracování ropy je GIGANTICKÁ
POZAPOMÍNÁ SE že mezi rafineriemi a čerpacími stanicemi neustále rotuje tisíce cisteren, na ty frekventované 3x za den
Než tam pomocí elektřiny načerpáme palivo = nebo holt rovnou snáz levnějš efektivněji a bez emisí = jen tu elektřinu BEZ ropy a všeho co to v tom řetězci znamená = jen elektřinu přímo do auta
Je tu HODNĚ bojovníků za tu nesrovnatelně dražší složitější atd. cestu ;-)
PS Tu posledni vetu snad nemyslis vazne "zda vubec". Ze kdyz vypnes zdroje znecisteni tak mas pochybnosti, zda klesnou emise??? Kdyz vypnes Prunerov, tak budes taky pochybovat, jestli to bude mit vliv?
Protože jízda BEZ emisí vs během jízdy proměna ropy na oxid uhelnatý + pevní částečky + oxidy dusíku + uhlovodíky
Protože ropu nemáme = musíme jí za obrovský spotřeby elektřiny tisíce km přepravovat pak za obrovský spotřeby elektřiny přeměňovat na benzín a naftu a pak zase přepravovat a pak za pomoci elektřiny čerpat ten elektřinou dopravený a zpracovaný produkt čerpat do nádrže
Protože tu samou elektřinu bez všeho toho od těžby po rozvoz tisíci cisternami na čerpací stanice (které taky jedou na elektřinu a celková suma za svět bude pořádné číslo) protože tu samou elekřinu můžeme poslat ROVNOU do toho auta (bez toho všeho co znamená ropu najít těžit přepravit zpracovat přepravit natankovat)
Zjednodušeně = buď jedeš na elektřinu NEBO na elektřinu PLUS ropu (a všechno co to znamená)
Samozřejmě to máš pokřivené = ty se logicky setkáváš a bavíš spíš s tou většinou. S tou ca 20ti procentní inteligencí = nepřijdeš vůbec do styku (jen říkáš jak sou mimo = že pravdu a správně vidí věci v souvislostech ta spodní většina tedy TY :-)