Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

Úpravce brzy nabídne BMW M4 s normálními ledvinkami. Posuďte sami, zda vypadají lépe

38 komentářů

Arese
...od samotného počátku, že touto příšernou bobří maskou udělá BMW obrovský prostor pro skvělé kšefty různým tunerským firmám. Kdo si taky chtěl nechat na jinak výborném autu takovou ohavnost? 😁 😁 😁
Avatar - pradeda777
pradeda777
Souhlas. Ale nebude to levná záležitost. Plus, bude se muset řešit spolu s BMW. Záruka, chlazení, nárazové zkoušky a další testování..... ;-\ Plus lakování (colour matching) a další testování pokud bude BMW trvat na tom, aby se montáž prováděla na výrobní lince..........velký hlavobol.... ;-\ Nevidím to vůbec růžově..... ;-\ Po záruce by s tou výměnou však neměl být problém..... :-!
ericn
Tak bude to asi složitější, ale kdo to bude chtít, rád to podstoupí. Docela bych BMW přál, aby jim zákazníci naznačili, že tudy cesta nevede 😉
webpaja
Docela bych Prior designu přál velký obchodní úspěch a nový přední nárazník i s maskou pro 4er coupé, nejen M4.
Avatar - Dinar
Dinar
Jestli budou vyvíjet bodykit pro M4, určitě udělají i pro 4er, větší trh. 😉
Mig_35
Dal jsem si na svoje auto jaky bodykit jsem chtěl a nikdo to neřešil...
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - pradeda777
pradeda777
To jo. Pokud už není auto v záruce a pojišťovna o tom bodykitu ví, tak je to v cajku. Ale mít novou M3 v záruce, tak bych to asi nedělal..... ;-\
webpaja
Zkušení úpravci vědí, s chlazením problém nebude, nárazové zkoušky už vůbec ne, mění plasty a ne strukturu vozu.
Klidně to tam odvézt rovnou ze showroomu.

Jde o výměnu masky a nárazníku, resp jeho obalu. Naprosto normální a bezproblémové.

Navíc u nového auta nebude problém s lakem vůbec. Vše z toho co jsi vypsal nevidím reálně jediný problém.
Market
tiez si myslim, ze by to nemal byt ziaden problem.
Ja vidim ako najzlozitesiu operaciu iba prehodenie prednych parkovacich senzorov do noveho kusa plastu...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, minimálně bude potřeba nějaké schválení, aby to mohlo do provozu, ne? Jinak to bude brané pouze jako tuningové příslušenství, se kterým auto nesmí na silnici.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Vidím, že nemáš zkušenosti ani vzdělání v oboru. Na příklad o nárazových zkouškách toho z profese dost vím a můžu tě ubezpečit, že materiál, konstrukce a uchycení nárazníku tam hrají velkou roli. Na přiklad trigger pro aktivace airbagu na volantu je hned za nárazníkem. Víš něco o testování adheze laku? Nevíš. O dalších věcech raději pomlčím.
Mig_35
Nějaký bodykit od Prior design jsem měl na petce a šestce. Žádná záruka nepadla a nic se nemontovalo na výrobní lince BMW. Homologace je samozřejmostí, nekupoval jsem to na alie😜ressu😊
traveldrive
Však v tom to je. Musí to byť homologované. Čo obvykle stojí nejaký čas a kopu peňazí.
Mig_35
ten spoiler bude stát reálně cca 1000 EUR, stačí? pro majitele auta za 100 tis. EUR by to nemělo být likvidační... teda myslím si.
traveldrive
A? Ja sa o tom nehádam. V tej cene máš nejakým podielom premietnutú aj tú homologáciu. 😉
webpaja
Opět, s tvojí logikou by jakákoliv tuningová firma nemohla existovat. V čem bude asi materiál plastového nárazníku jiný? Proč by mělo být jiné uchycení? Proč konstrukce?
O jakém testování adheze to mluvíš? O tom, které určitě aplikuje každý zručný lakýrník?

Ano, někdy je lepší pomlčet. 😉 Jak by takoví "umělci" jako Mansory mohli přežít? Nebo myslíš, že by někdo svoje drahé Porsche, Lambo či RR nechal bez záruk? 😄
traveldrive
Sorry, musím sa k dedovi pridať. Mýliš sa. Všetko musí prejsť skúškami. Akákoľvek zmena. Hoci zmena laku alebo materiálu. Tu sa vo veľkej miere mení tvar a tým pádom aj mechanické vlastnosti. Ono to väčšinou vyhovie, ale musí to prejsť testami a musí to dostať štempel, cez to nejde vlak. Materiál nárazníku bude pravdepodobne celkom iný, pretože aj technológia výroby bodykitu, produkovaného v stovkách, možno tisíckach kusov, bude iná ako výroba sériového kusa. Medza klzu, strihu, pružnosti, atď, tých sledovaných parametrov docela dosť. Ďalej sa sledujú montážne uzly, či spĺňajú bezpečnostné požiadavky, merajú sa napr. vystupujúce hrany, hodnotia montované diely (ak to nie je z jedného kusa) atď, atď... Časy, keď hocijaká firmička zlepila kit z laminátu a veselo ho predávala, sú už dávno preč. Ad. tuningové firmy - pri maličkých sériách a kusovkách sú predpisy benevolentnejšie.
webpaja
Ale já nepochybuji o testování, však tady nejde o garážnické tunery, nýbrž o celkem známou firmu. Ta by si těžko mohla dovolit prodávat něco bez homologace.
Vůbec nejde o lamináty.
Kupříkladu ještě loni se některé karbonové aerodoplňky pro BMW pekly a lakovaly v ČR. Nevím jestli letos je tomu také tak, ale v té samé firmě se dělaly z toho samého materiálu s použitím stejného postupu i certifikované tuningové díly pro jiné odběratele.
Takže nevidím žádný problém.
traveldrive
Tak ale hovorili sme o niečom inom, nie o tom, či sa to dá alebo nedá. Tuningové kúsky z karbónu alebo kevlaru sa robia aj na Slovensku, tiež som v takej firme pracoval. Písal som o tom, že na auto si nemôže montovať kto čo chce - na všetko je nutná homologácia a tá zase musí byť podložená plnením určitých predpisov a podmienok, na niektoré stačia certifikáty, niektoré veci podliehajú skúškam. Nie je to zďaleka také jednoduché a bezproblémové ako si myslíš. Ale mnohé firmy, hlavne tie, čo to robia dlhšie, už majú zabehnuté postupy a vedia, kde, čo a ako. 😉
webpaja
A to byla moje reakce na dědka. Ten to pojal jako no way variantu.
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně tak, časy, kdy nějaká firmička něco slepila z laminátu jsou dávno pryč. Dnes firmy typu Prior Desing pracují s materiály a technologií, jakou má pro výrobu daného dílu automobilka (resp. její dodavatel daného dílu), není to nic nedostupného. Veškeré karos. díly samozřejmě musí projít homologací. Ono stačí se podívat na to, co dělají, všechno je TUV gepruft. Tipuju, že dojde-li skutečně na výrobu bodykitu, bude se prodávat kolem tří čtyř tisíc euro, což není v celk. ceně M3 nic zásadního, pak se ukáže, kolik lidí skutečně akceptuje nový tovární design.
traveldrive
V globále máš pravdu, len s tou technológiou nie som si istý, resp. to tak nemusí byť. Napr. veľké plastové kusy, akými sú napr. plastové nárazníky dnešných áut, sa väčšinou vstrekujú do formy - taká forma už stojí pekné peniaze, rádovo v stovkách tisíc €, hlavne keď sú dimenzované na dlhšiu životnosť a veľkú produkciu. V podmienkach menších firiem a malých objemov výroby používajú ako formy frézovaná kopytá z materiálu ľudovo zvaného umelé drevo. Ako materiál sa používa kompozit, zväčša kombinácia živice a nejakého nosiča, v tom najlepšom prípade vzniká kevlar alebo karbón. Najčastejšie sa používajú predpripravené materiály, ktoré sa režú a formujú na kopyto, tzv.prepregy. Potom sa to zavákuuje a putuje to do autoklávu. Často sa to používa aj pre prototypovú výrobu. Má to výhodu veľkej flexibility a jednoduchšieho prechodu na iný model, resp. na produkciu viacerých variantov. Do vstrekolisov sa ide až pri sériovej výrobe, keď to má zmysel. Možno sa aj niektoré takéto bodykty vyrábajú v množstvách, keď sa vstrekovacia forma už vyplatí.
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, formy do vstřikolisů jsou drahé, v případě nějakého nárazníku tak do 100 tis. eur, každopádně bodykity, které si můžeš koupit u firmy typu Prior Design, jsou dělány právě touto technologií, a ze stejných polymer materiálů (většinou ABS) jako díly originální. Jak jim to ekonomicky vychází? Pošli jim dotaz...
Avatar - iudex
iudex
Počkaj, teda podľa teba ak ti niekto strekne v garáži oškretý či pokrčený plech, auto už nemá potrebnú homologizáciu a teda nie je spôsobilé do prevádzky? To je trochu prehnaný výklad.
traveldrive
Jejda, a na to si ako prišiel? To je prehnaný Tvoj výklad. 😉 Ide o to, ak chceš nejaký diel na aute nahradiť iným, musíš buď kúpiť nejaký schválený, alebo, ak si jeho výrobca, musíš zabezpečiť homologáciu sám. Teda ak to chceš normálne oficiálne predávať a montovať. Samozrejme, že sa nejedná o opravy a podobné záležitosti, ale čokoľvek chceš oficiálne namontovať na auto, musíš mať na to štempel.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Adheze laku se souvislostí na Airbag? To jako když máš nárazník od mušek airbag funguje jinak?
Avatar - Machýrek
Machýrek
Já ty olbřímý bobří zuby žeru. Jsem tu asi sám, já vim.
Avatar - spitfirecz
spitfirecz
Mě k tomu autu celkem sedí.
Mig_35
Mhm ale ten zlatý/žlutý exemplář M4 s jinou maskou vypadá skvěle... k tomu manuál a RWD... :yes:
traveldrive
Časom si človek asi trochu zvykne. Kritika je vždy na začiatku najostrejšia, a potom pomaly utíchne, pokiaľ ide o dizajn. Časom sa aj kontroverzné krivky v očiach ľudí predsa len trochu "usadia"...
Avatar - iudex
iudex
Aj u mňa si to už pomaly sadá, a to som auto nevidel naživo (tí, čo videli, tvrdia, že je to podstatne lepšie).
Minimálne to dodá M3/4 jedinečnosti a o to hlavne išlo. Niekto je samozrejme rád nenápadný a nechce kričať do sveta, ale minimálne rovnako veľká (ak nie väčšia) skupina majiteľov podobného typu áut chcú, aby bolo na prvý pohľad vidieť, že majú M3 a nie nejakú 118i s M paketom.
To je podobné ako s lakom: niekto uprednostní aj na M3 mineral grey, veľmi decentnú a maximálne nenápadnú farbu: https😐/i.pinimg.com/…aaeab446fc94.jpg iní zvolili sakhir orange, aby boli vidieť: https😐/i.pinimg.com/…6bc46cdf575a.jpg A tí novú masku asi privítajú. Pre tú prvú skupinu tu bude takýto aftermarket tuning.
Avatar - Dinar
Dinar
jak ta "zmenšený předek z M8", tak ta "zmenšené bobří zuby", tedy ty malůvky auta v červené, vypadají skvěle, doufám, že nebude dlouho trvat a některý z těch bodykitů se dostane do prodeje, protože s nimi bude nová M3/M4 vypadat zase jako bmw. :yes:
traveldrive
Mne oba tie obrázky pripadajú smiešne. Na prvom veľké "bobrie zuby", na druhom menšie, lebo ich zakrýva "spodná pera". Možno naživo to bude lepšie, ale tu vidím priblblý úsmev na oboch. S hodnotami značky mi to stále celkom neštimuje. Asi za to môžeten najspodnejší prelis pod čiernou mriežkou. Veľkosť sa zmenila, ale tvar ostal zachovaný.
Mig_35
nic přiblblého na tom nevidím...
https😐/img2.auto.cz/…ull/6615083_.jpg
možná mi tam chybí to žebrování maximálně
Avatar - Dinar
Dinar
Já píšu o těchto dvou variantách (auta v červené barvě).
https😐/www.bimmertoday.de/…-g80-und-m4-g82/
Spodní obr. vpravo je variace ve stylu aktuální M8, klasické ledvinky, nic směšného na tom nevidím, je to prostě BMW.
Horní obr. vlevo je variace na aktuální bobří chrup, ale zuby jsou zmenšené, osobně bych dal přednost variantě "M8", ale i tohle je pořád BMW narozdíl od tovární verze.
Samotný tvar ledvinek byl vždy hodně variabilní záležitost, stačí se podívat na bmw za posl. třicet let, v tom problém není.
Avatar - iudex
iudex
Jj, tá prvá varianta je taká lacná, len "zakryté zuby". Ale tá druhá - ako píšeš v štýle M8 - je super, čisté a elegantné.
Ale či by som to po kúpe M3/4 riešil takto, neviem, zrejme by som si zvykol na originál.
webpaja
Tak já bych u M4 a zřejmě i M3 neváhal. 😉 Prioritně Prior. :-!