Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Úpravce brzy nabídne BMW M4 s normálními ledvinkami. Posuďte sami, zda vypadají lépe

Jan Zajíc
Diskuze (38)

Kontroverzní prvek nové řady 4 a sportovních variant M4 a M3 co nevidět nebude nutností. Úpravci intenzivně pracují na přepracování přídě.

O obrovských ledvinách BMW řady 4, respektive M3 a M4, bylo napsáno snad všechno. Nechme teď stranou dohady o tom, zdali se nám toto poznávací znamení na přídi líbí nebo ne, místo toho se dnes podíváme na snahu společnosti Prior-Design. Ta chce nabídnout řešení pro majitele, kteří se vzhledem mnichovských novinek nejsou tak úplně spokojeni.

Klasické ledvinky našroubované na nové řadě 4 jsme viděli již nesčetněkrát, svou vizi ostatně představila celá řada nezávislých tvůrců. Také v případě Prior-Design jde zatím jen o virtuální provedení, avšak v tomto případě bychom mu měli věnovat větší pozornost. Proč? Protože společnost není v úpravách karoserií žádným nováčkem a přislíbila, že obdobné řešení pro BMW M4 (a M3) zákazníkům nabídne co nevidět.

Video se připravuje ...

Tvůrci dokonce představili několik možných variant. Zatím nevíme, zdali se do výroby dostane jen jedna z nich, nebo si zákazník bude moci vybrat. Každopádně se zdá, že „facelift“ přídě by neměl být zas až tak náročný a vlastně bude stačit jeden šikovně upravený nárazník.

Kromě samotných ledvinek jsou upraveny ještě otvory v nárazníku. Na červeném exempláři společnost ukazuje nejen hranaté ledvinky odvozené od sériového provedení, ale i zcela přepracované řešení, jehož vzhled se značně inspiroval modelem M8. Na žluté „čtyřce“ si pak ve fotogalerii můžete prohlédnout jednotlivé verze úprav. Dejte nám vědět, která u vás vede… nebo byste raději zůstali u série?

Líbí se vám obrovské ledviny nového BMW řady 4?
  • Ano
    23%
  • Zatím nevím
    4%
  • Ne
    73%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 3975 čtenářů.

Jan Zajíc
Diskuze (38)

Doporučujeme

22. 10. 2020 17:36
Re: No tak to bylo jasné....
A? Ja sa o tom nehádam. V tej cene máš nejakým podielom premietnutú aj tú homologáciu. ;-)
22. 10. 2020 14:34
Re: No tak to bylo jasné....
A to byla moje reakce na dědka. Ten to pojal jako no way variantu.
Avatar - Dinar
22. 10. 2020 12:07
Re: No tak to bylo jasné....
Ano, formy do vstřikolisů jsou drahé, v případě nějakého nárazníku tak do 100 tis. eur, každopádně bodykity, které si můžeš koupit u firmy typu Prior Design, jsou dělány právě touto technologií, a ze stejných polymer materiálů (většinou ABS) jako díly originální. Jak jim to ekonomicky vychází? Pošli jim dotaz...
22. 10. 2020 11:36
Re: No tak to bylo jasné....
Tak ale hovorili sme o niečom inom, nie o tom, či sa to dá alebo nedá. Tuningové kúsky z karbónu alebo kevlaru sa robia aj na Slovensku, tiež som v takej firme pracoval. Písal som o tom, že na auto si nemôže montovať kto čo chce - na všetko je nutná homologácia a tá zase musí byť podložená plnením určitých predpisov a podmienok, na niektoré stačia certifikáty, niektoré veci podliehajú skúškam. Nie je to zďaleka také jednoduché a bezproblémové ako si myslíš. Ale mnohé firmy, hlavne tie, čo to robia dlhšie, už majú zabehnuté postupy a vedia, kde, čo a ako. ;-)
22. 10. 2020 11:31
Re: No tak to bylo jasné....
V globále máš pravdu, len s tou technológiou nie som si istý, resp. to tak nemusí byť. Napr. veľké plastové kusy, akými sú napr. plastové nárazníky dnešných áut, sa väčšinou vstrekujú do formy - taká forma už stojí pekné peniaze, rádovo v stovkách tisíc €, hlavne keď sú dimenzované na dlhšiu životnosť a veľkú produkciu. V podmienkach menších firiem a malých objemov výroby používajú ako formy frézovaná kopytá z materiálu ľudovo zvaného umelé drevo. Ako materiál sa používa kompozit, zväčša kombinácia živice a nejakého nosiča, v tom najlepšom prípade vzniká kevlar alebo karbón. Najčastejšie sa používajú predpripravené materiály, ktoré sa režú a formujú na kopyto, tzv.prepregy. Potom sa to zavákuuje a putuje to do autoklávu. Často sa to používa aj pre prototypovú výrobu. Má to výhodu veľkej flexibility a jednoduchšieho prechodu na iný model, resp. na produkciu viacerých variantov. Do vstrekolisov sa ide až pri sériovej výrobe, keď to má zmysel. Možno sa aj niektoré takéto bodykty vyrábajú v množstvách, keď sa vstrekovacia forma už vyplatí.