Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
3_diamanty
len dve veci mi tu kusok vadia... vyssia hmotnost ( tych vyse 1,6 tony by bolo hodne aj na SUVecko podobnych rozmerov ) v kombinacii s relativne priemerne vykonnym motorom a potom vysoka cenovka.. ale to je u subaru tiez uz klasika... kazdopadne velmi solidne auto a nemam pochyb ze toto subaru bude o dva levely pred nejakym meganom a jemu podobnym kuskom C segmentu... a aj interier parada... budiky displej celkova bytelnost ... proste parada ... subaru :yes:
Othello
"Synchronní permanentní magnet" ..., kdo proboha zas vymyslel tuhle koninu ???
A podobný nesmysl je tvrzení že "..točivý moment 66 N.m je dostupný prakticky v jakýchkoliv otáčkách"
Pane redaktore, při výkonu pouhých 12,3 kW tohle platit opravdu nemůže. Je mi fakt blbé furt upozorňovat na takové elementární přešlapy, ale bije to prostě do očí. Copak nemáte v redakci někoho kdo by technice aspoň trochu rozuměl ?
A podobný nesmysl je tvrzení že "..točivý moment 66 N.m je dostupný prakticky v jakýchkoliv otáčkách"
Pane redaktore, při výkonu pouhých 12,3 kW tohle platit opravdu nemůže. Je mi fakt blbé furt upozorňovat na takové elementární přešlapy, ale bije to prostě do očí. Copak nemáte v redakci někoho kdo by technice aspoň trochu rozuměl ?
twistedTSD
Asi už nemá cenu si stěžovat, že se Subaru změnilo. S e-boxerem se jezdí velmi příjemně, to auto má něco do sebe, ale stejně si myslím, že by měli vyhodit 4x4, nejlépe i CVT a zatopit zavedeným konkurentům. Takhle je Impreza akorát do počtu, víc prodávalo snad i Infiniti prémiových sedanů.
Keď vyhodíš 4x4 a CVT bude z toho takmer tuctovka ako všetko ostatné na trhu. Bez zákazníkov s tvojim myslením sa vpohode zaobídu, tých, čo ponuku a vlastnosti Subaru ocenia, je vo svete dosť.
To je pekné. Za 4 minúty 4 palčeky dolu. Všetci, čo sú v diskusii za Subaru. Tu sa niekto veľmi snaží... 😁 Pridaj ich ešte pár aj mne, Subaru je super.
To je super argument, že se bez zákazníků obejdou. 😁 Taky se bez nich úspěšně obchází při 1400 prodaných kusech ročně.
Tak asi Európa nebude stredom ich záujmu. Ale aspoň niekto ponúka čosi iné ako bežnú konfekciu. Sprasiť takéto auto na úroveň konfekcie, aby niekomu predali viac, je scestná myšlienka. Tu by možno predali viac - niekde inde zase o toľko menej, alebo by prišli o zákazníkov úplne. Subaru dnes proste je 4x4 a CVT. Nechceš? Neber. Ale ako predokolka by to už nebolo Subaru.
Popravde mne ani to CVT nejak k Subaru nepasuje, už dlho premýšľam, že keď už silou mocou chcú mať automat, prečo radšej nešli cestou ako je Aisin.
V dnešnej globalizačnej dobe, keď začína byť všetko na jedno kopyto, chcú byť možno iní a odlišní. Nie je to len CVT, sú to aj motory, koľko ďalších dnes používa boxer? Koľkí ešte montujú atmosférické motory, napr. dvaapolliter v Outbacku?
Čo sa týka prevodovky, Impreze asi bude klasika s plynulou zmenou prevodového pomeru, takže je to skôr auto na pokojnú jazdu s výbornou trakciou a pridanou hodnotou v teréne. To vysávačové hučanie pri predbiehaní a pokusoch o športovú jazdu tam zrejme je. Komu to vadí, mal by sa obzrieť inde. Ale som si istý, že auto s takým podvozkom a štvorkolkou u inej značky nenájde. Staticky som v tom aute sedel a popravde priestor a ergonómiu jej môže závidieť väčšina konkurencie.
Skúsil som Outback, kde prevodovka "radí" predvolené prevodové stupne, čiže zmena nie je kontinuálna, ale funguje ako klasický meničový automat - radí plynulo, mäkko, a dostatočne rýchlo. Ak má niekto voči CVT výhrady, minimálne u tohto auta zmiznú. Predpokladám, že čoskoro dostanú podobnú verziu aj ostatné modely Subaru.
Čo sa týka prevodovky, Impreze asi bude klasika s plynulou zmenou prevodového pomeru, takže je to skôr auto na pokojnú jazdu s výbornou trakciou a pridanou hodnotou v teréne. To vysávačové hučanie pri predbiehaní a pokusoch o športovú jazdu tam zrejme je. Komu to vadí, mal by sa obzrieť inde. Ale som si istý, že auto s takým podvozkom a štvorkolkou u inej značky nenájde. Staticky som v tom aute sedel a popravde priestor a ergonómiu jej môže závidieť väčšina konkurencie.
Skúsil som Outback, kde prevodovka "radí" predvolené prevodové stupne, čiže zmena nie je kontinuálna, ale funguje ako klasický meničový automat - radí plynulo, mäkko, a dostatočne rýchlo. Ak má niekto voči CVT výhrady, minimálne u tohto auta zmiznú. Predpokladám, že čoskoro dostanú podobnú verziu aj ostatné modely Subaru.
Impreza/XV taky umí imitovat stupně, ale při plynulé jízdě je to normální CVT.
Tak v tom prípad je na kritiku menší dôvod, keď máš možnosť voľby. Za mňa je Subaru fajn spestrením ponuky na trhu, väčšina áut sa podobá ako vajce vajcu a výber je koľkokrát len vecou preferencie značky.
Budu zase za rejpala, ale... Boxer, atmosféra... co z toho? Spotřeba 7 a stovka za 10? No nic, oboje jsou to akceptovatelný hodnoty, u takovejch těch kupců S-Cross na 15 let. On ale ten S-Cross stojí ve čtyřkolce s 1.4T v nejvyšší výbavě 560t (s manuálem a bez střešního okna, AT LUX je za 650). Výbavy jsem nesrovnával, ale rozdíl 320t je brutální.
Stovka za 10 je bohužel ten nejmenší problém. Mám spoustu pochopení pro kupce aut a jejich priority. Ale u této Imprezy naráží moje empatie brutálně na limity. Koupit si za skoro 900t auto, ve kterém se možná budu cítit bezpečně u vědomí AWD a armády asistentů, ale jedině v závěsu za kamionem protože 80-120 za nekonečných 8 vteřin, při jakémkoliv pokusu o důraznější zrychlení budu poslouchat převodovku vyjící víc než Kocáb v Hraběti X a přes všechny e-přívlastky se mi tankovací karta podtlakem málem vcucne do nádrže ? No, pardon, ale tohle pro mě není osvěžení nabídky, to je její hrob.
Test jsem četl a nějak nechápu to nadšení a vysoké hodnocení, vzhledem k ceně, je tohle auto naprosto o ničem. Nejede, žere, otravný projev hnacího řetězce, nemá žádný design a jen kvalitní projev podvozku nemůže celek zachránit. Ve vztahu ke konkurenci je to možná tak na tři hvězdy.
Ono i v tom testu zaznívá dost (oprávněných) výhrad na to, abych ty 4,5 hvězdy vůbec nepochopil.
Tych 8s z 80-120 nieje az takych nekonecnych... okolo 5-6s to maju tie dynamickejsie auta, na svojej P11GT som to vedel s 2-3 😁 dat okolo 5,8s ked som to robil na 3ke bolo to tak 8s a dalo sa s tym pekne svizne predbehnut... subaru to aj na 150 potom vyzenie celkom dobre.
Horsie je to s tou cenou, aj ked benzin s automatom a 4x4 kupis ojedinele (ako HB), mazda 3 nebude o moc lacnejsia v tejto konfig a skyX hmm kolko prida s AT na realnej dynamike ? Mazda ma vsak predsalen prepracovanejsi motor, o nieco lepsie pojde a menej si vypyta.
Horsie je to s tou cenou, aj ked benzin s automatom a 4x4 kupis ojedinele (ako HB), mazda 3 nebude o moc lacnejsia v tejto konfig a skyX hmm kolko prida s AT na realnej dynamike ? Mazda ma vsak predsalen prepracovanejsi motor, o nieco lepsie pojde a menej si vypyta.
Jenže Mazda 3 má dva trumfy v rukávu, za 1. nemá jen ten jeden motor, převodovku a pohon a za 2. lze koupit alespoń ještě jako sedan a že jsou docela vidět a ten sedan, s tím už se dá trochu žít i ve více lidech, nebo alespoň o trochu lépe, než s hatchbackem.
Být taková Impreza kombi/sedan a vrchol nabídky, pak to tady asi tolik kritiky neslízne, jenže je to vlastně jediná verze.
Být taková Impreza kombi/sedan a vrchol nabídky, pak to tady asi tolik kritiky neslízne, jenže je to vlastně jediná verze.
bavime sa o zakaznikoch pre 4x4 a automat, manualne prevodovky a pohon prednych kolies tam ratat nemusis 😄
impreza ma tolko priestoru v zadu, ze m3 sedan nebude pre 4 o nich lepsi a HB ma este viac miesta v zadu nad hlavou, s tymto uplne nesuhlasim...
impreza ma tolko priestoru v zadu, ze m3 sedan nebude pre 4 o nich lepsi a HB ma este viac miesta v zadu nad hlavou, s tymto uplne nesuhlasim...
Ale kdo kupuje takové auto, aby vozil 4 dospělé a zajímá ho tolik prostor nad hlavou ? Pokud mám malé 1-2 děti, pak se třeba s M3sedan žít dá dle mne lépe, než s hatchbackem. Kufr má větší, naložíš víc věcí párkrát ročně na dovču to stačí. HB a notabene za 900 tisíc asi jentak někdo do rodiny nekupuje, nebo né aby si využíval maximální prostor auta.
jeziis ... bavime sa o zakaznikoch pre 4x4 a automat - nechapes ? je jedno ze je ich malo, v tejto kategoori je to tak
´´sedan, s tím už se dá trochu žít i ve více lidech´´ - nepisal si deti, takze pre dospelych je priestorna impreza pouzitelnejsia, tym padom detom tiez
´´sedan, s tím už se dá trochu žít i ve více lidech´´ - nepisal si deti, takze pre dospelych je priestorna impreza pouzitelnejsia, tym padom detom tiez
Dobře, všeho všudy je to v HB asi jen Ma3/Impreza a Golf (?), stejně bych radši vzal Mazdu, Golf má příšerný interiér 😁
Ano, pro dospělé ano, ale chudáci ti, kdo si pro 4 dospělé kupují Hatch C segmentu 😁
Ano, pro dospělé ano, ale chudáci ti, kdo si pro 4 dospělé kupují Hatch C segmentu 😁
To mi trošku připomíná Kodiaq RS na Nordschleife. Nejrychlejší sedmimístné SUV a (pro jistotu) se znakem Škoda 😁 na ringu. Jasně, že když si to pořádně nadefinuješ, tak třeba ani pro Imprezu nenajdeš konkurenci. Stačí zadat do požadavků boxer-motor. Jenže v reálu se zákazník třeba rozhodne, že ta nabídka Imprezy je natolik praštěná, že na AWD (nebo automat, nebo benzín, nebo hybrid) z vysoka kálí a jde si koupit auto lehce jinak specifikované, zato ve všech ostatních ohledech lepší.
Woody ma trochu recht, nema to holt predaje, cena je sialena s tym suhlasim, ovsem to musi bohuzial riesit Subaru... mne to pre uzku skupinu vyznam dava.
Jak kdysi říkal Kamil Střihavka, když hrál s BSP - Jsem nejlepší kytarista..... u nás ve vchodě a Pavlíček tu nebydlí... :-!
K tomuto este ´´Ano, pro dospělé ano, ale chudáci ti, kdo si pro 4 dospělé kupují Hatch C segmentu´´ Ja so svojimi 185 cm s tym nemam problem, v Ceede 2g aj v 7 golfe sa normalne poskladam do zadu... si si isty, ze v tvojom Mondeu je viac miesta v zadu nez v tejto Impreze ?
nasiel som😒br />
Impreza😒br /> Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 925
k) šířka vpředu (mm): 1535
l) šířka vzadu (mm): 1490
Mondeo 4x4 combi
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 980 / 1220
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990
k) šířka vpředu (mm): 1525
l) šířka vzadu (mm): 1520
nasiel som😒br />
Impreza😒br /> Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 925
k) šířka vpředu (mm): 1535
l) šířka vzadu (mm): 1490
Mondeo 4x4 combi
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 980 / 1220
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990
k) šířka vpředu (mm): 1525
l) šířka vzadu (mm): 1520
No, upřímě, ani Mondeo, ani jiné auto Dsegmentu, kterým jsem jel, snad s výjímkou Camry mi nepřišlo extra pohodlnné pro jízdu ve 4 lidech. Párkrát jsem takto cestoval v takových autech v takové náloži a když jsou ti lidi většího vzrůstu, není to ideál. Nejlepší na to asi bylo MK4, ale i tak bych si představoval trochu něco většího. Problém nejsou nohy a střecha, ale šířka.
nj, ale v kontexte debaty m3 sedan a imprezy snad nikto necaka ´´extra pohodlnné pro jízdu ve 4 lidech´´ mas pravdu, corolla sedan je lepsia v zadu nez impreza... podla tabuliek, real meranie moze byt trochu rozdiel, to nezistime...
prikladam este corollu sedan😒br />
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 890
prikladam este corollu sedan😒br />
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 890
Ty jsi trochu popletl dvě věci dohromady.
Já psal, že je asi většině kupců fuk, jestli je HB Imperza větší na zadních sedadlech, protože tam stejně ve 4 dospělých asi mockrát cestovat nebudeš, na to jsou jiná auta. Ale že pro rodinné použití je lepší sedan, než hatchback. Malé děti na zadní sedačky usadíš a máš větší kufr, navíc stále elegantní karoserii. Stejně tak by se dalo uvažovat o jakémkoliv jiném HB vs Sedan, kde není kombi (což Corolla kombi má, tam je to jasná věc).
Já psal, že je asi většině kupců fuk, jestli je HB Imperza větší na zadních sedadlech, protože tam stejně ve 4 dospělých asi mockrát cestovat nebudeš, na to jsou jiná auta. Ale že pro rodinné použití je lepší sedan, než hatchback. Malé děti na zadní sedačky usadíš a máš větší kufr, navíc stále elegantní karoserii. Stejně tak by se dalo uvažovat o jakémkoliv jiném HB vs Sedan, kde není kombi (což Corolla kombi má, tam je to jasná věc).
jak poplietol, na sedenie som prepokladal, ze bude nad hlavou miesta viac v impreze a pre rodinu - do akeho kufra das lepsie kočík ? ta rodina sa tiez deli na deti s a bez kociku... uplne tak na isto by som si tym rodinnym uzitim nebol, stale sa u nas predava viac HB ako sedanov
Kočárek vynechme, to je klump neskladnej 😁 I tak bych si troufl říct, že sedan ho pojme lépe (nezkoušel jsem, ale měl jsem problém i v Kuze, kočárek jsem dal, ale musela být otevřena roletka a věci šly skládat jen kolem, moc by se toho tma už nevešlo třeba na týdenní dovolenou pro 3-4 lidi), než hatchback. Ale když vezmeš rodinu s dětmi do 15ti let (to je větší kohorta, než ti, co mají děti s kočárky), tak určitě do sedanu dáš více tašek a zavazadel, než do hatchbacku. Se sedany jsem žil léta, tak vím, že sice nenaložíš kdovíjak objemný předmět přes nakládací hranu, ale tašky a zavazadla, ty tam narveš a docela dost.
Že se prodává více HB než sedanů je tím, že sedany tu nejsou a nebo se kupují kombi a SUV. Pokud bych však nutně chtěl atmosférický benzinový motor v C segmentu, mám úzkou skupinu 3 aut - Corolla (tam je atmosféra jen v sedanu), Mazda 3 (sedan i HB) a Impreza (HB). Volil bych proto sedan.
Že se prodává více HB než sedanů je tím, že sedany tu nejsou a nebo se kupují kombi a SUV. Pokud bych však nutně chtěl atmosférický benzinový motor v C segmentu, mám úzkou skupinu 3 aut - Corolla (tam je atmosféra jen v sedanu), Mazda 3 (sedan i HB) a Impreza (HB). Volil bych proto sedan.
Subaru si zaklada na stranovej simetrickosti. Lava a prava poloos su rovnako dlhe. Takze prevodovku si museli vyvynut samy. Ale preco zvolili CVT ti uz nepoviem.
Ved to, ked nechces tak neber. Eu predaje ukazuju, ze skoro nik nechce. Ustup z pozicii, vela penazi za malo muziky, neatraktivny dizajn. Dalsia automobilka, ktora coskoeo odide s Europy.
...alebo neatraktívny trh, ktorému stačí predokolka, alebo max. haldex. Subaru potrebuje veľký trh, nie je to tuctovka pre masy.
Boli casy, ked subaru na neatraktivnom trhu toho predavalo ovela viac. Skor Subaru ma slabe portfolio a zaspalo dobu.
jestli to nebude tim, jake tady mame EU normy... slabe portfolio? na malou automobilku? 1.6, 1.8, 2.0 a 2.4 v turbu a 1.6, 2.0 a 2.5 v atmosfere... to ze je nemuzou rozumne prodavat v EU jaksi neni jejich chyba?
Kto chce zarabat, musi sa prisposobit. Ja pravidla nerobim, nehodnotim, iba konstatujem. Za seba poviem, sedel som v novych subaru, prevodovka strasna, zabija potencial auta, motory na znacku so sportovym image sklamanim, materialy, spracovanie priemer, drahe. Pre mna je to znacka na pokraji zaujmu a to som uz jedno subaru vlastnil
co ja novych CVT spatne? cim zabiji projev auta? co je spatne s materialy? spis to vypada, ze tady papouskujes "obecne pravdy", nez ze mas vlastni zkusenost....
Boli časy, keď sa predávalo oveľa viac rozdielnych áut, ktoré neboli jedno ako druhé. Globalizácia je sviňa, zúžila ponuku drasticky, šetrenie za každú cenu kvôli nutnosti investícií do bezpečnosti a elektronických zbytočností z rozkazu EÚ ešte viac. Ja netvrdím, že Subaru je dokonalé alebo od iných len lepšie. Ale vysoko oceňujem, že je iné a má kvality, ktoré iné autá nemajú.
Slabé portfólio? Skôr sa im už nevyplatí držať homologizácie pre viac modelov. Mimochodom, nie je to len záležitosť Subaru, portfólio zužujú takmer všetky značky. Športové autá, MPV, malé kombíky, mini autá - všetky pomaly ale iste miznú z výrobných programov.
Slabé portfólio? Skôr sa im už nevyplatí držať homologizácie pre viac modelov. Mimochodom, nie je to len záležitosť Subaru, portfólio zužujú takmer všetky značky. Športové autá, MPV, malé kombíky, mini autá - všetky pomaly ale iste miznú z výrobných programov.
Ale ani vtedy tu Subaru nepredavalo ovela viac aut. A teraz sa homologizacia vyrazne predrazila. Takze zaplatis extra, za kazdu ponukanu kombibaciu, ale narast poctu zakaznikov bude minimalny.
Těžko se hodnotí čísla za letošek nebo i 2019... ale dá se koukat na tržní podíl. Subaru mělo v Evropě cca. 0,35% okolo roku 2008-10, za 2019 je to 0,21% a vidím "potenciál" na další pokles.
Dlhodobo oscilovali okolo 0.3% ale celkovo stratili len asi 15 tisíc predaných aut v EU https😐/carsalesbase.com/europe-subaru/ , ale súčasná modelová stratégia znamenala za rovnaké obdobie rast 500 tisíc aut na US trhu https😐/carsalesbase.com/us-subaru/ . Ak by si bol šéf značky, ktorá nemá na to aby na každom kontinente uviedol špeciálny model, ktorému trhu by si sa prispôsoboval?
Pre mňa je to tiež smutne. Imprezu som vlastnil. Bolo to ešte v čase keď si mohol vyberať zo 4 motorov 2 karosárskych verzii a dvoch prevodoviek, ale aj tak v EU predávali menej ako Porsche.
Pre mňa je to tiež smutne. Imprezu som vlastnil. Bolo to ešte v čase keď si mohol vyberať zo 4 motorov 2 karosárskych verzii a dvoch prevodoviek, ale aj tak v EU predávali menej ako Porsche.
Když jim vyjde jako výhodnější vyrábět kulečníkové stoly, ať klidně dělají stoly (viz Moskvič, myslím)... to je jejich volba, já ji respektuju.
Ani ked mali pestru ponuku pohonov a naftu, tak v EU nemali vysoke predaju. Roky to skusali a predajny uspech sa nedostavil. Ale je fakt, ze este neskusili rebrandovany predohrab s naftou a velkym kufrom.
4x4 budiž, i historicky, Subaru je prostě odjakmrtva čtyřkolka. Ale ty věříš tomu, že si někdo kupuje Subaru právě kvůli CVT? To snad ne.
Subaru?
Kvôli skvelému podvozku a schopnostiam mimo cesty. Kvôli maximálne tuhému skeletu, ktorý pri žiadnom prekrížení náprav ani nevrzne. Kvôli tichej plynulej jazde. Kvôli piestrannej kabíne a výbornému výhľadu do všetkých strán.O tom, či to má torsena, cvt alebo xmode, majiteľ neuvažuje, proste si užíva jazdu. Aspoň každý, s ktorým som sa doteraz rozprával.
Kvôli skvelému podvozku a schopnostiam mimo cesty. Kvôli maximálne tuhému skeletu, ktorý pri žiadnom prekrížení náprav ani nevrzne. Kvôli tichej plynulej jazde. Kvôli piestrannej kabíne a výbornému výhľadu do všetkých strán.O tom, či to má torsena, cvt alebo xmode, majiteľ neuvažuje, proste si užíva jazdu. Aspoň každý, s ktorým som sa doteraz rozprával.
Asi ses netrefil s odpovědí na správného? Já uznávám různé přednosti Subaru, jen jsi to napsal tak, že bez CVT to nebude to pravé Subaru, což považuju za kravinu.
OK, dá sa to aj tak pochopiť. Ja som napísal oboje - keď vyhodí štvorkolku a cvt. K súčasným Subaru proste obidve veci patria. Keby pridali manuál a mohol si si vybrať, určite by to bolo plus, ale mňa tá CVT nijak neirituje. Vyhovieť všetkým je ťažké - EV nevyhovujú, lebo nevrčia, autá s CVT nevyhovujú, lebo vrčia veľa... 😁
Arese
...superschopný podvozek vč. vynikající řiditelnosti musí být pro náročnějšího řidiče nesmírně frustrující záležitost, pokud je spojený s vysloveně podprůměrnou jízdní dynamikou a nechvalně známou převodovkou CVT. Když by si subarista za volantem takového subárka vzpomněl na skvělou soutěžáckou minulost "své" značky, asi by mu začaly kapat slzy. A dát za takovou koňskou dávku řidičské frustrace tolik peněz?! 😒 😒 😒 😲
P.S. Na poměry této značky vypadá nová Impreza docela k světu, tedy až na ten obludně dlouhý přední převis! Nechápu, proč tam musím být - jasně, auto má motor uložený podélně před nápravou, ale je to přece čtyřválcový boxer, tj. jeho stavební délku tvoří pouze 2 válce vedle sebe... Přední převis karoserie by tedy neměl být výrazně delší, než u vozů s příčně uloženým řadovým čtyřválcem! ;-\
P.S. Na poměry této značky vypadá nová Impreza docela k světu, tedy až na ten obludně dlouhý přední převis! Nechápu, proč tam musím být - jasně, auto má motor uložený podélně před nápravou, ale je to přece čtyřválcový boxer, tj. jeho stavební délku tvoří pouze 2 válce vedle sebe... Přední převis karoserie by tedy neměl být výrazně delší, než u vozů s příčně uloženým řadovým čtyřválcem! ;-\
Mě nepřestává fascinovat, jak za "Subaru" všichni vidí jen to WRX, a přitom jejich produkční historie je veskrze protkaná neskutečnou nudou.
Neznám lepší definici plakátství.
Neznám lepší definici plakátství.
Zajímavé mutace nebyly jen od Imprezy, ale i od Outbacku nebo Foresteru.
I Levorg byl celkem fajnové rodinné auto s důstojnou motorizací.
A pak je tu BRZ.
STi je třešnička na dortu... ale i ten dort býval fajn.
I Levorg byl celkem fajnové rodinné auto s důstojnou motorizací.
A pak je tu BRZ.
STi je třešnička na dortu... ale i ten dort býval fajn.
Jenže to je pořád dokola... zajímavé mutace. Okrajové varianty jinak obyčejných aut. Pořád to Subaru nebyla nijak výjimečně sportovní značka, aby se tady neustále ohánělo její sportovností.
Jo a né. Levorg měl jen ten jeden 200k motor... a jinde sis prostě mohl vybrat. Nevím, kolik procent Imprez bylo WRX nebo WRX STi, ale tipuju, že docela dost.
Jasne, aj tak sú najlepšie produkty PSA. Dva z nich mám doma, nebola to zlá voľba, ale ani dobrá.
??? A jak prosím souvisí tvoje volba produktů PSA s dnešním úpadkem evropské nabídky Subaru? 😲 😄
Súvisí to všeobecne s tradičnou replikou Blue Suna aké sú autá od PSA dokonalé, a japonskému Subaru ide pomaly vyčítať, že vôbec ešte existuje.
Před cca 12 ti lety jsem měl tu čest projet veškerou nabídku Subaru, která se v ČR prodávala.
Nabízelo malá auta s 4x4 (Justy), sice tou dobou interiéry příkladně plastové, ale funkční
Nižší střední třída - Impreza, 1.5 nic moc, ale 2.0 110Kw hatch jezdil velmi dobře, WRX STi pak bylo něco.
Střední třída -
Forester (ještě jsem zažil SG generaci), s motorem 2.5T bylo famozní auto, ani né kombi, ani né SUV, to bych doma klidně bral . Novější generace (SH) už zcivilněla a více se stylyzovala do SUV podoby.
Outback a Legacy - sedany s 2.5atmo jezdili parádně, H6 pak nabídla suverénní dynamiku a stálý pohon všech kol společně s podvozkem skvělé jízdní vlastnosti. Dnes bohužel do stovky už na modernější a slabší auta s rychlejšími automaty nestíhá, také není nejprostornější.
Tribbeca - Ošklivé, ale tehdy jsem pochopil, proč ženy rády SUV, dobře se ovládalo, silný benzinový motor, proč ne.
Takže skoro od každého modelu se dalo najít auto, které něčím vynikalo a dnes ? Neřekl bych, že produkční historie Subaru má nezajimavá auta..
Nabízelo malá auta s 4x4 (Justy), sice tou dobou interiéry příkladně plastové, ale funkční
Nižší střední třída - Impreza, 1.5 nic moc, ale 2.0 110Kw hatch jezdil velmi dobře, WRX STi pak bylo něco.
Střední třída -
Forester (ještě jsem zažil SG generaci), s motorem 2.5T bylo famozní auto, ani né kombi, ani né SUV, to bych doma klidně bral . Novější generace (SH) už zcivilněla a více se stylyzovala do SUV podoby.
Outback a Legacy - sedany s 2.5atmo jezdili parádně, H6 pak nabídla suverénní dynamiku a stálý pohon všech kol společně s podvozkem skvělé jízdní vlastnosti. Dnes bohužel do stovky už na modernější a slabší auta s rychlejšími automaty nestíhá, také není nejprostornější.
Tribbeca - Ošklivé, ale tehdy jsem pochopil, proč ženy rády SUV, dobře se ovládalo, silný benzinový motor, proč ne.
Takže skoro od každého modelu se dalo najít auto, které něčím vynikalo a dnes ? Neřekl bych, že produkční historie Subaru má nezajimavá auta..
Pozri si na youtube videá garaz.tv, je ich tam o Subaru dosť. Určite by Ťa zo súčasnej (súhlasím, že dosť úzkej) ponuky vôbec nezaujalo?
No, abych byl upřímný, tak asi nezaujalo, nebo né ve srovnání s konkurencí za ty peníze, které to stojí.
BRZ asi jo, i když to si mohu koupit i jako Toyotu.
BRZ asi jo, i když to si mohu koupit i jako Toyotu.
Zase si vybíráš jednotlivé střípky. Ale jako celek produkce Subaru prostě není ničím výjimečná a mimořádná, aby se dnes tak tlačilo na sportovnost.
Tak vidis aku dobru pr robotu subaru urobilo, ze si ich vsetci pamataju ako wrx. Co by za to dali Citroen ani pezot, co svoje sportove uspechy nevedeli pretavit do bezneho portfolia. Ale casy sa menia, 20 rokov ubehlo ako voda a Subaru eu zakaznikom nema co ponuknut.
To si pleteš zkratky... WRX není WRC. WRX je označení top modelu Imprezy, respektive... je WRX a WRX STi, mám trošku dojem, že lidi myslí STi.
A potom... rozdíl je v tom, že zatímco závodní STi pro WRC byly poměrně blízko produkčním WRX STi, tak Citroen C4 Sebastian Loeb edition... musím pokračovat? :-!
A potom... rozdíl je v tom, že zatímco závodní STi pro WRC byly poměrně blízko produkčním WRX STi, tak Citroen C4 Sebastian Loeb edition... musím pokračovat? :-!
Hm... no a Citroën a Peugeot navzdory tomu mají stále dobré prodeje a nějaká sportovní minulost je vůbec netíží. Mohou dělat i obyčejná auta, a lidi je budou kupovat, a vůbec je nebude trápit nějaká minulost.
A Subaru je na tom přesně opačně. Mohou dělat cokoli a mají prostě smůlu.
A Subaru je na tom přesně opačně. Mohou dělat cokoli a mají prostě smůlu.
Športová minulosť na príťaž? Ty si musel pojesť divné cukríky...
Budeš se divit, ale u Subaru je to v dnešní pošahaně ekofašistické době přesně tak. Tedy minimálně na trzích EU... 😒 😒 😒 :no:
Takže to nie je úchylka Subaru a vyčítať mu to vlastne nemožno. Výtky majú smerovať na euroúradníkov.
Mimochodom, Michal to spomenul v súvislosti Citroenom a Peugeotom. A pravda to nie je - úspech v motoristickom športe je obvykle dobrou reklamou aj na úplne civilné autá.
Mimochodom, Michal to spomenul v súvislosti Citroenom a Peugeotom. A pravda to nie je - úspech v motoristickom športe je obvykle dobrou reklamou aj na úplne civilné autá.
Promiň, neumím psát slovensky, abys to pochopil i ty. Protože jsi to naprosto dokonale obrátil.
Nebo ty snad nevidíš to, jak si všichni neustále stěžují, že kdysi sportovní hvězda Subaru dělá jen průměrná auta? U PSA to nikomu nevadí, že značky s kdysi slavnou sportovní minulostí dělají jen běžná, průměrná auta. O to celou dobu jde. Pro Subaru je sportovní minulost přítěží, pro PSA ne.
Jestli ani teď to nepochopíš, pak je závada na tvém přijímači neopravitelná.
Nebo ty snad nevidíš to, jak si všichni neustále stěžují, že kdysi sportovní hvězda Subaru dělá jen průměrná auta? U PSA to nikomu nevadí, že značky s kdysi slavnou sportovní minulostí dělají jen běžná, průměrná auta. O to celou dobu jde. Pro Subaru je sportovní minulost přítěží, pro PSA ne.
Jestli ani teď to nepochopíš, pak je závada na tvém přijímači neopravitelná.
Subaru tu nepredáva ortodoxne športové modely ako predtým, predáva to, čo ide lepšie. Je to rovnaká logika, ako keď Citroen predáva ničím výnimočné tuctovky. Vyčítaš Japoncom to, čo u Francúzov bežne obhajuješ. A že nie sú Subaru ničím zaujímavé alebo priemerné je lož, koľko ďalších predáva tak skvelé štvorkolky, s vynikajúcim podvozkom a nadpriemerne tuhým skeletom? No? Z koľkých áut máš výhľad ako zo Subaru? Ak tu niekto nechápe alebo nechce chápať, nie som to ja. Bežné, priemerné autá napriek pokrokovej minulosti, to je práve Citroen, nie Subaru.
lamal
pobavilo😒br />
´´dvoulitrovou láhev zkrátka není kam dát.´´ - predstavujem si ako spoteny rézou razí Le Mans a vsade ma napichane 2literky z TESCA... ako vazne ? To sa neda kupit 1,5 na cestu autom ? ... to je na dizajnersku depresiu
´´dvoulitrovou láhev zkrátka není kam dát.´´ - predstavujem si ako spoteny rézou razí Le Mans a vsade ma napichane 2literky z TESCA... ako vazne ? To sa neda kupit 1,5 na cestu autom ? ... to je na dizajnersku depresiu
Rasto
Tak týmto by som sa asi radšej nechválil, ale mlčal o tom. Ako tu už veľa ľudí povedalo, je až prekvapivé ako ten pohon zle funguje. Že by vynikal výkonom - asi ťažko dynamika podobná 1.6-tke s CVT, ktorú mám v Corolle. Tááák... to bude menej žrať? Omyl, tá blbá 1,6-tka žere menej aj bez hybridu... Táák, to bude lacnejšie? Omyl, je to drahšie. Jednoduchšie na údržbu? Zas omyl spája to nevýhody údržby hybridu a prevodovky... Proste čo sa týka pohonu, tak to auto vyčnieva hádam len v tom, že je vo všekom najhoršie 😁 - čo je svojím spôsobom tiež výkon...
jenom otazka, proc by to melo byt levnejsi nez Corolla? Popises mi prosim, ze sve zkusenosti nevyhody udrzby hybridu a prevodovky? 1.6 predokolka zere mene nez 2.0 4x4? jake prekvapeni... vsichni pro Corolly!
No veď ono sa tých Coroll predáva niekoľkonásobne viac na svete 😊.
Nie ako samozrejme môj koment je s nadsázkou, ale keby sme si odhliadli od pohonu 4x4 tak reálne stará 1,6-tka od toyoty a nový 2.0 e-Boxer budú spotrebou a výkonom bližšie ako by bolo pekné na rozdiel 12 rokov od debutu.
Keby sme zobrali hybridný systém s dvojlitrom od Toyoty, tak je vo všetkom lepší oproti Subaru - ma reálne nižšiu spotrebu, pri lepšej dynamike, prejav prevodovky bude podobný, až na to, že na eCVT sa prakticky nemá čo pokaziť na rozdiel od klasického CVT. Takisto riešenie hybridu od Hondy, ktoré je v CR-V by na základe výkonov pohon Subaru predčilo vo všetkých smeroch.
Viem Subaru má boxer - je to iné, ale aký je benefit, keď atmosfericko-hybridná konkurencia je vo všetkom merateľnom lepšia?
Nie ako samozrejme môj koment je s nadsázkou, ale keby sme si odhliadli od pohonu 4x4 tak reálne stará 1,6-tka od toyoty a nový 2.0 e-Boxer budú spotrebou a výkonom bližšie ako by bolo pekné na rozdiel 12 rokov od debutu.
Keby sme zobrali hybridný systém s dvojlitrom od Toyoty, tak je vo všetkom lepší oproti Subaru - ma reálne nižšiu spotrebu, pri lepšej dynamike, prejav prevodovky bude podobný, až na to, že na eCVT sa prakticky nemá čo pokaziť na rozdiel od klasického CVT. Takisto riešenie hybridu od Hondy, ktoré je v CR-V by na základe výkonov pohon Subaru predčilo vo všetkých smeroch.
Viem Subaru má boxer - je to iné, ale aký je benefit, keď atmosfericko-hybridná konkurencia je vo všetkom merateľnom lepšia?
Vo všetkom merateľnom? Auto nie je len pohon. 😉
Jasné, preto nehovorím o aute ako celku, ale len o motore + prevodovke. Mne je celý zvyšok auta veľmi sympatický, ale práve kvôli pohonu by som nad ním nikdy neuvažoval a to vlastním 1.6-tku atmo s CVT. Proste pohony podľa mňa zabíjajú inak celkom dobré a zaujímavé autá, čo je škoda.
S Imprezou som nešiel, Outback je precízne vyladené auto, motor aj prevodovka k charakteru auta prefektne sedia.
A teraz si predstav že by to auto bolo vyladené rovnako dobre, stálo by rovnako, žralo o 1-2 litre menej, malo väčšie rezervy v dynamike a po X tisíc km by ťa nemohol čakať repas prevodovky.Neviem ako ty, ale pre mňa to znie ako dosť dobrý deal.
kolik to je X tisic? co to je zase za urban legends? jako ostatni automaty vydrzi na veky? nejel jsi v tom, ale vis ze to nechces...
To, že CVT nevydrží večne je snáď zrejmé s konštrukcie - nehovorím, že nedá 200 000+ tisíc, ale planétove súkolesie toyoty asi vydrží dlhšie, vzhľadom na absenciu trecích častí :-!
takze urban legends... a co si predstavujes pod absenci trecich casti? vis jak ty prevodovky funguji?
Tak tu je to vysvetlené http😐/eahart.com/prius/psd/ dva elektromotory a spaľovák su spojené pevným prevodom s planétovou prevodovkou (každý s iným "kolečkom") a ich spoločné správanie ovplyvní, čo sa dostane na kolesá/do baterky/ z baterky. Nikde žiadna spojka a mechatronika, ktorá by menila prevody, remeň, ktorý by menil prevodový pomer, hydromenič - nič len 3 motory ktoé menia otáčku a v závislosti na tom sa auto hýbe. Kvôli tomu majú všetky hybridné toyoty obmedzenú rýchlosť na 180km/h. Niektoré nové Lexusy to už majú inak, aby nemali to obmedzenie sú tam niekde 2 prevody, ktoré to riešia.
Toľko k urban legends....
Toľko k urban legends....
Rasto, sorry, ale proc mi tady ukazujes co ma Prius? Bavime so o CVT v Subaru? Ptal jsem se te, jak zabiji projev. Psal jsi ze potrebujes repas po X km. Psal jsi o spatnych materialech. Sedel jsi opravdu v nejakem novejsim Subaru? Hezke, ze jsi vygooglil jak pracuje prevodovka v Priusu, ale to asi moc nejde pouzit v tomhle aute, ze ne...
Tak ja som regoval na tvoju narážku, že absencia trecích častí v eCVT od Toyoty je urban legend, a že neviem ako to funguje. To som ti dúfam dostatočne vysvetlil - no ja neviem, ja so mo nekvalitných materiáloch v Subaru nič nehovoril, to že CVT má určitú, životnosť po ktorej treba urobiť repas je fakt, nehovrím, že dôležitý, alebo, že by to malo kupca nového auta nejako zaujímať. Iba som argumentoval, že síce si motor a prevodovku vyvíja subaru samo, čo je sympatické, ale bohužiaľ je to podpriemer prakticky vo všetkom, čo je smutné hlavne v kontexte ceny.
Ked bude mat Toyota a prave Honda a kludne aj Mazda poriadne vyladene awd, potom dojdi.
Tak bohužiaľ viac ľudí zaujíma, ako to auto ide a koľko žere a koľko stojí ako aké má AWD. A nové Subaru už aj tak nemajú klasiku, ale nejaké riešenie s medzinápravovou spojkou na spôsob Haldexu, alebo sa mýlim?
Ale takisto osobne to super AWD v kombinácií s CVT a Imprezou mierne stráca zmysel, keďže so svetlou výškou akú Impreza má sa bude využívať na výjazd po zasneženej asfaltke. No a zas pôžitok pri svižnej jazde na okreske bude zabíjať CVT-čko. Teda ja si nemôžem pomôcť, ale vidím to ako výborné druhé auto do rodiny na rozvoz detí, komu sa Subaru proste páči, je mu jedno value/money a poto mpre skalných fanúšikov. Racionálnou úvahou, ani srdcom ani túžbou po jazdných zážitkoch sa k nemu nedopracuješ 😊
Ale takisto osobne to super AWD v kombinácií s CVT a Imprezou mierne stráca zmysel, keďže so svetlou výškou akú Impreza má sa bude využívať na výjazd po zasneženej asfaltke. No a zas pôžitok pri svižnej jazde na okreske bude zabíjať CVT-čko. Teda ja si nemôžem pomôcť, ale vidím to ako výborné druhé auto do rodiny na rozvoz detí, komu sa Subaru proste páči, je mu jedno value/money a poto mpre skalných fanúšikov. Racionálnou úvahou, ani srdcom ani túžbou po jazdných zážitkoch sa k nemu nedopracuješ 😊
AnGeor
zase nablito, jako pokazde, kdyz je tady test Subaru... je to pomale, moc to zere, neda se na to koukat a stoji to moc penez... wtf? copy paste? muj "cokoliv v dehtu" je rychlejsi! idgaf,,, nechapu, ze vyvojari Subaru nechodi na zdejsi diskuze, to by za par let meli nejlepejsi, nejrychlejsi, nejuspornejsi a asi i nejlevnejsi auta... me osobne 2.5 v Outbacku vyhovuje, i kdyz je "pomale", CVT je prijemne a komfort je ve stejne tride proste jinde... ale mel jsem si koupit za sve penize prassata v dehtu, jelikoz je to nejlipejsi auto na svete...
grow up
grow up
Jo... mohli bychom to někam sepsat a jen postovat linky... ono se na tom taky nic nemění 😄
Za prvé jsi první, kdo vytáhl Passata v dehtu, a za druhé jsem psal, že s e-boxerem se jede příjemně, a líbí se mi, že třeba mysleli na mazání motoru elektrickým čerpadlem. Chápu lidi, kterým ten funkční celek naprosto vyhovuje. Problém je, že takových zákazníků je v této třídě minimum. Subaru si zbytečně komplikuje život trváním na nekompromisní technice, která má za následek, že se kompromisním stává jakékoli předjetí nebo snaha o svižnější jízdu, a že se hybrid neprojeví na spotřebě tak, jak by se dalo čekat.
Možno si komplikuje život, ale je to jeho voľba. 😉
ten passat se tady objevil nekolikrat u testu Outbacku, proto jsem ho tady zminil. jak jsem psal drive, je potreba si uvedomit realne moznosti Subaru jako automobilky, neni to koncern, kde dostanes podvozek, motor, prevodovku a nakreslis si na to auto vlastni znacky. zaroven nemuzou na EU trhu prodavat auta, ktera prodavaji jinde ve svete, protoze si proste nemuzou dovolit pokuty za emise. kdyz se vyprdnou na tu techniku, co jim zbyde? cim se budou lisit?
No akorát že podstatná část té techniky je motor a atmo dvoulitr už holt dneska nikoho neoslní.
A zrovna tady neplatí, že by to bylo dílem ekoteroristů z Bruselu... ono Impreza v USA taky žádnej lepší motor nemá, jen ho tam nabízí v základu s pětistupňovým manuálem.
A zrovna tady neplatí, že by to bylo dílem ekoteroristů z Bruselu... ono Impreza v USA taky žádnej lepší motor nemá, jen ho tam nabízí v základu s pětistupňovým manuálem.
proc myslis ze uz v levorgu neni 1.6 DTI? proc se neprodava STi? forester XT? nejspis tady nebude v nabidce novy Outback XT? jsi si jisty, ze to neni kvuli emisim?
jsou i jine trhy nez EU/US a tam si toho levorga muzes koupit s 300 konovym dvoulitrem... a impreza je proste 150ti konovy HB s paradnim podvozkem a ctyrkolkou. to je vse, nic vic, nic min...
jsou i jine trhy nez EU/US a tam si toho levorga muzes koupit s 300 konovym dvoulitrem... a impreza je proste 150ti konovy HB s paradnim podvozkem a ctyrkolkou. to je vse, nic vic, nic min...
Do nějaké míry určitě jo... a určitě je bariéra i homologační proces... ale zase bych na to neházel úplně všechno.
V US má 2.5 Outback 33/26MPG a 2.4T má 30/23. Baj voko... 33 vs 30MPG = 0,7l/100 = 16,5g CO2 na km = 1500€ pokuty... to zase není pro auto v týhle cenový relaci likvidační.
Pokud ale Subaru usoudilo, že jim to za to nestojí... no tak se s tím holt musíme smířit a oni se musejí obejít bez nějaké části prodejů.
V US má 2.5 Outback 33/26MPG a 2.4T má 30/23. Baj voko... 33 vs 30MPG = 0,7l/100 = 16,5g CO2 na km = 1500€ pokuty... to zase není pro auto v týhle cenový relaci likvidační.
Pokud ale Subaru usoudilo, že jim to za to nestojí... no tak se s tím holt musíme smířit a oni se musejí obejít bez nějaké části prodejů.
Nie je to tak dávno, čo tu všetci skuhrali, aké sú tie nové malé turbá na nič, vypeckované na veľké výkony, malá životnosť, veľká spotreba pri ťažšej pravej nohe, atď... A teraz tí istí ľudia nechcú už o atmosfére ani počuť...
Na to se dá napsat spousta věcí
...že to nutně nejsou stejní lidé, co skuhrali
...že se malá turba zlepšila, oproti problematické první generaci 1.2TSI např... a jejich spotřeba také klesla (např. díky chlazeným svodům, které se postupně staly standardem, oproti dřívějšímu chlazení bohatou směsí)
...že naopak ty atmosféry dusí emisní limity a rostoucí hmotnost aut (Impreza má 1,6t)
Já říkám že si myslím, že by tohle spoustě lidí asi v zásadě mohlo stačit, i ta spotřeba je skousnutelná... ale cena strašně omezuje cílovku. Subaru nikdy nebylo vyloženě levný, ale třeba ty Forestery se kupovaly jako dělníci... kde cílovka z vysoka * na nějaké ptákovinky nebo automat a naopak oceňovala jednoduchost a robustnost.
...že to nutně nejsou stejní lidé, co skuhrali
...že se malá turba zlepšila, oproti problematické první generaci 1.2TSI např... a jejich spotřeba také klesla (např. díky chlazeným svodům, které se postupně staly standardem, oproti dřívějšímu chlazení bohatou směsí)
...že naopak ty atmosféry dusí emisní limity a rostoucí hmotnost aut (Impreza má 1,6t)
Já říkám že si myslím, že by tohle spoustě lidí asi v zásadě mohlo stačit, i ta spotřeba je skousnutelná... ale cena strašně omezuje cílovku. Subaru nikdy nebylo vyloženě levný, ale třeba ty Forestery se kupovaly jako dělníci... kde cílovka z vysoka * na nějaké ptákovinky nebo automat a naopak oceňovala jednoduchost a robustnost.
Beefcake
Outback v US: https😐/www.torquenews.com/…pping-it-now/amp
https😐/www.torquenews.com/…r-huge-september
Data from J.D. Power shows the newly-remodeled Outback makes up an overwhelming 85.7 percent of all wagon sales in the U.S. All other wagon sales account for just 0.2 percent of all sales.
86% vsetkych kombikov jediny model.
V US, nezatazenom az tak moc emisiami a hlavne nepokrivenym pohladom na to, co ma auto ponukat a kde maju co sa tyka aut obrovsky vyber, aj motorov.
A vsetky isto nemaju novy 2.4T, zato ma kazdy CVT.
A trochu PR😒br />https😐/www.torquenews.com/…rld-better-place
https😐/www.torquenews.com/…r-huge-september
Data from J.D. Power shows the newly-remodeled Outback makes up an overwhelming 85.7 percent of all wagon sales in the U.S. All other wagon sales account for just 0.2 percent of all sales.
86% vsetkych kombikov jediny model.
V US, nezatazenom az tak moc emisiami a hlavne nepokrivenym pohladom na to, co ma auto ponukat a kde maju co sa tyka aut obrovsky vyber, aj motorov.
A vsetky isto nemaju novy 2.4T, zato ma kazdy CVT.
A trochu PR😒br />https😐/www.torquenews.com/…rld-better-place
...a jsou za tím asi primárně ty peníze, které se tady řeší. Základní Outback 2.5 4x4 za $26.800? No jasně, v článku je srovnání s Volvem V60 "již od" $45t.
U nás Outback začíná na mega... což je podle mě pořád lepší value/money, než u téhle Imprezy. A zároveň mnohem menší odskok od V60 CrossCountry (1,3M).
U nás Outback začíná na mega... což je podle mě pořád lepší value/money, než u téhle Imprezy. A zároveň mnohem menší odskok od V60 CrossCountry (1,3M).
Někdo třeba chce rychlé a prostorné auto na dlouhé cesty, tak si vezme 200k naftu... apod.
Neříkám, že Impreza nemá svoje kvality... ale jen pro hodně úzkou cílovku... buď e😜licitně žádající 4x4, a/nebo pokročilé bezpečnostní asistenty. Pro ostatní je to prostě průměrně prostorný hatchback s průměrnou dynamikou a spotřebou za 900t. Třebas pohodlný a tak... ale tím tu cenovku neospravedlníš, za 900 ceník je slušná střední třída.
PS: pokud dává elektro 66Nm krouťáku, tak mi výsledných 194Nm@4000 maxima přijde jako velká slabota... až podezřele. 200Nm je celkem běžná hodnota pro dvoulitr bez hybridu, Mazda měla 210@4000, ta nová verze má myslím ještě o kousek víc...
Lancia je z mého pohledu trošku jiný případ, který právě ukazuje, že pokud u slavné značky rezignuješ na techniku a modelovou péči, tak to taky dobře nedopadne.
To je evidentní ptákovina, těch 194Nm odpovídá běžnýmu dvoulitru. Pak by ale měl být kombinovanej krouťák 260Nm a to už by mělo bejt docela použitelný svezení...
Jasně že na chvilku a tak, ale právě na nějaké předjetí by to stačit mělo.
Teraz som zistoval kapacitu Aurisu Hybridu na ktorom jazdim a ten ma 0.767 kWh, Subaru ma 0,6 kWh to nie je az taky rozdiel, napr na Aurise sa mi nestalo este, ze by akumulator nepomahal benzinaku, bateria ma vzdy kapacitu a pomaha neustale... na nejakom zrychleni 80-200 by asi s vybitou kapacitou nepomohol, ale na bezne jazdy je energia stale, prepokladam ze Subík by teda mohol mat tiez neustale nieco v zasobe s tou kapacitou... maly rozdielik ale je, ze auris 2018 ma hmotnost 1380 kg s baterkami
este k tej rychlosti, pokial ti 66nm doda len do rychlosti 60kmh tak ti to je celkom na nic pokial sa bavime o zrychleni a nie spotrebe kde to ma vyznam, ak to potlaci aspon do 120-130kmh je to lepsie, len to nevieme... ani u Aurisa to neviem, elektromotor v EV ide max do 80kmh, ale ci prida krutiak aj nad 100kmh, tipujem ze ano len nedokaze ist sam na elektro, ale pomahat asi pomaha...
na aurise ma to vsak strasne bavi, lebo vacsina ked vidi auris hybrid caka ekologickeho teroristu, ktory setri gramy Co2, takze ma podcenuju a o to lahsie im vytriem zrak
https😐/d24bc9lyrt5en5.cloudfront.net/Customer-Portal-Admin/emanuals/TOYOTA/OM12K58E.pdf
strana 566
corolla zde😒br /> https😐/d24bc9lyrt5en5.cloudfront.net/Customer-Portal-Admin/emanuals/TOYOTA/OM12L35E.pdf
strana 601
Vůbec nevím který hybrid Toyoty ma 118V
Hybrid to je spíš jen tak, aby se neřeklo, takže konkurenta v Toyotě Corolle hledat radši nebudu, za 900 tisíc mám s přehledem mnohem dynamičtější 2.0 , která nezrychlí pomaleji na stovku, než nejslabší Oktávka. Praktický význam elektromotoru mi tady trochu uniká.
Csegment 4x4 - tady pořád existují Golfy, Oktávky, Mazda a podobné, které mohu mít za tyto peníze s mnohem lepší dynamikou v naftě i benzínu.
A když už jsme u toho 4x4x - sice haldex nebude tak sofistikovaný, ale když 90 % situací v ČR stačí na FWD, nevidím důvod, proč vzít tolik ústupků, které u Imprezy jsou za lepší pohon 4x4.
Jo, je to můj názor, ale není divu, že se Subaru moc neprodává a když to takhle půjde dál, slávy z 90. tek se mu v Evropě jen tak zpět nedostane.
Přitom by to nemuselo být špatné auto, s klasickým 150k dvoulitrem a MT za příznivější cenu, to už by trochu smysl mělo, ne ?
A mozno sa najdu aj taki, co im zalezi na spickovom podvozku...
Mozno aj na pocite tuhosti auta, co ide ako po kolajniciach.
Isto sa najdu aj taki, co maju radi spolahlivu techniku.