"Klesající cena baterií by navíc mohla srazit i cenu hybridních vozidel, což by podle Bushe měl být další z posledních hřebíků do rakve spalovacích motorů." - a hybridy nemají coby hlavní pohon spalovací motor???
Má někdo ponětí, jak by měla současná pandemie zvýhodnit prodeje EV oproti spalovákům, jak píší v článku?
Jaké zápory ? Dojezd, pomalé nabíjení a pravděpodobné fronty u nabíječek, občas hodně vysoká cena proudu, několik různých platebních systémů, degenerace aku, nemožnost nabíjení přes noc pro hodně obyvatel apod ...
A to nemluvím o pravděpodobném zdanění provozu až se elektromobily rozšíří více. Zatím jen parazitují na silniční síti kterou platí provozovatelé klasických aut
Možná budeš mít pravdu a EV se dlouhodobě opravdu ukáží jako spolehlivější řešení. Jenže na to nejde úplně usuzovat podle současného stavu, kdy opravdu nejde o masové rozšíření. V současnosti zatím není u EV ani zdaleka takový tlak na cenu jako u spalováků a v cenách pod 800t, kde se realizuje většina prodejů aut, je rozšíření minimální.
S tou spolehlivostí EV se teprve uvidí po jejich masovém rozšíření. Jejich větší jednoduchost ve srovnání se spalováky je jen zdánlivá. Elektromotor je sice v principu jednodušší než spalovák a většinou nepotřebují klasickou převodovku. Na druhou stranu tu máme poměrně komplikovanou elektroniku, baterie, mnohem větší nároky na software.
Co bych na tom měl rozvádět? To, co jsem uvedl, je snadno ověřitelný fakt a upřímně se divím tomu, že na serveru o autech tohle někdo neví. Zvlášť takový zapálený diskutér, jako jsi ty.
"Ja nepisem moju pravdu, ale statistikami jasne zdokumentovany fakt" - a teď doplním já - že TM3 do jednoho roku stáří je zcela zanedbatelně "spolehlivější" než Superb do 4 let stáří a Mazda3 do 5 let stáří.
Čtete vůbec to co postujete? Pche...
Ale to je nesmysl. Výrobci by se na EV pod 800t dávno zaměřili, pokud by je uměli vyrobit. Zvlášť v Evropě, kde jsou pod velkým tlakem emisních limitů.
Desítky procent prodejů "budou" tvořit EV...
Alfa a omega je infrastruktura. Minimálně u nás je to zcela nereálné v nejbližších dlouhých letech. Už jen vyřídit povolení na veřejnou nabíječku. Přesvědčit lidi, že budou mít kde nabíjet, tj. abych koupil EV - chtělo by to nejdřív pravidelně jezdit kolem spousty prázdných nabíječek.
Pro moji ženu byl EV určitě vhodný, vzhledem k tomu, že nabíjet může u domu do aleluja a 90% jejích tras je 2xdenně pod 10km . Spalovák spíš trpí. Ale pak třeba 2x ročně jede na hory apod. , a představa, že bude muset po cestě trávit hodiny nabíjením, v horším případě hledáním nabíječek - prostě ne. Nekoupím, a to určitě ne z paličatosti.
Zasa citame blbosti, ze jo Devito. Citujem tvoj zdroj:
are generally expected ...However, because EVs are relatively new ...
are generally expected ...However, because EVs are relatively new ...
are generally expected ...However, because EVs are relatively new ...
are generally expected ...However, because EVs are relatively new ...
are generally expected ...However, because EVs are relatively new ...
are generally expected ...However, because EVs are relatively new ...
Oni tihle "progresivisti" by nás nejradši donutili kromě aut sdílet i naše domy a manželky. Moje zkušenost je taková, že se často jedná o zoufalce, co mají problém si najít holku a pořídit si vlastní bydlení, o novém autě nemluvě.
A za co bych se měl omlouvat, hlupáku? Vlákno začalo tím, že není nijak prokázaná vyšší spolehlivost EV proti ICE. Proti tomu jste oba postavili odkazy, které ukazují, že - ani Tesla 3 není spolehlivější než spalováky. A teď tu Vito cpe odkaz, že náklady na provoz a servis jsou nižší? Spadli jste z višně? Tak sem dejte statistiku, kde bude v čele řada EV a s velkým odstupem ICE.
Že je elektrika na pohon zatím levnější a že EV nejezdí na výměny oleje víme všichni. Děláte ze sebe úplný voly.
Většina rodin, co provozují jen jedno auto, má velké auto, protože jeho velikost prostě často využijí a ne nutně vždy na dlouhou cestu 2x za rok. Takže řešit každou cestu, kdy potřebují velký prostor v kufru nebo pro posádku, půjčovnou, by bylo velmi nepraktické a velmi drahé.
EV nie je a ešte dlho nebude autom pre každého. Na bežné jazdy do práce, po meste či ku rodine, za podobnú cenu ako spaľováka, tak určite. Pokiaľ mám kde nabíjať. Ale aj to so zväčšujúcim sa počtom elektromobilov bude. Tam, kde tečú peniaze, ide všetko.
Stenli, ty jsi stejný hlupák jako Don Vito. Bavíme se o spolehlivosti a ty tu postuješ TM3, dle Whatcar hodnoceno 2019-současnost.
Máš nějakou statistiku spolehlivosti řekněme 5-10 let starých aut bez ohledu na pohon, ve které jasně excelují EV?
P.S. pomíjím, že nám tu sám dokládáš, že běžný Superb je stejně spolehlivý jako TM3 (99,4%vs.98,3%).
Tak to je odpoveď fakt na úrovni... :no: Nebudem ti písať že si troll, lebo si regulérny korunovaný somár. Niekto sa ťa niečo normálne spýta a ty reaguje jak degeš. Svojimi blbými príspevkami akurát ekologickým snahám aj snahám napr. Dona Vita iba ŠKODÍŠ, tvoja nepredstaviteľná tuposť a nafúkanosť je k smiechu. Asi by ti niekto mal dať pár cez hubu alebo cez ruky klávesnicou, aby si sa konečne zobudil. Buď normálne reaguj, odpovedaj, vysvetľuj a diskutuj, alebo sem radšej nelez. Robíš len hanbu.
Ty fakt nechapes fakty ci Anglictina je problem ?
"Australia was by far the most important supplier of lithium in 2018"
..."reserves" ... ehmmm ...
"Last year, Volkswagen concluded an initial Memorandum of Understanding with the Chinese lithium supplier Ganfeng. Ganfeng obtains the raw material from several mines in Australia, among others."
Takze ano Cina alebo Cinska Ltd. To je jedno nie ?
Takze si si vlastne sam odpovedal, zdroje v USA zostanu doma a dokonca Chile bude skor dodavat do USA ako do EU.
Pre EU to znamena jedno - Cina, ako som pisal, ako pisal Martin Frei. Kapisto ?
Mě právě přijde EV u druhého auta do rodiny jako jeho nejsmysluplnější využití. Pokud bude rozumná cena. Tvoje žena by si nemohla na ty dvě cesty na hory s tebou vyměnit auto?
Takže neználek se jen snaží zahrát do autu svoje předchozí neznalá vyjádření. Nevěděl jsi o tom do teď vůbec nic o čemž hezky svědčí tvoje předchozí vyjádření. Jsi jen další zdejší trouba, co se snaží působit chytře a byl nachytán na základních neznalostech.
Jasně, pár zkušebních vozů. :D Jenom v Brazílii bylo vyrobeno několik milionů vozů jezdících na čistý ethanol. No, jsi opravdu neználek. Alternativy nemají v současné době problém v běžných produkčních vozech, ale v efektivitě své produkce a částečně v její ekologičnosti.
Nemluvě např. o tom, že dnes umíme vyrobit syntetický ekvivalent nafty z oxidu uhličitého a vody. Výhodnost už je pak jen otázkou efektivity takového provozu.
Na elektroauta sa da dotacia 10000 EUR a spalovacie sa zdrazia o 10000 EUR v duchu sucasneho zdrazovania = ceny budu rovnake, vid Holandsko. Kedze elektroauta budu aj inak zvyhodnovane ako napr. parkovanie, spalovaky sankcionovane, zakaznik radsej kupi elektro. Predajny uspech elektro na svete, rast predaja cez 1000 percent.
Ze celkove predaje aut by dopadli ako v Holandsku, kde spalovak malokto kupi a celkove predaje novych tam nie su ani strtinove ake by boli za normalnych okolnosti, to uz "analytici" akosi nepovedia...
Aj keby si chcel v CR pokryt iba a jedine motoristov co byvaju v dome a teda na 95% jazd nepotrebuju ani jednu jedinu verejnu nabijacku tak to bude travat dlho kym by sa pre vsetkych stihli vyrobit EV, takze infrastruktura je urcite mensi problem ako vyroba EV ktora nestiha zatial pokryvat dopyt.
Ak je EV idealne auto na kratke trasy s okamzitym kurenim v zime atd.. tak by bolo asi rozumnejsie na tych par dlhsich jazd na dovolenku alebo jazd na hory kde je potrebne velke 4x4 SUV pozicat si ho, bez starosti o servis namiesto celorocneho zbytocneho vyvazania sa na neefektivnom a neuspornom velkom aute po samom a vozit vo velkom kufre vzduch a trapit sa s parkovanim v uzkych park. miestach v podzemnych garazach nakupnych centier kvoli tym par jazdam rocne. Nebolo by to rozumnejsie. Mnoho ludi takto funguje v zahranici, ma ideal z oboch svetov prave vtedy ked to potrebuje.
Presne tak to dopadne ked si nevies precitat cely kontext a vsetky udaje, nie len od idnes tendencne vypichnuty hate :) Ak by si sa unuval objektivne pozriet na celu statistiku zistil by si ze naopak najspolahlivejsim autom v strednej triede je prave Tesla Model 3 ktora tvori drvivu vacsinu produkcie/predajov Tesly ;-) https://www.whatcar.com/…tive-cars/n20054
Cim ma auto komplikovanejsiu a pokrocilejsiu techniku, tym je tam samozrejme viac veci ktore sa mozu pokazit a je preto tazsie dosiahnut dobry vysledok v tejto statistike. Tesla ma v autach techniku o ktorej sa vacsine vyrobcom ani nesniva, takze porovnavas jablka s hruskami a aj napriek tomu sa Modelu 3 podarilo porazit vsetku konkurenciu, takze uz si prehodnotil svoj nekompletny teoreticky post? :)
Po masovom rozsireni? :D Z prevadzky cca 5,5 miliona komercnych EV a z miliard km najazdenych testovacimi EV je vsetkym odbornym studiam aj vyrobcom automobilov jasne ze EV su mnohonasobne spolahlivejsie a nasobne (Peugeot tvrdi 3x) lacnejsie na udrzbu. Jednoduchost techniky nie je vobec zdanliva je to fakt, komponentov v EV je niekolko stonasobne menej ako v ICE autach a hlavne nie su tepelne, tlakovo a mechanicky tak namahane ako v ICE ktore ma velke mnozstvo senzorov v nasavacom a vyfukovom potrubi a vo filtroch ktore udrzuju chemicke procesy v motore v urovniach potrebnych na dosiahnutie papierovych noriem. Oproti tomuto su aj baterie a silova elektronika jednoduchsie a hlavne robustnejsie ako u ICE aut a preto ICE auta maju mnohonasobne viac problemov s elektronikou, senzormi a riadiacimi jednotkami.
Naroky na software su rovnake u ICE aj EV co dokladuju EV a HEV s jednoduchou elektronikou ako Prius od roku 1997 alebo Leaf. To ze do EV sa dava vzhladom na cenu a trend inovativnosti aj ta najpokrocilejsia SW vybava ako do najluxusnejsich ICE aut je rozhodnutie vyrobcov. Nedavno si sa tu odmietavo vyjadroval k benefitu OTA update ktory robi zo SW update jednoduchsiu vec z pohladu udrzby ako u ICE aut kde treba jazdit do servisu. Takze ani ziadne vacsie naroky na SW sa nekonaju.
Deutche Bank v roce 2011: "V roce 2020 budou elektromobily dostupné pro každého".
Bloomberg New Energy Finance v roce 2016: "V roce 2022 budou elektromobily levnější než auta se spalovacím motorem."
A nynější studie banky UBS to odsouvá do roku 2024. No a další studie to zase odsune o pár dál. Jsou zde dva problémy. První je omezenost zdrojů na planetě zemi, respektive omezené kapacity těžby kobaltu, lithia, mnaganu a dalších prvků pro Li-ion baterie. Druhou skutečností je, že běžné automobilky budou do ceny elektromobilů rozpouštět fixní náklady a nakonec budou chtít i realizovat zisk.
"Owners of EVs with a range of 250 miles or greater will be able to do 92% of their charging at home, needing only six stops at a public fast-charger per year."
"Ak by si sa unuval objektivne pozriet na celu statistiku zistil by si ze naopak najspolahlivejsim autom v strednej triede je prave Tesla Model 3 ktora tvori drvivu vacsinu produkcie/predajov Tesly "
Tak enem reaguju co sem napchal StenLi alias Teslalizer.
Kde je tu ludsky faktor ???
"Optimální zatím není ani účinnost recyklace. Evropská směrnice 2006/66EC sice požaduje opětovné využití 50 % obsahu, ale v praxi je obtížné se na tuto hodnotu dostat. "Materiály schopné dalšího využití jsou kovy - především lithium, kobalt, mangan a nikl, částečně také měď a hliník. Ty ale tvoří jen kolem čtvrtiny obsahu. Zbytek tvoří plasty a různé organické látky, pro které se uplatnění hledá těžko"
Financna zataz zahrna vsetky vstupy nie len ludsku pracu, ze ...
Ci zasa chces nieco nariadit smernicami ???
drivers of electric vehicles are saving an average of 50% :yes: on maintenance and repair over the life :-O of a vehicle compared to owners of gas-powered vehicles :-!
Data is king, :-O and when it comes to information on the frequency of repairs on automobiles, Consumer Reports has more data than anyone. :yes::yes::yes:
PS Jeste abys nepsal hlouposti o zdroji (cleantechnica). Tak zdrojem je CR. https://www.consumerreports.org/…as-powered-cars/
“No matter how you look at it, the massive lifetime savings potential of EVs could be a game changer for consumers,” says Chris Harto, CR’s senior policy analyst for transportation and energy, and the leader of the study. “As battery prices and technology improve, prices come down, and more attractive models hit the market, it’s only going to get better.”
V případě vodíku mi přijde vhodnější palivový článek. Spalovák na vodík se komerčně, pokud vím, pokusilo prodávat akorát BMW. Jinak nad vodíkem je tak jako tak celkově stále hodně otazníků.
To sú vyslovené nezmysly o tom čakaní na nabíjanie. Keď si majiteľ elektromobilu uvedomí, že za rok ušetrí len na pohonných minimálne 40.000 korún, tak to za tú chvíľku čakania stojí. Navyše ak cestuješ do Chorvátska na dovolenku, tak patríš k tým borcom, čo to zvládnu bez prestávky? Počas jednej či dvoch dlhších prestávok sa elektromobil dá v pohode dobiť na 1000 kilometrovej trase.
Urob si myšlienkový experiment: ak by na nejakej pumpe stál benzín či nafta tretinu z toho, čo inde, koľko ľudí by tam bolo ochotných stáť aj hodiny, len aby si natankovali lacný benzín? U elektromobilov je navyše výhoda, že pri nabíjaní nemusí byť majiteľ prítomný, na rozdiel od spaľováka, ktorý stojí dlho v rade na lacný benzín a pomaličky sa posúva dopredu.
Ano, a taky to v té Brazílii má dost dalekosáhlé ekologické následky. Tedy jako globální palivo nepoužitelné. Vodík, s ohledem na náročnost výroby a závislost na neobnovitelných zdrojích... nepoužitelný. Syntetické ekvivalenty ropných paliv jsou zoufale nepoužitelné.
Takže co? Takže je smutné, že neználek toho ví víc, než ty, naivo.
Ja nepisem moju pravdu, ale statistikami jasne zdokumentovany fakt, takze ziadne moznaa. Ci uz odborne studie ktore desatrocia porovnavali spolahlivost ICE aut a teraz jasne dokumentuju vyssiu spolahlivost EV alebo aj interne zistenia automobiliek tvrdia to iste, markantne vyssiu spolahlivost EV. WhatCar vysledok = Model 3 najspolahlivejsie auto v triede, Mercedes C a Audi A4, najnespolahlivejsie auta v triede - priami konkurenti a v tejto triede je uz dnes Tesla ovela financne vyhodnejsia ako konkurenti, aj ked sa ACZ snazi nabudit dojem ze si musim pockat 4 roky :D https://cleantechnica.com/…st-of-ownership/
Ked klesne dopyt po luxusnejsich drahsich EV, klesne aj vysoka marza Tesly 20-22% ktora nema u ICE automobiliek obdobu, potom sa naozaj top EV vyrobcovia zamerju na lacnejsie automobili napr. pod 800tis CZK a zaroven sa znizi aj cena baterii kvoli economy of scale a budu dominovat aj tam. Dovtedy je to rozhodnutie EV vyrobcov zarabat peniaze vo vyssich triedach. Masove EV tu mame prakticky iba 10 rokov, a uz teaz porazaju 125 vyvijane ICE auta :) Dajme im kus kreditu za to ;)
Radši budu neználek, než naiva.
Všechny alternativy jsou skvělé v laboratořích a pár kusech zkušebních vozů, ale žádná nefunguje v miliónových kusech aut.
Celkově levnější provozně servisní náklady a bonus elektromotor je logicky z principu spolehlivější než spalovací motor
Ropu nemáme a časem dojde plus jí POTŘEBUJEME na jiný věci než jí proměňovat na oxidy dusíku, prachové mikročástečky, uhlovodíky a oxid uhelnatý = a říkat tomu ZÁBAVA
Ahoj Šmudlo,
To ze je EV spolehlivejsi, ja dano z principu.
Ja jsem ti uvedl rozsahly pruzkum CR.
Co ze jsi uvedl ty?
Vim, ze tobe je to zbytecny vysvetlovat.
To bys musel pochopit rozdil mezi EV a ICE...
A pochopit, ze na EV se krome zavad elektroniky a degradace baterie temer nema v pohonnem retezci co porouchat. :-O
A porovnavat zbytek auta (vse krome pohonu) je samozrejme o nicem (snad krome brzd nebo pneumatik) to samozrejme bude stejny!
Osliku Karliku :-)
PS Chtel jsi fakta, tak tady mas co se muze porouchat u ICE narozdil od EV:
Motor, vyfuk (cisteni spalin), prevodovka, spojka :D
Treba ti pomuze obrazek porovnani motoru: https://cz.pinterest.com/…489883017222074/
Ono to bude ako so smartfónmi, LCD monitormi či plochými TV
Prenikanie technológie elektromobilov k zákazníkom bude podobné ako u ostatných technológii:
Najskôr /nejdřív/ sú drahé, nie moc kvalitné a technologicky vyspelé, a kupujú si ich len technologickí nadšenci. Postupne sa cena znižuje, kupuje si ju stále viac zákazníkov, čím sa cena sa kvôli veľkosti výroby znovu znižuje. Nenápadne sa potom dostaneme do momentu, keď to v podstate - až na pár výnimiek chce každý.
Vodík je úplne k ničomu, nevidí to, kto nechce. Nádrž - to nie je len nádrž v aute. To sú aj nádrže na čerpačke. To sú aj cisterny a distribúcia vodíka. To je aj tankovanie vodíka. A v neposladnom rade proti je aj cena vodíka, pretože celá jeho výroba plus všetko toto je energeticky aj technicky tak náročná, že je zo všetkých možných palív vodík proste najdrahší. Cena auta (Toyota Mirai) cez 35000,-€, dojazd sotva 500 km (+ enormné tepelné straty), cena vodíka je cca 9,-€ za kg... Voči elektrine drahé, nevýhodné, nebezpečné.
No, oni používají ''soudruhu, hlupáku, hovadiny'' na výsledky výzkumů, které se jim nehodí do krámu.
Btw. Nissan Leaf a jeho známý problém s přehříváním baterie.
Potom byla dokonce tzv. Rapidgate u druhé generace.
Ano Leaf a jeho baterie je něco jako TSI a rozvodový řetěz...
Tragická poruchovost TSI taky samozřejmě nevypovídá obecně nic o spolehlivosti spalovacích motorů...
CR se ale nezabývá jednotlivostmi (typu autofóry)....
Electric vehicles (EVs) are generally expected to cost less to maintain because their electric
motors and other drivetrain components have fewer moving parts than internal combustion
engines, and they don’t require fluid changes.
Skoda ze to generally neplati pro CommonUsera a Karla.
Ty jdou proti proudu.
A presto ostatni nazyvaji hlupaky.
Nemelo by to byt naopak?
Muj nazor je opreny o dosavadni zkusenosti a rozsahly vyzkum. :yes:
Co KONKRETNE tvrdis ty?
Ukaz mi tve odhadovane naklady na opravy a udrzbu na zivotnost vozu!
Estimated Per-Mile Repair and Maintenance Costs by Powertrain
Co z toho co som napisal je prosim ta nezmysel? To ze to je nezmysel moze napisat hocikto, ja sa opieram o realne data, na zaklade coho to tvrdis ty?
Najvacsi vyrobca EV je Tesla a je pod nulovym tlakom kvoli emisiam, ci v US, Cine alebo v EU = nulovy dovod zameriavat sa dnes na lacnejsie auta.
Objem vyroby baterii je limitovany, a teda automobilka sa musi rozhodnut ci tie iste baterie da do luxusneho draheho auta kde si nadhodi vysoku marzu (VAG tiez kopiruje strategiu Tesly a tiez zacal najprv s Taycanom, e-Tronom atd..) alebo ich da do lacnejsich aut kde ma problem vysvetlit zakaznikom ze rokmi usetria velke peniaze na prevadzke a servise a preto napr. Chevrolet preraba na kazdom Bolte cca 3000e. Co na tom nechapes?
Ak 5,5 miliona aut a 10 rocne skusenosti s prevadzkou a servisom ktore jednoznacne dokazuju v mnohych studiach nasobne vyssiu spolahlivost pohonneho ustrojenstva EV na rozdiel od ICE aut su pre teba osobne nedostatocne, v tom ti nepomozem.
Ty tvrdis ze vacsina aut sa predava do 800tis CZK. Mas na to nejaku statistiku? Jana Kinčlová ze Svazu dovozců automobilů hovori ze takato statistika neexistuje.
Citace s autofora "S pohonným ústrojím problém nebyl. Baterie mají stále dostatek kapacity, a co je podstatnější, stále je s nimi spojena tříletá záruka."
Problémy - "Největší slabinou je ale interiér, který byl na pět let staré auto a 83 tisíc najetých km velmi sešlý. Koberečky jsou totálně ošuntělé,...."
Aby si sa este viac nestrapnoval neobjektivnym pokusom o moralizovanie, odcvalaj si precitat Karlikove prispevky nizsie kde prave on na mna aj Don Vita reaguje ako totalny deges, tak sa uvedom a daj si veci do kontextu. V nasich prispevkoch su iba fakticke a lahko overitelne udaje, dokonca z rovnakej studie akou sa tu snazil Karlik mavat ale chudak nedocital si ju celu, tak sme mu objasnili realitu. Nevidis tam jedinu nadavku, iba snahu o konstruktivnu a fakticku diskusiu kde Karlik zacne bezducho urazat ked prehrava v diskusii. Nezvyknem urazat v diskusiach ale clovek co nam nadava do hlupakov a neovlada jednoduche pojmy ktore su absolutnym zakladom diskusie o EV HEV a PHEV je regulerne hlupy, to je konstatovnie, nie urazka.
K smiechu si tu akurat ty a par takym internetovym valibukom ako ty som uz cez hubu dal, takze sa dalej nestrapnuj a ak sa nemienis vyjadrovat k vecnym a faktickym argumentom ktore som tu v diskusii napisal tak ma neobtazuj svojimi reakciami, nerob si hanbu alebo sem naopak ty vobec nelez ;)
Ty si typický elektrofób: zavádzaš, uvádzaš nesprávne či neúplné údaje a ešte z toho robíš kovbojku.
V Nemecku sú v podstate elektromobily cenovo dostupné pre veľkú väčšinu Nemcov. Treba si uvedomiť, že v roku 2011 nebol na trhu v podstate žiadny dostupný elektromobil - Tesla S sa začala vyrábať až v roku 2012 a na začiatku stála vyše 100 000 eúr.
A s tým výhľadom, kedy sa ceny elektromobilov vyrovnajú cenám spaľovákom kecáš, účelovo klameš alebo si tie čísla nepamätáš. Rok 2022-23 sa spomína až v niekedy rok dozadu, predtým to boli rok 2026 a viac.
Inak daj odkaz na ten Bloomberg... Ja som našiel, že Bloomberg v roku 2016 predpokladal, že v roku 2030 bude cena batérií na úrovni 120 USD/kWh. Takže sa pomýlil o 10 rokov - ale k dobru. Na rozdiel od teba uvádzam aj zdroj: https://insideevs.com/…r-sales-by-2040/
Jak jsem psal Karlovi, jestli mas nejaky lepsi zdroj, sem s nim.
Treba ze udrzba EV bude stat vic. :D:D:D:D:D
Jeste se tam pise toto:
Electric vehicles (EVs) are generally :yes: expected to cost less to maintain because their electric
motors and other drivetrain components have fewer moving parts than internal combustion
engines, and they don’t require fluid changes.
Skoda ze to generally neplati pro CommonUsera a Karla.
Ty jdou proti proudu.
A presto ostatni nazyvaji hlupaky.
Nemelo by to byt naopak?
Electric vehicles (EVs) are generally expected to cost less to maintain because their electric
motors and other drivetrain components have fewer moving parts than internal combustion
engines, and they don’t require fluid changes. However, because EVs are relatively new, little
1
hard data are available to put numbers to these claims, and most estimates in the literature are
based on predicted repair and maintenance costs. However, each year CR surveys hundreds
2
of thousands of our members about the reliability and maintenance costs of their vehicles. In
recent years this survey sample has included more and more electric vehicles, including
thousands of both battery electric vehicles (BEVs) and plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs).
This data was analyzed to estimate average real-world repair and maintenance costs for BEVs,
PHEVs, and internal combustion engine (ICE) vehicles.
Jestli máš nějaký relevantnější zdroj, sem s ním.
Ne???
Aha, hlupáci mají zdroje a odůvodnění.
Ale chytráci jako Karel nemají v ruce NIC.
Vědí všechno nejlíp a hlavně uráží oponenty. :-O
To je nějaká špatná pohádka. :D
Tohle vypovídá o tvé logice.
A o tom co znamená ''len z Číny''.
Len z Číny vlastně znamená z Austrálie. :D:D:D
Doporučuji ti, se více vzdělávat. Začít můžeš u toho videa z battery day v mém předchozím příspěvku.
Tím spíš potom zjistíš, že Lithium ''len z Číny'' je bullshit. :no:
Jasne ti pisem ze je to na dlhsie a s trollmi nestracam cas.. nastuduj si najprv rozdiel medzi plug-in autami a PHEV. Zistis ze aj BEV je plug-in a nie je to PHEV lebo nema ICE ty hlupak :D
Pro hlupaka kazdy hloupy :D To sa na teba hodi dokonale, vies iba slaboducho urazat ludi co s tvojimi vymyslami nesuhlasia. Sam tu mavas s WhatCar reportom a ked si ho zabudnes pozriet cely lebo ako klasicky troll citas tendencne clanky namiesto toho aby si si pozrel rovno zdroj v anglictine tak ho zrazu spochybnujes. S takym arogantnym buranom ktory si neddokaze uvedomit ze super jednoduche komponenty ktore nie su namahane mechanicky, tlakom a tepotou a je ich niekolko stonasobne menej budu vzdy spolahlivejsie, je skoda stracat cas, uz x krat si to potvrdil a stale ti dam sancu ale ty ostanes trollom co vie len urazat navzdy.
“There are not many reasons left to buy an ICE car after 2025,” UBS analyst Tim Bush said. Bush added that the fall in battery costs won’t just serve as the final nail in the coffin to ICE vehicles, but would also eliminate the financial case for hybrid vehicles, The Guardian reports.
"ICE" evidentne autor mysli auto s neelektrifikovanym pohonem.
A hybridy mezi ICE neradi.
Pokud vím, tak CATL kobalt ve svých LFP bateriích nepoužívá.
Tesla deklaruje zero cobalt cathode.
Nemyslím, že bude v budoucnu problém s kobaltem.
Ten odkaz, který zmiňuješ je o celkových nákladech a to se pravděpodobně naplní 2022.
Nehledě na to, že u vyšších tříd platí už dnes...
2024 mají být shodné pořizovací náklady (resp. zmiňují se náklady na výrobu..) s ICE! :yes:
Neplést. ;-)
Takže jak píše jozephko, ty studie se pletly, ale většinou opačným směrem, než sis doposud myslel. :-O
A realita je z pohledu elektrifikace podstatně optimističtější. :yes:
Těch dřívějších studií jsou mraky, tady je třeba jedna, co předpovídala levné elektromobily v roce 2022: https://www.theguardian.com/…vehicles-by-2022
Ano, mám s elektromobily problém a je to dáno tím, že mám technické vzdělání a profesně se zabývám moderními technologiemi.
Variabilní náklady na výrobu baterií nijak nezpochybňuji a určitě ještě klesnou, jakmile se většině výrobcl povede snížit obsah kobaltu.
"je vsetkym odbornym studiam aj vyrobcom automobilov jasne ze EV su MNOHONASOBNE SPOLAHLIVEJSIE "
Kde jsi tu ty hlupáku dal nějaká fakta? Jediný fakt co jsi sem dal je ten, že nová Tesla je spolehlivá jako 5 let stará Mazda.To musím uznat. Ale tvoje snaha hádat se, že jsou EV spolehlivější, nebyla podpořená vůbec ničím, doteď. O vitovi škoda mluvit, to je šmudla. Operuje ODHADNUTÝMI náklady na provoz, ve kterých je palivo, předepsaný servis a toť vše. Protože auto v záruce má náklady na opravy jaké? Nulové, osle!!! Když se auto v záruce 5x za rok vysype, na nákladech se to neprojeví. Ale spolehlivé asi nebude, že? Tak už si vytáhni hlavu ze zadku, buď sem mrskni něco, co reálně podpoří tvoje tvrzení, nebo zalez, za chvíli běží večerníček.
Povedal by som, keď sa tak dôrazne pýtaš, že ty podobné informácie máš. ;-) Tak nebuď labuď a napíš svoj pohľad. Alebo si tiež iba troll, čo neprišiel diskutovať ale len podpichovať?
Ne, celou dobu reaguju na jeden tvuj chybny vyrok.
Jsem rad, ze jsi to alespon uznal. :yes:
Jinak z tvyho odkazu:
Lithium for now, isn't that high of a concern. ;-)
A tvuj odkaz sice reaguje na battery day, ale nejak opomiji 0 cobalt cathode...
Z tveho odkazu:
Where is the most lithium mined?
With 51,000 tons, Australia ;-) was by far the most important supplier of lithium in 2018 – ahead of Chile (16,000 tons), China (8,000 tons) and Argentina (6,200 tons).
Tomu ty rikas "dovoz len :-| z Ciny" ???
Jeste tvoje citace:
"Cena baterii sa bude znizovat ... aj ked dovoz Li je len z "kamaratskej" Ciny, ze..."
A jeste abych ti odpovedel na hloupou otazku.
https://youtu.be/l6T9xIeZTds
Cas 1:41