Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vývoj povinného ručení 2020-2021: Cena vyskočila až na 3066 Kč!

Růst pojistného v roce 2020 pokračuje nižším tempem, než tomu bylo před rokem. Jaká jsou nejnovější listopadová čísla z českého trhu?
Zpět na článek
16. 11. 2020 07:04
Auta a práce podražily
Když si vezmeme jak podražila auta ... .
Avatar - Barrichello
18. 11. 2020 11:09
2555 Kč
na sedmilitr povinné ručné 2555 Kč ročně :-) :-) :-)
16. 11. 2020 20:18
Re: Proč je drahé povinné ručení
Dnes už je běžné, že pojišťovna dává na vědomí i druhé straně, co ta oprava stála. Právě proto, aby se zabránilo okaté domluvě mezi likvidátorem a pojištšným.
16. 11. 2020 20:15
Generali
Pojišťovny jsou asi centrem podvodníků. Moje žena při parkování nabourala přední světlomet stařičké Mazdy, kterou by památkáři při prohlídce okamžitě prohlásili za světové dědictví. její Fiesta měla lehkou promáčklinu v pravých zadních dveřích, na tmavém laku to ani nebylo vidět a nikdy se to neopravovalo. Pak jsem potřeboval nějaký výpis a tam byla najednou uvedeno, že škoda byla 40 tisíc korun. Chtěl jsem vidět fotky a materiály, odmítli. Až hrozba jejich interním auditem probrala předici k životu. Nestačil jsem se divit, pojistný podvod jako vyšitý. Vyměnili podle dokumentace mimo blatník i přední dveře. Na moje upozornění, že je okrádá likvidátor, nijak nereagovali. To je Generali.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2020 20:15
Re: Proč je drahé povinné ručení
Mne lehce v kolone tukla paní zezadu. Ani lak nebyl poškozen, jen lehký obtisk ramecku spz. Kdyby se to stalo na parkovišti bez me přítomnosti, asi si toho dlouho nevsimnu. Jelikoz jsem o tom věděl, videl jsem to pokaždé, když jsem šel k autu. Tak jsem to nechal nahlásit na pojišťovnu, pridal kamerový záznam, oni to nafotili ( I když nevím co tam bylo vidět) a oprava vyšla na skoro 18tis. Prace+kontrola senzoru+lakování celého narazniku. Nic se nemenilo a pojišťovna mastesti uplne bez problemu zaplatila vse.
Avatar - Atomas
16. 11. 2020 14:44
Re: Proč je drahé povinné ručení
Boha jeho, pěkná pohádka... Pojišťovna není charita, chová se jako řádný hospodář. Zrovna v Kooperativě to funguje tak, že se po prohlídce udělá technikem předpočet škody, pak se čeká na fakturu a po obdržení faktury se tato faktura kontroluje. Toto dělají technici, žádná úřednice u počítače... Takže to vypadá, že díky svému zraku, kdy jistě přehlížíš podstatný detaily jsi tu Octávu docela nabombil a akorát prd vidíš...
Avatar - Otrava
16. 11. 2020 14:28
Re: Proč je drahé povinné ručení
S tímhle generalizováním bych byl opatrný. Za prvé - sám jsem si ověřil, že zadek (s menší deformační zónou) obvykle vydrží víc jak předek. Už do mě jednou najelo auto na parkovišti - on uvolněný přední blatník, já jen relativně malý škrábanec. A kdo ví, co bylo pod tím blatníkem...nová auta mají vepředu spoustu elektroniky... a nejspíš i proto zdražují opravy a tedy i povinné ručení.
Druhá věc je, že jsem zažil případ, kdy prý dvojkovou octávii (liftback) ťuklo zezadu na světlech nějaké SUVčko. Octávie vypadala OK, zezadu sotva škrábanec, světla ok, jen možná trochu vystouplejší, ale nic co by člověka zarazilo. Jen na sloupku C byla taková malá prohlubeň. Auto bylo pojízdné, ale raději jej dali do servisu. A co myslíte? .) Karoserie se musela rovnat na lavici. OK, měkká a unavená kastle u liftbacku, ale tohle by asi nikoho u ťukance nenapadlo, zvlášť když auto na první pohled vypadalo jako nové.

Sám jsem na jaře řešil škodu u Directu, když mi nacouvalo auto na motorku. Řekl jsem si, že kvůli blatníku nebudu posílat motorku do servisu a objednal si nejlevnější díl v origo kvalitě. To byl porod! Nakonec jsem byl rád, že mi zaplatili alespoň ten díl (ale ani o korunu navíc). Takže moc nevěřím ve velkorysost pojišťoven.
Mě samotnému za poslední dva roky, i když mi rostou bonusy, zdražilo povinko skoro o polovinu a to ani nebourám. Tomu říkám motivace :) A to celé s vědomím, že když ho zruším a znova založím, tak ušetřím.. uf!
16. 11. 2020 12:54
Re: Proč je drahé povinné ručení
Trochu mi ta tvoja story nesedi. Prva vec, ze ako si sa dopracoval k cene skody netusim, kedze to nebol tvoje auto. Ale dajme tomu, ze to nie je zase taky problem zistit. Avsak co ty mas co reklamovat na tom, ze poistovna taku sumu ide vyplatit tomu, komu si skodu sposobil? Ty s vyplatenim odskodneho nemas vobec nic, takze nerozumiem co presne si vlastne chcel reklamovat? A naopak mozes byt rad, ze to bez zbytocnych kecov urobili - vid nizsie.

Ja by som si teda vymenit blatnik kvoli skrabancu, ktory mi niekto sposobil teda rozhodne nechal a nezaujimalo by ma ci sa to da alebo neda rozlestit pokial to poistovna zaplati. Cim sa dostaneme k dalsiemu bodu - pokial cena opravy (irelevantne coho) je nizsia ako 90% hodnoty auta podla amortizacnych tabuliek poistovne, tak to poistovna proste zaplati a neriesi. Teda dobra poistovna, ta zla bude hladat dovody preco neplnit, ale to by ta asi moc nepotesilo keby dotycny vymahal skodu od teba, lebo tvoja poistovna mu to zaplatit nechce.

Pravdou je, ze v autach su dnes diely, ktore nie su lacne a trafit auto na predok s plastovym naraznikom, co sa vrati do povodneho stavu neznamena, ze pod tym nie je skody viac nez dost. Mozes mat problem so senzormi, radarom, kamerami + kalibracia. Novsie auta kludne termokamera, prasknute svetlo a si na sume nie 20k kc, ale 200k kc a to este ani airbagy nestrelili a z vonku vidno akurat skrabanec na narazniku.

PS: oprava "skrabanca" na mojom zadnom blatniku uctoval servis 600€. Ale pravda, nebolo to len rozlestenie.
16. 11. 2020 11:05
Re: Proč je drahé povinné ručení
Pokial ide o platby poistovnou, ja mam skor opacne skusenosti. Ked do mna niekto nabural, vzdy sa snazila poistovna vinnika dako ma odrbat, a poistne plnenie skratit. U necely rok stareho auta mi odratavali "amortizaciu", a este mi zdoraznovali ako uzasne sa moje auto "zhodnotilo" ked mi po nehode museli vymenit blatnik.

Z rozpisu ktory vyhotovil autorizovany servis mi preplatili asi 2/3. Doplacal som asi 600€. A aby som bol este viac nas*aty, tak vinnik dostal od policajtov pokutu 50€, a nemal na svojom aute vlastne ziadnu skodu (klasika: cuval z dvora, ja som siel po ceste a on mi gulou tazneho zariadenia odrapal pravy bok auta od predneho blatnika az po zadne dvere)...
16. 11. 2020 10:37
Proč je drahé povinné ručení
Zdravím. Měl jsem povinné ručení od Kooperativy velmi mnoho let a nikdy jsem nečerpal plnění. Až jednou mojí vinou došlo k lehkému kontaktu při parkování. Jednalo se o normální osobní auta, kdy došlo k doteku předního a zadního blatníku. Na mém zadním blatníku (Opel) byla škoda 0 Kč. Lak byl lehce škrábnutý v délce asi 8 cm a nešlo to ani na plech. Vyřešil jsem to tzv. rozleštěním laku a nic není poznat. A teď to přijde. Kooperativa uznala škodu na druhém autě (starší Octavia) ve výši 20 832 Kč. Složitě jsem to u Kooperativy reklamoval se všemi argumenty, včetně fyzikálních zákonů. Neúspěšně. Informoval jsem se a příští pojistné období bych měl pojistné dražší. Byl jsem fakt naštvaný a odešel jsem od Kooperativy. Dneska si asi servis nedovolí šábnout se se zákazníkem a napálit fakturu (pokud se dobře neznají) ale!!! Prostě je to takový úzus. Jak servis tak poškozený vědí, že pojišťovna vyfakturuje všechno tak si všichni přisadí. Nikdo by si nenechal vyměnit blatník kvůli škrábanci a i kdyby: 20 832 Kč byla tak čtvrtina ceny té Oktávky. Úřednice z Kooperativy sedí na zadku u počítače a v životě nebyla v autoservisu. Popsaná story je přesně důvodem, proč jsou pojistky tak drahé. V mém případě Kooperativa popřela nejen fyzikální zákony, ale i sama sebe.
16. 11. 2020 08:10
pojištění
málo jezdím málo platím. u normální pojištovny platím za 100 mega jištění 2400. a najedu klidně 100 tisíc, u málo jezdím do 5 tis stojí pojištění 4700. sakra co je na tom levnějšího
Avatar - curwasportiva
16. 11. 2020 04:54
Dá sa
To se ještě dá, tolik já musím platit měsíčně :D